Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 2.401

2006
‎Hauetako azpimarratze asko jaso dira aldizkari honetan, neurri batean bada ere, bere historian zehar. Aldizkariaren bilakaeran parte hartu dutenen artean daude unibertsitate munduarekin lotzen diren ezagutzak eta adituak, bai irakaskuntzarekin eta bai ikerkuntzarekin gauzatzen direnak, baita gauzatu nahi direnak ere; horregatik, unibertsitatearen eta unibertsitarien inplikazioa lortzea beharrezkoa ikusten dugu modu egokienean aurrera egin ahal izateko. Horrela sortu da zenbaki honen aztergai monografikoaren beharra:
‎Artikuluetan jaso diren ebaluaketak ere, gehienbat UPV/EHUren egoeraren aurkezpenetan, nahiko bat datoz hitzaurre honetan esaten ditugunekin. Hala bada ere, gerora begira zer espero daitekeen ikustea, eta zer lortu nahi den ikustea ere, epe motzean eta luzean, da garrantzitsuena, baina hau beste baterako utziko dut.
‎Kasu honetan, lehen egin bezala, beste hizkuntzarena, estatistikoki esanguratsua ez delako baztertzen dugu, inor aspertu nahi ez dugulako hain zuzen ere.
‎Baldin eta gure datuen arabera 81 -86 epealdian 66.028 euskaldun gehiago lortu baziren horietatik helduen euskalduntzearen ekarpen zuzena% 34’15a dela estima daiteke. Horrela helduen euskalduntzeari esker 81 -86 epealdiko hazkundearen heren bat baino gehiago azal daitekeela azpimarratu nahi dugu .
‎81 -86 epealdiko hazkundearen heren bat baino gehiago azal daitekeela azpimarratu nahi dugu "
‎Kasu horietan, hizkuntza batzuk gutxituak, eskualdekoak ala lekukoak bezala izendatuak dira, hizkuntza nagusia nazionaltzat ala ofizialtzat jotzen den bitartean. Horrek, hizkuntza politikak jorratzera garamatza, jakinik ez dutela nahi ta nahi ez ekintza publiko ofizial baten itxura hartzen baizik eta elkarteen zein gizabanakoen esku-hartzeei lekua uzten diela.
‎Kasu horietan, hizkuntza batzuk gutxituak, eskualdekoak ala lekukoak bezala izendatuak dira, hizkuntza nagusia nazionaltzat ala ofizialtzat jotzen den bitartean. Horrek, hizkuntza politikak jorratzera garamatza, jakinik ez dutela nahi ta nahi ez ekintza publiko ofizial baten itxura hartzen baizik eta elkarteen zein gizabanakoen esku-hartzeei lekua uzten diela.
‎" diglosiaren irudiak bi motatakoak dira: alde batetik, usadioak onartarazten dituen desbalorapenak sendotzen ditu eta, beste aldetik, ordainketa mugimendu are eta indartsuago bat eragiten du zapaldua dagoen hizkuntza mehatxatua sentitzen denean, Bourdieu-ren aburuz," errealitatean, erralitatearen irudia sartu behar da ala, zehazkiago, irudien gudua buruko irudien baita buruko irudiek erabili nahi dituzten adierazpen sozialak gisa ulertu behar dira".
‎Horrez gain, frantsesa gaizki mintzatzearen beldurra, promozio sozialik ez ezagutzearen kezka eta bertan gelditzearen bortxa nagusi ziren. Hori dela eta, ez zuten gehiago okzitandarrez hitz egin nahi , ez beraien senaremazteekin ezta beraien haurrekin ere.
‎– Helburu linguistikoa edo soziolinguistikoa ukan dezake, besteak beste hizkuntza bat normalizatu nahi delarik . Katalunian, esaterako, hizkuntzaren normalizazioak kontutan hartzen du XX. mendean hizkuntza normatibizazioa maila handi batean egina dela.
‎Orohar hizkuntzen arteko harreman baketsu ala gatazkatsuak hizkuntza politika baten bidez jorratu nahi direlarik , beraien osagai indibidual zein kolektiboak kontutan hartu behar dira, zeren hizkuntz aniztasuna komunitateen eta pertsonen kontua da. Beraz, hizkuntza politika guztiek bi oinarri kontutan hartzen dituzte:
‎Maila horretan, Finlandiak bide interesgarri bat hartu du, batez ere distrikto elebidunak sortuz. Elebitasun instituzionalak suediarraren eta finesaren arteko trataera orekatu bat bermatu nahi du . Lurraldetasuna, erroldaren arabera egiten da gizabanako bakoitzak bere ama hizkuntza zehaztu behar baitu.
‎Frantziaren kasua aztertzerakoan, ohartzen gara 1960 hamarkadaren amaierarik landa hizkuntza politikak bi itxura hartu dituela, batetik, frantsesaren erabilerari loturikoa (1975 eta 1994ko legeak) eta, bestetik, erakunde ezberdinen sorrera. Duela denbora gutxi sortu diren legeek ingelesaren eragin geroz eta handiagoari aurre egin nahi diote , batik bat hiztegigintzan. da, hizkuntza politikaren tresnak baitira zailtasun egoera batean dagoen hizkuntza sustatu eta aintzinarazteko.
‎Frantziaren kasua aztertzerakoan, ohartzen gara 1960 hamarkadaren amaierarik landa hizkuntza politikak bi itxura hartu dituela, batetik, frantsesaren erabilerari loturikoa (1975 eta 1994ko legeak) eta, bestetik, erakunde ezberdinen sorrera. Duela denbora gutxi sortu diren legeek ingelesaren eragin geroz eta handiagoari aurre egin nahi diote , batik bat hiztegigintzan. Adibidez, 1975ko legearen aurretik dekretu batek hiztegi batzordeen sorrera aurreikusten zuen Estatuaren administrazio guztietan, beharrak ala eskatu ezkero.
‎Bourdieu-k, bere aldetik, hizkuntza komunitatea definitzen du merkatu bat gisa non, hizkuntza pratikak ebaluatuak izateaz gain, indar harreman sinbolikoak gauzatzen diren. Bi kasuetan, hizkuntzaren erabilera ezberdinetatik habiatuz, pratika horiei loturiko jarrera, balore eta irudiak agertarazi nahi dira baita hizkuntza egoeren dinamikan dituzten eraginak ere.
‎Bourdieu-k, bere aldetik, hizkuntza komunitatea definitzen du merkatu bat gisa non, hizkuntza pratikak ebaluatuak izateaz gain, indar harreman sinbolikoak gauzatzen diren. Bi kasuetan, hizkuntzaren erabilera ezberdinetatik habiatuz, pratika horiei loturiko jarrera, balore eta irudiak agertarazi nahi dira baita hizkuntza egoeren dinamikan dituzten eraginak ere. morfosintaksiak ere ezberdintasunak agertarazten dituelarik. Tuaillon-ek dion bezala," erregionalismo gramatikala bizirik dago ez baita urririk.
‎Orohar hizkuntzen arteko harreman baketsu ala gatazkatsuak hizkuntza politika baten bidez jorratu nahi direlarik , beraien osagai indibidual zein kolektiboak kontutan hartu behar dira, zeren hizkuntz aniztasuna komunitateen eta pertsonen kontua da.
‎Beste irudi kolektiboak bezala, irudi soziolinguistikoak munduarekiko eta besteekiko harremanak erabakitzen dituen interpretazio eskemak dira. Bourdieuren aburuz," errealitatean, erralitatearen irudia sartu behar da ala, zehazkiago, irudien gudua buruko irudien baita buruko irudiek erabili nahi dituzten adierazpen sozialak gisa ulertu behar dira". Irudi soziolinguistikoak aldakorrak direla erakusten du, beretzako, hizkuntza, dialektoa edo akzentua, errealitate soziolinguistikoak izateaz gain, buruko irudien errepresentazioak dira, esan nahi baita ikusmen, estimazio, ezagutza eta ezagupen ekintzak direla.
‎Batzuk Renon bizi dira baina beste batzuk Nevadako beste herriren batean edo Nevadatik kanpo ere bai. Ikaslea nahi duenean hasten da lanean eta urtebete dauka irakasgaiaren betebehar guztiak egiteko: 26 irakasgairi buruzko lan laburrak eta azterketa bi.
2007
‎Era berean, sektorea inoiz baino sendoago dago bere oinarrietan. Nora joan nahi duen eta nondik joan nahi duen inoiz baino argiago dauka, eta gainera, inoiz baino profesionalagoak gara mundu honetan ari garenok. Asko kostata lortu ditugu nolabaiteko baldintza minimoak profesionaltasunera salto egiteko, eta horrek arrisku batzuk ekar baditzake ere, duda barik, hainbat abantaila dakartza:
‎Era berean, sektorea inoiz baino sendoago dago bere oinarrietan. Nora joan nahi duen eta nondik joan nahi duen inoiz baino argiago dauka, eta gainera, inoiz baino profesionalagoak gara mundu honetan ari garenok. Asko kostata lortu ditugu nolabaiteko baldintza minimoak profesionaltasunera salto egiteko, eta horrek arrisku batzuk ekar baditzake ere, duda barik, hainbat abantaila dakartza:
‎Eta horrek egunerokotasunean ere emaitzak ekartzen ditu. Jakin badakigu guk nahi baino gehiagotan datorrela ikaslea tituluaren behar soilagatik, ez euskara benetan ikasteko eta erabili ahal izateko, baina, zorionez, gaurko irakasteko modu honek, titulua ateratzeko baino ez bada ere, ikasleak komunikatu behar horretan jartzen du indarra. Ikasiko badu, euskaraz beharko du.
‎Eta gaur, gainera, badaukagula diagnosi bat, batasun bat, eta, batez ere, borondatea, oso benetakoa, honekin aurrera egiteko. Beraz, hitzak balio badu, HEAri etorkizun oparoa opa nahi diot . Ondorengo orrietan doazkizue bide horretan egindako hainbeste lan txukun.
‎Dena dela joerak ere aldatzen ari dira jendartea aldatzen ari den moduan. Gero eta mugikortasunerako joera gehiago dugu eta pixkanaka egia da zenbait eremutan euskaltegi handiak dauden guneetara hurbildu nahi duen jendea ere ugari dela. Joerak joera, urte batetik bestera oraindik ere aldaketa handiak dira, herri batean urte batean euskara taldea egon baina hurrengo urtean taldea osatzeko jende nahikorik ez, eta halakoak maiz errepikatzen baitira.
‎Kontuan izateko faktore nabarmena da euskara ikasi nahi izatea Nafarroan hautu pertsonala izatetik haratago ez doan aukera dela. Esan nahi baita ikasleak euskaltegira hurbildu ahal izateko oso garbi izan behar duela, euskaldun sentitu eta bere hizkuntza ikasi nahi duela .
‎Instituzioetatik garatzen den euskara politikak ez du euskara kalifikatzen eta prestijiatzen. Horrek ez du tentsionamendurik eragiten, eta goian aipatu moduan, hizkuntza ikasi nahi duenak (betiere ikasle gehienei buruz ari gara) motibazio pertsonal sakon batzuei kasu eginez egiten du.
‎Iruñerriko kopuruak mantentzeko joera erakusten badute ere, eskualdeetan da hain zuzen ere ikasle kopuru galerarik handiena gertatzen ari dena. Berriz ere eremu ez-euskaldunean kokatutako euskaltegien egoera zaila adierazi nahi nuke .
‎Bestalde, irakasleen lan baldintzak pixkanaka hobetuz joan badira ere, oraindik bide luzea dugu euskara irakasten gurekin aritu nahi duen edonori lan baldintza duinak eskaintzeko. Oraindik aje asko ditugu eta zenbait lekutan irakasleak topatzeko zailtasun handiak.
‎Instituzioetatik garatzen den euskara politikak ez du euskara kalifikatzen eta prestijiatzen. Horrek ez du tentsionamendurik eragiten, eta goian aipatu moduan, hizkuntza ikasi nahi duenak (betiere ikasle gehienei buruz ari gara) motibazio pertsonal sakon batzuei kasu eginez egiten du.
‎Nonbait hurbil dugun jendea, euskara ikasi eta maite duena, etorri da. Ikasi nahi omen duten eta etortzen ez diren horietako askok uste ustel franko badute, aurki ere:
‎Eta guk, haurrak euskaraz eskolatzen ditugu.-Euskara hizkuntza zaila da oso, ez da hori ikasiko duenik. Uste zabaldu hauez gain, egia da, zailtasun handiak, oztopoak, badituela ikasi nahi duenak . Euskararen aldeko baino kontrako giroa dugu instituzioen aldetik.
‎Eta ikasi nahi ez duena, inoiz ez da etorriko euskaltegira, hemen, inolako beharrik ez baitu inork euskaraz aritzeko.
‎Nonbait hurbil dugun jendea, euskara ikasi eta maite duena, etorri da. Ikasi nahi omen duten eta etortzen ez diren horietako askok uste ustel franko badute, aurki ere.
‎Lagunekin sinpleki mintzatu nahi nuke
‎Irrati eta telebista ulertu nahi nituzke
Nahi nuke frantsesez bezain ongi euskaraz mintzatu
‎Nozio batzuk ikasi nahi ditut
Nahi dut ahal bezainbat euskaraz mintzatu nire harremanetan, nire lanean
Nahi nuke nire lana euskaraz burutu eskolan euskara ikasten duten nire haurrak lagundu nahi ditut euskara lehen hizkuntza bezala transmititu nahi diet nire haurrei esaldi sinple batzuk ulertu nahi ditut euskarari esker lan bat atzeman nahi dut
‎Nahi nuke nire lana euskaraz burutu eskolan euskara ikasten duten nire haurrak lagundu nahi ditut euskara lehen hizkuntza bezala transmititu nahi diet nire haurrei esaldi sinple batzuk ulertu nahi ditut euskarari esker lan bat atzeman nahi dut
‎Nahi nuke nire lana euskaraz burutu eskolan euskara ikasten duten nire haurrak lagundu nahi ditut euskara lehen hizkuntza bezala transmititu nahi diet nire haurrei esaldi sinple batzuk ulertu nahi ditut euskarari esker lan bat atzeman nahi dut
‎Nahi nuke nire lana euskaraz burutu eskolan euskara ikasten duten nire haurrak lagundu nahi ditut euskara lehen hizkuntza bezala transmititu nahi diet nire haurrei esaldi sinple batzuk ulertu nahi ditut euskarari esker lan bat atzeman nahi dut
‎Nahi nuke nire lana euskaraz burutu eskolan euskara ikasten duten nire haurrak lagundu nahi ditut euskara lehen hizkuntza bezala transmititu nahi diet nire haurrei esaldi sinple batzuk ulertu nahi ditut euskarari esker lan bat atzeman nahi dut
‎Programa horren bidez, koadrila naturaletako lagunak elkarren artean euskaraz hitz egiteko ohitura hartuz joan daitezen lortu nahi da . Baina egitasmoa hedatuz doa eta administrazioko langileen artean ere hasia dira lehenengo urratsak egiten (Unanue, 2006).
‎Gainera, ikasleek azterketa pila bat egiten dituzte, aukera gehiago izateko azterketa guztietara aurkeztu ohi dira eta. Adibidez, goi mailako titulua lortu nahi duen irakasle -gaia EGA, Hizkuntz Eskolako Goi Zikloa, IRALEko 2.HE, eta HAEEko 3.HE lortzeko azterketetara joango da. Ikasleak oposizioak noiz sortuko egoten dira, azterketa bat egin ahal izateko.
‎Bertan eskatuko dizkiguten testu generoak landuko ditugu, bertan agertu ohi diren hitzaldi ereduetan trebatuko ditugu ikasleak, eta abar. Beraz, finean, euskalduntzen lagundu nahi dugun ikaslearen" perfila" azterketek ematen digute, eta ez berak izango dituen beharren eta nahien nolakotasunak.
‎Bai Euskarari eta EBPN dira egun indarrean ditugun plan estrategikoak. Hauek normalizazioa antolatzea bilatu dute eta, urrats garrantzitsua izan dira, batez ere eragin beharreko esparruak identifikatzea ekarri dutelako eta, lurraldekako prozesuaz gain, arlokakoa bultzatu nahi dutelako . Era berean euskalduntze-alfabetatzearen norabidea edo ikusmira zabaldu egin behar dela uste dugu, eskualdekako edo herrikako sareaz gain arlokakoa bultzatu beharko litzateke.
‎HABEren HEOKek arlo ezberdinetan eragin nahi du : " euskaltegien autonomian, zentro nahiz irakasleen programazioetan, ikasleen partaidetzan, mailaketan, metodologian, ebaluazioan..." Esan dezakegu, aplikazioan asmatuz gero, orain arteko egoerari iraulketa sakona emateko gutxieneko irizpide batzuk ematen zaizkigula, orain arteko euskalduntze-alfabetatzearen eragina handitzeko eta bere eragin esparrua zabaltzeko.
‎Gaiek, noski, bere interesa hobeto piztuko dute bere alorrean gertatzen diren egoeretan oinarrituta badaude. Honek ez du esan nahi eskolak monotematikoak izan behar direnik; ikasleak nahi , desio, behar eta irrika ezberdinak izango baititu. Hau da, postaria, gutunak banatzeaz gain, ama, kirolzalea, irakurzalea, eta beste hainbat gauza ere izango da.
‎Gure susmoa, neurri handi batean tituluren bat behar dutelako etortzen direla zen, eta neurri handian bete-betean asmatu dugu. Bide batez eskerrik beroenak eman nahi dizkiegu HIZNET ikastarorako ikerketa egiten lagundu diguten AEK-ko Foruko Barnetegiko eta Gernikako euskaltegiko, Basauriko Udal Euskaltegiko, Bilbo Zaharra euskaltegiko, Ulibarri Euskaltegiko eta Zornotzako Barnetegiko lagunei. Bihoaz eskerrik beroenak ere, noski, gure lanaren tutorea izan den eta artikulu hau idaztera bultzatu nauen Maria-Jose Azurmendi irakasleari.
‎tranpa egin ahal zaie. Mundu guztiak daki zeintzuk urrats eman beharko dituen nahi duen titulua lortzeko. Gauzak horrela, eginbeharreko horiek egitera bideratutako ikas-prozesua egitea besterik ez dago.
‎Euskara elkarteetan euskara erabiltzearen hautua hurbiltasunetik, gozamenetik bultzatu nahi dugu . Ez diogu erabiltzaileari zama gehigarri bat eman nahi.
‎Euskara elkarteetan euskara erabiltzearen hautua hurbiltasunetik, gozamenetik bultzatu nahi dugu. Ez diogu erabiltzaileari zama gehigarri bat eman nahi . Bizipen positibotatik nahi dugu euskarara erakarri.
‎Ez diogu erabiltzaileari zama gehigarri bat eman nahi. Bizipen positibotatik nahi dugu euskarara erakarri. Harreman sare berriak euskaraz sor daitezela nahi dugu.
‎Bizipen positibotatik nahi dugu euskarara erakarri. Harreman sare berriak euskaraz sor daitezela nahi dugu . Horregatik antolatzen ditugu kultur emanaldiak, ikastaroak, haur eta gazteentzako programak, mendi irteerak eta jaiak, eta horregatik ekoizten ditugu euskarazko komunikabideak.
‎Mintzapraktika egitasmoen bidez hiruretan eragin nahi dugu : motibazioan eragin nahi dugu hizkuntzari bere funtzio komunikatiboa emanez, modu informalean eguneko kezkak, pozak, sentimenduak konpartitzeko aukera izanik hizkuntzarekiko atxikimendua areagotu egiten delakoan.
‎Mintzapraktika egitasmoen bidez hiruretan eragin nahi dugu: motibazioan eragin nahi dugu hizkuntzari bere funtzio komunikatiboa emanez, modu informalean eguneko kezkak, pozak, sentimenduak konpartitzeko aukera izanik hizkuntzarekiko atxikimendua areagotu egiten delakoan. Ezagutzan, euskara maila hobetu nahi/ behar dutenen ikas prozesua azkartzeko eta osatzeko klasetik kanpo, kalean, modu informalean euskaldunekin elkar ekintzan gaitasuna hobetzeko aukera emanez.
‎motibazioan eragin nahi dugu hizkuntzari bere funtzio komunikatiboa emanez, modu informalean eguneko kezkak, pozak, sentimenduak konpartitzeko aukera izanik hizkuntzarekiko atxikimendua areagotu egiten delakoan. Ezagutzan, euskara maila hobetu nahi / behar dutenen ikas prozesua azkartzeko eta osatzeko klasetik kanpo, kalean, modu informalean euskaldunekin elkar ekintzan gaitasuna hobetzeko aukera emanez. Eta, erabileran eragin nahi dugu elkar ezagutzen ez diren pertsonen artean modu naturalean sortuko ez liratekeen euskarazko sare berriak, lagun berriak... osatzeko aukerak sortuz.
‎Ezagutzan, euskara maila hobetu nahi/ behar dutenen ikas prozesua azkartzeko eta osatzeko klasetik kanpo, kalean, modu informalean euskaldunekin elkar ekintzan gaitasuna hobetzeko aukera emanez. Eta, erabileran eragin nahi dugu elkar ezagutzen ez diren pertsonen artean modu naturalean sortuko ez liratekeen euskarazko sare berriak, lagun berriak... osatzeko aukerak sortuz.
‎Zabalkundea modu progresiboan egin nahi genuke , Euskal Herriko txoko guztietara zabaltzeari interesa ikusten baitiogu. Hala ere, lehentasunak ondoko irizpideei jarraituz markatu ditugu:
‎Mintzapraktika egitasmoen bidez hiruretan eragin nahi dugu : motibazioan eragin nahi dugu hizkuntzari bere funtzio komunikatiboa emanez, modu informalean eguneko kezkak, pozak, sentimenduak konpartitzeko aukera izanik hizkuntzarekiko atxikimendua areagotu egiten delakoan.
‎Mintzapraktika egitasmoen bidez hiruretan eragin nahi dugu: motibazioan eragin nahi dugu hizkuntzari bere funtzio komunikatiboa emanez, modu informalean eguneko kezkak, pozak, sentimenduak konpartitzeko aukera izanik hizkuntzarekiko atxikimendua areagotu egiten delakoan. Ezagutzan, euskara maila hobetu nahi/ behar dutenen ikas prozesua azkartzeko eta osatzeko klasetik kanpo, kalean, modu informalean euskaldunekin elkar ekintzan gaitasuna hobetzeko aukera emanez.
‎motibazioan eragin nahi dugu hizkuntzari bere funtzio komunikatiboa emanez, modu informalean eguneko kezkak, pozak, sentimenduak konpartitzeko aukera izanik hizkuntzarekiko atxikimendua areagotu egiten delakoan. Ezagutzan, euskara maila hobetu nahi / behar dutenen ikas prozesua azkartzeko eta osatzeko klasetik kanpo, kalean, modu informalean euskaldunekin elkar ekintzan gaitasuna hobetzeko aukera emanez. Eta, erabileran eragin nahi dugu elkar ezagutzen ez diren pertsonen artean modu naturalean sortuko ez liratekeen euskarazko sare berriak, lagun berriak... osatzeko aukerak sortuz.
‎Ezagutzan, euskara maila hobetu nahi/ behar dutenen ikas prozesua azkartzeko eta osatzeko klasetik kanpo, kalean, modu informalean euskaldunekin elkar ekintzan gaitasuna hobetzeko aukera emanez. Eta, erabileran eragin nahi dugu elkar ezagutzen ez diren pertsonen artean modu naturalean sortuko ez liratekeen euskarazko sare berriak, lagun berriak... osatzeko aukerak sortuz.
‎Gune askea eta ekintzaren izaera ez-formala azpimarratu nahi izan dugu eta horren harira hona ekarri nahi dugu Pello Jauregi2 ikerlariak" Gazteak eta euskara Lasarte-Orian II" ikerketan plazaratu zuen hausnarketa: " Gure irudikoz, euskarazko erabilerak ez du aurrerapen nabarmenik ezagutuko, baldin eta gizarte multzo handiek, eskolaz gain, ez badute euskarazko esperientzia luze eta sakonik talde informalen batean, dela talde hori familia den, dela sare horizontaleko talderen bat den.
‎Berezko talde informal horietan garatzen baitira benetan hizkuntzazko erraztasuna, atxikimendua eta ohitura". Mintzapraktika programen bidez hori da, hain zuzen ere, hiztun helduei eskaini nahi diegun aukera.
‎Nola asmatu motibazioetan eragiten? Pertsonen aukera eta jokabidetan hizkuntza ohituren aldaketa eragin nahi dugu , baina nola egiten da hori. Daniel Golemanek" emoziozko adimenaren" 3 teoria bultzatu du.
‎• Irakasleari normalizazio eragile papera eman nahi zitzaion , baina alde horretatik hausnarketa eta formazioa urria gertatu zen seguruenik. Bestalde, euskalgintzaren planifikazio lokal edo global batean kokatuta norabidea argiago egongo zen agian.
‎Beharbada, lehenengo pauso modura, ikasleak lortu beharko lukeen gaitasunarekin batera, zer nolako jarrerak lortu eta erabilera esparruetan nola eragin nahi genukeen ere planteatu beharko genuke.
‎Hizkuntzaren normalizazioan eragin nahi badugu hau da lehenengo galdera, galdera kurrikularra nonbait: Zer da normalizazioa eta zer lortu nahi dugu?
‎Hizkuntzaren normalizazioan eragin nahi badugu hau da lehenengo galdera, galdera kurrikularra nonbait: Zer da normalizazioa eta zer lortu nahi dugu –Baliteke alferrikako galdera dela pentsatzea, baina nago gutariko askori ez litzaigukeela erraza egingo azalpen argia ematea.
‎Zer esan nahi da azken batean? Curriculumetan hizkuntza zer den ondo definitzen saiatzen garen modura, geure hizkuntza nola egotea nahi dugun ere zehazten saiatu beharko dugula. Honek inplikazio argia dakar, hizkuntzaren pedagogia ez ezik, normalizazioaren ingurukoak ere landu beharra dagoela, eta horretarako seguruenik laguntza beharko du HEAk.
‎eragiteko erak ugari dira, baina inportantea da uneoro" eragingarriena" den bidea bilatzea. Eragingarria azken helburua ondoen betetzen duena bada, lehenengo eta behin lortu nahi den helburua ezartzea komeni da. Eta normalizazioaz ari bagara eta horri begira jardun behar badugu, jardunaren antolaketan isla eduki behar du.
‎Hau da, helburuen eta edukien formulazioan hori aintzat hartu beharko litzateke. Beharbada, lehenengo pauso modura, ikasleak lortu beharko lukeen gaitasunarekin batera, zer nolako jarrerak lortu eta erabilera esparruetan nola eragin nahi genukeen ere planteatu beharko genuke. HEOKek planteatzen duen" paradigma aldaketari" beste buelta bat, alegia.
‎Normalizazioari begira lan egin nahi bada , komenigarria da lehenengo eta behin zer nahi dugun ahalik eta ondoen zehaztea, eta bigarrengoz hori lortzeko bidea antolatzea.
‎Normalizazioari begira lan egin nahi bada, komenigarria da lehenengo eta behin zer nahi dugun ahalik eta ondoen zehaztea, eta bigarrengoz hori lortzeko bidea antolatzea.
‎• Euskaltegien artean eta euskalgintzako beste erakundeekin kolaborazio gehiago plan eta programa globalak arrakastaz burutu nahi badira .
‎Erabilera sustatzea eta praktika sustatzea ez dira nahastu behar. Praktikak erabilerarako bidea egiten laguntzen du baina ez da hor amaitzen. d. Normalizazioari begira lan egin nahi bada , komenigarria da lehenengo eta behin zer nahi dugun ahalik eta ondoen zehaztea, eta bigarrengoz hori lortzeko bidea antolatzea. e. Euskara irakasle askok pentsa dezakete aparteko saltsetan sartu barik, jarduera didaktikoan zentratuta ikasleak euskara ondo menperatzea lortuz gero horrela ere ekarpen handia egiten zaiola normalizazioari, eta halaxe da, baina, nahi izanez gero, aurrerago ere joan da...
‎Erabilera sustatzea eta praktika sustatzea ez dira nahastu behar. Praktikak erabilerarako bidea egiten laguntzen du baina ez da hor amaitzen. d. Normalizazioari begira lan egin nahi bada, komenigarria da lehenengo eta behin zer nahi dugun ahalik eta ondoen zehaztea, eta bigarrengoz hori lortzeko bidea antolatzea. e. Euskara irakasle askok pentsa dezakete aparteko saltsetan sartu barik, jarduera didaktikoan zentratuta ikasleak euskara ondo menperatzea lortuz gero horrela ere ekarpen handia egiten zaiola normalizazioari, eta halaxe da, baina, nahi izanez gero, aurrerago ere joan daiteke.
‎Zailtasunak zailtasun, bosgarrenez ere onik atera da Kale Neurketa eta hasierako helburuak ondo bete dira. Hala ere, aurreko edizioen pareko datu-bilketa osatzeko ez da nahi beste baliabiderik lortu, behaketa kopurua murriztu egin behar izan da eta ondorioz eskualdeko datuak ezin izan ditugu eskuratu. Ez ahal du murrizteko premiak etorkizuneko bidea markatuko!
‎Aldagai honekin elkarrizketan parte hartzen duten hiztunak adin talde berekoak diren ala ez aztertu nahi da . Beraz, bi multzo bereiziko dira:
‎Arrazoi hauengatik guztiengatik, interes bereziz irakurri izan ditut hizkuntzen kale-erabileraren neurketen datuak. Oraingoan gainera, Soziolinguistika Klusterreko Lionel Joly adiskideak, 2006ko datuen inguruan hipotesi batzuk lantzeko eta BAT aldizkarian argitaratzeko eskatu zidanez, 1 jakinmin zientifikoa, egindako apustua asmatu duen ala ez jakin nahi duen jokuzalearen egonezinarekin nahastu zitzaidan. Izan ere, artikulu hori aukera egokia iruditu zitzaidan" bustitzeko" eta hipotesiekin batera, emaitzen aurreikuspenak, ahalik eta kopururik zehatzenetan emateko.
‎2006an jasotako datuek hipotesi hori edota beste batzuk eraikitzeko zilegitasuna berresten dute, Hegoaldeko hiriburuei dagokionez, bederen. Hemen, hala ere, joera horren aipatze hutsean gelditu beharra dugu, baina honetaz maila teorikoan gehiago jakin nahi duenari Jone Miren Hernandezen artikulu interesagarrira jo dezala gomendatzen diogu (Hernandez, 2004: 79 -95).
‎Hizkuntza komunitate txikia baina hizkuntzari atxikimendu handia diona da gurea. Izateko nahi hori, izaten segitzeko nahi hori da gakoa eta gako horretan baizik ezin da interpretatu zenbakiek erakusten duten jokamolde zenbait, haurrekin egiten den erabilera soziala, Mendialdeko belaunaldi berrietan antzematen den erabilera altua eta agian, deigarriena: euskararen ezagutza apal-apala duen Tuteran, adibidez, euskal komunitate txikia euskaraz aritzea ezagutza tasagatik espero zitekeenaren gainetik ere.
‎Hizkuntza komunitate txikia baina hizkuntzari atxikimendu handia diona da gurea. Izateko nahi hori, izaten segitzeko nahi hori da gakoa eta gako horretan baizik ezin da interpretatu zenbakiek erakusten duten jokamolde zenbait, haurrekin egiten den erabilera soziala, Mendialdeko belaunaldi berrietan antzematen den erabilera altua eta agian, deigarriena: euskararen ezagutza apal-apala duen Tuteran, adibidez, euskal komunitate txikia euskaraz aritzea ezagutza tasagatik espero zitekeenaren gainetik ere.
‎Hori jakinda, geure buruari galdegitea diogu aldeko koiunturarik gabe iraun eta zenbaitetan aitzintxo ere egin duen hizkuntza komunitate horren erabilerak noiz artio eutsi ahal izanen dion bere egoerari. Nafarroan euskal hizkuntza komunitateak berebiziko premiak ditu eta hurrengo urteotan horiek aldez edo moldez betetzera jo behar dugu estrategikoki erabilerak gibelera eginen ez duela bermatu nahi badugu . Nire idurikoz, aurreko atalean azaldutakoagatik, honako hauek dira erabilerarako gune estrategikoak:
‎Datu guzti horiek garbi adierazten dute, hezkuntzak erabilera sustatze aldera, euskararen kale erabilerak gora egin dezan, mugak dituela eta erabilera bultzatu nahi bada , hizkuntza plangintzak bi aspektu jaso beharko dituela:
‎Hasteko eta behin zorionak eman nahi nizkieke beste behin ere Soziolinguistika klusterreko kideei horrelako lana burutu izanagatik, izan ere beste behin ere datuok eskuartean edukitzeak zirrara berezia ekartzen baitu. Zirrara, etsipena, kezka, poza eta denetarik topatu ahal dugu geure barnean beste urte batez etsamin zail honen emaitzak eskuan jaso ondoren.
‎Ez nioke heldu nahi hainbeste gorrotatzen dudan jarrera ezkorrari, baina datuori so hasi naizen bezala eskuan nuen harkatza datu ez onak, datu ez atseginak markatzen hasi da etenik gabe. Datu orokorrak begiratuz gero esaten ahal dugu Gipuzkoa eta Araban eman dela proportzioen goratze txiki bat, baina goratzea, ez horrela gainerako herrialdeetan, Bizkaian Iparraldean eta Nafarroako kasuaz ari naiz.
‎Gure gizartean, euskara asko estimatutako gaia da, guraso gehienek nahi dute beren seme-alabak euskara ikasi eta euskaraz egin dezaten, baina bestelako giza ereduak antzematen dituzte gaztetasunera heltzen direnean, eguneroko hizkuntza erabilerak bestelakoak direla ohartzen dira, erdara erabiltzeko joera edo ohitura dutela helduek. Eta haurrak, errazago ikasten du egin behar duela esaten zaiona baino, besteek egiten dutena edo bere inguruan ikusten duena.
‎Ikusten dugu elkartasunez kulturgintzak nortasun kolektiboa bizkortzen duela, kultura ekintzen bidez eta bere inguruan sortzen duen mugimenduei esker. euskaldunak beren nortasunaz harro daude eta erdaldunek nolazbaiteko eskas bat sentitzen dute. Berentzat berantegi bada ere, beren haurrentzat euskara nahi dute irakaskuntzaren bidez. urraspide hau frogatzeko hona sinbolo bat eta inkesta emaitza bat.
‎Gai honi heldu orduko, kulturaren adigaia zer zaidan argitu nahi dut . Horretara, bada, kultura batek hainbat osagai ditu:
‎Horrek guztiak, ostera, ez du esan nahi kulturak eta hizkuntzak bakartuta daudenik, elkarren arteko harremanik ez dutenik. Ikuspegi horretatik, adibide hau ekarri nahi dut hizpidera: Foruko herria, Gernikaren ondoan dagoena.
‎Horretara, bada, indarra, izen ona eta nork bere buruaren gainean duen estimu txikia izaten dira eremu honetako baldintzagarriak. Berbarako, elkarren ondoan bizi diren hizkuntza-erkidego biren jazokizun bat azaldu nahi dut oraingoan, hau ere adibide batez emanda. Bilboko metroko igogailu baten iragarki hau ikus dezakegu:
‎Eta horrexek du garrantzirik herri baten eraketaren ikuspegitik. Beste modu batera esanda, ‘garbi’ jokatzen da, ez da abantaila gehiagorik hartu nahi , norberari dagokiona baino. Horrek herri baten eitea darakutsa, beste edozeren gainetik.
‎Sarri askotan euskarari eskatzen diogu beste ezein hizkuntzari eskatzen ez dioguna. Maiz euskal kultura, kultura barik, mito bat legez ikusi nahi dugu , eta ez gara konturatzen (edo ez dugu konturatu nahi) hori dela biderik bizkorrena geure sena galbidera eroateko.
‎Sarri askotan euskarari eskatzen diogu beste ezein hizkuntzari eskatzen ez dioguna. Maiz euskal kultura, kultura barik, mito bat legez ikusi nahi dugu, eta ez gara konturatzen (edo ez dugu konturatu nahi ) hori dela biderik bizkorrena geure sena galbidera eroateko.
‎Ikuspegi horretatik, hizpidera ekarri nahi dut dantzen jazokizun bat, pilotaren bilakaeraren aurkakoa dena: aurresku dantza.
‎Horrekin batera, begien aurrean dugun baina bestela baitakoan doakigun jazoera bat aitatu nahi dut : umeek norekin dituzte harremanak?
‎Aldi berean, ostera, sinesten dut ezin diegula gure osteko belaunaldiei ezer ezarri goitik behera, eta eurek ere egin behar dituztela gure hizkuntza eta kultura transmititu euren ondorengoei igarotzeko. Gure belaunaldiak nahi duen beste ezar dezake beste belaunaldien gainean, baina eurek sinesten ez badute, alferrik da, gure osteko belaunaldiek transmitituko dutelako (konturatzaka, beharbada) eurek barruan daroatena, eta eurek sinetsi behar dute hori barru-barruan, bestela alferrik da. xxi. gizaldiaren hasiera honetan geure burua euskalduntzat dugunok egin dezakegun gauzarik onena da mundu zabaleko kultura handienek egite... Bestela, geureak egin du!
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
nahi 340 (2,24)
nahi dugu 194 (1,28)
nahi du 106 (0,70)
nahi duten 95 (0,63)
nahi duen 91 (0,60)
nahi da 81 (0,53)
nahi bada 80 (0,53)
nahi den 70 (0,46)
nahi badugu 62 (0,41)
nahi ditugu 58 (0,38)
nahi dugun 58 (0,38)
nahi dut 52 (0,34)
nahi dute 52 (0,34)
nahi nuke 40 (0,26)
nahi dira 34 (0,22)
nahi duenak 29 (0,19)
nahi genuke 29 (0,19)
nahi ditu 26 (0,17)
nahi genuen 25 (0,16)
nahi zuten 25 (0,16)
nahi duguna 24 (0,16)
nahi dituzten 22 (0,14)
nahi duena 21 (0,14)
nahi dio 18 (0,12)
nahi baditugu 16 (0,11)
nahi ditugun 16 (0,11)
nahi diogu 15 (0,10)
nahi diren 14 (0,09)
nahi nituzke 14 (0,09)
nahi zuen 14 (0,09)
nahi badute 13 (0,09)
nahi dena 13 (0,09)
nahi denean 13 (0,09)
nahi dizkiegu 12 (0,08)
nahi duela 12 (0,08)
nahi dugun arte 12 (0,08)
nahi nuen 12 (0,08)
nahi diegu 11 (0,07)
nahi ditut 11 (0,07)
nahi dugulako 11 (0,07)
nahi dutenak 11 (0,07)
nahi genituzke 11 (0,07)
nahi badu 10 (0,07)
nahi dela 10 (0,07)
nahi dituen 10 (0,07)
nahi dutenen 10 (0,07)
nahi genituen 10 (0,07)
nahi bazaio 9 (0,06)
nahi direnean 9 (0,06)
nahi dudan 9 (0,06)
nahi duenari 9 (0,06)
nahi dutela 9 (0,06)
nahi dutelako 9 (0,06)
nahi dion 8 (0,05)
nahi dituzte 8 (0,05)
nahi duenarentzat 8 (0,05)
nahi duenean 8 (0,05)
nahi dugula 8 (0,05)
nahi dugunok 8 (0,05)
nahi ziren 8 (0,05)
nahi badira 7 (0,05)
nahi dituenak 7 (0,05)
nahi dutenei 7 (0,05)
nahi zen 7 (0,05)
nahi zituen 7 (0,05)
nahi die 6 (0,04)
nahi dizkiet 6 (0,04)
nahi duelako 6 (0,04)
nahi dugunean 6 (0,04)
nahi genukeen 6 (0,04)
nahi zaie 6 (0,04)
nahi zaio 6 (0,04)
nahi baduzu 5 (0,03)
nahi diete 5 (0,03)
nahi diote 5 (0,03)
nahi dizkiogu 5 (0,03)
nahi dutena 5 (0,03)
nahi dutenek 5 (0,03)
nahi genioke 5 (0,03)
nahi luketen 5 (0,03)
nahi zituzten 5 (0,03)
nahi bazuten 4 (0,03)
nahi diet 4 (0,03)
nahi direnak 4 (0,03)
nahi dizkie 4 (0,03)
nahi dudana 4 (0,03)
nahi duzu 4 (0,03)
nahi duzun 4 (0,03)
nahi lukete 4 (0,03)
nahi zaion 4 (0,03)
Nahi 3 (0,02)
nahi badiogu 3 (0,02)
nahi delarik 3 (0,02)
nahi denarekin 3 (0,02)
nahi dizkio 3 (0,02)
nahi dugunoi 3 (0,02)
nahi duzue 3 (0,02)
nahi luke 3 (0,02)
nahi zitzaion 3 (0,02)
nahi zuela 3 (0,02)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
nahi izan ez 55 (0,36)
nahi izan hizkuntza 44 (0,29)
nahi izan hori 30 (0,20)
nahi izan euskara 27 (0,18)
nahi izan beste 23 (0,15)
nahi izan enpresa 17 (0,11)
nahi izan herritar 14 (0,09)
nahi izan baino 12 (0,08)
nahi izan baldin 12 (0,08)
nahi izan hemen 12 (0,08)
nahi izan bat 11 (0,07)
nahi izan erakunde 11 (0,07)
nahi izan ere 11 (0,07)
nahi izan gu 11 (0,07)
nahi izan guzti 11 (0,07)
nahi izan bera 10 (0,07)
nahi izan helburu 10 (0,07)
nahi izan ikasle 10 (0,07)
nahi izan pertsona 10 (0,07)
nahi izan edozein 9 (0,06)
nahi izan esan 9 (0,06)
nahi izan hiztun 9 (0,06)
nahi izan gabe 8 (0,05)
nahi izan ideia 8 (0,05)
nahi izan zer 8 (0,05)
nahi izan berak 7 (0,05)
nahi izan emaitza 7 (0,05)
nahi izan ikerketa 7 (0,05)
nahi izan lan 7 (0,05)
nahi izan eurak 6 (0,04)
nahi izan euskal 6 (0,04)
nahi izan ar 5 (0,03)
nahi izan artikulu 5 (0,03)
nahi izan egitasmo 5 (0,03)
nahi izan euskaldun 5 (0,03)
nahi izan orain 5 (0,03)
nahi izan seme-alaba 5 (0,03)
nahi izan adierazi 4 (0,03)
nahi izan edonor 4 (0,03)
nahi izan erabaki 4 (0,03)
nahi izan erabili 4 (0,03)
nahi izan errealitate 4 (0,03)
nahi izan eskola 4 (0,03)
nahi izan ez izate 4 (0,03)
nahi izan gai 4 (0,03)
nahi izan garrantzi 4 (0,03)
nahi izan hona 4 (0,03)
nahi izan itzultzaile 4 (0,03)
nahi izan jakin 4 (0,03)
nahi izan jende 4 (0,03)
nahi izan mezu 4 (0,03)
nahi izan modu 4 (0,03)
nahi izan mundu 4 (0,03)
nahi izan neurri 4 (0,03)
nahi izan pentsatu 4 (0,03)
nahi izan politika 4 (0,03)
nahi izan talde 4 (0,03)
nahi izan telebista 4 (0,03)
nahi izan zein 4 (0,03)
nahi izan zeratu 4 (0,03)
nahi izan adibide 3 (0,02)
nahi izan aldaketa 3 (0,02)
nahi izan arau sozial 3 (0,02)
nahi izan azken 3 (0,02)
nahi izan azterlan 3 (0,02)
nahi izan aztertu 3 (0,02)
nahi izan baita 3 (0,02)
nahi izan berritu 3 (0,02)
nahi izan egin 3 (0,02)
nahi izan egoera 3 (0,02)
nahi izan ekimen 3 (0,02)
nahi izan elementu 3 (0,02)
nahi izan erabilera 3 (0,02)
nahi izan eredu 3 (0,02)
nahi izan eremu 3 (0,02)
nahi izan erreferentzia 3 (0,02)
nahi izan etorkizun 3 (0,02)
nahi izan euskaltzale 3 (0,02)
nahi izan gizarte 3 (0,02)
nahi izan gogoeta 3 (0,02)
nahi izan hasiera 3 (0,02)
nahi izan hizkuntza gutxitu 3 (0,02)
nahi izan hor 3 (0,02)
nahi izan horiek 3 (0,02)
Konbinazioak (3 lema)
nahi izan ez ukan 31 (0,20)
nahi izan ar te 5 (0,03)
nahi izan ikerketa hau 4 (0,03)
nahi izan lan hau 4 (0,03)
nahi izan artikulu hau 3 (0,02)
nahi izan gu ere 3 (0,02)
nahi izan hasiera bera 3 (0,02)
nahi izan herritar argi eduki 3 (0,02)
nahi izan hizkuntza erabili 3 (0,02)
nahi izan hizkuntza eskubide 3 (0,02)
nahi izan hizkuntza zuzendu 3 (0,02)
nahi izan hori nola 3 (0,02)
nahi izan ideia nagusi 3 (0,02)
nahi izan itzultzaile artikulu 3 (0,02)
nahi izan aldaketa erdietsi 2 (0,01)
nahi izan arau sozial bi 2 (0,01)
nahi izan azken hamarkada 2 (0,01)
nahi izan baino gutxi 2 (0,01)
nahi izan baita hizkuntza egoera 2 (0,01)
nahi izan bat ekarri 2 (0,01)
nahi izan bera guzti 2 (0,01)
nahi izan beste adibide 2 (0,01)
nahi izan beste herritar 2 (0,01)
nahi izan beste hizkuntza 2 (0,01)
nahi izan edozein irakasle 2 (0,01)
nahi izan emaitza identitate etnolinguistiko 2 (0,01)
nahi izan enpresa normalizazio 2 (0,01)
nahi izan ere ez 2 (0,01)
nahi izan ere planteatu 2 (0,01)
nahi izan euskal jende 2 (0,01)
nahi izan euskara biziberritu 2 (0,01)
nahi izan euskara erabili 2 (0,01)
nahi izan euskara ezagutza 2 (0,01)
nahi izan euskara ikasi 2 (0,01)
nahi izan euskara lan 2 (0,01)
nahi izan garrantzi elkarte 2 (0,01)
nahi izan gogoeta jarraiki 2 (0,01)
nahi izan herritar kontsumitu 2 (0,01)
nahi izan hizkuntza aplikatu 2 (0,01)
nahi izan hizkuntza aukeratu 2 (0,01)
nahi izan hizkuntza bera 2 (0,01)
nahi izan hizkuntza eman 2 (0,01)
nahi izan hori konnotazio 2 (0,01)
nahi izan horiek begira 2 (0,01)
nahi izan ikasle prestatu 2 (0,01)
nahi izan jende egon 2 (0,01)
nahi izan lan hirugarren 2 (0,01)
nahi izan pertsona euskara 2 (0,01)
nahi izan seme-alaba eskola 2 (0,01)
nahi izan seme-alaba lagundu 2 (0,01)
nahi izan telebista bat 2 (0,01)
nahi izan zer hizkuntza 2 (0,01)
nahi izan adibide bat 1 (0,01)
nahi izan adibide lege 1 (0,01)
nahi izan adibide on 1 (0,01)
nahi izan adierazi tresna 1 (0,01)
nahi izan aldaketa posible 1 (0,01)
nahi izan artikulu bat 1 (0,01)
nahi izan azken urte 1 (0,01)
nahi izan azterlan hau 1 (0,01)
nahi izan aztertu behar izan 1 (0,01)
nahi izan baino arin 1 (0,01)
nahi izan baino ez 1 (0,01)
nahi izan baino gehiago 1 (0,01)
nahi izan baino gehiagotan 1 (0,01)
nahi izan baino ikasle 1 (0,01)
nahi izan baino ilun 1 (0,01)
nahi izan baino katramilatsu 1 (0,01)
nahi izan baino mantso 1 (0,01)
nahi izan baino nekez 1 (0,01)
nahi izan baino osasuntsu 1 (0,01)
nahi izan baita ere 1 (0,01)
nahi izan bat ageri izan 1 (0,01)
nahi izan bat aldizkari 1 (0,01)
nahi izan bat erantzun 1 (0,01)
nahi izan bat hauteman 1 (0,01)
nahi izan bera azalpen 1 (0,01)
nahi izan bera balio 1 (0,01)
nahi izan bera biziraupen 1 (0,01)
nahi izan bera ezaugarri 1 (0,01)
nahi izan bera hizkuntza 1 (0,01)
nahi izan bera ikasi 1 (0,01)
nahi izan bera jarduera 1 (0,01)
nahi izan berak datu pertsonal 1 (0,01)
nahi izan berak eremu 1 (0,01)
nahi izan berak esparru 1 (0,01)
nahi izan berak espazio 1 (0,01)
nahi izan berak haur 1 (0,01)
nahi izan berak seme-alaba 1 (0,01)
nahi izan berritu hori 1 (0,01)
nahi izan beste aurreratu 1 (0,01)
nahi izan beste baliabide 1 (0,01)
nahi izan beste eremu 1 (0,01)
nahi izan beste ezagutza 1 (0,01)
nahi izan beste ezarri 1 (0,01)
nahi izan beste gai izan 1 (0,01)
nahi izan beste guztien gainetik 1 (0,01)
nahi izan beste ikuspegi 1 (0,01)
nahi izan beste islatu 1 (0,01)
nahi izan beste komatxo 1 (0,01)
nahi izan beste kontsumitu 1 (0,01)
nahi izan beste leku 1 (0,01)
nahi izan beste luzatu 1 (0,01)
nahi izan beste zehaztapen 1 (0,01)
nahi izan edonor egon 1 (0,01)
nahi izan edonor jarri 1 (0,01)
nahi izan edonor lan baldintza 1 (0,01)
nahi izan edozein entitate 1 (0,01)
nahi izan edozein erakunde 1 (0,01)
nahi izan edozein hedabide 1 (0,01)
nahi izan edozein herritar 1 (0,01)
nahi izan edozein indize 1 (0,01)
nahi izan edozein osasun 1 (0,01)
nahi izan edozein plangintza 1 (0,01)
nahi izan egitasmo abiarazi 1 (0,01)
nahi izan egitasmo ahalegin 1 (0,01)
nahi izan egoera berri 1 (0,01)
nahi izan egoera hau 1 (0,01)
nahi izan ekimen hizkuntza portaera 1 (0,01)
nahi izan elementu ez 1 (0,01)
nahi izan elementu landu 1 (0,01)
nahi izan emaitza bete izan 1 (0,01)
nahi izan emaitza ea 1 (0,01)
nahi izan emaitza ongi 1 (0,01)
nahi izan enpresa bat 1 (0,01)
nahi izan enpresa beste 1 (0,01)
nahi izan enpresa euskara 1 (0,01)
nahi izan enpresa itxaropen 1 (0,01)
nahi izan enpresa mundu 1 (0,01)
nahi izan enpresa sare 1 (0,01)
nahi izan erabaki behar izan 1 (0,01)
nahi izan erabaki une 1 (0,01)
nahi izan erabilera aukera 1 (0,01)
nahi izan erabilera zama 1 (0,01)
nahi izan erabili ezan 1 (0,01)
nahi izan erakunde bat 1 (0,01)
nahi izan erakunde egitasmo 1 (0,01)
nahi izan erakunde elkarlan 1 (0,01)
nahi izan erakunde hizkuntza 1 (0,01)
nahi izan erakunde horiek 1 (0,01)
nahi izan erakunde izaera 1 (0,01)
nahi izan erakunde koordinatu 1 (0,01)
nahi izan erakunde lagungarri 1 (0,01)
nahi izan ere bera 1 (0,01)
nahi izan ere egon 1 (0,01)
nahi izan ere zehaztu 1 (0,01)
nahi izan eredu hurbildu 1 (0,01)
nahi izan eredu zehaztu 1 (0,01)
nahi izan eremu digital 1 (0,01)
nahi izan eremu eraman 1 (0,01)
nahi izan eremu ikuspegi 1 (0,01)
nahi izan errealitate gutxi 1 (0,01)
nahi izan errealitate hemendik aurrera 1 (0,01)
nahi izan errealitate izaera 1 (0,01)
nahi izan errealitate zenbaki 1 (0,01)
nahi izan esan guzti 1 (0,01)
nahi izan eskola eskola 1 (0,01)
nahi izan eskola maila 1 (0,01)
nahi izan eskola zeregin 1 (0,01)
nahi izan etorkizun bat 1 (0,01)
nahi izan etorkizun begira 1 (0,01)
nahi izan eurak herri 1 (0,01)
nahi izan eurak hizkuntza 1 (0,01)
nahi izan eurak jakintza 1 (0,01)
nahi izan eurak laguntza 1 (0,01)
nahi izan eurak seme-alaba 1 (0,01)
nahi izan eurak sortu 1 (0,01)
nahi izan euskal atleta 1 (0,01)
nahi izan euskal ikasmaterial 1 (0,01)
nahi izan euskal kultu 1 (0,01)
nahi izan euskal kultura 1 (0,01)
nahi izan euskaldun bilaka 1 (0,01)
nahi izan euskaldun etengabeko 1 (0,01)
nahi izan euskaldun euskara 1 (0,01)
nahi izan euskaltzale aktibo 1 (0,01)
nahi izan euskaltzale lagungarri 1 (0,01)
nahi izan euskaltzale Topagunea 1 (0,01)
nahi izan euskara azken 1 (0,01)
nahi izan euskara bizi izan 1 (0,01)
nahi izan euskara erakarri 1 (0,01)
nahi izan euskara garapen 1 (0,01)
nahi izan euskara guzti 1 (0,01)
nahi izan euskara jakin 1 (0,01)
nahi izan euskara lan egin 1 (0,01)
nahi izan euskara lehen hizkuntza 1 (0,01)
nahi izan euskara plan 1 (0,01)
nahi izan euskara portaera 1 (0,01)
nahi izan euskara sinbolo 1 (0,01)
nahi izan ez aldatu 1 (0,01)
nahi izan ez bada 1 (0,01)
nahi izan ez delako 1 (0,01)
nahi izan ez ekintza 1 (0,01)
nahi izan ez esan 1 (0,01)
nahi izan ez izate ez 1 (0,01)
nahi izan ez izate utopiko 1 (0,01)
nahi izan gabe aldatu 1 (0,01)
nahi izan gabe bertze 1 (0,01)
nahi izan gabe ere 1 (0,01)
nahi izan gabe ikasi 1 (0,01)
nahi izan gabe landu 1 (0,01)
nahi izan gai gu 1 (0,01)
nahi izan gai hau 1 (0,01)
nahi izan gai hausnarketa egin 1 (0,01)
nahi izan gizarte hori 1 (0,01)
nahi izan gizarte horiek 1 (0,01)
nahi izan gogoeta hori 1 (0,01)
nahi izan gu eskarmentu 1 (0,01)
nahi izan gu hemen 1 (0,01)
nahi izan gu ikasle 1 (0,01)
nahi izan gu inguru 1 (0,01)
nahi izan gu irakurle 1 (0,01)
nahi izan gu lidergotza 1 (0,01)
nahi izan gu uste 1 (0,01)
nahi izan guzti ari izan 1 (0,01)
nahi izan guzti egin 1 (0,01)
nahi izan guzti eman 1 (0,01)
nahi izan guzti esan 1 (0,01)
nahi izan guzti nahi izan 1 (0,01)
nahi izan helburu ezarri 1 (0,01)
nahi izan helburu inguruko 1 (0,01)
nahi izan helburu kontuan hartu 1 (0,01)
nahi izan helburu lortu 1 (0,01)
nahi izan helburu oinarri hartu 1 (0,01)
nahi izan helburu proposatu 1 (0,01)
nahi izan herritar administrazio 1 (0,01)
nahi izan herritar ahaldundu 1 (0,01)
nahi izan herritar borondate 1 (0,01)
nahi izan herritar gogo 1 (0,01)
nahi izan herritar hizkuntza 1 (0,01)
nahi izan hizkuntza aldatu 1 (0,01)
nahi izan hizkuntza alde 1 (0,01)
nahi izan hizkuntza aritu 1 (0,01)
nahi izan hizkuntza arlo 1 (0,01)
nahi izan hizkuntza aurka egin 1 (0,01)
nahi izan hizkuntza bat 1 (0,01)
nahi izan hizkuntza ekologia 1 (0,01)
nahi izan hizkuntza erabilera 1 (0,01)
nahi izan hizkuntza erkidego 1 (0,01)
nahi izan hizkuntza errealitate 1 (0,01)
nahi izan hizkuntza esan 1 (0,01)
nahi izan hizkuntza eskaini 1 (0,01)
nahi izan hizkuntza ezberdin 1 (0,01)
nahi izan hizkuntza guzti 1 (0,01)
nahi izan hizkuntza hitz egin 1 (0,01)
nahi izan hizkuntza kolonial 1 (0,01)
nahi izan hizkuntza gutxitu bat 1 (0,01)
nahi izan hizkuntza gutxitu erabili 1 (0,01)
nahi izan hiztun aktibo 1 (0,01)
nahi izan hiztun atentzio 1 (0,01)
nahi izan hiztun berri 1 (0,01)
nahi izan hiztun eleaniztun 1 (0,01)
nahi izan hiztun gazte 1 (0,01)
nahi izan hiztun mota 1 (0,01)
nahi izan hona Jean-Baptiste 1 (0,01)
nahi izan hor eduki 1 (0,01)
nahi izan hor egon 1 (0,01)
nahi izan hor ukan 1 (0,01)
nahi izan hori abiatu 1 (0,01)
nahi izan hori aukera eman 1 (0,01)
nahi izan hori baita 1 (0,01)
nahi izan hori bilatu 1 (0,01)
nahi izan hori egon 1 (0,01)
nahi izan hori entzun 1 (0,01)
nahi izan hori ere 1 (0,01)
nahi izan hori iritsi 1 (0,01)
nahi izan hori lan egin 1 (0,01)
nahi izan hori lotu 1 (0,01)
nahi izan hori oinarri izan 1 (0,01)
nahi izan hori tarte 1 (0,01)
nahi izan hori ulertu 1 (0,01)
nahi izan horiek parte hartu 1 (0,01)
nahi izan ideia egon 1 (0,01)
nahi izan ideia ere 1 (0,01)
nahi izan ideia garrantzitsu 1 (0,01)
nahi izan ideia hurbildu 1 (0,01)
nahi izan ikasle beste 1 (0,01)
nahi izan ikasle gauza 1 (0,01)
nahi izan ikasle gutxi 1 (0,01)
nahi izan ikasle hego 1 (0,01)
nahi izan ikerketa soziolinguistiko 1 (0,01)
nahi izan itzultzaile funtzio 1 (0,01)
nahi izan jakin ere 1 (0,01)
nahi izan jende ere 1 (0,01)
nahi izan jende gauza 1 (0,01)
nahi izan lan egin 1 (0,01)
nahi izan mezu politiko 1 (0,01)
nahi izan mezu sinesgarri 1 (0,01)
nahi izan mezu zabaldu 1 (0,01)
nahi izan mezu zerbitzu 1 (0,01)
nahi izan modu esan 1 (0,01)
nahi izan modu orokor 1 (0,01)
nahi izan mundu hori 1 (0,01)
nahi izan mundu zahar 1 (0,01)
nahi izan neurri aurretiaz 1 (0,01)
nahi izan neurri bakoitz 1 (0,01)
nahi izan neurri eman 1 (0,01)
nahi izan neurri hobeki 1 (0,01)
nahi izan orain aipatu 1 (0,01)
nahi izan pentsatu behar izan 1 (0,01)
nahi izan pentsatu kontzeptu 1 (0,01)
nahi izan pertsona erritmo 1 (0,01)
nahi izan pertsona hori 1 (0,01)
nahi izan pertsona nahi izan 1 (0,01)
nahi izan politika malgu 1 (0,01)
nahi izan politika oinarri 1 (0,01)
nahi izan politika serio 1 (0,01)
nahi izan seme-alaba euskara 1 (0,01)
nahi izan talde desberdin 1 (0,01)
nahi izan talde euskara 1 (0,01)
nahi izan zein garrantzitsu 1 (0,01)
nahi izan zein testuinguru 1 (0,01)
nahi izan zer esan nahi izan 1 (0,01)
nahi izan zer ez 1 (0,01)
nahi izan zer gertatu 1 (0,01)
nahi izan zer guraso 1 (0,01)
nahi izan zer hasi 1 (0,01)
nahi izan zer saiatu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia