Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2007
‎Gure gizartean, euskara asko estimatutako gaia da, guraso gehienek nahi dute beren seme-alabak euskara ikasi eta euskaraz egin dezaten, baina bestelako giza ereduak antzematen dituzte gaztetasunera heltzen direnean, eguneroko hizkuntza erabilerak bestelakoak direla ohartzen dira, erdara erabiltzeko joera edo ohitura dutela helduek. Eta haurrak, errazago ikasten du egin behar duela esaten zaiona baino, besteek egiten dutena edo bere inguruan ikusten duena.
‎Hori euskararen kontra egotea ote da? Erriberako guraso askok nahi dute beren seme-alabek euskaraz ikas dezaten. Gaur egungo legearekin hori ez da posible.
2008
‎Indigenak luzez izan dira beren kulturagatik estigmatizatuak, eta kitxua erabiltzeko lotsa handia dago oraindik. Familia batzuek ez dute nahi beren seme-alabek eskoletan kitxua ikas dezaten, gaztelera bai ordea, eta ahal izanez gero baita ingelesa ere. Teknologia berriekin ez da egon hitz berriak sortzeko modua, gazteleratik hartzen direnez kitxua ez da sustatzen.
2010
‎Udal eta Aldundi, Jaurlaritza eta komunikabide publiko, Osasun Zerbitzu eta irakasletza,..) sarbide-aukerak zabaldu egiten dituela (edo ezinbesteko baldintza dela) ikusirik, etorkizun-prognosi horrek zera lekarke bidelagun: probableena dirudien etorkizun-eszenario horretarako ahalik eta ongien ekipatu nahi izatea beren seme-alabak, eta ekipamendu hoberena, alde horretatik, D ereduak eskaintzen duela sentitzea. Hipotesi hori egia izatera, han-hemen indar betean funtzionatzen duen fenomeno baten aurrean geundeke:
2011
‎Eta gainera horrek sortzen dituen agrabioak eta gainera horrek sortzen duen kezka gurasoen partetik ere. Zeren eta gurasoek beraiek ere ez dute nahi beraien seme-alabak aldameneko herrira joaterik, horrek arriskua oraindik gehiagotzen duelako, kotxea hartzen dutelako eta abar eta abar. Orduan nik uste dut, noski, ordutegi bat jartzen baldin bada, arautzen baldin bada eta abar, hori leku guztietan betearazi behar dela, dudarik gabe.
2015
‎Lehen Hezkuntzako guraso-eskolak ikasturtean beste bi saio gehiago izango dituzte eta guztira 70 gurasok parte hartuko dute bertan. Argi dago Ikastolako gurasoek parte hartu nahi dutela beraien seme-alaben hezkuntzan eta iraskasleekin elkarlanean aritu, elkarri lagunduz.
2017
‎Eta iruditzen zait krisiarekin areagotu egin dela joera hori. Guraso askok oraindik ez dute nahi beren seme-alabek, adibidez, Filosofia ikasterik: –Zer egingo duzu horrekin?
‎Auskalo estatubatuarrak benetan beraien eredu kapitalista eta bortitzaz damutzen diren edo ez, auskalo zergatik den, baina helburu nagusi argia dago hemen, gurasoek beraiek onartu bezala. Ahalik eta luzaroen mantendu nahi dituzte beraien seme-alabak mundu irreal horren baitan, fantasiazko burbuilan, oskolan, auto-estimua igo dezaten batetik, eta ahalik eta zoriontsuen ahalik eta denbora luzeenean izan daitezen, bestetik (mundu gordinarekin ahalik eta beranduen egin behar dute topo). Neurosia da nagusi!
2020
‎Gurasoak dira lehen hizkuntza transmititzeaz arduratzen direnak; gainera, kasu askotan, eskolaz kanpo arabierazko klaseak jaso dituzte gurasoek hala eskatuta. Espainiako arartekoaren txostenak jasotzen du guraso etorkin ia guztiek(% 97,3) nahi dutela beren seme-alabek familiaren hizkuntza eta ohiturak mantentzea, eta baita Espainiako hizkuntza eta kultura ikastea ere. Horrek erakusten du etorkinak beren seme-alabak gizarte berrian eta eskola eremuan integratzearen aldekoak direla (Arartekoa 2003).
2021
‎Izan ere, sei ikasletik batek eskola-ibilbide elebiduna uzten du prestatzeko kurtsoaren eta lehen mailako bigarren kurtso ertainaren artean, abandonua% 15ekoa delarik bigarren mailako seigarrenaren eta hirugarrenaren artean. Konparatiboki, abandonuak txikiagoak dira Seaskan,% 1 ingurukoak baitira, batik bat gurasoen hizkuntza kontzientzia zein motibazioa handiagoagatik, benetan nahi dutelako beraien seme-alabek bigarren mailako ikasketak euskaraz egin ditzaten eta hizkuntza hori ondo menperatu dezaten.
2022
‎Gauza bat dago, ordea, komunean: ama guztiek (salbuespen eroak salbu) onena nahi dute beren seme-alaben  tzat. Onena den hori nola eman edo nola lortu, horretan da  tza amatasunaren funtsik latzena.
2023
‎Hain zuzen ere, Eusko Jaurlaritzaren planean ageri denez, gaitasun handiak izateko susmoa egon arren, familia batzuek ez dute inolako jarduketarik egin nahi izaten beren seme-alabekin. Aupatuz elkarteari ez zaio egokia iruditzen erabaki hori.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia