Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 54

2000
‎Zer lortu nahi duzu lan honekin?
‎Hala ere, giza zientzietan teknikaren aurrerakuntzak ere nabariak izan ohi dira. Hauetakobaten berri eman nahi dugu lan honetan. Eta, hain zuzen, aipatutako Freud-enazken lan hori,. Giza masen psikologia eta Niaren analisia?
2001
‎Arazo larribaten irtenbidea nondik etor daitekeen erakutsi nahi dugu, eta baita bide horretatiknola abia gaitezkeen ere. Seguruenik, ez dugu asmatuko; baina, beste norbaitekgauzak hobeto egiteko lehen oinarria ezarri nahi dugu lan honetan.
2002
‎18). Urrats berri horren beharraz jabetu nahi du lan honek. Aurrerantzean irakurri eta sakondu ahalko den moduan,, gizarte industrialaren modernizazio erreflexiboa?
2003
‎Izan ere, identitatearen eztabaidari lehen atalak eskaini ondoren, euskaldunak eta kultura industriak dira helburu nagusia hemendik aurrera. Euskaldunen eta kultura industrien sinergiak batu nahi lituzke lan honek lerro hauetatik aitzin. Lehenagoko Kontraesanan marraztu da bidearen abiapuntua:
2004
‎Lausoki bada ere, kontzeptua modu horretan zedarriturik, autoeraketa ekonomikoan jarri nahi genuke lan honetako arreta. Enpresez edo erakunde ekonomikoez ari gara, beraz.
2005
‎Ez dugu aipatu gabe utzi nahi lan honetan euskarakere behar dituela bikoiztutako produktuak bere telebist (et) an. Batetik, produktuen eklektikotasunak euskararenlantegian egin duen ekarpenagatik —eta egiten jarraituko du—, eta bestetik, telebistari aitortzen zaion komunitatearen indar kohesionatzaileak programazio zabal eta askotarikoan duelako oinarri, ez kirolean eta haurp rogramazioan oinarriturikoan soilik.
2006
‎Ama gaixoen eta seme-alaben arteko komunikazioa sustatu nahi du lan honek," tresna terapeutiko" gisa egina.
2007
‎Eskerrak eman nahi dizkiegu, nola ez, tesirako funtsezko iturriak eskaini dizkiguten orduko garaikideei. Informazio baliagarria eskaintzeaz gain, eskertzekoa dena, ez genuke esan barik utzi nahi lan hau osatzeko eta orokorrean ikerkuntza mailan burutu dugun lan interesgarriena, aberasgarriena eta politena izan dela. Eskerrik asko, beraz, goian aipatu ditugun elkarrizketaturiko guztiei.
‎–Zergatik ni nahi nauzun lan honetarako, eta ez beste edonor. Alde egin nuenetik, bakarrik moldatu zarela esan didate.
2008
‎...rberena, esate baterako.Gainera, lan honetan jaialdirako propio egin duten kantu bat ere aurkitzen da Multimusikala, eta bertan antolatzaileek dioten bezala" norbaitek galdetzen badu zer den Multimusikala, Lasarte aldera etorri eta berak esplika dezala!" Antolatzaileek Cd honen karatulan dioten bezala," urte luze hauetan jaialdia aurrera ateratzen lagundu dieten guzti horiei eskaini nahi dizuegu lan hau: Txorimalon izan diren herriko gazte guztiak, jo ta su lanean, gelditu gabe, sator atomikoz osaturiko ejertzitoa bailitzan, zuek gabe ezinezkoa litzateke.
‎Ez nuke, ordea, umezurtz utzi nahi artikulu hau, eta aurreikus dezakedana oso gutxi gorabeherakoa bada ere, ondorio apal batzuk aurkeztu nahi nituzke lan hau amaitzerako. Egia da datu zehatzagoak beharko nituzkeela behin betiko ondorioetara iristeko; hala ere, orain arte esandakoek hipotesi bat osatzen lagun dezakete:
‎Lerro hauen bidez, gure esker zintzoenak eman nahi dizkiegu lan hau garatzen bidelagun izan ditugun Ainara Estanga eta Maia Beitia Psikologiako lankidetza-bekadunei, testuaren orrazketan egindako lan bikainagatik eta ikasmateriala egiteko izandako zailtasunei aurre egiten laguntzeagatik; mila esker.
2010
‎Patziku Perurenak hala eskatuta, Berdabioren bertsoak kantatu izan direneko doinuen nondik norakoak azalduko ditut hemen [1]. Eskerrik beroenak eman nahi dizkiet lan honetan aipatzen ditudan guztiei, beren jarrera ona ezinbestekoa izan baita lan hau egiteko garaian.
2011
‎Bihotzez eskerrak eman nahi dizkiegu lan hau egiten lagundu diguten sektore elektrikoko pertsona eta enpresa guztiei, modu erabat desinteresatuan beren hondar-alea jarri baitute instalazio eta muntaia elektrikoen arloko lanpostuetan arituko diren etorkizuneko teknikariak eta langileak prestatzeko eta prestakuntza hori errealagoa eta osoagoa izateko. Haien laguntzarik gabe, ezinezkoa izango zen lan hau egitea.
‎Azkenik, eskerrak eman nahi dizkiegu lan hau egiten eta plazaratzen lagundu diguten instituzioei: Nafarroako Unibertsitate Publikoari eskainitako baliabideengatik, Nafarroako Gobernuko Euskarabideari, Nafarroako Iparraldeko Euskara Mankomunitateari eta Goizuetako Udalari emandako diru laguntzagatik.
2012
‎Euskararen erabilera sendotzen ala ahultzen ari da? Honelako galderei erantzun nahi die lan honek. Horretarako, lau herri, lau arnasgune, aztertu ditu egileak:
‎Hain zuzen, horixe islatu nahi izan du Garatek berak ere Keinua eta letraren artean izeneko proiektuan. " Egungo gizartean protagonismoa galdu dute, baina izan duten garrantzia aldarrikatu nahi nuen lan honekin".
2013
‎Kritika soziala egin nahi izan du Eratu taldeak Ispilu iluna (Mauka) bigarren lanarekin. «Ez dugu mezu negatibo bat zabaldu nahi izan, baina barruan ditugun hainbat kezka eta kexa plazaratu nahi ditugu lan honen bidez, iruditzen zaigulako mila bider errepikatuta ere hainbat gauza esan egin behar direla eta hainbat galdera planteatu behar direla», adierazi du Unai Olalde taldeko abeslari eta gitarra jotzaileak. Lehenengo lanaren bide beretik badator ere, disko berria «landuagoa» dela dio Olaldek.
‎Baina oraitan aipatu dugun Euskal Herriarenganako atxikimendu hori eta euskararen goraipatze hori ez daiteke bereiz ondoko orrialdeetan landuko dugun gaitik eta frantses nortasunaren aldarrikapenetik. Hain zuzen, atal honetan askatu nahi dugu lan honetako korapiloetariko bat. Zergatik azpimarratzen ote zuten euskaldun izaera, zergatik goraipatzen ote zuten, beren gisan, Euskal Herria, aldi berean beren burua guztiz inplikatua ikusten bazuten Frantzian eta gerlan, Frantziaren alde?
‎Azterketa testualaren bidez erakutsi nahi da Arrutiren poesian hautematen direla Pizkundean gauzatuko den poesiaren zantzu zenbait. Era berean, poetak lirika kultuaren bidea abiatu eta gero estilo hori baztertu egiten duen neurrian, Arrutiren ibilbide poetikoa poesia modernistak bere sorreran izan zituen zailtasunen adibide paradigmatikotzat aurkeztu nahi da lan honetan.
2014
‎Esan behar da lehenengo momentutik ikastetxeekiko harremana irekia eta erosoa izan dela bi aldeetatik. Nola ez, lerro hauen bidez, eskerrak eman nahi zaie lan honetan laguntza eman duten zuzendaritza eta irakasleei.
‎Eskerrak eman nahi dizkiet lan hau finantzatu duten erakundeei, Begoña Jugo zuzendariari, laborategiko lankideei (Koldo Garcia, Maialen Sistiaga eta Aitor Esparza) eta Imanol Salegiri.
‎Lerro hauen bidez, nire eskerrik zintzoenak eman nahi dizkiet lan honetan bidelagun izan ditudan pertsonei. Batetik, Ainara Godoy, Maite Isasa, Maitane Gereño, Maria De Arriba eta Aiora Gomez ikasleei (jada psikologoak) testuaren orrazketan egindako lan bikainagatik.
‎Hala adierazten du «Fish dependence 2014″ (Arrainaren mendekotasuna 2014) txostenak, egoitza Londresen duen New Economics Foundation (NEF) erakundeak argitaratua, zeinaren ingurumen-azterketen arduraduna Aniol Esteban espainiarra baita. Modu grafiko horretan, arrantzaren aztarna ekologiko moduko bat, itsas baliabideen gehiegizko ustiapena agerian utzi nahi du lan honek. Europako Batasuneko (EB) 27 herrialde kideen autosufizientzia eta arrantza-mendekotasunaren mailak aztertzen dituzte autoreek 2010etik.
2015
‎Sarreran esan dudanez, abertzale eta ezkertiar izatea batu nahi ditut lan honetan, eta batu nahi izate horrekin berez gai banatuak direla adierazi gura dut: nazionalismoa eskuindar edo ezkertiar izan daiteke; eta ezkerra, nazionalista edo ez-nazionalista.
‎Marisa Faraggiri eta Ane Sarasolari eskerrak eman nahi nizkieke lan honen hasieran emanzidaten laguntzagatik eta Materialen Fisika Zentroari (MFZ), Donostia International PhysicsCenterri (DIPC) eta Euskal Herriko Unibertsitateari (EHU) lan hau aurrera eraman ahal izatekoeman duten jarri dituzten baliabide ekonomiko eta teknikoengatik.
‎Eskerrak eman nahi dizkiet lan honetan parte hartu duten autore guziei beraien lanagatik.Bestalde, The Oxalosis & Hyperoxaluria Foundation fundazioari proiektua finantzatzeagatik.
‎Jexux Agirresarobe eta Aitziber Elortza herritarrek bideratu dute ikastolaren sorrerari buruzko ikus-entzunezkoa. Egun dugun ikastola sortzeko hainbat herritarrek egin zuten lan isil eta ahalegin itzelari merezitako aitortza egin nahi diote lan honen bidez. Hunkitzeaz gain, “ikusiko duenarekin jende asko identifikatua sentituko da” iragarri dute antolatzaileek.Albiste honi atxikita #Kilometroak15-ek sarean zintzilikatu duen zortzi bat minutuko bideoan duzue, Usurbilgo ikastolaren sorrerari buruz ekoitzi den dokumentalaren aurrerapentxoa.Nola jaio zen proiektu hau. Aitziber Elortza: Udarregi Ikastolako Artezkaritza Kontsei... Kilometroak zetorrela eta, horren bueltan bururatu zitzaidan, Usurbilen ez dela sekula egin lanketa edo aitorpen bat, ikastola sortu zutenei.
‎Nik kontrakoa egin nahi dut lan honetan. Euskal identitate izeneko jokoa zertan den ikertu eta aztertu nahi dut.
2016
‎Bukatzeko, eskertu nahi ditut lan hau bukatzera bultzatu nauten lagun guziak, asko izan dira antzerkiak interes handia sortzen baitu euskal kultura eremuetan lanean dihardutenen artean. Denak atxikitzen zaituztet bihotzean lan neketsua izan baita eta lagunen bultzada baitezpadakoa izan baita une latzenetan.
2017
‎Azkenik, azken hamarkadan zehar euskal kritikari hainbatek (Gabilondo, Apalategi, Atutxa) Bernardo Atxagaren lana gutxietsiz agerturiko argudioekiko eztabaida ireki nahi luke lan honek. Euskal literatura unibertsalizatzearen truke Euskal Herria besteexotikoa ere bihurtu izanaren akusazioa bidegabea da Obabakoak ikuspegi postmodernistatik irakurrita.
‎Urkijo eta bere helegiteak izan dira hizpide kasu honetan, baina berdin egin liteke Foru Aldundien edo edozein erakundeen kasuan ere. Bestalde, eta ikusita Urkijoren legegintzaldi honek zer nolako jarraipena izan duen euskal gizartean, ikuspegi akademikoa eskaini nahi da lan honen bitartez, atera duen zaratatik informazio eta hausnarketa gehiago ateratzeko. Hirugarrenik, eta Martínez de Lunak eta enparauek esandakoari jarraituz (2013: 13), euskal soziolinguistikak sakontasun teoriko falta du eta gure artean orain arte ezezagunak izan diren kontzeptu batzuk aurkeztu eta aplikatu nahi izan dira, euskarazko ikerketa egiten gabiltzan lagun guztien artean gure ezagutza aberastu eta saretzeko.
‎Egileek WDiamant Herramientas-i eskertu nahi diote lan hau aurrera eramateko eskaini duenfinantza-sostengua.
‎Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerkuntzaren sailari, Euskal Herriko Unibertsitateari (UPV/EHU) (IT756 -13) eta Espainiako Ekonomia eta Lehiakortasunaren Ministerioari (FIS2013-48286c2 -1-P eta FIS2016 -75862-P) eskertu nahi diegu lan hau aurrera eraman ahal izateko eman dizkiguten baliabide ekonomikoengatik. Baliabide konpuntazionalak Donostia International Physics Center-k (DIPC) eman dizkigu.
‎Egileek Eusko Jaurlaritza (IT618 -13) eta Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU (UFI11/ 56) eskertu nahi dituzte lan hau aurrera eramateko jasotako diru-laguntzagatik.
2018
‎Hori arras atsegin zitzaitan. Eta parada hau baliatu nahi dut lan huntan lagundu nauten apez eta parropiar guziak eskertzeko, aipamen berezi eta hunkigarri bat eginez emazteetaz. Zer litezke gure parropiak emazteen ekarpena gabe???
‎Juan Luis Zunzunegui? medikuari eta Malu Ayora erizainari eskertu nahi genieke lan hau egiteko beharrezko datuak jasotzeko baimena emateagatik eta une oro izandako jarrerarengatik. Lan hau Eusko Jaurlaritzaren doktoratu aurreko beka bati esker eraman ahal izan da aurrera (PRE_ 2014_ 1_ 137).
‎Horrez gain, aipagarria da ikerketa-guneko (Zumarraga, Urretxu, Legazpi, Azkoitia, Azpeitia eta Beasain) udalekin urtero egindako hitzarmenei esker lan hau aurrera eramatea posible izan dela. Ildo beretik, Patxi Xabier Txakartegiri eskertu nahi diogu lan honen inguruan egin duen irakurketa kritikoagatik eta bere ekarpenengatik.
‎10 Zin-zinetan eskerrak eman nahi dizkiegu lan honetan eskuzabal lagundu diguten irakasle eta ikasle orori; haien kolaborazioak merezi du aintzat hartua izatea administrazioaren aldetik, eta hala eskatzen dugu hemen.
‎Nazioarteko hainbat ikerlarik nabarmendu duten bezala (Muller, 2003; Freshwater, 2003; Darnton, 2014; Bunn, 2015 eta abar), azken hamarkadetan zentsuraren ikuspegi postestrukturalistak nahiz honekiko erreakzioek emandako eztabaida, kritika eta teorizazioak azaleratu dira, baina ez da literatura hispanikoaren eremuan honen oihartzunik nabaritu, ez eta euskal literaturarenean ere. Hala, fenomeno zentsorearen kontzeptualizazioa gaurkotzeko nahiz zabaltzeko beharra azaleratu eta hutsunea betetzeko oinarriak proposatu nahi dira lan honetan, euskal literatur eremuko zentsura indarrak ahalik eta modu zehatzenean ikertu ahal izateko.
2019
‎Nafarroako eremu mistoan D ereduan euskaldundutako gazteen profil soziolinguistikora lehenhurbilketa egitea ahalbidetuko duen galdetegi bat aurkeztu nahi da lan honetan. Izatez, ikerketazabalago baten lehen pausoa da lan hau.
‎Gauzak horrela, Bakaikuko leku-izenak jaso eta gorde nahi duen lan honetan, ezinbestekoa iruditu zait izen horien ahoskera ere azaltzea. Batzuetan, ez da erraz izaten azentu-marken bidez ahoskera islatzea.
2020
‎Orain arte Eñaut Etxamendiren obra narratiboaren inguruan aletu ditugun oharrak perspektiban jarri nahi ditu lan honen azken parteak. Ondoko hau da egiten duen galdera:
‎Ahots urratua ardatz, melodia goxoekin bustita, eta erritmo lasaiari jarraiki, Jesus Perez Suso eskoriatzarrak Corazón salvaje kantua sortu du, eta Patxi Rama musikari gasteiztarrarekin batera bideoklipa grabatu. Eskoriatza bizirik Youtube kanalean ikusgai dago, eta, emaitzarekin" pozik", deskantsu pixka bat hartu nahi du lan hau amaitu berri. Hala ere, aurrera begira beste proiekturen bat martxan jartzea ere badela bere asmoa adierazi du.
‎Zergatik nahi duzu lan hau?
2021
‎Edo eremu autonomoa eta apartekoa al da literatura itzuliaren esparrua? Era horretako galderei erantzuteko saiakera egiten dute itzulpen-ikasketetan itzulpenaren soziologiaren bidetik egindako hainbat ikerketak, eta guk ere hein batean gisa horretako galderei erantzun nahi diegu lan honen bidez.
‎Baina, egitasmo horien xehetasunei baino, horien atzean egon daitezkeen aspektu pedagogiko-metodologikoei heldu nahi die lan honek batik bat. Horrela, ohiko saio magistrala saihestuta garatzen dela Lauaxeta proiektua dio BE1-ek, eta hori kezka nagusienetariko bat izan ohi da tankera honetako metodologiak ikastetxeetara eramaten direnean:
‎Azterketa eta ibilbide orri zehatza dugu, batetik, urteotan Udalaren jarduna gidatzeko balioko duena, eta, bestetik, etorkizunean, erakunde eta enpresei proiektua aurkezteko ere balioko du, finantziazioa lortzeari begira. Gainera, azpimarratu nahi dut lan honen kostua, 15.000 euro, Jaurlaritzako Ingurumen Sailaren dirulaguntza bidez finantzatu dela oso osorik”.
‎Horregatik egin nahi duzu lan hau?
2022
‎Hain zuzen ere, profil horietako bat izango dugu ikergai lan honetan. Zehatzago, profil proaktiboaren barruan kokatu ditugun D ereduan euskaldundutako hiztun berri gazteen hizkuntza erabilera aztertu nahi da lan honetan, euskararen biziberritze prozesuaren testuinguruan kokatuta, baita erabilerak DBHtik gaur egunera arte izan duen bilakaera ere. Hain zuzen ere, lan honetan lehen hurbilketa bat aurkeztuko da, eztabaida talde baten eta banakako elkarrizketen bidez aztertutako gazteen euskara erabilerari eta muda linguistikoei dagokiena, hauen ezaugarriak ezagutuz eta mudak laguntzen eta oztopatzen dituzten osagaiak identifikatuz.
‎Laburpena. Lizarran murgilketa ereduan euskaldundutako gazte hiztun berrien hizkuntza erabilerak aztertu nahi dira lan honetan. Bertan lehen hurbilketa bat aurkeztuko da, lau gazterekin gauzatutako eztabaida talde baten eta lau banakako elkarrizketen bidez gauzatu dena, aurretik 35 gazteri pasatako galdetegiaren bidez identifikatutako profil soziolinguistikoetako bat sakonago aztertzeko:
‎Lan hau Medikuntza Graduko Gradu Amaierako Lanetik eratorria da. Hortaz eskerrak eman nahi dizkiot lan hau burutzea posible egin duen Haritz Esnal Amundaraini, momentu oro emandako arreta eta feedbackarengatik, gertutasunarengatik eta eskainitako laguntzarengatik. Eta ezin ahaztu, ezkutuagotik baina beren laguntza eman didaten Iñigo Martin Alvarez psikologo eta medikua, eta Eulalia Mariñelarena Mañeru egoiliarrenganako bidea errazteagatik.
‎Horregatik egin nahi dut lan hau.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia