Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2009
‎Hiru aukera zeuden. Lehenengoa, poliziak zer zekien jakin arte itxaron, eta ezer jakin ezean, bankura lanera bueltatzea; bigarrena, poliziak zerbait jakinez gero, liberatzea; eta hirugarrena, bertatik liberatzea, poliziak zer zekien jakin arte itxaron gabe. Mario/ Carlosek azken aukera zuen gogokoena, Langile Frontean lan egiteko liberatzea, alegia.
‎Hiru aukera zeuden. Lehenengoa, poliziak zer zekien jakin arte itxaron, eta ezer jakin ezean, bankura lanera bueltatzea; bigarrena, poliziak zerbait jakinez gero, liberatzea; eta hirugarrena, bertatik liberatzea, poliziak zer zekien jakin arte itxaron gabe. Mario/ Carlosek azken aukera zuen gogokoena, Langile Frontean lan egiteko liberatzea, alegia.
2010
‎Kontrola lezake, neurri handian eta badugu lehen ez genuen abantaila hauxe: jendeak gutaz zer dakien jakin dezakegu.
‎283 EAEko irakasleek dimentsio horretaz zer dakiten jakiteko ebaluazio gutxi egin da, dakidalarik, eta orduan ere aski neurketa apalak izan dira. Lehen hurbilketazko emaitzarik badago, ordea, eta ondorio batzuk deigarriak dira.
2012
‎Inguruan zer dakidan jakin nahian
2014
‎Haien izaera kontrajarriak eta nolabaiteko lanbide jelosia dezenteko arrazoi ziren elkarren gogoko inondik inora izango ez zirela uste izateko. Alabaina, ez zuten elkarrengandik alde egin eta, are gehiago, bata bestea galdekatzen saiatu ziren, eguneko berriei buruz besteak zer zekien jakiteko asmoz. Azken finean, bi ehiztari ziren, lurralde berean, erreserba berean, ehizan zebiltzanak.
‎Unitatearekin lanean hasi aurretik, gure ezagutzetan sakonduko dugu, hasi behar dugun garaiari buruz zer dakigun jakiteko.
2017
‎Ohetik altxatu zen lagunek zer zekiten jakin beharra piztu zitzaion bat batean. Hain azkar altxatzean, ez erortzearren, ohe ondoko aulkiari bi eskuez eutsi behar izan zion, eta burua lehertzear zuela ohartu zen.
‎Ikastorduetan zehar, tailer batetik bestera joan etorrian ibiltzen dira haurrak, baina “ez da inongo iskanbilarik sumatzen, oso giro lasaia dugu eskolan”. Haurrek mundua ikusteko duten modu bereziaz ere hitz egin zuten eskolako kideek, “izan ere, haurrak ez baitira heldu txikiak. Bestalde, ezinezkoa da haur batek zer dakien jakitea. Horretarako egin dezakegun bakarra entzutea da, eta ez belarriekin bakarrik.
‎Halako deserosotasun urduri bat eragin zion. Eta barne barnean zergatik jakin bazekien ere, ez zen ausartu zerabilena garunaren eremu konszienteetara ekartzen, ekarritakoak eraginen zionaren beldur.
2020
‎Badakit arriskutsua dela baina zer dakien jakiteko modu bakarra hitz egin dezan lortzea da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia