Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2008
‎Emaitzak aski estonagarriak izan ziren batzuentzat: gurasoetatik %56-k nahi zuten beren haurrak euskara ikas dezan; horietatik %75-k nahi zuten ama-eskolan has dadin. 2006ko inkestan ere zerbait konparagarria ateratu da:
2010
‎Ama-hizkuntzan eskolatua izateko eta ama-hizkuntza ez den batean eskolatua izateko eskubideak, biak errespetatzen ditu norbanako irizpideak. EAEko guraso erdaldunek partez edo osoz euskaraz eratutako hezkuntza moldea nahi badute beren haurrentzat, hartarako eskubide osoa aitortzen die norbanako irizpideak. Ama-hizkuntzak, aldiz, ez die hartarako aukerarik ematen.
‎Guraso gazteen gehienek (282 pertsona) nahi dute beren haurrak euskara ikas dezan eskolara joanen delarik: 282 pertsona= %56 (%19 osoki ados, %37 nahiko ados).
2014
‎Dantzari biziki onak ziren eta orduan arrazako etorki gisa, dohain bezala, ikusten da, ahanzten delarik jauziak dituztela biziki ontsa ematen edo kontra dantzak. S. Etxekopar harritzen da jende behar den bezalakoek ez dutela nahi beren haurrak familia horretako batekin ezkontzea. Kontent litzateke bera alaba ezkontzen balitzaio mutiko edale, lan gabezian kokatua eta beti joka ari den batekin, bere norma mentaletan atxikitzen baitu, mozkorturik sartzen garelarik egiten den gauza dela emazteari ehauz’aldi ttipi baten ematea?
2015
‎–Ofizialki inkesta bat egina izan da BAB (Baiona, Angelu, Miarritze) hirikidegoan jakiteko zenbat aitamek nahi zuten beren haurrek ikas zezaten euskara eskolan.
2021
‎Zer estutasuna ama batendako ez duelarik ikusten bere haurra kanbiatzen! Zenbaitek ez dute nahi beren haurraren zilbor hestea moztu. Nahi lukete beren ondoan ukan betikotz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia