2001
|
|
2)
|
Zer
testu mota den: elkarrizketa informal baten, debate formal baten edoeleberri baten aurrean ikasleak gabezia desberdinak eduki ditzake.
|
|
|
ZERGATIK
TESTU ERREALAK?
|
|
Beste kontu bat da unibertsitateko irakasleen hizkuntza gaitasunarena; J. Zabaletak ironiaz aipatzen zuenez, Entziklopedian parte hartu zuten historialari euskaldunen lana erdaraz hartzeko argudio gisa," ez gara atzo goizean jaioak(...) eta badakigu
|
zer
testu etorri ohi zaigun unibertsitateko irakasleen aldetik, zuzendu, itzuli edo ahal duguna egiteko". Tamalez, neurri batean, arrazoi du.
|
2005
|
|
Testu laburrak egiteak lagundu egiten dio helburu horri. Eta ez du
|
zertan
testu laburrak zehaztasunik gabekoa izan. Horrela dio M. Pilar Martinez Costa irakasleak (2002: 100).
|
2006
|
|
Ortega nola behar den zuzen ulertu, berak argitu du nahikoa, ez dago
|
zergatik
testuak bihurritu. Naturaren eta izpirituaren artean ez dago oposiziorik, hots, bateko arraza biologikoa eta besteko" izpiritualitate kolektiboa" ren artean, oposiziorik ez egon ez ezik, elkarren osagarritasuna dago erabatekoa, elementu biok, bi elementu baino gehiago, zer bat bera eta bakarra direla esateko moduan:
|
2008
|
|
– Lehenik, zertaz eta norentzat idatzi behar duen eta
|
zer
testu egitura erabiliko duen erabaki behar du idazleak. Gaiari buruzko informazioa, ideiak, ezagutzak eta bizitzako gertaeren oroitzapenak eskuratu behar ditu epe luzeko oroimenetik.
|
2013
|
|
hitz bat, esaldi bat edo gehiago, hots bat, onomatopeia bat? Behin erabakitakoan
|
zer
testu sartuko duen, ondo datorren ikusiko du ahots gora esanda, pertsonaiaren erritmoan interpretatuta eta isiluneak errespetatuta. Eta ez paperetik irakurrita, buruz botako du testua itzultzaile egokitzaileak (gero bikoizleak egingo duen lana emulatuz).
|
|
Bost argazki horietatik badira bi testurik gabekoak. Irudi horientzako
|
zer
testu proposatuko zenituzke zuk. Deskripzioak egiterakoan kontuan hartu ezaugarri hauek:
|
2014
|
|
Eztabaida horrek beste eztabaida batera gakartza, eta arazoaren gakoaren gakoa hor ebanjelioak bihurtzen dira:
|
zer
testu mota dira horiek?, nola ulertu behar dira horko mirarien, albisteak?. Villasanterentzat ebanjelioek dokumentu historikoen izaera dute, eta mirarien kontakizunak Jesusek esan eta eginen protokoloak bezalatsu hartu behar dira, hitzez hitz, lau ebanjelistek idatzita dauden bezalaxe14 Renanek balio historikoa ez die zeharo ukatzen testu ebanjelikoei, baina izaera historikoa bai?
|
|
Irakurleak pentsatuko du:
|
zergatik
testu hauek eta ez beste batzuk. Harawayren, Butlerren, Scotten, Spivaken, Preciadoren, Plateroren, Halberstamen... eta askozgehiagoren testuak ager zitezkeen hemen.
|
|
1 Taldeka, eskuratu beharrezko informazioa aurreko testuetatik, eta osa itzazue honako testu labur hauek. Adierazi
|
zer
testutako informazioa erabili duzuen kasu bakoitzean.
|
|
4
|
Zer
testutan agertzen da soldadu kristauen kopurua. Eta soldadu musulmanena?
|
|
2 Bi testuetako bat XI. mendeko Al Makari kronikari musulmanaren idatzian oinarrituta dago; bestea, aldiz, IX. mendeko Alfontso III.a errege kristauaren kronikan. Ba al dakizu
|
zer
testu idatzi zuen bakoitzak. Zerrendatu itzazue testu bakoitzean hori jakiten lagundu dizueten hitzak edo esamoldeak.
|
|
Etiennette Etchetok aipatu dauku nola moldatua izan den Pierre Duny Petre ren" Idazlanak" liburu ederra, hunen olerki, ipuin, bertsu eta artikuluekin. "
|
Zer
testu pollitak! Egiazko altxorra belaunaldi gazteentzat".
|
2016
|
|
Jadanik, eztabaida sortua zen, ea
|
zergatik
testu sakratuak ipuin baten antza ote zuen. Batzuek benetan gertaturiko istorioaren egia hala zelako zioten, besteek aldiz erabat irudikatua zegoela...
|
|
Poesia sozialari buruz gelakideei azaldu nahi diezuen informazioaren gidoia. Zer informazio eta
|
zer
testu sekuentziatan
|
|
– sinbolismoari buruz gelakideei azaldu nahi diezuen informazioaren gidoia.Zer informazio eta
|
zer
testu sekuentziatan
|
|
Baladei buruz gelakideei azaldu nahi diezuen informazioaren gidoia. Zer informazio eta
|
zer
testu sekuentziatan antolatuta.
|
|
Koplei buruz gelakideei azaldu nahi diezuen informazioaren gidoia. Zer informazio eta
|
zer
testu sekuentziatan
|
|
Baladei buruz gelakideei azaldu nahi diezuen informazioaren gidoia. Zer informazio eta
|
zer
testu sekuentziatan
|
|
Bertsolaritzari buruz gelakideei azaldu nahi diezuen informazioaren gidoia. Zer informazioe eta
|
zer
testu sekuentziatan
|
2017
|
|
estrategia bakoitza haren adierazgarri den testu zatiarekin; bestela esanda,
|
zer
testu zatitan erabili
|
|
2
|
Zer
testu balia daitezke egoera bakoitzari irtenbidea emateko. Hona hemen hainbat ideia.
|
|
1 Hasteko,
|
zer
testu sortuko duzun zehaztu behar duzu: nor izango da igorlea (rola)?; nor hartzailea
|
|
asmoa?;
|
zer
testu genero da egokia?; zer ezaugarri ditu testu genero horrek. Hausnartu
|
|
a)
|
Zer
testu generotakoa da bakoitza?
|
|
2
|
Zer
testu edo lan hautatuko duzu ahozko azapenerako. Zergatik?
|
|
2 Iritzi artikulua idatzi behar baduzu, gogoratu haren ezaugarriak eta
|
zer
testu sekuentziaren arabera
|
|
|
Zer
testutan topatu dut
|
|
|
Zer
testutan topatu dut
|
|
Baladei buruz gelakideei azaldu nahi diezuen informazioaren gidoia. Zer informazio eta
|
zer
testu sekuentziatan antolatuta.
|
|
Baladei buruz gelakideei azaldu nahi diezuen informazioaren gidoia. Zer informazio eta
|
zer
testu sekuentziatan antolatuta.
|
|
Baladei buruz gelakideei azaldu nahi diezuen informazioaren gidoia. Zer informazio eta
|
zer
testu sekuentziatan antolatuta.
|
|
Bertsolaritzari buruz gelakideei azaldu nahi diezuen informazioaren gidoia. Zer informazio eta
|
zer
testu sekuentziatan antolatuta.
|
|
Baladei buruz gelakideei azaldu nahi diezuen informazioaren gidoia. Zer informazio eta
|
zer
testu sekuentziatan antolatuta.
|
|
2 Iritzi artikulua idatzi behar baduzu, gogoratu haren ezaugarriak eta
|
zer
testu sekuentziaren arabera
|
|
Erlazionatu estrategia bakoitza haren adierazgarri den testu zatiarekin; bestela esanda,
|
zer
testu
|
|
1 Hasteko,
|
zer
testu sortuko duzun zehaztu behar duzu: nor izango da igorlea (rola)?; nor hartzailea
|
|
asmoa?;
|
zer
testu genero da egokia?; zer ezaugarri ditu testu genero horrek. Hausnartu
|
|
|
Zer
testutan topatu dut arau hauste bakoitza?
|
|
Baladei buruz gelakideei azaldu nahi diezuen informazioaren gidoia. Zer informazio eta
|
zer
testu sekuentziatan antolatuta.
|
|
Poesia sozialari buruz gelakideei azaldu nahi diezuen informazioaren gidoia. Zer informazio eta
|
zer
testu sekuentziatan antolatuta.
|
|
Koplei buruz gelakideei azaldu nahi diezuen informazioaren gidoia. Zer informazio eta
|
zer
testu sekuentziatan antolatuta.
|
|
Baladei buruz gelakideei azaldu nahi diezuen informazioaren gidoia. Zer informazio eta
|
zer
testu sekuentziatan antolatuta.
|
|
Bertsolaritzari buruz gelakideei azaldu nahi diezuen informazioaren gidoia. Zer informazioe eta
|
zer
testu sekuentziatan antolatuta.
|
|
sinbolismoari buruz gelakideei azaldu nahi diezuen informazioaren gidoia.Zer informazio eta
|
zer
testu sekuentziatan antolatuta. Aurkezpenaren sarrera:
|
|
2 Iritzi artikulua idatzi behar baduzu, gogoratu haren ezaugarriak eta
|
zer
testu sekuentziaren arabera antolatuko duzun edukia. Hurrengo urratsek jarriko zaituzte arrastoan.
|
|
2
|
Zer
testu edo lan hautatuko duzu ahozko azapenerako. Zergatik?
|
|
Hemen dituzu aipatu dituzunak. Erlazionatu estrategia bakoitza haren adierazgarri den testu zatiarekin; bestela esanda,
|
zer
testu zatitan erabili du igorleak estrategia bakoitza?
|
|
2
|
Zer
testu balia daitezke egoera bakoitzari irtenbidea emateko. Hona hemen hainbat ideia.
|
|
1 Hasteko,
|
zer
testu sortuko duzun zehaztu behar duzu: nor izango da igorlea (rola)?; nor hartzailea (rola)?; zein dira haien ezaugarriak?; nolakoa da haien arteko harremana?; zein da igorlearen komunikazio asmoa?; zer testu genero da egokia?; zer ezaugarri ditu testu genero horrek?
|
|
1 Hasteko, zer testu sortuko duzun zehaztu behar duzu: nor izango da igorlea (rola)?; nor hartzailea (rola)?; zein dira haien ezaugarriak?; nolakoa da haien arteko harremana?; zein da igorlearen komunikazio asmoa?;
|
zer
testu genero da egokia?; zer ezaugarri ditu testu genero horrek. Hausnartu bakarka, eta bete fitxa.
|
|
a)
|
Zer
testu generotakoa da bakoitza?
|
2020
|
|
Ordena neutroan, gurasoek haurrei egia esan behar diete da informazioa emateko, zerbait esateko modu neutroa euskara estandarrean. Egia da ñabardura asko egin behar direla ahoz ari garen, idatziz jardunda ere
|
zer
testu mota den... Baina, oro har, hori da estandar neutroan onartuko duguna.
|
2021
|
|
Aurten publikatuko den bigarren liburu horren testua dagoeneko entregatuta dagoela aurreratu du Suarezek. " Aurre maketa bat egiten dute eta modu honetan marrazkilariari esango diote zenbat marrazki egin behar dituen eta marrazki bakoitzak
|
zer
testuri dagokion. Fase horretan dago".
|
2022
|
|
•
|
Zer
testu mota da. Zergatik?
|
|
Argibide bakoitza
|
zer
testutan eta paragrafotan atzeman duzun idatz ezazu.
|
2023
|
|
Irakurle gisa,
|
zer
testu izan dira zuretzat mugarriak?
|
|
Ez nekien zer egin, zer galdetu,
|
zer
testu irakurri atmosfera hura desegiteko, eta arinduta sentitu nintzen Lorenzo eskua altxatzen ikusi nuenean.
|
|
Ez da bakarrik obra bat erreproduzitzen ikastea: guk sorkuntza lantzen dugu, zenbat modu ezberdin dauden pertsonaia bat osatzeko, pertsonaia horrek
|
zer
testu sortuko lituzkeen idatzi, eta azkenean nola bateratu daitekeen hori guztia istorio zehatz batean.
|