Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 62

2000
‎Naturalezan errotuta dago heriotz-zigorra. Naturaren zuloan sartu nahi dugula politika erranen nuke nik, balizko zuzenbide edo etikaren naturalaren gainean oinarritzen dugunean.
‎Lehenik," berezitasun nazionalekiko" hausturaren beharra nabarmentzen du, beti estatuen mugetan itxita dabiltzan hainbat ohitura sindikalen haustura hain zuzen ere, beren iraupenerako ezinbestekoak zaizkien baliabideen kopuru handi bat horiengandik espero dituztelako, jokoan dutena eta aldarrikapen eta ekintzen espazioa zehaztu eta mugatzen dietelako. Bigarrenik, pentsamendu bateratzailearekiko haustura proposatzen du pentsamendu eta ekintza kritikoa ahularazten duelako eta gizarte adostasuna gehiegizko neurritaraino balioesten duelako, sindikatuak" menperatuek beren menpekotasuna onar dezaten lortu nahi duen politikako arduretan eskuhartzeraino iritsiz".
‎Baina orokorrean ez zen horrelakorik sumatzen. Bentzutuen sindromea eta autozentsura uste baino barrurago sartuta zeukan jendeak, eta entzun ere ez zuen egin nahi izaten politika konturik edo antzekorik. Futbola zen jendearen hizketagaia eta kezka nagusia, futbola gora eta futbola behera, nazkatzeko moduan.
2001
‎Garai politiko desberdina da eta erantzun politiko desberdinak behar dira, baina Altsasuko Mahaiaren garaiko baldintza politikoren bat orain ere balegoke. Politikagintzan egin nahi dena politikaren bidetik bermatu beharko da inongo mugarik gabe, eta bakegintza demokraziaren bideetan sakontzearekin lotuz egin behar da. Horretarako egituraketa estrategikoak eta taktikoak egin beharko ditugu.
2003
‎Nire irudiko Frantziako gobernu berriak gure eskaera hauen aurrean gibelera egiteko asmoa dauka. Azken urteetan zabaldu diren itxaropenak zapuztu nahi ditu, UMPk Euskal Herriarentzat garatu nahi duen politika arras indargea da. Baliteke deszentralizazio politika hori Frantziako beste eskualdeentzat nahikoa izatea, baina Euskal Herriarentzat ez da nahikoa izango.
2004
‎Ikus dezagun euskarari aplikatu nahi zaion politika-eredua: –Arrazoi zientifiko sendoetan oinarritutako hizkuntza plangintzarik onenak ere. Josune Aristondoren hitzok ez dira aldrebesak gure hizkuntza-politika ofiziala zertan den jakiteko?
2005
‎Hemengo hautetsiek jendearen lana eta nahia berretsi dute, beheko jendea mobilizatzen bada, goiko agintariek amore eman beharko dute. Mugimendua azkar dago eta Paueko Kontseilu Nagusian ezin dutela haiek nahi duten politika inposatu pentsatu behar dute. PCD delakoetan jendeak parte hartzen du, ekonomiaren garapenaz interesa daukalako.
2007
‎Euskaldunek ez zuten aukeratu patu hori, ez zuten bere burua periferiko bihurtu nahi. Bestelakotu nahi zituzten politika horien kontra altxatu ziren. Berdin da erreakzioa edo aspaldiko erresistentzia izanbazen.
‎Oraingoz, aurtengo apirilean, seguruenik, Batzordeak Liburu Zuria argitaratzeko zain gaude, 2015etik aurrera, beranduenez, gehiegizko pisua eta obesitatea duten pertsonen kopurua murrizteko. Kontsumitzailearen babesa Obesitatea prebenitzeko eta zaintzeko ezarri nahi den politikak kontsumitzailearen kontzeptu orokor bat hartzen du kontuan, hau da, jaio aurreko alditik hasi eta adin nagusiraino; hala ere, uste du arreta berezia jarri behar zaiola haurtzaroari, elikadura-ohitura asko hartzen diren bizitzako etapa gisa. Alde horretatik, estatu kideak bultzatzen ditu oso adin goiztiarrean hasitako elikadura-eta osasun-hezkuntza gehiegizko pisua eta obesitatea prebenitzeko funtsezkoa dela onar dezaten.
2008
‎II. Bigarrena eta azkena hauxe: erabakitze-araua lehen esan duguna izan beharrean beti, burutu nahi dugun politika malguagoa izatea nahiago badugu, orokorki beste hau esan daiteke: atalase punturaino ezagutza optimizatzea dirudiela egokiena, puntu hori ahal den lasterren irits dadin eta atalase puntutik aurrera erabilpena bultzatzea, batez ere batez besteko bilakaera-kurbaren inguruan gaudenean.
‎Lehenik, uste dut Basagoiti oker dabilela askotariko arrazoi eta diskurtsoen arteko lehia arbuiatuta, erkidegoaren eta are gizateria osoaren interes orokorra aldezterakoan. Ez darabil diskurtso buruargia, eta ez da irratsaioetako jardun bat-batekoaren aitzakian zuri daitekeena ere; sofismarik ez, baina libelo bat uzten du agerian, mezu beltzaile eta agintekeriazkoa, haren iritzi berekoak ez direnak eta beren arrazoiak jendaurrean berdintasunez baliatu nahi dituztenak politikaren jokaleku hareazkotik aterarazi nahi dituena.
‎Kontsulta bat egitea erabakitzea jakiteko nola artikulatu nahi den politika aldetik euskal herria-herri horren zati bat, zoritxarrez-interesgarria da, nazionalismo espainola-Euskadiko Alderdi Popularrak eta Alderdi Sozialistak hain suharki hezurmamiturikoa-jokoz kanpo uzteko asmoz, baina kontsulta indarrik gabe geratzen da hura gauzatu ahal izateko borondaterik ez badago. Otsorik bada bakarrik balio du otsoa datorrelako gaztiguak.
‎Baina, azken batean, herritarrok geure borondatea hautestontzietan adierazi ahal ez izateak hauteskundeetan parte hartzen dutenen izaera" demokratikoa" bera jartzen dik kolokan. Gatazka politikoa ukatuz, gatazkarik gabeko estadioan kokatu nahi ditek politikaren joko-zelaia. Bere garaian beste batzuek bezala, akats horrexetan erori berri dituk abertzale batzuk ere.
2009
‎Horiek horrela, botere politikoak diseinatutako hizkuntza-normalizazioko planen aurretiko diagnostikoak, ordea, errealitatetik kanpo egiten dira, bestak beste, ez baitituzte azpiegitura handien hizkuntza-ondorioak aztertzen. Hizkuntza-desplazamenduari aurre egin edo alderantzikatu nahi duen politika serio batek kanpoan utz ote dezake ordezkatzeko bidean dagoen hizkuntza zein baldintzatan izan daitekeen bideragarri. Zein gizarte-eremutan iraun hala duen?
‎Baina politikak eta moralak bat etorri behar dutela jarraitzen dugu esaten, oraindik sinetsiko bagenu bezalaxe bat etor daitezkeela. Utopiarik ez dugu nahi politikan, moralean utopia baino ez. Etika eta estetika (arrazoimen hutsa eta sentigarritasuna) elkartezinak omen ziren; banaezinak dabiltza nonahi.
‎Batzuk sozialismoaren aldekoak dira; beste batzuk, ekosozialismoaren aldekoak. Izena ez da garrantzitsua, baizik eta defendatzen dugun eta zutik ezarri nahi dugun politika. Ezin da programa oso bat laburbildu izen baten barnean.
‎Urtarrilaren 29an, 2,5 milioi lagun ginen karrikan. Gehiago izan beharko dugu jende horiek kargua utz dezaten eta jendeak nahi duen politika ezar dadin. XXI. mendeko sozialismoa oinarrizko demokraziarena izanen da:
‎Hurrengo legegintzaldiari begira, PSE-EErekin batera lan egiteko aukera aztertuko dutela aurreratu zuen Aranak. Azaldu zuen Gobernu berria osatuko duten siglei baino gehiago garatu nahi dituzten politikei erreparatuko diela alderdiak. Eta ezinbestekoa iritzi zion PSE-EEk zer-nolako politika egingo duen jakiteari.
‎Beraiek egin nahi dutena politikan, gizartean, kulturan eta gainerako gaietan, sakoneko aldaketa, eragitea dela berretsi dute Konstituzionaleko alegazioetan eta hori, bide politiko eta sozial hutsetatik?
‎kontzeptua, mamitu? behar dela azaldu zuen, zirt edo zart ebatzi beharko duela historiari begira egindako aitortza den edo etorkizunean garatu nahi duen politikaren seinale. –Batzorde Konstituzionalak gizartearen bilakaerara egokitzeko parada du legearekin?.
‎Lehenik eta behin, elkartasuna adierazi nahi diegu atxilotuei eta espetxeratuei. Bigarrenik, adierazi nahi dugu politikari ezin zaiola aterik itxi. Politikak ateak zabalik eduki behar ditu, eta esan nahi dugu, gainera, politika egiteko erabakia hartu behar dela, horrek ematen diolako Estatuari benetan ardura handia.
2010
‎Helburu hori alderdi politiko guztiek konpartitu behar luketela uste du Aresek eta harridura agertu du EAJ kontra agertu delako. Badirudi interesa duela mundu horretatik botoak eskuratzeko; batzuek ETA existituko ez balitz bezala egin nahi dute politika, ETAren osteko prozesu batean egongo bagina moduan, baina ETA hor dago eta jarduera terrorista mantentzeko jarrera erakutsi du, nabarmendu du.
‎ea ezkerreko alderdiak gauza garen elkartzeko eta eskuineko alderdi indartsuak gelditzeko. Pasa den asteburuan autodeterminazioaren aldeko manifestazioan ikusi zen argazkia ez da kasualitatea izan Agirrezabalagaren iritziz, Alternatibak ezkerreko alderdiak batu nahi ditu politika diferentea egiteko.
‎Egiguren: . Madrilen-eta ez zuten nahi politikaz hitz egin. Josu Jon Imazek-eta mila aldiz esan zutenez aurrena bakea eta gero politika?
‎Lurralde-antolamendua, irizpide orokor eta zuzendari baten araberako markofisikoaren, bai eta eskualdeen arteko garapen orekatuaren helburu edo xede nagusialortu nahi duen politika, teknika administratiboa eta diziplina zientifikoa da (LurraldeAntolamenduaren Europako Gutuna).
‎gogotsu har ezazue parte. Animatu nahi zaituztet Politika Orokorrari buruzko Eztabaidan euskal herritarren esku hartzea bideratzeko agindu nituen ekimen guztietan parte har dezazuen. Ekimen horiek urtarrilean jarriko ditugu abian, bihar bertan hasiko dugun hilabetean, hain zuzen.
‎Ez dugu geure barruan itxita bizi nahi; beste kultura batzuei irekia dagoen identitatea da guk nahi duguna; beste kultura eta identitate batzuekin batera bizi nahi dugu. Nahitaezkoa da euskal identitatea horrela ulertzea giza garapen iraunkorra lortu nahi badugu politikan, ekonomian edo gizarte -gaietan. Horren alde lan egin dugu Eusko Jaurlaritzak atzerrian eratu dituen Ordezkaritzen bidez; ekonomiaren alorrean, kulturaren alorrean, bakearen alorrean, eta kanpo harremanen alorrean.
‎PP eta PSOEko ordezkariek, nola Euskadikoek, hala espainiar instituzioetakoek ere, ez zieten inolako atsedenik eman Lehendakariari eta osatu berria zen Jaurlaritzari. Hasiera-hasieratik kondenatu zuten gobernu hark egin nahi zuen politika. Egiten zituzten deskalifikazioek eta salaketa larriek bazuten kontraesan puntu bat ere; izan ere, Espainiari atxikiak zeuden bi alderdiek, biek ala biek, irizten zioten Lehendakariak eta Jaurlaritzak ez zutela indar politiko nahikorik herria lideratzeko (El Mundo del PaÃs Vasco, 1999-01-03):
‎Sinatzaileei kezkagarriak iruditzen zaizkie azkenaldian hezkuntza alorrean Euskal Herrian hartzen ari diren hainbat neurri eta erabaki. Euskararen ofizialtasuna bera ukatzea, Euskal Herria ulertzeko modu murriztailea, testu liburuak zentsuratzeko nahia, irakasleen gabezia eta biktimen auzia bideratzeko bultzatu nahi dituzten politikak dira horren adibide, salatu du, sinatzaileen izenean, Gipuzkoako Bertsozale Elkarteko presidente Saroi Jauregik. Neurri horiek, gainera, inposizioaren bidetik datozela nabarmendu du Jauregik, eta itxuraldatu egiten dutela urteetan Euskal Herrian landu den hezkuntza ireki, parte-hartzaile, euskaldun eta plurala.
2011
‎Ikastolak eraikitzeko dauden trabak aski ez balira bezala Frantziako Hezkuntzak behar diren irakasle postuak ez dituela eman nahi salatu zuen. Eta ez zituen aipatu gabe utzi ahalmen urriko haurren eskola integrazioan dauden zailtasunak, ordezko irakasleen egoera eta azterketak euskaraz egiteko debekua.Hizkuntza politika eraginkorra plantan ezarri nahi badu politika hori garatzeko baliabideak funtsezkoak direla adierazi zion Frantziako Gobernuari. Hizkuntza politikaren muina belaunaldi gazteengan eragitea bada, ikastolen funtzioa trabatu ordez, lagundu behar dela erran zuen Indok.Mintzatzeko prestHezkuntza Ministerioak irudikatu duen egoera gainditze aldera, Seaska estatuko ordezkariekin mintzatzeko prest dela adierazi zuen Indok.
‎Inkestak, bada, dituen beren beregiko ezaugarriak oso interesgarriak iruditu zaizkigu. Aurrenik eta bat euskara eusko Jaurlaritzako Lehendakaritzaren lehentasunezko gaien artean dagoelako. hori, berez, ez da txarra, egin nahi duten politikaren arabera, jakina. Telefonoz elkarrizketatuen erantzunak, beste aldetik, nahiko argiak eta adierazgarriak izan dira. oro har, euskararen alde eta euskara sustatzearen alde.
2012
‎Gizartean eragiten duen zatiketaz gainera, lan erreforma, finantza erreformarekin batera, administrazio publikoak ezartzen ari diren gastu-murrizketa eta fiskalitate politika atzerakoien barruan kokatu behar dugu. Hain zuzen, produzitzen ez duten errenten belaunaldia mantendu eta saritu nahi duten politika sozioekonomikoen ondorio kaltegarriak dira eta, aldi berean, bizkarra ematen diote egiaz jasangarria den ekonomia sustatzeari, lanaren eta negoziazio kolektiboaren bitartez garatzen denari. Sindikatu guztiek martxoaren 29rako greba orokorrera deitu izanak eta ezkerreko indar politiko abertzale eta eragile sozial guztiek deialdia babestu izanak indar metaketaren hastapena ezartzen du, eta lan komun horrek biderkatu eta indartu egingo ditu deialdiaren ondorioak, kohesio sozial eta solidario efektu oso garrantzitsua izango duelako.
‎Lau indar politikoetako ordezkariek agerraldia egin dute Donostian eta, bertan azaldu dutenez, azken hilabeteetan gogor aritu dira lanean ekimena garatu eta zehazteko. Joseba Permachek (ezker abertzalea), Mariano Alavak (EA), Oskar Matutek (Alternatiba) eta Ainhoa Beolak (Aralar) azaldu dutenez, proposamena subiranotasunean oinarritzen da, Euskal Herriak subiranotasuna behar baitu ezarri nahi dizkiguten politika basatiak geldiarazteko. Madrileganako eta Parisenganako menpekotasunak ahulago egiten gaitu, egoera sozioekonomiko larri honi aurre egiteko bitartekorik gabe uzten gaituelako, adierazi du Joseba Permachek.
‎erakutsi nahi diegu politikaren mundua.
‎Udaletan garatu nahi dugun Politika Feministak estrukturala den arazo bati erantzun nahi dionez, ezinbestean politika integrala izan behar du emakumeen bizitzaren arlo guztietan eragin behar duelako.
2014
‎Marina Silvak, sortzez oso pobrea baina energia handiko emaztea, emozio handi bat sorrarazi zuen Eduardo Campos kandidatua hil zelarik kanpaina erditan eta haren tokia hartu. Odol berri bat ekarri nahi zuen politika munduari, hori denen gostuko zen. Alta Aecio Nieves sozial demokratak aise gibelean utzi du Marina.
2015
‎1997ko gertaerak mugarria izan ziren. Ez ETAren aurkako mobilizazio sozialaren indar handiagatik, fenomeno horrek iraupen handirik ez baitzuen izan, baizik eta PPk agintea hartu zuenetik bultzatu nahi zuen politika gauzatzeko giro egokia eman ziolako. Gestoren garaiak bukatu ziren.
2016
‎Nazionalismoaren aurretiko egoera bat, beraz. Badirudi Azkuek hauteskundeak gaitzetsi zituela banaketaren ordez batasuna nahi zuelako politika indarren artean. Erregimen Zaharraren aldeko izan ala ez, kontua da partidu politikoen izaera jartzen zuela zalantzan.
‎Arazoei soluziobideak egituratzeko orduan, gizabanakoak arazoen arabera atalka banatu nahi ditu. Horrek errotik zapuzten du bideratu nahi dituzten politiken legitimitatea, zeren unibertsaltasunean oinarritzen zen Ongizate Estatuaren oroimenak oraindik bizi irauten baitu populazioaren baitan. Taldekatze horrek dakarren beste mehatxu bat da ongizatearen zabaltze-eta hobetze-prozesuan, solidaritatean oinarrituriko eskubideen aldeko borroka zailtzea, indibidualizazioa sakontzen dutelako
‎Bestalde, inbertsio sozialaren ikuspuntuak erlazio estua dauka «workfare» politikekin, alegia, lan-merkatu dinamiko eta lehiakorrerako gizabanako aktibo eta prestatua lortu nahi duten politikak. Horiek gizabanakoak diru-sarrera publikotik kanpo mantentzeko portaerak eraldatzearen alde daude, pertsona bakoitzak bere burua zaindu dezala, alegia.
‎langileen partaidetza enpresetan, bizitza laboralaren eta pertsonalaren arteko bateratasuna, zaharren artatzea edo euskarazko ikus-entzunezkoak. Proiektu horien bidez nahi ditugu politika berriak eraiki, Gipuzkoaren etorkizuna lantzeko bidean.
2017
‎Proposamen horren bidez garbia da Cuencaren taldeak ezarri nahi duen politikaren norabidea: autoak egun duen nagusitasuna bazter utziko duen hiri eredu bat nahi du.
‎Alta, François Bayrouk Moraltasun Legea ezarri nahi zuen politikan. Zer iritzi duzu?
‎Baina, ikerketan ez dugu euskalgintza antolatuaren lana neurtu, baizik eta Udalaren zerbitzu baten aurrean jendeak dituen erantzunak. pentsatzekoa da legeek, arau-markoek, araudiek, erabilera-protokoloek edo plan ofizialek eragin zuzen-zuzena izango dutela twitter-eko kontu ofizialetan. beti ez da horrela. alabaina, gure asmo nagusia ez da izan udal praktika ofizialak ebaluatzea, praktika horiek jendearen aldetik zein erantzun duten baizik. zergatik? uste dugu, euskara biziberritu, edo besterik gabe, hizkuntza ofizialen parekotasuna sustatu nahi duten politikek oinarria praktiketan behar dutela. are gehiago, erakundeek euren jarduna ebaluatzen dutenean arau-markoak edota politika jakinak errespetatzen dituzten ebaluatzeaz gain, jendearen praktika bera hartu behar dute kontua. bestela esan, praktikak eraldatzeko politikak neurtzean jakin behar da (jendearen) praktikak politika horien norabidean zenbat aldatu diren.
‎Kapitulu honetako arrazoibideek ez dute alde batera utzi nahi politikaren, ekonomiaren eta gizartearen arteko elkarrekintza dinamikoa. Egitura politikoek eta instituzionalek, bestelako faktore askok eragiten diote kohesio sozialari eta lurraldekoari, herritarren nortasun eta eskakizun politikoetan, hala nola politika ekonomikoak eta alderdietako politikak, mobilizazioak, gobernuen kudeaketak, nazioarteko testuinguru ekonomikoak eta Europako integrazioak.
‎Gure naziotxoaren naturaltasunetik hasi beharko dugu meditazioa: politika egiten hasi baino lehen, zer garen gu, politika egin nahi omen dugunok, eta zer nahi dugun politikarekin.
‎Gure deputatu berriak Macronek kudeatutako txotxongilo iragankor izanen direa ala herritarren aldeko politika funtsezkoaren artisauak? Macronek karta guziak eskutan ukanen ditu, 31 eta esku, bultzatu nahi duen politikaren eramaiteko. Bost urte baditu bestelako politika bat posible dela frogatzeko.
2018
‎Gure nahia da kataluniar eta euskal autogobernuak beren ordezkari legitimoen ardurapean egon daitezela". Ortuzarren hitzetan," Katalunian gertatzen ari dena arras larria da", eta" EAJrekin kontatu nahi duenak politika salbuespen egoerara eramateko erabakiak hartzeari utzi beharko dio". Kezkatuta agertu da Ortuzar" espainiar nazionalismo zaharkituak bizi duen indarberritzearekin".
‎Ezin da hori bakarrik izan. Herri mugimenduek prozesu propioa egin behar dute eta azkenean instituzioetatik beste erremediorik ez izatea guk nahi ditugun politika batzuk hartzeko.
‎hizkuntzan, hezkuntzan (unibertsitateak barne) eta kulturan, maila guztietan. Hiru arlo horietan Jaurlaritzak erabateko burujabetza izan behar du nahi dituen politikak (curriculumak, antolakuntza, etab.) Espainiaren esku-sartzerik gabe burutzeko. Eskuduntza blindatuak izan behar dute horiek, Flandrian diren bezalaxe; bertan Belgikako gobernuak ez baitu ezer erabakitzen gai horietaz.
‎Ezin da hori bakarrik izan. Herri mugimenduek prozesu propioa egin behar dute eta azkenean instituzioetatik beste erremediorik ez izatea guk nahi ditugun politika batzuk hartzeko.
2019
‎Diruzainaren kontabilitate liburuan ere ez da agertzen batzar gisa. gerra zibilean hildako J.M. Urquijoren semea eta JCVren buruorde efektibo berria. A. Tovar falangista, 1940ko hamarkadan izandako gorabeherak igarota, Espainiako intelektual handienetakoen artean agertzen zen, J. Ruiz Giménez Hezkuntza Nazionaleko ministro berriak bultzatu nahi zuen politika kulturaleko partaide gisa. Consejo Nacional del Movimiento-ko kide, Gorte frankistetako prokuradore eta Salamancako Unibertsitateko errektore berria zen (JCV 1952:
‎6000zpt egin genuenean, berriz, hortxe ari zen Gora Gasteiz! mugimendua, orduko udal agintariek ezarri nahi zituzten politika askoren kontra. Mugimendu dinamiko eta koloretsu harekin bat eginda, oinetakoekin zer edo zer egitea bururatu zitzaidan.
‎Hori da gure lurraldearen indarra: hizkuntza eta kultura mestizaje hori, aldi berean bata eta bestea izatea».Hiru helburu nagusi izanen ditu Euskal Elkargoak abiatu nahi duen politikak: hizkuntzaren eta kulturaren transmisioa lehenik, haurtzaindegi eta aisialdi zentroetan esku hartzeak babestu, eta irakaskuntza elebidun eta helduen formakuntza eskaerak dagozkien erakundeei bideratuz.
2021
‎Orain jakina da Ameriketako Exon Mobile, Britania Handiko BP, Herbeheretako Shell edo Frantziako Total multinazionalak 70 hamarkadan jadanik jakinean ezarriak izan zirela lurpetik ateratzen zituzten erregai fosilek klima aldaketa sortzen zutela, bainan luzaz ez dute deus egin. Gehiago dena klima aldaketa dudan ezartzen zituzten instituzioek finantziatu dituzte hainbat urtez eta energia fosilen erabilpena mugatu nahi zuten politikak ahal bezain bat trabatu.
‎Neurriak, ordea, ez luke eraginik izango Hego Euskal Herrian. Izan ere, lurralde bakoitzeko agintariek dute erabakitzeko eskumena, eta Hegoaldean hiru aldundien eta Nafarroako Gobernuaren esku dago bakoitzak bere errepideetan ezarri nahi duen politika erabakitzea. Beraz, printzipioz, Espainiako Gobernuaren neurria ez litzateke Hegoaldean aplikatuko.
‎Dena muntai bat da», salatu du Pinedak. Erbestean bizi diren nikaraguarren gehiengoak uste du herriak ez duela gobernua aukeratzeko inolako askatasunik, ezta aurrera eraman nahi diren politikak erabakitzeko ere. «Nikaraguako herriak aukeratu egin zuen, eta ez zuen Ortega-Murillo bikotea aukeratu.
‎Molac legea, Frantziako Kontseilu Konstituzionalak oztopatutako ahalegina baino gehiago, zedarri bat izan da eskualdeetako hizkuntzen aldeko mugimenduan. ...n bidea –2020ko abenduan Senatutik osorik pasa ostean, gehiengo zabal batek onartu zuen Asanblea Nazionalean–, “miragarri” ez ezik, “une historiko” gisa ere deskribatu zuen Paul Molac-ek berak, eta 60 diputatuk jarritako helegitearen ondorioz eten den arren, gaiaren gaineko iritzi publiko orokorra “erabat irauli” dela frogatzen du, “hizkuntzak isilarazi nahi dituen politikarik ez delako jada ulertzen, ezta frantses elebakar diren eskualdeetan ere”.
2023
‎«Nor engainatu nahi duzue? Edo nik egon nahi ez dudan beste nonbait egon nahi duzue politikan?». Horretaz ere hitz egin liteke, zer eskatzen diegun alderdiei.
‎«Nor engainatu nahi duzue? Edo nik egon nahi ez dudan beste nonbait egon nahi duzue politikan?». Horretaz ere hitz egin liteke, zer eskatzen diegun alderdiei.
‎Beste erronkari dagokionez, sindikatuak aldaketak eragin nahi ditu politika publikoetan. Besteak beste, negoziazio kolektiboaren estatalizazioa mugatu eta lan harremanen euskal esparruaren bidean urratsak egin; esaterako, Gizarte Segurantzaren transferentzia bultzatuz.
‎2007an, Srilatha Batliwalak, eraldaketa politiko eta soziala ahalduntzearen hasierako definizioan sartzea bultzatu zuten emakumeetako batek, azaldu zuen nola mikrokredituen programez eta halakoez jarduteko" bala magiko tekniko bat" bilakatua zen ahalduntzearen kontzeptua: " Tresna neoliberal gisa, sinbolizatu nahi zituen politika horiexek alderantzikatzeko kontzeptualizatzen da orain ahalduntzea". 57 Oraindik ere emakumeekin lotzen zen bete-betean, baina batik bat 1990eko eta 2000ko hamarkadetan sorturiko olatu feminista despolitizatu eta kontsumistarekin.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
nahi duen 10 (0,07)
nahi duten 5 (0,03)
nahi zuen 5 (0,03)
nahi dugun 4 (0,03)
nahi 3 (0,02)
nahi dituzten 3 (0,02)
nahi den 2 (0,01)
nahi ditu 2 (0,01)
nahi dituen 2 (0,01)
nahi ditugun 2 (0,01)
nahi duzue 2 (0,01)
nahi zituzten 2 (0,01)
nahi badu 1 (0,01)
nahi badugu 1 (0,01)
nahi dena 1 (0,01)
nahi diegu 1 (0,01)
nahi diren 1 (0,01)
nahi ditek 1 (0,01)
nahi ditugu 1 (0,01)
nahi dituztenak 1 (0,01)
nahi dizkiguten 1 (0,01)
nahi duenak 1 (0,01)
nahi dugu 1 (0,01)
nahi dugula 1 (0,01)
nahi dute 1 (0,01)
nahi dutena 1 (0,01)
nahi izaten 1 (0,01)
nahi zaion 1 (0,01)
nahi zaituztet 1 (0,01)
nahi zituen 1 (0,01)
nahi zuelako 1 (0,01)
nahi zuten 1 (0,01)
Argitaratzailea
Berria 17 (0,11)
Argia 8 (0,05)
ELKAR 7 (0,05)
Herria - Euskal astekaria 5 (0,03)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 4 (0,03)
EITB - Sarea 3 (0,02)
Alberdania 3 (0,02)
goiena.eus 2 (0,01)
UEU 2 (0,01)
Uztaro 2 (0,01)
Consumer 1 (0,01)
ETB serieak 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Sarea 1 (0,01)
Euskaltzaindia - EHU 1 (0,01)
Erlea 1 (0,01)
Guaixe 1 (0,01)
hiruka 1 (0,01)
Susa 1 (0,01)
Hitza 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
nahi izan politika batzuk 2 (0,01)
nahi izan politika erabaki 2 (0,01)
nahi izan politika mundu 2 (0,01)
nahi izan politika ahal bezain 1 (0,01)
nahi izan politika alde 1 (0,01)
nahi izan politika ardura 1 (0,01)
nahi izan politika arras 1 (0,01)
nahi izan politika asko 1 (0,01)
nahi izan politika basati 1 (0,01)
nahi izan politika berri 1 (0,01)
nahi izan politika bide 1 (0,01)
nahi izan politika diferente 1 (0,01)
nahi izan politika eraman 1 (0,01)
nahi izan politika erran 1 (0,01)
nahi izan politika erreparatu 1 (0,01)
nahi izan politika ez 1 (0,01)
nahi izan politika ezarri 1 (0,01)
nahi izan politika ezin izan 1 (0,01)
nahi izan politika feminista 1 (0,01)
nahi izan politika gauzatu 1 (0,01)
nahi izan politika hitz egin 1 (0,01)
nahi izan politika hori 1 (0,01)
nahi izan politika horiek 1 (0,01)
nahi izan politika horiexek 1 (0,01)
nahi izan politika indar 1 (0,01)
nahi izan politika inposatu 1 (0,01)
nahi izan politika jokaleku 1 (0,01)
nahi izan politika joko-zelai 1 (0,01)
nahi izan politika kontsumitzaile 1 (0,01)
nahi izan politika kontu 1 (0,01)
nahi izan politika kultural 1 (0,01)
nahi izan politika legitimitate 1 (0,01)
nahi izan politika malgu 1 (0,01)
nahi izan politika norabide 1 (0,01)
nahi izan politika oinarri 1 (0,01)
nahi izan politika orokor 1 (0,01)
nahi izan politika publiko 1 (0,01)
nahi izan politika salbuespen egoera 1 (0,01)
nahi izan politika seinale izan 1 (0,01)
nahi izan politika serio 1 (0,01)
nahi izan politika sozioekonomiko 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia