2001
|
|
" Lur bat haratago" libertatearen sinboloa da, baina Irigoienek edo Joanes Etxegoienek dioenez askotan ez
|
dugu
gure burua ezagutzen eta gure buruaren esklabo bihurtzen gara. Irakurleak jakin behar du lur bat haratago doala, utopiaren bila zabal zabalik.
|
2002
|
|
(...) Etsai gorrotagarri bat hiltzen delarik, poza sentitu ohi dugu; lagun maite bat hiltzen delarik, pena; lagunetarako jaio eta bizitza latzaren halabeharrez gugandik gero eta urrunagotzen ikusi dugun pertsona bat hiltzen denean, ordea, sentimendu eta arrazoiaren nahasmendu eta kontradiziotan trabatuta nabaitu ohi
|
dugu
gure burua.
|
|
Lehena. Beren burua espainiartzat edo frantziartzat duten euskal hiritarrek espainiar edo frantziar nortasun agiria
|
duten bezala
gure burua euskalduntzat dugunok euskal nortasun agiri bat izateko eskubidea aldarrikatzen dugu.
|
2004
|
|
Eragozpenen betiko aitzekia jarri oi
|
dugu
gure burua garbitzeko; bañan au ez da aski. Euskal errebistak tajuz argitaratu, euskal eskolak metodoz eman, eta euskal arazo guziak zindoro eraman arte, ez dugu aipurik irabaziko, aipu ori merezi ez dugulako.
|
2006
|
|
Aprioriko erregela estetikorik ez dagoen arren, giza naturak dituen oinarrizko ezaugarriak direla-eta, adostasun estetikora iritsiko garela uste du Humek. Helburu horri begira ikusle ideal baten kokapenean jarri behar
|
dugu
gure burua: artelanari buruzko ahalik eta informazio gehien lortu behar dugu eta, halaber, gure gustua edo sentiberatasun estetikoa findu behar dugu praktikaren bitartez.
|
2008
|
|
Gure asmoa fede kristaua adieraztea da, baina gure balore kulturaletatik eta gure erlijio propioetatik. Mugimendu indigenak dituen egitura propioen laguntzailetzat
|
dugu
gure burua, baina ez gara bakarrak. CONAIE bezalako egitura politikoekin kolaboratu izan dugu luzez.
|
2009
|
|
Nazioarteko elkartasuna dela-eta, euskaldunok oso estima handian kokatu ohi
|
dugu
gure burua. Pentsatzen dugu Kubarekiko grina sentimendu hegemonikoa dela hemen.
|
|
Bai, gure mamu kolektiboak... Uste
|
dut
gure buruari ez diogula batere mesederik egiten batzuetan, eta nik behintzat onartu behar dut gauza askok egiten nautela barrutik inarrosi. Bat da tortura; beste bat kontrolatzen gaituztenaren... ez bakarrik sentsazioa, segurantza totala baizik; eta, nahiz eta oso subjektiboak diren, mamu horiek noizean behin bisita egiten digute.
|
|
Inoiz ez dakigu nahiko, betirako irakasgaia da, bestela aspertuko ginateke! Jakin, gure esperientziaren arabera dakigu, baina jarraitu behar
|
dugu
gure burua hezten. Batzuek badakite teknikaren inguruko asko, baina agian ez dakite zelan egon gustura euren gorputzarekin.
|
|
Lexikoaren Behatokian, Euskaltzaindiaren koordinaziopean jarri ditugu IXA taldea, Elhuyar eta UZEI. Gu ez gara merkatuan, eta nola halako espazio neutroa eta itzal handikoa eskaintzen dugu, indarrak biltzeko, kasu honetan hirurentzako onuragarria izango den proiektua gauzatzeko. Eskema honetan ere sartu behar
|
dugu
gure burua.
|
|
Bigarrenik, Estatutua bete gabe dugun honetan, akordio berri baten egitasmoari ezezko hertsia eman dio Estatuak; eta horrek balio demokratikoa kentzen dio gure bizikidetza sistemari. Baina ezin gara besoak tolestuta geratu; nahitaezkoa
|
dugu
gure buruari galdetzea zein baldintza sozial eta politiko ditugun aurrera egiteko.
|
2010
|
|
Iraizoz (Anderlecht Athletic): Konfiantza behar
|
dugu
gure buruan
|
|
Behin apaiz batek, eta ez bera bakarrik, zioen hitzaldi batean nola Jesus bere burua zein zen deskubritzen joan zela poliki poliki, baina, nik diot, hori hola izan bazen automatikoki deduzitzen ahal da ezen Jesus ez dela Jainkoa, zeren Jainkoak ez baitu zein den deskubritzen, omniscientea baita. Gu ez gara omniscienteak, jakina denez, eta guk ez
|
dugu
gure buruaren ezagutza universalik, eta horregatik ezin izan gaitezke divino, eta, nik diot, ezta beharrik ere ez dugu. Promesa bat dugu ezen egia osora, plenora, ailegatuko garela, hori bai.
|
|
nola egin liteke bestalde hizkuntzahuste hau uzkailtzeko? hauek
|
ditugu
gure buruei egin beharrezko galderak naski.
|
2011
|
|
Rodolfo Ares Eusko Jaurlaritzako Herrizaingo sailburuak aste honetan Ertzaintzaren jarduna defendatu duela eta, barkamena eskatu zuten Kukutzako asanbladako kideek: «Sentitzen
|
dugu
gure buru eta belaunekin zuen borrak apurtu izana».Era berean, Kukutzaren egitasmoak auzoaren babesa duela ekarri zuten gogora. Horrek okupazioa zilegi egiten duela argudiatu zuten:
|
|
«Agian, kopia horrek zu erabiliko zaituelako ordezko gisa». Horrekin esan nahi dut izugarrizko nahaspila
|
dugula
gure buruetan genetikaz aritzean. Pertsona bat bere geneak baino gehiago da, bere zelulak baino gehiago?
|
|
Jendeak, beharbada, ez du grinarik euskara ikasteko. Eta badakit adibidez, haurra ikastolara eramatea pauso bat dela, ahalegin asko kostatzen zaiola askotan helduari haurra ikastolara bidaltzea, baina ezin
|
dugu
gure burua engainatu. Garbi izan behar dugu horrekin bakarrik ez goazela inora.
|
2012
|
|
Sortuk ere bere burua eratu behar baitu alderdi bezala. Baina, hara, orain batzuek ez digute esan behar, inoiz ez badira egon ezker abertzalean, guk nola eratu behar
|
dugun
gure burua. Pentsatu nahi dut, aliantza soilik ez den beste zerbait gehiago eratu nahi dutela.
|
|
Hala ere, subkontzienteak dauzkan mendeetako arau eta agindu horiek, gutxien espero dugunean, lasai eta bakean gaudela agertu egiten zaizkigu, zoritxarrez. Oraindik zenbat lan
|
dugun
gure buruak aldatzeko! Hau guztia hausnartzen jardun dudan bitartean, kanta bat etengabe errepika izan dut:
|
|
Itxura fisikoa pertsona erakargarri egiten duten edo, behintzat, horren itxura ematen dioten elementu jakin batzuk osatzen dute. Irudi osasuntsua, osasungarria, zaindua eta garbia eman behar da; jarrera egokia eduki behar da, garbi hitz egin, keinu gehiegirik ez egin, baietsi, irribarre egin, begirada egoki erabili, etab. Aurreko guztiak eragin handia
|
du
gure buruari buruz ematen dugun irudian.
|
|
Ez dakit, eta zer? Ba ez, ez dakit eta ardura dit jakiteak, milaka gauza
|
ditugu
gure buruan jira-biraka eta ez dakigu gauzarik betikoena zer den, zergatik dagoen, zertarako joaten den. Ezjakinak gara eta ez zaigu ardura ezjakin izaten jarraitzea; baina nik ez dut nahi horrela jarraitzerik, ongi da, desberdina izango naiz, berezia agian, ez litzaidake bada berezia ez izatea gustatuko.
|
|
Saiatuko gara erritmoa, positibismoa eta puntutxo ganberroa ere ematen. Denetik
|
dugu
gure buruetan, gure saski naskian, eta bizitzan askotik den bezala, argitik eta ilunetik".
|
|
zer edo nork debekatuko zigun bide puska baten elkarrekin aztalkatzeko ahalmena? Anitzetan guhaurk
|
genuen
gure burua bahitzen, jendeak salatuko zituen desira eta nahikunderik ez zezan ukan. Gehiago zena, dena debekatua zen munduan jarduten genuen:
|
2014
|
|
" Pelikulan bi protagonistek duten garapena intentsua da; bi abenturero dira hasieran, tortura jasaten duten bi gazte ondoren, eta heriotza aurrez aurre ikusten duten bi lagun azkenerako. Eszena gogorrak ere badira, Pablok argi zeukalako ezin zela azaleko irudi bat eman, torturak azaldu behar zirela, eta hori aktoreekin lantzea zaila da, ez
|
dugulako
gure burua egoera horretan ikusi, baina gela batean sartu nituen eta emozioak aurkitzen lagundu nien, norberak dituen tabuak askatzen".
|
2015
|
|
izenarekin), eta horretan tesia hauxe zen: (...) prozesu demokratiko baterako baldintzarik ez zegoela eta konfrontazio ziklo luze baterako prestatu behar
|
genuela
gure burua?. 23
|
|
Gauza bera diot apaltasunari buruz eta bertute guztiei buruz. Handiak dira deabruaren trikimailuak; bertute bat
|
dugula
guri buruan sartzearren, benetan ez dugunean, infernuari mila bira emango dizkio. Eta badu motiborik, oso kaltegarria delako, gezurrezko bertute horiek, sustrai horretatik datozenez gero, sekula ere baitatoz harropuzkeriarik gabe; Jainkoak ematen dituenak, ordea, hortik eta harrokeriatik aske daude.
|
|
Erakundeek partaidetza behar dute haien burua legitimatzeko, eta gizarte mugimenduek ere. Auzo elkarteok ere partaidetza behar
|
dugu
gure burua legitimatzeko. Legitimazioa ez da txarra, legitimatu behar dugu; erakundeek euren burua, guk gure burua.
|
|
Ez gaude gibelera so, baina aitzinera. Nahi
|
dugu
gure burua gobernatu osoki berdintasunean, gardentasunean, partaidetzan.
|
|
Inportante pintatzen gaituzten fikzio horiek are gehiago ahultzen gaituzte: besteek ez gaituzte ulertzen, guk ere ez
|
dugu
gure burua ulertzen, ameskeria hauskor batean erdi zoro eta zeharo zaurgarri egiten gaitu.
|
|
Kukuxumuxun beti ari naiz baina gauza batzuk ez dira esportable egin behar ene ustez. Aski lan
|
dugu
gure buruari esplikatzeko eta ondokoari irakurtarazteko. Ez hainbeste beharbada Finlandiako beste norbaitek erosi behar duen.
|
|
Baina gazte eta hizkera informalean ez da deus. Ez
|
dugu
gure buruarengandik sobera urrun joan behar ohartzeko frantsesetik tiratzen dugula burrustan edo espainoletik Hegoaldean. Eta normal!
|
2016
|
|
Hauek izan dira gutxienez azkenengo hamarkadetan indarrean egon diren kategoriak, nolabaiteko mailaketa bultzatu dutenak. Gizarteak eta inguruneak eraginda, batean edo bestean kokatu behar gara eta hortik definitu behar
|
dugu
gure burua hiztun gisa. Baina beste kategoria batzuk ere nagusitu dira, esate baterako, baserritarra/ hiritarra; eta, zer esanik ez, alderdi politikoek sortutako bereizketak.
|
|
Euskal Herria hiru eremu administratibotan banatuta dago, bi estaturen menpe; baina, hala ere, badaude egiazko estatu edo nazio gisa funtzionatzen duten kultur egitura batzuk. Eta era natural batean gertatzen da hori, imajinarioki edo sinbolikoki horrela eraikita
|
dugulako
gure burua. Jarrera eraikitzaile bat du, beraz, kulturak.
|
2017
|
|
alde batetik libre izan nahi dugu, baina beste alde batetik beldurra diogu bakardadeari. Fidel izan nahi
|
dugu
gure buruarekin, baina kontraesanak ditugu, eta aldi berean nahi ditugu kontraesan horiek libreki eduki; aukera guztiak nahi ditugu zabalik. Gai horiek neuzkan buruan bueltaka eta jorratu nahi nituen hainbat modutara.
|
|
estatistikaren magia da galdera sorta txiki batekin hainbat eta hainbat kategoria sortu eta berehalakoan jende tipoak bihurtzea. Jakina, tipo analitikoak dira. ez
|
dugu
gure burua batekin edo bestearekin identifikatu behar, ez dugu gure burua sailkatzeko erabili behar, ezta egoera batean edo bestean zein den gure portaera etiketatzeko ere. baina, halako magia batez, hizkuntza gaitasunak, hizkuntza ikasteko modua, eta leku jakin bateko ohiko erabilera jende mota bihurtuta ematen dizkigutenez gero, errez jausi ahal gara aurreko tentazioetan. ikusten denez, sofisti...
|
|
estatistikaren magia da galdera sorta txiki batekin hainbat eta hainbat kategoria sortu eta berehalakoan jende tipoak bihurtzea. Jakina, tipo analitikoak dira. ez dugu gure burua batekin edo bestearekin identifikatu behar, ez
|
dugu
gure burua sailkatzeko erabili behar, ezta egoera batean edo bestean zein den gure portaera etiketatzeko ere. baina, halako magia batez, hizkuntza gaitasunak, hizkuntza ikasteko modua, eta leku jakin bateko ohiko erabilera jende mota bihurtuta ematen dizkigutenez gero, errez jausi ahal gara aurreko tentazioetan. ikusten denez, sofistikatze teknikoaren itxuran edo, herri kategorietatik abiatutako ...
|
|
12 Printzipio puritano batek zioen jainkoak, gizonari? dohain bereziak eman zizkiola, hura bokazio jakin baterako gai eginez; horregatik zorrotz aztertu behar
|
dugu
gure burua dagokigun bokazioa aurkitzeko (Morgan1966: 72? 73; Weber1958: 47 or. eta hur.).
|
|
Gobernugintza (governmentality) neoliberala jaun eta jabe den marko global honetan, egia ekonomiko bat eta bakarrean oinarritzen den sistema honetan, lehia askea da egia hori, eta horren arabera gobernatu behar omen
|
ditugu
gure burua, estatua, eta, zehazki, gizartea?, biztanleria berdindu eta boteretu (zentzu konparatiboan, betiere) egin dute teknika eta instituzio biopolitiko eta diziplinario publikoek, desmerkantilizazioa eta desfamiliarizazioa sustatu dutenean; hau da, langileak merkatuarekiko duten dependentzia (merkantilizazioa) eta emakumeek gizonekiko (horien soldatekiko) duten dependentzia (familiarizazioa)...
|
|
Mapak erabili gabe bidaiatzeko, egin nahi dugun ibilbidearen elementuak gogoratu behar ditugu, hau da,, mapa kognitibo? moduko bat sortu behar
|
dugu
gure buruan. Horretarako eta, lehendabiziko historiaurreko bidaiak burutu ahal izateko, paisaian ikusitako elementu nabarmenek gogoratu zituzten (etorkizunean haien ondorengoei transmitituko zizkienak):
|
2018
|
|
Bai, hiru hilabetean behingo biltzarretan 20 eta 30 kolektibo artean elkartzen dira, Euskal Herriko zazpi herrialdeetatik. Ez
|
dugunez
gure burua talde politiko erran dezagun tradizionaletan kokatzen, badugu alde espontaneo bat, atipikoa, elkarrizketak ez dira usaian bezalakoak, denek parte hartzen dute, gauza anitz pasatzen dira. Sortu berria da baina zinez ontsa aitzinatzen ari gara.
|
|
Horrek eramango gaitu beste kultura eta erlijio batzuek Naturarekiko duten harremana deskubritzerat, hauekin lokarritzerat, munduaz ditugun ikuspegi desberdinak trukatzera. Utzi behar
|
dugu
gure burua" ebanjelizatzerat", gizakia bere ingurune naturalarekin baketzeko beren bizia eman dutenenganik, nahiz, hauentzat, Jainkoari erreferentzia baitezpadakoa ez izan. Trukaketa hortan elgarrekin ikasi behar dugu gure egoera berriaz jabetzen:
|
|
Gauzak hola, ez
|
genuke
gure burua engainatu behar eta kontzientzia onean lasai geratu, pentsatuz hemengo tradizio zaharraren arabera gure jatorrizko praktika zintzoa izan dela eta aski dugula kanpotarrek ekarria baztertzea injustiziak zuzentzeko. Erran gabe doa jainko arrotz baten monoteismoak ez gaituela askatuko:
|
|
Hemen bezala, neurri batean. Esan nahi dut ez
|
dugula
gure burua zuritu behar bestea, alteritatea kontsideratzen dugun horren aurrean... Nahiz eta eskubiderik gabeko horrelako egoera basati batean jauzia egon litekeen.
|
|
Ez ditugu ikusi ohi, ez ditugu entzun ohi. Jeanneren hitz jario zuzen bezain goxoak gure arrazakeria agerian utzi digu, eta gure aulkietan eserita, Bartzelonako LAS OSCURASeko kideekin sentitutako deserosotasunak gorpuztu zaizkigu berriro. Euskal Herriko azal zuriko emakume feministok ez
|
dugu
gure buruak arrazakeriaren aurrean “zuritzerik”. Deserosotasun eta guzti, plazera izan da elkarrizketa; entzundakoez gain, sentitutakoek ere hainbat gogoeta eragin dizkigute eta.
|
|
Ezin
|
dugu
gure burua babestu.
|
2019
|
|
Jakin egin behar dugu frantsesitoa/ espaiñolitoa dagoela barruan eta gero euskalduntasuna lehentasun izan dadin asmatu behar dugu. Konturatu behar
|
dugu
gure buruarekiko errespetuz egiten dugula ariketa hori, harrotasunez, eta beraz ona dela denentzat, guretzat, gure ingurukoentzat, erdaraz bizi nahi duenarentzat. Horrela, asimilazio prozesua eteten dugu, hortik irteten ari gara.
|
|
Esango luke, halaber, artea, bere jatorria edozein dela ere, gizakien gatazkez haraindi kokatzen dela; zeren eta, azken batean, ispilu beraren ifrentzu eta aurkia baitira gerra eta artea. Hemen, hemen eta orain kontua da guk non, bietarik zen aldetan, alegia, nahi
|
dugun
gure burua islatu.
|
|
Gure ustez, espazio komunitarioetan. Publiko/ pribatu dikotomia dinamitatu behar da, eta espazio komunitarioak indartu behar dira; horretarako, agentziadun pertsona gisa aurkeztu behar
|
dugu
gure burua auzo eta hirietan.
|
|
Azalpen horretan erraz ikusten ahal
|
dugu
gure burua horrelako egoera batean sarturik: eskua gure aldera astinduz, lagunari etorri!
|
|
Azken batean, denok dugu pentsaera berdintsua, eta taldea bat batean uztea inorentzat ez zen izan kontu erraza. Uste
|
dugu
gure buruagaz zorretan geratu ginela. Gure buruari eta publikoari kontzertu polit bat egitea zor diegu.
|
2020
|
|
Eusko Ekintzaren tradizio politikoan beti kontraesan bera izan da: ezker independentista ordezkatzeko ez da alderdi bakarra behar eta, horregatik, guk inoiz ez
|
dugu
gure burua aurkeztu funtzio hori betetzeko. Mugimendu zabal batean gure ekarpen propioa egitea izan da gure hautua.
|
|
" Ados egonik ezker abertzalea gai izan dela historian zehar ezkerrean eman diren zatiketen gainetik egoteko, eta askapen nazionalaren eta sozialaren arteko sintesia dialektikan ulertzeko, uste dugu ez zaigula komeni ponentzian gure buruak etiketatzea. Etorkizunari begira gainera, paradigma berriak eraikitzen joan gara eta erreferentzia berriak behar
|
ditugu
gure buruak identifikatzeko." Paradigma berriak, erreferentzia berriak, hori dogmatismoa eta kontserbadurismoa baino gehiago bilakaera eta eboluzioa da, garai berrietara egokitzea, ezta?
|
|
Gurasook zalantza handiak izaten ditugu, kantitatea ala kalitatea, zer eman behar diegu? Kantitatea handia ez bada ere, kalitatea jarriz gero umearen beharrak aseta egongo direla justifikatzea nahi dugu, baina ezin
|
dugu
gure burua engainatu. Haurraren beharrak asetzeko biak behar dira:
|
|
Azken batean, barruko bakerik ez izatea ere trasladatu egiten zaio umeari. Umeari ezin diogu eman berak behar
|
duena
gure buruarekin ahazten bagara. Hegazkinetako azafatek esaten dute oxigenoaren maskarak erabili behar badira, lehenengo helduari jarri behar zaiola eta gero umeari.
|
|
Ezin
|
dugu
gure burua engainatu euskaltzaleok. Herri txikia, bi estatu boteretsutan zatitua, hiru autonomia diferentetan, izaera linguistiko, kultural, sozial eta politiko oso desberdinez osatuak territorialki eta sozialki.
|
|
Garbiketa bat behar
|
dugu
gure buruan esateko, horrela bidali digute baino hau da azala, honek ez du ezer esaten pertsona horri buruz, gurasoei buruz, hain zuzen ere baino klaro, horretarako ariketa bat behar da klaro ikusten duzu bonboitxo hori, eta hemen duzu bonboitxo eta hemen duzu rambomari eta hori gainditzeko behar duzu ariketa pertsonal bat, eh. Esateko hauek aukera berberak merezi dituzte ez?
|
2021
|
|
Heldu dira, baietz eta baietz heldu dira! Goizetik arrats erraiten daukute behar
|
dugula
gure burua lehen bai lehen txertarazi bainan gure eskualdean segurik hitzordu baten ukaiteko behar da asteak eta asteak igurikatu.
|
|
Horrek semiesklabutza edota esklabutza beteko egoerak ahalbidetzen ditu, batez ere barneko langile modura aritzen direnen kasuan. Feministatzat
|
dugu
gure burua, jakina, eta EMFS eratu aurretik ahalduntze espazio ezberdinetan ibiliak gara; Euskal Herriko Emakumeon Mundu Martxan, Torre de Babel programan, Grupo de Accion Politica de Trabajadoras de Hogar (GAP) taldeko lagunekin ere badugu harremana noski… eta horrexegatik uste dugu bertako emakume zurien feminismoek eta guk ez dugula berdintasunaren defentsa era berean pentsatzen....
|
|
Hain justu, heziketa emozionala funtsezkoa dela azpimarratu ohi da. Nola hezi behar
|
dugu
gure burua, emozioak gestionatzen ikasteko?
|
|
" LI8: Nik uste DBHn zehar asko irakurri dugu eta ulertu, baina ez
|
dugu
gure burua preparatu idazteko guk sentitzen duguna. Hori uste dut oso gutxi egin dugula eta, ondorioz, igartzen da gehiago kostatzen zaigula.
|
|
Lurra besarkatzen dugu; zeinen gutxitan igotzen garen! Uste
|
dut
gure burua apur bat gehiago goratu genezakeela. Zuhaitz batera igo gintezke, behintzat.
|
|
Arrazoien artean, egongo dira gure konplexuekin zerikusia dutenak (ez gaudelako munduko plazan edota ez
|
dugulako
gure burua hor ikusten) eta egongo dira menpekotasunezko gure asimetria nazionalari lotuak, euskaldunoi eta euskarari buruz transmititu zaizkigun gaitzespen guztiekin lotura dutenak. Historian zehar sarriegi entzun dugu gure hizkuntzak ez duela balio gauza askotarako; horrek ze zauri utzi digun ez dakit, baina baten bat bai, derrigor.
|
2022
|
|
Haurrak galdetu didala hilko ote naizen? Ba ez diot gezurrik esango, jakinik haurrek galdetzen dutela ulertzeko gai direnean, eta kokatu behar
|
dugu
gure burua erantzun horren aurrean umea eutsi ahal izateko. Baietz, noizbait hilko naizela esango nioke, baina espero dudala ahalik eta beranduen izatea eta momentua aprobetxatzea dela egin dezakegun onena, lehen aipaturiko gorputzaren jarraikortasun edo oroimen horretarako bizipenak eraikitzen segi dezakegula.
|
|
Uste dut autoestimua ere auzi politikoa dela eta oso zaila dela norbere burua ez gorrotatzea mundu honetan, zeinak gorroto zaituen eta gorroto horretarantz bultzatzen zaituen etengabe. Eta uste
|
dut
gure burua maitatzera behartzea autozigortzen segitzeko modu bat dela.
|
|
" Historiaren alde onean egotea" aldarrikatzen dugu. Ulertzen dut zer esan nahi
|
dugun
gure burua bedeinkatu nahi horrekin, baina hobe tentuz: historiaren alde on hori ez da unibokoa, ez da norabide eta kolore bakarrekoa.
|
|
Kalte egiten al digu gure komunitateko sorkuntza atal batzuk makal samarrak direla pentsatzeak? Beharrezkoa al
|
dugu
gure buruari etengabe sinestaraztea euskarazko zinea nahiko ona dela, euskarazko musikak maila ona duela, bertsogintza aberatsa dugula eta euskarazko literaturak ez duela beste batzuen inbidiarik?
|
2023
|
|
Hacker manifestua argitaratu zenuen orain dela 20 urte. Klase bektoralistaren aurrean hackertzat hartu behar
|
genuke
gure burua?
|
|
Atzera begiratu, lepoa luzatu ere manifestazioaren atzeko muturrean gaudenari esker berehala antzeman egin dut ikurrina uholde ikaragarria. Endemas, ezin
|
dugu
gure buruarekin zinkulin minkulin egin gainerakoen aurrean inozenteena egitearren, geure herri txikia da eta badakigu ondo asko zeintzuk diren geure alderdikeriak sortarazitako giza prototipoak. Buesa eta bere bizkartzainaren hilketaren kontra protesta egitera propio bildutako jende errenkada ikaragarri luzearen atzenean ugaltzen diren gizakien piurak, hau da, edo nolabait esatearren, txapel handien, alkandora koadrodunen zein lepo inguruan jarritako jertseen joritasunak, ez du hutsegiterako aukerarik uzten.
|
|
Kezka eta kezken aldi batean, erreakzio arrunta da. Bestalde, minbiziak eragina
|
du
gure buruaren irudian. Askotan, gaixotasunak eta tratamenduak itxura fisikoa eta besteen aurrean ematen den irudia aldatzera behartzen dute.
|
|
Baina horri aurre egin behar diogu; ez gure hobe beharrez soilik, baizik eta gure seme alaben ongizateari begira. Distantzia hori gorde behar da eta onartu beharra dago, eta ez
|
dugu
gure burua zigortu behar horregatik, ez dugu errudun sentitu behar. Modu naturalean gertatzen zaigu, kontrolpean eduki nahi ditugulako, gure jabetza balira bezala ditugulako, distantziarik utzi gabe, eta beldurra ematen digulako distantzia handia hartzeak, nahiz eta prozesu naturala izan.
|