Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.443

2000
‎Baina sarri helduak dira okerrenak, eta horrekin kezkatuta ageri dira Imanol Lazkano eta Arantzazu Loidi, eskolarteko txapelketako epaileak. Arantzazu Loidik uste du" espektatiba hori haurrengan baino gehiago gurasoengan sortu da, denek nahi dute bere semea edo alaba Andoni Egaña izatea. Gure garaian ez zegoen hori".
‎Ezin dugu 1990ko gertaera partikular batek eragin zuen egoeraren ondorioekin bizi betirako; Abeberriren gustuko egoeran beti bizi alegia. 1990ean gertatu zena behin-betiko finkatua geratzea nahi du berak. Hots, Bernard Marie auzapeza ohia eta Didier Borotra ez ziren bat etorri Udal Casinoaren proiektuan, eta desadostasun hura medio miarriztarrek Borotraren alde ebatzi zuten.
‎Horientzat gaztelera omen Arabako hizkuntza. Nonbait, ez dute ezer jakin nahi bertako jatorriaz, ez eta oraindik Zigoitian, Aiaran edo Aramaion euskaldun irauten dutenez ere; eta gutxiago Bizkaitik eta Gipuzkoatik bertara joanak diren euskaldun ugariez. Ez eta probintziako toponimiaz eta arabarren euskarazko deiturez ere.
‎Badakit hilda dagoela, kauenzotz, baina bere azken irudia aurkitu nahi dut Irlandan, falta zaidan irudi bakarra. Hitz goxo bat nahi dut bere egunerokotik, azken agur maitagarri lez uler dezakedan zerbait.
‎–Esan nahi dut bere telefono deiak ez jasotzea, asteburuko planak, Alde Zaharreko poteak, eta antzekoak. Ez dakit, bere presentzia:
‎Hori, azkena. Eta gainera, zertarako eskuratu nahi zuen berari ez zegokion oroimen puska hura. Ez al zen errazagoa erosi berri zuen pisutxoan geratu eta gauza onenekin gogoratzea?
‎Erantzun dit barkatzeko, mahaian jarrita berarekin zeuden lagunek esan ziotela guregana joateko. Duncanek, batez ere mozkortuta dagoenean, berba larregi egiten duela, eta ez zutela nahi bere hizjarioarekin ni molestatzerik. Horregatik etorri zela guregana.
‎Ez diot galdetu nahi izan bere inplikazioa zenbaterainokoa den. Bloody Sunday delakoarekin nahikoa emozionatu da, eta pentsatu dut hobe zela samin horri gehiago ez eragitea.
‎edo Ubarneko dama-damatxoak erran behar ote dut, gure aitak deitzen zien bezala, nahiz eta anitz herritarrek erdi sorgintzat zituzten? Baina ez nuke festa hura oroitu nahi bertara hurbildu ziren jendeen berri emaiteko, ez haien solasen ez haien beztimenden, ez musikariek jo zuten musikaren, ez noten konpasean gonbidatuek dantzatu zituzten dantzen... zeren eta aitzinago ere izanen baitut festa distiratsuagorik deskribatzeko parada, Villagrandeko dukearen eta haren segizioaren etortzearekin zelebratu genuen bertze festa handios hura, konparazione. Zer darabilt, bada, buruan, arestian aipatu oroitzapen haien guztien gainetik?
‎—Gutitan liluratu izan nau gizon batek nola erotu eta liluratu baininduen aita Bartolomek, halako moldez, non ergel bat bezala sentitzen bainintzen haren aitzinean, borondaterik gabeko jostailu bat haren eskuetan... zeren aita Bartolome gizon sendoa baitzen eta nik haren sendotasuna behar bainuen, neure hutsaren estaltzeko; gizon sutsua zen eta nik haren sua behar nuen neure zalantzen erretzeko eta deusezteko. Eta aita Bartolome jauregirat etorri eta, handik gutirat, osaba Joanikotekin Italiarako bidaiatik itzuliz gero, apez izaiteko erabakia hartu zenuen zuk, Joanes, eta orduan are itsuago sinetsi nuen, zu jaio ondoren izan nuen ametseko hitz ustez profetikoetan, zeren Jain koak zinez nahi baitzintuen berarentzat... eta sinetsi nuen, halaber, ezen Jainkoak probidentzialki jarri zizula aita Bartolome, zeure xedearen erdiesteko izan zenezakeen gidaririk argiena. Baina osaba Joanikot ere han zegoen, ahal zuenean aita Bartolome tentatzen eta narritatzen.
‎Pedrok astiro eta baratx jaten zuen, ez hala ohi zuelako, baina jan eta mintzatu, biak baterat egiten ez zituelako. Eta Pedrok mintzatu egin nahi zuen bere batez, eta bihotza hustu:
‎Goiz orenetan, ezin sartuz aurkitzen nintzen hamarretik bederatzitan, ahizpa bata ez bazen bertzea barnean. Abuztuko larunbat horrek ez zidan hain goizik erakutsi nahi bere begitarte iluna, eta hutsik atzeman nuen oraingoan. Ahalik eta agudoen egin nituen hangoak.
‎Bai, elkarrekin ezer adostu aurretik, neure erabakiak hartzeko, neure asmoak gauzatzeko gai nintzela erakutsi nahi nion. Eta ez dut ukatuko, azkenik, irrikaz nengoela Dabiden barrena nola zegoen jakiteko; besterik gabe, udarako zein asmo zuen jakin nahi nuen, horrekin gauza asko argituko baitzen; baina nahitara ezer galdegin ez (batetik, ahalik eta axolagabeen agertu nahi nuen beraren aurrean; eta, bestetik, amorante hitza aipatzeko aukerarik ttikienak kirioak airean jartzen zizkidan), eta gelara jo nuen: bakarrik egotera, bakarrik lo egiten saiatzera, bakardadeari-eta loezari, eta hotzari-aurre egitera.
‎Teresari kasu egin nahi nioke, baina ez dut ukatuko Dabidi deitzeko gogoa ere etorri zaidala. Behinik behin ongi nagoela esateko deituko nioke eta niregatik ez arduratzeko (baldin eta arduratua badago; guztiarekin, New Yorken ez bezala, orain ez nuke nahi bera hemen nire bila azaltzea). Baina, esan bezala, ez diot deitu eta, beraz, ezin bada jakin bera zer moduz dagoen.
‎Jostaketa luze eta samur baten ondotik, Rubenen arnasketa geldoa ohetik datorkidala, gaurkoan ere eguneko bizipen nagusienak laburbiltzen saiatuko naiz. Eta Ruben aipatu dudanez, adierazi nahi dut berarekin gero eta gusturago nagoela, eta nor sentiarazten nauela. Eta berari ezertxo ere aipatu ez badiot ere, gaur burutazio txoro bat izan dudala:
‎Aipatu legez, filosofiak ez zuen nahi bere burua egia helburu gisa hartzen zuen enuntziatuen corpus bihurtu, zientziaren kontzeptu eta enuntziatuen argitze metodo baizik. Erakutsi beharra zeukan zeintzuk enuntziatuek zuten zentzua eta zeintzuk ez, esanahi horien —esanahirik izanez gero— esperientziarekiko lotura zein eta nolakoa zen erakutsiz.
‎Jakinik nik itsasertzera jo nahi nuela berak" bidaia ganorabako" deitzen zuen hartan, eta jakinik Arantxa eta Jean Louis gau hartan autoan Urruñaraino joatekoak zirela, gure mendi ibilaldia bat-batean laburtzeko aukeraz jabetu eta, ni lozorro sakonean murgilduta nengoela baliatuta, Arantxari eta Jean Louisi gu Donostiaraino eramateko eskatu zien, han lagun bat bisitatzeko aukera izango genuela-eta. Arantxak eta Jean Louisek ez zuten ezetzik esan, nahiz eta gu autoan sartzeak ekarriko zuen ondorioetako bat aurretik susmatzeko modukoa izan:
2001
‎" Bere ustetan-hau da, bere buruaz beste egindako pertsona horren iritziz-ez baitu egin ori bere kaltetan. Ark ere zerbait ona nahi du beretzat eta horregatik il du bere burua". Erabat ados egon gintezke iritzi horrekin (idazlantxo hau zirriborratzen ari den hau hala dago behintzat), baina Kaputxinoen ardurapean zegoen aldizkari baten editorialean agertzeko ausart samarra ere bazela ezin ukatu (Aita Santutik hasita, Eliza osoa aurka izango zutela pentsatzerik ere badago).
‎Istorio laburrez baliatu da Fito Rodriguez gaur arte ziurtzat eman ohi dugun hainbat «gertaera» edo «egite»en atzean ezkutatzen dena edota ezkuta daitekeena azaltzeko. «Irudikapen hautsia», «Antzezpen lausotua» eta «Ordezkapen kaiolatua» ataletan banatzen du umorearen bidez filosofia desfilosofatzen irakatsi nahi digun bere lan hau. Eta horregatik-edo, berak bezala filosofia ulertezina egiten zaienei gomendatzen die, bereziki, Koldo Izagirrek «Magrittek ez omen zuen pipatzen» liburuaren irakurketa.
‎Ia bizitza osoa eskaini dio Willy Lomanek duen lanbideari, herriz herri salmentak egiten ibiltzeari. Orain zahartu da, ordea, nekatuta dago, eta begirune pixka bat eskuratu nahi luke bere ugazabengandik... Ez alferrik!
‎Edward Rosetek adierazi digunez, beraiek ez dute inolako eskubiderik liburuen gainean: " Liburua norberarentzat da eta bere gogora argitaratu nahi badu berak ikusiko du zer egin, baina guk ez ditugu salgai jartzen, normalean senideentzat izaten dira".
‎Hau da, giza-eskubideen errespetuan oinarrituta, autodeterminazioaren aldeko eskubidea eta, eraikuntza nazionala eta soziala gauzatzea dira gure helburuak. Eusko Jaurlaritzak oinarri hauetan eraiki nahi du bere politika eta EAJk bere hautesleekin daukan konpromisoa norabide horretan bete egingo du.
‎Azken batean, idazleak" errealitate" berri bat eraiki nahi du bere nobelan, errealitate guztiz" sinesgarri" eta" koherentea", baina mundua eta iragana erreferente bakar ez dituena. Esparru berri honetan, irakurleari sinesgarria egingo zaio bertan kontatzen den guztia, eta poliki-poliki egilearen ikuspuntu berria" bere egingo du".
‎Duda-muda eta zalantzan agertzen du bere joanetorria, bere beste izateko gogo eta asmoa. Baina, era berean, bidaia kontatzen duenak bere helburua zuzen adierazten du; sorterri hautatutik utopiaraino mugitu nahi du bere borondatea, eta bidaia hauxe da, hauxe liburuak adierazten duen joera nagusia: sorterritik utopiarainoko bidea da egiten dena.
‎Deia Telefónica-z bestelako konpainia baten bidez egin nahi badugu bere eskaintzei onura atera diezaiegun, OPERADOREAe horri dagokion aurrezenbakia markatu beharko dugu eta, ondoren, hitzegin nahi dugun abonatuaren telefono-zenbakia.
‎Kalkuluen arabera, erretzaileen %60k utzi egin nahi du Espainian. Medikuek aholkatzen diote erretzeari utzi nahi dionari bere familia-medikuarengana joateko eta tratamendu psikologiko eta farmakologiko bat hasteko, bere bizi-ohiturak alda ditzan. “Laguntzarik gabe uzten dutenek %5 eta %7 arteko arrakasta dute, baina tratamendu medikoarekin batera, hirunaka edo lautan biderkatzen da”, dio Carlos Giménez Ruiz pneumologoak eta Tabakismoaren Prebentziorako Batzorde Nazionaleko lehendakariordeak.
‎Bizilaguna zelatatzeari utzi zion. Ez zuen kanpaia jo nahi berak sortutako emakumea guztiz bukatuta egon arte. Ezkontza-gaua bezalakoa izango zen.
‎Baina pelikula hartan bazirudien paperak aldatu egin zirela eta amorrua ematen zidan nire betiko ziurtasuna kolokan jartzeak aktore gazte eta guapo baten aurrean. Amorrua eman zidan, amaieran, edozer nahi izanez gero bere etxera lasai deitzeko esan zidanean txartel bat luzatuz, aspaldiko partez masailak gorribizitu egin zitzaizkidalako, neskatxa nerabe bati bere maitasun platonikoak kaixo zozo bat esaten dionean bezala. Amorratuta atera nintzen antzokitik, Pantxo Reyren aurrean kazetari hasi berri bat bezala agertu nintzelako.
‎Horregatik ez ditu kolpe batez isilarazi nahi bere baitan ugaldu diren ahots horiek, eta kezkati baina irrikaz, oraindik bere poltsikoan jarraitzen duen zilarrezko eraztun txikia laztandu du. Ondo egiten ari ote naiz, larritu da segituan, dena den.
‎Nik orduan txanda bederatzietan amaitzen nuela erantzuten nion, eta mutil eder pila bat izaten nuela nire zain irteten nintzenerako, baina hala nahi izanez gero bera ere saia zitekeela nire faboreak irabazten. Berak orduan irribarre batez ordulariari begiratu eta bale leun batez erantzuten zidan, bederatzietarako ez zela asko falta eta itxarongo zuela.
‎Denak mahai inguruan eseri dira. Arrautza nahi duenak berak egitea dauka, oihukatu du Patxik, txistorra eta patata frijituak zartaginetik bi azpil handitara pasatuz. Arrillagak basoak atera ditu eta baita bi litroko kokakola botila bat ere.
‎Gauza pixka bat deskontrolatzen ari zaiola pentsatzen hasi da Tasio. Arantxaren kontura itzuli nahi du berak. Pisura lehenbailehen aldatzeko asmoa zuen berak orduan.
‎Bakarrik egoteko beharra du izan ere. Ez du galdezka hasiko zaion inor nahi bere alboan. Etxera zuzenean joan ordez bidean dagoen plaza lasai batean geratu da horregatik.
‎Eskutik tiratu eta zoruan etzatera bultzatu nau, eta nahi nuke bere begiak ikustea, eta erdi itxita ditu, baina ireki dituenean ez dut tristurarik ikusi, eta bere samatik zintzilik nago, lotsa eman dit horrek, inoren samatik zintzilik egoteak, baina salako mahaiaren azpian gaude honezkero.
‎Guardabarroak kendu eta manilarra aurrerantz ipintzen egon zen atarian. Karrerakoa nahi baitzuen berak, baina bizikletak asto zaharraren hezurdura ematen zuen azkenean, hala iruditu zitzaion behintzat Goiori eskuak belarrietan ipini eta portu aldera abiatu zenean. Beheko aldeko nasa hartu eta Harriandi barreneraino heldu zen, kaiburuan itzuli eta portuari inguru eginez sortaldeko nasara joan zen, Ontziolatik ia Kaioarriko puntaraino.
‎Harrigarri badirudi ere, bat nator berarekin puntu batean: nik agerian diodana isilpean gorde nahi luke berak, soil-soilik, ikusten baitu adin auzia dugula oinarriz gurea. Zergatik gurasoak, alde batetik, eta irakasleak, bestetik?
‎" Nik, beraz, jakintza ezeztatu behar izan nuen, honela sinesmenarentzat leku egin ahal izateko" (B XXX (E48)). Horrela Kantek ez du sinesgaiztasunaren alde egin nahi; aitzitik, praktikaren benetako garrantzia azpimarratu nahi du bere oinarri okerrak baztertuz. Horrela borrokatuko dira fatalismoa, fanatismoa eta sineskeria, eta arrazoimenaren interes nagusia defendatuko da4.
‎Arazo honen gakoa, beraz, Kanten idealismoan dago, eta horregatik orain landu nahi dut kontu hau, nahiz eta Kritika-n Analitikaren amaiera aldera agertu. " Idealismoaren errefusapenean" Kantek argitu nahi du bere filosofian subjektuak ezartzen dituen baldintzak erabateko garrantzia izan arren idealismo horrek ez duela harremanik subjektibismoarekin (agerpenetara zuzentzen baita, eta ez berbaitango gauzetara), baizik eta ezagutzaren objektibitatea eratzeko estrategia dela. Horretarako bere idealismo transzendentala idealismo problematikotik eta dogmatikotik bereizten ditu.
‎Supazterrean odola gesaltzen eta katilu bat esne ondoan jarriz pixkolatzen plantatu zuen. Aita pozik zen ikustean sugea berpiztu zela, baina honek indarrak eskuarturik, sukaldean ziren guztiak ausiki nahi zituen bere eztenkada pozoitsuaz –eta amak segitzen zuen, istorio honen morala azpimarratuz–: Xenda horietan mele-mele otoitzean entzunen dituzuen jende franko bada horrela zuen zerbitzuen premian, zuetaz baliatu ondoan, trapu zahar mutzitu baten antzera gero botako zaituztenak; egin ezazue egin behar duzuena bururaino eta ospa.
2002
‎Horrez gain, bigarren solairuan artistek euren obrak sortuko dituzte. Baina museoak beste erronka bat hartu nahi du bere gain: museoa ikusleengana eramatea eta ez itxarotea ikuslea museora hurbildu arte.
‎M. J. OLAZIREGI: Idazleak nahi du bere lanaz hitz egitea. Bera da hori eskertzen lehena, nahiz eta publikoki ez duen-ez aurka ez alde-ezer esaten.
‎Joan Mari Irigoien ez datorrelako bat munduko izugarrikerien aurrean burua harrien azpian ezkutatzen dutenekin, ostruken antzera, eta are gutxiago beste aldera so egiten dutenekin. Izan ere, Joan Mari Irigoieni ez zaio zorion bigunik interesatzen, izugarrikeria guztiak aintzakotzat harturik eraiki nahi ditu bere esperantzak. Horrela aitortzen du bere poema liburu honen hitzaurrean bertan, izugarrikeria eta esperantza hitzak letra txikiaz agertzen diren horretan.
‎Su-eteneko garaian ikusi genuen zein artega jarri ziren alderdi espainiarrak eta ikusi dugu harrezkero nola erantzun duten gero eta neurri gogorragoak hartuz. Argi dago, bestetik, Gernikako Estatutua agortu egin dela eta euskal gizarteak aurrera jarraitu nahi duela bere autogobernuaren garapenean. Eta gogo hori aurrera eramateko, hor dugu uztailean onartutako autogobernuari buruzko ponentzia.
‎Beti zorrotza zen komentarioetan. Behin jatetxe batean zerbitzari batek argazkia atera nahi zuen berarekin eta ea inporta zitzaion galdetu genion. Ezetz esan zigun, argazkia ateratzera zihoana biluzik jartzen bazen.
‎Euskal Gudarosteko komandantea izan zen poetak" gerra irabazi ala galdu genuen" jakin nahi du eta izugarri aldatu den Euskal Herriaren egungo errealitatea (politikoa, linguistikoa, kulturala,...) ezagutu. Julenek, berriz, zentzu bat eman nahi dio bere bizitzari, eta misterioski azaltzen zaizkion mezuetan Marga izeneko neska batek egiten dion gonbidapenari jarraituz, iraganean bizitu ezin izan zituenak nolabait gauzatzen ahalegintzen da. Horregatik ahalegintzen da gehien kezkatzen duten arazoez gogoeta egiten:
‎Gaur egun, administrazioari, ekonomiari eta politikari dagokienez, Ipar Euskal Herria zeharo deuseztatuta dago esparru frantziarraren barruan, inolako izaera ekonomiko propiorikgabe. Beste aldetik, EAEren ezaugarri batzuk izan arren (zerga-sistema, adibidez), Nafarroak ez du nahi bere autogobernua handitu eta sakontzea, EAEk eskatzenduen legez. Gainera, Nafarroak ez du tamaina minimorik, ekonomia-eskala handiagoa eskatzen duten zenbait gastu eta eskumen berak bakarrik kudeatzeko.
‎jatorrizko iturriak (senatuaren batzar-agiriak, gudalburu eta gobernadoreen txostenak...) eta beste historia-lan batzuk aztertzen ditu, ahozko lekukotasunak biltzen ditu, historia osoaren interpretazioa egin eta aurkezten ahalegintzen da eta deskripzio indartsuak egiteko gaitasuna du. Interpretazioak gehiago begiratzen die gizakiei egiturei baino eta ohitura txarrak gainditu eta onak berreskuratzen lagundu nahi du bere lanarekin. Eta, zeharka bada ere, inperioa gobernu-era gisa kaltegarria izan dela erakusten dio irakurleari.
‎Seguru asko, inork ez duenez nahi bere gauzak ezezagunen esku uztea edo beren lehentasunei jarraitu gabe banatzea, logikoena testamentua egitea da. Arazo eta kostu handiegiak saihestu baditzake ere, horrek ez du esan nahi ustekaberik dagoenik, batez ere jakiten ez bada ondasun guztiak ezin zaizkiola libreki utzi.
‎-Banatu zenean, bere herritik alde egin omen zinan. Ordutik, bakarrik bizi omen zunan, eta hil denean ere emazteak-eta ez diten ezer jakin nahi izan berarekin. Ze tristea, ez?
‎Politikan aukera guztiak errespetagarriakizanik ere, begien bistan dago aukera bakoitzak aldean bere esangura berezia dakarrela, bera aukeratzen duenareninteres eta sentimenduak argi salatzen dituelako. Alde horretatik, galdetzekoa da, noski, ea munduan zeinek nahi duen bere herria rentzat autogobernu urriago eta inorenmenpeko izan nahi, hots, dependente izan. Izan ere, (vasco)-espainol horien kezka argia da:
‎Printzipio edo oinarri gisa, oso ondo dago autonomiarena. Nork ez du nahi bere buruaren jabe izan. Baina autonomiaren neurria definitzerakoan, badira bi kontu, gutxienez, aintzat hartu behar direnak, bata printzipioei dagokiena eta pragmatiko hutsa bestea.
2003
‎Horca eta Raso artean dagoen lepoko su ebakira iritsiko gara jarraian. Su ebaki hauek oso aproposak dira basa piztiak ikusteko; basoa zeharkatu nahi duenak bertatik igaro behar baitu eta distantzia luzean ikus daiteke. Hemen, azkeneko malda igo eta Rasoko gailurrera helduko gara.
‎Nik ez dut eztabaidatu nahi bere buruaren jabe zen edo ez zen, horretaz hitz egin dugu lehenago. «Egunkaria»k ahuldadeak izan ditu eta ahalegina egin beharko dugu berriro ere horrelakorik gerta ez dadin.
‎HidroCantabrico (%62), Energiaren Euskal Erakundea, EEE (%32, 8) eta Donostiako Udala (%5, 2). Eusko Jaurlaritzak, dena dela, %10era murriztu nahi du bere partizipazioa, hots, EEEren partizipazioa. Artikulu honi erantsi diogun taulan, zehatz-mehatz ageri dira Asturiasko elektrikari salduta pribatizatu diren Naturcorpen aktiboak.
‎Halabeharrez ikasi zuen eurentzat presak ez zuela lekurik, denborak ez baitzituen inoiz inora eramango. Zer gehiago nahi zukeen berak hainbestetan...
‎Aurten, aldiz, asiar pneumoniaz esan den guztia tarteko, inortxok ez du nahi bertara joaterik.
‎“Gobernuak proiektatutako ikatzezko eta ziklo konbinatuko zentral termikoek Kiotoko helburuak betetzea eragotziko dute”, dio Emilio Rullek, erakunde ekologistaren energia eta klima-aldaketari buruzko kanpainaren titularrak. Emisioen salerosketa Emisioen salerosketaren bidez, Europako Batasunak (EB) bermatu nahi du bere kideek Kyotoko Protokoloa eta 2002ko abuztuko Johannesburgeko Garapen Jasangarriari buruzko Goi Bileran lortutako helburuak beteko dituztela. Merkataritza-sistema baten bidez truka daitezkeen kutsadura-kuotak egongo dira, eta kuota horiek gainditzen dituena zigortu egingo da.
‎Oya-ren helburua, hori galdegitean, ez zen batere erakustea onartu zuela bere emazte ezkondu egoera, baizik eta bere kusiari sinestaraztea hala senditzen zela beranduago honen konfidantza lortzeko eta askatasun gehiagoren ukaiteko. Izan ere, bazekien honen kontra joanez, ez zuela deus irabaziko eta nahi bazuen bere egoera aldatu, izigarri abilki edo argiki ari izan beharko zuela.
‎Horregatik nahi zuen E. H. Beregorrek obra laburra; E. H. Beregorrek nahi zuen bere 20 liburuak 4 -7 liburutan kontzentratu. Horregatik publikatu zituen bost liburu, eta horregatik publikatu zituen beste guztiak disimulatzeko.
‎Jakin nahi zuen elkarrizketarik egin behar ote zuen Matheus Maio kalean. Edo, beste era batera esanda, jakin nahi zuen bere proiektuko informanterik bizi ote zen Matheus Maio kalean.
‎–Niri ere gertatu izan zait hori –esan nion. Arnasa hartzeko adina denbora eskaini nahi nion bere kontakizunean– Besteren testuekin lan egiten dugunok maiz sentitu izan dugu lanen bat edo beste geuretzakotzat hartzeko tentazioa, edo inorenak baino gehiago geureak diren sentipen larria; umezurtz geratu diren, munduan barrena galdurik dabiltzan irudipena.
‎Bere azken nobelek zerbait hutsala, alferrikakoa zutela ohartu zen zuek, kritikariok, ezer esan baino lehen; bere burua imitatzen hasia zegoela eta nitasun berri bat asmatu behar zuela erabaki zuen, jendeak lehen egunean bezala irakur zezan, eta horretarako ez zuela bere burua hiltzea beste biderik. Bere aitzindariak bezalaxe, benetako Romain Garyk bezalaxe, gezur handi baten gainean, iruzur baten inguruan eraiki nahi zuen bere ahots berria: bere burua hil eta atzerritik jarraitu nahi zuen idazten, ni bere obraren eta izenaren zaindari hemen utziz.
‎Teresak ez du orduz ordu errepikatzen den bizimodu aspergarrira makurtu nahi. Badaki bizitzaren ibilbidea bakarrik eta arrisku handiz egin behar duela eta, garai bateko konkistatzaile erromantikoen gisara, bere balentriak erregistratu nahi ditu bere bigarren eta hirugarren egunerokoak idatziz", dio narratzaileak Kunderarengan hain ohikoa den modu serio eta hantusteko samar horretan. Monikaren nobela maitasun historia baten bilakabidea da eta, aldi berean, intimotasunari buruzko gogoeta bat.
‎Bainugelatik bota zuen Rakelek Oskar. Ez zuen lekukorik nahi bera mozorrotzen zen bitartean. Sorpresa handia izango omen zen guztientzat.
‎Rakel ere ia erori zen ohetik. Danbari azaldu nahi zion berak ere oraindik ulertzen ez zuen zerbait. Oskarri galdetu nahi zion zer egiten zuen bere logelan.
‎Burumakur. Begiak ezkutatu nahi zituen, ez zuen nahi bere malkoak ikusterik. Ondotxo ezagutzen nuen Ana eta banekien nahiago zuela haserre itxura eman ahul azaldu baino.
‎Egia esan, Oskarrek naizen bezala onartu izan nau beti. Nik nahi nuen bera aldatzea. Ni izan naiz bere bizitza aldatu nahi izan duena.
‎Ume eskuak ditu Idoiak, txiki gorrixkak, belztuak azazkaletan. Ez du inondik inora neskak pentsa  tzerik nahi bere ahalmena ezbaian jar  tzen duela. Laztanekin segitu nahiago du, bigarren lerroan jartzen duena hizpide hartu gabe, orain arte egin duen bezala.
‎Poliki. Semeari astia eman nahi dio bere mugimenduak segitzeko. Orain hartu, orain kokatu.
‎Beraz, hobe da aurrez neurriak hartzea. Nire Franz Kafka miretsiak ere ez zuen nahi izan bere idazlanek argia ikus zezaten (nahiz eta jadanik tolesgabetasun izugarri hori inork sinesten ez duen), eta mundu orok daki zer gertatu zen haiekin. Tira, eta distantziak distantzia, uste dut nahikoa argi azaldu dudala kontua.
‎1800ean, Palacios misiolari frantziskotarra ere komedien kontra aritu zen Bilbon, baina berehala isiltzeko agindua jaso zuen: hiriko boteretsuek ez zuten nahi bere ikuskizunik maiteena inork zapuzterik. Zamakolaren lekukotza ere (1818, III.t.: 125) adierazgarria da oso:
‎Bere teoria estetikoak errotik birpentsatzen hasten da klasikotasunaren birdefinizio bila. Artearen eta naturaren arteko loturaren ikerketan sakondu nahi du berak. Naturaltasuna baita, ohituretan, artean, jendean harriturik atzematen duena.
‎Horren ondoren afaltzen hasi omen ziren, baina Sokrates ez zen agertzen. Horren ondorioz Agatonek askotan bidali nahi zuen bere bila, baina berak ez zion uzten. Horrela bada agertu omen zen Sokrates, ohi zuen moduan denbora gehiegi pasatu gabe, gutxi gorabehera afariaren erdian zeudenean baizik.
‎Baina zer da jakin nahi duzuna. Denek nahi duzuen bera nahi duzu jakin zeuk ere. Maitea zarela.
‎Aurrez aurre egon nahi duela berarekin, horixe esango dio. Ez, bere etxean ezetz, jatetxe batean edo.
‎Lupe du izena, brigada zientifikoan egiten du lan. Ez dut kalapitarik nahi berarekin. Zuek biok biologiako ikasleak zarete Leioan, hirugarren mailakoak, eta nire euliekin tesia egin ote dezakezuen erabakitzera etorriak zarete egun batzuetarako.
2004
‎Izan ere, mutiko horri" txerria" deika hasi zaizkio ordura arte adiskidetzat zituen guztiak, orri txuri batean irudikatu dituen hamaika gauza eta koloreen artean txerri hori bat marraztea bururatu zaiolako. Txerri maitagarria da, kurrin-kurrin egiten ari dela ematen duen horietakoa, baina Joannesek ez du inolaz ere nahi bera inork txerritzat hartzea. Zer egin horretarako, ordea?
‎Argumentu aldetik oso nobela sinplea delako, ez da ezer gertatzen, baina era berean jendeak elkarri istorio asko kontatzen dizkio, eta horrek sortu zuen erregistro diferente asko egotea bertan. Saiatu nintzen nobelan agertzen Gernikako bonbardeoa ezagutu zuen zahar batek nola kontatzen duen gertaera hori, edo junkie batek psikologoaren aurrean nola hitz egiten duen, edo gazte nerabe batek maitasunaz nola hitz egin nahi dion bere neskari... Kontatzeko modu diferenteak dira, sintaxia bera ere, zaharrek hitz egiten duten era eta gazteen hitz egiteko era oso diferenteak baitira.
‎Horixe dio Karlos Zabala Oiartzabalek euskaratu duen Joao Ubaldo Ribeiro idazle blasildarraren liburu erotiko bakarraren narratzaileak, bizitza larrua jotzea dela. Izan ere, bizitza libertinoa izan duen hirurogeita zortzi urteko emakume brasildar honek argi eta garbi uzten du desira piztu nahi liokeela bere oroitzapenak irakurtzen dituen orori, masturba dadila gutxienez. Sexuaren suak emakume guztiak harrapa ditzan nahi luke ere, eta beren buruari debekatu dizkioten guztiekin larrua jo dezaten.
‎Chavak nirekin zeukan adar jotze batetik hasi zen. Nik berari poema bat idatz niezaion nahi zuen bera ligatzera joateko. Urteak eta urteak zeramatzan horrela, eskatu eta eskatu, eta Espainiako itzulian egunero aritzen zitzaidan lata ematen.
‎Nolabait esan, usteka jardun zaigula, usteka jardutea aski balitz bezala. Horregatik, azterketa enpirikoaren eskakizunetan oinarriturik erantzun nahi nioke bere salaketa zentzugabeari.
‎hots, ahozko gaitasun askirik ezean idoro behar omen genuke erdararako joera. Gertaera horren bertatik bertako esperientziaren lekuko izan nahi luke bere ahotsak: –Magisteritza eskolan irakaslea naiz.
‎Ameriketako Estatu Batuetako zenbait estatutan, adibidez? Ez al dute hauek lekuan lekuko herritar-itxura bereganatu nahi izaten bertan integratzeko, eta, horrela, bazterkeria saihesteko?
‎Sabino Aranaren asmoa egutegi horiek argitaratzean, erdal izenei euskal itxura ematea izango da, ez inola ere haiek euskaratzea, adibidez, gaztelaniaz­ ko Pedro-ri Atxa deituz, Pablo-ri Txiki, Justo-ri Zuzen, edo Florencio-ri Lora­ tsu. Ez zuen hala egin nahi izan bere alderdi jeltzaleari zerion katolikotasun­ izaeragatik. Horregatik, zuzeneko itzulpenen bidea utzi eta, santuen izendegiko erdal izenak oinarrizko euskal lege fonetikoetara moldatzeko erabakia hartu zuen, irizpidetzat ondoko bi arau hauek hartuz:
‎Horri gehitu behar zaio ez dagoela interes aseguraturik, errentagarritasuna entitate kudeatzaileak egiten dituen inbertsioen araberakoa baita. Hala ere, kasu horretan, titularrak erabakitzen du zer arrisku hartu nahi duen bere gain, kudeatzaileak zer funts-motatan inbertituko duen hautatuz. Oro har, gomendioen arabera, gazteenek arrisku handiagoa dute, eta 65 urtetik beherakoek, berriz, txikiagoa.
‎Elikadura, osasuna eta elikagai hori jatearen plazera azpimarratuko dira. Medikuak, lehen hartzaileak Okindegiak, lehenik eta behin, medikuntzako 150.000 profesionali helarazi nahi dizkie bere planteamenduak. Badaki anbulatorioetan Oinarrizko Osasun Laguntzako medikuek beren pazienteen erabilera eta bizimoduak preskribatzen eta gomendatzen dituztela, eta haien aholkuak oso kontuan hartzen direla.
‎Uztailaren 21ean Endika Aranjuezeko epaitegira eraman zuten 2002ko Ibilaldiko gertakarien gaineko deklarazioa hartzeko. Aurretik abisatu gabe eraman zuten eta ez zuen ezer deklaratu nahi izan bere abokatua aurrean ez zuelako. Dena dela, esan behar dugu ofiziozko abokatua ondo portatu zela, Endikaren etxera deitu zuen konfidantzazko abokatuaren telefonoa eskuratu eta haren egoeraren berri emateko.
‎Eta bere izu muntaiak barregarri uzten du Stanley Kubrick jenioaren “el resplandor” maisu lana. Ezberdintasuna begibistakoa da, Sharonek gertakari errealekin idatzi nahi du bere istorioa, hau ez da fikzioa lagunak, hau ez da txantxa, hau ez da azken orduko emanaldia... hau Coca-Cola enpresaren jabeen, AEBetako ekonomilari adituenen eta militar prestatuenen inperioa eta sarraskia da.
‎–Baina Mireiak disko gogorra borratzea lortu zuen, itxuraz. Agian erasoa aurreikusi zuen, edo lehenagotik zekien, eta ez zien utzi nahi izan bere lanen emaitza. Auskalo.
‎Eman dezagun: norbait agertzen da, eta Mireiak ez du nahi bere lana lapur dezaten. Baina ezta galtzea ere.
‎Edozein modutan, pisuzkoak diren arren, ez ditu argudiook nahikotzat joko matematikaren indarra auzitan jartzeko bidean, eta urrats bat gehiago eman beharra ikusiko du. Ez dugu ahaztu behar matematiketan bilatu nahi duela berak eredua, naturaren ulerkuntzarako ez ezik bere filosofiarako ere, eta ez da nahikoa esatea bera erabilgarritasun gutxikoa dela, edo irudiez baliatzen dela, baliogabetzat jo ahal izateko. Azken batean, argudio hauek kontuan dute gizakiek bere garaian matematikez egiten zuten erabilera, eta balio dute erabilera horren baliagarritasuna (praktikoa nahiz teorikoa) auzitan jartzeko.
‎Garbi utziko du arrazoimenarena eta fedearena bi bide ezberdin direla eta leku ezberdinetara heltzeko gainera, edo egia mota ezberdinetara behintzat, eta ezin direla bi esparruak nahastu, ezin dela fedea arrazoimenera murriztu, baina ezta alderantziz ere arrazoimena fedearen menpean ipini. Honek ez du esan nahiko berarentzat arrazoimenaren bidea bestea baino goienagoa denik. Argi eta garbi adieraziko digu giza arrazoimenaz baliatzeak ez gaituela beste gizakien gainetik jartzen errebelazioari dagozkion gauzetan behintzat:
‎Baina esan ere behar da zentzugabekeria —eta munduaren hondamena— litzatekeela mistiko denari buruz galderarik ez egitea eta erantzun-biderik aurkitzen ez saiatzea. Horixe dateke, hain juxtu ere, Wittgensteinek adierazi nahi duena bere azkenaurreko gogoetan: " Ene perpausek zentzu honetan argitzen dute:
2005
‎Iparraldean, esaterako, urte batzuk badaramatzate, eta ondo egindako lanaren emaitzak bistakoak dira. Zorionez, egungo irakasleek ez dute egun batetik bestera beste norbaiten esku utzi nahi bere herriko bertso eskola, eta askok etorkizuna funtzionamendu profesionala dela aurreikusi arren, pausoak pixkanaka eta ondo neurtuta eman nahi dituzte.
‎Ekimen batzuk ohiko aurrezki kutxek eta bankuek sortu dituzte; beste batzuk GKE, Hirugarren Sektoreko Elkarte edo kooperatiben jardunbideak dira. Horietako bakoitzak sorrarazi dutenen helburuei erantzun nahi dio bere filosofiaren bitartez.
‎Inork pentsatuko zuen Roschild ginela baina ez genuen eduki diru askorik. Hala ere, aitaitak nahi zuen bere lobak lehenengo komunioa Lekeition egitea...
‎Kayk aitortu dio kazetariari gaitz hori bera zeukan senide bat zaindu zuela gaztetan eta berak ahal zuen guztia egin zuela hura zaindu eta laguntzeko, baina ohartzen dela haren bizimodua ikaragarria zela. Ez ditu ikusi nahi senarra edo haurrak egoera hori bizitzen eta ez luke inoren etorkizuna konplikatu nahi bere heriotzari buruzko erabakiak hartzerakoan. «Droga hau daukadanetik lasaiago sentitzen naiz eta ez dut beldurrik.
‎Administrazioak transferitu nahi dituenean bere izenean aparteko folioan inskribatutako aprobetxamenduak, bere ondasunak xedatzeko erregelak betetzeaz gain, hurrengoak ere kontuan izan behar ditu:
‎Fundazio horrek Anantapurren egiten duen proiektuak 30 urtetik gora darama lanean dálit komunitatearen alde edo ukiezinaren alde, herrialdeko kasta-sistemako talderik baxuena baita, eta bi milioi pertsona inguru ditu onuradun. “CiberMaratoi” honen bidez, Vicente Ferrer Fundazioak backward cast-eko kideak sartu nahi ditu bere garapen-programan; izan ere, oso jende xumea da, eta gizartean bazterturik dago. Apadrinamenduak fundazioaren webgunetik egin ahal izango dira.
‎Batzordea kezkatuta dago, tuberkulosia, malaria, gonorrea, sinusitisa eta belarriko infekzioak bezalako gaixotasunek tratamendurako arazoak sortzen baitituzte, erresistentziak handitzen direlako. Europak nahi du bere herrialdeek infekzioen kontrola areagotzea, automedikazioa hertsiki zaintzea eta herritarrei informazio hobea ematea tratamenduak garaiz aurretik eteteko edo botikinetan gordetako botikak bereizi gabe kontsumitzeko arriskuen inguruan. Alde horretatik, Markos Kyprianou Osasun komisarioak herritarrak hezteko eta goranzko joera hori alderantzikatzeko ahal den guztia egiteko eskatu die herrialdeei.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
nahi 274 (1,80)
nahi du 224 (1,47)
nahi zuen 175 (1,15)
nahi ditu 41 (0,27)
nahi izan 35 (0,23)
nahi duenak 33 (0,22)
nahi zuela 33 (0,22)
nahi luke 32 (0,21)
nahi zituen 31 (0,20)
nahi duen 28 (0,18)
nahi dut 28 (0,18)
nahi dio 27 (0,18)
nahi duela 25 (0,16)
nahi nuen 24 (0,16)
nahi zion 18 (0,12)
nahi dute 17 (0,11)
nahi badu 15 (0,10)
nahi izatea 14 (0,09)
nahi zuten 14 (0,09)
nahi duena 12 (0,08)
nahi baitzuen 10 (0,07)
nahi dugu 9 (0,06)
nahi bazuen 8 (0,05)
nahi die 8 (0,05)
nahi duzu 8 (0,05)
nahi lituzke 7 (0,05)
nahi nuke 7 (0,05)
nahi zuenak 7 (0,05)
nahi izanez gero 6 (0,04)
nahi zituela 6 (0,04)
nahi dituela 5 (0,03)
nahi dituenak 5 (0,03)
nahi ditugu 5 (0,03)
nahi ditut 5 (0,03)
nahi lukeela 5 (0,03)
nahi nuela 5 (0,03)
nahi ziola 5 (0,03)
Nahi duenak 4 (0,03)
Nahi duzu 4 (0,03)
nahi baitu 4 (0,03)
nahi dion 4 (0,03)
nahi diot 4 (0,03)
nahi dizkie 4 (0,03)
nahi dizkiegu 4 (0,03)
nahi duenean 4 (0,03)
Nahi luke 3 (0,02)
Nahi zuen 3 (0,02)
nahi da 3 (0,02)
nahi diegu 3 (0,02)
nahi dik 3 (0,02)
nahi diola 3 (0,02)
nahi ditik 3 (0,02)
nahi dizkio 3 (0,02)
nahi duelako 3 (0,02)
nahi duzula 3 (0,02)
nahi izango 3 (0,02)
nahi izaten 3 (0,02)
nahi nioke 3 (0,02)
nahi nion 3 (0,02)
nahi zidan 3 (0,02)
nahi zukeen 3 (0,02)
Nahi lukete 2 (0,01)
nahi bada 2 (0,01)
nahi baditu 2 (0,01)
nahi badugu 2 (0,01)
nahi badute 2 (0,01)
nahi baitio 2 (0,01)
nahi baitzion 2 (0,01)
nahi dit 2 (0,01)
nahi dituenean 2 (0,01)
nahi dituzte 2 (0,01)
nahi dizkiogu 2 (0,01)
nahi dizkiot 2 (0,01)
nahi dudala 2 (0,01)
nahi dudanean 2 (0,01)
nahi duten 2 (0,01)
nahi duzuna 2 (0,01)
nahi lieke 2 (0,01)
nahi lukete 2 (0,01)
nahi nau 2 (0,01)
nahi ninduen 2 (0,01)
nahi nituelako 2 (0,01)
nahi nukeela 2 (0,01)
nahi zaie 2 (0,01)
nahi zigun 2 (0,01)
nahi zizkion 2 (0,01)
nahi zuelako 2 (0,01)
nahi zuena 2 (0,01)
nahi zuenari 2 (0,01)
nahi zutena 2 (0,01)
nahiko 2 (0,01)
Nahi baduzu 1 (0,01)
Nahi bazuten 1 (0,01)
Nahi dizkit 1 (0,01)
Nahi dut 1 (0,01)
Nahi dute 1 (0,01)
Nahi nuke 1 (0,01)
nahi badio 1 (0,01)
nahi baduzu 1 (0,01)
nahi bagenuen 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 351 (2,31)
Berria 131 (0,86)
Alberdania 94 (0,62)
Pamiela 90 (0,59)
Susa 82 (0,54)
Open Data Euskadi 76 (0,50)
Booktegi 76 (0,50)
Argia 62 (0,41)
Herria - Euskal astekaria 61 (0,40)
Goenkale 43 (0,28)
Consumer 36 (0,24)
Maiatz liburuak 30 (0,20)
Karmel Argitaletxea 29 (0,19)
UEU 27 (0,18)
Jakin 22 (0,14)
Euskaltzaindia - Liburuak 21 (0,14)
EITB - Sarea 15 (0,10)
Labayru 13 (0,09)
erran.eus 11 (0,07)
hiruka 11 (0,07)
Jakin liburuak 11 (0,07)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 10 (0,07)
goiena.eus 7 (0,05)
Ikaselkar 7 (0,05)
Guaixe 7 (0,05)
Hitza 7 (0,05)
Euskaltzaindia - EHU 6 (0,04)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 5 (0,03)
Erlea 5 (0,03)
Uztarria 5 (0,03)
ETB dokumentalak 5 (0,03)
Bertsolari aldizkaria 5 (0,03)
Deustuko Unibertsitatea 4 (0,03)
LANEKI 4 (0,03)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 4 (0,03)
Uztaro 4 (0,03)
aiaraldea.eus 4 (0,03)
aiurri.eus 4 (0,03)
Euskalerria irratia 4 (0,03)
Karkara 4 (0,03)
Noaua 4 (0,03)
ETB serieak 3 (0,02)
Chiloé 3 (0,02)
Kondaira 3 (0,02)
uriola.eus 3 (0,02)
Zarauzko hitza 3 (0,02)
Euskaltzaindia - Sarea 2 (0,01)
AVD-ZEA liburuak 2 (0,01)
Aldiri 2 (0,01)
Karmel aldizkaria 2 (0,01)
Sustraia 2 (0,01)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 2 (0,01)
aikor.eus 2 (0,01)
barren.eus 2 (0,01)
Maxixatzen 2 (0,01)
Ikas 2 (0,01)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 2 (0,01)
Txintxarri 2 (0,01)
Urola kostako GUKA 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Sabino Arana Kultur Elkargoa 1 (0,01)
alea.eus 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Euskaltzaindia – Sü Azia 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Iruñeko Komunikabideak Fundazioa 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
nahi izan bera buru 89 (0,59)
nahi izan bera ere 30 (0,20)
nahi izan bera lan 18 (0,12)
nahi izan bera etxe 17 (0,11)
nahi izan bera seme 16 (0,11)
nahi izan bera bizitza 15 (0,10)
nahi izan bera joan 12 (0,08)
nahi izan bera lagun 12 (0,08)
nahi izan bera seme-alaba 12 (0,08)
nahi izan bera ama 10 (0,07)
nahi izan bera herri 10 (0,07)
nahi izan bera alaba 9 (0,06)
nahi izan bera azken 8 (0,05)
nahi izan bera izen 8 (0,05)
nahi izan bera gorputz 7 (0,05)
nahi izan bera parte hartu 7 (0,05)
nahi izan bera bi 6 (0,04)
nahi izan bera bila 6 (0,04)
nahi izan bera egoera 6 (0,04)
nahi izan bera egon 6 (0,04)
nahi izan bera ekintza 6 (0,04)
nahi izan bera emazte 6 (0,04)
nahi izan bera ez 6 (0,04)
nahi izan bera familia 6 (0,04)
nahi izan bera ondoan 6 (0,04)
nahi izan bera produktu 6 (0,04)
nahi izan bera ahizpa 5 (0,03)
nahi izan bera aita 5 (0,03)
nahi izan bera datu 5 (0,03)
nahi izan bera diru 5 (0,03)
nahi izan bera egin 5 (0,03)
nahi izan bera hitz egin 5 (0,03)
nahi izan bera izaera 5 (0,03)
nahi izan bera kabu 5 (0,03)
nahi izan bera lurralde 5 (0,03)
nahi izan bera nazio 5 (0,03)
nahi izan bera proiektu 5 (0,03)
nahi izan bera ahots 4 (0,03)
nahi izan bera albo 4 (0,03)
nahi izan bera asmo 4 (0,03)
nahi izan bera enpresa 4 (0,03)
nahi izan bera haur 4 (0,03)
nahi izan bera istorio 4 (0,03)
nahi izan bera plan 4 (0,03)
nahi izan bera ukan 4 (0,03)
nahi izan bera alderdi 3 (0,02)
nahi izan bera begi 3 (0,02)
nahi izan bera bezalako 3 (0,02)
nahi izan bera bizi 3 (0,02)
nahi izan bera bizimodu 3 (0,02)
nahi izan bera botere 3 (0,02)
nahi izan bera bulego 3 (0,02)
nahi izan bera buruaz beste egin 3 (0,02)
nahi izan bera deitu 3 (0,02)
nahi izan bera edertasun 3 (0,02)
nahi izan bera eguneroko 3 (0,02)
nahi izan bera eskaintza 3 (0,02)
nahi izan bera etorri 3 (0,02)
nahi izan bera ezarri 3 (0,02)
nahi izan bera filosofia 3 (0,02)
nahi izan bera geratu 3 (0,02)
nahi izan bera guzti 3 (0,02)
nahi izan bera heriotza 3 (0,02)
nahi izan bera herrialde 3 (0,02)
nahi izan bera ikusi 3 (0,02)
nahi izan bera iritzi 3 (0,02)
nahi izan bera jarduera 3 (0,02)
nahi izan bera kide 3 (0,02)
nahi izan bera koinatu 3 (0,02)
nahi izan bera leku 3 (0,02)
nahi izan bera liburu 3 (0,02)
nahi izan bera nobela 3 (0,02)
nahi izan bera ordaindu 3 (0,02)
nahi izan bera proposamen 3 (0,02)
nahi izan bera senide 3 (0,02)
nahi izan bera talde 3 (0,02)
nahi izan bera untxi 3 (0,02)
nahi izan bera zerbitzu 3 (0,02)
nahi izan bera aberetasun 2 (0,01)
nahi izan bera adar 2 (0,01)
nahi izan bera adiskide 2 (0,01)
nahi izan bera agertu 2 (0,01)
nahi izan bera agintaldi 2 (0,01)
nahi izan bera aldamen 2 (0,01)
nahi izan bera amets 2 (0,01)
nahi izan bera anai-arreba 2 (0,01)
nahi izan bera argazki 2 (0,01)
nahi izan bera askatasun 2 (0,01)
nahi izan bera atera 2 (0,01)
nahi izan Bera herriko etxe 2 (0,01)
nahi izan Bera hitz egin 1 (0,01)
nahi izan Bera hurbildu 1 (0,01)
nahi izan Bera San Jose 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia