Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 223

2001
‎Lehenengo euskal nobela modernoa deitua izan zen Egunero hasten delako-n (1969), etengabe txandakatuz doazen bi plano desberdinetan aurkezten zaizkigu gertakariak. Batetik, abortatu nahi duen ikasle gazte baten istorioa kontatzen zaigu (Gisèle Sergier deritzonarena, hain zuzen) eta bestetik, pertsonaia ezezagun batek tren-geltoki batean nahiz telefono-kabina batean solaskide ezezagunekin dituen elkarrizketek osatzen duten planoa. Planoen erabilera hau iraunkorra izango da egile donostiarraren nobela guztietan, eta honen ondorioz, plano desberdinak elkarrekin konbinatu eta lotzeko gai den irakurle gogotsua eskatzen dute testuok.
‎Balore moralak ez dira bigarren mailan geratzen, baina alderdi erlijiosoa albora uzten da eta, beraz, hala nahi duen ikasleak aukera dauka balore erlijiosoetan hezteko eta nahi ez duenak balore unibertsalen aldeko aukera egin dezake.
‎erabiltzen hasi ginen; adibide moduan Ma JoseHernandez-ek bere artikulu batean ateratako ariketa erabili genuen, hungarierazidatzita dagoen bidaia-agentzia baten propaganda hain zuzen, eta horrelako bestebatzuk ere bai. Horiekin hauxe demostratu nahi genien ikasleei, alegia, gai zirelahizkuntza ezagutu gabe ere testua ulertzeko, gakoa zereginean zegoela, eta eztestuan. Aurreko urtean hasiak ginen horrela lan egiten, baina orain materiala etaoinarri teorikoak genituen, hori frogatu ahal izateko.
‎Lehenengoa lortzeko, astero-astero eta hainbat eskolaren amaieran ere, egindako lanari buruzko galdeketa pasatu genien ikasleei, eta bide esplizituaaukeratu nuen, ikasleak autonomoagoak izan zitezen. Denbora laburra nuenez, helburuak ezartzearen garrantziaz ohartarazi nahi nituen ikasleak; eta behinhelburuak ezarrita, beroriek lortzeko bitarteko egokiak aukeratzearen garrantziaz.
‎Lehenengo euskal nobela modernoa deitua izan zen Egunero hastendelako (1969) izenekoan, etengabe txandakatuz doazen bi plano desberdinetan aurkezten zaizkigu gertakariak. Batetik, abortatu nahi duen ikasle gazte baten istorioakontatzen zaigu (Gisele Sergier deritzonarena, hain zuzen); eta bestetik, pertsonaiaezezagun batek tren-geltoki batean nahiz telefono-kabina batean solaskide ezezagunekin dituen elkarrizketek osatzen duten planoa dago. Planoen erabilera horiiraunkorra izango da egile donostiarraren nobela guztietan, eta horren ondorioz, plano desberdinak elkarrekin konbinatu eta lotzeko gai den irakurle gogotsua eskatzen dute testu horiek.
‎Usaimena garatu nahi duten ikasleei horien deskribapenak idaztea eskatzen zaie, iraganeko usain ezagunekin harremanetan jarriz eta perfumegile trebeek erabiltzen duten hiztegitxoa bereganatuz. Lehenengo 50 material horien usainak, buruz ikasi?
2002
‎Gotzon Garatek Nafarroan zehar bildu zituen Gero argitaletxearen Noski sailean plazaratu den «Nafarroako Ezkurran» agertzen diren ipuin eta pasadizoak, baina Noski sailaren helburua euskaraz literatura irakurtzen hasi nahi duten ikasleei liburu egokiak eskaintzea denez, traba eta nekerik gabe euskal literatura irakurtzen has daitezen, idazleak bere erara prestatu ditu irribarrea sortarazteko aproposak diren kontakizun hauek, euskara erraz baina bizian azalduz haien mamia. Horrez gain, liburuaren azken orrialdeetan, Gotzon Garate eta bere obra kokatu eta dakien euskara lantzeko aukera ematen zaio irakurleari.
‎Adibidez, hizkuntza baten sistema fonologikoaren ikaskuntza oso baliagarriizan dakioke estandarretik gorako gaitasun-maila eskuratu nahi duen ikaslearentzat, baina, beharbada, ez zaio oso lagungarri helburu xumeagoak dituen ikasleari; modu berean, ikasten ari garen hizkuntzaren sistema fonetikoa gureaz oso bestelakoaden kasuetan ere lagungarri gerta dakiguke, fonetikaren, oinarri teorikoakezagutzen baditugu...
‎Lehenengoan, hiru atal bereizi ditugu: ikastaro-hasierako eginkizunak betetzen (elkar ezagutzen, ikastetxea ezagutzen eta kokatzen, egutegia, ordutegia etaaraudiak azaltzen, etab.) jarri ditugu ikasleak; bigarrenean, zenbait idazki funtzional lantzen dira (oharrak, zerbaiten berri emateko adierazpen-gutunak, etab.); etahirugarren atalak, azkenik, pasadizoak kontatzen, biografiak azaltzen eta lanerakokurrikulua egiten trebatu nahi lituzke ikasleak.
‎kolokan dagoela, eta, beste aldetik, euskararen presentzia testimoniala dela. Bere aldetik, EHUko32 Gizarte-eta Komunikazio-Zientzietako Fakultatean Irrati-Laborategia dago, eta Leioa Irratia33 adierazleaz irratsaio-parrillak emititu diren arren, ez da emisora moduan ari, eta ikasleentzako praktika-tailerra da; hala eta guztiz ere, nahi duten ikasleek beren saioak egiteko aukera dute eskola-orduetatik kanpo.
2003
‎Ikasturtea bukatuta, udako akademiak ezinbesteko tresna dira urtebeteren buruan norabidea zuzendu nahi duten ikasleentzat. Batzuetan, beren ekimenez; beste batzuetan, familien, unibertsitateko ikasleen eta DBHko zikloetako ikasleen inposaketagatik, bereziki 4 mailakoengatik, Batxilergora joateko zorian dauden jauzi handiaren beldur baitira, laguntza-mota horietara uztailean eta abuztuan jotzen duten ikasle gehienak dira.
‎Korapilatsuago gertatu zen euskara eskoletan sartzeko ahalegina. Ordu erdiko ikastaroak eskaini zituen Diputazioak nafar hizkuntza ikasi edo landu nahi zuten ikasleentzat, maisuen ordainketa haren gain zela. Ofizialtasun aren aldetik emandako urratsik aurrerakoiena zen Nafarro ako historian, harrera desberdina izan bazuen ere ikastetxeetako zuzendari eta euren agintarien pentsabide hertsia kontuan izanik.
2004
‎Gerora beste hiru museo ikusi nituen Helsinkin, dena jakin nahi zuten ikasle eta irakasle haien erdian, Iraken kazetariak joan ziren bezala, talde hartan" enpotratua". Ateneumin taidemuseo-a, Arte Ederretakoa, zen bata.
‎Ondorengo bi urteetan, lehenengo biak gainditu dituzten ikasleek Ikus-Entzunezko Komunikazioa egin ahal izango dute. Bi tituluak jaso nahi dituen ikasleak urte gehigarri bat egin beharko du.
‎Agian Eusko Jaurlaritza jabetu egin zen batxilergoko bigarren kurtsoak euskal historia ikasteko eskaintzen zuen aukera aski mugatua zela, zeren 2003 urtean Euskal Herriaren historia izeneko ikasgai bat sortzeko dekretua onartu zuen, batxilergoko lehen kurtsoan nahi zuten ikasleek hautazko gisa hartzeko aukera emanez11 Ikasgai guztiz berria da, ez dena ezein espainiar dekreturen moldapena, beraz euskal historia ikuspegi propioz lantzeko aukera ona izan zitekeen. Hori da beraz aztertuko dudana.
‎Ikasketak zurea ez den beste unibertsitate batean egin nahi dituzten unibertsitarioek 23.002 plaza izango dituzte horretarako 2004-2005 ikasturtean, iaz baino 2.389 gehiago, Espainiako Unibertsitateetako Errektoreen Konferentziak (CRUE) jakinarazi zuenez. Mugikortasun programa honetan izena emateko epea otsailaren 27ra arte egongo da, eta trukea egin nahi duten ikasleek jatorrizko unibertsitatean eskatu beharko dute. Erakunde bakoitzak deialdi horretarako behar diren jarraibideak eta plazen eskaintza ditu.
2005
‎Katalogo honen bidez, gaur egun egin daitezkeen 140 karrerei buruzko informazio guztia eman nahi zaie ikasleei.
2006
‎Erakunde askotxok, aspaldi honetan, ikastaroa finantzatu nahi duten ikasleek negozio-eskolekin akordioak sinatzeko garrantzia nabarmentzen dute.
‎Izan ere, Espainiako gradu-ondoko zentro garrantzitsu horietako batzuek (ESADE, IESE, Instituto de Empresa, etc.) hainbat banka-erakunderekin hitzarmenak sinatuak dituzte; horiei esker, programa luze bat (lizentziatura, masterra edo 100 ordu edo gehiagoko programa bat) egin nahi duten ikasleek ikastaldi osoan maileguak baldintza berezietan eskatzeko aukera izaten dute.
2007
‎Bertan eskatuko dizkiguten testu generoak landuko ditugu, bertan agertu ohi diren hitzaldi ereduetan trebatuko ditugu ikasleak, eta abar. Beraz, finean, euskalduntzen lagundu nahi dugun ikaslearen" perfila" azterketek ematen digute, eta ez berak izango dituen beharren eta nahien nolakotasunak.
‎1 Ituna hutsaltzen bada, hezkuntza-administrazio eskudunak beharrezko neurriak hartuko ditu, doako irakaskuntzaren araubideari eutsi nahi dioten ikasleak eskolatzeko, euren ikasketetan inolako geldiarazpenik izan gabe.
‎Lehenik eta behin, ikastetxe bakoitzean, hezkuntza-erkidegoak erantzukizunez erabaki behar du zer balioren arabera hezi nahi dituen ikasleak. Balio horiekzein diren erabaki eta gero, ikastetxearen hezkuntza-proiektuan sartu behar dira; hau da, ikastetxeak eskaintzen duen hezkuntzaren oinarrizko alderdiak, ikastetxearen helburu nagusiak, ikastetxeko osagaien egitura eta funtzionamendua etaantzeko edukiak jasotzen dituen proiektuan (Zabaltza, 1996).
‎Arrazoi nagusia da ez direla lan erakargarriak turismoa eta ostalaritza ikasi duten gazteentzat, erantzukizun handiagoko lanpostuak eskuratu nahi baitituzte. Langile espezializaturik ez dagoenez, lanpostu hutsak, oro har, berariazko prestakuntzarik gabeko pertsonen eskuetan amaitzen dira (aparteko diru bat irabazi nahi duten ikasle gazteak, Espainiara iritsi berri diren etorkinak…). Pertsona horiek lanerako gogoa dute, baina gero eta bezero zorrotzagoen eskaerari erantzuteko prestakuntza desegokia dute.
‎Gainerako irakasgai komunak gaur egun bezala mantentzen dira: Gorputz Hezkuntza, Gaztelania eta Literatura I eta II, Atzerriko Hizkuntza I eta II, Erlijioa (ikasi nahi duten ikasleentzat bakarrik) eta Hizkuntza koofiziala eta Literatura I eta II, halakorik bada. Modalitateak Hiru modalitate daude aukeran:
‎“Zientziak eta Teknologia”, “Arteak” eta “Giza eta Gizarte Zientziak” Ikasle bakoitzak, gaur egun bezala, modalitateko sei irakasgai egin beharko ditu gutxienez bi kurtsoetan, baina, gainera, horietako bat aukeratutakoa ez den beste modalitate batekoa izan daiteke. Halaber, nahi duten ikasleek hautatutako modalitatea indartu ahal izanen dute, aukerako irakasgai gisa modalitate bereko zazpigarren irakasgai bat eginez. Arte eszenikoen, musikaren eta dantzaren bidea sartu da Arteen modalitatea:
2008
‎Gaitasun hori zeharo ahulduta dago ondorengo belaunaldietan eta, zorigaitzez, ez dirudi euskaraz eskolatutako neska-mutilen artean errekuperatzen ari denik. Egoera horri buelta ematen hasi nahi badugu ikasleei, etxetik dakienari zein ez dakienari, ahalik eta eredu gehien erakutsi behar zaie, ahalik eta erregistro gehien. Euskara etxetik dakarrenari etxekoa estimatzen, prestigiatzen, onesten, onartzen bultzatzen lagundu behar zaio; eta etxetik ez dakarrenari euskararen eredu familiar bat eman beharko zaio.
‎D ereduko ikasleen 1Hak duen eragina ezagutu nahi dugu ikasleek euskaraz, gaztelaniaz eta ingelesez duten gaitasun komunikatiboan.
‎Hezkuntza eleanitzean orokortu den ingelesaren sarrera goiztiar partzialak duen eragina ezagutu nahi dugu ikasleek euskaraz, gaztelaniaz eta ingelesez duten gaitasun komunikatiboan.
‎" Gutxiegi" eta" bikain" itzuli dira. Horrekin lortu nahi da ikasleak gehiago aplikatzea ikasketetan
‎Ia modalitate guztietan, eskaria eskuragarri dauden plaza kopurua baino askoz handiagoa da. Egia esan, ia modalitate guztietan, Arte Dramatikoko Goi Mailako Ikasketak egin nahi dituzten ikasleen eskaria askoz handiagoa da ikasketa horiek ematen dituzten ikastetxeetan dauden plaza-kopurua baino, Manuela Ochoa Sevillako Arte Dramatikoko Goi Eskolako zuzendariak baieztatu duenez: “Eskatzaileen erdiak, batez ere Interpretazio espezialitatean, eskolarik gabe geratzen dira”.
‎Interesik aplikatzen ez duten produktuen artean, Cajasturren proposamena dago. Haren kreditu-produktuen artean “Cajastur Formación” izenekoa dago, unibertsitate-ikasketak amaitu eta Espainian master bat egin nahi duten ikasleentzat. Abalik gabe, 30.000 euro arteko kreditua ematen du.
‎Interes-tasa %6, 25ekoa da, eta irekitze-komisioak produktua %2, 5 garestitzen du, merkatuko altetako bat. Ibercajak “Graduondoko Master Mailegua” diseinatu du, unibertsitate-ikasketak amaitu dituzten eta etorkizunerako prestatzen jarraitu nahi duten ikasleentzat. 18.000 euro gehienez ere, 8 urteko amortizazio eperako.
‎Bigarren aldiz 2010-2011 ikasturte honetan aplikatzen den proba horrek dakarren aldaketa nagusia da probaren berariazko fasea ez dela nahitaezkoa ikasle guztientzat. Unibertsitateko onarpen-nota gehitu nahi duten ikasleek soilik egin behar dute, eskaintzen diren plazak baino eskabide gehiago dituzten titulazioetarako.
‎Lau probak gainditu eta horietan puntuaziorik onena lortu duten 300 izangaiak onartuko dira hautaketa-prozesuaren bigarren zatian parte hartzeko. Zati horretan, Enpresaren Nazioarteko Kudeaketako Masterra egingo da eta hizkuntza osagarriko proba bat, hala nahi duten ikasleentzat. Masterrak zazpi hilabete iraungo du (deialdia egin eta hurrengo urteko urtarriletik uztailera), eta aurreko urteko abenduan on line modulu bat emango du Madrilen, Fundación Centro de Estudios Económicos y Comerciales (CECO) fundazioak.
‎Hori gertatzen zaie, funtsean, unibertsitatean edo lehen aukeran izena emateko lehen epean onartu ez direnez, beste ikasketa batzuetan matrikulatzea erabakitzen duten ikasleei, bai behin-behineko matrikula bat edo matrikula arrunt bat eginda. Arrazoi horrengatik matrikula bertan behera utzi nahi duten ikasleek matrikulatuta dauden unibertsitatean eskatu beharko dute formalki, eta agiri bidez justifikatu beharko dute beste ikastetxe batean onartu dutela. Oro har, eskaera hori ikasturtea hasi baino lehen edo urteko urriaren 31 arte egiten bada, unibertsitateak tasa akademikoen zenbatekoa itzuli behar dio ikasleari (ez idazkaritza-gastuena).
‎LOEk ezartzen duen bezala, autonomia-erkidegoetako administrazioek antolatu behar dituzte programa horiek akademikoki. Beraz, ikasketa horiek egin nahi dituzten ikasleek beren autonomian kontsultatu beharko dituzte programetan sartzeko berariazko irizpideak eta programak garatzeko baldintzak. Hala ere, eta oro har, Hasierako Lanbide Prestakuntzako Programetara sar daitezke Bigarren Hezkuntzako graduatu-titulua lortu ez duten 16 urtetik gorako ikasleak (programa hasi den urteko abenduaren 31 baino lehen beteak).
‎Oinarrizko ikasketa instrumentalak, gizarte eta lan orientazioa, informazioaren teknologiak edo gaztelania bigarren hizkuntza gisa dira prestakuntza honetan sartzen diren moduluetako batzuk. Bestalde, programak borondatezko moduluak sartzen ditu, Bigarren Hezkuntzako graduatu titulua programa horien bidez lortu nahi duten ikasleentzat. Derrigorrezko moduluak gainditu ondoren edo aldi berean egin daitezke.
‎Modalitate bati lotutako aukerako irakasgaiak: hautazko irakasgaiekin beren ezagutzak aukeratutako modalitateko edo beste modalitate bateko beste arlo batzuetan zabaldu nahi dituzten ikasleek irakasgai horiek aukera ditzakete, kontuan hartuta kasu batzuetan aurretik ikasi behar dituzten beste irakasgai batzuekin lotuta daudela. Arteak modalitatean, aukerako irakasgai gisa eskaintzen ahal dira Formaren matematika eta Flamenkoaren teoria eta praktika lehen kurtsoan eta Argazkia eta II. liburukia bigarrenean.
‎Lehenak boluntario aktiboak sustatu nahi ditu, sei ikastaroren bidez. Ikastaro bakoitzak hamar ordu izanen ditu eta immigrazioa, osasun sistema, egoera txarrean dauden amak, lan eremuak, laguntza humanitarioa eta unibertsitatearen erantzukizun soziala izango ditu ardatz. Informazio puntua proiektuak, berriz, bekak eskainiko dizkie beren kezkak boluntarioak behar dituzten elkarteetara bideratu nahi dituzten ikasleei. Madrilgo Autonomia Erkidegoa.
‎Hala ere, atzerriko ikastetxeek oso eskaera handia izaten dute, eta, horren ondorioz, beren ikasgeletara aurkezten diren izangaiek hautaketa-prozesu sakona egin behar izaten dute. Prozesu horretan, funtsezko baldintzetako bat ikastetxeko jatorrizko hizkuntza ezagutzea da; horregatik, ikastetxe horietako askotan hizkuntzak prestatzeko ikastaroak eskaintzen dituzte beren ikasketetan sartu nahi duten ikasleentzat. Ikastetxeak Britainiarrak, alemaniarrak, italiarrak, norvegiarrak, suediarrak eta baita japoniarrak ere… 11 herrialdek gutxienez ikastetxe bat dute Espainian, beren hezkuntza-sistemako irakaskuntzak ematen dizkiena ikasleei.
‎Prestakuntza-aldi horren erakargarritasunetako bat da, amaitzen denean, ikasleek Unibertsitateko Etengabeko Prestakuntzako Titulua jasotzen dutela, eta, ikasketak aurrerago egitea erabakitzen badute, Juan Carlos I.a Erregea Unibertsitatean konfigurazio askeko irakasgai gisa baliozkotu dezaketela, LHtik unibertsitatera igarotzeko ibilbide ezin hobea bihurtuz. Beka eskatu Urtero eskura dauden 80 beketako bat eskuratu nahi duten ikasleek baldintza hauek bete beharko dituzte: Espainiar herritarra edo egoitza-baimena duen atzerritarra izatea.
‎Tania Martinezek ez du nahi ikasleak «edukiak jasotzen dituzten ontzi» izatea; horren gainean eta pedagogia alternatiboei buruz ari da UEU Udako Euskal Unibertsitatearen ikastaro batean Iruñean.
‎Elkar errespetatzen dugu». Euskarazko ikastaroak egin nahi dituzten ikasleetako askok eskaintza horretara jotzen dutela iritzi dio De la Cuestak.
‎Lehenengo eta behin, europar kreditu sistemak garrantzi eta indar handiagoa eman nahi dio ikaslearen ahaleginari: balorazioa ez da egingo soilik azken azterketa baten arabera, baizik eta etengabeko ebaluaketa egongo da eta kontuan hartuko dira ikasteari eman zaizkion orduak.
2009
‎Irakaskuntza arloari dagokionez," euskara bertan sartzea piskanaka, mailaz maila eta nahikotasunez eginen da, ikastetxeetan, eskatzen dutenentzako, euskaraz emaniko irakaskuntza-ereduak sortuz". Orobat," unibertsitate-mailakoa ez den hezkuntzan, euskara irakatsiko zaie nahi duten ikasleei, oinarrizko eskolatzearen bukaeran euskararen ezagupen nahikoa izan dezaten".
‎Arautegi berriaren arabera, Batxilergotik Unibertsitatera pasa nahi duten ikasleek bi proba egin beharko dituzte, bat orokorra eta beste bat espezifikoa.
‎Iñaki Goirizelaia EHUko errektoreak prentsaurrekoa eman du gaur, Bilbon, arautegi berria azaltzeko. Besteak beste, Batxilergotik Unibertsitatera pasa nahi duten ikasleek bi proba egin beharko dituztela ezartzen du arau berriak, bat orokorra eta beste bat espezifikoa. Azkena egin nahi duten karrerako edukiei buruzkoa izango da.
‎Unibertsitateko ikasketak behin hasita aldatzeko aukera ematen du arau berriak. Adibidez, Arkitekturatik Medikuntzara pasa nahi duen ikasleak ez ditu bi sarbide-probak errepikatu beharko, bakarra baizik, espezifikoa, azaldu du Aguirrek. Agintariaren arabera, lehen hori egitea oso zaila zen, ezinezkoa ez esatearren.
‎Hizkuntza hori barneratzeko arrazoia da enpresa-arloan txinera dakiten profesionalen eskaera izugarri hazi dela, batez ere herrialde horren eta Mendebaldearen arteko merkataritza-harremanak asko hazi direlako. Bestalde, Txinako Hezkuntza Ministerioaren arabera, herrialdeko goi-mailako ikastetxeek ere ikusten dute urtero handitzen direla beren ikasgeletan sartu nahi duten ikasle atzerritarren eskaerak. Ikasle horietako askok txinatar hizkuntzan ematen diren ikastaroetan interesa dute.
‎tienvijftien Urtero, otsailean eta apirilean, autonomia-erkidegoetan hasten dira ikasleak onartzeko prozesuak unibertsitatera aurreko ikasketak ematen dituzten ikastetxe publikoetan eta itunpeko ikastetxe pribatuetan. Prozesu horretan parte hartu behar dute ikastetxe horretan ezarritako hezkuntza etapetako edozein kurtsotan lehen aldiz sartu nahi duten ikasleek. Autonomiek, hezkuntza-arloan dituzten eskumenen arabera, beren prozedurak garatu eta arautzen dituzte, onarpen-irizpideak ezarriz, eta adostasunik ezean familiek has ditzaketen erreklamazio-edo alegazio-prozesuak ezarriz.
‎Hala ere, hautakortasun berrian konfiantza duela adierazi zuen. 2009 -10 ikasturtetik aurrera, hautazko irakasgaiak eskatutako ikasketen arabera baloratuko ditu eta Medikuntza ikasi nahi duten ikasleen beste gaitasun batzuk neurtuko ditu. Gaur egun, Medikuntzan sartzeko, unibertsitatean sartzeko probetan lortutako kalifikazioa hartzen da kontuan.
‎Ikastaro horietan, ikasleek irakaskuntzak osa ditzakete eskolaz kanpoko jarduera honekin. Hala, azken urteotan, unibertsitate asko hasi dira atzerriko hizkuntzak beren titulazioetako ikasketa-planen barruan sartzen; hala, nahi duen ikasleak irakaskuntza-hizkuntza gisa, batez ere ingelesez, atzerriko hizkuntza baten zati bat, edo programa akademiko osoa, egin dezake. Ikasleak, aldi berean, aukeratutako espezialitateko teknizismoak eta hiztegia ikasten ditu.
‎Normalean, sarbide-probak administrazio autonomikoek egiten dituzte urtean behin gutxienez, ekainean, nahiz eta izena emateko epea otsailean eta martxoan irekitzen den. Egun horretan bertan aurkezten dira eskaerak Bigarren Hezkuntzako institutuetan edo probak egiten diren LHko ikastetxeetan; hala ere, Erdi Mailako ziklo bat egiten ari diren eta Goi Mailako probak egin nahi dituzten ikasleak geroago eman daitezke izena, zikloa amaitu ondoren. Probak gainditzeak estatu osoan du balioa.
‎Apunteen atariak Aztiaren Txokoa Sarean apunteak eta hezkuntza-materiala argitaratzen aitzindarietako bat izan zen duela hamar urte baino gehiago. Iraultza handia informazioa jaso nahi duten ikasleentzat, eguneroko lana errazten baitie. Gaur egun, jarduera biderkatu egin da.
‎Ez da saiatzen, ez bakarrik, frantses txukuna erakusten. Irakasleak, metodo sokratikoan oinarrituta, harremana lortu nahi du ikasleekin. Hori da haren ahalegina.
‎Ez dadila entzun maisuaren erretolika bakarrik. Horretarako, joan-etorria lotu nahi du ikasle ororekin.
‎Ikastetxez ikastetxe, unibertsitatez unibertsitate pairatzen dugun egoera latz honi aurre egingo diogu. Hala, ikasle boterea eraikitzeko erronkan parte hartu nahi duten ikasleei kanpainarekin bat egiteko eskatu diete. Ikasle uholdea sortu nahi dugu, nabarmendu du Txurrukak.
‎Herenegun goizean sartu ziren NUPeko errektoretzan, eta Julio Lafuente errektorearekin bilera egitea eskatu zuten. NUPen Bolognako prozesua ikasleen hitza kontuan izan gabe aplikatzen ari direla salatu nahi zuten ikasleek; halaber, unibertsitate elebiduneranzko urratsak egin ditzaten eskatu nahi zioten Errektoretza Taldeari. Eraikinaren kanpoko aldean kanpaldia egin zuten beste 30 ikasle inguruk, itxita zeudenei elkartasuna adierazteko.
‎fase orokorra eta berariazkoa. Lehena nahitaezkoa izango da unibertsitatera sartu nahi duten ikasleentzat, eta bost proba izango ditu: Euskara, Gaztelania, Atzerriko Hizkuntza, Filosofia edo Historia-aukeran-, eta ikaslearen Batxilergo modalitateari dagokion irakasgai bat.
‎Espedienteko lau puntu zehaztuko ditu haren kalifikazioak. Bigarren fasea hala nahi duten ikasleek soilik egingo dute, eta kalifikazioa igotzeko balioko du. Batxilergoko modalitatearen irakasgaien jakintza ebaluatuko dute-ezin izango da egin fase orokorreko irakasgai bera-.
‎orokorra eta berariazkoa. Lehena unibertsitatera joan nahi duten ikasle guztiek egin beharko dute, eta bost proba izango ditu: Euskara, Gaztelania, Atzerriko Hizkuntza, Filosofia edo Historia-aukeran-, eta Batxilergoko adarrari dagokion irakasgai bat.
‎Eskola gehienetan, publikoetan ez ezik pribatuetan ere, erdal elebakartasuna zen nagusi, eta hala behar zuela uste zuten, gainera, gehienek, gurasoek bezala irakasleek. " Gaur" ikerketa soziologikoetarako taldeak 1971n argitaratu zuenez, euskara eskolan eskola-orduetan bai, baina hala nahi zuten ikasleei bakarrik, ez guztiei, irakastearen aldekoak ziren irakasleen %42; eskola-orduetatik kanpora irakastearen aldekoak ziren %20; eta euskara irakastearen aurkakoak ziren %37, ez eskola-orduetan ezta eskola-orduetatik kanpora ere ez zela irakatsi behar uste zutenak. Eta Siadecok argitaraturiko ikerketa batean jasotakoaren arabera, 1978an eskola publikoko irakasleen %4, 7 baino ez zen euskaraz zekiena.
2010
‎Oraingoz, formakuntza horren helburu nagusia euskararen irakaskuntzan lan egin nahi duten ikasleen prestatzea da, lehen edo bigarren hezkuntzan. Ondotik irakasle izateko konkurtsoak gainditu behar dituzte (ikus beherago 4 atala).
‎Euskal Ikasteetatik at euskara ikasi nahi luketen edo baliatu nahi luketen ikasleentzat gutxi dira aukera horiek eskaintzen dituzten sailak. Hanhemenka irakaskuntza batzuk atzeman daitezke.
‎Erran dugu, gaurko, Euskal Ikasketetako formakuntzaren helburu nagusia euskararen irakaskuntzan lan egin nahi duten ikasleen prestatzea dela. Halere, euskararen beste alor profesionaletan aritzeko formakuntza horrek zerbait ekar lezake:
‎Ikasgai honetan helburua da, oro har, hainbat hezkuntza-sistema ezagutu eta aztertzea eta hezkuntza eremuko kalitate-sistemen berri izatea. Zehatzago esanda, eraman nahi ditugu ikasleak 0 -18 urte bitarteko zenbait hezkuntza-sistema ezagutzera, horiek inguru hurbileko hezkuntzasistemekin alderatzera, praktika onak identifikatzera eta aztertzera... Izan ere, beharrezko ikusten dugu gelako praktikez hausnartzea irakaslana berrituko badugu.
‎Matrikula eta dokumentazioa Ikasleak matrikulan adieraziko du proba non egin nahi duen eta zer aukera egin nahi duen. UHUNeko atzerritarrentzako hautaprobetara aurkeztu nahi duten ikasleek unibertsitate erakunde honek ezartzen dituen bideetako bat erabiliz egin behar dute matrikula: on line edo presentziazkoa.
‎Pixkanaka, ordenagailu batean oinarrizkotzat jotzen ditugun zereginak beste ekipo batzuetara pasatzen direla ikusiko dugu, hala nola telefono mugikorrera edo etxeko multimedia-gailuetara. Alderdi pedagogikoari dagokionez, zer transmititu nahi die ikasleei. Saiatzen naiz ikasten teknologiak mundua aldatzen duela, baina dena ez da abantaila.
‎Ikasle batek Erasmus ikasle gisa egin dezake bigarren seihilekoa atzerrian eta praktikak udako hilabeteetan. Programaren garapena Programa honetako beka eskatu nahi duen ikasleak praktikak egiteko enpresa edo erakunde batek aldez aurretik onartua izan behar du. Lan hori ikasleak berak egin dezake, bere harremanen artean galdetzen badu edo atzerriko ikasleentzako praktiketan espezializatutako atarietan argitaratzen diren eskaintzen artean bilatzen badu.
‎Ponderazio parametroak Hautakortasun berriak, 1892/ 2008 Errege Dekretuak arautuak, aurreko probarako ez den beste kalifikazio-mota bat aurreikusten du, eta horrek eragina du titulazioetan sartu nahi duten ikasleengan, non onarpen-eskaerak eskainitako plazak baino gehiago baitira. Kupo gehiegi ez duen graduren bat aukeratzen duten ikasleek probaren fase orokorretik bakarrik egin behar dute azterketa, irakasgai komunetako hiru ariketarekin eta modalitateko irakasgai batekin.
‎CONSUMER EROSKI Birziklatzea, ezagutza eta gaitasun berriak eskuratzea edo beste lan-esparru batean sartzea dira, besteak beste, Lanbide Heziketako erdi eta goi mailako teknikariak derrigorrezko irakaskuntzaren ondokoetara itzultzera bultzatzen dituzten arrazoiak. Gehienak lanbide-familia bereko ziklo batean matrikulatzen dira, baina badaude aurrekoaren oso bestelakoak diren prestakuntza-arloak aukeratzen dituztenak ere, eta ohikoa da aurreko fase batean ikasketak amaitu ez zituzten eta amaitu edo beste ziklo bat hasi nahi duten ikasleak prestakuntza horretara itzultzea. Aldez aurretik lortutako prestakuntzaren zati bat baliokidetzat har daiteke.
‎Ikasketak beste ikastetxe batean egin nahi dituzten ikasleek onarpena eska dezakete, espedientea aldatuz.
‎Hurrengo ikasturtean Espainiako unibertsitate-titulazioren batean sartu nahi duten ikasleek, plaza-eskaintza baino eskari handiagoa badute, nahitaez pasatu behar dute aurreinskripzio-prozesutik. Batzuek lehenengo saialdian lortuko dute sarrera, baina beste batzuek itxaron zerrendetan sartu beharko dute, matrikulazio epeak amaitu ondoren lanpostu huts bat gelditzen bada.
‎Familiaren errentaren 4 atalasea eskatzen da. Sartzeko baldintzak Autonomia-erkidego bakoitzak ezartzen ditu sartu nahi duten ikasleek bete behar dituzten baldintza espezifikoak. Autonomia-erkidego bakoitzak ezartzen ditu eskola-egoitza batean sartu nahi duten ikasleek bete behar dituzten berariazko baldintzak.
‎Sartzeko baldintzak Autonomia-erkidego bakoitzak ezartzen ditu sartu nahi duten ikasleek bete behar dituzten baldintza espezifikoak. Autonomia-erkidego bakoitzak ezartzen ditu eskola-egoitza batean sartu nahi duten ikasleek bete behar dituzten berariazko baldintzak. Eskabidea egin behar den zentroetan, kasu bakoitzean aplikatzen den araudi partikularraren berri ematen zaie interesdunei.
‎Fitxa horretan, programaren deskribapenaz gain, ezaugarri teknikoak, eman dakizkiokeen hezkuntza-aplikazioak eta Ticne Wikiko beste irakasle batzuek baliabidea erabiltzeko azaldutako esperientzietarako esteka zehazten dira. Gune hori irakasleentzat da, eta Ticneren baliabideen aplikazioari buruzko iritzia partekatu nahi dute ikasleekin. Utilitateetako bat ebaluazio diagnostikorako erabil daitekeen tresna-multzoa da Bilatzaile bat du, eta erabiltzaileak behar dituen baliabideak aurki ditzake hainbat irizpideren arabera hautatuta:
‎Gainera, berariazko eskaintza hori abian jartzeak LOEn ezarritako konpromisoa garatzen du, Kirol Irakaskuntzei hezkuntza-sisteman eskaintzen diren gainerako irakaskuntzen antzeko tratamendua emateko. Hemendik aurrera, Kirol Irakaskuntzan trebatu nahi duten ikasleek honako titulazio hauek ere aukeratu ahal izango dituzte: Kirol Teknikari, Kirol Urpekaritzako Eskafandra Autonomoarekin; Kirol Teknikari, Jauzi, Doma eta Lehiaketa Osoarekin; Hipikako Goi Mailako Kirol Teknikari Teknikaria; Kirol Aparailu Finkoa Erresistentzia, Orientazio eta Zaldi Turismoarekin; Gaur egun, Kirol Irakaskuntzako prestakuntza eskaintza 32 tituluk osatzen dute, horietatik 18 kirol teknikarienak eta 14 goi mailako kirol teknikarienak.
‎Unibertsitate-karrera aukeratzea derrigorrezko prozesua da, eta goi-mailako hezkuntza-erakunde batean ikasten jarraitu nahi duten ikasle guztiek pasatu behar dute prozesu horretatik. Aukeraketa hori zenbait alderdik baldintzatzen dute, hala nola aurreko eskola-errendimenduaren arabera onartzeko aukerak, ikasketen iraupena edo titulazio bakoitzak etorkizunean izanen dituen lan-irteerak.
‎Aldaketarik garrantzitsuena hezkuntza bera ulertzeko ikuspegi berriak ekarri du: egungo hezkuntzak ez du jarraitu nahi ikasleari informazioa transmititzeko tresna soila izaten; bizitzarako baliagarri izango zaizkion esperientziak eskaintzeko gunea ere izan nahi du. Ondorioz, eduki kontzeptualen aurrean esperientziak eta ikasketa esanguratsuak lehenetsi dira, eta ikasketa-prozesu parte-hartzaileak sustatu, ikasleen interes eta testuinguruarekin lotutakoak.
‎Izan ere, literatur gaitasunaren barruan kokatzen da, nire ustez, literatur sistemek nola funtzionatzen duten jakitea; kultura orokorraren barruan kokatzen da, berriz, ikasleak bere inguruko literatur sistemako faktoreak ezagutzea. Literaturaren irakaskuntzak lortu nahi badu ikasleak modu kritikoz baloratzea testuak nahiz horien harrerak, ezinbestekoa da jakitea testuek zer-nolako bidea egiten duten idazten direnetik harrera-prozesua amaitzen denera arte (merkatuaren egitekoa, instituzioen eragina, idazleak bere liburua ezagutarazteko egindako bidea, eta abar). Eta hori guztia ezagutzeko bidea izan daiteke euskal literatur sistemari erreparatzea, erdiguneak eta periferiak nola sortzen diren azaltzea, gaur egun ditugun argitaletxeak ezagutzea, jakitea zein den haien egitekoa obrak ezagutarazteko garaian, sariketa literariorik garrantzitsuenak zeintzuk diren ezagutzea, aztertzea euskal autoreek zer-nolako bideak jorratzen dituzten literatura jendarteratzeko, literatur mugimendu nagusien ekarpenak zeintzuk izan diren jakitea...
2011
‎Larrazak nabarmendu du hein batean badela selektibitate berriaren helburua hori: zer egin nahi duen ikasleak, horrekin lotutako azterketak saritzea. «Segun eta nora jo nahi duen ikasleak, pisu gehiago edo gutxiago dute ikasgai batzuek eta besteek».
‎zer egin nahi duen ikasleak, horrekin lotutako azterketak saritzea. «Segun eta nora jo nahi duen ikasleak, pisu gehiago edo gutxiago dute ikasgai batzuek eta besteek». Hots, zientzietako graduetan sartzeko, garrantzi gutxiago aitortzen diete letretako ikasgaiei, eta alderantziz.Iragan urtean, Bolognako prozesua orokortzearekin batera, aldatu egin zuten selektibitatea.
‎Aurrerapausotzat jo dute biek, Agirrek eta Larrazak. Borondatezko fase bat dago, nahi duten ikasleentzat; eta ikasi nahi dutenaren arabera, garrantzi handiagoa dute horrekin lotutako ikasgaiek. «Orain argiago banatzen dira ikasle onak eta ez hain onak.
‎Bidegabekeria ikusita, neurriak hartu ditu aurten Hezkuntza Ministerioak: selektibitateko fase espezifikoa egin ahalko dute LHko ikasleek, borondatez, unibertsitatean sartzeko kalifikazioa 14rekiko izan nahi badute.Hortaz, eskari handiko graduetan sartu nahi duten ikasleek egin beharko dute borondatezko fase hori. EHUn, LHko 567 ikaslek eman dute izena selektibitatea egiteko; NUPen, 144k.
‎J U L E N A R E X O LA L E I B A. gure unibertsitatean ere, sarearen erabilera aintzat hartu nahi dugu. Bada hemen kontzeptu-aldaketa bat. guk ez dugu esan nahi jakintza guztia hemen bilduta daukagula eta soilik hona etortzen den ikasleak ikasiko duela. guk informazioaren zati bat eskaini nahi diogu ikasleari beste modu batean prozesatuta, baina kanpotik jarraitu nahi duenarentzat ere ez dugu ezer ezkutatzeko. guk dugun guztia zabaltzeko da, eta hor ere gauzak aldatzen ari dira copyright eta gainerakoekin batera. Izan ere, egiten dugun hori zabaltzeko derrigortasun morala gutxienez badaukagu.
‎–Afrikaans hizkuntza, zapaltzaileen mintzoa, ez zuten inola ere ikasi nahi ikasle beltzek, gorroto bizia zioten. Matxinada haietan lehendabiziko biktima hogeita hamar urteko gazte bat izan zen:
‎Nolanahi ere den, aurreko urtearekin gonbaratuz gero, Unibertsitatean euskara ikasi nahi duten ikasleak gutxitu izan direla ageri da. Ez da hortik segitzen, ordea, arlo horretan desinteresik dagoenik, ikasle-jendeak H.A.B.E.k, A.E.K.ak, euskaltegiak, gau-eskolek etab. dauzkaten zerbitzu espezializatu gero eta hobeetarako joatea erosoago aurkitzen duela baizik.543
‎Neurri horrek ikasle zein irakasleei eragiten zien. Hala, txostenean zehazten zen espezialitate hori egin nahi zuten ikasleek euskara jakin beharko zutela. Irakasleei dagokienez, kontratazioak gauzatu arte, soilik derrigorrezko irakasgaiak euskaraz ematea aurreikusten zen.
‎Fakultate honetan Tesina euskaraz aurkeztu nahi duten ikasleek problema batzu dituzte, laburki hemen zerrendatuzak (sic).
‎a.-Textu idatziaren prestaeran, euskaraz prestatu nahi duten ikasleek erdaraz ere prestatu behar dutela suposatzen da, eta bi hizkuntzetan aurkezteak lan adizionala exigitzen du, bai denboran, bai diruan.
‎b.-Tesinaren ahozko defentsan, beraien lana euskaraz defendatu nahi duten ikasleak tribunalaren arbitrarietatearen menpean geratzen dira, tribunalak erabakitzen baitu zein izango den euskaraz emango den denbora eta zein gaztelanieraz, hau derrigorrezkoa dela suposatzen delarik.
‎«Lan hau Lejoako Zientzien Fakultatean burutu da, 1977 -78 ikasturtean zehar. Kimikazko espezialitateak egin nahi dituzten ikasleek lehen ikasmailako Fisika General asignaturaren programaren lehen lauhilekoari atxikirik doa. / Lehen projektu batetan, euskara hutsez eta ofizialki eman nahi ukan genituen ikastaldiak.
‎Oro har, samieraren irakaskuntzaz eta ikaskuntzaz egin daitekeen balorazioa ez da oso positiboa: hedatuena dagoen eredua samiera ikasgai gisa irakasten duena da, eta gainera, horrelako programa askotan, samiera aparteko geletan irakasten da, eta hizkuntza ikasi nahi duten ikasleak taldetik banatzen dituzte. Hirvonenen ustez, ezinbestekoa da haurrak elebidun izan daitezen plangintzak adostea, haurrak etxetik samieradunak izan ala ez.
‎Gainera, sistemak aukera ematen du baliabideak ikasketa motaren arabera mugatzeko (aurrez aurrekoa, urrutikoa, lanaldi osoa, partziala, etab.).), egonaldiaren iraupena eta hasteko datak.<li<Trukeak eta laguntzak: Europako Erkidegoak finantzatutako truke-programen bidez eskaintzen diren ikasketa-aukeretara mugatu nahi duten ikasleentzako atala. Programa nagusietarako esteka ere badu, hala nola Erasmus Mundus edo Tempus programetarako eta mugikortasunari laguntzeko Europako beste tresna batzuetarako.
‎Egoitza: monitoreen etengabeko ikuskaritzagatik gazteenentzat aukera egokia izateaz gain, egoitza ere erakargarria da kultura anitzeko ingurune batean bizi nahi duten ikasleentzat, egoiliarrak, oro har, nazionalitate desberdinetakoak baitira. Jakin behar da gela bakoitzean zenbat ikasle dauden eta haien nazionalitatea, janarien araubidea, ikuztegiko zerbitzuak eta, beharrezkoa bada, aparteko ekipamendua, hala nola maindireak edo toallak.
‎Unibertsitate ez-presentzialetako ikasleek unibertsitate presentzial baterako bakarrik eska dezakete beka. 2011-2012 ikasturterako Seneca beka lortu nahi duten ikasleek Hezkuntza Ministerioaren egoitza elektronikoaren bidez egin dezakete eskaera. Unibertsitateek baldintzak betetzen dituztela berrikusi ondoren, Unibertsitateko Ikasleen Laguntza, Partaidetza eta Enplegagarritasunerako Zuzendaritza Nagusiak izendatutako batzorde batek bekadunak hautatuko ditu beren espediente akademikoaren arabera, jatorrizko eta helmugako ikastetxeen arteko distantziak eragindako mugikortasun-ahalegin handiena eta trukearen iraupena kontuan hartuta.
‎Urriaren 31n amaituko da ikastaro berria. Intermón Oxfamen praktikak egin nahi dituzten ikasleek gutxienez bost hilabeteko epea izan beharko dute eta ez da ordainduko. Gainerako erakundeek bezala, motibazio-gutun bat behar dute, GKE honekin lan egiten duen “komunitateei baliabideak emateko” eta “bere garapenean aktiboki parte hartzeko” lankidetzan aritzeko arrazoiak azaltzeko.
‎Graduko unibertsitate-ikasketak egin nahi dituzten ikasleek hainbat prozesu osatu behar dituzte matrikula egiteko
‎Universidad de Navarra 1 Titulazioa aukeratzea Espainiako unibertsitateek 330.621 plaza berri eskainiko dituzte 2011-2012 ikasturterako, 3.000 graduko titulazio ingurutan. Goi-mailako ikasketak egin nahi dituzten ikasleek eman behar duten lehen pausoa da eskaintza zabal horren barruan beren interesetara, kokapenera, gaitasunetara eta, jakina, sartzeko aukeretara hobekien egokitzen den titulua aukeratzea. EROSKI CONSUMER aldizkariaren Unibertsitate Gida titulazioa aukeratzeko erreferente osoa da Komeni da, lehenik eta behin, ikasle izango denak lehentasunezko titulazioen zerrenda egitea, horietako bakoitzean zein unibertsitate eta ikastetxetan dauden eskuragarri adieraztea eta kokapen geografikoagatik edo titulartasunagatik (publikoa edo pribatua) bere aukeren barruan sar daitezkeenak aukeratzea.
‎Círculo Formación elkarteak gogorarazi du FIEP 2011ren azken hitzordua irailaren 20an izango dela Madrilen, NH Eurobuilding-en (Padre Damián kalea). Unibertsitatetik haratago goi-mailako prestakuntza behar duten eta lan-mundura modu praktikoan bideratuta dauden pertsonei zuzenduta dago azoka, bai beren karreran jauzi kualitatiboa egin nahi duten profesionalei, bai lan-merkatuan sartu nahi duten ikasle eta lizentziatu berriei. FIEPa egiten den bitartean, parte-hartzaileek graduondoko prestakuntzaren arloan dituzten zalantza guztiak argitu ahal izango dituzte, bai eta master-programen eskaintza ezagutu ere, ordezkatutako negozio-eskoletako eta unibertsitateetako onarpen-zuzendarien bidez. Zuzendari horiek interesatuta dituzten gaien inguruan orientatu eta aholkatuko dituzte:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
nahi duten 94 (0,62)
nahi dituzten 18 (0,12)
nahi duen 15 (0,10)
nahi zuten 13 (0,09)
nahi 7 (0,05)
nahi dugu 7 (0,05)
nahi dute 7 (0,05)
nahi die 5 (0,03)
nahi du 5 (0,03)
nahi ditu 4 (0,03)
nahi diegu 3 (0,02)
nahi dituen 3 (0,02)
nahi dituzte 3 (0,02)
nahi dugun 3 (0,02)
nahi dut 3 (0,02)
nahi badugu 2 (0,01)
nahi da 2 (0,01)
nahi dio 2 (0,01)
nahi ditugu 2 (0,01)
nahi zaie 2 (0,01)
nahi zuen 2 (0,01)
Nahi ditugu 1 (0,01)
Nahi du 1 (0,01)
nahi badu 1 (0,01)
nahi diete 1 (0,01)
nahi diogu 1 (0,01)
nahi dion 1 (0,01)
nahi dioten 1 (0,01)
nahi dira 1 (0,01)
nahi dizkiegu 1 (0,01)
nahi dizugu 1 (0,01)
nahi dudan 1 (0,01)
nahi duzue 1 (0,01)
nahi genien 1 (0,01)
nahi genituen 1 (0,01)
nahi izanez gero 1 (0,01)
nahi lituzke 1 (0,01)
nahi luketen 1 (0,01)
nahi nieke 1 (0,01)
nahi nituen 1 (0,01)
nahi nuen 1 (0,01)
nahi zituzten 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
nahi izan ikasle euskara 6 (0,04)
nahi izan ikasle guzti 6 (0,04)
nahi izan ikasle gazte 4 (0,03)
nahi izan ikasle asko 3 (0,02)
nahi izan ikasle atzerri 3 (0,02)
nahi izan ikasle atzerritar 3 (0,02)
nahi izan ikasle oro 3 (0,02)
nahi izan ikasle bakarrik 2 (0,01)
nahi izan ikasle berak 2 (0,01)
nahi izan ikasle beste 2 (0,01)
nahi izan ikasle bete 2 (0,01)
nahi izan ikasle bi 2 (0,01)
nahi izan ikasle euskaldundu 2 (0,01)
nahi izan ikasle ez 2 (0,01)
nahi izan ikasle gehiago 2 (0,01)
nahi izan ikasle gutxi 2 (0,01)
nahi izan ikasle guzi 2 (0,01)
nahi izan ikasle horiek 2 (0,01)
nahi izan ikasle kopuru 2 (0,01)
nahi izan ikasle prestatu 2 (0,01)
nahi izan ikasle soilik 2 (0,01)
nahi izan ikasle urte 2 (0,01)
nahi izan ikasle ahalegin 1 (0,01)
nahi izan ikasle ahalik eta 1 (0,01)
nahi izan ikasle ama eskola 1 (0,01)
nahi izan ikasle atal 1 (0,01)
nahi izan ikasle aukera eduki 1 (0,01)
nahi izan ikasle azterketa 1 (0,01)
nahi izan ikasle baldintza 1 (0,01)
nahi izan ikasle bat 1 (0,01)
nahi izan ikasle batez besteko 1 (0,01)
nahi izan ikasle beltz 1 (0,01)
nahi izan ikasle bera 1 (0,01)
nahi izan ikasle bezala 1 (0,01)
nahi izan ikasle bezpera 1 (0,01)
nahi izan ikasle biologia 1 (0,01)
nahi izan ikasle dantza 1 (0,01)
nahi izan ikasle egin 1 (0,01)
nahi izan ikasle eman 1 (0,01)
nahi izan ikasle enpresa 1 (0,01)
nahi izan ikasle erdara 1 (0,01)
nahi izan ikasle ere 1 (0,01)
nahi izan ikasle eredu 1 (0,01)
nahi izan ikasle eskaera 1 (0,01)
nahi izan ikasle eskari 1 (0,01)
nahi izan ikasle eskolatu 1 (0,01)
nahi izan ikasle esku 1 (0,01)
nahi izan ikasle espainiar 1 (0,01)
nahi izan ikasle euskaraz egin 1 (0,01)
nahi izan ikasle gauza 1 (0,01)
nahi izan ikasle geroago 1 (0,01)
nahi izan ikasle gertu 1 (0,01)
nahi izan ikasle gutxitu 1 (0,01)
nahi izan ikasle hainbat 1 (0,01)
nahi izan ikasle hautagai 1 (0,01)
nahi izan ikasle hautatu 1 (0,01)
nahi izan ikasle hautazko 1 (0,01)
nahi izan ikasle hego 1 (0,01)
nahi izan ikasle hezkuntza 1 (0,01)
nahi izan ikasle honako 1 (0,01)
nahi izan ikasle ideia 1 (0,01)
nahi izan ikasle ikastaldi 1 (0,01)
nahi izan ikasle ikastetxe 1 (0,01)
nahi izan ikasle informazio 1 (0,01)
nahi izan ikasle inguruko 1 (0,01)
nahi izan ikasle interes 1 (0,01)
nahi izan ikasle irail 1 (0,01)
nahi izan ikasle irakasgai 1 (0,01)
nahi izan ikasle irakaskuntza 1 (0,01)
nahi izan ikasle itun berri 1 (0,01)
nahi izan ikasle izen 1 (0,01)
nahi izan ikasle jatorrizko 1 (0,01)
nahi izan ikasle kanpaina 1 (0,01)
nahi izan ikasle konfiantza 1 (0,01)
nahi izan ikasle konprometitu 1 (0,01)
nahi izan ikasle kontaktu 1 (0,01)
nahi izan ikasle lehen 1 (0,01)
nahi izan ikasle liburu 1 (0,01)
nahi izan ikasle martxo 1 (0,01)
nahi izan ikasle matrikulatu 1 (0,01)
nahi izan ikasle modu 1 (0,01)
nahi izan ikasle negozio 1 (0,01)
nahi izan ikasle nola 1 (0,01)
nahi izan ikasle onarpen 1 (0,01)
nahi izan ikasle pare 1 (0,01)
nahi izan ikasle parte hartu 1 (0,01)
nahi izan ikasle pentsalari 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia