Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18.056

2000
‎Gizona beti ikasten joaten da. Nik 30 urte nituenean pentsatzen ez nituen gauza batzuk egiten ditut orain («mañontzi» neurrian kantatzea, esaterako), nahiz garai hartako sasoia ez eduki . Alderdi batzuk behera egingo dute:
‎Hasieratik garbi eduki zuten euskara hutsean izango zela,
‎Ume garaian jotzen ikasi ondoren, urte askoan geldi eduki dut, armarioan gordeta. Orain dela 10 urte sagardotegi batean hasi nintzen jotzen, eta bertan entzuten ari zen batek deitu zidan ondoren Oiartzungo Madalensoro pilotalekuan kontzertu bat emateko.
‎Xuxen apurka aberasten joan litzateke, batetik ahal denik eta gehien uztartzeko euskalkiak euskara batuan, kazetari gazteek euskalkien ekarria modu naturalean jaso dezaten, eta euskalki jasoa horrelako euskarri informatikoan gera dadin. Ditugun aukeren erabileraren txipak piztuta eduki behar ditugu eta Euskaltzaindiaren babesarekin, emaitzak etorriko dira.
‎Gauzak nola joan diren ikusita, Iparraldean batua ez da hemen bezala sartu; haiek beti gorde dute beren ukitua, beste ingurune bat egon delako, administrazio munduan ez delako egon euskara batua hizkuntza ofizialtzat hartu duen autonomia bat... Beste askatasun bat eduki dute gauza asko gordetzeko eta Iparraldeko batek modurik formalenean idazten duenean ere, beti ikusten da nongoa den. Hemengo bat, ordea, batuan jartzen denean, idatziz behintzat ez da izaten erraza nongoa den asmatzea.
‎neuzkan irratia, telebista eta egunkariak. Aurten telebistarik ez, baina besteak dauzkat, eta bai, ideiak eduki behar dituzu, eta batzutan ere datak agintzen badizu, pasa dezakezu aste osoa gai hau... ez, beste hau... baina gero entregatu egin behar duzu, eta dagoena esan. Ez da erraza, baina hori bai, askatasun handia ematen dizu ordutegi bat ez izateak, zure kasa lan egiteak, eta niretzat askatasuna balio handiko gauza da.
‎Pertsona batek tobera betetzen zuen bitartean, besteak matxaka azpitik txikitutako patsa jaso eta aldemenean dagoen beste piszina batean pilatu zuen. Beste piszina honetan patsa 5 orduz beratzen eduki zen. Piszina hau maldan dago eta horrela, patsak askatzen duen zukua zulora bideratzen da.
‎«Bikoizlarien lana ez da behar adina baloratzen, aktore onak izateaz gain, erritmo ona eta sinkronia ere eduki behar dute eta»
‎«programatzaile batzuen arabera, dokumentala ez da telebista, baina aldi berean, guk egindako `Euskal herritik' saioa behin eta berriz ari dira ematen. Duela gutxi, asteburuan eman zela, ETBko bi kateetan oso `share' ona eduki zuen, %20tik gora euskaraz eta %30etik gora gazteleraz; agian 6.000 lagunek baino ez dute ikusi, baina bada zerbait»
‎Kalitatea ardatz duen edozein telebistak, jantzia dagoen dokumentalista bat eduki luke urtean gutxieneko dokumental kopuru bat bermatzeko,
‎ETBri bost axola zaio kanpora saldu ala ez, azken batean, salmenta bulegoan dagoenak berdin kobratuko duelako; 9:00etatik 17:00ak arte lan egin eta kito. Gai anitz dago kanpoan saltzeko, `Euskal sortzaileen' dokumentalak adibidez, ez dira atzerrian saldu, nahiz eta egundoko maila eduki , bai itxuran, bai mamian. Hori dela eta, euskal gaiei heltzen diegun ekoiztetxeak batzen saiatuko gara gure lanak munduan barrena sal ditzagun.
‎Harek gogoan zeramatzan, baina pena da galdu egin direla, ez baitzituen idatzi. Nik hamaika urte nituela edo hil zen aitona, eta artean ez nuen denborarik eduki bertso haiek ikasteko edo apuntatzeko. Gainera oso lotsatia zen, eta ez zuen nahi izaten haiek kantatzerik.
‎Garai hartakoen esana da «lanari ez zaiola beldurrik eduki behar»...
‎eta horregatik hemen dugu geuk ere botoa. Baina kontuan eduki behar dute politikariek jendeak gero eta gehiago nahi dituela erantzun berri, zehatz eta praktikoak, galdera eta arazo zehatz eta praktikoei. Bestela uniformetasun monolitiko batera goaz gero eta gehiago, azkenean ez dakizularik zer ezberdintasun ideologiko eta praktiko dagoen bi partiduren artean.
‎Txosten honetan esaten denez, gehienak bazar, merkatu eta drogerietan erosten dira, eta begiek behar duten babesa ez eskaintzeaz gain, ikusmenarentzat arrisku larria ekar dezakete, deformazioak, erreflexioko akatsak eta baita graduaziokoak ere eduki ditzaketelako. Betaurreko desegoki batzuen eragina eguzkiak larruazalaren gain eragiten duena bezain atzeraezina izan daiteke.
‎Lan hori Le Monde Diplomatique taldeko" Maniere de vivre" aldizkariak bere 46 alean argitaratutako" Iraultza Komunikazioan" monografiko zabal bezain interesgarriaren atal bat da. Internet ez dela teknologia berria gaineratzen du, baliabide banaketa sistema integratua baizik, elkarrekiko menpekotasuna duten hainbat elementuk (ordenagailuak, modemak, sareak, logistikak eta sarbide nahiz eduki hornitzaileek) osatutako informazio ekosistema. Internet mundu osoan dauden 700 milioi telefono lineak erabiliz ordenagailuei baliabideak partekatzeko aukera ematen dien informatika protokoloa da.
‎Bost gauza eduki behar dira kontuan: programa curriculum proiektuan integratzea, gurasoen adostasuna eta Ordezkaritza Organo Gorenaren bidez, programaren koordinazio taldea egotea ikastetxean, irakasleen prestakuntza eta gutxiengo programa DBHko kurtso bakoitzean lantzea.
‎PPren laineza apaltzeko, ordea, ez da nahikoa izango sozialistekin haserretuta agertzea. Trukerako zer eduki dezakeen alde bakoitzak, horixe da benetako kontua
‎Europan ostera, magrebiarrak bigarren gutxiengoa bilakatuko dira laster. Eta euskaldunok zintzo jokatzen badugu haiekin, etzazula dudarik eduki euskaraz ikasiko dutela.
‎Bai, dirudiena baino zailagoa. Mekanika, teknika, freskura, horiek guztiak eduki behar ditu aktoreak.
‎XXI. mendearen atarian gauden honetan, informazio teknologia berriek aldaketa nabariak ekar ditzakete arestian azaldutako eszenatokian. Sistema hauek baliatuz, erakundeek informazioa uneoroko aldaketak ahalbidetzen dituen euskarrian eduki dezakete eta orduan, urte batetik bestera testuliburua aldatzea edota zaharkituta geratu den informazio hori prozesu historiko dinamiko batean kokatzea posible izango da. Gainera, erakunde bereko diren baina leku desberdinetan lan egiten duten bi pertsonak lanean elkarrekin aritzeko aukera izango dute eta honela, esperientziak trukatzerik izango dute.
‎Gero, 15 urtez ni izan naiz herri kiroletan kirolaririk osatuena. Horretan ez dut areriorik eduki . Duela hamar bat urte berriz, harria eta giza probak egiteari utzi eta aizkora munduan buru belarri sartu nintzen.
‎Pausokak telesailaren eduki eta hari narratiboaren ardura hartu duen bitartean, Dibulitoon Irungo animazio enpresak sormena eta garapen grafikoa egin du. Atal pilotoaren gidoia Beatriz Isok idatzi du eta Daniel Torresek, aldiz, gidoien koordinaketa hartu du.
‎Berak Miren Artetxerekin batera jarraitzen zuelako bertsolaritzaren bidea eta ikusten zelako bere inguruan talde bat egin zitekeela. Baita ikusten ere hain elementu ona eduki eta pena zela alferrik galtzea. Horregatik, gero jende berria sartu ginen, kasualitatez maila pixka bat hartu genuen, talde giro bat sortu zen, eta azken finean gaur egun talde oso bat badago Hendaian ere, hamairu ikasle dituena.
‎Orduan hasi genuen gerra. Nik beti esan dut kontrarioa zenbat eta bertago eduki hobe dela. Kontrarioa bertan behar duzu, eta aurreneko portalean hobe, bestela lo hartzen duzu eta.
‎Orain galtzen ari bada ere baserrietan eduki ditugu lehengo lorategi haiek: estopa, ezpartzu eta kalamuak soka eta txikotak egiteko, zume eta drakaenak listatarako, berbenak, malmak, intsusak eta abar sendagaietarako...
‎Hara irakasleak kontatzen diena: kukua udaberrian Afrikatik Euskal Herrira datorrenerako sakelean dirua eduki behar dela urtea emankorra izan dadin. Aldi berean, kukuak ospe txarra dauka, bere arrautzak beste hegaztien habietan uzten dituelako.
‎Bachek bukatu gabe utzi zuen" Fugaren artea" obrarekin zerbait egiteko ideia eduki du konposatzaile italiar batek. Konpositore talde bat horren bertsioak egiten ari gara eta, gero, horietako bertsio bat aukeratuko da.
‎Eliza hau Gaztelutik oso gertu dugu. Gotorleku hau Zuberoako Bizkondearena izan zen, baina bere kokapen estrategikoagatik ejertzito askok menpean eduki nahi izan dute. 1642an suntsitu eta geroago berreraikia, bere egitura XIV. XV.ekoa da, eta bertatik Maule hiriko eta inguruko ikustaldi izugarriaz goza dezakegu.
‎Alegia, horren atzetik hizkuntzak eta kulturak duen karga guztia, ageriaren atzetik dagoen karga kultural eta erreferentziazkoa jasotzea. Zenbat eta hobeki menperatu hizkuntzak, eta zenbat eta kultura handiagoa eduki , errazago izango duzu.
‎Gaueko enuresiak (edonork ulertzeko moduan ohean pixa egiteak) 5 urtetik 15era bitarteko 28.000 ume inguru afektatzen ditu Euskal Autonomia Erkidegoan. Patologia hori larria ez den arren, ondorio psikologiko eta afektibo larriak eduki ditzake umearentzat behar bezala tratatzen ez bada, Maria Angeles Municio pediatra eta Haur Erizaintzako katedradunak Bilbon adierazi bezala. " Gau enuresia loaldia bitartean pixa egitea izango litzateke, umearen borondatearen kontra.
‎Bertsogintza aldetik, bertsolaritzak historikoki izan duen eskaintza oparo eta kalitate onenekoa eduki dezakegu une honetan, baina entzuleriarekiko duen harremana asko jaitsi da. Hor bi faktore jarriko nituzke:
‎Ahozko transmisio naturaleko metodologia eraman da bertso eskoletara. Ez da gehiago ikertu nola landu behar den, nola sekuentziatu gauzak, zer eduki diren ezinbestekoak gazte batek bertsogintza ezagutzeko... eta hala ere, emaitzak oso positiboak izan dira. Baina etorkizuneko erronka nagusia hori da:
‎Hori izan da eragile nagusia gazteak bertsolaritzarekiko atxikimendua izateko, horretan jarduteko... Bertsolaritzak goren mailako izena galtzen badu, nahiz eta bere xarma ez galdu, bertso eskolen elikatze prozesuak askozaz ere lan gehiago egitea eskatuko du, eta gauzak oso garbi eduki ditugu. Parakaidismoa ez da izango soluzionatuko duena, baina espontaneitatea ere ez da izango errealitate eta behar horri erantzungo diona.
‎Nik galdera bat dut Amurizarentzat: zuk bukaera errepikatzen baduzu, ziurtasun minimo bat eduki behar duzu errepikatuko den bukaera hori indartsua izango dela poetikoki, hau da, formulazio aldetik... Pentsamolde borobil bat bertsoaren neurrira egokitua, adibidez txapelketa batean bota zenuen" bihur bekizkit hesteak harri/ hori ez bada horrela".
‎Hitz gutxitan, hiritarrek zeuzkaten eskubide apurren deuseztatze erabatekoa: adibidez, edozein unetan sar zintzaketen preso (beno, hori bestela ere bai, baina oraingoan aitzakiarik asmatu gabe) eta komisaldegian" sine die" eduki . Horregatik edo, geografiaz baliatzen zen idazlea egindako baieztapen horren argibideak emateko orduan:
‎Euskararen berreskurapena kultur proiektu bat dela argi eduki eta azaldu egin behar da, ez hitzez bakarrik baizik eta eguneroko ekintzekin ere bai. Kultur proiektu garrantzitsua gizabanakoari zuzendua, bere euskalduntasunetik pertsona osatua, jasoa, gure garaian integratua eta. finean. zoriontsuagoa izateko bideratua.
‎Izan ere, egileak harridura eragingo duten anakronia eta atopia horien bidez beti erne eduki nahi baitu irakurlea bere ipuinetako errealitatea ez dela" historikoa" ohartarazteko. Horregatik kontakizun arturikoetako pertsonaiak(" Amorante ausarta in Ifar aldeko orduak") Durangon kokatzen dira:
‎Zazpi lekutara heltzen da ontzia: sorlekua edo abialekua baina baita helmuga ere ze Kavafis poetak dioen bezala eta honetan Sarrionandia estu estuan jarraitzen zaio" eduki ezazu beti Ithaca zeure buruan/ hara heltzen zarenean bete baita zure fatua". Berehala dator Paris mitikoa, imajinazioaren sormen hori; geroago Grezia, Lisboa, Irlanda, Praga eta, amaitzeko, erbestea.
‎Aholkuren bat ematekotan, hauxe esango nioke nik: aniztasunerako ahalmena izanik ere, agian indar gehiago eduki dezakeela obra batek estilo edo motibo aldetik batasun puntu batetik abiatuz gero. (Jakin)
‎Ingalaterrako erregetzaren inguruan kargu garrantzitsuak eduki zituen Alexander Jardine zeritzanak Bergaran Xabier Munibe, Peñafloridako kondea, bisitatu zuenean, harriturik zegoen Bergarako Seminario hartan ematen zituzten irakaskintza gaiekin, baina harrituago Azkoitiko zaldunok herriarekin maila berdinean bat eginak ikusteaz. Goraipatzen du beren lana, baina aldi berean baita argi salatu ere horien aurka inkisidore eta gainerako beste askok bekaizkeriaz sortzen zizkieten eragozpen nagusiak.
‎Oroi Europako bi Estatu hertsienetakoen artean gaudela eta muga hori eteteko hizkuntza baino arma hoberik ez dugula. Anai edo kiderik hurbilenak, lege natural guztien aurka, mugaz zatiturik eduki gaituztela, eta orain dugula ordua Europa Batuan elkartzeko.
‎a) euskalduna, b) elebiduna, d) gazteleraduna. Kontuan eduki gabe, adibidez, herri euskaldunetan badirela euskararik ez dakitenak eta baita Tafallan zein Tudelan euskaldunak ere, euskara gaztelera baino hobeto menderatzen dutenak. Hala denean, gizon bakoitzak zuzenean, berarekin darama edonora bere foru pertsonala, erkidego edo komunitate baten barnean ezinezkoa baita bestela jokatzea giza eskubideak hautsi gabe.
‎Aldi berean, esan beharra dago Erabilera Sozialaren eta Komunikabideen batzordeak berari zegozkion gainerako gaiak tratatzeko modurik ez zuela eduki , deitua ere izan ez zelako.
‎Gure hizkuntzak betidanik kezkaturik eduki nauenez, historian zehar izan dituen gorabeherak azaldu nituen Euskararen ostarteak (1998) izenburudun liburuan, edonoren jakinbiderako egokia iruditzen zitzaidan eran. Politikariek maizegi nahasi izan dute hizkun tzen naturtasuna, eta horregatik adierazi zigun Nazio Batuen Erakundeak nola elkar errespetatu, NBEk (ONUk) 1948an agertu zuen adierazpen hartan.
‎errege Felipe II.ak zer du ikustekorik Treviñorekin? Espainiarentzat munduko inperiorik handiena eduki zuen errege hark berak zuzenean ez noski. Baina oroi errege Felipe II.aren historiagile bezala kronikari izan zen Esteban Garibai, eta mondragoar hark Treviñori buruz bildu zituenak, nortasunez eta garaiagatik badutelako bere garrantzia; baina egia da inori ez diodala irakurri kronikari hark zer zioen.
‎EuskaltzaindiarenEuskalGramatikaLaburra tzat liburuarijarraituz, atzizkia, gramatikarigehienekkasu markatzat hartzen dutena, destinatiboaren barruan kokatzendugu.Atzizkihaumugagabekosintagmeieranstenzaie; aditzondoeiere bai.Formaaldetik, ezdugainerakokasuekmugagabeanhartzendutenloturazko bokalikonartzen; gainera, aditzbakanbatzukdira tzatatzizkihaueskatzendutenak: eman, hartu, eskaini, eduki , etab.
‎harreman zuzenetan oinarritutakotaldea bata, eta halako harreman zuzenetan oinarritu gabe bitartekotutako harremanetan oinarritzen den taldea, bestea: hauxe litzateke irudikatutako komunitatea.Garrantzitsua da esatea, bestalde, oinarri ezberdina izan arren, bi talde mota horiektalde nortasun bera eduki dezaketela.
‎Astebete konposatua1999ko udaberrian zehar osatu zen. Behin egunkarietako ale guztiak eta ETB1 zeinETB2ko emanaldi guztien grabazioa eskuetan genituela, bakoitzaren eduki analisiariekin zitzaion, horretarako diseinatutako fitxa batean oinarrituz. Egunkarien kasuan, artikulu guzti guztiak hartu genituen kontuan (hamar milatik gora), eta bakoitzarenpisua ponderatu ondoren (Budd eskala baten bitartez), hauexek neurtu genituen:
‎EL MUNDO DEL PAIS VASCO, ELPAIS DEL PAIS VASCO eta SUD OUEST. Azken hauen kasuan azterketarako erabili ditugun unitateak, ez dira artikulu guztiak izan, Euskal Herriarekin nolabaiteko lotura zutenak soilik baizik (batzuk, kanpokoedizio osoan argitaratu arren, Euskal Herriko berri ematen dutelako, eta beste batzuk, Euskal Herriarekinzerikusirik eduki ez arren, bertako edizioan sartzen direlako). Horrek esplikatzen du egunkari horiekazterketaren zati batzuetatik kanpo geratu behar izatea.
‎Gainera, hau ez da soilik gertatzen Euskal Autonomia Erkidegoan jazo diren gertaera eta auziekin, ezta hor soilik eragina dutenekinere: Euskal Autonomia Erkidegoan gertatua, nahiz eta Nafarroan eragina eduki , ez daalbiste kategoria iristen.
‎Haurrak eta nerabeak eduki biolento eta desegokietatik babesteko neurriakhartu beharra: programen seinalizazioa, ordutegiaren araberako mugak...
‎Gizarteak ez du elebidun funtzionatzen, gizarteak ez dakizki euskara eta gaztelania edo euskara eta frantsesa; horixe da errealitate gordina. Hego Euskal Herriko erakunde publikoak (Jaurlaritza, Gobernua, Aldundiak, Unibertsitateak) ozta ozta heltzendira eredu elebidunetara, publikoari eskaintzen dizkieten eduki idatziak kontuanhartuta; eredu mintzatuetan eta abarretan, ostera, ez. Are gizarte egoera kaxkarragoa
‎Apirilaren 30ean, Politika sailean, Bilbon jatorria eduki eta izenperik ez daramanartikulu batek ikusi zuen argia. Tituluan hauxe irakurri dugu:
‎Alabaina, kasualki, aparteko oinarri administratiborik eduki ez arren, TrebiñoAraban integratzen du egunkariak.
‎Ezagunak dira, era berean, Nafarroen arteko harremanak, nola politikoak hala erlijiosoak. Ezagunak dira, jakina, lurralde guztietakobertsolarien arteko harremanak, plazarik plaza ibiltzean; ezagunak, baita, hegoaldekoapaizak iparraldean misiolari; ezagunak iparraldeko euskaltzaleak hegoaldean irakasle... Batasun politiko administratiborik ezaren gainetik, Euskal Herriak (Euskal Herriek) beti eduki izan du (dute) lotura historikoa, lehen lehenik hizkuntzari, erlijioari etakulturari atxikirik, gerora ekonomian sustraiturik, eta modernidadean politikanerroturik.
‎Maparen balio estrategiko horretaz, aspaldian konturatu ziren bai Estatuak berak, bai estaturik gabeko herriak ere. Maparen balio erantsia aspaldian ikusi zuten bailurralde bat bere menpe zeukan botereak, bai botererik eduki ez arren bere eremupropioa eraiki gura zuten herriek ere. Eskoletan, estatu eskoletan zein estatubakoeskoletan, mapak leku apartekoa du.
‎Era berean, utopia eta politikagintzaren arteko harremanaz zerbait esango dugu, politikagintzaren kontzepzio baten alde eginez, baina utopiaren zeregina inondik ere ukatugabe. Azkenik, aurretik burututako planteamenduen puntu ahulez, mugez eta horiekpraktikan eduki ditzaketen funtzioaz hitz eginen dugu.
‎hitza lege supremo eta eternala izendatzeko erabiltzen omen zen. Iraultzekin batera, estatu nazio modernoei egokitutako eta burujabetasunaren ondorio den legeari deitu zitzaion ?konstituzioa?.Frantses ereduaren kasuan, termino honek izaera dinamikoagoa eduki du, zentzupolitikoagoa; Estatu Batuen kasuan eta baita ingelesenean ere, funtzionalagoa.
‎Baina ez bakarrik filosofian, beste gizarte zientzietan ere baizik. Pedagogian, harantzago joan gabe, batxilergoan Zuzenbidea ikasgai gisa sartzeak ekarrikolituzkeen onuren inguruko eztabaidak laster eduki dezake ondorioa gurean, epe labur batean nahitaezko irakasgai bihurtuz.
‎Ez dut uste puntu honi ezezko biribilik emateak ondoren datozen ideien ukazio erabatekoadakarrenik. Hala ere, hemen lantzen ari garen gaia gainditu arren, eztabaidagai interesgarritzat jotzendut, filosofiarako eduki ditzakeen ondorioak kontuan harturik.
‎Bada, gure ustez, kasu horretan, eskubidea lurraldearena izatetik herritarrena izatera pasatzen da. Egon daitezke60.000 nafar estruktura berri horretan parte hartu nahi dutenak, nahizgehiengoak parte hartu nahi ez izan, eta etorkizunezko egituraketa horretan herritarhoriek eskubidea eduki lukete parte hartu ahal izateko.
‎Eta hori gainditzeko ahalegina egitea beharrezkoa da. Hala ere, jeltzaleontzat, etorriko den Euskal Herri subiranoan, bere lurralde guztiek eta herritarguztiek eduki lukete parte hartzeko aukera. Gertatzen dena da, Espainiakolegerian hori martxan jartzeko oztopoak dauzkagula.
‎Dena dela, oro har, guk filosofia bat daukagu: ez dioguhainbeste garrantzi ematen Estatuek gure eskubideei egiten dieten errekonozimendu ezari, bai ordea guk eduki dezakegun izateko eskubideari eta hori martxan jartzeari. Eta filosofia horrekin planteatzen dugu Iparraldea eta Nafarroako egoera, hala nola Arabakoa (zenbait zonalde urbano) eta abarrekoa; izan ere, antzeko fenomenoa eduki baitezakegu horietan.
‎ez dioguhainbeste garrantzi ematen Estatuek gure eskubideei egiten dieten errekonozimendu ezari, bai ordea guk eduki dezakegun izateko eskubideari eta hori martxan jartzeari. Eta filosofia horrekin planteatzen dugu Iparraldea eta Nafarroako egoera, hala nola Arabakoa (zenbait zonalde urbano) eta abarrekoa; izan ere, antzeko fenomenoa eduki baitezakegu horietan. Guk mahaigaineratzen duguna, atxikimenduaribidea emango dion planteamendua da, hots, eskema bat lortzea non herritarrek etalurralde guztiek sartzeko eta parte hartzeko aukera edukiko duten.
‎ez da errealitatean lurrera erortzea, baizik eta, zalantzarik gabe, nork bere buruari izate osoan kitzikadura etaemoziozko uhin indartsuak sentitzen uztea. Bihotza eta gogoa presio indartsu horren mendean leher ez daitezen, zangoak nahiko malgu eta sustraituta eduki behardira, eta, pozaren pozaz salto egiten, utzi behar zaie, gehiegizko kitzikaduraadierazi eta deskargatzeko.
‎Jokabidearen, oroimenaren eta arretaren norabiderako eta antolaketarakoarauak eskaintzen dituzte; honek, subjektuak bere buruaren, atxikimendu irudien eta bien arteko erlazioen inguruan eduki ditzakeen ezagutza jakinbatzuk eskuragarri izatea erraztu edo murriztu dezake.
‎Europarrek ez zuten praktikoki protagonismorik eduki fundazioko hamarkadahonetan. John Howels (Howels, 1968) eta Ronald Laing bakarrik nabarmenduziren, Ingalaterran.
‎b. analisiak ageriko eduki baten azpiko egituren moduan aurkitutako fantasia
‎Gabezia egoera honekindepresioa leherrarazten da: objektu hori eduki nahi izateko, fantasia etailusioaren planora itsatsita geratzen gara, eta hau errealitatera aktibokiegokitzea galarazten duen defentsa mota bat da, ez baitago horren irakurketaegokitzailerik. Estereotipoari mesede egiten dion egokitzapen pasiboaz arigara.
‎Honi dagokionez, Anzieu k talde transferentziak eduki dezakeen arazoa sistematizatu du, eta zehaztu ere zehaztu du, giza lotura orotan zirkulazio fantasmatikobat dabilela ekintza prekontziente gisa; eta hau, gizabanakoen mehatxu eta desirainkontzienteen irudimenezko betearazpenen ahalegintzen da? (1986,202 or.). Honek osatuko luke transferitutako edukiaren iturria, eta beraiekmarkatutako indarra eta zentzua norabide horretan doa.
‎Hala ere, oroitzen naiz ikusi nuela Monzon-ekin Donibane Lohizunen, 1971ko Pazkoz, gure lehenbiziko Aberri Egun publikoan: debekatua zen, eta ondoriozistiluak eduki genituen poliziarekin, baita Enbatako buruzagi zenbaitek auzi batirailean.
‎Liburu hark eduki zuen efektua, umetan gurasoek erosi zizkiguten. Forjadoresdel Mundo Contemporaneo, izeneko liburuekin (bilduma osoa genuen etxean, lauliburuki) izandakoarekin bakarrik konpara dezaket, non. Vidas Ejemplares?
‎Orozkoko Untzueta mendiko gazteluan jentilak bizi ziren, eta herri osoa ikaran eizeukaten, neskak bahitzen zituzten-eta. Behin Olabarri Handiko neska hartu zuten, gaztelura eroan eta han burdinazko ateaz itxita eduki . Haren nebak haraino joanzirenean, neskatoak salatu zien jentilek lo kuluxka egiten zutela eguerdian, eta orduanetortzeko berriz.
‎Hemengo kultur gaiak, hemengo errealitateak, osagarri modura hartzen dituzte Espainiako edo Frantziakobeste osagarri anitzekin batera. Euskal Herria ardatz hartzen dugunontzat, aldiz, gurenortasunaren ezaugarri edo gene modura kontsideratuak izaten dira hemengo gaiak.Guretzat, euskal kultura eduki ala ez, hil ala biziko auzia da.
‎Ez zaigu komeni bakoitzaren kultura Euskal Herriosoaren miniatura gisa antolatzea. Ikuspegi zabala eta osatua eduki behar dugu, ordea, gure jakinduria partikularra maila orokorrean erabiltzeko garaian.
‎Gaurtik aztertuta, ordea, frogatuta daukagu bai irudi, bai teoria ugari eta ez gutxitan interesgarri eta aberats batzuk zabaldurik ere, erabilidituzten egiturak, mentalak izan direla fisikoak baino gehiago, neurtu ezinezkoak, errealitatearekin lotura zehatzik gabekoak. Horiek ere ezin ditugu eduki nortasunaren, banakoa edo multzokoa, eta gure kulturaren oinarri.
‎Iruditzen zait, ordea, Leturiarenegunkari ezkutu horrek oraindik ezkutua izaten jarraitzen duela. Hor daude bilduta 50.lehen urteetan hemen erreferentzia handia eduki duten eta gure belaunaldiarentzaterabakiorrak izan diren argi batzuk, gai eta kezka bizi batzuk. Existentzialismoakhemen izan zituen koloreak, zailtasunak.
‎Existentzialismoa aipatzen denean, Kierkegaard aipatzen da beti. Existentzialismoak gure artean eduki duen presentzia aipatu nahi denean, Txillardegi aipatzen dugu.
‎–Belatxe, an e halako e, harrobi zahar bat dago, eta han Belatxen, orain beleak hemendabiltza, baina lehenago belea hemen gutxi ikusten zen, beleak han egoten ziren, beno, hori izan da sasoia, Solluben ardia eta ganadu asko egon denean, beleak ona etorribeharrik ez du eduki , ze bertan edukitzen dute jaten eta, bada orain Solluben ez dagoezer, hara Belatxera joan, guztiz arrisku handia egon!, baina guztizko arriskua, inoiz joannaiz, eskola galduta ere, bele habiak egoten ziren han, ezta?, eta huraxe habia hartzeko?
‎Lanean eduki dugun helburua eta erabili dugun metodologia laburki azaldu eta ostean, hirugarren atalean abiapuntutzat hartu dugun testuaren transkripzioak egingo ditugu. Laugarren atalean, barietate honetako azentu sistemaren ezaugarri nagusiak laburbildukoditugu.
‎Bigarren moduluak, aldez aurretik, bere sarreran ager daitezkeen soinu guztiak, ezagutu? behar ditu, hots, hizkuntzaren soinu inbentarioa eduki behar du, baina, xehetasun honez lekora, haren funtzionamendua ez dago hizkuntza bakoitzaren menpe.Lortuko den ahots seinalearen kalitateari, prozesaketa linguistikoari legozkiokeenxehetasunak bazter utzita, erabiliko den ereduaren ontasunak eragingo dio. Gaur egunerabiltzen diren sintesi ereduetan lortu den kalitatea oso handia da; izan ere, zenbaitkasutan seinale naturaletatik zuzenki lortutako ezaugarriak dituzten elementu kateasistemari emanez gero, seinale sintetikoa eta naturala ez bereizteraino hel daiteke.
‎Hori dela eta, alofonoen inbentarioa ia fonemen inbentario hutsa da; alofonoakbakarrik hartuko dira kontuan, datu basearen inplementazio zehatzak behar duenkasuetan. Esate baterako,/ n/ fonemaren kasua berriro hartuta, belare gisa egitendenean, belarizatze honek soinuaren iraupen osoa hartzen duela kontuan hartuta, alofono belarea eduki da, zeren bereizi baititugu/ bokal n belarea/ eta/ bokal n ez belarea/. Aitzitik, belarearen eraginak soinuaren bigarren aldea bainohartzen ez duela erabakitzen badugu,/ n/ alofono bakar bat nahikoa izango da.
‎– Hiru silaba baino gehiagoko azentu unitateetarako ereduaren aplikazioa (unitateok azentu bigarrenkaria eduki dezakete). Modelatuaren azterketakazentu unitate luzeetan pultsu bat baino gehiago kokatu behar dugula adieraziko balu, modulu azentuatzaileak kontuan hartu luke eta azentubigarrenkaria txertatu.
‎Honela ikusten da, ezen monetaren eginkizunik nagusiena merkantziak berenartean homogeneo bihurtzea dela. Ezein dimentsio unitariok ezin du ondasunen dimentsio fisikoaren aniztasuna kontuan eduki . Fisikoki heterogeneoak diren produktuguztiek daukaten elementu komun bakarra, monetan duten adierazpen numerikoa da.
‎Ekonomialariekalokairuen hondoaren hipotesia baztertu dute. Beraiek egiaztatu dute ezen, epealdibakoitzean, sorturiko alokairuek (beren forma monetario edo nominalean) eduki gisaalokatuen edo soldatapekoen produktu korrontea dutela. Garrantzitsua da kontuanhartzea bankuek ez dutela inoiz alokairuen eduki erreala sortzen, beraren formanominal edo numerikoa baizik.
‎Behin albisteak jasoz gero, irrati emandegira bidaltzen ditu bere ahots propioaz. Irrati gutxi dira atzerrian berriemale asko eduki ditzaketenak, diru asko balio izatearen aitzakia aipatzen ohi delarik. Eskuarki, irratiak laguntzaileez baliatzen dira eskualdeko kronistak edukitzeko.
‎Behin partehartze guztiak aurretiaz erabakitako ordenan bildu eta gero, muntaia lan korapilatsuago bati ekin behar diogu (txolarte luzeegiak ezabatu, etab.). Honez gero saioaren iraupenari buruzko ideia bat eduki dezakegu. Azkenik, nahasketa egiten da, eta zintako sekuentziei diskoak edo estudiotiko loturak (une egokian eta gidoiaz bat) gainezartzen zaizkie, hau guztia bigarren zinta batean grabatuz.
‎Genero informatibo honetan irratilariarentzat iraunkorra dena da inportantea. Erreportaian gertaeren denboralitatea eta iragankortasuna narratzen da; dokumentala, ostera,, errealitatean sartzen da ezaguera orokorragoa eta iraunkorragoa eduki dezagun? (Cebrián, 1992, 218).
‎John Haslings ek esaten digun bezala (1980, 93), helburu entzuleria entzule modura iritsi edo atxiki nahi ditugun pertsonak dira. Irratibidean lehiakortasun handia dagoenez, kontzeptu hau puri purian dago; gainera, helburu entzuleriak eragin handia dauka irrati estazioak dituen edo eduki di tzakeen iragarleengan eta beren ekoizkinen salmentetan.
‎Azken hamabost urteetan batean eta bestean izandako entzule kopuruak aldakorrak izan dira, joera FMko estazioen irratsaioak entzutearen aldekoa izanik. Euskal Autonomi Erkidegoan, esaterako, honako entzule indizeak eduki ditugu 1984tik aurrera, CIES enpresak (1999, 7) egindako azterketen arabera (urtez urte eta milaka zenbatuta):
‎Irrati kateek kontu berezia eduki behar dute akulturazio fenomenoarekin (beste talde edo kultura batekin harremanetan jartzen denean gizatalde batean suertatzen diren aldaketak, batez ere goi mailako gizatalde txikiari nagusitzen zaionean). Ikur, ezaugarri eta sinbolo kolektiboak alde batetik, eta berezitasun kulturalak bestetik (hizkuntza barne, noski) onetsiak izan behar dira.
‎Informazio irratietan entzuleen indizeak emendatzeko, ezinbestekoa da albistearen zikloa aintzat hartzea. Notizien jarioa egiteko orduan, gogoan eduki behar da ziklo informatiboa. CIMOP izeneko enpresak RTVErentzat orain zenbait urte egindako ikerketan argiro azaltzen da zein den ziklo hori (Madinaveitia, 1989, 66):
‎Komunikazio prozesu hau ez da sinplea baina. Kate luzea dela esan genezake, elkarren ondoko iturri eta putzuz osatua; eta katemaila bakoitzak bitartekotza prozesurako funtzioa eduki dezake. Sistemen Teoria Orokorreko kutxa beltz en antzekoa da, bere input eta outputekin (Villafañé et alt., 1987).
‎–Informazio iturriak, egia esan, gertakariak beraiek dira, edo gertakarietako protagonistak?. Azken hau ere hagitz zabala izan arren, zer pentsatu eman behar digu, edozein kazetarik beti eduki behar baitu gogoan protagonisten hitzak lortzea, protagonista bera elkarrizketatzea edota gertakariak izan diren lekuaren irudiak eta argazkiak kausitzea; zeregin hau guztiz garrantzizkoa da, era horretan informazioa gertu gertutik eskaintzen baitiegu entzuleei.
‎Moles engana (1975) itzuliz, eduki analisia aplikatzen zaien mezu guztiek bi alde dituztela aipatu behar da. Mezu denotatiboa (esaten dena) eta mezu konnotatiboa (esaten den era) elkarrekin datoz iturrietarik heltzen zaizkigun informazio guztietan.
‎Iturrietatik beraietatik garatzen dira bi alor hauek, eta bitartekoak zenbat eta gehiago izan, hainbat eta fidagarritasun txikiagoa eman behar diegu informazioei. Kazetariek ongisko dakite zeinen garrantzitsua den hori, eta horregatik eduki behar dute hasieratik argi zer nolako iturriak nahi eta behar dituzten.
‎Informazio sorburu ditugunez gero, irratilari berriemaileek beti eduki behar dute gogoan albiste agentziak informazioaren oinarri eta hastapena direla. Abiaburu direnez gero, informazio horiek janztea ere komeni da apur bat baino ez bada ere.
‎Horrexegatik da baliagarria, nolabait esateko, beste hedabideen ahotsaz jabetzea. Hau esateak, alta, ez du kentzen, John eta Denise Bittner ek (1977) egiten duten bezala, zerbitzu honek eduki dezakeen arriskuaz ohartaraz dezagun: –In no way whatsover should this be used as a substitute for good investigative journalism?.
‎Hori gorabehera, entzunaldiak maizegi egiten badira, paranoiak sor daitezke irratilariengan. Hedabide honetako berriemaileek argi eduki behar dute, askotan ezin direla lehenak izan informazioak ematen, eta ez dutela zertan eman hedabide lehiakideek ematen duten guztia.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
eduki 18.056 (118,86)
Lehen forma
eduki 18.056 (118,86)
Argitaratzailea
ELKAR 2.757 (18,15)
Consumer 2.684 (17,67)
Berria 2.168 (14,27)
UEU 1.234 (8,12)
Argia 1.023 (6,73)
Alberdania 887 (5,84)
Pamiela 773 (5,09)
Susa 650 (4,28)
Booktegi 552 (3,63)
Jakin 385 (2,53)
LANEKI 377 (2,48)
Open Data Euskadi 356 (2,34)
Uztaro 260 (1,71)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 240 (1,58)
aiurri.eus 228 (1,50)
Euskaltzaindia - Liburuak 227 (1,49)
Labayru 225 (1,48)
EITB - Sarea 197 (1,30)
Goenkale 172 (1,13)
goiena.eus 158 (1,04)
Jakin liburuak 147 (0,97)
Anboto 143 (0,94)
Hitza 138 (0,91)
Urola kostako GUKA 125 (0,82)
hiruka 119 (0,78)
Uztarria 112 (0,74)
Maiatz liburuak 97 (0,64)
barren.eus 96 (0,63)
Karmel Argitaletxea 92 (0,61)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 88 (0,58)
Ikaselkar 82 (0,54)
erran.eus 72 (0,47)
Erlea 68 (0,45)
Txintxarri 67 (0,44)
Kondaira 64 (0,42)
Deustuko Unibertsitatea 61 (0,40)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 53 (0,35)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 53 (0,35)
Maxixatzen 51 (0,34)
Osagaiz 50 (0,33)
uriola.eus 49 (0,32)
Bertsolari aldizkaria 49 (0,32)
ETB dokumentalak 48 (0,32)
ETB serieak 44 (0,29)
Karmel aldizkaria 43 (0,28)
Guaixe 40 (0,26)
Karkara 40 (0,26)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 34 (0,22)
Euskalerria irratia 34 (0,22)
Aldiri 32 (0,21)
alea.eus 30 (0,20)
aiaraldea.eus 29 (0,19)
Euskaltzaindia - EHU 25 (0,16)
Noaua 25 (0,16)
HABE 24 (0,16)
Zarauzko hitza 21 (0,14)
ETB marrazki bizidunak 17 (0,11)
Sustraia 16 (0,11)
aikor.eus 16 (0,11)
Euskaltzaindia - Sarea 14 (0,09)
plaentxia.eus 14 (0,09)
Aizu! 13 (0,09)
Herria - Euskal astekaria 13 (0,09)
EITB - Argitalpenak 12 (0,08)
Euskaltzaindia - EITB 8 (0,05)
IVAP 6 (0,04)
JADO aldizkaria 5 (0,03)
Berriketan 5 (0,03)
Euskaltzaindia - Sabino Arana Kultur Elkargoa 4 (0,03)
Kresala 4 (0,03)
Ikas 3 (0,02)
Chiloé 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Iruñeko Komunikabideak Fundazioa 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Karmel 1 (0,01)
Antxeta irratia 1 (0,01)
Amezti 1 (0,01)
Euskaltzaindia – Sü Azia 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
eduki behar 3.172 (20,88)
eduki ezan 1.862 (12,26)
eduki nahi 724 (4,77)
eduki ez 337 (2,22)
eduki ahal 255 (1,68)
eduki ohi 250 (1,65)
eduki ezean 72 (0,47)
eduki multzo 55 (0,36)
eduki ere 54 (0,36)
eduki ezin 44 (0,29)
eduki semantiko 44 (0,29)
eduki eduki 40 (0,26)
eduki gabe 38 (0,25)
eduki analisi 33 (0,22)
eduki beharrean 32 (0,21)
eduki baino 31 (0,20)
eduki beharreko 28 (0,18)
eduki nagusi 26 (0,17)
eduki omen 25 (0,16)
eduki ala 23 (0,15)
eduki kontzeptual 22 (0,14)
eduki gura 20 (0,13)
eduki ar 19 (0,13)
eduki egin 18 (0,12)
eduki hori 18 (0,12)
eduki libre 18 (0,12)
eduki maximo 16 (0,11)
eduki mota 16 (0,11)
eduki ukan 16 (0,11)
eduki al 15 (0,10)
eduki ote 15 (0,10)
eduki bai 14 (0,09)
eduki emozional 14 (0,09)
eduki aditz 13 (0,09)
eduki orde 13 (0,09)
eduki gehiago 12 (0,08)
eduki berbera 11 (0,07)
eduki moral 11 (0,07)
eduki akademiko 10 (0,07)
eduki beti 10 (0,07)
eduki bihurtu 10 (0,07)
eduki politiko 10 (0,07)
eduki zein 10 (0,07)
eduki azterketa 9 (0,06)
eduki baina 9 (0,06)
eduki bat 9 (0,06)
eduki jakin 9 (0,06)
eduki multimedia 9 (0,06)
eduki sortzaile 9 (0,06)
eduki arte 8 (0,05)
eduki bide 8 (0,05)
eduki komun 8 (0,05)
eduki landu 8 (0,05)
eduki lokal 8 (0,05)
eduki maila 8 (0,05)
eduki oso 8 (0,05)
eduki bezain 7 (0,05)
eduki egon 7 (0,05)
eduki esan 7 (0,05)
eduki gauza 7 (0,05)
eduki horiek 7 (0,05)
eduki irakin 7 (0,05)
eduki lexiko 7 (0,05)
eduki nahiz 7 (0,05)
eduki ugari 7 (0,05)
eduki uste 7 (0,05)
eduki asko 6 (0,04)
eduki azaldu 6 (0,04)
eduki baldin 6 (0,04)
eduki batzuk 6 (0,04)
eduki erabili 6 (0,04)
eduki ero 6 (0,04)
eduki euskara 6 (0,04)
eduki ezegoki 6 (0,04)
eduki ezinik 6 (0,04)
eduki ezkero 6 (0,04)
eduki gehien 6 (0,04)
eduki ikusi 6 (0,04)
eduki kontu 6 (0,04)
eduki ondoren 6 (0,04)
eduki zalantza 6 (0,04)
eduki zehatu 6 (0,04)
eduki apal 5 (0,03)
Konbinazioak (3 lema)
eduki behar ukan 1.736 (11,43)
eduki nahi ukan 399 (2,63)
eduki ohi ukan 229 (1,51)
eduki ez ukan 78 (0,51)
eduki ezan eragin 45 (0,30)
eduki ez arren 44 (0,29)
eduki ahal ukan 38 (0,25)
eduki ezin ukan 26 (0,17)
eduki behar egon 25 (0,16)
eduki ez ezan 25 (0,16)
eduki nahi ez 23 (0,15)
eduki multzo bakoitz 19 (0,13)
eduki ala ez 17 (0,11)
eduki baino lehen 15 (0,10)
eduki behar ez 14 (0,09)
eduki ezan bera 14 (0,09)
eduki multzo landu 14 (0,09)
eduki nahi nu 14 (0,09)
eduki egin behar 12 (0,08)
eduki ezan gu 12 (0,08)
eduki ezan ondorio 12 (0,08)
eduki gura ukan 12 (0,08)
eduki behar al 11 (0,07)
eduki ez ar 11 (0,07)
eduki ezan aukera 10 (0,07)
eduki nahi bada 10 (0,07)
eduki behar baita 9 (0,06)
eduki behar nu 9 (0,06)
eduki ere ez 8 (0,05)
eduki ezan alde 8 (0,05)
eduki ezan ere 8 (0,05)
eduki ezan gauza 8 (0,05)
eduki ezan nahi 8 (0,05)
eduki emozional ukan 7 (0,05)
eduki ezan harreman 7 (0,05)
eduki analisi egin 6 (0,04)
eduki behar den 6 (0,04)
eduki bezain laster 6 (0,04)
eduki ezan balizko 6 (0,04)
eduki ezan beste 6 (0,04)
eduki ezan esan 6 (0,04)
eduki ezan euskara 6 (0,04)
eduki ezan garrantzi 6 (0,04)
eduki ezan pertsona 6 (0,04)
eduki ezan zalantza 6 (0,04)
eduki multzo egon 6 (0,04)
eduki ote ezan 6 (0,04)
eduki ahal ezan 5 (0,03)
eduki behar bada 5 (0,03)
eduki ezan arazo 5 (0,03)
eduki ezan balio 5 (0,03)
eduki ezan behar 5 (0,03)
eduki ezan berak 5 (0,03)
eduki ezan eskatu 5 (0,03)
eduki ezan jende 5 (0,03)
eduki ezan pentsatu 5 (0,03)
eduki ezan produktu 5 (0,03)
eduki ezan uste 5 (0,03)
eduki ezan zenbait 5 (0,03)
eduki ezan zerbait 5 (0,03)
eduki multzo hauek 5 (0,03)
eduki uste ukan 5 (0,03)
eduki baino gehiago 4 (0,03)
eduki behar eduki 4 (0,03)
eduki ez ez 4 (0,03)
eduki ezan arrisku 4 (0,03)
eduki ezan baino 4 (0,03)
eduki ezan denbora 4 (0,03)
eduki ezan erakutsi 4 (0,03)
eduki ezan esne 4 (0,03)
eduki ezan ezagutza 4 (0,03)
eduki ezan ezer 4 (0,03)
eduki ezan gogo 4 (0,03)
eduki ezan gorputz 4 (0,03)
eduki ezan indar 4 (0,03)
eduki ezan ingurumen 4 (0,03)
eduki ezan iritzi 4 (0,03)
eduki ezan litro 4 (0,03)
eduki ezan osagai 4 (0,03)
eduki gehiago egon 4 (0,03)
eduki gehien ukan 4 (0,03)
eduki maximo ezarri 4 (0,03)
eduki analisi burutu 3 (0,02)
eduki analisi konparatibo 3 (0,02)
eduki bat beste 3 (0,02)
eduki behar delako 3 (0,02)
eduki behar duda 3 (0,02)
eduki behar ote 3 (0,02)
eduki beharreko beste 3 (0,02)
eduki erabili osatu 3 (0,02)
eduki ezan ahalmen 3 (0,02)
eduki ezan alergia 3 (0,02)
eduki ezan animalia 3 (0,02)
eduki ezan antzeko 3 (0,02)
eduki ezan arrakasta 3 (0,02)
eduki ezan aurre 3 (0,02)
eduki ezan berori 3 (0,02)
eduki ezan berri 3 (0,02)
eduki ezan bi 3 (0,02)
eduki ezan borroka 3 (0,02)
eduki ezan edertasun 3 (0,02)
eduki ezan edonor 3 (0,02)
eduki ezan edozein 3 (0,02)
eduki ezan egin 3 (0,02)
eduki ezan egoera 3 (0,02)
eduki ezan emakume 3 (0,02)
eduki ezan esku 3 (0,02)
eduki ezan esperientzia 3 (0,02)
eduki ezan etxe 3 (0,02)
eduki ezan ez 3 (0,02)
eduki ezan gizon 3 (0,02)
eduki ezan haiek 3 (0,02)
eduki ezan hainbat 3 (0,02)
eduki ezan horiek 3 (0,02)
eduki ezan horrelako 3 (0,02)
eduki ezan inor 3 (0,02)
eduki ezan iradoki 3 (0,02)
eduki ezan irakurle 3 (0,02)
eduki ezan iruditu 3 (0,02)
eduki ezan itxaropen 3 (0,02)
eduki ezan lagun 3 (0,02)
eduki ezan lege 3 (0,02)
eduki ezan lotura 3 (0,02)
eduki ezan milioi 3 (0,02)
eduki ezan ni 3 (0,02)
eduki ezan oro 3 (0,02)
eduki ezan Osakidetza 3 (0,02)
eduki ezan posizio 3 (0,02)
eduki ezan toki 3 (0,02)
eduki ezan tratamendu 3 (0,02)
eduki gura nu 3 (0,02)
eduki jakin bat 3 (0,02)
eduki mota horiek 3 (0,02)
eduki multzo azaldu 3 (0,02)
eduki nagusi ingeles 3 (0,02)
eduki nahi zu 3 (0,02)
eduki ohi nu 3 (0,02)
eduki zein ez 3 (0,02)
eduki zein forma 3 (0,02)
eduki aditz ez 2 (0,01)
eduki al ezan 2 (0,01)
eduki ala ezeduki 2 (0,01)
eduki analisi egon 2 (0,01)
eduki analisi potentzialki 2 (0,01)
eduki analisi teknika 2 (0,01)
eduki azterketa bide 2 (0,01)
eduki azterketa egin 2 (0,01)
eduki bai baina 2 (0,01)
eduki baino lehenago 2 (0,01)
eduki behar azaldu 2 (0,01)
eduki behar baldintza 2 (0,01)
eduki behar ekarri 2 (0,01)
eduki behar euskara 2 (0,01)
eduki behar ezaugarri 2 (0,01)
eduki behar hau 2 (0,01)
eduki behar haur 2 (0,01)
eduki behar hori 2 (0,01)
eduki behar kontu 2 (0,01)
eduki behar lagun 2 (0,01)
eduki behar landare 2 (0,01)
eduki behar modu 2 (0,01)
eduki behar zer 2 (0,01)
eduki beharreko irizpide 2 (0,01)
eduki beharreko posibilitate 2 (0,01)
eduki berbera irentsi 2 (0,01)
eduki berbera ukan 2 (0,01)
eduki eduki barik 2 (0,01)
eduki eduki idatzi 2 (0,01)
eduki emozional eskuratu 2 (0,01)
eduki ere eduki 2 (0,01)
eduki ero ukan 2 (0,01)
eduki ez baina 2 (0,01)
eduki ezan agente 2 (0,01)
eduki ezan ahalbideratu 2 (0,01)
eduki ezan aldaketa 2 (0,01)
eduki ezan Kristo 2 (0,01)
eduki ezean ez 2 (0,01)
eduki gehiago behar 2 (0,01)
eduki hori bozkatu 2 (0,01)
eduki hori ere 2 (0,01)
eduki hori ez 2 (0,01)
eduki jakin batzuk 2 (0,01)
eduki komun garatu 2 (0,01)
eduki kontzeptual aurre 2 (0,01)
eduki kontzeptual nagusitasun 2 (0,01)
eduki lexiko ukan 2 (0,01)
eduki maila handi 2 (0,01)
eduki moral esaldi 2 (0,01)
eduki mota bakoitz 2 (0,01)
eduki multzo bat 2 (0,01)
eduki nagusi laburbildu 2 (0,01)
eduki nahi al 2 (0,01)
eduki nahi gaitu 2 (0,01)
eduki nahi inor 2 (0,01)
eduki ohi ez 2 (0,01)
eduki orde anputatu 2 (0,01)
eduki semantiko bat 2 (0,01)
eduki semantiko egon 2 (0,01)
eduki semantiko gabe 2 (0,01)
eduki zehatu balorazio 2 (0,01)
eduki aditz bat 1 (0,01)
eduki aditz bera 1 (0,01)
eduki aditz egin 1 (0,01)
eduki aditz egon 1 (0,01)
eduki aditz erabili 1 (0,01)
eduki aditz esanahi 1 (0,01)
eduki aditz eskatu 1 (0,01)
eduki aditz joan 1 (0,01)
eduki aditz nagusitasun 1 (0,01)
eduki aditz objektu 1 (0,01)
eduki ahal duda 1 (0,01)
eduki ahal lortu 1 (0,01)
eduki ahal publiko 1 (0,01)
eduki akademiko aniztasun 1 (0,01)
eduki akademiko aurreratu 1 (0,01)
eduki akademiko ez 1 (0,01)
eduki akademiko finkatu 1 (0,01)
eduki akademiko igorle 1 (0,01)
eduki akademiko ikasi 1 (0,01)
eduki akademiko inkontzienteki 1 (0,01)
eduki akademiko markatu 1 (0,01)
eduki akademiko sortu 1 (0,01)
eduki akademiko transmititu 1 (0,01)
eduki ala agonia 1 (0,01)
eduki ala eduki 1 (0,01)
eduki ala gizarte 1 (0,01)
eduki analisi aplikatu 1 (0,01)
eduki analisi bat 1 (0,01)
eduki analisi deskribapen 1 (0,01)
eduki analisi ekin 1 (0,01)
eduki analisi emaitza 1 (0,01)
eduki analisi emakume 1 (0,01)
eduki analisi erabili 1 (0,01)
eduki analisi gauzatu 1 (0,01)
eduki analisi irakurketa 1 (0,01)
eduki analisi izeneko 1 (0,01)
eduki analisi oinarritu 1 (0,01)
eduki ar baztertu 1 (0,01)
eduki ar bizi 1 (0,01)
eduki ar ere 1 (0,01)
eduki ar ez 1 (0,01)
eduki ar gobernu 1 (0,01)
eduki ar inor 1 (0,01)
eduki arte atzeratu 1 (0,01)
eduki arte ez 1 (0,01)
eduki arte onik 1 (0,01)
eduki asko berehalako 1 (0,01)
eduki azterketa bera 1 (0,01)
eduki azterketa diseinu 1 (0,01)
eduki azterketa metodo 1 (0,01)
eduki bai ala 1 (0,01)
eduki baina bai 1 (0,01)
eduki baina elkarrizketa 1 (0,01)
eduki baina erabili 1 (0,01)
eduki baina espainiar 1 (0,01)
eduki baina galdu 1 (0,01)
eduki baina gizen 1 (0,01)
eduki baina ikusi 1 (0,01)
eduki baina merkatu 1 (0,01)
eduki baino lehenagotik 1 (0,01)
eduki baino nahiago izan 1 (0,01)
eduki bat aditu 1 (0,01)
eduki bat aurkitu 1 (0,01)
eduki bat egitura 1 (0,01)
eduki batzuk adostu 1 (0,01)
eduki batzuk behar 1 (0,01)
eduki batzuk buruz 1 (0,01)
eduki batzuk jaso 1 (0,01)
eduki batzuk sartu 1 (0,01)
eduki behar adinako 1 (0,01)
eduki behar Afrika 1 (0,01)
eduki behar aitortza 1 (0,01)
eduki behar Alacant 1 (0,01)
eduki behar aldi 1 (0,01)
eduki behar arazo 1 (0,01)
eduki behar areagotu 1 (0,01)
eduki behar argi 1 (0,01)
eduki behar arima 1 (0,01)
eduki behar arma 1 (0,01)
eduki behar asko 1 (0,01)
eduki behar azken 1 (0,01)
eduki behar azpimarratu 1 (0,01)
eduki behar barru 1 (0,01)
eduki behar bera 1 (0,01)
eduki behar bero 1 (0,01)
eduki behar beste 1 (0,01)
eduki behar beti 1 (0,01)
eduki behar bezala 1 (0,01)
eduki behar bi 1 (0,01)
eduki behar bigarren 1 (0,01)
eduki behar damu 1 (0,01)
eduki behar diferentzia 1 (0,01)
eduki behar egungo 1 (0,01)
eduki behar ekintza 1 (0,01)
eduki behar elikagai 1 (0,01)
eduki behar eliza 1 (0,01)
eduki behar enperadore 1 (0,01)
eduki behar erakunde 1 (0,01)
eduki behar ere 1 (0,01)
eduki behar esan 1 (0,01)
eduki behar etxe 1 (0,01)
eduki behar gaitu 1 (0,01)
eduki behar gela 1 (0,01)
eduki behar gorri 1 (0,01)
eduki behar gramo 1 (0,01)
eduki behar haiek 1 (0,01)
eduki behar hango 1 (0,01)
eduki behar harreman 1 (0,01)
eduki behar hizkuntza 1 (0,01)
eduki behar horretarako 1 (0,01)
eduki behar hura 1 (0,01)
eduki behar imintzio 1 (0,01)
eduki behar irentsi 1 (0,01)
eduki behar izugarri 1 (0,01)
eduki behar jainko 1 (0,01)
eduki behar kanpo 1 (0,01)
eduki behar kapsula 1 (0,01)
eduki behar konfiantza 1 (0,01)
eduki behar kopa 1 (0,01)
eduki behar kultu 1 (0,01)
eduki behar larri 1 (0,01)
eduki behar lika 1 (0,01)
eduki behar Zesar 1 (0,01)
eduki beharrean hegal 1 (0,01)
eduki beharrean hezetasun 1 (0,01)
eduki beharrean hona 1 (0,01)
eduki beharrean ile 1 (0,01)
eduki beharrean lagun 1 (0,01)
eduki beharrean Tolosa 1 (0,01)
eduki beharrean zerbitzu 1 (0,01)
eduki beharreko abisu 1 (0,01)
eduki beharreko alderdi 1 (0,01)
eduki beharreko ardura 1 (0,01)
eduki beharreko artikulu 1 (0,01)
eduki beharreko ekoizpen 1 (0,01)
eduki beharreko gutxieneko 1 (0,01)
eduki beharreko hainbat 1 (0,01)
eduki beharreko hizkuntza 1 (0,01)
eduki beharreko jaki 1 (0,01)
eduki beharreko jarrera 1 (0,01)
eduki beharreko kontzeptu 1 (0,01)
eduki beharreko ohar 1 (0,01)
eduki beharreko oinarrizko 1 (0,01)
eduki beharreko presentzia 1 (0,01)
eduki beharreko toki 1 (0,01)
eduki beharreko zenbait 1 (0,01)
eduki berbera baina 1 (0,01)
eduki berbera ikusi 1 (0,01)
eduki berbera lizentzia 1 (0,01)
eduki berbera modu 1 (0,01)
eduki beti ardatz 1 (0,01)
eduki beti edukiontzi 1 (0,01)
eduki beti etzan 1 (0,01)
eduki beti jarri 1 (0,01)
eduki beti lekale 1 (0,01)
eduki beti ordu 1 (0,01)
eduki bezain pronto 1 (0,01)
eduki eduki ahalmen 1 (0,01)
eduki eduki aitortu 1 (0,01)
eduki eduki apriorizko 1 (0,01)
eduki eduki botere 1 (0,01)
eduki eduki ere 1 (0,01)
eduki eduki ezagutza 1 (0,01)
eduki eduki genero 1 (0,01)
eduki eduki guzti 1 (0,01)
eduki eduki haur 1 (0,01)
eduki eduki hori 1 (0,01)
eduki eduki jatorri 1 (0,01)
eduki eduki lotura 1 (0,01)
eduki eduki oraindik 1 (0,01)
eduki egon epigrafe 1 (0,01)
eduki egon Facebook 1 (0,01)
eduki emozional arreta 1 (0,01)
eduki emozional gehiago 1 (0,01)
eduki emozional gehiegi 1 (0,01)
eduki emozional handi 1 (0,01)
eduki emozional mezu 1 (0,01)
eduki erabili ahal 1 (0,01)
eduki erabili erdialde 1 (0,01)
eduki erabili prest 1 (0,01)
eduki ere bai 1 (0,01)
eduki ere batere 1 (0,01)
eduki ere bidali 1 (0,01)
eduki ere kaligrafia 1 (0,01)
eduki ere ukan 1 (0,01)
eduki ero areagotu 1 (0,01)
eduki esan ohi 1 (0,01)
eduki esan printzipio 1 (0,01)
eduki euskara arrunt 1 (0,01)
eduki euskara baratu 1 (0,01)
eduki euskara funtzionatu 1 (0,01)
eduki euskara ikasi 1 (0,01)
eduki euskara izen 1 (0,01)
eduki ez argitaratu 1 (0,01)
eduki ez aski 1 (0,01)
eduki ez atxilotu 1 (0,01)
eduki ez bada 1 (0,01)
eduki ez bero 1 (0,01)
eduki ez beste 1 (0,01)
eduki ez duda 1 (0,01)
eduki ez eduki 1 (0,01)
eduki ez egoki 1 (0,01)
eduki ez euskal 1 (0,01)
eduki ez hanka 1 (0,01)
eduki ez izaera 1 (0,01)
eduki ez izate 1 (0,01)
eduki ez jada 1 (0,01)
eduki ez jakin 1 (0,01)
eduki ez literario 1 (0,01)
eduki ez mendebalde 1 (0,01)
eduki ez ogi 1 (0,01)
eduki ez ote 1 (0,01)
eduki ez positibo 1 (0,01)
eduki ez sozial 1 (0,01)
eduki ez zer 1 (0,01)
eduki ez zientifiko 1 (0,01)
eduki ez zutenkoordinazio 1 (0,01)
eduki ezean bat 1 (0,01)
eduki ezean behegain 1 (0,01)
eduki ezean ere 1 (0,01)
eduki ezean haize 1 (0,01)
eduki ezean hizkuntza 1 (0,01)
eduki ezean hobe 1 (0,01)
eduki ezean kanoa 1 (0,01)
eduki ezean nekez 1 (0,01)
eduki ezegoki salaketa 1 (0,01)
eduki ezegoki topo 1 (0,01)
eduki ezin duda 1 (0,01)
eduki ezin erakusgarri 1 (0,01)
eduki ezin ere 1 (0,01)
eduki ezin ezan 1 (0,01)
eduki gabe aplikatu 1 (0,01)
eduki gabe behintzat 1 (0,01)
eduki gabe bizi 1 (0,01)
eduki gabe egin 1 (0,01)
eduki gabe elkar 1 (0,01)
eduki gabe eraiki 1 (0,01)
eduki gabe ez 1 (0,01)
eduki gabe ezin 1 (0,01)
eduki gabe inguru 1 (0,01)
eduki gabe oraindik 1 (0,01)
eduki gabe zein 1 (0,01)
eduki gauza asko 1 (0,01)
eduki gauza bat 1 (0,01)
eduki gauza bera 1 (0,01)
eduki gauza gehiegi 1 (0,01)
eduki gauza handi 1 (0,01)
eduki gauza hura 1 (0,01)
eduki gauza prest 1 (0,01)
eduki gehiago ere 1 (0,01)
eduki gehien gaztelania 1 (0,01)
eduki gehien gehien 1 (0,01)
eduki gura bada 1 (0,01)
eduki hori atxiki 1 (0,01)
eduki hori atze 1 (0,01)
eduki hori hutsal 1 (0,01)
eduki hori kalitate 1 (0,01)
eduki hori parte 1 (0,01)
eduki hori PSE 1 (0,01)
eduki hori urrun 1 (0,01)
eduki horiek aplikatu 1 (0,01)
eduki horiek ez 1 (0,01)
eduki horiek jarraitzaile 1 (0,01)
eduki horiek mugatu 1 (0,01)
eduki irakin beste 1 (0,01)
eduki irakin guzti 1 (0,01)
eduki irakin hiru 1 (0,01)
eduki irakin minutu 1 (0,01)
eduki jakin erantsi 1 (0,01)
eduki jakin ez 1 (0,01)
eduki komun azterketa 1 (0,01)
eduki komun osatu 1 (0,01)
eduki komun sortu 1 (0,01)
eduki komun sustatu 1 (0,01)
eduki komun zazpi 1 (0,01)
eduki kontu prest 1 (0,01)
eduki kontzeptual adibide 1 (0,01)
eduki kontzeptual arloka 1 (0,01)
eduki kontzeptual aurkitu 1 (0,01)
eduki kontzeptual barneratu 1 (0,01)
eduki kontzeptual berdin 1 (0,01)
eduki kontzeptual bigarren 1 (0,01)
eduki kontzeptual egin 1 (0,01)
eduki kontzeptual eman 1 (0,01)
eduki kontzeptual gaitasun 1 (0,01)
eduki kontzeptual modu 1 (0,01)
eduki kontzeptual osatu 1 (0,01)
eduki landu behar 1 (0,01)
eduki libre aldeko 1 (0,01)
eduki libre alor 1 (0,01)
eduki libre argitaratu 1 (0,01)
eduki libre balioztatu 1 (0,01)
eduki libre egon 1 (0,01)
eduki libre gai 1 (0,01)
eduki libre gordailu 1 (0,01)
eduki libre harago 1 (0,01)
eduki libre interes 1 (0,01)
eduki libre jarrera 1 (0,01)
eduki libre kudeaketa 1 (0,01)
eduki libre partekatu 1 (0,01)
eduki libre sortu 1 (0,01)
eduki lokal berri 1 (0,01)
eduki lokal funtsezko 1 (0,01)
eduki lokal hornitu 1 (0,01)
eduki lokal indartu 1 (0,01)
eduki lokal osatu 1 (0,01)
eduki lokal produkzio 1 (0,01)
eduki lokal teknologia 1 (0,01)
eduki lokal ukan 1 (0,01)
eduki maila ere 1 (0,01)
eduki maila lotura 1 (0,01)
eduki maila oso 1 (0,01)
eduki maximo bermatu 1 (0,01)
eduki maximo ez 1 (0,01)
eduki maximo finkatu 1 (0,01)
eduki maximo gehitu 1 (0,01)
eduki maximo harmonizatu 1 (0,01)
eduki maximo helburu 1 (0,01)
eduki maximo kontrol 1 (0,01)
eduki maximo murriztu 1 (0,01)
eduki moral bat 1 (0,01)
eduki moral eman 1 (0,01)
eduki moral ere 1 (0,01)
eduki moral haratago 1 (0,01)
eduki moral hustu 1 (0,01)
eduki moral mugatu 1 (0,01)
eduki moral zehatz 1 (0,01)
eduki mota aurkitu 1 (0,01)
eduki mota bidali 1 (0,01)
eduki mota ere 1 (0,01)
eduki mota hauek 1 (0,01)
eduki mota hauta 1 (0,01)
eduki mota kontsumitu 1 (0,01)
eduki mota pantaila 1 (0,01)
eduki mota tarifa 1 (0,01)
eduki multimedia deskarga 1 (0,01)
eduki multimedia deskargatu 1 (0,01)
eduki multimedia ekoitzi 1 (0,01)
eduki multimedia jarri 1 (0,01)
eduki multimedia lehen 1 (0,01)
eduki multzo aurkitu 1 (0,01)
eduki multzo determinatu 1 (0,01)
eduki multzo ere 1 (0,01)
eduki multzo erreferentzia 1 (0,01)
eduki multzo oinarritu 1 (0,01)
eduki multzo oinarrizko 1 (0,01)
eduki nagusi agertu 1 (0,01)
eduki nagusi aurreratu 1 (0,01)
eduki nagusi azaldu 1 (0,01)
eduki nagusi bat 1 (0,01)
eduki nagusi berri 1 (0,01)
eduki nagusi egon 1 (0,01)
eduki nagusi lotura 1 (0,01)
eduki nahi adierazi 1 (0,01)
eduki nahi baina 1 (0,01)
eduki nahi baldin 1 (0,01)
eduki nahi behar 1 (0,01)
eduki nahi belar 1 (0,01)
eduki nahi bihozgabe 1 (0,01)
eduki nahi denbora 1 (0,01)
eduki nahi duda 1 (0,01)
eduki nahi egon 1 (0,01)
eduki nahi ekarpen 1 (0,01)
eduki nahi ere 1 (0,01)
eduki nahi esan 1 (0,01)
eduki nahi etorri 1 (0,01)
eduki nahi etxe 1 (0,01)
eduki nahi eusko 1 (0,01)
eduki nahi grina 1 (0,01)
eduki nahi horregatik 1 (0,01)
eduki nahi ibili 1 (0,01)
eduki nahi itsas 1 (0,01)
eduki nahi omen 1 (0,01)
eduki nahi pasaporte 1 (0,01)
eduki nahi seme 1 (0,01)
eduki nahiz borroka 1 (0,01)
eduki nahiz emaitza 1 (0,01)
eduki nahiz metodologia 1 (0,01)
eduki nahiz posizionamendu 1 (0,01)
eduki nahiz programa 1 (0,01)
eduki nahiz prozedura 1 (0,01)
eduki ohi duda 1 (0,01)
eduki ohi gaitu 1 (0,01)
eduki ondoren egin 1 (0,01)
eduki ondoren emakume 1 (0,01)
eduki ondoren ze 1 (0,01)
eduki orde alokatu 1 (0,01)
eduki orde beste 1 (0,01)
eduki oso altu 1 (0,01)
eduki oso arriskutsu 1 (0,01)
eduki oso berandu 1 (0,01)
eduki oso goi 1 (0,01)
eduki oso ireki 1 (0,01)
eduki oso txiki 1 (0,01)
eduki politiko ez 1 (0,01)
eduki semantiko alde 1 (0,01)
eduki semantiko antzeko 1 (0,01)
eduki semantiko arabera 1 (0,01)
eduki semantiko arin 1 (0,01)
eduki semantiko arte 1 (0,01)
eduki semantiko azaldu 1 (0,01)
eduki semantiko bete 1 (0,01)
eduki semantiko diskriminatzaile 1 (0,01)
eduki semantiko ekarri 1 (0,01)
eduki semantiko eman 1 (0,01)
eduki semantiko erlazionatu 1 (0,01)
eduki semantiko espero 1 (0,01)
eduki semantiko eutsi 1 (0,01)
eduki semantiko finko 1 (0,01)
eduki semantiko gutxieneko 1 (0,01)
eduki semantiko guzti 1 (0,01)
eduki semantiko hori 1 (0,01)
eduki semantiko huts 1 (0,01)
eduki semantiko indartu 1 (0,01)
eduki semantiko jakin 1 (0,01)
eduki semantiko joan 1 (0,01)
eduki semantiko lotu 1 (0,01)
eduki semantiko murriztu 1 (0,01)
eduki semantiko neurri 1 (0,01)
eduki semantiko oreka 1 (0,01)
eduki semantiko oso 1 (0,01)
eduki semantiko zurruntasun 1 (0,01)
eduki sortzaile aholku 1 (0,01)
eduki sortzaile berri 1 (0,01)
eduki sortzaile lan 1 (0,01)
eduki ugari egon 1 (0,01)
eduki ugari ere 1 (0,01)
eduki ugari ezarri 1 (0,01)
eduki ugari hartu 1 (0,01)
eduki ugari pertsona 1 (0,01)
eduki ugari utzi 1 (0,01)
eduki ukan bide 1 (0,01)
eduki ukan dohain 1 (0,01)
eduki ukan erantzun 1 (0,01)
eduki ukan gaur 1 (0,01)
eduki ukan gizon 1 (0,01)
eduki ukan ukan 1 (0,01)
eduki zalantza hori 1 (0,01)
eduki zalantza sindikatu 1 (0,01)
eduki zehatu eraman 1 (0,01)
eduki zehatu hitz 1 (0,01)
eduki zehatu katalan 1 (0,01)
eduki zein eduki 1 (0,01)
eduki zein estilo 1 (0,01)
eduki zein gaitasun 1 (0,01)
eduki zein ondore 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia