Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 160

2000
‎Abenduaren 1 eta 2an ELA sindikatuak X. Biltzarra egingo du Bilboko Erakustazokan. 1997ko Biltzarrean ekindako bideari jarraitu nahi dio gizartea eraldatzeko eta konfrontazioa indartzeko estrategia lerroetan eta sindikatu ereduan sakonduz, egungo errealitateari egokituta.
‎Honako hau, azalkerian oinarrituriko literatura dugu; hots, sakontasunik gabekoa. Antza denez, narrazio hauetan ageri den sakontasunik eza, islatu nahi den gizartearen beraren azalkerian oinarriturik legoke. Hau da, inongo baliorik gabeko gizartea eraikitzen da; Gotzon Garatek zioen bezala" balio gehiegi eskaintzen dire10 Ikus Granta aldizkariaren 8 eta 19 zenbakietan eskainiriko antologiak. lako, balio guztiak gutietsiak dauden gizartea" eskaintzen zaigu. (Deia 1987-VIII-4)
2001
‎Kontzientziazio lan bat egin dugu, baina Estatuak gure lanaren aurkako jarrera bat hartzen duenean, desobedientzia beste fase batean sartzen da. Aldi berean, zuk ordezkatu nahi duzun gizarte zatiak ere jarrera bat hartu behar du egoera horrekiko. Beraz, aurrerantzean desobedientzian sakondu behar dugu eta Estatuak hartu duen jarrera errepresiboa, desobedientzia egileen kopuruaren bitartez gainditu.
‎Baina idazlearen talaia ez da historialariarena. Idazleak, bere subjektibitateaneta bere aukera ideologikoan jartzen du talaia, islatu nahi duen gizartea goraipatzeko edo kritikatzeko, satirizatzeko edo poetizatzeko. Edo baita gizarte horri, bizkarra erakutsirik, lerro bakar bat ere ez eskaintzeko.
‎Trantsizioaren hasiera krisi politiko sakoneko eta erregimen demokratiko berri baten ezaugarrien zehazte prozesuan zuzenean parte hartu nahi zuen gizarte protagonismo handiko garaia izan zen. Geroago, eta gehiegizko gorabeherarik gabe (tentsio uneak bizi izan baziren ere), afera publikoen gaineko erabakiak monopolioan zituzten alderdi parlamentariek euskarrituriko sistemako" iritzi publiko" bihurtu zen gizarte protagonismo hura gehiena.
‎Horrek ez du ukatzen ‘lege’ izenez kanpotik datozkion adibideek, erakustaldiek, ez dutela giza gogoa argitzeko ahalmenik. Baina, azkenean, laguntza eta argitasun guztiak gogoan dituela, maitatuz osatuko du gizakiak bere burua eta gizartea ere gaur eta historian, denok osatzen dugun eta denon gogoko eratuta nahi dugun gizartea. Eta, batez ere, gizakiaren amaiera Jaungoikoa maitatzea da, Jesukristok begiz begi Maitasuna ikustea eta Maitasunaren seme izatea emango dionean; hau da, Jaungoikoa ezagutzea, bere altzoan murgildurik ezagutzea emango dionean.
2002
‎Bien bitartean, jende asko egoera zailean dago, eta gai honekiko topagune bat antolatu nahi dugu. Topagune honen bidez, garai batean hainbat sektore politikok euskal presoen alde sortu zuen lema eta kultura eraman nahi dugu gizartera. Azken urteotan inkomunikazio kultura bat sortu da eta berau apurtu behar dugu.
‎Zer lortu nahi dugun gizartearentzat, horixe da galdera. Niretzat, ongizatea gero eta gehiago banatzea, edo giza eskubideen lorpenetan aurrera egitea, esaterako, helburu desiragarriak dira.
‎Horren ondorioz, irtenbidea bilatu nahi bada gizarte-auzia hizpide hartu beharra dagoen garai hauetan, Zubero (1998a: 44) ez dator bat lanaren ikuspegi funtzionalean oinarrituz errenta eskubidea soilik aldarrikatzen dutenekin.
‎Datu horiekin, Frater-ek «Denontzako Eliza, hesirik gabeko eliza» kanpaina jarri du abian. Kanpaina horren bidez, Espainiako elizetan oztopo arkitektonikoak ezabatzeko beharraz sentsibilizatu nahi da gizartea, eta, horretarako, zenbait mende duela mende batzuk hasi ziren, eta minusbaliotasun fisikoren bat pairatzen duten pertsonak sartzeko zailtasun handiak dituzte. Kanpainaren helburuak lau dira:
2003
‎Oraingoz ez nuke horrenbeste esango, baina alternatiba sendo bat eskaini nahi diogu gizarteari, dauzkan arazoak konpontzen hasteko, oinarrizko eskubideak ez dira errespetatzen eta. Norabide horretan arloka antolatzen ari gara, izar eta ipar batekin, autodeterminazioa.
‎Testuinguru horretan sortu zen Ez Dok Amairu, euskal kulturan hamairuaren adur gaiztoa hautsi eta pizkundeak aurrera joko zuela adierazi nahi zuten. Antolatzaileen esanetan egun, Korrikak gauza bera adierazi nahi dio gizarteari: ez dagoela hamairurik, ez dagoela malefiziorik, patua saihetsi daitekeela.
‎Homosexuala izan arren bere egiazko izatea normaltasunez bizitzeko gauza ez den gizon baten erabaki tristea azaltzen du aipatu antzelanak. Gizon horrek ez du inolaz ere nahi gizarteak jakiterik bere sexukoek erakartzen dutela. Iruditzen zaio, adibidez, etxean garbi agertuko balu homosexuala dela, bere ama hil egingo litzatekeela disgustuarekin.
‎J. M. S. Gizarte baten baitako giza izaera anitzen ondorioek ez dute, berez, zertan izanik kaltegarriak edo arriskutsuak. Erantzun uniformearen bitartez bere burua aniztasunetik babestu nahi duen gizarteak aurrera ordez atzera egingo du, bere burua txirotu egingo du, aberastu ordez. Elkarkidetza eta auzokidetza ez da aberasgarri «besteentzako» bakarrik, baita «geure baitarako» ere.
‎Gizarte eredua beste eztabaida bateko gaia da. Edonola ere, zein da sustatu eta defendatu nahi den gizarte eredua, ekonomia herritarren ongizatearen eta haien eskubideen gainetik egoten jarraitzea eta hori betiko horrela izatea helburu duena, ala ekonomia herri honetan bizi direnen zerbitzura egongo den eta enpresari nahiz profesional liberalen zerga iruzurrak, gizon eta emakumeen arteko desberdintasuna, lan baldintza kaxkarrak, gizarte bazterkeria eta lan ezbeharrak desagerrarazi eta aberasta...
‎-Emakumeak gizonaren eskubide bardinak nahi ditu gizartean eta Eleizan.
‎antolatu eta eraman nahi duen gizarte honek
2004
‎Funtzionaltasunean oinarrituriko hizkuntza-jokaeraren araua, Agotek zioen moduan, hizkuntza-erabileraren lege bihurtzen baldin bada, euskaldunak ez dauka lekurik ele bitan eratu nahi den gizarte molde honetan. Euskara gutxiagok edo gehiagok jakiteak badu noski eragina honetan guztian, zuzen-zuzena gainera, baina bi hizkuntzen jakite maila berdindu arteko prozesu soziolinguistiko luze bezain korapilatsuan ez da garbi ikusten jakite-maila hori bera ere nola berma daitekeen euskarari buruzko jarrera balio demokratikoetan oinarritzen ez bada.
‎Ferminek gerora Aliziarekin egindako hausnarketen bidez jakindakoa jakin izan balu, esanen zion aita horrela tratatu izana zaharrekiko errespetu gutxia adierazteaz gain, Herrian tradizioak, tradizio izateagatik, egia, urteetan garraiatutako estereotipo, morrontza, ezin ikusi haiekin guztiekin bat bazetorren ere, ez zegoela ongi; Ezker Abertzaleak sortu nahi zuen gizarte berri hartan ez zeukatela lekurik horrelako portaerek; baina orduan Ferminengan hausnarketari amorrua gailentzen zitzaion, eta amorruarekin lotsa, aita horrela iraindua ikusteagatik, lotsa, aita herriko bufoia izateagatik, lotsa, zen aitaren semea izateagatik.
2005
‎Murgilduta bizi garen erritmo zoroak sortarazten digun denbora falta zaigulako sentsazio horrek garrantzia kentzen dio norantz jotzen ari garen jakin ahal izateko kontzeptu-esparru garbiak planteatzeko eginkizunari. Nahi dugun gizarte eta mundu eredua hausnarketan murgilarazi beharko gintuzkeen gai bat da; baina kontua bestelakoa da, ezen ez dugu zertan pentsatzen hasi, uste badugu politikak eta jarduerak urrun ditugula eta sinesgarritasunik batere ez duen buruzagi klase baten eskuetan daudela, are gu geu ere sartuta gauden gizarte sistemak berak sinesgarritasuna erabat galdua duelarik. " Egungo sistema demokratikoetan indarrean dagoen ideiaren aurrean, horren arabera demokrazia kontu garrantzitsuegia baita herritarren eskuetan uzteko, demokrazia bakar-bakarrik buruzagi-eliteen eskuetan uzteko garrantzitsuegia dela dioen filosofia izango litzateke demokrazia kontzeptu berriaren euskarria" (Jáuregui, 2000).
‎Lortu nahi dugun gizarte motari buruzko eztabaidan ekarpen bat egiteko eta dagokigun erantzukizuna gure gain hartzeko, ezinbestekoa da gauzen berri izatea, jakitea, kalitatezko informazioa eskura izatea alegia. Hainbat egilek, ingurumenari buruzko informaziorako sarbide aukeran, ingurumenari loturiko erabakiak hartzeko partaidetzan, eta justizia-prozedura eraginkorretarako sarbide erraztasunean biltzen dituzte ingurumenarekin loturiko prozesu-eskubideak.
2006
‎Izan ere, «50 pertsonentzako lekua duen zentroa badago, epaileek 50ak beteko dituzte eta 100 leku badaude, 100ak. Epaileak gizartea zaintzen du, ez du nahi gizartean alarma pizterik eta jendearen bidegabeko beldur horrekin amaitzeko' arazoak' kaletik kentzen ditu, zentroetan sartuz».
2007
‎Egia esan, baliabide gutxi dituzten adinekoen arazoak egoera ekonomiko berean dauden gizarteko beste talde batzuetakoen oso antzekoak dira, nahiz eta kasu honetan larriagoa den biztanleriaren segmentu horretako pertsonek gastu gehiago dituztela. Zer mezu helarazi nahi diote gizarteari arazo horri buruz. Adinekoak gizartearen eragile pasiboak ez ezik, bitarteko guztiak eskaini behar zaizkiela konturatzea gustatuko litzaiguke, subjektu aktibo eta ezinbesteko elementu izan daitezen gizartean.
2008
‎Horrenbestez, halako kontzeptua adierazteko erabil litezkeen hitz edo terminoen artean bat hobesterakoan hizkuntzalaritzaren irizpideen arabera okertzat eta baztergarritzat jotzen denik ez badago, hobe litzateke erabilera errealari (edo erabilera errealean nagusi den forma-ri) men egitea, ahalik eta distortsiorik txikiena sortzeko. Ez genuke ahantzi behar eus-karaz bizi nahi duen gizartea ezin dela Euskaltzaindiak halako kontzeptuak euskaraz nola behar duen noiz erabakiko zain egon, gizarteko premiak akademia batek eraba-kiak har ditzakeen baino lasterrago aldatzen eta berritzen direlako. Hori esanik, ez dugu adierazi nahi sortu eta zabaldu diren hitzak besterik gabe onartu behar direnik, errealitatea hor dagoela eta merezi duen heinean aintzat hartzekoa dela baizik.
‎Ekoizteko sistema berriak erabili behar direla argi eta garbi utzi nahi diogu gizarteari, eta batez ere, profesionalak kontzientziatu nahi ditugu. Nekazaritza ekologikoa, ekoizpen integratua eta etxaldeko higiene-ohitura onak garrantzi handikoak dira gaur egun. Euskadin bai nekazaritzak bai abeltzaintzak beti igarri dituzte mota horretako premiak, beste biderik ez baitago gizartearen eskariei erantzuteko eta etorkizuneko erronkei heltzeko.
‎bulgariarren bizi-baldintzak hobetzea, kultura-trukea eta emakumeen gizarte-, kultura-eta lan-sustapena sustatzea, Espainian eta jatorrizko herrialdearekin lankidetza eta esperientzia-trukea bultzatzea eta, batez ere, elkartasun-, tolerantzia-, berdintasun-, errespetu-eta aberastasun-espiritua zabaltzea. “Besteen nortasun kulturala errespetatu nahi dugu gizarte solidarioagoa lortzeko”, laburbiltzen du Katya Dosevak. Harremanak:
‎Azaldu ez ezik, EHNEk etekin tarteak noren esku gelditzen diren erakutsi nahi dio gizarteari eta, horretarako, Azoka gardena deritzotena egingo dute etzi Bilboko kaleetan. Bizkaiko Foru Aldundiaren aurrean saltoki bitxiak jarriko dituzte, baserritik zuzenean ekarritako produktuen jatorrizko salneurriaren eta, ondoan, supermerkatuetan bildutako prezioen berri emango diote erosleei, «zenbateko aldea dagoen ikus dezaten».
‎Barkatuko didazue, baina gizonkerietan lotsa hartzen duen honek-esan gabe doa, baita nireetan ere, noski-, ez du behar emakume itxurako gizon gero eta gehiago, ez du nahi gizarte gizondurik, ez dut uste gizateriarentzat arrakasta dakarrenik, arrakatsa (ar+ akatsa) baizik: botere eta menperakeriaren logika.
‎Oinarrizko ikerkuntzak beste aplikazio praktiko askori zabaltzen die atea, eta lan-eremurako langile eta aditu prestatuak sortzen ditu. Beharbada, Zientziaren Astean eta antzekoetan Unibertsitatean egiten diren gauza asko eta asko erakutsi nahi zaizkio gizarte osoari. Normala den moduan, adin eta prestakuntza ezberdineko jende asko hurbiltzen da horrelakoetara, eta bertan dauden irakasle eta ikertzaileen betebeharretako bat jakinduria modu erraz eta ulergarrian aurkeztea da.
2009
‎Ekainaren 28ko manifestazioetan batzuek duten itxura ikusita, zelan nahi duzue gizarteak serio hartzea zuen aldarrikapenak?
‎Erantzuna oso interesgarria da elikagai-industriarentzat, baina ez harentzat bakarrik. Izan ere, herrialde garatuetan obesitatea arazo larria bihurtu da, eta osasun-arduradunek eragin nahi dute gizartean, jendeak elikadura-ohitura osasungarriak izan ditzan.
‎Doñanak, gainera, eremu horretako estazio biologikoak egindako ikerketa-lan garrantzitsua du. Lan zientifiko horri esker, prozesu naturalei buruzko informazio eta ezagutza hobea lor daiteke azken 40 urteetan garatutako ikerketa-proiektuen bidez. Halaber, nabarmendu nahi nuke gizarte-sektore guztiek aktiboki parte hartzen dutela Naturgune honetako Partaidetza Kontseiluan. Erakunde horrek egunero zaintzen du Doñana, eta erakunde ekologistek zeregin nabarmena dute.
‎ETA soberan dago, hori guztia eragozten baitu. Pertsonaren eskubide oinarrizkoenak bortxatzen ditu, bizitzeko eskubidea guztien aurretik dela, eta desberdinen arteko eztabaida politikoa eragozten du, zeina guztiz beharrezkoa baita bakea lortu nahi duen gizarte demokratiko batean.
‎Bestelako Euskal Herria eta bestelako mundua eraikitzea, beharrezkoa ez ezik, posiblea ere badela erakutsi nahi diote gizarteari. Horrexegatik, herri alternatiba zehazteko jardunaldiak antolatuko dituzte maiatzean.
‎Atzo arte, orriz orri irakurri ditugu pertsonen bizitza intimoa kontatzen duten Kattalin, Jonas eta puzkerti-mukijaleen abenturak, badakizkigu zoologiko osoko animalien istorioak eta ezagutu ditugu simaur garaiko ipuin tradizionalak eta gainerako kontuak ere. Orain nortasun jolasak egin nahi ditugu gizartearen ispiluan, eskolako bizitza eta etxeko bizitza artean hainbeste aldiz ibili denaren esperientziarekin. Eleberriaren atariko garai hauetan, Judy Moodyren tankerako pertsonaiak agertzen dira, denbora pasarazteaz gain, lagundu dezaketenak Iholdi adinako maisulanera hankak zailduta iristen.
‎dela esan du, eta itunek ez dutela zertan aldaezinak izan. . Ez dugu nahi gizartea iraganaren gatibu izatea; gizarteak garatu egin behar du, eta errealitate berrietara moldatu behar du askatasun indibidualetan eta demokrazian sakonduz?.
‎Ezin dugu ahaztu halako gertakariak salatzeak duen garrantzia eta horretan dugun egitekoa. Erasotzaileei eta emakumeak hiltzeko ideia zaharkituetan babesten diren guztiei argi utzi behar diegu eraiki nahi dugun gizartean ez dutela lekurik, ez ditugula gure artean nahi. Pertsona guztien eskubideen benetako berdintasuna eta elkarrekiko errespetuan eta elkarrizketan oinarritzen diren harremanak funtsezko jotzen dituen gizarte batean, emakumeak erasotzea arbuiagarria eta ezin justifikatuzkoa dela.
‎Urte gehiegi pasatu ditugu zerrikeria han eta nazkagarrikeria hemen, genituen aukera guztien gainetik bizi nahi zuen gizarte batean murgilduta, eta guztia normala balitz bezala jokatuz. Nahiz eta ikusi, ez ikusiarena egin dugu.
‎Nik ere babesten ditut preso ditudan lagunak. Nire errespetu eta elkartasun osoa helarazi nahi diet gizartea eraldatzeko borroka egin eta borrokan jarraitzen dutenei. Haiek ere gatazka honen biktima dira.
‎Espainiako rap kantariak Cannabic Sound Machine ikuskizuna dakar Gasteiza. Jazarpen, zapalkuntza eta zigorraren bidez modu hipokrita batean bere irizpidea ezarri nahi duen gizartearen zati horri begiak ireki nahi dizkio Chulito Camachok dub, reggae, hip hop eta dancehall doinuen bidez. Efe Yerom eta Dosis en Brutok lagunduko diote Jimmy Jazzen.
‎Esan eta izan ez dira gauza bera, eta, hizkuntzaren kontu hauetan ere, tarte handia dago esaten eta egiten denaren artean. Estatu auzitzat hartu eta kudeatu beharko lukete erakunde zentralek hizkuntzen auzia, baldin eta espainiar Estatuak egiazki eta harrotasunez bereganatu nahi badu gizarteak berezkoa duen hizkuntza-pluraltasuna, eta, ondorioz, anizkoiztasun hori, etsipenez ez baizik eta ilusioz eta aberastasun-iturritzat hartuta, benetan Estatu eleanitza izan nahi badu. Begien bistan dago Eusko Jaurlaritzak, Kataluniako Generalitateak eta Galiziako Xuntak 2007an izenpeturiko Lankidetza Hitzarmenaren helburu nagusia dela hain zuzen ere Espainian hizkuntza-pluraltasuna sustatzea eta erakunde zentralak sustapen horretara bultzatzea.
2010
‎Helburu hori lortu nahi du munduarekiko eta nazioarteko komunitatearekiko irekitasunaren ikuspegitik, baina leial izan nahi du unibertsitatea bera sortu zuen eta sustatzen duen gizartearekiko. Hain zuzen ere, zaindu egin nahi ditu gizarte horretako nortasun-ikurrak —hizkuntza, kultura eta idiosinkrasia katalana—, asko zor baitio gizarte horri. Eremu urriko hizkuntza da katalana, esparru espezifiko batzuetan bereziki.
‎Nafarroako Gobernuak energia berriztagarrien aldeko apustua helarazi nahi dio gizarteari. Ildo honetan, enpresa inbertsioak arautzen dituen legeriaren falta deitoratu du Gobernuak.
‎Benetako helburua elkarbizitza hori baldin bada, eta irtenbiderik gabeko zuloan erori nahi ez badugu, garbi dago galdera nagusiak zein izan behar duen: zein leku dagokio euskarari, eta zein gaztelaniari, begien bistako etorkizunean iritsi nahi genukeen gizarte-bizitzan. Hizkuntza bi izango badira gure adierazpide eta gure ezaugarri, bistan da biek ezingo dutela espazio fisiko eta soziofuntzional berbera okupatu:
‎–Curriculuma antolatzeko oinarrizko ideia zen gaitasun kognoszitiboak garatzea. Curriculuma ez zen edukien arabera antolatzen, gaitasun haien eta landu nahi genituen gizarte jarrera jakinen arabera baino. Lehen Mailatik zortzigarrenera, zein gaitasun landu behar ziren erabaki genuen, eta horren arabera gauzatu proiektuak?.
‎Gizarte honek zein itxura hartuko duen jakin ezin denarren, haren egungo egoera duela zenbait mende izan ziren gizarte nazionaleneraketa-prozesuekin aldera daiteke (salbuespen askorekin bada ere). Honekin ez daesan nahi gizarte globalaren eraikuntza gizarte nazionalen parametroetara egokitubehar denik, ez eta haien pausoei jarraitu behar dienik ere, baina bai antzekoa denzerbait nolabait ere gailentzen ari dela, plazaratzen ari den komunitate honek modukolektiboan jarduteko tresnak, politikak, balioak, etab. eskatzen baititu. Izan ere, gizarte berri bat eraikitzen ari bada, gizarte globala alegia, honek ez du moduegokian funtzionatzerik izango, ez badu justizia minimo bat, edo hobe esanda, ezbadu bere zilegitasuna justiziaren bitartez eskuratzeko asmorik.
‎Kohesio soziala indibidualizazio-prozesu baten eskutik galtzen ari da, Euskal Herrian bertan, balio sozialen gaineko Europako IV. inkestak, 2008an bildutako datuen araberakoak (Elzo eta Silvestre, 2010), erakusten duenez. Herritarrek gero eta gehiago nahi dute gizartea beren nahierara antolatzea, beren mundu pribatua ez konprometitzea, parte-hartze eta ardura publikorik ez izatea. Eta, aldi berean, Administrazioari gero eta gehiago eskatzen zaio, gero eta segurtasun handiagoa eskatzen da, Estatuaren aldetik gero eta babes handiagoa.
‎Torturaren eszenifikazioaren bitartez, lortu nahi dute gizartearen parte batek tortura toleratzea eta beharrezkotzat jotzea, borrokarako tresnatzat hartzea errugabeak mehatxatu, krudelkeriaz tratatu eta gizartearen segurtasunaren kontra egiten duten pertsona arriskutsu, anker eta zentzakaitzen kontra. Baina estatuko funtzionarioek gaizki tratatu eta torturatzen dituzten pertsonek ez dute zerikusirik filmetako, bideo jokoetako eta nahita erakutsitako hainbat albistetan agertzen diren munstro ankerrekin; nahita aukeratzen dituzte muturreko kasuak eta pertsona erotuak, gupidagabeak, eta ikus-entzunezko euskarri guztietan erakusten dituzte ikusleen aurrean, hiltzaile huts, bahitzaile edo terrorista moduan.
‎Euskadi, Euskal Herria egin nahi dugun gizon eta emakumeen gehiengo zabala duen gizartea. Ez dugu nahi gizarte hori inoren kontra egiterik, egitasmo bidezko eta demokratiko bat aurrera eramatea baino ez dugu nahi.
‎(...) Lehen balorazioa, gure poza adierazteko gizarteak nola erantzun duen ikusita. Zorionak eman nahi dizkiogu gizarteari manifestazioetan izan duen parte-hartzegatik. Baina horrekin batera gogorazi nahi dut Lehendakariak exijitu duela Madrilgo sarraskiaren egileak nor izan diren argitzea.
‎Euskadin bizi garen gehienok nahi dugu gizarte elebiduna, euskara dakien gizartea, benetako elebitasuna dugu amets. Bi hizkuntzek erabilera-aukera berberak izatea nahi dugu, euskara gizartearen alor guztietan erabili ahal izan dezagun eta, hala nahi duenak, euskaraz bizitzeko aukera izan dezan.
‎18 Zer natura mota nahi dute gizarte modernoek?
‎Horretarako zehaztu behar dugu zer garen eta zer ez garen, konparazioak eginez. Badira beste modu batzuk meditazioarekin lotura dutenak, baina kasu honetan gure" nia" kokatu nahi dugu gizartean eta konparaketa ezinbestekoa dirudi horretarako.
2011
‎Sarriak azaldu duenez, hilaren 26an jaso zuen gutuna. «Hala nahi izanez gero gizarteari oro har, eta enpresaburuei batik bat, iraultza zerga indargabetuta dagoela jakinarazteko eskatu digu ETAk». Sarriak azaldu duenez, gutunaren edukiaren berri eman baino lehen, «ohiko bitartekoen» bidez, benetakoa den egiaztatu dute, eta prentsaurrekoa egin aurretik Elma Saiz Espainiako Gobernuak Nafarroan duen ordezkariari agerraldiaren berri eman diola jakinarazi du.
‎Baina ETAk jarduera terrorista betiko utz dezala nahi dugu. Horixe nahi du gizarte honen gehiengo zabal batek», gaineratu du.Miguel Sanz Nafarroako Gobernuko presidentearen irudiko, gisa horretako iragarpen bat entzunda, baikortasuna eta zuhurtzia «uztartu» behar dira. «Zuhurtzia handiz hartu behar da ETAren erabaki hau, baina pixka bat baikor egon gaitezke.
‎Euskaldunon artean jatorduak beti izan dau garrantzi handia; etxeko ospakizun nagusiak mahaiaren inguruan egin izan dira; eta bardin lan munduko nahi gizarte arloko tratu eta akordu asko jatorduaren bidez ebatzi izan dira.
‎Gerra ostean, tradizionalistek agintea lortu zutenean, errepublika aurreko gizarte mota berreskuratzen saiatu ziren aurkariak desagerraraziz. Euren autoritatea berreskuratu nahi izan zuten, eta, horretarako, errukigabe eta bortizki zanpatu zituzten euren ideologiaren, balioen, helburuen eta nahi zuten gizarte motaren aurka zeudenak. Tradizionalistek, helburu pertsonalak babestu ordez, gizarte mota bat eta ideologia eta balio batzuk babesten zituzten, eta, ondorioz, ez zuten zalantzarik izan eurek bezala pentsatzen ez zutenen aurka bortizkeria izugarria erabiltzerakoan:
‎Hala ere, hazkunde hori ez da beti modu ordenatuan gertatzen, Nazioarteko Baso Egunean Mendi Ingeniarien Elkargoak ohartarazi du basoak gero eta esku-hartze beharrezkoagoa behar duela. Baso-azalera handiago horrek dakartzan onuretako bat da Espainiako basoak gai direla urtean gutxienez 80 milioi tona CO2 finkatzeko, hau da, berotegi-efektua eragiten duten gasen guztizko emisioen% 20 Baso Ingeniarien Elkargoak jardunaldi hori aprobetxatu nahi du gizarteari gogorarazteko baliabide naturalak ez direla betikoak, eta, agian, Espainiako basoak “konpentsatzeko unea” dela. “Energia naturaren araberakoa da, baina ez dugu ordaintzen erabiltzeko.
‎Gizarte bidezkoagoa eta solidarioagoa eraiki nahi duten gizarte-proiektuak abian jartzen laguntzen diete gazteei zenbait erakundek
‎Txosten hori Mendietarako Aliantzaren Idazkaritzak (FAOn du egoitza) eta Suitzako Garapen eta Lankidetzarako Agentziak egin dute, eta presio demografikoak eta nekazaritza intentsiboaren hedapena ere aipatzen ditu, nekazari txiki asko eremu marjinal eta mazela pinoetara gorantz bultzatu dituen arrazoietako bat baita, eta, ondorioz, basoak galdu dira. Testuak basoek dakartzaten onura guztien berri eman nahi dio gizarteari, bai eta haiek akabatzeak ekarriko lukeen “arriskuaren” berri ere. Horregatik, FAOk dio “mendiko basoen garapen jasangarriak nazioarteko agendan leku nabarmena izatea eskatzen duela eta merezi duela”.
2012
‎«EAJk euskal gizartea kohesionatuta egotea nahi du. Ez dugu nahi gizartearen etorkizuna mugatzea gobernuen kudeaketa txarra dela eta». Bilduri kudeaketa «kontrako eztarritik» joan zaiola uste du EAJko buruak, eta Eusko Jaurlaritzaren gestioaren pare jarri du koalizio abertzalea Gipuzkoan egiten ari dena:
‎Azpimarratzen dute beti lehenetsiko dutela jende gehiagok lan egitea, gutxiengo bat aberastea baino. Sozial Solidario gisa definitzen dute Emaus, eta enpresa batek beste era batera funtziona dezakeela erakutsi nahi diote gizarteari.
‎Hori alderdi sozialistaren eta popularraren betiko leloa da. Beldurra sarrarazi nahi dute gizartean, egonkortasun eza bilatzen dute beti. Aldiz, PSEk legealdi honetarako alderdien arteko transbertsalitatea iragarri zuen aurreko kanpainan, besteok nortasun ikurretan murgilduta ginela zioen.
‎Herritar guztiei zerbitzu emango dien hezkuntza-eredua sortu nahi dugu, diferentziak arinduko dituena (horiek edozein motatakoak izanda ere), kaltetuenen alde; eta, bide horretan, haurren garapena erraztu eta bultzatu, eta, beharrezkoa bada, konpentsazio-lanak egin, ekitatezko eta errespetuzko testuinguruan. Izan ere, egun haurrak hazteko moduak finkatuko ditu etorkizunerako nahi dugun gizartearen oinarriak. 4.5.2 Hezkuntza-premia berezien tratamendua Haurreskolak Partzuergoan Heltze-erritmoa berdina ez denez haur guztiengan, haurren garapenaren zenbait unetan hezkuntza-premia berezi eta aldi batekoak agertzen dira.
‎Harreman hori hainbat motatakoa izan daiteke, afektuzkoa, identitatezkoa, estetikoa, sinbolikoa, espirituala edo ekonomikoa?, eta berekin dakar banakoek nahi gizarteek paisaiei gizarte-aintzatespeneko balioak ematea zenbait mailatan (tokikoa, eskualdekoa, estatukoa nahiz nazioartekoa).
‎Azkenfinean, kulturak birsortzeko eta bizirauteko bideak ematen dizkio bere buruahalakotzat duen edozein gizarte-talderi. Ideia horretatik abiatuz gero, kulturariburuzko azterketa orok uzten dizkigu agerian kulturak boterearekin dituen loturak.Izan ere, kulturalki nahiz sozialki modu egokian birsortu nahi badu gizarte-taldebatek, kultura-subiranotasun maila jakin baten jabe izan behar du gure aroan, alegia, baliabide sinboliko batzuk kudeatzeko, arautzeko, sortzeko eta babesteko ahalmena, boterea, izan behar du.
‎Habermasen«konstituzioaren abertzaletasunaz» (Habermas, 1989) egin diren irakurketainteresatu hauek, alabaina, zerikusi txikia dute errealitatearekin: izan ere, kontzeptuhorren jatorrizko defendatzaileak ukatzen duena ez baita kultur komunitatearenaukera, nazioa ardatz etniko soiletan oinarritzeko asmoa baizik (logikoa bestalde, nazismoa gainditu nahi zuen gizarte batetik etorrita). Eta historiak erakusten dukonstituzio batean jaso daitezkeen ideologia politiko hutsek ez dutela nahikoatrinkotzen nazioa.
‎Momentu oro hautatzea eskatzen dio existentzialismoak banakoari.Norbanakoak, bizitzaren gain, gizartearen gain, munduaren gain... hartzen duenerabaki bakoitzean berak nahi duen gizartea eratzen ari da. Ez dago esan beharrikideia honek izango zuen garrantzia Euskal Herriak herri gisa zuen egoerarizegokionez.
‎Beste aldetik, berri-agentzien mendekotasuna gainditzeaz aparte, hedabideok berezko kazetaritza-ekimena ere berreskuratu beharko lukete. Lehenengo eta behin, agentziek igorritako zenbait albiste baztertzeak subinarotasun informatiboa bermatuko luke, hedabideak informatiboki ase nahi duen gizartean eraginik ez dutelako edota informazioa taxuz landuta agertzen ez delako. Gainera, Espainiako EFE eta Frantziako France Press albiste-agentziak estatu horiek diruz babestuak dira.
‎Zehatz esateko, aztergai ditugun hizkuntza-aldagaiak gizarte-aldagaien arabera kodetu ditugunean, programari eskatu diogu hizkuntza-aldagai horiek gizarte-aldagaien arabera zer banaketa zuten erakusteko. Berak esan digu zenbat hizkuntza-aldagai erabili dituzten hiztunek, aztertu nahi genituen gizarte-aldagaika. Adibidez, zenbat emakumek erabili duten aferesia eta zenbatek ez, edota solaskidea herrikoa edo kanpokoa izateak gazteen eta adinekoen artean eraginik izan duen.
‎Bestetik, berri-agentzien mendekotasuna gainditzeaz aparte, hedabideok berezko kazetaritza-ekimena ere berreskuratu beharko lukete. Lehenengo eta behin, agentziek igorritako zenbait albiste baztertzeak subiranotasun informatiboa bermatuko luke, hedabideak informatiboki ase nahi duen gizartean eraginik ez dutelako edota informazioa taxuz landuta agertzen ez delako. Gainera, Espainiako EFE eta Frantziako France Press albiste-agentziak estatu horiek diruz babestuak dira.
‎Teoria horren defendatzaileek diote zientzia hutsezkoak direla haien konstatazioak, ez dagoela hor inolako interes ideologikorik eta ez dutela ondoriorik atera nahi gizarte-antolamenduari begira; teoria sozialen zaleek, aldiz, betiko matxismoa betikotzeko tresna izatea egozten diote biologismo horri.
2013
‎Eztabaida piztu Animalien Berdintasuna taldearen lanak piztu du zalaparta, eta horixe izan da, hain zuzen ere, haren helburuetako bat. «Eztabaida piztu nahi dugu gizartean, jendeak jakin dezan foie grasaren atzean zer dagoen, gogoeta egin dezan jaten duenari buruz». Foie grasaren aurkako kanpainarekin aurrera jarraitzeko asmoa du Animalien Berdintasunak.
‎6 Ekimena eta gizarte-berrikuntza Urrutiko Hezkuntzarako Unibertsitate Nazionalak (UNED) plataforma bidez eskaintzen du El modelo de trabajo es hainbat ikastaro. Beren lana abian jarri nahi dutenentzat gizarte-negozioa hau proposatzen du: Ekimena eta gizarte-berrikuntza. Enpresa-trebetasunak, gizarte-negozioak sortzeko prozesua, gizarte-sektoreko negozio-ereduak, finantza-baliabideak eskuratzea, finantza-errentagarritasuna eta gizarte-errentagarritasuna irakasten dira.
‎Gotzon Kortazar: “Greba orokorra aldaketa prozesua eraiki nahi duten gizarte sektore guztien zerbitzura jarri behar da”
‎Horrela, gure planteamendua alternatiba sozial baten eraikuntzan oinarritzen da eta greba orokorraren deia horren abiapuntua baino ez da izango. Hortaz, greba hau Euskal Herritik bertatik aldaketa prozesua eraiki nahi duten gizarte sektore guztien zerbitzura jarri behar da.
2014
‎ANCk kuota bat ordaintzen duten hogeita zazpi mila bazkide dituen erakunde pribatu bat da. Kataluniaren independentzia du helburu, eta 2006az geroztik prozesu guztian zehar independentzia nahi duen gizarte zatiaren aktibatzaile garbia izan da. Erreferente apartidista bilakatu da, eta bere deialdiak onarpen itzela lortzen dute.
‎Hori guztia ezin da onartu zortzi urteko etxe batean. Horregatik, gure ardura plazaratu nahi dugu gizartera. Kalte horiek guztiak erakusten dute etxeak ez daudela eginda behar bezala, nahiz eta gure auzoan gobernutik urteak daramatzaten hirigintza arloan lanean.
‎Couse-Baker Kontsumitzaileek gero eta informazio gehiago dute eta kontzientzia hartzen dute, ingurumena kaltetzen duten enpresak baztertzen dituzte, langileei baldintza txarrak eskaintzen dizkiete edo osasunerako kaltegarriak diren substantziak erabiltzen dituzte. Munduko kontsumitzaileen bi herenek modu arduratsuan erosi nahi dute gizartearekin eta ingurumenarekin Errurik gabeko kontsumoa (Guilt-free consumption) gero eta beharrezkoagoa da mundu osoan, sentimendu unibertsalean oinarritzen baita: denok nahi dugu gure kontzientzia garbia, lasaia.
‎Obra bere baitan, eraiki nahi dugun gizartea sortzea bezala izan da, baina eskala txiki batean.
2015
‎" Kalean ari ziren lo egiten, eta orain kanpadendak aprobetxatzen ari dira, bitartean eraikina sendotzeko". Kanpadenda handiak egiten dituen hornitzaile bat ere topatu du Rokpak, eta umezurztegietako batean jarri nahi duten gizarte jangelarako baliagarria izan daiteke: " Han dauden umeez gain, herrixketako jendea iristen ari zaie".
‎George Labazee oraingo departamenduko buruak salatu du lurralde erreformaren eztabaida horretan nehork ez duela bere gain hartu nahi Gizarte edo elkartasun Saila. Alta, beharretan diren jendeenganako laguntza ez da emendatuz baizik ari, eta laguntza sare oso bat hunkitzen du.
‎Eta erakunde edo proiektu baten aurka modu jakin batean borrokatzeko Gobernuaren erabakia hedatu egiten da beste erakunde batzuetara. Garzoni sekula ez nion esan zer egin behar zuen, baina Garzon konturatu zen, Ortega Lara askatu ondoren, ETAk esan nahi zuenaren aurka borrokatu nahi zuela gizarteak. Orduan, Garzon abangoardian kokatu zen?.
‎informazioaren gizartean bizi garela esaten digute agintariek, baina, jarraitzen dute, urrats bat gehiago egin behar dugu ezagutzaren gizartera heltzeko. Nahi dugun gizartea, esaten digute, ezagutzarena da, ezagutzak izan behar baitu informazioaren erabilera adimentsuaren oinarrizko modua.
‎Borrokan lortutako psikologiaren ondorioa izan liteke. Euskal Herriaren etsaia ikusten duzu begiratzen diozun bakoitzean, desegin nahi duzun gizartearen ordezkaria, kapitalismoaren atzaparra. Gerran zaude berarekin, eta, beste edozein borroka-tokitan bezala, taktikaren jokoa dabil zuen arteko giroan.
‎Garibai, berriz, oso gertu izan bazuen ere, ez zen dagoeneko Erdi Aroko gizona, ezta Historiaren bere ikuspegia ere. XV. mendetik XVI.era aldaketa aipagarria gertatu zen gizarte ereduetan: > Ahaide Nagusiak jaun eta jabe ziren gizarte feudalistatik, merkataritzaren eta burgesiaren bidez hazi nahi zuen gizarte eredu batera. Ahaide Nagusien arteko borroken oihartzun bezala sortu ziren Erdi Aroko kanta, eresi eta balada
‎Laboratorium museoa udalerriari zein gizarteari oro har ekarpena egin nahi dion gizarte museo bat da," tresna bizi eta ireki bat", Bergarako Udaletik adierazi dutenez. Museoaren ardatza da" hezkuntza, ikerketa eta horietatik eratorritako berrikuntzak krisialdietan eta aldaketa garaietan arrakastaz aurrera egiteko funtsezko bitartekoak direla helaraztea", besteak beste.
‎Su eman nahi diogu gizartearen kontzientziari. Ezkorrak izan arren, eta ez uste arren gizartea aldatu daitekeela, aldaketarako gogoa piztu nahi dugu.
‎#UdalHauteskundeak Xabier Arregi EHBilduko hautagaia: " Parte hartzeko kultura hedatu nahi dugu gizarteko sektore guztietara"
‎Herritar guztiei bizitza duina bermatzea da gure asmoa, hala izan da orain arte eta hala izango da aurrerantzean ere.Alkatetzara iritsiko bazina, zein lirateke zure alderdiak defendatuko lituzkeen lehentasun nagusiak. Partaidetzari berebiziko garrantzia ematen diogu: parte hartzeko kultura hedatu nahi dugu gizarteko sektore guztietara. Kultura hori zabaltzeko behar-beharrezkoa da heziketa, baliabideak eta tresnak herritarren esku jartzea, autogestio mekanismoak lantzea, eta, noski, herritarren hitza errespetatzea.
2016
‎Eztabaidak eta pentsamendu horiek kalera atera behar dira, eta gure artean gehiago hitz egin behar dugu. Adibidez, gurasoak elkartzen garenean, hausnartu dezagun nahi dugun gizarte ereduaz. Pertsonak hezten ari garenean, pentsatu dezagun:
‎beren aldeko ordainsari-sistema. Aurrera egin nahi bada gizarte horietan, gizartean gora egin nahi bada, ezinbesteko eskakizuna da hizkuntza horretan trebe izatea: trebe izatea hitzez, eta gero eta alor gehiagotan trebe izatea eta idatziz.
‎– Idatzi bizi nahi zenukeen gizartearen ezaugarrien zerrenda.
‎Hauxe izan daiteke, berriz, ingurumen-hezkuntzaren definizio eguneratua: . Jarduera multzo bat da zeinaren bitartez bultzatu eta bideratu nahi den gizarteak ingurumenaz gehiago jakitea, ingurumenak zer garrantzi duen ohartaraztea eta dituen arazoei konponbidea bilatzen saiatzea.?
‎Helburuak pertsona bakoitzak mundu idealaz duen ikuspegiaren araberakoak dira. Beraz, Kongoko arazoei aurre egiteko ekintza egokiak pentsatu aurretik, eraiki nahi genukeen gizartea definitu beharko genuke.
‎Idatzi bizi nahi zenukeen gizartearen ezaugarrien zerrenda.
‎Lehen, kasu askotan,% 60 baino ezin zen jaso. Orain kopuru txikiagoa jaso daiteke, eratu nahi den gizarteari egindako ekarpenaren arabera. Jasotako dirua negozioa eratzeko eta martxan jartzeko gastuetarako eta tasak eta zergak ordaintzeko erabil daiteke.
‎Azaldu duten moduan, hiru dira plataforma berriaren helburuak. Batetik, gasa erauzteko proiektuak geldiarazi nahi dituzte gizartearen mobilizazioan bidez. Bigarrenik, eredu energetiko" okerrak" erabiltzeak eragiten dituen arazoez ohartarazi nahi du, eta azkenik, hausnarketa bultzatu nahi du," eredu honen aurrean proposamen eta ekimen ezberdinak bultzatzeko".
‎Ez dago gizon eta emakumeak elkartu eta gatazkarik ez duen talderik. Adore eta lan handiz onartu beharreko baieztapena da hori, benetako aldaketa sakona bultzatu nahi badugu gizartean. Gurea esparru politizatua da, emakume eta gizonek osatua, harremanen inguruko zailtasunen jakitun, genero gatazkaren kolpeak bizi dituena.
‎Aztertu nahi den gizartean noizbait izandako senidetasun harreman eta ezkontza araubideak galdu direnean beste bide batzuk saiatu ohi dira hainbat zantzu antzemateko. Senidetasunaren ikerketan erreferentzia nagusia den Levy-Strauss antropologo frantziarrak dionez, zenbaitetan hainbat ohitura eta usadio ez daude dokumentaturik eta jendea ez da horietaz ohartu ere egiten, baina azterketa estatistikoa eginez zenbait joeraren zantzua antzeman ahal izan da, esate baterako ezkontza mota bat probabilitate hutsez legokiokeena baino nabarmen maizago gertatzen dela baieztatzen denean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
nahi dugu 17 (0,11)
nahi duen 16 (0,11)
nahi 12 (0,08)
nahi dugun 12 (0,08)
nahi den 9 (0,06)
nahi dute 9 (0,06)
nahi zuen 7 (0,05)
nahi dio 6 (0,04)
nahi duten 6 (0,04)
nahi diogu 5 (0,03)
nahi diote 5 (0,03)
nahi du 4 (0,03)
Nahi dugun 3 (0,02)
nahi dituen 3 (0,02)
nahi genukeen 3 (0,02)
Nahi dute 2 (0,01)
nahi bada 2 (0,01)
nahi badu 2 (0,01)
nahi dion 2 (0,01)
nahi ditu 2 (0,01)
nahi dituzte 2 (0,01)
nahi duzun 2 (0,01)
nahi genituen 2 (0,01)
nahi zenukeen 2 (0,01)
nahi zituen 2 (0,01)
nahi zuten 2 (0,01)
nahi badugu 1 (0,01)
nahi da 1 (0,01)
nahi diet 1 (0,01)
nahi digun 1 (0,01)
nahi diozue 1 (0,01)
nahi dituenak 1 (0,01)
nahi ditugu 1 (0,01)
nahi dituzuen 1 (0,01)
nahi dizkiogu 1 (0,01)
nahi duela 1 (0,01)
nahi dutela 1 (0,01)
nahi dutenentzat 1 (0,01)
nahi duzue 1 (0,01)
nahi izanez gero 1 (0,01)
nahi lituzkeela 1 (0,01)
nahi luketen 1 (0,01)
nahi nioke 1 (0,01)
nahi nion 1 (0,01)
nahi nuke 1 (0,01)
nahi zaizkio 1 (0,01)
nahi zuela 1 (0,01)
Argitaratzailea
Berria 34 (0,22)
Argia 17 (0,11)
ELKAR 12 (0,08)
Consumer 12 (0,08)
Alberdania 11 (0,07)
Jakin 9 (0,06)
UEU 7 (0,05)
Hitza 5 (0,03)
Euskaltzaindia - Liburuak 4 (0,03)
alea.eus 4 (0,03)
Pamiela 4 (0,03)
Herria - Euskal astekaria 4 (0,03)
LANEKI 3 (0,02)
Susa 3 (0,02)
Labayru 3 (0,02)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 3 (0,02)
goiena.eus 2 (0,01)
Uztarria 2 (0,01)
Aldiri 2 (0,01)
Uztaro 2 (0,01)
Ikaselkar 2 (0,01)
Guaixe 2 (0,01)
Karkara 2 (0,01)
Noaua 2 (0,01)
Open Data Euskadi 2 (0,01)
EITB - Sarea 1 (0,01)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 1 (0,01)
Karmel aldizkaria 1 (0,01)
Sustraia 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
uriola.eus 1 (0,01)
Jakin liburuak 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
nahi izan gizarte bat 9 (0,06)
nahi izan gizarte eredu 7 (0,05)
nahi izan gizarte eraldatu 4 (0,03)
nahi izan gizarte sektore 4 (0,03)
nahi izan gizarte hau 3 (0,02)
nahi izan gizarte hori 3 (0,02)
nahi izan gizarte zati 3 (0,02)
nahi izan gizarte demokratiko 2 (0,01)
nahi izan gizarte eragin 2 (0,01)
nahi izan gizarte ezaugarri 2 (0,01)
nahi izan gizarte gisa izan 2 (0,01)
nahi izan gizarte jakin 2 (0,01)
nahi izan gizarte mota 2 (0,01)
nahi izan gizarte oso 2 (0,01)
nahi izan gizarte sortu 2 (0,01)
nahi izan gizarte aire 1 (0,01)
nahi izan gizarte alarma piztu 1 (0,01)
nahi izan gizarte anarkista 1 (0,01)
nahi izan gizarte arazo 1 (0,01)
nahi izan gizarte arlo 1 (0,01)
nahi izan gizarte aurre 1 (0,01)
nahi izan gizarte azkarki 1 (0,01)
nahi izan gizarte begira 1 (0,01)
nahi izan gizarte bera 1 (0,01)
nahi izan gizarte berak 1 (0,01)
nahi izan gizarte berdinzale 1 (0,01)
nahi izan gizarte berezko 1 (0,01)
nahi izan gizarte berri 1 (0,01)
nahi izan gizarte berrikuntza 1 (0,01)
nahi izan gizarte burges 1 (0,01)
nahi izan gizarte definitu 1 (0,01)
nahi izan gizarte egin 1 (0,01)
nahi izan gizarte elebidun 1 (0,01)
nahi izan gizarte eraiki 1 (0,01)
nahi izan gizarte eratu 1 (0,01)
nahi izan gizarte etorkizun 1 (0,01)
nahi izan gizarte ez 1 (0,01)
nahi izan gizarte ezin izan 1 (0,01)
nahi izan gizarte fragmentazio 1 (0,01)
nahi izan gizarte gatazka 1 (0,01)
nahi izan gizarte gizondu 1 (0,01)
nahi izan gizarte global 1 (0,01)
nahi izan gizarte gogorarazi 1 (0,01)
nahi izan gizarte goraipatu 1 (0,01)
nahi izan gizarte horiek 1 (0,01)
nahi izan gizarte ingurumen 1 (0,01)
nahi izan gizarte iragan 1 (0,01)
nahi izan gizarte iritsi 1 (0,01)
nahi izan gizarte irudikapen 1 (0,01)
nahi izan gizarte isla 1 (0,01)
nahi izan gizarte ispilu 1 (0,01)
nahi izan gizarte itsu 1 (0,01)
nahi izan gizarte jangela 1 (0,01)
nahi izan gizarte jarrera 1 (0,01)
nahi izan gizarte kontzientzia 1 (0,01)
nahi izan gizarte manifestazio 1 (0,01)
nahi izan gizarte mobilizazio 1 (0,01)
nahi izan gizarte moderno 1 (0,01)
nahi izan gizarte molde 1 (0,01)
nahi izan gizarte museo 1 (0,01)
nahi izan gizarte noizbait 1 (0,01)
nahi izan gizarte oinarri 1 (0,01)
nahi izan gizarte ordezkari 1 (0,01)
nahi izan gizarte oro har 1 (0,01)
nahi izan gizarte paisaia 1 (0,01)
nahi izan gizarte parte izan 1 (0,01)
nahi izan gizarte pentsatu 1 (0,01)
nahi izan gizarte protagonismo 1 (0,01)
nahi izan gizarte serio 1 (0,01)
nahi izan gizarte solidario 1 (0,01)
nahi izan gizarte zenbait 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia