Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 53

2000
‎Ezkontzaren aldekotasuna, ohitura onen sustapena, gizartearen nahia, orok nahi dute seme-alaba naturalak legezkoekin pareka ez daitezen. Gauzen ordenaren aurka doa, halaber, herriaren partaide izan arren familia kide ez diren horiei oinordetza eskubidea zabaltzea, eskubide hori baita, herri zibilizatu guztietan, ez herritarrarena, ezpada familiaren barnekoa.
2004
‎Ikastolaren sorreraz eta haren bilakaeraz mintzatu da batez ere. " 1979an sortu zen ikastola »25 urteurrena ospatu berri dute», eskualdeko guraso batzuen ekimenez, hezkuntza sistema propioa eta euskarazkoa nahi zutelako seme-alabentzat". Franco ondorengo garaietan sortu zen ikastola, 20 ikasle eta irakasle batekin.
‎Legedia José Ramón Losada FEFNko lehendakariak azaldu duenez, “hau, Familia Ugarien Legean jasota dagoena, diru publikoa banatzeko justizia kontzeptua da, errenta bera ezin delako berdin baloratu lau kideko familia batean edo zortziko batean”. FEFNk komunikatuan nabarmendu du Lan eta Gizarte Gaietako ministro berriaren sentsibilitatea, onartu baitu Espainiako familiek laguntza gehiago behar dutela nahi diren seme-alabak izateko eskubidea askatasunez erabili ahal izateko.
2006
‎Lehen, hiruzpalau taberna zituzten bertan, orain bakarra dute eta denda ugari itxi dituzte. Gero eta urriagoak diren zerbitzuez kexatu da eta ez du pentsatu ere egin nahi seme-alabek 16 urte betetzen dituztenean ikasten jarraitzeko izango dituzten arazoetan. Hala eta guztiz ere, argi dauka etorkizunean herrian jarraituko duela, umeak bertan hazi nahi dituelako, herritarrekin harreman hurbila duelako eta «leihoa ireki eta mendia ikustea Iruñeko kaleak ikustea baino atseginagoa delako».
2007
‎Jo dezagun X kromosomarekin lotutako gaixotasun baten eramailea den emakume batek ama izan nahi duela, baina ez duela nahi seme-alabek gaixotasuna garatzerik. Orduan, alaba bat izango duela ziurtatu behar da.
‎Funtzionamendu erraza Haurtzaindegiko txartelak ezartzeko prozesua oso erraza da. Langileak erabakiko du zein haurtzaindegitara bidali nahi dituen seme-alabak, eta enpresa jaulkitzaileak kudeatuko du ikastetxea bere sarean sartzea, oraindik atxikitakoen zerrendan ez badago. Zerbitzua kontratatu ondoren, txartel pertsonalizatuen taloitegiak bidaltzen dira lantokira, enpresaren eta langilearen izenekin, enpresak zehaztu duen laguntzaren zenbatekoa adierazita.
‎Joan den irailean Bortzirietako Oinarrizko Gizarte Zerbitzuen Mankomunitateak eta Bortzirietako Euskara Mankomunitateak ludoteka proiektua martxan jarri zuten, haurrek beren denbora librean kulturarekin eta harreman afektiboekin jostatzen eta gozatzen ikasteko gune izateko helburuarekin, eta, balore solidarioak praktikan jartzeaz gainera, errespetuaren eta elkar laguntzaren garrantziaz gogoeta egiteko helburuarekin. Bidenabar, zerbitzu honen bitartez, gurasoei aukera bat eman nahi zieten seme-alaben heziketa bateratu ahal izateko gurasoen euren lanarekin edota denbora librearekin.
2008
‎Normala da gurasoek jakin nahi izatea seme-alabek zer egiten duten sare horietan, zer diren egiaz sare horiek, eta zeinekin hitz egiten duten.
‎Galdera horrentzat, baina, ez daukat erantzunik. Ez dakit zergatik eduki nahi ditugun seme-alabak, eta ez naiz gutaz ari, orokorrean baizik. Zergatik ekarri mundura seme-alabak?
‎Hezkuntza ereduen gainean sortu den eztabaida zeharo interesgarria da arlo horretatik begiratuta. Gaur egungo ereduekin deskontent daudenek ere onartu behar izaten dute euskarazko hezkuntza errealitatea dela, eskaera soziala gero eta handiagoa dela eta ez dagoela enoratzerik gizarte honek bere burua elebiduntzat duela, ideologien gainetik gurasoek nahi dutelako seme-alabak ondo kokatuta egotea etorkizunean lan munduan. Eta etorkizuna elebidun ikusten dute.
‎Eta etorkizuna elebidun ikusten dute. Nahi dute seme-alabek euskara jakitea postu hobea lortuko dutelako pole position-ean. Haurrak eredu elebidunetan matrikulatzen dituzte, nahiz eta El Correo irakurri egunero eta botoa eman alderdi ez nazionalistei.
2009
‎Zeren, handik gutxira, bazkaltiarrek etxekoandrearen haurdunaldia izan baitzuten mintzagai. Etxe hartan, izan ere, seme-alabek ez zuten gai hari buruzko sekreturik –esan nahi baita seme-alabak ipuinzaleak izan zitezkeela, bai, baina ez gai hari buruzkoetan, haiek guztiek baitzekiten, ipuinkeria orotatik ihesi, Regina zela zikoina eta Regina-enea Paris–, Reginak seme-alabak Regina-enean jaio zitezen nahi baitzuen, eta jaio ere halaxe jaio baitziren guztiak: bat, bi, hiru, lau, bost eta sei.
2010
‎Isabel Celaa Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza sailburuak onartu duenez, familiek nahiago dituzte euskara duten hizkuntza ereduak. Familiek badakite zer nahi duten seme-alabentzat eta ez da erraza uste sendo horiek behera botatzea, gaineratu du.
‎Hori dela eta, sailburuak azpimarratu du euskal familiek lehentasunak ezartzen dituztenean ez dutela zertan erratu. Familiek badakite zer nahi duten seme-alabentzat eta ez da erraza uste sendo horiek behera botatzea, gaineratu du.
Nahi zenuke seme-alabek euskara jakitea. Jadanik badakite
‎Eta, nola ez, gurasoek hitz egin dute, eta begi bistan zegoena esan dute: bere seme-alabentzat D eredua nahi dutela seme-alabekiko maitasuna eta begiruneagatik, noski. Giza eskubideez asko mintzatzen gara, baina, haurren eskubideez ez gara oroitzen.
2011
‎Gatazka-harreman ohikoenak gurasoen eta seme-alaba nerabeen artean gertatzen dira. Programa horiek gurasoak orientatu nahi dituzte seme-alaben hezkuntzari eta hazkuntza-eta bilakaera-krisiari lotutako gaiei buruz; haien xedea da gurasoen eta seme-alaben arteko komunikazioa erraztea, eta gatazka-egoera larriengatik hausturarik ez gertatzea lortzea. Programan sartzen dira, orobat, seme-alaba helduen eta guraso zaharren arteko gatazka-egoerak.
‎Egin zezakeen zerrenda bat bizitzak dakartzan gauza gogaikarriekin eta deserosotasunekin, jasan beharreko umiliazio nardagarriekin, hanka-sartzeekin, norbere buruko leizeren batean ezkutatzen zaigun ziminoaren agerpen ezustekoarekin zerikusia duten sentimendu zikoitzekin," ilunak gaituk barrutik, baina ez gaitzala zahartzaroak erokeriarik egin gabe harrapa". Nork nahi zituen beretzat, desleialtasunak, gurasoen zahartzaroa, norbere larruaren laranja-azal bokazioa, ilearen galera edo zuritzea, erraien zaratak eta presentzia, gorputzak obeditzeari uztea, pixkanaka edo bat-batean, nork nahi zuen seme-alabei –etorkizuneko promesa ei diren paralitiko ttipi horiek– dena azaldu behar neketsua guk egindako akats berberak edo okerragoak egin ditzaten funtsean, nork behar zuen hori guztia, organo bitalen traizioa, behiala isil eta diskretu ziren hezurren aldarri zurruna, ingurukoen minbizia edo norberarena," analisi batzuk egingo ditugu badaezpada", hitz batean, nork behar z... Itxurakeriaz ez mintzatzearren, egunez egun eta astez aste, hilabetez hilabete eta urtez urte geure borondatearen kontra egiten genituen gauzen zerrenda luze, amaiezina.
2012
‎Hezkuntzaren atala ere bada hizkuntza. Gurasook, normalean, arduratu egiten gara seme-alaben hezkuntzaz, eta hezkuntzak lana ematen du, benetan nahi badugu seme-alabek hizkuntza ona eta aberatsa izatea; guretzat ere polita da eta interesgarria, baina lana ere bada. Gurasoek bilaketa lana egin behar dute, esaterako, seme-alaben adinetik eta interesetatik abiatuta, euskarazko komikiak, liburuak edo dena delakoak bilatzeko.
‎Izan zirelako gara gu garen bezalakoak: errudunak, neurotikoak, gaixo terminalak azken batean, eta garenak garelako bagoiko kirats honetatik urrun nahi ditugu seme-alabak, London eta EEBBra bidean. Eta ez aipatu auto-gorrotoa.
‎New Orlansekoak eginda, mendebalderanz joko dute, Renora, Xabierrengana, eta handik bertan dute Boise, osaba Nicanor bisitatzeko. Bizpahiru egun, gehienez, egongo dira leku bakoitzean (New Orleansen izan ezik), ez dietelako enbarazurik egin nahi seme-alabei, ez beste inori. Eta haiek beren bizimoduekin jarraitu behar duten bezalaxe, Mari Terek eta Inasek ere berenei erantzun behar dietelako.
‎Horrela hazi nahi dituzue seme-alabak?
2013
‎Etxe batean sartu berritan geunden, eta hilabeteak oso luzeak ziren 9.000 pezetako jornalarekin. Zuek esango didazue beste haur bat behar al nuen!»« Emakume bakoitzak nahi dituen seme-alabak desiatzeko eskubidea defendatzen lagun gaitzazuen eskatzen dizuegu gutun honen bidez. Guk pasatu genuen lotsara heldu beharrik gabe, etengabe ari baitira Espainia osoan emakumeak harrapatzen eta espetxeratzen abortatzeagatik»
‎Zein beharrizanekin heltzen zaizkizue andrazko horiek? Une honetan, nabarmendu nahi dugu seme-alabak dituzten andreentzat ez dagoela baliabiderik, ez dutela sostengurako espaziorik. Gainera, dauden baliabide apurrek mugak dituzte, eta emakume asko kanpoan uzten ari dira.
2014
‎Trebiñun beharrezko ikusi dute euskara jakitea, eta gehienek euskarazko ereduetan matrikulatu nahi dituzte seme-alabak. Hori ondo dago:
‎Kenya edo japondar batek bere jatorrizko izena eman nahi badio seme alabari itzulpenik ez duela aitortzea aski du. Aste hontan bertan Iruñen sortutako haur baten izena dut begien aurrean:
‎Ez, berak nahi zuen seme-alabak gurekin etortzea.
2015
‎Horretan lagundu nahi baldin badiete seme-alaben hizkuntza-ohituren nondik norakoak ulertu behar dira. Gurasoek nahi dute seme-alabek euskara erabiltzeko ohitura izatea (ez da haurren/ gazteen helburua) eta lagundu egin beharko diete. Baina lagundu ahal izateko hizkuntzaohituren oinarrian zer dagoen ulertu behar dute.
‎Guraso hauek tresnak nahi dituzte semealabei laguntzeko.
‎ikusten dute gaztelaniara/ frantsesera gero eta gehiago jotzen dutela edo gaztelaniara/ frantsesera jotzeko arriskua nabarmena dela. Guraso hauek tresnak nahi dituzte seme-alabei laguntzeko. Eta tresna hauek garatzen eta eskaintzen lan handia egin dezake guraso talde batek.
‎7 Horrela, desira honekin urte askoan ibili ondoren, eta san Andresi gomendatuz, horretan laguntzen duena dela esan baitzioten, deboziozko beste gauza batzuk ere egin ondoren, gau batean esan zioten, ohean zetzala: . Ez ezazu nahi izan seme-alabak izaterik, kondenatu egingo baitzara?. Bera beldur-ikaraz beterik geratu zen, baina ez zitzaion, horratik, joan desira, eta bere asmoa hain ona izanik, ea zergatik kondenatuko zen etorri zitzaion burura.
‎Egokiena da etxeagatik agindu zen kopurua ordaintzea, mila eta bostehun dukateraino iritsiz gero, eta ez hartzea lursailik eta ezin da gutxiago onartu; gehiago atera ahal izanez gero, atera bezate. Ahalegindu norbaitek esan diezaien zertarako utzi nahi dituzten seme-alabak korapilatuak monasteriorako ondasunak utzirik. Bi mila dukat emanik ere, ez litzateke asko.
‎Era berean, erdaldun hutsek euskara ikasiz gero, errazago gizarteratuko ziren. Gaur taldearen arabera, Gipuzkoako langile etorkinen% 80k nahi zuen seme-alabek eskolan euskara ikastea. Halaber, inkestako irakasleen% 63 euskara Lehen Hezkuntzan sartzearen aldekoa omen zen.
‎Banantze-edo dibortzio-prozesu batzuetan, zaintzaren aldeko borrokak bikote ohiaren kideetako bat eraman dezake, besteak erru osoa duela sinetsarazi nahi baitie seme-alabei.
2016
‎«Baina, zoritxarrez, ez zait iruditzen euskaraz ez dakiten gurasoen interesgune bat denik: oro har, euskaraz ez dakiten gurasoek nahi dute seme-alabek euskaraz ere ondo ikastea, baina ez zaizkie haien hizkuntza ohiturak axola». Alde horretatik, diskurtsoan ere ikusten du hobetu beharra.
2017
‎] eta orduan · agian batzuetan · mmm · batzuetan badago jende mota bat (txorrada bat da hau, baina) festak egiten dituena eta mundu guztia elkartzen du · hor barruan · bere lagun guztiak · niri kostatuko litzaidake hori egitea egia esan · bikotearen hizkuntza, ostera, oso adierazle berezia da; izan ere, soilik pertsona bat da, eta, normalean, hizkuntza bakar bat erabiltzeko joera edukitzen dute. horrenbestez, mudei aukera eman diezaieke zentzu askotan. bikotekidea duten gazteen artean, %26k hitz egiten du bere oan Pujolar, Isaac González eta Roger Mart�-nez – Gazte katalanen muda linguistikoak ohiko hizkuntza ez den beste batean, eta eremu horretan, lagun artekoan bezalaxe, katalanak ez du egiten aurrera era esanguratsuan (%39). azkenik, umeekiko hizkuntzak ematen digu guztietatik daturik harrigarriena. izan ere, eremu horretan" katalana soilik" %47, 3 da eta %3, 2" katalan gehiago", beraz, erraz gainditzen ditu gainerako adierazleak. interesgarria da adieraztea seme-alabena jo daitekeela, seguruenik, hizkuntza-hautaketa egiteko harreman mota irekien gisa. azken batean, lehentasunik gabe jaiotzen dira, eta erabakia familia barnean negozia daiteke. hala, elkarrizketaturikoen %17, 6 dira jatorriz gaztelania-hiztunak eta seme-alabei katalanez hitz egitea erabaki dutenak, eta %4, 9 dira jatorriz elebidunak eta erabaki bera hartu dutenak; hau da, biztanleen %22, 5i eragiten die umeekin muda horrek. halaber, horri gehitu behar zaio %11, 2 hasten direla gaztelaniaz hitz egin ordez bi hizkuntzetan hitz egiten. biztanleriaren heren batek hitz egiten du seme-alabekin eurek gurasoekin hitz egiten zutena ez beste hizkuntza bat. egindako elkarrizketen arabera, zera pentsatu behar da: kasu askotan haurrei katalanez hitz egiteko apustua ez da ulertu behar asimilazio-prozesu klasiko bat bezala, ezpada elebitasunaren aldeko apustu gisa. gurasoen desioak azal dezake hori; izan ere, gurasoek nahi dute seme-alabak eskolan ongi egokitu daitezen eta haiek bizi izan direnaren moduko testuinguru linguistikoki hibrido batean erosotasunez mugi daitezen. halaber, desioa dute ikaskuntza-prozesu aberatsagoa izan dezaten, bat etorriz gaur egun eleaniztasunaren alde dagoen jarrera orokorrarekin:
‎Gurasoen desioak azal dezake hori; izan ere, gurasoek nahi dute semealabak eskolan ongi egokitu daitezen eta haiek bizi izan direnaren moduko testuinguru linguistikoki hibrido batean erosotasunez mugi daitezen. Halaber, desioa dute ikaskuntzaprozesu aberatsagoa izan dezaten, bat etorriz gaur egun eleaniztasunaren alde dagoen jarrera orokorrarekin.
‎Hori dela eta, eskaintza euskarazko 2 eskoletatik 4 eskoletara pasatzea erabaki genuen udalean, eta 4 eskola horiek Iruñeko iparraldean zein hegoaldean kokatzea, guztiak auzo jakin batzuetan ez kontzentratzeko. Badakigu eskaintza horrek ez duela oraindik eskaria bermatzen, familien %38.5k nahi baitu seme-alabak euskaraz matrikulatzea eta %26.6k bakarrik izan du aukera, baina eskaintza hobetzeko lanean jarraituko dugu.Eta zer esango zenieke erabaki hau inposizio bat dela aipatzen duten alderdi politikoei. Aukerak zabaltzea ezin da inposizioa izan. Jendeari seme-alabak euskaraz ala gaztelaniaz matrikulatzeko aukera ematea ez da inposizioa, baina euskaraz matrikulatu nahi dituztelarik, aukera hori ez ematea, bai da inposizioa.
2019
‎Galdera horrentzat, baina, ez daukat erantzunik. Ez dakit zergatik eduki nahi ditugun seme-alabak, eta ez naiz gutaz ari, orokorrean baizik. Zergatik ekarri mundura seme-alabak?
‎Esperantzaz begiratuko die seme-alabei: haien zortea ez dago erabakita; aurrean dituzte mundua eta etorkizuna, zabal-zabalik; amak lasterka egin nahi luke seme-alaben atzetik. Pribilegiatu bat da haurrak adinean aurrera zihoalarik edukitzeko zortea izan duen emakumea:
2020
‎Izan ere, hemen gaudenok gurasoak zaintzen ibiliak gara, ikusi dugu zer den hori: pozik zaindu ditugu, baina zama bat da, eta bere mugak dakartza, eta ez dugu nahi seme-alabak horrela bizitzerik". Batez ere Europa iparraldean topatu dituzte cohousing senior esperientzia eredugarriak, bai eta Katalunian eta Madrilen ere.
2021
‎Izan ere, lehen aipatu dudan osasunarekiko kezka hori areagotu egiten da haurrez hitz egiten dugunean. Edozein amak edo aitak elikagai osasungarriak eman nahi dizkie seme-alabei. Hori dela eta, ultraprozesatuen eta produktu azukretsuen industriak gehiegizko ahalegina egin behar du elikagai horiek mozorrotzeko eta guraso kezkatu horiek irensteko.
‎Amaren kezka handitu baino ez zen egin, jakin bazekien eta, orduan, XIX. mendearen azken hamarkadan, neska batentzat unibertsitate ikasketak izateko aukera bakarra Magisteritza estudiatzea zela, gainontzeko karrerak mutilentzat baitziren. Eta amak nahi zuen seme-alabek unibertsitate ikasketak izatea, alabek batez ere, ez izatea etxekoandre soilik, bera zen bezala. Baina Rosika Historia gainditzeko gai ez bazen, nola bideratuko zuen alaba maistra izateko estudiatzera.
‎Saiatu zen taxi bat lortzen baina taxiek ere ez zuten nahi hiritik atera. Jakin nahi zuen seme-alabak ongi zeuden, gurasoak, baina ezinezkoa zen handik mugitzea. Itxaron egin behar genuen.
‎Ianek eta zuk nahi duzue seme-alabarik?
2022
‎Autoestimu osasuntsua duten seme-alabak hezi nahi dituzte. Harreman ona sortu nahi dute seme-alabekin. Autonomia sustatu nahi dute.
‎Iciarrek: " Eman dezagun guraso elkarte batek euskaraz dakien entrenatzaile bat nahi duela seme-alabek kirola euskaraz egin dezaten. Guraso elkarte askoren lehen helburua ez da euskara, baina euskarazko premiak ere izaten dituzte eta horregatik, haiek ere bildu nahi izan ditugu gure familia-argazkira.
‎Egun batean Bielsari entzun nion galtzen duenak irabazten duenak baino gehiago ikasten duela, eta nik uste dut hala dela. Baina gaur egungo gurasoek sufrimendurik gabeko bizitza bat nahi dute seme-alabentzat. Normala da.
‎Paradoxikoa da gurean ingelesarekiko jarrera. Amorrua ematen die askori haren hegemoniak (ondare frankohispanikotik asko du horrek), baina denek nahi seme-alabek jakitea. Horretarako darabiltzate eskolak, akademia pribatuek, gurasoen sosak eta haurren aisialdi orduak.
2023
‎Iñigo Urkullu lehendakariak erran duenaz, neurriaren helburua da sortzeak bultzatzea, demografiaren egoera negatiboa aldatzeko. " Laguntza ekonomiko hauek euskal herritarrei nahi duten seme-alaba izaten laguntzea espero dugu" gaineratu du. 65.000 pertsona inguru laguntzaz baliatu ahalko dira.
‎Ipar Euskal Herriko populazioaren %60 inguruk euskararentzat interes handia du. Ipar Euskal Herriko pertsonen %16, 5ek nahi luke seme-alabak murgiltze ereduan eskolatzea eta %37, 5ek eredu elebidunean. Orotara, %54ak euskarazko erakaskuntzaren alde agertzen dira.
‎«Guraso etorkinek nahi dute seme-alabak unibertsitatera joatea»
‎Ez zen errespetuzko eta kortesiazko hitzik falta izan: " Zorionak";" Asko pozten gara zuengatik";" Oso bikote polita egiten duzue";" Zoriontsuak izatea merezi duzue";" Jaungoikoak nahi badu seme-alaba ederrak izango dituzue";" Zorterik onena opa dizuegu"... eta antzeko esaldi hipokritak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
nahi dute 8 (0,05)
nahi 5 (0,03)
nahi zuen 5 (0,03)
nahi dituzte 4 (0,03)
nahi duten 3 (0,02)
nahi dituen 2 (0,01)
nahi ditugun 2 (0,01)
nahi luke 2 (0,01)
Nahi dute 1 (0,01)
Nahi zenuke 1 (0,01)
nahi badio 1 (0,01)
nahi badu 1 (0,01)
nahi badugu 1 (0,01)
nahi baita 1 (0,01)
nahi baitie 1 (0,01)
nahi baitu 1 (0,01)
nahi diren 1 (0,01)
nahi ditugu 1 (0,01)
nahi dituzten 1 (0,01)
nahi dituzue 1 (0,01)
nahi dizkie 1 (0,01)
nahi duela 1 (0,01)
nahi dugu 1 (0,01)
nahi dutela 1 (0,01)
nahi dutelako 1 (0,01)
nahi duzue 1 (0,01)
nahi izan 1 (0,01)
nahi izatea 1 (0,01)
nahi zieten 1 (0,01)
nahi zutelako 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia