2013
|
|
" Gustuko lekuan aldaparik ez".
|
Zer
sumatzen duzu izango duzula gustuko. Zergatik?
|
|
a)
|
Zer
ikastetxerekin egingo duzu elkartrukea. Zergatik?
|
|
Bitarte horretan, zenbait euskalkiren doinuak entzungo dituzu. Jakingo al zenuke
|
zer
euskalki erabili den jarraian entzungo dituzun kantuetan?
|
|
a)
|
Zergatik
hautatu duzue?
|
|
c)
|
Zer
kontatzen du?
|
|
d) Entzun duzuenean,
|
zer
sentsazio edo sentimendu eragin dizue?
|
|
e)
|
Zer
garaitakoa da?
|
|
a)
|
Zer
sentimendu sorrarazi dizu entzundakoak. Zu izango bazina ahots horren jabea, nola sentituko zinateke jendeak zure kantua entzutean izan duen jarreraren aurrean?
|
|
b) Pentsa ezazu, orain, zure buruarengan:
|
zer
konpromiso hartuko zenuke elkarbizitza egoera eredugarria izan dadin?
|
|
3 Gaia zein den labur adierazi, hartzaileak jakin dezan
|
zeri buruzkoa
den mezua; esaterako," truke kidearen datuak".
|
|
1 Gelakideok sei taldetan banatuko zarete. Taldean, irakurri arretaz honako esapide hauek, eta identifikatu
|
zer
komunikazio asmori dagozkion:
|
|
|
Zer
moduz?
|
|
1 Halakoak esateko,
|
zer
esapide erabiltzen duzue zuen herrian. Irakasleek edo jende helduak ere horiexek erabiltzen al dituzte?
|
|
Irakasleek edo jende helduak ere horiexek erabiltzen al dituzte? Taldean bilduta, pentsa ezazue
|
zer
nolako esapideak erabiltzen diren zuen herrian; osatu esapide zerrenda bat, eta zehaztu zertarako erabiltzen den bakoitza.
|
|
Irakasleek edo jende helduak ere horiexek erabiltzen al dituzte? Taldean bilduta, pentsa ezazue zer nolako esapideak erabiltzen diren zuen herrian; osatu esapide zerrenda bat, eta zehaztu
|
zertarako
erabiltzen den bakoitza.
|
|
|
Zer
komunikazio asmori dagozkion esapideak.
|
|
D Bakarrik entrenatu diat, orduan. Hik
|
zer
praktikatzen duk?
|
|
3 helburua. Ikastetxetik irtendakoan,
|
zer
egin erabakitzen ari zaretela, Andonik proposamen bat egin du, eta Kepa urduri jarri da. Andoniren proposamenarekiko Keparen iritzia jakin nahi duzu.
|
|
b.
|
Zergatik
urduritu zara, Kepa?
|
|
Peio eta Rakel Parisera joan dira seme alabekin. Egunean zehar
|
zer
egin planifikatzeko, turismo agentziara joan dira.
|
|
b. Kaixo!
|
Zer
egin daiteke Parisen 10 eta 6 urteko haurrekin?
|
|
Elkartruke batera joan aurretik, badira eskuratu beharreko hainbat informazio, esate baterako, maletan
|
zer
sartu behar duzun jakiteko, hartuko zaituen familiaren etxean zer aurkituko duzun aurreikusteko, edota zenbat diru eramango duzun erabakitzeko. Hori guztia jakiteko, zer galdera egingo zenuke?
|
|
Elkartruke batera joan aurretik, badira eskuratu beharreko hainbat informazio, esate baterako, maletan zer sartu behar duzun jakiteko, hartuko zaituen familiaren etxean
|
zer
aurkituko duzun aurreikusteko, edota zenbat diru eramango duzun erabakitzeko. Hori guztia jakiteko, zer galdera egingo zenuke?
|
|
Elkartruke batera joan aurretik, badira eskuratu beharreko hainbat informazio, esate baterako, maletan zer sartu behar duzun jakiteko, hartuko zaituen familiaren etxean zer aurkituko duzun aurreikusteko, edota zenbat diru eramango duzun erabakitzeko. Hori guztia jakiteko,
|
zer
galdera egingo zenuke?
|
|
a) Maletan
|
zer
sartu jakiteko
|
|
5 Egingo ditugun ekintzen artean,
|
zer
kirol egitea aurreikusi duzue?
|
|
6
|
Zer
iritzi dute zure etxekoek bideo jolasei buruz?
|
|
10
|
Zer
bazkaldu ohi duzue. Eta afaldu?
|
|
1 Galdera laburra:
|
zergatik
musika itzultzaile lana. Tronk
|
|
Zein? Eta
|
zerekin
moldatzen zara nazioartean. Aiora
|
|
4 Aupa hi! Jakin nahiko nuke
|
zer
anpli eta gitarra mota erabili dituzun Haria diskoaren grabaketan. Baita ere zein diren erosi dituzun pedalera berriak.
|
|
8 Asteburu honetan taberna batean kanta jarrita, gazte kuadrilla handi bat ikusi dut kantuan eta zuk bideoan egiten dituzun keinuak zehatz errepikatzen.
|
Zer
gogoeta eragiten dizu horrek. Asier
|
|
Leku horietan guztietan, albisteez gain, milaka istorio aurkituko zenituen, istorio txikiak, pertsona interesgarriak, memento hunkigarriak... komunikabideetan lekurik izaten ez dutenak.
|
Zer
sentitzen duzu horrelakoetan. Teo
|
|
Nork erabili ditu?
|
Zer
helbururekin?
|
|
a) Irratsaio honetako parte hartzaileek euskararen aldaera bat baino gehiago erabiltzen dute.
|
Zer
aldaera dira, eta nork erabiltzen ditu?
|
|
b)
|
Zer
deritzozue zuzeneko deia egiten dutenek euskalkiekiko duten jarrerari?
|
|
a)
|
Zer
ekarri dio txapelak Xabier Payari?
|
|
b) Xabierrek
|
zer
dauka Payatik, eta zer Ruizetik?
|
|
b) Xabierrek zer dauka Payatik, eta
|
zer
Ruizetik?
|
|
c) Eta
|
zer
falta duzula uste duzu zuk?
|
|
Itxuran ere amaren partekoa naiz oso. Payatarretatik
|
zer
daukadan. Aitaren burugogorkeria.
|
|
Galderak egitean, askotan erabiltzen ditugu NOR, NORI, NON, ZENBAT& eta horien gisako hitzak; horiei galdetzaile deitzen diegu. Galdetzailea galderan
|
zer
informazio eskatzen den zehazteko erabiltzen den elementua da. Hori dela-eta, erantzunean, galdetzailea zegoen lekuan ipini ohi da eskatutako informazioa.
|
|
1 Binaka jardungo duzue, ahoz, elkarri galdetuz eta erantzunez. Batak galdera osatzeko
|
zer
galdetzaile behar den ondorioztatuko du, eta, besteak, erantzun egokia identifikatuko du.
|
|
a)
|
Zer
nahi duzu, bada, nik galdetzea!
|
|
a) Zure herriko
|
zer
leku bisitatu behar genuke, derrigorrez, bertan egingo dugun egonaldian zehar?
|
|
1 Nola moldatu zara? Dagoeneko
|
zer
ikaskuntza duzu zeureganatuta. Ba al dago sakondu zenukeen alderdirik?
|
|
c)
|
Zer
asmorekin txertatu du idazleak pertsona deskribapena bere jardunean. Zehaztu zein den testu bakoitzari dagokion asmoa.
|
|
2 Ongi moldatuko al zara, informazioa partekatzea eskatzen dizun beste egoera batean?
|
Zertan
izango zaizu baliagarria
|
|
1 Zenbait aldizkaritan, geure burua ezagutzen lagunduko diguten galdetegiak proposatzen dizkigute: " esan iezadazu
|
zer
egiten duzun, eta esango dizut nolakoa zaren" esaten digute. Halako batetik jaso ditugu hemen deskribatzen diren jarrerak eta horiei lotutako adjektiboak.
|
|
j) Ez aurrera ez atzera, inoiz ez duzu jakiten
|
zer
erabaki.
|
|
Hiru deskribapenen pasarteak entzungo dituzu jarraian. Deskribatzen diren pertsonen izaeraren
|
zer
alderdi edo ezaugarri nabarmendu nahi da testu bakoitzean?
|
|
2 Talde txikietan elkartu, eta partekatu zure kideekin
|
zerk
eraman zaituen hautaketa hori egitera. Beti bezala, begirunez entzun zure kideen hautaketa, eta begirunez eman zure iritzia.
|
|
2 Taula batean, pertsonaia horren ezaugarriak
|
zer
kategoriatan sailkatuko dituen idatziko du. Ondoren, ezaugarriak idatziko ditu kategoria bakoitzean.
|
|
3 Taldekide batek hasiko du jolasa. Bere pertsonaia deskribatzeko
|
zer
kategoria aukeratu dituen esango du: " nire pertsonaiarentzat hautatu ditudan kategoriak hauexek dira:
|
|
Eta nolako izaera?
|
Zer
egiten ote du aisialdi tarteetan. Zer ote du gustuko?
|
|
Zer egiten ote du aisialdi tarteetan?
|
Zer
ote du gustuko?
|
|
1
|
Zer
jakin nahi zenuke zure truke kideari buruz. Zure jakin mina asetzeko, presta ezazu informazio hori jasoko duen taula; bertan, ezaugarriak sailkatzeko balio izango duten kategoriak zehaztuko dituzu.
|
|
Non
|
zer
|
|
Ba al du soinketa gelarik? Bertara joango banintz,
|
zer
auzotan legoke nire etxea. Makuluak behar ditut ibiltzeko; eroso mugitu naiz?
|
|
1
|
Zer
deskribapen plan erabili da kasu bakoitzean?
|
|
Bien deskribapenak egiteko, hamaika hitz hautatu ditugu.
|
Zer
hitz aukeratuko zenuke irudi bakoitzerako. Kontuan izan behin bakarrik erabil daitekeela hitz bakoitza.
|
|
Etxearen inguruan lorategi batek kolore guztietako loreak ageZeren goialdean?
|
Zer
dago goialdean?
|
|
|
Zer
dago lorategiaren bi gune horietan?
|
|
|
Zer
dago alderdi
|
|
Etxearen
|
zer
elementu deskribatzen ditu?
|
|
Etxea
|
zer
espaziotan dagoen deskribatu du lehenik, eta, gero, haren xehetasunetara iritsi da.
|
|
f)
|
Zerk
bihurtzen du Gaztelugatxe paisaia zoragarri?
|
|
1 Honako esaldietan, hitz bat beltzez nabarmenduta dago.
|
Zer
lekuzko deklinabide kasuri dagozkio sintagma horiek. Bereizi, halaber, singularrean ala pluralean dauden.
|
|
e) Mikel harkaitzean zintzilik geratu zen. A
|
zer
beldurra! f) Jarduera horiek liburuetatik kopiatu ditu.
|
|
Errepara iezaiozu, orain, zeure logelari, eta pentsatu:
|
zer
adjektibok adieraziko luke hobekien zure izaera. Nola deituko genioke gela hankaz gora duen pertsonari?
|
|
a) Adieraztea erabakiko bazenu,
|
zer
esango zenioke, eta nola?
|
|
b) Ez adieraztea erabakiko bazenu,
|
zergatik
ez zenuke egingo?
|
|
|
ZER
URRATS EGIN BEHAR DITUT DESKRIBAPEN BAT EGITEKO?
|
|
Heldu zara hirugarren geltokira, hau da," Non
|
zer
" osagaiaren amaierara. Van Gogh en logela deskribatu duzu aurreko jarduera batean; heldu da, beraz, egindakoari buruzko hausnarketa bideratzeko unea.
|
|
a) Taldeka, 10 galderako galdetegia prestatuko duzue. Lan horretarako
|
zer
duzuen gogoratzea ondo etorriko zaizue:
|
|
|
Zeri
erreparatuko diozue galdera egokiak formulatzeko. Eta zeri, esanahi argia izan dezaten?
|
|
Zeri erreparatuko diozue galdera egokiak formulatzeko? Eta
|
zeri
, esanahi argia izan dezaten?
|
|
|
Zer
nolako informazioa jaso duzu?
|
|
|
Zer
ezaugarri hautatuko duzu?
|
|
1 Nola moldatu zara eginkizun horiek egiteko?
|
Zertan
aritu zara ongi. Zer duzu sakontzeko?
|
|
Zertan aritu zara ongi?
|
Zer
duzu sakontzeko. Hausnarketa hori egiteko, bete ezazu honako taula hau:
|
|
Izan ere, txakurrak lotuta joan zukeen, ez aske. Zalantzan izan duzue
|
zer
eta nola egin: jendartean zabaldu ala ez, albaiteroari laguntza eskatu, basozainarengana jo& Zuen etxea ez da betikoa txakurrik gabe, eta, zuek bakarrik, laguntzarik gabe, ez duzue aurkituko.
|
|
Basozainak, hasteko, gogorarazi dizu
|
zer
dioen legeak txakurrak mendian lotuta ez eramateari buruz. Ondoren, zure larritasuna ikusita, zer egin behar duzun proposatu dizu.
|
|
Basozainak, hasteko, gogorarazi dizu zer dioen legeak txakurrak mendian lotuta ez eramateari buruz. Ondoren, zure larritasuna ikusita,
|
zer
egin behar duzun proposatu dizu.
|
|
Galdera egokiak egin al dizkiozu telefonoz deitu dizunari?
|
Zertan
aritu zara ondo. Antzeman al duzu hobetu beharreko alderdirik?
|
|
Antzeman al duzu hobetu beharreko alderdirik? Horrela izan bada,
|
zer
eskatu eta zer eskainiko zenuke alderdi horiek sendotzeko?
|
|
Antzeman al duzu hobetu beharreko alderdirik? Horrela izan bada, zer eskatu eta
|
zer
eskainiko zenuke alderdi horiek sendotzeko?
|
|
|
Zer
, nola eta zertarako? 6
|
|
Zer, nola eta
|
zertarako
–6
|
|
Non
|
zer
: leku deskribapena 39
|
|
|
Zer
, nola eta zertarako?
|
|
Zer, nola eta
|
zertarako
–
|
|
Hortaz,
|
zergatik
ez bideratu gazte euskaldunen arteko elkar ezagutza ikastetxetik bertatik. Nolakoak gara?
|
|
Nolakoak gara?
|
Zer
zaletasun dugu. Non bizi gara?
|
|
Parte hartu al duzu zuk inoiz horrelako elkartruke batean?
|
Zertarako
izan zaizu baliagarria. Hitz egin ezazue zuen artean horren inguruan, eta jaso ondorioak fitxan.
|
|
ELKARTRUKEAK
|
ZERTARAKO
–
|
|
b)
|
Zertarako
izan zaie baliagarria elkartruke esperientzia Altsasuko gazteei. Saia zaitez identifikatzen elkartruke esperientziaren balioari buruz eman dituzten iritziak.
|
|
Irakur itzazu Eusko Jaurlaritzak prestatu duen IKABIL proiektuari buruzko azalpenak.
|
Zer
helburu dauzka proiektuak?
|
|
1 Bideoa ikusi ahala, honako galdera honi erantzugo diozu: elkarrizketatzaileak Mertxeren zaletasunez galdetuz hasten du elkarrizketa;
|
zer
beste gairi buruzko galderak egiten dizkiote?
|
|
|
Zer
koloretakoak dira zure etxeko paretak?
|