Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 65

2004
‎Gure aitak beretzat nahi lukeen eskolaren jabe banaiz ni, baina ez hari darion etorriaren ondorengo. Gure aitari etorria dario.
2005
‎Marro eta haren lagunak plazako zuhaitz baten inguruan estu-estu lotuta ipini zituzten; hantxe geratu ziren gau osoan. Hurrengo goizean, Adela goiz jaitsi zen haiek askatzera, ez baitzuen nahi eskolara zetozen haurrek Marro-eta hala ikusterik. Laguntza eskatu behar izan zuen korapiloak askatzeko, berak bakarrik ezin zuen eta.
2006
‎Izan ere, ABBEren asmoak irakaskuntzari, industriari eta ikusleei dagozkie. «Batetik, Ygor Yebrak Bilbon sortu nahi duen eskolari erabateko babesa emango diogu», azaldu digu Ortiz de Arratiak. ABBEren sortzaileek harreman estua daukate Yebrarekin-elkarteko ohorezko presidentea da dantzari bilbotarra-, eta hori oso lagungarri izan dute zenbait ate irekitzeko garaian.
‎Nork: adibidez, koloretako bideoa exekutatzeko aukera ematen zuen monitorearen leihoa, eta duala zen bere arkitekturan prozesadorea, hainbeste egin zezakeena MS-DOS sistema eragilea (lehen sistema eragilea) Microsoft merkaturatu zuen, eta haren gainean exekutatu daiteke Windows, gutxienez Windows XP iritsi arte). hamarkadaren hasieran laurogeita hamar Japoniako gobernuak BTRON PC ezarri nahi zuen eskolak. Zurrumurru batzuen arabera, Estatu Batuetatik presio komertzial handia egin zuen, geldiarazteko proiektua.
‎Derrigorrezko eskolaldirako bi proposamen egiten dira: a) Euskal Curriculum osoaren proposamen irekia egiten da, hala nahi duten eskolek eta beste hezkuntza erakundeek (administrazioek...) proposamen horretaz nahi duten moduan baliatzeko; b) Euskal Curriculum oinarrizkoaren eta komunaren proposamena, hala nahi duten eskolek konpromisoa hartzeko oinarrizkoa eta komuna dena indarrean jartzeko eta ebaluatzeko. Lan horien bidez galdera hauek erantzuten saiatzen gara:
‎Derrigorrezko eskolaldirako bi proposamen egiten dira: a) Euskal Curriculum osoaren proposamen irekia egiten da, hala nahi duten eskolek eta beste hezkuntza erakundeek (administrazioek...) proposamen horretaz nahi duten moduan baliatzeko; b) Euskal Curriculum oinarrizkoaren eta komunaren proposamena, hala nahi duten eskolek konpromisoa hartzeko oinarrizkoa eta komuna dena indarrean jartzeko eta ebaluatzeko. Lan horien bidez galdera hauek erantzuten saiatzen gara:
‎• Zer daukagu eta batez ere zer eduki nahi dugu elkarrekin Euskal Herrian bizi garenok? (Euskal curriculum oinarrizkoa eta komuna, borondatezkoa da, baina hala nahi duten eskolek behin erabakia hartuta, curriculum hori aplikatzeko eta ebaluatzeko konpromisoa hartuko dute).
‎2 Komunitate osoaren bizikidetza demokratikoa sustatu nahi duen eskola, pertsona guztien partaidetza-inplikazioa bilatuz.
2008
‎Beraz maiatzaren 18an Iruñean ospatuko den festa handirako motor beroketa izango da Aiakoa.Festa xumea izatetik kalitatezko euskal eskola publikoaren alde dauden guztien bilgune izatera pasa da Takonerako jaia eta Gipuzkoako ikasle, guraso eta langile talde batek bultzada eman nahi izan dio Aiako festa antolatuz.Eskola euskaldunaHain juxtu elkartearen helburu eta nahia balioetan oinarritutako Euskal Herri osorako eskola publiko euskalduna sortzea da eta horixe eskatuko da Aia eta Iruñeako jai egun horietan. Gainera, elkarteak sortu nahi duen eskola ereduan ikasle, guraso eta langileek denek izan behar dute lekurik, denek bat egin eta parte hartu behar dute gogoko Eskola berria eraikitzeko, eta datorren igandean festan ere denek izango dute lekua. Helburu horiekin bat egiten duten guztiak bilduko dira eskaera horiek festa giroan egiteko.Aiako egitaraua zabala da, goizean mendi irteera, herri kirolak eta jaialdia, eguerdian kantu bazkaria eta haurrentzako tailerrak, eta arratsaldean erromeria izango dira.
‎Produkzioa eskasa izatea eta menua garestiagoa izatea arazo handia izaten da menu ekologikoaren aldeko urratsa egin nahi duten eskola gehienentzat, are gehiago sukalde propiorik ez badute. Orduan, zerbitzua ematen dieten catering-aren baitan gelditzen dira erabat.
2009
‎–Nafarroako errege, zure erresumako zein mintzairatan nahi dituzu eskolak?
‎Idatzi honen bidez gure kezka eta haserrea helarazi nahi dizuegu eskola berria dela-eta. Orain dela lau urte eskola berria egingo zen berri izan genuen, baina, jakin izan dugunez, gaur egun arte ez da aurrerapauso handirik egon.
‎Hala ere, guraso elkarteak zaindari eginkizuna duela dio Ikas-Bi hezkuntza publiko elebiduneko gurasoen elkarteko presidente Thierry Delobelek. Frantziako Hezkuntzak baliabideak murriztu nahi ditu eskoletan, eta horrek eskola publikoaren kalitatea kolokan ezartzen du, Delobelen iritziz.
‎Project Rainbow izena eman zioten beraien gidoiari, eta hilabeteak pasatu zituzten Interneten informazioa partekatzen, lagun batek egoeraz izututa poliziari abisatu zion arte. Beraien etxeetan aurkitu zituzten Columbineko gertaeretan inspiratutako idatziak, lehergaiak egiteko anarkisten liburuak eta ustez eraso nahi zioten eskolaren planoak.
2010
‎Eskola 2.0 jadanik sartuta dago, planak ibilbide bat zuen eta bukatzear dago. Jarraituko dugu kablea ipini nahi duten eskolak animatzen eta informazioa ematen; gure lana informatiboa baita, pentsatzen dugu informazioa emanez lortuko ditugula gure helburuak.
‎Baina garbi genuen ere inoiz ez ginela izango administrazioaren eskola. Beraz, lotura hori emateko zailtasunak izango genituela jakitun, guk aurrea hartu behar genuen, nahi genuen eskola publikoa nolakoa izan behar zen definituz. Hortik abiatu ginen, eta, I. Batzar Nazionalaren aurretik, lan asko egin genuen.
‎Ikastola kolektiboko arduradunak sumatzen hasiak ziren haiek proposaturikoa ez zitzaiela interesatzen euskal sozialistei,, eta haien estrategia gu desprestigiatzea izan zen: hau da, irudikatzen hasi ziren guk ez genuela parte hartu nahi eskola publikoaren legea egiteko prozesuan, engainatu egin genuela gobernua, edo ezinezkoak planteatzen genituela. Kanpora begira, hori izan zen haien mezua.
‎Baina baita arrasto edo ondorio handia utzi ere: . Eragin nahi baduzu eskola batean, egin itzazu ikasmaterialak. Irakasleak ez du egingo zuk esaten duzuna, ezta pentsatu ere, baina ubide bat eskaintzen duzu; eta hor, batzuk ibiliko dira ezkerrerago, besteak eskuinerago?
‎–Nik ez dut uste posible zenik sare bakarra osatzea orduan. Kontuan hartu behar da, adibidez, autonomia ezartzean, Madrilek berak ez zituela transferitu nahi eskola publikoak. Pentsa!?.
‎Urtebete joan da Patxi Lopezek, asaba zaharrak gomatuz, Eusko Jaurlaritzako lehendakaritza hartu zuenetik eta, egunkari batean irakurri dugunez, hondamendi aurreikuspen guztien gainetik herriak beti bezala funtzionatu du geroztik: dendek goizero ateak irekitzen dituzte, trenek eta autobusek herritarrak lantokietara eramaten dituzte, Teleberria hiruretan hasten da, medikuek herritarrak artatzen dituzte, gurasoek nahi duten eskolara eramaten dituzte haurrak eta bakoitza nahi duen hizkuntzan mintzatzen da.
2011
‎euskarazko ingurumen arruntean (eguneroko bizimoduari dagozkion gorabeheretan) txertatu behar dute gazte horiek beren jarduna eta, lehenago edo beranduago, beraiek bezala euskaraz jarduten duten eta euskarazko bikote-bizitza eraiki nahi dutenekin elkartu, euskal familia bat sortuz. Familia euskaldun berri baten ernamuin horrek bakarrik garantiza dezake, perspektiba kolektiboan, hizkuntza horren belaunez belauneko transmisioa. euskara indarberritu nahi duten eskolek eskolaz kanpoko eta eskola ondoko euskal gizartegintzan jardun behar dute, horregatik, ikasleek ere argi ikus dezaten zergatik ari diren euskarazko ahaleginean. horrek, berriro esan, eskolaren garrantzia (handia, dudarik gabe) gizarte-bizitzako beste jardun-guneen argitan antolatzea eskatzen du. eta horrek, berriro ere, euskaraz ezinbestean zer eratu nahi den argitu, adostu eta inplemen... diglosia molde berritu bat eratzea. hori egiten ez bada, Intergroup social dependency harreman moldeak bere bidea egiten du eta, ordainsarieta zigor-debekuen sistema biak hain desorekatuak izanik indar-ahalmenez, hiztun-talde indartsuena ateratzen da horrelakoetan garaile.
‎Berriro ere eskolara jo behar ote da beste eskakizun batekin? zorionez edo zoritxarrez, baietz esan behar. gizarteak nahi badu eskolaren zeregina izango da hori ere. eleaniztasuna etxe-giro batzuetan bizi da, baina gehienetan bat edo bi dira erabiltzen diren hizkuntzak, beraz, berriro esanda, nahi badugu, eskolak zeregina du honetan ere. Jakina, eskolan egiten denak askoz arrakasta handiagoa izango du gizartean ere laguntza baldin badu; eleaniztasuna onartu ez ezik osatu, eta balioztatu norberaren hoberako, bizibide ardurei hobeto erantzuteko eta giza harreman armoniatsuagoak lortzeko.
‎–Txina sistematikoki ahalegindu da tibetarron hizkuntza hutsaren pareko bihurtzen?. Free Tibet,. Milaka ikaslek salatu dute Txinak tibeteraren erabilera gutxitu nahi duela eskoletan?, Berria, 2010-10-21.
2012
‎bizitza globala da. Haurra bizirik eta bizitzen nahi dugu eskolan, eta bizi delako ikasiko du.
‎Eskolarentzako helburu batzuk irudikatu, galdera honen arabera: Zer lortu nahi dugu eskola gisa. Ahal bada, bereizi helburu motak.
2013
‎Pedagogia eraldatzailea darabilte. Ume libre, arduratsu eta kritikoak sortu nahi dituen eskola da. Eta, horretarako, hainbat ezaugarri ditu haien pedagogiak:
‎UNEDen egoera Jeltzaleek bestetik Bergarako UNEDen egoeraren inguruan galdetu zioten Udal Gobernuari. " Ikasleak arduratuta daude eta jakin nahi dugu eskola presentzialak kolokan dauden edo ez Bergaran eta zer gertatuko den Aste Santuko oporren ostean. Hedabideen bitartez jakin dugu batzorde berri bat osatu dela eta jakin nahiko genuke batzorde hori zeintzuk osatzen duten eta zeintzuk diren helburuak.Lehentasuna izan beharko litzateke UNEDen hezkuntza kalitatea mantentzea", azaldu zuen Oiarbidek.
2014
‎Eskola bakarra dago, eta gurasoek beti izan dute indar handia, baina batzuetan ez dugu jakin behar bezala bideratzen. Uste genuen Ikas Komunitatea bat zetorrela guk nahi genuen eskola ereduarekin. Eta, horregatik, iaz hasi ginen pauso batzuk ematen.
2015
‎Ez horrenbeste neuk eduki ez nituelako, beharrezkoak iruditzen zaizkidalako baizik. Lana egin dezaten nahi dugu eskola honetan; daukagun bizimoduarekin, geure burua erakusten aritzen gara, baina zeure buruarekin egoteko eta zer egin nahi duzun pentsatzeko astia kentzen du horrek. Kanpora begira bizi gara, hein batean sistemak hori eskatzen digulako.
‎Galdetu nionean medikuari ea posibilitaterik nuen eskola ematen hasteko, hark esan zidan oraindik goiz dela, baina nik eman nahi banituen eskolok, has nintekeela astiro-astiro.
2016
‎Uztailean izango da matrikula egiteko tartea. Gutxienez, 15 ikasle beharko dituzte zikloa osa dadin; eta, gehienez, 25 Izena ematerakoan, ikasleek aukeratu beharko dute goizez edo arratsaldez jaso nahi dituzten eskolak, eta adierazi beharko dute zer gaitasun dituzten hizkuntzari dagokionez. " Gure apustua da ikastaroa euskaraz ematea; gainera, ikusten dugu bailara honetan lana egiteko, hizkuntza menderatu behar dutela profesionalek.
‎Interesgarriak iduritzen zitzaizkidan eskoletara baino ez nintzen azaltzen, irakasleek zerbait eskaini nahi zuten horietara. Ikertzaile izan nahi-eta, edo ikertu nahi dutelako eskolak ematera behartzen zituzten gaizki deituriko irakasle haien eskoletara, ez nintzen azaldu ere egiten.
‎Asmoa da arrapalada bat eraikitzea sarreraraino eta Ez zuten arrapalada bat eraiki nahi eskolan lan egin zezan.
2017
‎65 ikasle daude egun, baina goraka doa kopurua. Erronka berriei heltzeko prest daude, eta horretarako eraiki nahi dute eskola berria. Uneotan, baina, etziko eguna dute buruan.
‎irakasleak, ikasleak, gurasoak, lorezainak eta sukaldariak. KiVa programak aurre egin nahi dio eskoletan ematen den indarkeria orori, berbazkoari zein fisikoari. Eta gure ikastolak abian jarri du programa hori.
‎Halaber, 1972an abiatutako hizkuntza politikan aniztasuna lortu nahi zen eskola mailan, baina azkenean gaztelania, ketxua eta aimara izan dira plan horretan sartu direnak, ez Amazoniako hizkuntzak.
2018
‎EH Bildu abstenitu egin zen Gobernu taldeko zinegotzien (EAJ) eta Mª Luisa Arija zinegotzi sozialistaren oniritzia jaso zuen aurrekontuak eta EhBilduk abstentzioaren hautua egin zuen.Gizarte zerbitzuetan zentratutako aurrekontu-lerroa egonkortzen da (aurreko ekitaldiarekin alderatuta+ %6), hirigintzako hobekuntzak(+ 29,81), kulturaren eta euskararen sustapena(+ %7) eta gizartearen elkarbizitzaren sustapena.Berrikuntza nabarmenen artean, eta kulturaren atalean, streaming (zuzen-zuzenekoa) formatuan opera ikuskizunak eskaintzera, musika kontzertuak antolatzeko parrokiako elizako organoa konpontzera eta Aljibean kultur programazioa berreskuratzera bideratutako partidak dira azpimarragarriak. Bertsolaritza sustatzeko" Harituz" taldeak 4.000 €ko laguntza jasoko du bultzatu nahi duten eskola-proiektu berria laguntzeko. Aipamen berezia merezi du Amasa eta Villabona elkartzearen 400 urteurrenaren inguruan (1619-2019) liburu bat egiteko onartutako partidak, data horrek udalaren arreta berezia izango duelarik.Udaleko artxibategian honako hauek egitea aurreikusten da:
‎Ekainean egin nahi dute Eskola Bidearen proba pilotua
‎Gero, gauean lo hartu ezinda hasten dira, eta jateko ere gogo gutxi izaten dute. Arazoa larriagoa denean, berriz, ez dute joan nahi izaten eskolara. Bestelako sintomak ere izaten dituzte:
2019
‎Ia ez dut hortzik gabe gelditu nahi. Ia ez dut etxean egon nahi eskolara ez joateagatik.
2020
‎Hori beste mundu bat zela esaten nien. Kontserbatorioko Esteban Elizondori zer jo nezakeen galdetu nion, eta nahi banuen eskolak emango zizkidala esan zidan. Azkenean, organo ikasketak egin nituen.
‎Ez da lan erraza. Besteak beste, malguago nahi lukete eskola: adingabe horiek maiz beren haurtzaro hautsien ondorioz dakartzaten premiei egokitzeko prest.
‎Elkartzen ziren gurasoak euskaltzaleak eta berritzaileak ziren, eta garai hartan zegoen eskola nazionala ez zuten ikusi ere egin nahi, espainola, euskararen kontrakoa eta atzerakoia zelakoan. Seme-alabak ez zituzten hezi nahi eskola frankistan. Gure gurasoek, gainera, Mattin anaia nazionalean sartu behar izan zuten, eta beste zerbait nahi zuten niretzat.
‎galderari erantzuteko lan ildo batzuk planteatu dizkigu Inma Muñoa Ikastolen Elkarteko Hizkuntza Egitasmoen koordinatzaileak. Oso argi adierazten du “ikastetxe barruan nahiz kanpoan nagusiki euskaraz biziko diren gazteak hezi nahi dituen eskolak, ahal duen neurrian baina ezinbestean erregistro eta aldaeren gaiari heldu behar diola”. Hezitzaileek erregistro eta aldaeren lanketa eguneroko jardunean txertatzeko dituzten baliabideetatik bi aipatu ditu:
Nahi zuen eskolan sartu zen.
2021
‎Integrazio Batzordea 1999an sortua, Ipar Euskal Herriko ikastoletan eskolatuak diren ahalmen urriko haurren, buraso eta adiskideen elkartea da, Seaskaren baitan dena. Ezberdintasuna kontutan hartu nahi duen eskola izaiteko xedearekin lanean ari da. Bildua den dirua, ahalmen urriko haurren euskaraz eskolatzeko da, proiektuak bideratzen eta segitzen laguntzen ditu.
‎Dakigularik bidezko aldarrikapen hori aspaldikoa dela. Berri onik ukanen dutea heldu den buruilean murgiltze eredua abiarazi nahi luketen eskolek. Eta euskaraz gehiago erakatsi nahi duten Angeluko eta Donibane Garaziko ikastetxe publikoek?
‎Horren parte izateak ilusio handia ematen dit. Horren erreleboa hartzea oso berezia da niretzat. Zer helbururekin abiarazi nahi duzue eskola. Iñigo Etxaniz: Usurbilen txalapartari harrobi dezentekoa egon zen, baina denborarekin desagertzen joan da.
‎Gu bai zorionekoak, egungo paradigma berriak helburu horiek guztiak bildu nahi baititu popurri batean, antza. Sistemak gizaki-mota jakin bat erreproduzitu nahi du eskolaren bidez, Identitatearen arabera eraikitzen dena, esanekoa eta erresilientea, makinan erraz sartuko den engranajea dena eta, noski, zoriontsu dela pentsatzen duena.
‎Lehiakortasuna are gehiago bultzatzeko proposatu zituzten Friedman-ek eta beste ekonomialari batzuek zenbait neurri ezagun: eskolen arteko lehia sustatzeko sortu ziren PISA antzeko rankingak, zeintzuek, oraindik ere, baldintzatzen dituzten egungo herri garatuetako heziketa-sistema gehienak; ildo neoliberalari jarraiki, eskolak ahalik eta gehien pribatizatu beharra zegoen, eskolen arteko elkarlana baino lehiakortasuna bultzatzeko-guraso-bezeroek nahi duten eskola hautatu dezaketenez, hoberena hautatuko dute, eskola txarrenak hobetzera behartuz—; labur esanda, zerrenda luzea baita, enpresa-munduari mesede egiten dion meritokrazia ezarri beharra zegoen, non meritokraziak, egun, gizabanakoen eliminazio eta promozioa esan nahi duen, Sennetten hitzetan.
2022
‎Muñoak (2020: 122) argi du: " Ikastetxe barruan nahiz kanpoan nagusiki euskaraz biziko diren gazteak hezi nahi dituen eskolak, ahal duen neurrian baina ezinbestean, erregistro eta aldaeren gaiari heldu beharko dio".
‎Batek baino gehiagok galdetzen zuen ea ijito ez ote zen. Neskak hamaika urterekin, lotsatuta edo, amari ia ez zion kasurik egin, merienda hartu bai, baina Elenerekin geratu nahi zuen eskola ondoko plazan jolasten. Biek bazekiten nola jokatu eta zer egin behar zuten inor arrarorik hurbilduz gero.
‎Plana Osasun eta Hezkuntza sailen arteko «elkarlanaren» fruitua dela nabarmendu dute, eta EHUko eta Osakidetzako hainbat adituk ere parte hartu dutela. Honen bidez «sistematizatu» egin nahi dute eskoletan suizidioarekin lotutako egoerak agertzen direnean nork eta nola jokatu behar duen. Bide batez, eskola bera gaiaz mintzatu ahal izateko espazio bat izatea nahi dute.
‎Plana Osasun eta Hezkuntza sailen arteko «elkarlanaren» fruitua dela nabarmendu zuten, eta EHUko eta Osakidetzako hainbat adituk ere parte hartu dutela. Horren bidez «sistematizatu» egin nahi dute eskoletan suizidioarekin lotutako egoerak agertzen direnean nork eta nola jokatu behar duen. Bide batez, eskola bera gaiaz mintzatu ahal izateko gune bat izatea nahi dute.
‎Transmisioa, beranduenez, 1950eko hamarkadan amaitu zen. «Familiek ez zutelako nahi eskolan seme-alabek ere sufritzerik haiek barnetegi-eskoletan eta elizaren erakundeetan sufritu zutena», hizkuntza indigenen aldeko ekintzaileak azaldu duenez.
‎Ulibarrenak jende arruntaren historia zabaldu nahi du eskoletan, Museo Ibiltaria egitasmoarekin.«Piezak ukitu gabe, ez da harreman esturik sortzen obrekin; eskuekin ere begiratu behar dugu».
‎Zapatu honetan, Eskoriatzan, marea arrosa sortu nahian, zapatuko eskolako jaia koloreztatzeko asmoa dute antolatzaileek. Hori horrela, Hezi eta hazi lelopean Herri Eskola publikoa indartzeko eta bultzatzeko egindako kamisetak jantzita irteteko animatu nahi dituzte eskolako ordezkariek herritarrak.
‎Kapitalismoaren eta heterosexismoaren kontra aritzen gara aho betean, eta gero umeak sistemara egozten ditugu. " Espabila dadila"," ikas dezala zer den bizitza"," ohitu dadila lehenbailehen mundura"," nire semeak ez ditu azazkalak margotu nahi eskolan barre egiten diotelako"," nire alabak beti printzesaz jantzita joan nahi du eskolara".
‎Kapitalismoaren eta heterosexismoaren kontra aritzen gara aho betean, eta gero umeak sistemara egozten ditugu. " Espabila dadila"," ikas dezala zer den bizitza"," ohitu dadila lehenbailehen mundura"," nire semeak ez ditu azazkalak margotu nahi eskolan barre egiten diotelako"," nire alabak beti printzesaz jantzita joan nahi du eskolara".
‎Hiri funtzional eta industrialaren ereduak leundu nahi zituzten eskola razionalisten pisuaren ondorioz, 1931n hirigintzako manifestu bat egin zen: Atenasko Gutuna.
‎Haur hezkuntzan maia irakasten urte mordoa eman eta gero, azken urteetan irakasle eskolan dabil," educacion bilingue" an lan egingo duten irakasle gazteak hezten. laz jubilatu zen, baina dekanoak eskatu zion mesedez geratzeko, klase batzuk ematen segitzeko. Itxura denez, maiarekiko grina gazteengan apur bat pizten duen irakasle bakarra da, eta ahal den gehien atxiki nahi dute eskolan.
‎Harro daude, pozik dira. Mugimendu ausart batean heziketa desberdina eman nahi duen eskola bateko lehen frutuak, nahuatl herriaren itxaropen haziak. Hunkitzeko eguna zela; ba bai, begiak dir-dir jarri zaizkit une batean.
2023
‎Ipar Euskal Herriko ikastolak biltzen dituen erakundea da Seaska, erreferentzia nagusia alde handiarekin hezkuntza aratuan eskolak euskaraz emateko orduan. Era berean, gero eta gehiago dira hezkuntza euskaraz eskaini nahi duten eskola publikoak eta pribatu katolikoak; hau da, eskolak euskaraz eman nahi izatea ez da bakarrik euskal separatista susmagarrien apeta.
‎Horretarako, ikasleen onarpen prozesutik bertatik eragin nahi du —atzo abiatu zen—, 2 urteko haurrekin hasita. Begoña Pedrosa Hezkuntza sailburuordeak (Areatza, Bizkaia, 1975) esan du diru publikoa jaso nahi duten eskola denek parte hartu beharko dutela aldaketa prozesuan. Matrikulazioko berrikuntzak prentsaren aurrean azaldu berritan bildu da BERRIArekin.
‎Baina, gero, zure seme-alabek pertsona migranteekin egingo dute topo gizartean. Horregatik nahi dugu eskola publiko eta bakarra, ez ditugulako ikasgaiak soilik ikasi behar, baita elkarbizitza ere”.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
nahi duten 11 (0,07)
nahi 8 (0,05)
nahi duen 5 (0,03)
nahi dugu 5 (0,03)
nahi dute 5 (0,03)
nahi dituen 3 (0,02)
nahi du 3 (0,02)
nahi genuen 2 (0,01)
nahi zuen 2 (0,01)
Nahi zuen 1 (0,01)
nahi badu 1 (0,01)
nahi baduzu 1 (0,01)
nahi banituen 1 (0,01)
nahi banuen 1 (0,01)
nahi dio 1 (0,01)
nahi ditu 1 (0,01)
nahi dituzte 1 (0,01)
nahi dituzten 1 (0,01)
nahi dituzu 1 (0,01)
nahi dizuegu 1 (0,01)
nahi duela 1 (0,01)
nahi dutelako 1 (0,01)
nahi duzue 1 (0,01)
nahi izaten 1 (0,01)
nahi lukeen 1 (0,01)
nahi lukete 1 (0,01)
nahi luketen 1 (0,01)
nahi zen 1 (0,01)
nahi zioten 1 (0,01)
nahi zituzten 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia