Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 50

2003
‎CEACCU erakundearen arabera, arropak eta oinetakoak dira zifra horren zatirik handiena hartzen dutenak, 260 euro umeko. Eta kopuru horretan zeresan handia dute gure seme alabek marka jakin batzuekiko (normalean garestienak diren markekiko) erakusten duten zaletasuna. Jakizu, irakurle laguna, atal honetan %30eko beherapena lor dezakezula modako markak besterik erosi ordez, marka normalxeagoak eroste hutsarekin.
2006
‎Bertan ahal zutena irakatsi zieten. Urte osoa pasa genuen gure seme alabak ikusi gabe. Kanpamenduetan geundenak berriz, marokoarren beldur ginen, eta haima azpietan zulo handiak egin genituen, bonbardatzen bagintuzten edo, bertan ezkutatu ahal izateko.
2007
‎Konturatzen naiz txokolatea txarra dela gu bezalako bizimodua daukatenentzat... baina dagoeneko jana dut txokolatea. Badakit bizimodu lasaiago bat nahi dudala gure seme alabentzat, baina arratsalde honi zukua atera beharrean nago.
2008
‎Gure lanaren une paregabea da ikasleekin hau da, etorkizun hurbilean profesional izango direnekin, egotea, irakastea eta ikastea, jakintza partekatzea. Ikerketa ez badugu eremu horretara eramaten, unibertsitateak ez du hoberantz egingo, ez da ospe handiegikoa izango, ez dugu gure seme alabak hara joan daitezen nahiko.
‎Antza denez, Txinako gobernuak astindua eman nahi izan zion gaiari eta asigna  zioak gero eta azkarrago iristen hasi ziren. Hamabi, hamar, bederatzi, zortzi hilabete... zurrumurruek zioten sei hilabetera ere jaitsiko zela asignatzeko epea eta horrek esan nahi zuen gure seme alabak gertuago zeudela. Aldaketak, baina, alde txar bat zekarren gordeta.
‎Atal honen hasieran esan dut nork bere burua ezagutzen duela ondoen eta norberak dakiela inork baino hobeto zer dagoen onartzeko prest eta zer ez. Denok nahi dugu gure seme alabak zoriontsuak izan daitezen eta horretara bideratzen ditugu gure urrats guztiak. Euren zoriontasuna gurea izango da, bai.
‎Ez da harritzeko adimen bihurria balinbadu ere. Hor ez daiteke erran bere nahizko huts bat duela gure semeak. Ez duela bere nahizko gogo zimurdikaria.
2009
‎Hezkuntzak ahalik eta askeena, doktrinamendurik gabekoa izan behar duela defendatu zuen. . Hainbatetan pentsatzen dut, zenbateraino dugun gure seme alabei bidea hainbesteraino markatzeko eskubidea?.
2010
‎Nire emazteak buruko gaitza du eta ezin ditu gure seme alabak zaindu eta nik atera behar dut aurrera familia, argudiatu du. Egunean 5 euro irabazten ditu eta 10 metro karratuko gela batean bizi da.
‎Nire emazteak buruko gaitza du eta ezin ditu gure seme alabak zaindu eta nik atera behar dut aurrera familia, argudiatu du. Nire alabaren argazkirik ere ez dut desagertuta dagoela dioen iragarkia jartzeko.
‎eragina baizik. Hiritar gehienok nahi dugu gure seme alabek ahalik eta ikasketa maila altuena eskura dezaten. Ikasketa horiek euskaraz izatea desio dugu, horrezaz gainera, gutako hainbatek.
2012
‎“Hau guztia lehenago edo beranduago lehertuko dela uste dugu, eta momentu horretan jendea gure aldean jar daitezen gura dugu”, azaldu du. “Borroka honetan gaudenok bestelako etorkizuna gura dugu gure seme alabentzako”.
2013
‎adi egon mobilizazioetarako eta parte hartu ahal duzuen guztietan. Borrokak zerikusi handia du gure seme alaben etorkizunarekin. Azkenik, besarkada handi bat nire lankide ohi guztiei aurrera daramaten borroka eredugarriagatik.
‎Gainera, familia ere han dago eta urtean bitan, gutxienez, joaten gara hara. Euskal Herriaren oso konnotazio positiboa du gure semeak. Hizkuntza transmititzen saiatzen al zara?
‎Eta hori berme handia da gure seme alabentzat. Garbi dugu gure seme ala>ben hezkuntza garrantzitsuegia dela kolorearen arabera mugitzen den gobernuaren esku uzteko. Historikoki ikastoletan esperientzia handia dugu antzeko legeen inguruan gure hezkuntza proiektuarekin lan egiten".
‎Uste genuen gure semea zainduko zuela eta azkenean guk zaintzen dugu.
2014
‎Baina berriro hanka sartze hau egin ez dezagun hobe genuke aipatutako eragileok harremanetan jarri eta ondorengo belaunaldiarekin sare produktiboan ondo egokitzen den profesionala prestatzen hasi. Guk, aukeran, Euskal Herrian nahi dugu gure seme alaben prestakuntza amortizatu.
‎Vladek eragin handia omen du gure semearengan.
2015
‎Ez dakit gazteek kasurik egingo diguten. Susmoa dut gure seme alabek, helduaroa orduko, edozein egunetan botako digutela:
2016
‎LENGUAS INDÍGENAS EN FAMILIAS URBANAS"... Hurrentsu aurkeztuko da hemen Cuscon, eta liburuaren aurkezpenean iruzkingile egoteko ohorea egin didate hemengo lagunek, euskaldun naizenez eta, diotenez, Euskal Herritik hona, emazteak eta biok ekarria dugun gure semeekiko portaera linguistikoa gogoan." Pongoak" (“morroiak”, itzulpen zail batean) eta" gamonalak"(" jauntxoak", honek ere hitzaren toselak eta azpildurak erabat agortzen ez dituen arren)... Horietxek, besteak beste, kitxuaren egoera soziolinguistikoaren arrazoi arkeologiko sakonetan funts eta giltz makurretako batzuk.
2017
‎Ulertu, dena! Gasteizera etorri ginelarik 4 urte zituen gure seme zaharrenak: ez zekien bizkaieraz eta hasanieraz besterik.
‎Moro kuadrilla etxe aurreko parkean biltzen denean. Horiekin denekin eta gainera ijitoekin eskola partekatu behar dutenean gure seme alabek. Elkartasunak pitzatzen hasten dira immigrazioak muturra gure bizimoduan sartzen duenean.
‎GuraSOSek nahi du «ahalik eta azkarrena» hastea prozesu parte hartzaile bat hondakinen kudeaketaren inguruan. «Posible egin behar dugu gure seme alaben osasuna ahalik eta hobekiena bermatuko duen kudeaketa bat lortzea».GuraSOSek bertze behin berretsi du elkarrizketa eta negoziazioa dituela lehentasun, baina bide judizialari uko egin gabe. Auzibide bat baino gehiago hasi zituen iaz; errate baterako, EAEko Auzitegi Nagusiak ebazteko du ingurumen baimen bateratuaren aurka paratutako helegitea eta horren kautelazko etetearen eskaera.
‎Ez dakit dirua eskainiko diguten, baina ez gaituzte erosiko. Konponbideak ona izan behar du gure semearentzat, eta balio behar du berriro beste inori ez gertatzeko. Ez gara salduko.
‎–Nik uste dut gure semea burua altxatzen has dadin, abusatzaileak espetxera joan behar duela. Horrela bakarrik lortuko duela aitortza.
2019
‎Atal honen hasieran esan dut nork bere burua ezagutzen duela ondoen eta norberak dakiela inork baino hobeto zer dagoen onartzeko prest eta zer ez. Denok nahi dugu gure seme alabak zoriontsuak izan daitezen eta horretara bideratzen ditugu gure urrats guztiak. Euren zoriontasuna gurea izango da, bai.
‎Antza denez, Txinako gobernuak astindua eman nahi izan zion gaiari eta asignazioak gero eta azkarrago iristen hasi ziren. Hamabi, hamar, bederatzi, zortzi hilabete... zurrumurruek zioten sei hilabetera ere jaitsiko zela asignatzeko epea eta horrek esan nahi zuen gure seme alabak gertuago zeudela. Aldaketak, baina, alde txar bat zekarren gordeta.
‎Bideojokoak eta sare sozialak lehentasunen artean Modako aplikazioen joeretan eragin erabakigarria dute gure seme alaben ikaskideen esperientziek, eta presio sozial handia senti dezakete aplikazio batean edo bestean ez dauden bakarrak direlako. Eragin handia du, halaber, adingabeei berariaz zuzendutako publizitateak, hala nola, haien eragin gogokoenen gizarte kontuen bidez, Instagrameko argitalpenen bidez, YouTubeko bideoen bidez edo Twitch en lineako jokoen partidak emanez, besteak beste.
2020
‎Irudia: cottonbroa Nola joan behar lukete gure seme alabek patinete elektrikoan. Medikuek argi dute jarraibide hauen bidez saihestu ahal izango zirela azterketan ikusitako lesio gehienak:
‎Euskaraz ikasteko eskubidea" urteetako aldarrikapena" dela gogorarazi dute: " Orain dela hiru urte arte, Txantrean baino ezin genituen gure seme alabak euskaraz matrikulatu, 12 haur eskoletatik bitan bakarrik, eta biak auzo berean. Euskararen eskaintzaren kontura, aurreko legealdian egindako aurrerapenak, atzera bota ditu Navarra Suma k, aukerak lehendik gutxi baziren, orain gehiago txikitu ditu".
2021
‎Gaur egun sarean denetik dago. Eta denak balio du gure seme alabentzat. Edozer gauza onartuko dugu?
‎Eskolaz kanpoko zenbat dira gomendagarriak? Astelehenetik igandera ez, baina zenbat denbora eman behar dute gure seme alabek eskolaz kanpo. Euskadiko Psikopedagogia Elkartearentzat, kontuan hartu behar da jarduera horiek haurrek ikasten eta aisian egiten dituztela.
‎Hurrengo lerroetan aztertuko dugu. Ikusiko dugu ea eragina duen ikastetxeek sukaldaritza propioa izateak edo ez izateak, eta prezio horrek eragina duen gure seme alabek ikastetxeetan jaten dituzten menuen nutrizio kalitatean. Eta, jakina, grafiko batean ikusiko dugu zer autonomia erkidegotan dauden eskola jantokietan proposamenik garestienak eta merkeenak.
‎Horregatik, tresna berri horiekin behar bezala lan egiteko modua faktore askoren mende egongo da: gurasoek ematen dioten arretaren mende, egoera jakin batzuk nola erabiltzen dituzten, seme alabei ematen dieten interesaren mende, seme alabek pantailatik haratago dituzten gizarte harremanen mende… Nola jokatu behar dugu gure seme alabek jokabide bortitz horiek ez egiteko. Gurasook ezin gara analfabeto teknologikoak izan.
‎Gogoetarako galdera bat luzatzen dizuegu: zer nahi dugu gure seme alabak izan daitezen. Etorkizun profesionalak eskatuko dizkien ezagutza espezifikoak ikasiko dituzten pertsonak, edo horiek guztiak euskal testuinguru batean ulertu, sentitu eta biziko dituztenak?
‎Biderik erosoena hautatzen dugu horrela, bertute txikiek ez baitute inolako arrisku materialik, eta, are gehiago, babestu egiten gaituzte zoriaren kolpeetatik. Atzendu egiten zaigu bertute handiak irakastea, eta, hala ere, maite ditugu, eta nahi genuke gure seme alabek eduki ditzaten, baina espero dugu haien gogoan berez ernatzea, etorkizuneko egunen batean, sen hutsezkoak direlakoan; besteak, berriz, bertute txikiak, hausnarketaren eta kalkuluaren emaitzatzat ditugu, eta, horregatik, ezinbestekoa deritzogu haiek irakasteari.
‎Zer aukera dugu guk seme alabengan bokazio baten sorrera eta garapena piztu eta akuilatzeko. Ez askorik, baina agian bakarren bat izango dugu.
‎Agintaritzak politika du gure seme alabei kalte egitea.
2022
‎Beldurrari aurre egiten saiatzen dira jendez betetako geltokietan edo trenetan. Milioi bat haur baino gehiagoren exodoa gatazka belikoaren alderdi lazgarrienetako bat da. Eta egunero komunikabideetan ikusteak eragina du gure seme alabengan ere. Hori dela eta, UNICEFek hainbat gomendio eman ditu horiek babesteko, eta, gainera, eskatu egin du.
‎Eta horietako bat ezohiko mugimenduak agertzea da, tik funtzionaletan gertatzen den bezala. Horregatik, erne egon behar dugu gure seme alabekin. . Gizarte uzkurdura, errendimendu akademiko txikiagoa edo mugimendu arraroak agertzea, hala nola, tik psikogenoak, gatazka psikologikoa izan daiteke.
‎Hezkuntza eta neurozientziako adituek gomendatzen dute sei edo zazpi urte dituztenetik gure seme alabekin denbora konpartitzen hastea Interneten, umezurtz digital bihur ez daitezen.
‎Haur askok Interneti esker aurkitu dute zientziarekiko, teknologiarekiko, matematikarekiko edo haien sormen eta enpresa dohainekiko grina. Uste dut gure seme alabei mesede eskasa egiten diegula esploratzeko (kontrolekin, noski) eta haien interesetan sakontzeko espazio hori ematen ez badiegu. Elkartuta jokatzen duen familia bat elkartuta dago.
‎Funtsezkoa da hori egitea? Argi utzi behar dugu gure seme alabek teknologiarekiko duten erakarpena ez dela gurasoen errua gailu elektroniko bat oparitzeagatik. Pantailak orain dela gutxi iritsi ziren, eta bat batean iritsi ziren, ia bat batean, eta teknologia konpainiek, ikastetxeek, kulturak berak ekarri zituzten.
‎Nola eta zergatik sortu eta zaindu behar duten gure seme alabek beren nortasun digitala
‎Liburuan gure haurtzaroa azaltzen da, Uri, Nora eta Maiderrena, eta gaur egungo haurrekin bukatzen da. Nahi dugu gure seme alabek ez izatea guk haurtzaroan izan genituen tentsio horiek guztiak. Guretzat gizarteak pisu handia zuen.
‎Zehazki, «derrigorrezko sexu heziketa integrala» ezarri nahi dute hezkuntzako fase guztietan, «adostasunean eta tratu onetan oinarritutako sexu harremanak» sustatze aldera: «Erabaki behar dugu gure seme alabek nola deskubrituko duten sexua; pornografia biolentoaren bidez, edo errespetua ardatz izanen duen heziketa baten bidez». Sexu heziketari buruzko kanpaina bereziak ere sustatuko dituzte ikastetxeetan, eta, horien barruan, antisorgailuak banatuko dituzte.
‎Ispilu efektuak indar handia dauka. Zer nahi dugu gure seme alabentzat. Indarkeria zikloek lau belaunaldi irauten dute...
2023
‎Zure laguntza behar dugu gure seme edo alaba mundura ekartzeko. Nik ezin dut haurrik izan, baina Alexek bai.
‎Edo Cathy McMorris Rodgers batzordeko buruak: «Gaur seguruenik hemen esango duzu Tiktokek ez duela gure seme alaben aurka ezer egiten, eta Alderdi Komunistarekin duzun lotura mitoa besterik ez dela. Ez dugu sinesten».
‎Erloju adimendun horiek, ordua adierazteaz gain, deitzeko ere balio dute, baina ez dute sare sozialetarako edota bestelako erabileratarako lekurik uzten (modeloaren arabera, noski). Beraz, jokoz kanpo geratzen dira dagoeneko aipatuak ditugun arrisku eta ondorio guztiak, eta berdin berdin dugu gure seme alabekiko segurtasuna, bere adiskideekin ere kontaktuan jarraitzeko aukera izango dutelarik. Dena den, gai hori dela-eta, gogoeta egin behar dugu ezinbestean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia