Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 607

2010
‎Lehenago ere adierazi digu autoreak Augustinen pentsaera komunikabideetan erabili beharreko euskarari buruz. Orduan euskara jasoaren alde agertu zen Augustin, baina norentzat idazten zen, irakurleak zer mailatakoak ziren kontuan izanik. Oraingoan, ordea, iritzi horren aurkakoa zirudiena agertuko du, baina irakurleak kontuan hartzeko zerean, bat dator guztiz lehen esandakoarekin.
‎Augustinen etxean ez zen sekula egunkaririk falta, ez eta gertuko albisterik ere: aitak beti zeukan zer kontatua, zela egunkari edo aldizkarietan irakurritakoa, zela aroztegian gertatutako bitxikeria edota batzokian entzundako jakingarririk. [?] Etxean ikasi zuen, beraz, Augustinek, ohiturak ezagutu, maitatu eta gordetzen; kontuei adi egon eta entzuten; handik eta hemendik jasotako gertaerei gorputza ematen; eta hurbileko errealitatea interpretatzen eta maitatzen.
‎Fiskalak puntu honetaz egin zion galderak(. Zuk lehen hau eta hau esan duzu Auzmendi jaunaz. Hori horrela izan dela adierazteko zer froga duzu??) eta komandantearen ondoko erantzunak(....... ), ISILTASUNAk alegia, garbi laga zuten guardia zibil haren lekukotasunaren baliorik eza, gezur borobila bota baitzuen inolako kezka eta urduritasunik batere gabe.
‎Fiskala, gure alde? egon ez balitz, zer gertatuko zen? (Galdera honek, gure herritar askok Audiencia Nacional horretan aurkitu (eta aurkituko) duten giroaz arduratzera bultzatzen edo eramaten nau.
‎Hortaz, defentsa dela-eta, honek ez dit goian aipaturiko sentipena sortu. Zerk ordea. Guardia zibilen prepotentziak!
‎Eta azken punturaino pasa baino lehen galdera batzuk: epaia gure alde baldin bada, gu bostok libre uzten bagaituzte, zer erantzukizun izango dute elkarte bi hauek etorkizunean. Gure bidaia gastuak eta abar ordainduko al dizkigute?
‎Beranduago hitz batzuk zuzendu zizkidan baxu baxu: ? Zer moduz zaude, Txema. Ondo??
‎–Emaizkidazu, Jauna, une bakoitzean hitz zuzen eta egokiak?. Nire prestakuntza ez zen izan, honetaz, zer galdetuko ote zidaten asmatzen saiatu eta ondoren nik zer erantzungo irudikatu e.a. Inola ere ez, alferrikako ahalegina iruditzen baitzitzaidan nondik jo zezaketen imajinatzen aritzea guztiz, misteriotsua, baitzen niretzat egoera hura eta egozten zitzaizkidan karguak!
‎–Emaizkidazu, Jauna, une bakoitzean hitz zuzen eta egokiak?. Nire prestakuntza ez zen izan, honetaz, zer galdetuko ote zidaten asmatzen saiatu eta ondoren nik zer erantzungo irudikatu e.a. Inola ere ez, alferrikako ahalegina iruditzen baitzitzaidan nondik jo zezaketen imajinatzen aritzea guztiz, misteriotsua, baitzen niretzat egoera hura eta egozten zitzaizkidan karguak!
‎Lo nengoela iratzarri ninduten. Ez dakit zer ordu zen, ilunabar aldea edo uste dut. Gelan hitz egitea debekatua egoteaz gainera, elkarri begiratu ere ez genion egin behar disgusturen (zigorren) bat jaso nahi ez bagenuen.
‎Nik orduan, barrutik irmo eta bero baina kanpotik erdi negarrez, hauxe esan nion: . Apaiza naizen aldetik, nire bizitzeko zentzua eta filosofia horrela epaitzen baduzu, zer erantzungo dizut honetaz eta hartaz?. Beste une batean ere, betikoak bero bero eginda nik gauza batzuen berri ez nuelako horrela esan zidan mehatxu gisa:
‎Kezka? ? Zer egingo bihar: deklaratu ala ez?
‎A/ Deklarazioak: eta besteek zer
‎Erantzunik ematerik ez zuela bota zidan 2 g.z.ak. Eta orduan neuk: . Orduan zertarako behar dut abokatua?. Eta ezetz borobila eman nion deklaratzeari, epailearen aurrean egingo nuelakoan halaxe erabakia bainuen aurretik, beti ere abokatuak beste zer edo zer egitea hobe nuela sinistarazten ez bazidan.
‎–Orduan zertarako behar dut abokatua?? Eta ezetz borobila eman nion deklaratzeari, epailearen aurrean egingo nuelakoan halaxe erabakia bainuen aurretik, beti ere abokatuak beste zer edo zer egitea hobe nuela sinistarazten ez bazidan. Berriz ere infernura!
‎–Orduan zertarako behar dut abokatua?? Eta ezetz borobila eman nion deklaratzeari, epailearen aurrean egingo nuelakoan halaxe erabakia bainuen aurretik, beti ere abokatuak beste zer edo zer egitea hobe nuela sinistarazten ez bazidan. Berriz ere infernura!
‎Hala ere, ziegan burua bueltaka: ? Zer egin ote dute Joan Marik eta besteek. Agian deklaratzea hobe??
‎Gorantza orain ere. Zer arraio nahi zuten oraingo honetan. Goiko pasiloetara igo eta betikoa:
‎Berak ezetz, 22a, larunbata zela, berak egunero etorri beharra zuela eta egun bakar bat saltatzerik ez zuela. Horrela jakin nuen zer ordu zen eta asteko zein eguna ere. –Eskerrik asko.
‎Oraindik ez naute jo. Aurrerantzean, zer –Zutik egon al naiz ordu amaigabeetan ohe eta paretaren artean?
‎Espero gabeko bisitaldia noiz eta zergatik suertatu zen ezin dut argitu. Igandean, goizeko orduetan (06:00etan edo?) izan zelakoan nengoen, baina forentseak esan edo adierazi zidanez larunbatean izan zen.
‎1/ esandakoa esateko izan nuen kemenagatik, nerbioek jokaldi txarra egin bazidaten ere (batzuetan berotik hotzera pasatzean gertatu izan zaidan bezala: egundoko dardarizoa, kanpotik ia sumatzerik ez dagoena), ESKERRAK eman nizkion behin eta berriz Jaunari, 2/ beste lagunentzat eskatu nuen Espirituaren argia eta kemena, eta 3/ aurrerantzean zer egin nezakeen hasi nintzen hausnartzen. Hurrengo minutuetan argi handia piztu zitzaidan barruan:
‎Hasieratik gaur arte gertatutakoak eta bizi izandakoak azaltzeak luzeegi joko lukeela iritzirik, hauxe erabaki dut: alde batetik, kasua zertan datzan gogora ekartzeko zenbait datu aipatzea eta, bestetik, azken hilabeteotan. Madrilgo Audiencia Nacional delakoan epaiketa hasi eta egun arte, egindako gogoeta eta bertan bizi izandako zenbait sentipen jasotzea.
‎1? Zertan datza EGUNKARIA kasua?
‎Joan Mari TORREALDAI (Egunkaria SAko Administrazio Kontseiluko Lehendakaria), Txema AUZMENDI (Administrazio Kontseiluko Idazkaria), Iñaki URIA (Egunkaria SAko Kontseilari Ordezkaria), Martxelo OTAMENDI (Euskaldunon Egunkariako Zuzendaria) eta Xabier OLEAGA (Euskaldunon Egunkariako Zuzendariorde ohia). Zer eskatzen dute gure kontra. Herri salatzaileek?? 14na urteko espetxealdia eta 15nako inhabilitazioa.
‎holako bidegabekeriak baimentzen eta ezkutatzen dituen sistema politiko juridikoaren barruan? Noiz arte eta zeren truk –...)
‎2. Auzi nagusiari edo sumarioari dagokion epaiketa amaitu da. Eta orain, zer
‎eta aurtengo Otsailaren 1ean bukatu da leku berean auzipetuon hitzekin. Eta orain, zer –Bada, orain epaiaren zain gaude, gauzak oso ondo joan zirelako pozik, baina, aldi berean, Audiencia Nacional honetaz fio ez garenez, urduri.
‎12. Puntu suspentsiboen kasua konplexuago ere izan daiteke., arrazoi nagusia Haritschelharrek aipatu duena bada ere. Guk esku artean dugun eskuidatzian zazpigarren eta bederatzigarren ahapaldien ondoan lerro bakarreko eten puntuak jartzen ditu eta ez dakigu zertarako diren eten puntu horiek.
‎Bi ahapaldi berriek zer esan nahi ote dute. Egin dezagun ulertze saiakera bat.
‎Horrexegatik uxatzen du gure olhan sartzeko eztizü zereki esanez. Hau da, bere artegian edo olhan sartzeko ez duela zerekin , sor eta gogor erantzunik.
Zergatik , baina, landatu ditugu zehazki horiek eta ez beste batzuk. Irizpide batzuen arabera aukeratu ditugu zuhaitzok.
‎Eta universaltasunaren argumentu falaziazko hori erabiltzen dute espainolistek euskal nazionalismoaren kontra, eta argumentu falsua da (euskal kulturan, adibidez, hizkuntzan badugu aurkitzen halako aztarna bat erakusten duena kultura zahar hori birbanatzailea zela, eta da persona adierazteko lagun esaten dela). Eta espainolistek (ni ez nago obsesionatua euren kontra) euren kultura universaltzat hartzen dutenean ez dakite zer universal bihurtze klase egiten duten, ikusi besterik ez dago nolakoa den hainbatetan kultura klasiko hori (kultura klasista eskandalosua ere dela esango nuke nik), eta beste aldetik nola izango da universala kultura bat besteak ignoratzen baditu?, ezagutza universal batek, definizioz, den dena, salbuespenik gabe, ezagutzen du, baita Euskal Herria ere, eta hola..
‎Beraz, hiru privazio mota hartu ditut hipotesitzat, adibide bezala, lehena ekonomikoa (eta marxismotik haratago joan naiz nire argumentazioan, eta daukat ezen hobeto esplikatzen dudala historia, batez ere formazio klasisten historiaren jatorria ipiniz basamortuetako kulturetan), bigarrena, alferkeria (eta hor sakondu nahi duenak badu historiaren filosofo musulman bat, Ibn Jaldun), eta hirugarrena harrokeria (lehen bekatua dena, eta esplikatzen duena fenomeno universal bat, hierarkiak egiteko joera, batzuetan, askotan ere, arrazismoraino ere joan delarik, degeneratu delarik)? eta horiek suposatuz direla historiaren eragileak nire historiaren filosofiak, oso simpleak, burutu ditut, larregi zabaldu gabe nire hizpìdea, eta ikasten dut ezen badagoela zertan lan egin horiek eta beste guztiak, kombatitzeko, nahiz eta privazio jatorrizko bat dugun, eta horregatik utopiarik ezinezkoa den, baina bai, bada posible aurreratzea, eta posible baldin bada orduan obligazioa ere bada. Eta atzera egitea ere posibilitate bat da (esan dezadan egia).
‎Baina aurreratzea posibleago egiteko nik zientzia politikoaren barnean proposatu egiten dut beste zientzia bat egitea, eta da zientzia fikzioa, hipotesien bitartez ere etorkizuneko problema posibleak ikertuko lituzkeena. Zeren ez baitakigu gure umeek, gure ondorengoek, zer egingo duten.
‎Gero, luzaroagorako plana egin behar da: Sei urteren epean batez ere zeri ekingo deutsagun, Ordena guztia kontuan harturik eta lurralde handi bakoitza; eta horretarako zelako medioak erabiliko diran, batzar orokorrak (zertaz, noiz eta non), eta bisitak beharrizanak eta itxaropenak ikusteko: zelako bisitak eta zelan eginak,.
‎Gero, luzaroagorako plana egin behar da: Sei urteren epean batez ere zeri ekingo deutsagun, Ordena guztia kontuan harturik eta lurralde handi bakoitza; eta horretarako zelako medioak erabiliko diran, batzar orokorrak( zertaz , noiz eta non), eta bisitak beharrizanak eta itxaropenak ikusteko: zelako bisitak eta zelan eginak,.
‎Maitasuna da kulturen bihotzean sartu eta honeek barrutik eraldatu eta garatzeko baldintza. Maitasunak bereizi behar dau zer dan herria suntsitzen dauana eta zer garatzen dauana. Dinodan hau orokorra da, gain gainekoa, baina ikusi daiteke badagoala hor egiaren alderdia.
‎Maitasuna da kulturen bihotzean sartu eta honeek barrutik eraldatu eta garatzeko baldintza. Maitasunak bereizi behar dau zer dan herria suntsitzen dauana eta zer garatzen dauana. Dinodan hau orokorra da, gain gainekoa, baina ikusi daiteke badagoala hor egiaren alderdia.
‎Omenaldia lendabizitikeman banun ere ontzat, nere barrenak maiz galde egin dit: zer dala ta ori neretzat. Zer dala eta Euskal Erriakartu bear nau ni aintzat. Omenaldia gogoratzeanbiotza eroritzen zat.
‎Omenaldia lendabizitikeman banun ere ontzat, nere barrenak maiz galde egin dit: zer dala ta ori neretzat? Zer dala eta Euskal Erriakartu bear nau ni aintzat. Omenaldia gogoratzeanbiotza eroritzen zat.
‎natura eta urtaroak(. Udazkena?,. Udaberriari?...); erlijioa, txera berezia zion Arantzazuko Ama Birjinari? (. Berrogei ta amar urte Gipuzkoako Zaindari?,. Frantziskotarrak?...); euskal kultura(. Barandiaran Arantzadi?,. Manuel Lekuonari?...); kirolak(. Pelota ta pelotariak?,. Perurena indartsuari?...)...; eta, zer esanik ez, bertsolaritza.
‎Bizi zan arte txikien otsafranko izan du munduan, bai, a aundiak berdintzen zekinjarri ezkero onduan; oartu gera gure artetikaldegin digun orduan: txikia zanak zer neurritakoutsunea utzi duan.
‎–Zoriontzen zaitut biotzez, Joxe Manuel, ain ertzain edo polizitxalogarria izan zeralako. Ondoren datozenak badute zugandik zer ikasi. (...) Zoriontzen zaitut, baitere, ta bereziki, zeure betiko zaletasunari egoak zabalduz ainbat bertso eder moldatu dezulako.
‎Hamabost urte geroago ikusi du argia Mondragoiko kalezaiñaren bertsoak liburuak, egilearen bertso bizitzan hirugarren mugarri nagusia denak. Metafora eder bat erabilita diosku Aita Zavalak zer den liburuau:
‎Bai? Zer –Diga. Zer?
‎Zer? Diga? Zer –Bai zera!
‎Sasoi baten gaitasun linguistikoa zen hizkuntzaren irakaskuntzan helburua; gaur, ostera, komunikazio gaitasuna da, ezen perpaus gramatikalak egiteaz gain, hiztunak jakin behar baitu noiz, zertarako eta norekin hitz egin.
‎Jesus Mari Txurrukak Leioako Campusean barraskiloen eta bareen artzain denak txintxo bezain fin garraiatu zuen arbela, hartan ere metroan Bilboko Batzar Nagusietako aretoraino. Zer da, baina, kontua. Hainbeste neke kostatako arbel hori Mendebaldeko Jardunaldietako hizlari bakan batek ere ez zuela erabili.
‎Kontatu ohi zuen Maria Arrieta Mungiakoak, behinolako abade bati pulpituan tente jarria zelarik, ahaztu egin zitzaiola berbaldia. Zer egingo. Orain zutunik, orain makurturik jartzen hasi zela, banakusu, enakusuesanik, ea tarte horretan memoria freskatzen zitzaion.
‎Hari beretik, berbaldi baten ura edakeran edo klasean arbela ezabatzean agertzen den isilunea ez da zertan bete ezerekin, alegia, alperreko zarata eta esaldi hutsalez. Isiluneak nasaitu egiten du giroa eta astia ematen hurrengo ideia pentsatzeko.
‎Finean, honelako oharren aurrean, janzkeraz, begiradaz, isilunez iritzi okerra atera daiteke, hainbeste direlako nahiz eta ez den zertan ezen, hizlari perfekturik ez baitago; era diferenteetako hizlariak daude, publiko desberdinentzat direnak gustuko. Beraz, guk gura izan behar duguna da, hizlaria den moduko agertzea, era naturalean, norbera izanik.
‎Etsigarria dela adierazi dugu, frustragarria ere bai, behar bada, amai bako zerrenda ematea irakasleari, adieraziz zer egin behar den hizlari ona izateko. Horrek segurtasunik eza dakarkio.
‎Interaktibotasunaren barruan sartzen dugu gaiaren pertsonalizazioa; anekdota kasurako, ezen ezin konta daiteke anekdotarik gaia pertsonalizatu barik. Irakasgaiak berak ere horrelaxe irabaziko du izen ona, ikasleak ohartzen direnean gai horrek zuretzat, irakaslearentzat zer balio daukan; inplikatu egin zarenean, pertsonalizatu duzunean. komunikatzaile onarentzat garrantzi handiko da jarrera; zure poztasuna, zure entusiasmoa eskertu egiten du entzuleak.
‎bertso oso txarrari0; txar xamarrari5; on xamarrari10; onari15; eta oso onari20 puntu. Azken epaia ematean, zertan oinarritu ziren azaldu zuten epaimahaikoek: –bertsolarien sorpena, irudipena, bertsotarako erreztasuna, bertsoen neurketa, puntuak eta oi, en berdintasuna?.
‎24. Hona zer dioskun Joanito Dorronsorok: –Besamotza.
‎Urte asko ziran nik ikusi ez nuala, ta ez da arritzekoa neri zartua iruditzea, onera Oiartzunera etorri eta geroko kontuak dira ta. Emen ez dakit senideren bat edo zer eukiko zuan Errenterin. Nik ala pentsatu nuan.
‎Ura zarra da onezkero, bizi baldin bada. Ez det geroztik ikusi ta ez dakit zertan dan? 30.
‎35. Hona zer dioskun Aita Zavalak aldizkari horretaz: –El Bertsolariyase propagó mucho por todo el País.
‎Aizazu gazte, lagun nerea, zertan zabiltza orrela. Ez al dakizu ainbat jaun prestuortik begira daudela, era ortako jolasketarikgutxi maitatzen dutela. Egizu kontu zuk DonostikoEuzko Gaztedin zaudela; umekeriak baztartu itzazuta ibili gizon bezela!
‎harrokeriak urtu eta gangarkeriak aienatu egin ei zitzaizkion gazte nabarmenari. Antza, horrek guztiak zer pentsatua eman zien bertara baturiko batzuri:
‎izendatzen zuten garaiko bertsozaleek. Hona hemen zer dioen Iñaki Egañak Abarrategi bertsolariaz, euskaldun aipagarrien bere zerrenda berezian:
‎Holako egunak antolatzeko asmoa ez zen berri berria4 Izan ere, martxan zeuden ordurako Euskera Egunak, Olerti Egunak, Antzerti Egunak..., Euskaltzaleakelkarteak antolatuta eta babestuta. Aitzolek eta asmo sendoa zuten bertsolaritzari taberna eta sagardotegi sunda kendu, eta bertsolaria duintasun berri batekin eroateko antzoki, plaza, eliza eta ospakizun nagusi guztietara5 Edozelan ere, Bertsolari Egunak antolatzeko asmoa, zergatik edo hargatik, atzeratu egin zen behin baino gehiagotan, harik eta 1935eko urtarrilaren 20an, San Sebastian egunez, ospatu zen arte.
‎–: [ Zer da dabillen eztabaidian], Euzkadi,, 4 or. (sarreratxoa, prosaz).
‎Baina soilik oparotasunean konpontzen ahal da zekenkeriaren arazo etiko politikoa, izanik oparatusuna bilatzen duen sozialismoa horren soluzioa. Sozialismo horrek ez badu ere zertan jabego pribatuaren inguruko legedia ezereztatu, eta permititu ere dezake jabego pribatua, merkatu ekonomia, ezten bezalako bat baitaitezke legearen barruan lan egiteko gogoa edukitzeko (etorkizun batean, joera birbanatzailearen bidean bagoaz, jakina, kontzeptu horiek aberastuak izan daitezke definizio zehatzagoekin, baina etorkizun dena ez dakigu zein izango den, beraz, gero gerokoa). Zeren dirudienez elkartasuna ez baita nahikoa, gaur egungo sozialismoetan ikasi ahal izan den moduan, gogorik pizteko lanaren alde, gizakia kultura metatzailean oso zekena baita, eta hori ezin da egun batetik bestera aldatu.
‎Beraz, nik, gaur egun, nire teoriak ontzat hartzen dituen sozialismo erreformistarekin bat egiten dut, baina, haiek esaten dutenaren kontrara, ezin dut ukatu, logika garbian, iraultzaren posibilitatea ere. Modu aunitzetan kenduak izaten ahal dira poteretik politiko gaiztoak, baina iraultzak nola eta zergatik gertatzen ahal diren Aristotelesek ere estudiatu zuen. Leninek iraultza zientifikoaz ere hitz egiten zuen, eta, Julio Cesarren moduan, harek bazekien atzera egiten.
‎...ondoen demostratua dut, niretzat hoberenaren alde egotea Jesusen alde egotea da, eta alde ikaragarriz gainera da Jesus hoberena, beraz sozialismo aristokratiko hori nik bihurtzen dut sozialismo kristaua, eta soluzio horrekin katoliko diren sozialistek ba dukete eduki partidu bat eurena demokrazian bere jokoa egingo lukeena eta bere indarrak neurtuko lituzkeena, eta aldi berean katolikook ez genuke zertan ibili behar kontzientzia problemekin politikan ezkerrekoak garenean, abortuaren kasuan ikusten den moduan, edo suicidioa, ezkerretik, justifikatzerakoan, eta hola.
‎1 Materialismo kulturala, eta konkretuki ekonomiaren gorabehera, hartu dugunean hipotesis bezala historiaren filosofia bat desarroilatu dugu, zeinak universalki guztia ez badu esplikatzen behintzat oso fenomeno importanteak baditu argitzen, historia ekonomikoa kasu (orain arte, nik ondorioztatzen dut, izan gara gorabehera ekonomikoen jostailu, jakin gabe, ordua da ekonomia gobernatzen ikasten hasi gaitezen). Baina orain, filosofia hori oinarri harturik, galdetzen diogu geure buruari ea zer demontre egin, eta erabaki, daitekeen. Eta zientzia praktikoaren lurraldean sartzen gara bete betean, zeren, a posteriori jakin badezakegu, hutsuneak ditugun arren, garbi baitago ezen a priori ez dakigula, ez dugulako historiaren ezagutza universalik horretarako.
‎Baina Marx da usuraren ikertzailerik inportanteena orain arte, eta usura (joera akumulativoa) dagoenean Marxen estudioak ezin laga daitezke albo batera, zeren fenomeno horren konprenitzea marxismoak teorizatu baitu ondoen, nik hutsuneak deskubritu badizkiot ere (jatorrizko kausaren estudiorik ez dute marxistek, eta nik bai). Nire teoria ere marxismoaren ondoren eraikia da, eta marxismoa ezagutuz, marxista ez den arren, materialista dialektikoa ez den arren (nik marxismoan teorizatutakoari galdetzen diot ea zergatik kultura batzuk jozen duten joera akumulativora eta zergatik besteek ez, eta marxistek ez dakite horri erantzuten, eta nik bai; honela erantzuten dut, joera metatzailearen kausa nagusia privazio ekonomikoa da. Orientean gertatzen zena, adibidez, eta horrekin indikatzen dut soluzioa, etorkizun denaz ez badakit arren zer gertatuko den).
‎Baina Marx da usuraren ikertzailerik inportanteena orain arte, eta usura (joera akumulativoa) dagoenean Marxen estudioak ezin laga daitezke albo batera, zeren fenomeno horren konprenitzea marxismoak teorizatu baitu ondoen, nik hutsuneak deskubritu badizkiot ere (jatorrizko kausaren estudiorik ez dute marxistek, eta nik bai). Nire teoria ere marxismoaren ondoren eraikia da, eta marxismoa ezagutuz, marxista ez den arren, materialista dialektikoa ez den arren (nik marxismoan teorizatutakoari galdetzen diot ea zergatik kultura batzuk jozen duten joera akumulativora eta zergatik besteek ez, eta marxistek ez dakite horri erantzuten, eta nik bai; honela erantzuten dut, joera metatzailearen kausa nagusia privazio ekonomikoa da. Orientean gertatzen zena, adibidez, eta horrekin indikatzen dut soluzioa, etorkizun denaz ez badakit arren zer gertatuko den).
‎Nire teoria ere marxismoaren ondoren eraikia da, eta marxismoa ezagutuz, marxista ez den arren, materialista dialektikoa ez den arren (nik marxismoan teorizatutakoari galdetzen diot ea zergatik kultura batzuk jozen duten joera akumulativora eta zergatik besteek ez, eta marxistek ez dakite horri erantzuten, eta nik bai; honela erantzuten dut, joera metatzailearen kausa nagusia privazio ekonomikoa da. Orientean gertatzen zena, adibidez, eta horrekin indikatzen dut soluzioa, etorkizun denaz ez badakit arren zer gertatuko den). Jakitun naiz ezen marxismoak garrantzi handia eduki duela sortu zenetik, hainbeste ezen teologia ere kutsatu duen, baina ni ez nago teoria politiko bat teologian sartzearen alde, eta ez nago askapen teologiaren alde, izan daiteke bat betiko teologia monoteistaren aldekoa, gu kristatuasunetik, eta gero politikan ezkerrekoa, sozialismoaren aldekoa, teologia ikutu gabe.
‎45Hona, zer dioskun Mattin Treku bertsolariak Matxinen ahotsaz: –Panpale [Larralde] eta hori ibiltzen ziren beti.
Zergatik aukeratu zuen Manuel Lekuonak Matxin eta Ganix Halsoueten argazkia bere libururako. Kontuan harturik Lekuona epaimahaian6egon zela 1935eko txapelketan, argazkiaren hautua omenaldi modura uler daitekeelakoa daukagu, lapurtarraren bertsogintzaren balioak saritzeko modu amoltsu eta bihozkor bat.
‎Ez zuen izkiriatzen, ez eta irakurtzen ere. Hargatik hartze gaitza zaukan, eta zer nahi kantu xahar bazekien. Maitenik zuen kanta xaharra zen:
‎82Hona hemen, zer dioskun Gorka Aulestiak Joussez: –Mucho debe la literatura oral a este capitán francés de artillería en la I Guerra Mundial (19141918), que ordenado sacerdote en 1910 entró en la Compañía de Jesús en 1913 y fue profesor durante un cuarto de siglo() de la Sorbona y de varias universidades francesas.
‎IEne izpirituan hasten naiz pentsatzenGizonaren bizia zer gisetan denEgia ez da errex xuxen esplikatzenHainitz justizia baitute ezagutzen78
‎VIGerla hunetan parte izatu duenakSegur ezagutzen dik zer dituen penakGogoan baitituzte aita amen grinakBertze zonbaitek aldiz andre ta haurrenakLagun baduenakBerak ere lanakGau eta egunakIrriskuan denakZer konda behar likek hiltzen ez denak.
‎4 Euskaraz hitz egiteko gai direnen artean, zergatik darabilte batzuk eta zergatik ez beste batzuk?
‎4 Euskaraz hitz egiteko gai direnen artean, zergatik darabilte batzuk eta zergatik ez beste batzuk?
Zeren gainean egiten den berba kontuan hartu behar da.
‎Lehenago, eskola bizitzan den dena erdara hutsean izan arren, eskolatik kanpoko bizitza euskaraz egiten genuen, hau da, euskaldun izaten jarraitzen genuen. Zer dela eta. Gizarte euskaldunean bizi ginelako.
‎ikerlanaren aurkezpena egin ziguten. Amaitzeko, Iñaki Arruti jaunak? Zer egin dezaket nire udalean (nire inguruan) nerabeek aisian eta lagunartean euskara gehiago erabiltzeko?, itauna mintzagai hartuz zenbait iradokizun eskaini zizkigun.
‎baino gehiago, praktikari? begiratu behar diogu, hots, zer egiten duten euskararekin. Eta, motibazioa?
‎2.3 Benetan datu interesgarriak eskaini zizkigun, baita ere, Iñaki Arrutik? Zer egin dezaket nire udalean (nire inguruan) nerabeek aisian eta lagunartean euskara gehiago erabiltzeko, txostena aurkeztean.
‎Eta erantzun bat merezi duelakoan nago, eta horretarako nago ni nire filosofia universalistarekin. Badakit zer dioen san Pablok, hau da, kontuz ibili behar dela filosofiekin datozenekin, baina san Pedrok, beste epistola batean, badio nola kristauak beti gertu egon behar duela edozeineri bere fedearen arrazoiak emateko. Jarrai dezadan bada nire filosofia desarroilatzen.
‎Beraz, intelektualismo moralaren aldekoak bagara, ondorioztatzen da Kanten ikerketatik ezen denok garela gaiztoak, maila berean ez izan arren. Eta ez dagoela irtenbiderik, inperativo kategoriko hura, Jainkorik ez badago, zer da?. Irtenbidea?.
‎Irtenbidea?. Arrazoi garbia izanik ezagutza universala, hortik deduzitzen dela etika normativoa, baina misterio santu hori inexistentea bada, ondorioztatu bada halako farorik ez dagoela inon cosmos honetan, eta cosmos honetatik harutzago ez dagoela ezer, zer ondorioztatu daiteke?: bide horrek ez duela erremediorik.
‎Eta horrek erakusten du aurretik, a priori, Jesusek erabakitzen zuela. Ez da bakarrik zekiela zer gertatuko zen, erabaki egiten zuen zer gertatuko zen. Ez zen profeta soil bat bakarrik, gehiago zen (da den hori).
‎Eta horrek erakusten du aurretik, a priori, Jesusek erabakitzen zuela. Ez da bakarrik zekiela zer gertatuko zen, erabaki egiten zuen zer gertatuko zen. Ez zen profeta soil bat bakarrik, gehiago zen (da den hori).
‎Ez zen profeta soil bat bakarrik, gehiago zen (da den hori). Eta erabakitzen duenak indukzio perfektua eginez badaki zer gertatuko den, a priori, eta horrek erran nahi du ezen Jesusek baduela ezagutza a prioristikoa, ezagutza universala, esperiencia material orotik gain dagoena. Eta halako ezagutza edukitzeak, Kanten terminologia hartuz, erran nahi du metafisika posible bazaiola Jesusi.
Zergatik ez dute kontuan hartzen historiako pertsonaia hau?. Niretzat signoekin altxatzen da beste pertsonaia historiko guzien gainetik, eta konparaziorik ere ez dago.
‎Baina ez da konprenigarria Jesus ezagututa ere haren signoak ez hartzea estudiogai. Zer gatik ez?. Eta hori ez diet bakarrik ateo materialistei galdetzen, baita galdetzen diet ere eskrituristei, apaizak direnak.
Zertan bihurtzen dute gure fedea?, maitasunezko poemak idazten zer demostratzen dute?. Maitasunari buruzko liburuak idazten, oso poetikoak eta hola?.
‎Zertan bihurtzen dute gure fedea?, maitasunezko poemak idazten zer demostratzen dute?. Maitasunari buruzko liburuak idazten, oso poetikoak eta hola?.
‎Beste pasajeak dakusate direla intentzio teologikoarekin eginak, ez dira beraz testimonioak, beste pasaje bat diote gezurra dela Jesusek esan zuela hori (hau da Bera dela bidea, egia eta bizia), eta hola. Eta nik behin galdetu nion bati ea zer tendentzia zegoen estudio horietan, akaso ebangelio kanonikoak besteen mailara ekartzea?, apocrifoen mailara?. Hori oso larria litzateke.
‎– Zer dela eta Reimplantación izena. Egia esan, gure artean Restauración izena erabili izan da XX. mendean barrena ia beti eta argitalpen honetan ere, 4 orrialdean, latinezko izenburua honela dator:
‎sekretupean edo isilik gordetzea zin egin zutela? Baina zer arazo zen hori. Isiltasun harrigarria; inork ez zuen hartaz ahotik ezer atera nahi izan.
‎(TG 216). . Zeruan bakarrik jakingo duzu zer zaren niretzat. Niretzat lira bat, kantu bat zara?
‎dorretxea iztean be? Han bai sentitzen zala pozik bere gustuko esku-lanak egin eta liburuak irakurri eta zer esanik ez otoitzerako!
‎13 Faustine (emakumezko pertsonaia nagusia) eta Delphine: zer daukate biek komunean, biak eskalatzaile, ekologista eta abar izatetik aparte. Zenbat biografia dago zure eleberrian?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
zer 371 (2,44)
Zer 103 (0,68)
zertan 32 (0,21)
zergatik 31 (0,20)
Zergatik 20 (0,13)
zertarako 11 (0,07)
Zertan 9 (0,06)
Zertarako 5 (0,03)
zertaz 4 (0,03)
zerekin 3 (0,02)
zeri 3 (0,02)
zerik 3 (0,02)
zerk 3 (0,02)
Zertaz 2 (0,01)
ZER 1 (0,01)
ZEREKIN 1 (0,01)
Zeren gainean 1 (0,01)
Zerk 1 (0,01)
zeren truk 1 (0,01)
zerena 1 (0,01)
zertara 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
zer esan 61 (0,40)
zer egin 53 (0,35)
zer nahi 19 (0,13)
zer ez 16 (0,11)
zer gertatu 16 (0,11)
zer nolako 14 (0,09)
zer ikusi 8 (0,05)
zer dan 7 (0,05)
zer ikasi 7 (0,05)
zer eduki 6 (0,04)
zer ibili 6 (0,04)
zer ukan 6 (0,04)
zer behar 5 (0,03)
zer egon 5 (0,03)
zer eman 4 (0,03)
zer erantzun 4 (0,03)
zer etzan 4 (0,03)
zer hobetu 4 (0,03)
zer idatzi 4 (0,03)
zer ote 4 (0,03)
zer balio 3 (0,02)
zer bat 3 (0,02)
zer beldurtu 3 (0,02)
zer bide 3 (0,02)
zer ekarri 3 (0,02)
zer erakutsi 3 (0,02)
zer eskatu 3 (0,02)
zer grazia 3 (0,02)
zer irakurri 3 (0,02)
zer mesede 3 (0,02)
zer modu 3 (0,02)
zer ordu 3 (0,02)
zer aldatu 2 (0,01)
zer arrisku 2 (0,01)
zer aurkitu 2 (0,01)
zer bete 2 (0,01)
zer era 2 (0,01)
zer erabili 2 (0,01)
zer erran 2 (0,01)
zer eskertu 2 (0,01)
zer etorri 2 (0,01)
zer gehiago 2 (0,01)
zer gozatu 2 (0,01)
zer gutxi 2 (0,01)
zer halako 2 (0,01)
zer hil 2 (0,01)
zer hobe 2 (0,01)
zer jardun 2 (0,01)
zer ondorioztatu 2 (0,01)
zer orde 2 (0,01)
zer pentsatu 2 (0,01)
zer EGI 1 (0,01)
zer ETA 1 (0,01)
zer adierazi 1 (0,01)
zer ageriko 1 (0,01)
zer agiri 1 (0,01)
zer ahalegin 1 (0,01)
zer aholku 1 (0,01)
zer albo 1 (0,01)
zer alde 1 (0,01)
zer amaitu 1 (0,01)
zer antolatu 1 (0,01)
zer arazo 1 (0,01)
zer ari 1 (0,01)
zer arraio 1 (0,01)
zer arrazoi 1 (0,01)
zer artifizio 1 (0,01)
zer asmo 1 (0,01)
zer atera 1 (0,01)
zer aukera 1 (0,01)
zer aukeratu 1 (0,01)
zer azpimarratu 1 (0,01)
zer aztertu 1 (0,01)
zer bake 1 (0,01)
zer begira 1 (0,01)
zer behinen 1 (0,01)
zer beluritu 1 (0,01)
zer bera 1 (0,01)
zer bereizi 1 (0,01)
zer bermatu 1 (0,01)
zer berri 1 (0,01)
zer beste 1 (0,01)
zer besterik 1 (0,01)
zer bihurtu 1 (0,01)
zer bizi 1 (0,01)
zer bururakizun 1 (0,01)
zer demontre 1 (0,01)
zer demostratu 1 (0,01)
zer egoera 1 (0,01)
zer egoki 1 (0,01)
zer eguzki 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
zer esan ez 19 (0,13)
zer nahi ukan 16 (0,11)
zer egin behar 4 (0,03)
zer egin ezan 4 (0,03)
zer esan gura 4 (0,03)
zer esan nahi 3 (0,02)
zer ibili euskal 3 (0,02)
zer nolako egoera 3 (0,02)
zer bat adierazi 2 (0,01)
zer behar ukan 2 (0,01)
zer bide egon 2 (0,01)
zer egin ez 2 (0,01)
zer esan ezan 2 (0,01)
zer gutxi merezi 2 (0,01)
zer ukan hau 2 (0,01)
zer adierazi mintzatu 1 (0,01)
zer ahalegin egin 1 (0,01)
zer aholku eman 1 (0,01)
zer albo bat 1 (0,01)
zer alde egon 1 (0,01)
zer amaitu ote 1 (0,01)
zer antolatu ezan 1 (0,01)
zer arraio nahi 1 (0,01)
zer arrazoi atera 1 (0,01)
zer arrisku atera 1 (0,01)
zer arrisku ukan 1 (0,01)
zer asmo erabili 1 (0,01)
zer aztertu egon 1 (0,01)
zer balio eduki 1 (0,01)
zer balio eutsi 1 (0,01)
zer begira egon 1 (0,01)
zer behar duda 1 (0,01)
zer bera zerbitzu 1 (0,01)
zer bermatu lortu 1 (0,01)
zer berri izeneko 1 (0,01)
zer beste ez 1 (0,01)
zer besterik egin 1 (0,01)
zer bete buru 1 (0,01)
zer bete ezer 1 (0,01)
zer bide hartu 1 (0,01)
zer bizi hura 1 (0,01)
zer dan eliza 1 (0,01)
zer dan herri 1 (0,01)
zer dan politikoki 1 (0,01)
zer dan ulertu 1 (0,01)
zer demontre egin 1 (0,01)
zer eduki Andolin 1 (0,01)
zer eduki bi 1 (0,01)
zer eduki ondorioztatu 1 (0,01)
zer egin ahaztu 1 (0,01)
zer egin be 1 (0,01)
zer egin beste 1 (0,01)
zer egin bihar 1 (0,01)
zer egin bizi 1 (0,01)
zer egin ere 1 (0,01)
zer egin euskara 1 (0,01)
zer egin hain 1 (0,01)
zer egin hobe 1 (0,01)
zer egin holako 1 (0,01)
zer egin iltze 1 (0,01)
zer egin nahi 1 (0,01)
zer egin neu 1 (0,01)
zer egin ote 1 (0,01)
zer egin pozik 1 (0,01)
zer egin zail 1 (0,01)
zer egin zu 1 (0,01)
zer egoera egon 1 (0,01)
zer egoki kabalkada 1 (0,01)
zer egon ez 1 (0,01)
zer egon hemen 1 (0,01)
zer egon joko 1 (0,01)
zer egon maleta 1 (0,01)
zer egon ni 1 (0,01)
zer eguzki ekitaldi 1 (0,01)
zer ekarri adierazi 1 (0,01)
zer ekarri arlo 1 (0,01)
zer eman eduki 1 (0,01)
zer era otoitz 1 (0,01)
zer erabili batzuk 1 (0,01)
zer erakutsi baxenafar 1 (0,01)
zer erakutsi eduki 1 (0,01)
zer erantzun asmatu 1 (0,01)
zer erantzun irudikatu 1 (0,01)
zer erran belarri 1 (0,01)
zer erran ezan 1 (0,01)
zer esan aita 1 (0,01)
zer esan Andolin 1 (0,01)
zer esan bako 1 (0,01)
zer esan be 1 (0,01)
zer esan behar 1 (0,01)
zer esan ere 1 (0,01)
zer esan gaur 1 (0,01)
zer esan gorago 1 (0,01)
zer esan Gorka 1 (0,01)
zer esan itzulpen 1 (0,01)
zer esan Iñaki 1 (0,01)
zer esan Mattin 1 (0,01)
zer esan San 1 (0,01)
zer esan ukan 1 (0,01)
zer eskatu behar 1 (0,01)
zer etorri gu 1 (0,01)
zer etorri telebista 1 (0,01)
zer etzan Egunkaria 1 (0,01)
zer etzan eleberri 1 (0,01)
zer etzan gogo 1 (0,01)
zer etzan lau 1 (0,01)
zer ez beste 1 (0,01)
zer ez entzun 1 (0,01)
zer ez hartu 1 (0,01)
zer ez ote 1 (0,01)
zer gehiago eskatu 1 (0,01)
zer gehiago nahi 1 (0,01)
zer gertatu ahal 1 (0,01)
zer gertatu ote 1 (0,01)
zer halako pertsona 1 (0,01)
zer halako proiektu 1 (0,01)
zer hil behar 1 (0,01)
zer hobe egin 1 (0,01)
zer hobe Monzon 1 (0,01)
zer hobetu esan 1 (0,01)
zer hobetu gogoratu 1 (0,01)
zer hobetu ukan 1 (0,01)
zer ibili behar 1 (0,01)
zer ibili horrela 1 (0,01)
zer ikasi hemen 1 (0,01)
zer ikasi iragan 1 (0,01)
zer ikasi mundu 1 (0,01)
zer ikasi testu 1 (0,01)
zer ikusi alkar 1 (0,01)
zer ikusi euskal 1 (0,01)
zer ikusi Frantzia 1 (0,01)
zer ikusi handi 1 (0,01)
zer ikusi i 1 (0,01)
zer irakurri egon 1 (0,01)
zer irakurri ezan 1 (0,01)
zer jardun berba 1 (0,01)
zer modu egon 1 (0,01)
zer nahi kantu 1 (0,01)
zer nolako debeku 1 (0,01)
zer nolako definizio 1 (0,01)
zer nolako erantzun 1 (0,01)
zer nolako estrategia 1 (0,01)
zer nolako gai 1 (0,01)
zer nolako ikasketa 1 (0,01)
zer nolako ohitura 1 (0,01)
zer nolako ohore 1 (0,01)
zer nolako oihartzun 1 (0,01)
zer nolako sentiera 1 (0,01)
zer nolako teknika 1 (0,01)
zer ondorioztatu ahal 1 (0,01)
zer ote erabili 1 (0,01)
zer ote etzan 1 (0,01)
zer ote or 1 (0,01)
zer ote ukan 1 (0,01)
zer pentsatu eman 1 (0,01)
zer pentsatu zer 1 (0,01)
zer ukan atzean 1 (0,01)
zer ukan emakume 1 (0,01)
zer ukan neu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia