Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 851

2015
‎3 Lazarok ez zizun eskatu berpizteko. Emakume bekatari baten erreguz egin zenuen; begira hemen, ene Jainko, hura baino bekatari handiagoa dena; zure errukiak argi egin dezala. Nik, ezereza banaiz ere, eskatu nahi ez dizutenengatik eskatzen dizut.
‎Gure onerako isuri zenuen odola, eta eraman behar izan zenituen zigorkada eta min handiak, eta igaro zenituen oinaze gorriak, zure Aita Betikoari haien aurkako mendekua eskatu beharrean (Zuk ez baituzu mendekurik nahi eta zure Semeari egin zioten doilorkeria beltza barkatu baitzenuen), lagun eta adiskietzat hartzen ditugu horrelako tratua eman ziotenak! Haien infernuko kapitainari jarraitzen diogunez gero, argi dago guztiok bat izan behar dugula, eta hura lagun dugula bizi dugula betiko, zure errukiak geure senera ekarri eta iragana barkatzen ez badigu behintzat.
‎5 Oi, ene Jainko, nola sufritzen duzu zure oinazeekin hain gutxi mintzen denagatik! Etorriko da, Jauna, zure zuzentasuna agertuko den eta hura errukia bezain handia den erakutsiko den garaia. Begira, kristauok, har dezagun ongi gogoan, eta sekula ere ez ditugu ulertuko gure Jainko Jaunari zor dioguna eta haren errukiaren handia.
‎Gure gaiztakeriak iraungo ote du haren aurka? Ez, gizakiaren bizia belarraren lorea bezala agortzen baita eta Birjinaren Semea etorriko baita epai beldurgarri hura ematera. Oi ene Jainko ahaltsua!
‎Hau probatuko zenuten, ene ahizpak; izan ere, uste dut, bat egitezko otoitza edukitzera iristean, Jauna ardura honekin ari dela, gu haren aginduak betetzean zabartzen ez bagara. Hau gerta dakizuenean, gogora ezazue barruko egoitza honetatik, Jainkoa gure ariman dagoenekotik, datorrela, eta gorets ezazue gogotik; izan ere, berea du mezu hura edo maitasun biziz idatzitako txartela, eta zuek bakarrik uler dezazuela nahi du letra hura eta hartan eskatzen dizuena, eta inola ere ez dezazuela utz Haren Maiestateari erantzun gabe, kanpoko zereginetan eta pertsona batzuekin hizketan ari bazarete ere; izan ere, askotan gertatuko da gure Jaunak ezkutuko mesede hau zuei jendaurrean egin nahi izatea, eta oso erraza da, barruko erantzuna izan beh... nik diodana egitea maitasun egintza bat zertuz, edota san Paulok dioena esanez:
‎Hau probatuko zenuten, ene ahizpak; izan ere, uste dut, bat egitezko otoitza edukitzera iristean, Jauna ardura honekin ari dela, gu haren aginduak betetzean zabartzen ez bagara. Hau gerta dakizuenean, gogora ezazue barruko egoitza honetatik, Jainkoa gure ariman dagoenekotik, datorrela, eta gorets ezazue gogotik; izan ere, berea du mezu hura edo maitasun biziz idatzitako txartela, eta zuek bakarrik uler dezazuela nahi du letra hura eta hartan eskatzen dizuena, eta inola ere ez dezazuela utz Haren Maiestateari erantzun gabe, kanpoko zereginetan eta pertsona batzuekin hizketan ari bazarete ere; izan ere, askotan gertatuko da gure Jaunak ezkutuko mesede hau zuei jendaurrean egin nahi izatea, eta oso erraza da, barruko erantzuna izan behar duenez gero, nik diodana egitea maitasun egintza bat zertuz, edota san Paulok dioena esanez:
‎bata, alderik onena aukeratu zuela Mariak esan zuela. Eta egin ere, Martaren ofizioa egin zuen, Jaunari oinak garbitzean eta bere ileaz xukatzean, eta uste al duzue penitentzia txikia izango zela hura bezalako andre batentzat, kale haietatik joatea, eta beharbada bakarrik, nola zihoan erreparatzeko gogo berorik ez zuelako, eta egundo ere sartu ez zen lekuan sartu, eta gero fariseuaren gaizki esate eta sufritu beharreko beste gauza asko sufritzeko. Izan ere, hura bezalako emakume bat hainbesteko aldaketa egiten herrian ikusi, eta dakigunez, hain jende txarraren artean, Jaunaren, beraiek hain amorru handia zioten haren, adiskidea zela jakitea nahiko baitzen nolako bizitza izan zuen gogora ekartzeko, eta orain santatzat agertu nahi zuela, argi baitago berehala aldatuko zuela janzkera eta gainerako guztia; bada, gaur egun hain ospetsuak ez diren pertsonengatik beltzak esaten badira, zer izango ote zen orduan?
‎Eta egin ere, Martaren ofizioa egin zuen, Jaunari oinak garbitzean eta bere ileaz xukatzean, eta uste al duzue penitentzia txikia izango zela hura bezalako andre batentzat, kale haietatik joatea, eta beharbada bakarrik, nola zihoan erreparatzeko gogo berorik ez zuelako, eta egundo ere sartu ez zen lekuan sartu, eta gero fariseuaren gaizki esate eta sufritu beharreko beste gauza asko sufritzeko? Izan ere, hura bezalako emakume bat hainbesteko aldaketa egiten herrian ikusi, eta dakigunez, hain jende txarraren artean, Jaunaren, beraiek hain amorru handia zioten haren, adiskidea zela jakitea nahiko baitzen nolako bizitza izan zuen gogora ekartzeko, eta orain santatzat agertu nahi zuela, argi baitago berehala aldatuko zuela janzkera eta gainerako guztia; bada, gaur egun hain ospetsuak ez diren pertsonengat... Nik diotsuet, ene ahizpak,, alderik onena?
‎–Nik ulertzen nuen heinean: egia esan, haren esperientzia eta jakintza mistikako gaietan nahiko mugatuak ziren liburu hura idatzi zuenean. Ziur asko, 7 Egoitzetan deskribatzen duen, ezkontza mistikora?
‎Gero jakin nuen pertsona hau biziki adoretu eta kontsolatu zela hitz hauekin; eta zuetakoren batek bere burua samin honetan ikusiko balu, hemen jartzen dizkizuet. Dirudienez, gure Jaunak nahi du guztiek jakin dezatela arima hura dagoeneko berea duela, inork ez diola ukiturik egin behar; gorputzean, ohorean, ondasunetan bada, tira, guztitik aterako baita Haren Maiestatearentzat gorespena; baina ariman, hori ez! Bera bere erruzko ausarkeria handiaz bere Senarragandik aldentzen ez bada, Hark gorde egingo du mundu guztiaren erasotik eta baita infernu guztiarenetik ere.
‎3 Ez dirudi besterik denik esan genuen, laugarren egoitzan esan genuela uste dut, ez bainaiz ongi gogoratzen? uraska hura , hain leun eta bare, hau da, inolako mugimendurik gabe, betetzen zena baizik; hemen, berriz, iturburuak geldiarazi eta itsasoari beronen ertz mugetatik irteten uzten ez dion Jainko handi honek, askatu egin zituen uraska honetara ura zekarten iturburuak; eta oldar handiz hain olatu bortitza jaikitzen da, non goi goira jasotzen baitu gure arimaren ontzitxo hau. Eta itsasontzi batek ezin duenez, eta ez lemazainak ezta ontzia gidatzen dutenek ere ahalmenik ez dutenez olatuei aurre egiteko, oldar biziz badatoz, beraiek nahi duten lekuan egoten utz diezaioten, era berean, arimaren barruak are gutxiago izango du berak nahi duen lekuan gelditzerik, eta haren zentzumen eta ahalmenei egiteko aginduta dutena baino gehiago eginarazterik; kanpokoari, berriz, ez zaio hemen jaramonik egiten.
‎Gurutziltzatuak berak esan zion, kontsolatuz, Berak ematen zizkiola bere Pasioan eraman zituen oinaze eta neke guztiak, beretzakotzat har zitzala, Aitari eskaintzeko. Arima hura hain kontsolatu eta hain aberastua geratu zen, non, beragandik jakin dudanez, ezin izan baitzuen sekula ere ahaztu; aitzitik, bere burua hain ezereza ikusten duen guztian, hartaz oroituz, gogoa pizturik eta kontsolaturik geratzen da.
‎7 Bada, bat bateko espirituaren harrapatze honetara berriro etorriz, benetan gorputzetik irten egiten dela dirudi eta, bestalde, argi dago pertsona hau ez dela hilik geratzen; behinik behin, berak ezin du esan, une batzuetan, gorputzean dagoen ala ez. Osorik, baina bizi garen honen aldean oso bestelakoa den beste lurralde batean egon delako irudipena du; hemengo argiaren aldean hain bestelakoa erakusten zaio, non, bizitza osoa, beste gauza batzuekin batera, hura lantzen arituko balitz ere, ezinezkoa izango bailitzaioke lortzea. Eta bat batean hainbeste gauza erakusten dizkiote era batera, non, urteetan bere irudimen eta adimenaz haiek sailkatzen lan egingo balu ere, ez bailuke sailkatu ahal izango mila zatitik bat ere.
‎Ahaltsua zara, Jauna, itsasoa eta Jordan handia baztertzeko, Israelgo seme alabei igarotzen utz diezaieten. Ez izan haien errukirik, zure indarrez lagundurik, neke ugari eraman ditzakeelako; hura hartara jarririk dago eta haiek eramateko gogoaz. Luza ezazu, Jauna, zeure beso indartsua, ez dakiola bizia joan hain beheko gauzetan.
‎nik uste dut Jaunak, orduan, bere izaera soilean uzten duela beraren on handiagorako; izan ere, une hartan ikusten du zerbaiterako adorerik izan badu, Haren Maiestateak emana izan dela; hau hain argi ikusten du, non ezereztaturik uzten baitu bere baitan eta Jainkoaren errukiaren eta handitasunaren ezagutza handiagoaz, hain gauza kaskarrean erakutsi nahi izan dituenaz. Hala ere, ohikoena, esan dugun egoera hura da.
‎13 Haren Maiestateak nahi beza otoitz era hau guri askotan ematea, hain ziurra eta onura handikoa delako; guk ez dugu hura lortzerik, naturaz gaindikoa baita guztiz; eta egun osoan irautea gertatzen da, eta arima asko edan duen baten antzera dabil, baina ez zentzumenak galdurik izateraino; edota malenkoniadun baten antzera, baina ez zentzua guztiz galdurik; hala ere, irudimenean jarri zaion gauza batetik ez da irteten, ezta ez dago hartatik aterako duenik ere.
‎arima ezer ikusiko duen inolako usterik gabe, halakorik burutik pasatu ere gabe, bat batean aurrean jartzen zaio dena batera eta ahalmen guztiak eta zentzumenak nahasi egiten dira beldur handiaz eta zalapartaz, berehala zorioneko bake hartan haiek ezartzeko. San Paulo eraitsia izan zenean zeruan ekaitz hura eta zalaparta izan zenez, horrela hemen ere barruko mundu honetan higidura handia sortzen da, eta bat batean, esan dudanez, bare bare geratzen da guztia, eta arima hau egia handi handietan hain ongi eskolatua, non ez baitu beste maisurik behar; egiazko jakinduriak beraren nekerik gabe kendu dio moztasuna, eta aldi batean mesede hau Jainkoarena delako ziurtasunaz irauten du, eta kontrakoa esan eta esan egingo baliote ere, une hartan liokete engainurik egon daitekeelako beldurrik sartu.
‎–Bigarrena, engainatua izango dela edota arrisku handitan dagoela oso argi ikusten duelako, deabruak ez baitu ate txiki baino besterik behar guri mila amarrukeria egiteko. . Hirugarrena, desira bizi bat dagoenean irudimenak berak eta pertsonak berak uste izaten du desira duen hura ikusi egiten duela, eta entzun, egunean barrena gauza baten irrikaz eta hura gogo gogoan darabiltela ari direnek, gero amets egitera datozen bezala. –Laugarrena da, ausarkeria handia dela nik neure bidea hautatu nahi izatea, zer komeni zaidan jakin gabe; horregatik, Jaunaren esku utzi behar dut, Hark ezagutzen bainau, komeni den bidetik eraman nazan, guztian haren borondatea egin dadin.
‎–Bigarrena, engainatua izango dela edota arrisku handitan dagoela oso argi ikusten duelako, deabruak ez baitu ate txiki baino besterik behar guri mila amarrukeria egiteko. . Hirugarrena, desira bizi bat dagoenean irudimenak berak eta pertsonak berak uste izaten du desira duen hura ikusi egiten duela, eta entzun, egunean barrena gauza baten irrikaz eta hura gogo gogoan darabiltela ari direnek, gero amets egitera datozen bezala. –Laugarrena da, ausarkeria handia dela nik neure bidea hautatu nahi izatea, zer komeni zaidan jakin gabe; horregatik, Jaunaren esku utzi behar dut, Hark ezagutzen bainau, komeni den bidetik eraman nazan, guztian haren borondatea egin dadin.
‎Hori, esan dudanez, samin hau sentitzen laguntzeko izan ezik gainerako guztirako zentzumen eta ahalmenen liluramendu bat da. Izan ere, adimena oso bizi dago arima hura Jainkoagandik bereiz egotea sentitzeko dagoen arrazoia ulertzeko; eta Haren Maiestateak laguntzen du une hartan bere buruaren albiste bizi biziaz; horrek samina hainbesteraino handiagotzen du, non oihu handiak emateari ekiten baitio. Eraman handikoa eta asko ikusia den pertsona izan arren, une hartan ezin du gehiago; izan ere, sentimendu hau ez da gorputzean, esanda geratu denez?, arimaren barruan baizik.
‎10 Hau gauza nekagarria da, baina ondorio handiekin geratzen da arima eta gainera letozkiokeen lanei beldurra galdurik; izan ere, haren arimak izan zuen samin handiko sentimenduaren ondoan, hemengo lanak ez direla ezer uste du. Hain probetxu handiaz geraturik, hura askotan sufritzea nahiko luke. Baina inola ere ezin du, ezta ez dago inolako erremediorik ere hura berriro izateko, Jaunak nahi izan dezan arte, etortzen zaionean ez kontra egiteko ez kentzeko erremediorik ez dagoen bezala.
‎Hain probetxu handiaz geraturik, hura askotan sufritzea nahiko luke. Baina inola ere ezin du, ezta ez dago inolako erremediorik ere hura berriro izateko, Jaunak nahi izan dezan arte, etortzen zaionean ez kontra egiteko ez kentzeko erremediorik ez dagoen bezala. Lehen baino askoz ere munduarekiko erdeinu handiagoaz geratzen da, oinaze hartan bertako ezerk ez ziola lagundu konturatzen delako, eta kreaturetatik askoz ere askatuago, Kreatzaileak soilik kontsola eta ase dezakeela konturatzen delako, eta beldur eta kontu handiagoz Hura ez iraintzeko, bai oinazetzeko eta bai kontsolatzeko ahalmena duela konturatzen delako.
‎Honek ez du garrantzirik: batera izan nahiz bestera izan, Jaunak berarekin biltzen du; baina itsu eta mutu bihurtuz, san Paulo bere konbertsioan geratu zenez, gozatzen duen mesede hura nolakoa edota zer eratakoa den sentitzea kenduz; izan ere, arimak une hartan sentitzen duen atsegin handia bere burua Jainkoagandik hurbil ikustea da. Hala ere, Jaunak berarekin biltzen duenean, ez du ezertxo ere ulertzen, ahalmen guztiak galtzen baitira.
‎arima bat esana dagoen nahigabe handian eta barruko nahasmen eta adimenaren iluntasun eta lehortasunean murgildurik dago; honelako hitz bat esanez besterik gabe: ez izan nahigaberik, bakean eta nahigaberik gabe geratzen da, eta argi handiaz, nahigabe hura guztiz kendua du; eta iruditzen zitzaion mundu guztia eta jakintsu guztiak bilduko balira ere nahigaberik har ez zezan arrazoiak emateko, zuketela, hartatik ateratzen eginahalak egin arren. Nahigabez dago eta beldurrez beterik, bere aitor entzuleak eta beste batzuek esan diotelako berak duena deabruaren espiritua dela:
‎...ezin etsizko ziurtasuna dago; eta hori, baita gauzak berak ulertu dituen bidetik ez baina kontrakotik doazenean ere, eta urteak igaro arren, ez zaio burutik kentzen Jainkoak gizakiek ulertzen ez dituzten beste bitarteko batzuk bilatuko ez dituenik, baina azken batean beteko dela; eta halaxe gertatzen da; dena dela, diodanez, sufritu egiten da bide hartan okertze ugari gertatzen direnean, izan ere, hura entzun zuela denbora luzea denez gero eta Jainkoa dela esaten dioten ondorioak eta ziurtasuna, orain geratzen zaizkionak, dagoeneko iraganeko gauza direnez gero, zalantzak izaten dira, deabrua izan ote zen, irudipena izan ote zen. Une honetan ez zaio geratzen horrelakorik ezer; are gehiago, bizia emango luke egia harengatik.
‎8 Gudu hauekin guztiekin, pertsonari berari zentzugabekeriak direla esango dionik izan arren (hau da, aitor entzuleak, gauza hauek haiekin tratatzen baitira), eta ezin daitezkeela bete adierazten duten gertakari txar guztiak tarteko izan arren, txinparta bat geratzen da, ez dakit non? beteko dela adieraziz hain bizia, non, gainerako esperantza guztiak hilak izan arren, ezin baita, nahi balu ere, bizirik gabe egon ziurtasunezko txinparta hura . Eta azken batean, esan dudanez?
‎Hemen, ordea, ez dago horrelakorik; izan ere, hitz egiten duen Espirituak berak geldiarazten ditu gainerako pentsamenduak eta esaten denera arretaz egonarazten du; horrela, nolabait iruditzen zait, eta uste dut halaxe dela, errazago litzatekeela oihuka hitz egiten duen pertsona bati ongi entzuten duen beste batek ez ulertzea; izan ere, gerta daiteke esaten dionaz ez konturatzea, eta pentsamendua eta adimena beste gauza batean jarrita izatea; tratatzen ari garen honetan, ordea, ezin da horrelakorik egin: ez dago belarririk estaltzeko, ezta esaten zaion hura ez den besterik pentsatzeko ahalmenik ere, ezta inola ere; izan ere, eguzkia geldiarazi ahal izan zuenak, uste dut Josueren eskaeraz izan zela, ahalmenak eta barrualde guztia geldiaraz ditzake, gaztelu hura berak ez baina beste Jaun handiago batek gobernatzen duela arimak argi argi ikusteko eran; horrek debozio handia ematen dio eta apaltasunera eramaten.
‎ez dago belarririk estaltzeko, ezta esaten zaion hura ez den besterik pentsatzeko ahalmenik ere, ezta inola ere; izan ere, eguzkia geldiarazi ahal izan zuenak, uste dut Josueren eskaeraz izan zela? ahalmenak eta barrualde guztia geldiaraz ditzake, gaztelu hura berak ez baina beste Jaun handiago batek gobernatzen duela arimak argi argi ikusteko eran; horrek debozio handia ematen dio eta apaltasunera eramaten. Beraz, ezetz esateaz ez da ezer konpontzen.
‎2 Egia da, idazteko agindu didaten beste [lan] batzuetan esan ditudanak baino asko gehiago ez dudala asmatuko esaten; aitzitik, beldur naiz ez ote diren ia guztiak gauza berdinak izango; izan ere, hizketan irakasten dieten txoriek irakatsi dietena edo entzuten dutena baino besterik ez dakitenez, eta hura askotan errepikatzen dutenez, horrelaxe egiten dut nik ere, hitzez hitz. Jaunak ezer berririk esatea nahi badu, Haren Maiestateak emango du edota niri oroimenera ekartzea nahiko du beste batzuetan esan dudana; hauxe ere nahikotzat izango nuke, hain oroimen kaskarra izanik, zoriontsua nintzateke gauza batzuk, ziotenez ongi esanak zirenak, berriro esaten asmatuko banu, galduak balira ere badaezpada... Jaunak hau ere emango ez balit, obedientziagatik nekatuz eta nire buruko mina areagotuz, irabaziaz geratuko nintzateke, esan dezadanetik inork onurarik aterako ez balu ere.
‎Eta argi eta garbi ikusi nuen gaizki nindoala; izan ere, gozotasunik beti ezin izan nuenez gero, pentsamendua batetik bestera zebilen, eta arima, uste dut, non pausaturik ez duen hegazti bat bezala hegaka, eta denbora asko alferrik ematen, eta bertuteetan eta otoitzean aurrerapenik egin gabe. Eta ez nuen ulertzen zergatik zen, eta ez nuen ulertu ere egingo, hura egokia zela uste bainuen, harik eta, neure otoitz era Jainkoaren zerbitzari bati agertuz, konturarazi ninduen arte. Gero argi ikusi nuen zein oker nindoan, eta sekula ere ez zait damuaren harra kendu bihotzetik hain galera handiaz nekez lor daitekeela irabazirik ulertu ezin nueneko garai bat izan zelako; eta ahal dudanean, ez dut nahi inolako onik, on guztiak etorri zaizkigunaren bidez lortua izan ezik.
‎2 Arima mesede hau egingo zaion ardurarik gabe eta hura merezi duenik sekula ere burutik pasatu gabe dagoela gertatzen da: bere ondoan Jesu Kristo gure Jauna sentitzen duela, baina Hura ez gorputzeko begiekin ezta arimakoekin ere ikusi gabe.
‎Honi adimenezko ikuskaria deitzen diote, ez dakit nik zergatik. Jainkoak mesede hori egin zion pertsona hau ikusi nuen, geroago esango ditudan beste batzuekin, hasiera batean oso nekatua, ezin zuelako ulertu zer zen, ez baitzuen ikusten; eta era hartara agertzen zitzaiona Jesu Kristo gure Jauna zela hain ziur zegoen, non ezin baitzuen zalantzarik izan, hau da, hantxe zegoen ikuskari hura ; Jainkoagandikoa ote zen ala ez, hala zela ulertarazteko ondorio handiak berekin batera bazekartzan ere, oraindik beldurrez zebilen, eta berak sekula ere ez zuen entzun adimenezko ikuskariaren izenik, eta halakorik zegoenik ere ez zuen uste; hala ere, argi ulertzen zuen esandako era hartara askotan hitz egiten ziona Jaun hau zela, diodan mesede hau egin zion arte, ez zekielako nork hitz egiten zi...
‎5 Azken batean, arimaren irabazian ikusten da mesede handi handia dela eta estimu handitan izatekoa, eta Jaunari eskertzekoa, hain merezi gabe ematen baitu, arimak lurreko inolako ondasunarengatik trukatuko ez lukeena. Eta horrela, Jaunak kentzen dionean, bakardade handian geratzen da; baina lagun hura berriro ondoan izateko egiten diren ahalegin guztiek gutxitarako balio izaten dute; Jaunak nahi duenean ematen du, eta ezin lortu. Batzuetan santuen baten bidez ere etortzen da, eta hori ere probetxu handikoa da.
‎Hori Jainkoaren zerbitzari handia izaten errazteko da, nork bere buruari lagunduz gero; baina, batzuetan Jaunak ahulenak eramaten ditu bide honetatik. Eta horrela, ez dago horretan ez zer onetsirik ezta zer gaitzetsirik ere, bertuteei begiratu beharra baizik, eta gure Jauna hildura, apaltasun eta kontzientziarik garbienaz zerbitzatzen duena, hura izango da santuena; hala ere, ziurtasun osoz hemen gutxi jakin daiteke, harik eta egiazko Epaileak bakoitzari merezi duena eman diezaion arte. Han harri eta zur geratuko gara, hemen pentsa dezakegunetik zein bestelakoa den haren epaia ikusirik.
‎2 Orain begira dezagun, aurreko kapituluan esan dizuedanez, nola dagoen Jaun hau, urrezko gauza batean balio eta bertute handi handiko harribitxi preziatua edukiko bagenu bezala baita; sekula ikusi ez arren, ziur ziur dakigu han dagoela; baina harribitxiaren bertuteek ez gaituzte onurarik gabe uzten, aldean badaramagu. Sekula ikusi ez badugu ere, ez du horratik gure estimua galtzen, esperientziaz ikusi dugulako, hartarakoa izanik, gaitz batzuetatik sendatu gaituela; baina ez gara ausartzen hari begiratzen, ezta erlikia ontzia irekitzen ere, eta gainera ezin dugu, hura irekitzeko modua bitxiaren jabeak dakielako soilik, eta hartaz balia gaitezen utzi bazigun ere, giltzarekin bera geratu zen eta, berea duenez gero, erakutsi nahi digunean irekiko du, eta hartu ere, egin ohi duenez, berak deritzonean hartuko du.
‎4 Irudia badiot ere, ikusten duenaren iritziz ez da ulertu behar pintatua denik, benetan bizia dela baizik, eta batzuetan arimarekin hitz egiten aritzen da, eta sekretu handiak agertzen ere bai. Hala ere, kontuan izan behar duzue honetan une batean gelditzen bada ere, ezin dela hari begira egon eguzkiari begira egon ohi den baino luzaroago, eta horrela, ikuste hau betiere oso laster igarotzen da; eta ez, eguzkiarenak bezala, haren dirdirak min ematen diolako barruko ikusmenari, hau guztiau ikusten duena hura baita (kanpoko ikusmenaz denean, nuke ezer esan, aipatu dudan pertsona hau, nik hartaz hitz egin baitezaket modu berezian, ez zelako hortik igaro; eta esperientziarik ez badago, nekez eman daiteke arrazoi ziurrik); izan ere, haren dirdira isuritako argi baten antzekoa da eta, landu ahal bada, diamantezko gauza mehe batez estalia dagoen eguzki baten antzekoa; janzkiak holanda ehunezkoa dirudi, eta...
‎Jainkoak arimari mesede hau egiten dionean, hura bere salbamenaz eta berriro ez erortzeaz ziur dagoela esan nahi dudala ematen du. Ez, ez diot halakorik, eta era horretara, arima ziur dagoelako itxura agertzen dudan alde guztietan, jainkozko Maiestateak horrela bere eskutik duen bitartean eta arimak Hura iraintzen ez duen bitartean, ulertu behar da.
‎11 Erregea bere jauregian dago, eta haren erreinuan gerra asko eta gauza penagarri asko dira, baina horregatik ez du alde batera uzten bere lekua; hemen ere gauza bera, gainerako egoitzetan zalaparta ugari izan eta piztia pozoitsuak ibili eta zarata entzun arren, inor ez da sartzen han dagoen lekutik hura kenduko duenik; eta entzuten dituen gauzak ere, nolabaiteko samina ematen badiote ere, ez dira arima asaldatu eta hari bakea kentzekoak, grinak dagoeneko gaindituak daudelako, eta horrela beldur dira han sartzen, otzanago irtengo liratekeelako.
‎2 Lehenengoa da bere buruaz ahazte erabatekoa, egiaz hura honezkero ez delako itxura emateraino, esanda dagoenez; izan ere, halako egoeran, ez du gogoan beretzat ez zerurik, ez bizirik, ez osperik izango denik, Jainkoaren aintza bilatzeari emanda baitago oso osoan; badirudi Haren Maiestateak esandako hitzak egintza bihurtu direla, hau da, arduratu dadila arima Jainkoaren gauzez eta Bera arduratuko zela arimarenez. Eta horrela, ez du gerta daitekeenaren ardurarik, ahanzte era bitxi bat baizik, eta, diodanez?
‎10 Jainkozko Maiestateak, miragarriro lagun eginez, arima gauza goragoetarako prestatu nahi duela dirudi; izan ere, argi dago gauza guztietan ongi lagundua izango dela, perfekzioan aurrera joateko eta, esanda geratu denez, beste mesede batzuk egiten zizkionean noizbait izaten zuen beldurra galtzeko. ...horrela izan zen, gauza guztietan hobetua ikusten zuen bere burua, eta uste zuen, lan eta zeregin handiak izan arren, bere arimaren muina ez zela sekula ere mugitzen egoitza hartatik; beraz, nolabaiteko zatiketa zela bere ariman uste zuen, eta Jainkoak mesede hau eginda pixka bat geroago, lan handien artean zebilela, hartaz kexu zen, Marta Mariagatik kexu zen bezala, eta batzuetan esan egiten zion hura beti zegoela gozo gozo atseden hartaz gozatzen, bera, ordea, hainbeste lan eta zereginen artean uzten zuela, ez baitzuen nork lagun eginik.
‎Gauza guztietatik askatze handi bat du eta beti bakarrik edo arimaren baten onerako zeregin batean egoteko gogoa. Ez du lehortasunik, ezta barruko nekerik ere; gure Jaunarekin halako oroipen eta samurtasunez izanik, inoiz ere ez luke nahi Hura goresten baino beste ezertan aritzerik; eta arreta galtzen duenean, Jaunak berak iratzarri ohi du esan den bezala, argi argi ikusten baita bultzada hura , edo dena delakoa, arimaren barrutik datorrela, bultzadei buruz hitz egiterakoan esan zenez. Hemen gozotasun handiz gertatzen da, baina ez dator ez pentsamendutik, ez oroimenetik, ezta arimak bere aldetik egin zuela uler daitekeen ezertatik ere.
‎Gorets ezazue, ene alabak, egiaz Andre honen alabak zarete-eta; eta horrela ni hain kaskarra izateaz ez duzue zertan lotsaturik izango, hain ama ona baituzue. Imita ezazue eta gogora ezazue zein izango den Andre honen handitasuna eta zein on handia den hura zaindaritzat edukitzea, non ez baitira nahiko izan nire bekatuak eta ni naizena izatea Ordena santu hau ezertan belzteko.
‎13 Begira ditzagun geure hutsak eta utz ditzagun besteenak, pertsona hain eratsuen ezaugarria baita edozertaz harritzea; eta, beharbada, harritzen gaituen harengandik izan dezakegu zer ikasirik oinarrizko gauzan; azaleko erabide eta harreman kontuan hura baino aurrerago gaude; eta, ona bada ere, ez da hau garrantzitsuena, ez dago guztiak gure bidetik joan daitezela nahi izan beharrik, ezta espirituaren bidea irakasten hasi beharrik ere, beharbada, hori zer den ere ez baitaki; Jainkoak arimen onerako ematen dizkigun desira hauekin, ene ahizpak, oker ugari egin ditzakegu; eta, honela, hobe dugu gure Erregelak dioenera etortzea: –beti isiltasunean eta itxaropenean bizi izaten saiatu?, Jaunak bere arimen ardura izango baitu.
‎Gehienetan, iraganeko egoitzetako arimek izaten dituzte debozio hauek, adimenaren ekintzaz doazelako ia etengabe, adimenaz hausnartzeari eta gogoetari emanak daude; eta ongi doaz, ez zaielako besterik eman; baina ongi egingo lukete pixka batean egintzetan eta Jainkoa goresten eta haren ontasunaz eta Jainkoa den hura izateaz gozatzen, eta haren ohore eta aintza desiratzen jardungo balute. Hau ahal duten erara, borondatea biziki iratzartzen baitu.
‎Hau ahal duten erara, borondatea biziki iratzartzen baitu. Eta erne erne egon bitez Jaunak beste hori eman diezaienean, ohituraz izaten duten meditazioa amaitzearren hura alde batera ez uzteko.
‎4 Beste iturri honetan, ordea, ura iturburutik bertatik dator, hau da, Jainkoagandik, eta horrela, Haren Maiestateak nahi duenean, naturaz gaindiko mesederen bat egin nahi duenean, bake eta atseden handi handia eta gure barru barrutiko gozotasuna sorrarazten ditu, nik ez dakit norantz eta nola, ezta poz eta atsegin hura hemengoak bezala bihotzean sentitzen den ala ez ere, bere hasieran esan nahi dut, gero dena asetzen denean?, ur hau egoitza eta ahalmen guztietara zabalduz gorputzeraino iritsi arte; horregatik esan nuen Jainkoagandik hasten dela eta gugan amaitzen; egia esan, probatu duenak ikusiko duenez, gizakiaren kanpoalde osoak gozatzen du gozotasun eta leuntasun honetaz.
‎6 Bertsora itzuliz berriro, nire ustez, hemen on egin diezadakeena, zabaltze hura da; horrela dirudi, diodan iturburu honetatik, hau da, gure sakonetik zerutar ur hura sortzen hasten denez gero, gure barrualde osoa hedatuz eta zabalduz doala dirudi eta ezin esanezko ondasunak sortzen ditu, arimak berak ere ezin du ulertu zer ematen zaion han. Lurrin gozo bat sumatzen du, nolabait esateko?
‎6 Bertsora itzuliz berriro, nire ustez, hemen on egin diezadakeena, zabaltze hura da; horrela dirudi, diodan iturburu honetatik, hau da, gure sakonetik zerutar ur hura sortzen hasten denez gero, gure barrualde osoa hedatuz eta zabalduz doala dirudi eta ezin esanezko ondasunak sortzen ditu, arimak berak ere ezin du ulertu zer ematen zaion han. Lurrin gozo bat sumatzen du, nolabait esateko?
‎Hemen, nire iritziz, ez daude ahalmenak bat eginik, beren baitan bilduak eta hura zer ote den begira harri eta zur baizik.
‎7 Baliteke barneko gauza hauetan beste toki batzuetan esana dudanaren kontrakoa esatea. Ez da harritzekoa, hura idatzi nuenetik ia hamabost urtean, beharbada, orduan nuen baino argi gehiago eman dit Jaunak gauza hauetan, eta bai orain eta bai orduan huts egin nezakeen edozertan, baina ez gezurrik esan, Jainkoaren errukiagatik, hori baino lehen milaka heriotza jasango bainituzke. Nik ulertzen dudana esaten dut.
‎lehenengo zenbakietan azaldu duen grazia mistikoa. ? (Irudimenak) du hura berregin?.
‎1 Aurrera joan baino lehen, esan nahi dizuet gogoan izan dezazuela zer izango den gaztelu hain distiratsu eta eder hau, ekialdeko harribitxi hau, biziaren ur bizitan bertan, hau da, Jainkoagan, landatua dagoen biziaren zuhaitz hau ikustea, bekatu astun batean erortzen denean: ez da ilunpe itsuagorik, ezta ilun eta beltzagorik hura baino. da jakitea, hainbesteko distira eta edertasuna eman zizkion eguzkia bera oraindik beraren arimaren erdian egonik, han ez balego bezala dela Harengandik parte izateko, Haren Maiestateaz gozatzeko egiaz gai izan arren, eguzkiak bertan diz diz egiteko kristala gai den bezala.
‎8 Baina, beste toki batean esan nuenez?, otoitz era honetan adimenaren gogoeta geldiarazteko arrazoia hau da (esan nahi dut, egoitza hau hasi nuenean, bildutasunezko otoitza sartu nuen, lehenengo esan behar nuen honekin batera, eta esan dudan Jainkoaren gozotasunen otoitza baino askoz ere beheragokoa da, baina hara iristeko hasiera; bildutasunezko otoitzean ez da utzi behar meditazioa, ezta adimenaren jarduera ere), otoitz hau iturburua dela, ubideetatik ez datorrena; bera neurritsu ari da, edota neurritsu aritzera darama ulertu nahi duena ez duela ulertzen ikusteak; eta honela, alde batetik bestera ari da, ezertan pausatzeko lekurik aurkitzen ez duen inozo baten antzera. Borondatea hain sendo du bere Jainkoagan, non nahigabe handia ematen baitio bere nahaspila hark, eta beraz, ez du hari kasu egin beharrik, gozatzen duenetako asko galtzera ekarriko baitu; aitzitik, utz dezala hura eta bere burua maitasunaren besoetan, Haren Maiestateak irakatsiko baitio une hartan zer egin; ia zer guztia honetan datza: bera hain ondasun handiaren duin ez dela ezagutu eta eskerrak ematen jardutean.
‎–Ez dakit; badakit erraietaraino iristen zaiola min hau, eta zauritzen duenak gezia ateratzen duenean, egiaz erraiak beraren ondoren daramatzala dirudi, hain da handia sumatzen duen maitasun sentimendua! Buruan nerabilen oraintxe nire Jainkoa den sutontzi isioturiko su honetatik txinparten batek jauzi egin eta ariman jotzen ote duen, era horretara su isiotua sentiturik, eta arima erretzeko nahiko ez eta bera hain atsegingarria izanik, min harekin geratzen da eta ukitzean ekintza hura gauzatzen du; eta uste dut hauxe dela asmatu ahal izan dudan konparaziorik egokiena. Izan ere, min gozo hau, eta ez da mina?
‎ez dago beti egoera berean; batzuetan luze iraun arren, beste batzuetan laster batean amaitzen da, Jaunak arimari komunikatu nahi dionaren arabera, ez baita inongo giza bidetatik lor daitekeena. Hala ere batzuetan aldi luzean badago ere, kendu egiten da eta berriro itzultzen; azken batean, sekula ere ez dago geldi geldi, eta horregatik ez du guztiz kiskaltzen arima, baizik eta isiotzera doanez gero, txinparta hil egiten da eta hark ematen dion maitezko min hura berriro sufritzeko irrikaz geratzen.
‎5 Hemen ez da pentsatu behar berezko izaerak eragina, malenkoniak sortua denik, ezta deabruaren engainua, edota irudipena denik ere; izan ere, argi dago aldaezina den Jauna dagoen tokitik datorren mugimendua dela; eta ekintzak ez dira beste debozioetakoak bezalakoak, gozotasunetan murgiltze handiek zalantzak sor diezazkiguke. Hemen, ordea, zentzumen guztiak eta ahalmenak inolako murgitzerik gabe daude, zer izango ote den begira, min gozo hura oztopatu gabe, hura gehitzerik eta kentzerik ez dutela, nire iritziz.
‎5 Hemen ez da pentsatu behar berezko izaerak eragina, malenkoniak sortua denik, ezta deabruaren engainua, edota irudipena denik ere; izan ere, argi dago aldaezina den Jauna dagoen tokitik datorren mugimendua dela; eta ekintzak ez dira beste debozioetakoak bezalakoak, gozotasunetan murgiltze handiek zalantzak sor diezazkiguke. Hemen, ordea, zentzumen guztiak eta ahalmenak inolako murgitzerik gabe daude, zer izango ote den begira, min gozo hura oztopatu gabe, hura gehitzerik eta kentzerik ez dutela, nire iritziz.
‎lehenengoa, deabruak sekula ere ezin eman dezakeelako hau bezalako min gozorik; espirituzkoa dirudien zapore eta gozotasuna bai, eman dezake; baina mina, eta hainbesteko mina, arimaren baretasun eta gozotasunarekin bat egitea ez dago haren esku; haren ahalmen guztiak gizakiaren kanpoaldeari begira daude, eta haren minak, hark ematen dituenean, nire iritziz, ez dira sekula ere gozoak ezta bakea dakartenak ere, ezinegona eta gerra dakartenak baizik. Bigarrena, ekaitz gozo hau hura nagusi den ingurunetik ez baina bestelakotik datorrelako. Hirugarrena, ariman geratzen diren onura handiengatik; ohikoenak hauek dira:
‎7 Irudipena ez dela, oso argi dago; izan ere, beste une batzuetan horretan saiatu arren, du hura berregin. Eta hain gauza nabaria izanik, inola ere ezin da irudikatu, hau da, badelako itxura agertu, ez denean, ezta badenik zalantzan jarri ere; eta zalantzaren bat geratuko balitz, jakin ezazue ez direla hauek egiazko bultzadak; halakorik izan duen ala ez zalantza badu, esan nahi dut; belarrietan ahots indartsu bat bezala sentitzen delako.
‎Honela diot orain: Karmengo jantzi santu hau daramagun guztiok otoitzera eta kontenplaziora deituak izan arren (izan ere, hau izan zen gure hasiera, jatorri horretatik gatoz, Karmel Mendiko gure arbaso santu haiengandik, hain bakardade handian eta mundua guztiz utzirik, altxor hau, mintzagai dugun bitxilore eder hau, bilatzen zutenengandik), gutxi prestatzen gara Jaunak hura agerian jar diezagun. Bada, kanpoaldeari dagokionez behar deneraino iristeko ongi bagoaz ere, bertuteetan asko eta asko behar da honaino iristeko eta ez dugu axolagabe jardun behar, ez gauza txikian ez handian.
‎5 Ez dela ametsetako gauza nioen, esanda geratu den egoitzan, esperientzia handia izan arte, hura zer izan ote zen arima zalantzan geratzen zelako: ea begitazioa ote zen, lo ote zegoen, Jainkoak emana ote zen, deabruak argizko aingeru itxurak hartu ote zituen.
‎14 Horrela, askotan erabili dut hau gogoan, eta ni jakitun egonik ezagutzen dudan arima batek jasaten duen eta jasan izan duen oinazea gure Jauna iraintzen ikusiz, hain jasanezina, non askoz ere nahiago bailuke hiltzea hura jasan baino, eta pentsaturik hain maitasun gutxiko arima batek, Kristorenarekin konparatuz gero, ia batere maitasun gabea esan daiteke honen konparaziora, hain oinaze jasanezinezkoa sentitzen bazuen, nolakoa ote zen Jesu Kristo gure Jaunaren sentimendua, eta nolako bizitza izango zuen, gauza guztiak aurrean baitzituen eta une oro ikusten ari baitzen bere Aitari egiten zizkioten irain larriak. Zalantzarik gabe, uste dut nik, Pasio txit santukoak baino askoz ere handiagoak izan zirela; izan ere, orduan neke hauen amaiera ikusten zuen, eta honekin eta bere heriotzaz gure erremedioa ikustearen eta Beragatik sufritzean Aitari zion maitasuna erakustearen pozak, arinduko zituen oinazeak; hemen ere hala gertatzen zaie maitasunaren indarrez penitentzia handiak egiten dituztenei, ia ia ez dituztela sentitu ere egiten, aitzitik, gehiago eta gehiago egin nahiko lukete, eta guztia dute gutxitzat.
‎5 Baina har ezazue ongi gogoan, ene alabak, beharrezkoa dela harra hiltzea, eta batez ere zuen ahaleginez hiltzea; izan ere, han asko laguntzen du hura hil dadin hain bizi berrian nork bere burua ikusteak; hemen, honetan bizi izanez, beharrezkoa da guk geuk hil dezagun. Nik aitortzen dizuet asko edo gehiago kostata izango dela, baina bere prezioa du; horrela handiagoa izango da saria garaile irteten bazarete.
‎Honekin bigarren galdera erantzunda geratzen da; izan ere, ez dago hain itxitura itxirik, hura sar ez daitekeenik, ezta hain basamortu bazterturik, hura joan ez daitekeenik. Eta oraindik beste gauza bat esango dizuet, beharbada, Jaunak baimenduko duela, beste batzuen argi egin nahi duen arima hark nola erantzuten duen ikusteko; kaskarra izango bada, hobe da hasieretan izatea, eta ez askori kalte egin dezakeenean.
‎Honekin bigarren galdera erantzunda geratzen da; izan ere, ez dago hain itxitura itxirik, hura sar ez daitekeenik, ezta hain basamortu bazterturik, hura joan ez daitekeenik. Eta oraindik beste gauza bat esango dizuet, beharbada, Jaunak baimenduko duela, beste batzuen argi egin nahi duen arima hark nola erantzuten duen ikusteko; kaskarra izango bada, hobe da hasieretan izatea, eta ez askori kalte egin dezakeenean.
‎Hain zizelkatua dago ariman ikuste hura , non beraren desira guztia hartaz berriro gozatzea baita. Esan dut otoitz honetan ez dela ezer ikusten, ikustea esan daitekeenik, ezta irudimenaz ere; ikustea diot, jarri nuen konparazioagatik.
‎Honezkero arima beste senarrik ez hartzera erabaki sendoa harturik dago; baina Senarrak ez dio begiratzen ezkontza egin dadin arimak dituen desira biziei, ondasunik handiena izanik, oraindik bizikiago desira dezala eta pixka bat kosta dakiola nahi baitu. Eta hain irabazi handiaren truke guztia gutxi izan arren, nik diotsuet, ene alabak, beharrezkoak direla lagina eta seinalea hura eraman ahal izateko. Oi, ene Jainkoa, eta zer dira zazpigarren egoitzan sartu arte jasaten dituen barruko eta kanpoko nekeak!
‎2 Egia esan, batzuetan pentsatzen dut eta beldur izaten naiz, aurrez jakinez gero, oso zaila izango litzatekeela berezko izaera ahulak hura sufritzeko baita hortik igarotzeko ere erabakia hartzea, ondasunik handienak burura etorri arren, zazpigarren egoitzara iritsia denean izan ezik; izan ere, behin han dagoenean ez baitago ezeren beldurrik, Jainkoagatik eramatera oso osoan murgiltzea arimari eragotziko dionik. Eta horren arrazoia Haren Maiestatearekin hain bat eginik egotea da, handik baitatorkio indarra.
‎Adiskidetzat zituenak, alde egiten dute beraren ondotik eta haiek ematen diote mokadurik hoberena, eta haiena biziki sentitzen dena da: , galdua dela arima hura eta oso engainatua?;, deabruaren gauzak direla?;, harako hura bezalakoa eta galdu zen pertsona hura bezalakoa izango dela, eta bertutea galtzeko bidea?;, aitor entzuleak engainatuak dituela?, eta haiengana joan eta esan egiten diete, gainera, hemendik galdu ziren batzuen kasuak aipatuz; honelako hamaikatxo iseka eta esaera.
‎Adiskidetzat zituenak, alde egiten dute beraren ondotik eta haiek ematen diote mokadurik hoberena, eta haiena biziki sentitzen dena da: , galdua dela arima hura eta oso engainatua?;, deabruaren gauzak direla?;, harako hura bezalakoa eta galdu zen pertsona hura bezalakoa izango dela, eta bertutea galtzeko bidea?;, aitor entzuleak engainatuak dituela?, eta haiengana joan eta esan egiten diete, gainera, hemendik galdu ziren batzuen kasuak aipatuz; honelako hamaikatxo iseka eta esaera.
‎Adiskidetzat zituenak, alde egiten dute beraren ondotik eta haiek ematen diote mokadurik hoberena, eta haiena biziki sentitzen dena da: , galdua dela arima hura eta oso engainatua?;, deabruaren gauzak direla?;, harako hura bezalakoa eta galdu zen pertsona hura bezalakoa izango dela, eta bertutea galtzeko bidea?;, aitor entzuleak engainatuak dituela?, eta haiengana joan eta esan egiten diete, gainera, hemendik galdu ziren batzuen kasuak aipatuz; honelako hamaikatxo iseka eta esaera.
‎Izan ere, asko dira erasotzen dioten gauzak hain minbera eta jasangaitza den barruko estura batekin, non nik ez baitakit zerekin konparatu, infernuan sufritzen dituztenekin ez bada; bada, ekaitzaldi honetan ez da onartzen inolako pozbiderik. Aitor entzuleagandik hartu nahi izanez gero, badirudi deabruek jo dutela harengana arima oraindik gehiago oinazetu dezan; eta honela, aitor entzule batek oinaze honetan zen batekin hitz eginez, halako unea igaro ondoren (estualdi arriskutsua baita hainbeste gauza batera direlako), esaten zion jakinarazteko horrela zegoenean, eta betiere are okerrago zen hori, hura konturatu baitzen ez zegoela bere esku. Bada, pertsona batek erromantzezko liburu bat eskuetan hartu nahi badu, irakurtzen ongi jakin arren, letrarik ere ez dakienak baino gehiago ez zuela ulertzen gertatzen zitzaion, gai ez zela zegoelako adimena.
‎Gutun askotan hizkera estalia, metaforikoa, darabil eta egiazko izenak izenordeez disimulatzen ditu, garai arriskutsuak zirelako berarentzat eta karmeldarren erreformarentzat. Horrela, Gaspar Salazarri 1577ko abenduaren 7an idatziriko gutunean esaten dio bitxi hura (Bizitza Liburua) Inkisizioak bahiturik zuela eta Gaspar Quiroga Inkisidore Nagusiak estimu handitan izanik, nekez utziko zuela eskutik harik eta aspertu arte; baina Gaspar Salazarri diotso, orain hura baino bitxi preziatuagoa ikusiko lukeela, hara etorriko balitz. Bitxi preziatuago hau Barne Gaztelua da:
‎Gutun askotan hizkera estalia, metaforikoa, darabil eta egiazko izenak izenordeez disimulatzen ditu, garai arriskutsuak zirelako berarentzat eta karmeldarren erreformarentzat. Horrela, Gaspar Salazarri 1577ko abenduaren 7an idatziriko gutunean esaten dio bitxi hura (Bizitza Liburua) Inkisizioak bahiturik zuela eta Gaspar Quiroga Inkisidore Nagusiak estimu handitan izanik, nekez utziko zuela eskutik harik eta aspertu arte; baina Gaspar Salazarri diotso, orain hura baino bitxi preziatuagoa ikusiko lukeela, hara etorriko balitz. Bitxi preziatuago hau Barne Gaztelua da:
‎–Gauza ezaguna da beraren esku dagoela bitxi hura eta biziki goraipatzen duela, eta, beraz, hartaz aspertu arte ez duela emango, berak esan baitzuen berariaz begiratzen zuela. Carrillo jauna hona etorriko balitz, beste bitxi bat ikusiko luke, uste denez?
‎Halaxe da espiritu fineko irakurleentzat, batez ere literatura klasikoa eta gai espirituala maite dituztenentzat. Teresak berak ere, Bizitza Liburua eta Barne Gaztelua elkarren ondoan jarriz, hau hura baino urre finagoz eta esku trebeagoz ehoa dela esango digu.
‎Dena dela, Inkisizioak bahiturik izan zuen, autorea hil ondoren argitaratzea erabaki zen arte. Eskuizkribu originala eskuraturik, hura erabili zuen frai Luis Leongoak Salamancan obra hura argitaratzeko. 1588an izan zen hori.
‎Dena dela, Inkisizioak bahiturik izan zuen, autorea hil ondoren argitaratzea erabaki zen arte. Eskuizkribu originala eskuraturik, hura erabili zuen frai Luis Leongoak Salamancan obra hura argitaratzeko. 1588an izan zen hori.
‎Bien bitartean, gure Santa saminez zegoen, adituen iritziz eta baita beraren iritziz ere, gauza asko ongi adierazirik zeudelako liburu hartan. Han idatzirikoa oroimenera ekartzea, berriz, ezinezkoa izango zitzaiolakoan, hura berregiteko ahalegina ustel irtengo zela uste zuen.
‎Hasiera batean, asmo hori ez zen aurrera joan. Gotzainak ez zion eskuizkribu hura lortu. Eta gauzak oraindik gehiago okertzeko, lanaren lanez, Teresaren osasunak txarrera egin zuen.
‎Ekin eta ekin egiten nion nik ama Teresari Toledon liburu hura , gero idatziko zuen Egoitzak deritzona, idatz zezan. Hark arrazoi berarekin, haren liburuetan askotan errepikatzen denarekin, erantzuten zidan beti.
‎18 Ikuskari honek fruiturik gabea zirudien, eta probetxu handi handia egin zidan, haren esanahia aditzera eman zitzaidalako. Eta pixka bat geroago, ia gerra hartan sartua ikusi nuen neure burua eta konturatu nintzen ikuskari hura munduaren argazki bat zela, eta han zegoen orok armak zituela zirudiela, arima gaixoa zauritzeko. Utz ditzagun Jauna benetan zerbitzatzen ez dutenak, eta ohoreak eta ondasunak eta atseginak eta antzeko gauzak, argi baitago, konturatu ezik, arima sarean harrapatua izango dela; gauza hauek guztiak, behintzat, sarean harrapatzen saiatzen dira; baina adiskideez, ahaideez eta, gehien harritzen nauena, pertsona on onez estutua ikusi nuen neure burua; beraiek ongi egiten zutelakoan, eta ni neure burua nola babestu eta zer egin ez nekiela.
‎1 Behin otoitzean nintzela, hain handia zen neugan sentitzen nuen atsegina, non pentsatzen hasi bainintzen, neure burua halako ongiaren duin ikusten ez nuenez gero, hura baino gehiago merezi nuela infernuan neuretzakotzat ikusi nuen lekuan egotea; izan ere, sekula ez dut ahazten han neure burua ikusi nueneko era.
‎7 Abisu bat eman nahi dut hemen, norbaitek izango balu badaezpada; liluramendu handian gertatzen da, arima bat eginda dagoeneko une hura igarotakoan (ahalmenak guztiz sor daude, eta honek gutxi irauten du, esan dudanez), arima bere baitan bildurik geratzen da eta kanpo aldetik ere bere senera etorri ezin dela, baina bi ahalmenak geratzen dira, oroimena eta adimena, ia zoroaldian, oso zentzugabe. Hau noizean behin gertatzen dela diot, batez ere hasieratan.
‎19 Egun batean pentsatzen ari nintzen atxikimendua ote zen neure arimaren kontua ematen diedan haiekin poz hartzea eta haiek maitatzea, Jainkoaren zerbitzari handitzat bainituen, eta haiekin kontsolatzen bainintzen. Esan zidan, heriotza arriskuan den gaixo batek uste badu mediku batek osasuna ematen diola, ez dela bertutea izango hari eskerrak eman gabe geratzea eta hura ez maitatzea; ea zer egingo nukeen pertsona hauengatik izan ez balitz; pertsona onekin izandako solasaldiak ez duela kalterik egiten, baina betiere nire hitzak zuhurrak eta santuak izan daitezela, eta haiekin harremana izateari ez uzteko, mesede handiagoa dakartelako kaltea baino. Honek asko poztu ninduen, batzuetan, atxikimendua zelakoan, haiekiko harremana guztiz saihestu nahi nuelako.
‎–Jauna, hil edo sufritu; ez dizut neuretzat besterik eskatzen?. Poz hartzen dut erlojua entzutean, bizitzaren ordu hura igaro dela ikusirik, Jainkoa ikustera pixka bat gehiago hurbiltzen naizelako.
‎13 Beste behin Andre Maria ikusi nuen batzuetan hitz egin dudan Ordena honetakoxe Lizentziatuari kapa zuri zuria ezartzen. Esan zidan, etxe hau egin zedin laguntzean egindako zerbitzuagatik ematen ziola kapa hura , haren arima aurrerantzean garbi gordeko zuelako eta bekatu astunean eroriko ez zelako seinale. Nik ziurtzat dut hala izan zela; izan ere, orain dela urte gutxi hil zen, eta bai haren heriotza, eta bai bizi izan zena hainbesteko penitentziaz izan zen, eta heriotza hainbesteko santutasunez, non, guk uler dezakegunez, ez baitago zalantzan jartzerik.
‎Behin eginkizun latza izan zuen, eta oso pertsegitua izan zen, eta nahigabe handitan ikusi zuen bere burua. Behin, ni meza entzuten ari nintzela, Ostia jasotzen zuenean Kristo gurutzean ikusi nuen; hura kontsolatzeko hitz batzuk esateko ziostan, eta beste batzuk, etortzeko zenaren aurrean erne egon zedin eta beragatik sufritu zuena aurrean jarriz, eta presta zedila sufritzeko. Honek kontsolamendu eta adore handia eman zizkion, eta gero Jaunak esan zidanez gertatu zen guztia.
‎Aitaren bular artean sartua agertu zitzaidan berri miresgarri eta argi baten bidez. Hau ez nuke jakingo nik nola den esaten, ikusi gabe Jainkotasun hartan presente sumatu bainuen neure burua. Hain izutua eta hala geraturik, uste dut egun batzuk igaro nituela neure senera etorri ezinik; eta beti iruditzen zitzaidan Jainkoaren Semearen gorentasun hura aurrean nekarrela, lehenengoa bezalakoa izan ez arren. Honetaz ongi ohartzen nintzen ni, baina irudimenean hain zizelkatua geratzen da, non ezin baita aldi batean norberagandik kendu, hain une txikian igaro arren?, eta horrek poz handia ekarri ohi du eta baita probetxua ere.
‎23 Behin Jauna hartzera joan nintzenean, bi deabru ikusi nituen arimaren begiekin, gorputzarenekin baino argiago, itxura guztiz higuingarrian. Adarrek apaiz gaixo haren eztarria inguratzen zutela begitandu zitzaidan, eta neure Jauna ikusi nuen niri ematera zihoan Forman, esana dudan gorentasunez esku haietan, bekatariak zirela garbi ikusten zen haietan, jarria; eta arima hura bekatu astunean zegoela ohartu nintzen.
‎Aitortzarik gabe hil zen, baina, hala ere, ez nuen uste kondenatuko zenik. Gorpuari hil jantzia jartzean, deabru asko ikusi nituen gorpu hura hartzen zutela, eta harekin jostatzen ari zirela zirudien, eta hartaz mendekua ere hartzen zutela; niri laborriasartu zitzaidan, kako zorrotz handiez esku batzuetatik besteetara pasatzen baitzuten. Besteei egiten zitzaizkien bezalako ondra eta zeremoniez lurra ematera zeramatenez gero, buruan nerabilen zein ona den Jainkoa, ez baitzuen nahi arima haren izena belzterik, beraren etsaia zela ezkutuan geratzea baizik.
‎Ofizio osoan ez nuen deabru gehiagorik ikusi. Gero, gorpua hilobira bota zutenean, hainbeste zeuden barruan hura hartzeko, non neure senetik irtenda bainengoen ikusten, eta ez zen adore gutxi behar hura disimulatzeko. Pentsatzen ari nintzen zer egingo zuten arima hartaz, gorputz tristeaz halako jabetasuna agertzen zutenean.
‎Ofizio osoan ez nuen deabru gehiagorik ikusi. Gero, gorpua hilobira bota zutenean, hainbeste zeuden barruan hura hartzeko, non neure senetik irtenda bainengoen ikusten, eta ez zen adore gutxi behar hura disimulatzeko. Pentsatzen ari nintzen zer egingo zuten arima hartaz, gorputz tristeaz halako jabetasuna agertzen zutenean.
‎Iltzea ateratzean haragia ere ateratzen zuela iruditu zitzaidan. Argi ikusten zen oinaze bizia, min handia eman zidana, eta esan zidan nigatik hura eraman zuenak, ez izateko zalantzarik errazago egingo zuela nik eskatzen niona; hitz ematen zidala ez zuela egin gabe utziko eska niezaionik; Berak bazekiela ez niola eskatuko bere aintzarako zena baizik, eta horrela egingo zuela orain eskatzen nion horretan ere; begira nezala, nik Bera zerbitzatzen ez nuenean ere, ezer eskatu ez banion nik eskatzen nekiena baino hobeki egin ez zuenik, zenbat hob...
‎Hain handia zen nire kezka, non ez bainekien zer egin. Asmo hura alde batera utz zezan erremediorik ez zela zirudien. Jainkoari bihotz bihotzez eskatu nion erremedioa; baina ikusi arte, ezin zen arindu nire pena.
‎Niri pena handia eman zidan, oso maite nuen eta asko zor nion pertsona zelako. Uste dut hilabete baino gehiago zela Jainkoari eskatu eta eskatu besterik egiten ez niola, arima hura Beragana itzul zezan.
‎6 Hain alde handia dago eskatzeko bi era hauen artean, non ez baitakit nola azaldu; izan ere, batean eskatzen badut ere (Jaunari eskatzeko ahalegina egiten baitut, beste batzuetan bezalako gar hura sentitu ez arren, ni egiaz ukitzen nautenak badira ere), mihia lotuta duenaren antzera da, hitz egin nahi izan arren, ezin du, eta hitz egiten badu ere, ulertuko ez dioten eran egiten du; edota argi eta esna hitz egiten duenaren eta gogotsu entzuten diotela ikusten duenaren antzera. Bata eskatzen da, esan dezagun, ahozko otoitzean bezala; bestea, berriz, kontenplazio hain goratuan, non nabari baita Jaunak entzuten digula eta Haren Maiestatea poztu egiten dela guk eskatzeaz eta guri mesede egiteaz.
‎Teresaren etxean bazen ur gurpil bat. Riberak haren bizitza liburuan dioenez, Rodrigorekin batera etxetik ihes egin zuenean, haien ama larri eta estu ibili zen putzu hura arakatzen, bertan ito ote ziren beldurrez.
‎Kontua da nik ez dakidala nola adierazi barruko su hura eta etsipen hura, oinaze eta min larri larriez gainera. Ez nuen ikusten nik nork ematen zizkidan, baina neure burua erretzen eta zatitzen ikusten nuen, dirudienez.
‎Kontua da nik ez dakidala nola adierazi barruko su hura eta etsipen hura , oinaze eta min larri larriez gainera. Ez nuen ikusten nik nork ematen zizkidan, baina neure burua erretzen eta zatitzen ikusten nuen, dirudienez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
hura ez 29 (0,19)
hura ikusi 22 (0,14)
hura bera 20 (0,13)
hura baino 19 (0,13)
hura egin 13 (0,09)
hura hartu 12 (0,08)
hura joan 12 (0,08)
hura bezalako 11 (0,07)
hura asko 10 (0,07)
hura kendu 10 (0,07)
hura lortu 10 (0,07)
hura zer 10 (0,07)
hura eman 9 (0,06)
hura hil 9 (0,06)
hura idatzi 9 (0,06)
hura jainko 9 (0,06)
hura berriro 8 (0,05)
hura ere 8 (0,05)
hura han 8 (0,05)
hura etorri 7 (0,05)
hura galdu 7 (0,05)
hura kontsolatu 7 (0,05)
hura maitatu 7 (0,05)
hura zerbitzatu 7 (0,05)
hura eraman 6 (0,04)
hura esku 6 (0,04)
hura igaro 6 (0,04)
hura nola 6 (0,04)
hura sartu 6 (0,04)
hura egon 5 (0,03)
hura ezagutu 5 (0,03)
hura hain 5 (0,03)
hura imitatu 5 (0,03)
hura alde 4 (0,03)
hura beste 4 (0,03)
hura bisitatu 4 (0,03)
hura burutu 4 (0,03)
hura erabili 4 (0,03)
hura esan 4 (0,03)
hura guzti 4 (0,03)
hura hemen 4 (0,03)
hura maite 4 (0,03)
hura ahaztu 3 (0,02)
hura aurre 3 (0,02)
hura berregin 3 (0,02)
hura bezain 3 (0,02)
hura eduki 3 (0,02)
hura falta 3 (0,02)
hura gainditu 3 (0,02)
hura gu 3 (0,02)
hura ha 3 (0,02)
hura handik 3 (0,02)
hura irakatsi 3 (0,02)
hura jasan 3 (0,02)
hura komeni izan 3 (0,02)
hura ni 3 (0,02)
hura ongi 3 (0,02)
hura oso 3 (0,02)
hura poztu 3 (0,02)
hura sufritu 3 (0,02)
hura ulertu 3 (0,02)
hura adierazi 2 (0,01)
hura aipatu 2 (0,01)
hura aita 2 (0,01)
hura aldeko 2 (0,01)
hura amaitu 2 (0,01)
hura aurkitu 2 (0,01)
hura bake 2 (0,01)
hura bazter 2 (0,01)
hura berak 2 (0,01)
hura bete 2 (0,01)
hura beti 2 (0,01)
hura buru 2 (0,01)
hura desiratu 2 (0,01)
hura egoki 2 (0,01)
hura ekarri 2 (0,01)
hura eragotzi 2 (0,01)
hura eskatu 2 (0,01)
hura espiritu 2 (0,01)
hura etxe 2 (0,01)
hura ezer 2 (0,01)
hura gertatu 2 (0,01)
hura gidatu 2 (0,01)
hura gomendatu 2 (0,01)
hura gorrotatu 2 (0,01)
hura hau 2 (0,01)
hura hor 2 (0,01)
hura irabazi 2 (0,01)
hura irakurri 2 (0,01)
hura itxi 2 (0,01)
hura konpondu 2 (0,01)
hura konturatu 2 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
hura alde bat 4 (0,03)
hura baino besterik 4 (0,03)
hura han egon 4 (0,03)
hura lortu saiatu 4 (0,03)
hura baino gehiago 3 (0,02)
hura bera etxe 3 (0,02)
hura esku utzi 3 (0,02)
hura handik atera 3 (0,02)
hura imitatu gogo 3 (0,02)
hura joan ez 3 (0,02)
hura asko poztu 2 (0,01)
hura baino bitxi 2 (0,01)
hura baino hobe 2 (0,01)
hura bake utzi 2 (0,01)
hura bezalako beste 2 (0,01)
hura bisitatu norbait 2 (0,01)
hura etorri ez 2 (0,01)
hura ez egon 2 (0,01)
hura ez galdu 2 (0,01)
hura ez hartu 2 (0,01)
hura ez ikusi 2 (0,01)
hura maite ukan 2 (0,01)
hura ni ordena 2 (0,01)
hura ulertu emakume 2 (0,01)
hura adierazi ahalmen 1 (0,01)
hura adierazi goi 1 (0,01)
hura ahaztu behar 1 (0,01)
hura aipatu ama 1 (0,01)
hura aita eman 1 (0,01)
hura aita ezagutu 1 (0,01)
hura amaitu geratu 1 (0,01)
hura asko atzeratu 1 (0,01)
hura asko axola 1 (0,01)
hura asko bisitatu 1 (0,01)
hura asko eduki 1 (0,01)
hura asko ere 1 (0,01)
hura asko errepikatu 1 (0,01)
hura asko presaka 1 (0,01)
hura asko sufritu 1 (0,01)
hura aurre egin 1 (0,01)
hura aurre ekarri 1 (0,01)
hura aurre joan 1 (0,01)
hura baino aurrerago 1 (0,01)
hura baino bekatari 1 (0,01)
hura baino beste 1 (0,01)
hura baino gutxiago 1 (0,01)
hura baino nahiago izan 1 (0,01)
hura baino oker 1 (0,01)
hura baino urre 1 (0,01)
hura bazter bat 1 (0,01)
hura bazter ez 1 (0,01)
hura bera adiskide 1 (0,01)
hura bera aita 1 (0,01)
hura bera ardurapean 1 (0,01)
hura bera buru 1 (0,01)
hura bera desira 1 (0,01)
hura bera ekarri 1 (0,01)
hura bera erakarri 1 (0,01)
hura bera iritzi 1 (0,01)
hura bera irten 1 (0,01)
hura bera itzuli 1 (0,01)
hura bera ondoan 1 (0,01)
hura bera ordena 1 (0,01)
hura bera osasun 1 (0,01)
hura bera oso 1 (0,01)
hura bera salbamen 1 (0,01)
hura bera zerbitzu 1 (0,01)
hura berak ez 1 (0,01)
hura berak prelatu 1 (0,01)
hura berregin ahalegin 1 (0,01)
hura berriro arrisku 1 (0,01)
hura berriro eraman 1 (0,01)
hura berriro etxe 1 (0,01)
hura berriro iraindu 1 (0,01)
hura berriro ondoan 1 (0,01)
hura berriro sufritu 1 (0,01)
hura berriro sumatu 1 (0,01)
hura beste bat 1 (0,01)
hura beste geratu 1 (0,01)
hura beste zeregin 1 (0,01)
hura bete bete 1 (0,01)
hura beti egon 1 (0,01)
hura beti oroimen 1 (0,01)
hura bezain kontzientzia 1 (0,01)
hura bezain on 1 (0,01)
hura bezain txiro 1 (0,01)
hura bezalako andre 1 (0,01)
hura bezalako besterik 1 (0,01)
hura bezalako bihurtu 1 (0,01)
hura bezalako emakume 1 (0,01)
hura buru ez 1 (0,01)
hura buru pasatu 1 (0,01)
hura burutu ez 1 (0,01)
hura burutu ikusi 1 (0,01)
hura burutu presa 1 (0,01)
hura eduki komentu 1 (0,01)
hura egin erabaki 1 (0,01)
hura egin ez 1 (0,01)
hura egin ezan 1 (0,01)
hura egin komeni izan 1 (0,01)
hura egin ordu 1 (0,01)
hura egin zenbat 1 (0,01)
hura egoki iruditu 1 (0,01)
hura egon ezinik 1 (0,01)
hura egon leku 1 (0,01)
hura egon pena 1 (0,01)
hura egon toki 1 (0,01)
hura ekarri ezan 1 (0,01)
hura ekarri kapilau 1 (0,01)
hura eman ez 1 (0,01)
hura eman nahi 1 (0,01)
hura erabili asmatu 1 (0,01)
hura eragotzi baino 1 (0,01)
hura eraman ahal 1 (0,01)
hura eraman ere 1 (0,01)
hura eraman oso 1 (0,01)
hura eraman zuri 1 (0,01)
hura ere eman 1 (0,01)
hura ere etorri 1 (0,01)
hura ere ez 1 (0,01)
hura ere galdu 1 (0,01)
hura ere ikusi 1 (0,01)
hura ere jainko 1 (0,01)
hura eskatu behar 1 (0,01)
hura eskatu etengabeko 1 (0,01)
hura esku eduki 1 (0,01)
hura esku ez 1 (0,01)
hura esku joan 1 (0,01)
hura espiritu santu 1 (0,01)
hura etorri fundazio 1 (0,01)
hura etorri joan 1 (0,01)
hura etxe hartu 1 (0,01)
hura etxe hau 1 (0,01)
hura ez bainu 1 (0,01)
hura ez baita 1 (0,01)
hura ez etorri 1 (0,01)
hura ez gauzatu 1 (0,01)
hura ez haserretu 1 (0,01)
hura ez jakin 1 (0,01)
hura ez maitatu 1 (0,01)
hura ez ote 1 (0,01)
hura ezagutu abagune 1 (0,01)
hura ezagutu behar 1 (0,01)
hura ezagutu bera 1 (0,01)
hura ezagutu berritan 1 (0,01)
hura ezer ere 1 (0,01)
hura ezer gutxitu 1 (0,01)
hura gainditu borroka 1 (0,01)
hura gainditu eman 1 (0,01)
hura gainditu irabazi 1 (0,01)
hura galdu arrisku 1 (0,01)
hura galdu beldur 1 (0,01)
hura galdu ez 1 (0,01)
hura gidatu gutxi 1 (0,01)
hura gomendatu behartu 1 (0,01)
hura gomendatu esan 1 (0,01)
hura gorrotatu etorri 1 (0,01)
hura gorrotatu hasi 1 (0,01)
hura gu etorri 1 (0,01)
hura gu ez 1 (0,01)
hura gu ukan 1 (0,01)
hura guzti eskandalizatu 1 (0,01)
hura guzti ez 1 (0,01)
hura guzti kendu 1 (0,01)
hura guzti murgildu 1 (0,01)
hura ha entzun 1 (0,01)
hura ha eskuma 1 (0,01)
hura ha maitale 1 (0,01)
hura hain baketsu 1 (0,01)
hura hain estimu 1 (0,01)
hura hain grabatu 1 (0,01)
hura hain kontsolatu 1 (0,01)
hura hain laster 1 (0,01)
hura han ikusi 1 (0,01)
hura han laga 1 (0,01)
hura han utzi 1 (0,01)
hura hartu ahal 1 (0,01)
hura hartu ezan 1 (0,01)
hura hartu kontu 1 (0,01)
hura hartu neu 1 (0,01)
hura hartu ukan 1 (0,01)
hura hau etxe 1 (0,01)
hura hau prestatu 1 (0,01)
hura hemen oso 1 (0,01)
hura hemen sartu 1 (0,01)
hura hil asegarri 1 (0,01)
hura hil berori 1 (0,01)
hura hil ezan 1 (0,01)
hura hor sartu 1 (0,01)
hura hor ukan 1 (0,01)
hura idatzi ahal 1 (0,01)
hura idatzi ari 1 (0,01)
hura idatzi bera 1 (0,01)
hura idatzi motibo 1 (0,01)
hura idatzi ukan 1 (0,01)
hura igaro egin 1 (0,01)
hura igaro gogor 1 (0,01)
hura ikusi ari 1 (0,01)
hura ikusi behar 1 (0,01)
hura ikusi bizitza 1 (0,01)
hura ikusi egin 1 (0,01)
hura ikusi ezan 1 (0,01)
hura ikusi guzti 1 (0,01)
hura ikusi pozarren 1 (0,01)
hura imitatu joan 1 (0,01)
hura irabazi joan 1 (0,01)
hura irabazi lur 1 (0,01)
hura irakatsi zeregin 1 (0,01)
hura itxi egon 1 (0,01)
hura itxi ere 1 (0,01)
hura jainko agindu 1 (0,01)
hura jainko beldur 1 (0,01)
hura jainko bereiz 1 (0,01)
hura jainko bihotz 1 (0,01)
hura jainko borondate 1 (0,01)
hura jainko gomendatu 1 (0,01)
hura jainko zerbitzari 1 (0,01)
hura jasan baino 1 (0,01)
hura jasan jakin 1 (0,01)
hura joan ikusi 1 (0,01)
hura kendu ez 1 (0,01)
hura kendu itxura 1 (0,01)
hura konpondu ezan 1 (0,01)
hura kontsolatu ahal 1 (0,01)
hura kontsolatu beharrezko 1 (0,01)
hura kontsolatu hitz 1 (0,01)
hura kontsolatu jakin 1 (0,01)
hura lortu ardura 1 (0,01)
hura lortu berak 1 (0,01)
hura maitatu iraun 1 (0,01)
hura maite maite 1 (0,01)
hura ni eman 1 (0,01)
hura nola altxatu 1 (0,01)
hura nola etorri 1 (0,01)
hura nola hala 1 (0,01)
hura nola mende 1 (0,01)
hura nola mugatu 1 (0,01)
hura nola tratatu 1 (0,01)
hura ongi etorri 1 (0,01)
hura ongi gotortu 1 (0,01)
hura ongi jarri 1 (0,01)
hura oso arriskutsu 1 (0,01)
hura oso txiro 1 (0,01)
hura oso zentzuzko 1 (0,01)
hura poztu ekarri 1 (0,01)
hura poztu neu 1 (0,01)
hura sartu eskari 1 (0,01)
hura sartu ez 1 (0,01)
hura sufritu ari 1 (0,01)
hura sufritu baita 1 (0,01)
hura sufritu ez 1 (0,01)
hura zer egoera 1 (0,01)
hura zer erabili 1 (0,01)
hura zer nekatu 1 (0,01)
hura zer ote 1 (0,01)
hura zerbitzatu baino 1 (0,01)
hura zerbitzatu gogo 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia