2001
|
|
Larruzko azalarekin ere eska daitezke, baina 25.000 pezeta garestiago da. Liburuaren egitura zehaztu ondoren,
|
edukia
lantzen hasten dira: protagonista izango denari galdera sorta eta grabagailua ematen dizkiote, eta berak egiten du dokumentazio lana, pixkanaka erantzunak grabatuz.
|
2002
|
|
Esaterako, EstatuBatuetako lurralde askotan ingelesez irakasten zaie ama hizkuntza modura bestehizkuntza bat duten ikasleei. Ikasle horientzat ingelesa bigarren hizkuntza da, etahorretan ongi trebatzeko, modu isolatu batean baino, alegia, ohiko gramatika lezioen bidez baino,
|
edukien bitartez
lantzen da hizkuntza, hots, hizkuntza erremintaizanik zenbait edukiez jasotzeko. Arrazoi ezberdinak daude planteamendu horriekiteko, baina honako hau da garrrantzitsuena:
|
|
Testuinguru batean hizkuntzaerabiltzeko gauza izateak, ez du esan nahi gai izango garenik beste edozeintestuingurutan ondo erabiltzeko. Hizkuntza helburutzat lantzen denean ikastendena eta
|
edukiak
lantzen direnean ikasten dena ez datoz bat.
|
|
Hala ere, ez da egokia horrelako planteamentua: hizkuntzan nola moldatzen diren, hainbat
|
eduki
landu ahalkodira; maila baxua bada, azalpenak luzeagoak izango dira eta imintzio gehiago eginbeharko dira, bai/ ez motako erantzunak bilatzen dituzten galderak eginez etaedukiei garrantzi txikiagoa emanez; maila altua bada, edukietan areago sakondukoda, arloko egitura gramatikal bereziak aztertuz, hiztegia aberastu...
|
|
«Testuaren eta ahozkotasunaren arteko lotura kontaketan dago, ozenki egindako irakurketan, alegia. Zubi hori
|
daukagu
lantzeko idazmenaren eta ahozkotasunaren artean; ahozkotasunetik idazmenerako bidean, erraztasuna, gogoa, erregistrobien arteko desberdintasuna nabaritzea, hori dena, ahalbidetzen da; alderantziz, idazmenak horrela ez du ahozkotasuna zeharo estaltzen eta arlo horretarako bideaseinalatzen digu irakurketa ozenak; zubi interesgarria da, beraz, bai ahozkotasunetik idazmenera pasatzeko, bai idazmenean... 47).
|
|
Ikastolen ereduzko euskal unibertsitateaz ari naiz, ikastolak eleanitzak bihurtu diren garaikoak eta ez 1975ekoak alegia. Ikastoletan hiru hizkuntza erabiltzen badira
|
edukiak
lantzeko, universitasen baitako euskal unibertsitatea lortzeko premiazkoa dugu euskalunibertsitatean ere beste horrenbeste egitea ziklo guztietan. EHUren baitan euskal unibertsitatearen egitasmoa ez da etorkizunekoa, abian dugun gaur egungoa baizik.
|
2003
|
|
Euskal Herriko kontuen zein munduko gaien inguruko galderak jorratu dituzte, hots, jolas unibertsala egin dute.
|
Edukiak
lantzeaz gain, diseinuaz ere arduratu da Garbiñe Ubeda.
|
|
Nahiz eta kooperatiba forma izan eta bertokoa izan, produkzio etakontsumo ereduengatik guztiz neoliberala da. Eta atal asko
|
daukagu
lantzeko, adibidez, kontsumo eredua. Euskal Herrian herri txiki asko dauzkagu, eta ez daulertzen horrelako dependentzia banatzaile handiekin.
|
|
Teknologiak teknologia, lasterketak lasterketa,
|
eduki
landuetan daukagu etorkizunerako giltza; lehenagoko uneetan teknologiak eta berrikuntzak izan dira jendea liluratu izan dutenak, alabaina ondoren jendeak teknologiari intereseko zerbait eskaintzea da eskatzen diona. " Behar beharrezkoa, hil ala bizikoa da edukietan ere inbertitzea.
|
2004
|
|
Bi ikuspuntuotatik, biblioteka nazionalak
|
daukan
lant resna onenetakoa, bere herriko eta kulturako nortasun zeinuak babesteko eta zabaltzeko orduan, digitalizazioa da. Baina lantresnak ez du, noski," langilea" ordezkatzen.
|
2005
|
|
helburu edo eduki zehatz batzuk nahitaez landu behar izatea.Irakasleak curriculuma planifikatzeko mugak ditu). Bien artean curriculum malguadago (irakasleei nahitaezko zenbait helburu eta
|
eduki
lantzea eskatzen diete, bainabeste zenbait eduki, helburu edo alderdi batzuk askatasun osoz landu ditzake).
|
|
Oreka:
|
edukiak
lantzen ari garenean, ea planifikatutako gaitasunak lantzenari garen frogatuko dugu. Landutako gaitasunetatik oreka bat lortu behardugu (kognitiboak, psikomotoreak, afektiboak, komunikatiboak eta gizainteraziozkoak).
|
|
Argitaratzaileek jende eta erakunde hauek eskertzen dituzte:
|
edukiaren
lantzen lagundu duten irakasleak, Antton Kurutxarri historia irakaslea eta Marko Armspach marrazkilaria irudiak edota testuak eskaini dituzten idazleak, argazkilariak, argitaletxeak eta erakundeak, eta bereziki:
|
2007
|
|
Subiranotasunaren aldeko turboak indarra hartzen ez badu, nekez. Gatazka gainditzeko funtsezko diren
|
edukiak
lantzeko aukera galtzen ari gara abertzaleok, baita Anoetako proposamenaren baliotasuna ere.
|
|
Gatazkei aplikatutako ikerketa metodoa da unitate didaktikoak aplikatzekoaukeratu den oinarrizko lerro metodologikoa, zeren inguruan dauden gatazkeninguruko ikerketa proiektu txikien bitartez proposatutako
|
edukiak
lantzea ahalbidetzen baitu. Hala, unitate didaktikoak honako modu honetan daude antolatuta:
|
|
Bake Hezkuntzaren Nazioarteko Institutoa 1982an sortu zen, elkarlanaren bidez bake
|
edukiak
lantzeko eta lan horretan jarduten duten profesionalen artean lankidetza sarea sortzeko asmoz. Ordutik hona, urtero munduko leku ezberdin baten bildu dira, eta aurten, Arantzazuko Baketik zentroa aukeratu dute jardunaldietarako.Zapatu honetan hasi eta datorren uztailaren 22 iraungo dute jardunaldiek, eta bertan, 30 herrialdetatik etorritako 70 lagunek hartuko dute parte.
|
2008
|
|
Hil honen erdialdean kalean izango da zero zenbakia, Euskal Herriko Unibertsitatearen ekimenez sortutako proiektuaren lehen fruitua.
|
Edukiak
lantzeko ardura Elhuyar Fundazioarena da, eta, horrez gain, Gipuzkoa, Bizkai eta Arabako foru aldundien eta Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza Sailaren laguntza du.
|
|
Garapenaren psikologiaren ikerketa metodoak deskribatu eta azalduko dira gai honetan zehar. Horretarako, lehenengo zatian, ikerketa zientzia gisa zer den definituko da; ondoren, ikerketa metodo garrantzitsuenak zein diren zehaztuko da; horren ostean, garapenaren psikologiako diseinuen inguruko
|
edukiak
landuko dira. Horrez gain, gaian sakontzeko jarduera bat, gaia menderatzeko oinarrizko kontzeptuak, autoebaluazioari buruzko edukiak eta irakurgai osagarriak bilduko dira.
|
|
Programa hori astean hiru orduz garatzen da, normalean larunbatetan, unibertsitateko fakultateetan edo erkidegoko ikastetxeetan. Klase horiek, Bigarren Hezkuntzako edo Unibertsitateko irakasleek ematen dituztenak, ez dituzte ikasgaiaren curriculum
|
edukiak
lantzen, baizik eta pentsamendu matematikoaren estimulazioan jartzen dute arreta; ariketak jolas gisa ebaztearen bidez eta asmakizun prozesuak eta aurkikuntza matematikoak bultzatuz, ikasle horiek modu berezian duten matematika zentzua eta intuizioa bideratzen saiatzen dira, eta, hala, modu egokienean gara ditzakete. Baina ez dira klaseak, horiekin batera, ESTALMATek jarduera kultural eta ludiko osagarriak antolatzen ditu, ikasleei beren ezagutzak zabaltzen laguntzeko, hitzaldi, erakusketa edo kanpaleku antolatuen bidez.
|
|
Programa horietako asko ondo aztertu ondoren ekoizten ditugu, Tokiko osatzen dugun gainontzeko telebistontzat baliagarriak izan daitezen». Trukatzen dituzten saioak askotarikoak dira, hainbat gai eta
|
eduki
landuz, betiere. «Kirola, gazteria, lehen sektorea, arrantza, kultura...
|
|
Lerro bat baino gehiago
|
dauzkagu
landuta, eta, ulertuko duzun bezala, auziaren une honetan ez nuke xehetasunetan sartu. Baina azal dezakegu giza eskubideen auzia garrantzitsua dela guretzat, ezaguna baita nola eduki zuten kartzelan gure bezeroa.
|
2009
|
|
Ardura partekatzearen aldekoa naiz, baina denean: ez nago ados familiak afektibitatea eta zaintza landu eta eskolak instrukzioa eta
|
edukiak
lantzearekin. Bi eremutan lantzen da denetik eta honen kontzientzia hartu beharra dago, koherentziaz lan egingo badugu.
|
|
Master hori 2005etik ematen da, Mondragon Unibertsitatearekin lankidetzan, eta haren bidez, goi mailako lehiaketarako ingeniari kualifikatuak prestatu nahi dira, betiere alderdi praktikoa oinarri hartuta. Gainera, METCA masterraz gain, aerodinamikari buruzko
|
edukiak
lantzeko beste master berri bat abian jartzea aurreikusten dute. Gasteizko Berrikuntza Zentroko ikasgeletan, 56ren bat ikasle hartu ahal izango dituzte.
|
|
Landu ziren edukiei dagokienez, batetik, emozioen inguruko lanketaren oinarri zientifikoak azaldu ziren: zer diren emozioak, bakoitzak zertarako balio duen, emozio mota ezberdinak, emozioak nola adierazten diren, gorputzean eta gure portaeran duten eragina, adimen emozionalari buruzko ereduak, adimen mota ezberdinak, adimen emozionalaren osagaiak, e.a. Bestetik, hizkuntza ekologiaren kontzeptua eta gurasoen liburuxkan jasotzen diren hainbat
|
eduki
landu ziren. Hirugarrenik, denboraren %70ean zehar, azalpenak, ariketak eta esperimentatzeko teknikak uztartu ziren tailerrean zehar.
|
|
Ardiak lantzean behin baino ez ziren zenbatzen. Jatan solte zebilen artegia etxetik bertatik ikusteko modua
|
zeukatenek
lantzean behin baino ez zituzten zenbatzen ardiak. Kasurako, etxetik ikusten bazuten euren artegia beste batekin elkartu zela, atoan igotzen ziren ardiak banatu eta zenbatzera.
|
|
|
Edukiok
lantzeko kapitulu honetan balioatuko dugun eskema honako hauizango da. Batetik, kiroltasuna zer den deskribatuko dugu.
|
|
Gainera, ahots naturalak edo adierazpide egokiak erabiltzen ditu haurrentzat, eta irudien argitasunarekin, ikusizko kontrasteekin, koloretsuarekin eta ikusizko informazioaren antolamenduarekin eta abarrekin jolasten du, hori guztia “haur itsuentzat edo ikusmen urriko pertsonentzat nahiz igarleentzat irisgarritasun arau horiek errespetatuz”, zehaztu zuen ONCEk. Trebetasun jarduerak bi zailtasun mailatan multzokatuta daude, eta Haur Hezkuntzako bigarren zikloari eta Lehen Hezkuntzako lehen zikloari dagokien hezkuntza curriculumeko alderdi psikopedagogikoak eta
|
edukiak
lantzen dira. Jokoa gaztelaniaz, katalanez, euskaraz, galegoz eta ingelesez dago eskuragarri, eta, horri esker, haurrak gehiago integratzen dira, sortzaileen arabera.
|
|
Ikasleei aukera ematen diete gaien ikuspegi antolatua izateko eta erakusketarako gidoia ezartzeko.
|
Edukiak
lantzeko orduan, garrantzi handiagoko edo txikiagoko egitura aplikatu behar da. Alderdi garrantzitsuenak beti aipa daitezen eta denbora faltagatik kanpoan gera ez daitezen lagunduko du.
|
|
Ikastolen arrakastaren gakoa, jakina, kalitatea da. Gaitasun, trebetasun, ahalmen eta
|
edukiak
lantzeaz gain, bizitzarako positibotzat jotzen ditugun balioetan oinarritu da ikastolen eredua: errespetua, tolerantzia, kritikotasuna eta baita euskaltzaletasuna eta euskal kulturarenganako maitasuna ere.
|
2010
|
|
Taula horretan ikusi ahal da zeintzuk SD proposatzen diren, zein
|
eduki
lantzeko eta zein materiarekin elkarlanean, alegia, zein beste materiatan ekoitziko eta ebaluatuko diren hizkuntza konpetentzia horiek.
|
|
Bigarren mailan egongo da beste materia bat ingelesez eta hori erabiliko da hizkuntza konpetentziak garatzeko testuinguru akademikoetan erabiltzen diren testu moldeen lanketaren bidez. Lehen Hezkuntzaren kasuan, hau izango da materiaren izena: Hizkuntzen irakaskuntza ikaskuntza H2 curriculumeko testuinguruetan eta curriculumeko
|
edukien bidez
lantzea. Materia horren helburu nagusia izango da edukien bidezko ikas irakaskuntzaren oinarrizko printzipioak ezagutzea.
|
|
Izena eman aurretik, zehatz mehatz jakin beharra dago zer
|
eduki
landuko diren, zenbat eskola ordu izango diren, gehienez eta gutxienez zenbat ikasle izango dituen taldeak eta irakasleek zer prestakuntza duten.
|
|
Jokogintza egitasmoa 1991 jarri zen martxan ikastolen mugimenduan, BIEren eskutik, euskarazko jokoen eskaintza urriari erantzuteko asmoz. Hastapenetan, euskal usadioekin eta pertsonaiekin loturiko
|
edukiak
landu ziren; baina gero, 1998tik aurrera, hezkuntzako hainbat arlo eta adini begirako jokoak ekoizteari ekin zioten.
|
|
MOS izena du Hezkuntza Ministerioko Hezkuntza Teknologien Institutuak (ITE) garatutako Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako (DBH) eta Batxilergoko musikako atari tematikoak. Hezkuntza baliabide digitalen katalogo zabala du, irakasle eta ikasleen osagarri, hezkuntza etapa horietako musika arloko curriculum
|
edukiak
lantzeko eta teknologia berriek esparru horretan ikasteko eskaintzen dituzten aukerak aprobetxatzeko.
|
|
Curriculuma XIX. mendean sortu zen eskolan zein
|
eduki
landu behar ziren zehazteko6 Bilbaoren ustez (2003: 25), hiru dira XIX. mendeaz geroztik egon diren curriculum ereduak: paradigma positibista (ikuspegi teknologikoa); paradigma interpretatzailea (ikuspegi praktikoa); eta, azkenik, paradigma sozio kritikoa (ikuspegi kritikoa).
|
2011
|
|
Betiere, jakinik, igande gaueko aldarteak eskertu egiten duela gisa horretako pekatu kontraesankorraren giro ameslaria.Baina ez, ametsa eten egin zuen ahots batek. Jakina baita halako
|
edukiak
lantzen dituztenek lekuan lekuan diren espainiarrak kamera aurrera ekartzea maite dutela. Badirudi, gainera, batzuek bilatu egiten dituztela kamerak, halako zentzu edo usaimen berezi batekin.
|
|
orain arte egindakotik, zer" jardunbide egoki" nabarmenduko genituzke? zer
|
eduki
landu lirateke eskolan. Nola?
|
|
Hizkuntz erabileraren eraldaketan elkarte/ erakundea bere osotasunean hartu behar da, plangintza integrala prestatzeko (nahiz eta gero plangintzaren aplikazioa arloka izan); ez aspektu partzialak hartuz edota masiboki bideratuz orain arte zenbait ‘plangintza’ edota ‘hitzarmenetan’ egin den bezala: esate baterako, administrazioan euskalduntzea bakarrik landu denean, edota, zenbait hitzarmenetan sinaduren kopurua
|
edukien
lantzearen aurretik jarri denean.
|
|
Atari bat baino gehiago dago Interneten, hezkuntza ziklo guztietako curriculum
|
edukiak
lantzen dituztenak, era ludikoan.
|
|
Zer baldintza behar ditu arrakasta izan dezan? Zer
|
eduki
lantzen ditu. Zer profesional arduratzen dira hura ezartzeaz, ebaluatzeaz eta haren segimendua egiteaz??
|
|
Errutinak ezinbesteanegokitu behar dira, breaking news edo azken orduko berriak online hedabidearenmonopolioa baitira orain. Hori onartzea eta pentsamoldea aldatzea erredaktoreenesku dago, egunero
|
edukiak
lantzen dituztenen esku, baina zuzendaritzaren bultzadaeta ekimena ere behar da, taldearen konbergentzia helburuak langileei helarazteko:
|
|
Foroak emaitza onakizan ditu, eta egin behar den bidea erakusten du. EITBk sortutako eduki, formatueta saio oro parametro hauetara egokitzea eta bere web orria izatea da helburua, irratiko edota telebistako bertsio tradizionaletik bereizita dauden eta balio erantsiaduten
|
edukiak
lantzeko (WKAE2).
|
|
Hala ere, hedabide horretako erredakzioko kideen ustez, esperientziainteresgarria izan zen taldearentzat, multimedia profilaren proba gisa, plataformaanitzeko estrategiarentzako eduki egokienak eta giza baliabideak zein profesionalenprestakuntza planifikatzeko beharrak zein diren adierazi zuelako. Izan ere, multimedia
|
edukiak
lantzeko gai den profesionalaren profilari buruzko hausnarketaerredakzioaren eztabaida nagusietako bat da, besteak beste, lan horrek emaitzarenkalitatean duen eraginagatik:
|
|
Horren haritik, erredaktoreen ia erdiek multimedia ekimen batean prest daudela diote (4.9 grafikoa). Izan ere, erdiek baino gehiagok ustedute taldeko beste hedabide baterako
|
edukiak
lantzeko gai direla (4.10 grafikoa). Multimedia talde batean parte hartzeko gogo biziena agertzen dutenak EuskadiIrratiko profesionalak dira, ondoren, Eitb.com eko erredaktoreak eta, azkenik, RadioEuskadikoak eta ETBkoak.
|
|
Dena den, horrelako konbergentzia ekimenbatek berekin dakartzan zailtasunak eta gaur arte EITBk martxan jarritakokonbergentzia ekintzak kontuan hartuta, ekimen hori oso interesgarria da, eta informazioa planifikatzeko, ekoizteko eta zabaltzeko prozesuan konbergentzia lortzeko ahalegin garbia da. Gainera, ekimen horri berriro heltzekoaukera dago, epe ertainean edo luzean, zenbait
|
eduki
lantzeko, taldeakkonbergentziaren eta euskarri anitzeko edukien bidean aurrera egin ahala.Orduan, garrantzitsua izango da konbergentzia eduki bera hainbat formatutanzabaltzea baino gehiago dela eta edukiak koordinatzea eta plataformen artekolankidetza sustatzea eskatzen duela kontuan hartzea.
|
|
Hala, taldebat konbergentzian sartzen denean, banaketa anitzaren aukerak zabaltzeko egitendu. Ondorioz,
|
edukiak
lantzeko hiru eredu bereizten dira, taldea osatzen dutenerredakzioen egitura motaren arabera, erredakzioen arteko elkarlan mailaren araberaeta edukiak zein ekoizpen baliabideak partekatzeko moduaren arabera (Cabrera, 2010: 151).
|
|
Alderantziz, Eitb.com eko profesionalak partekatutakoprofil horretatik hurbilago daude, hedabide horren zuzendaritzako kideek kazetariekoraindik susmo txarrak dituztela onartzen duten arren, webgunean lan egiten dutenakbarne, multimedia konbergentziak, lan gehiagoren truke, enpresaren kostuakgutxituko dituelakoan eta informazioaren esklusibotasuna gogoan. Aurreragoikusiko dugunez, eta bitxia bada ere, taldeko erredaktoreen erdiek diote bestehedabide batzuentzat
|
edukiak
lantzeko gai direla eta multimedia lantalde batekokide izateko prest leudekeela. EITBko erredaktoreak ez datoz bat konbergentziakberen lan kargan eraginik izan ote duen erantzutean:
|
2012
|
|
" Bertan dinamika errazen bidez, eta hizkuntza aniztasuna azpi azpian ezarrita, euskarazko oinarri oinarrizko
|
edukiak
landuko dira, errepikapenaren eta jolasaren bidez". 11 horretarako, oinarri batzuk aintzat hartzen dira:
|
|
Hirugarren:
|
edukiak
landu ahala, ikasten ari diren lanbide motarekin zerikusia duen kasu praktiko bat planteatuko die irakasleak ikasleei, eta haiekin batera ebatziko du kasu hori.
|
|
Enpresa kudeaketa baliabideak modurik eraginkorrenean erabiltzean datza. Ondorioz, diru iturriak helburu dituen publizitate sailak
|
edukia
lantzen duen erredakzioak baino erabaki ahalmen handiagoa izaten du. Hala ere, irabaziak izateko enpresa kudeaketaren helburua ez da zertan hartzaileen (irakurleen, ikusleen zein entzuleen) eta kazetarien interesen aurkakoa izan.
|
|
Albistegi bateraturako
|
edukiak
lantzerakoan zer irizpide jarraitzen dituzue, oro har?
|
|
Nik Azpeitiko eta Azkoitiko albisteak lantzen ditut, eta Gorka Eizagirrek Zarauzkoak. Lehen agian
|
edukiak
landuxeagoak ziren. Horrek ez du esan nahi orain ez direnik; baina, lehen albiste edo ohar txiki bat emateko asti gehiago hartzen bagenuen, orain ezin dugu halako albiste bat lantzeko lehen hartzen genuen denbora bera hartu, ez daukagulako.
|
|
jasotakoaz eraikitzen da eta eraikitzen du gizakiak. Eta, horrenbestez, afaltiar taldearen eraikineko osagai guztiak lotzen dituen porlana, Carlosek zioen bezala, elkarrekin hitz egitea eta elkarri entzutea da, inor gutxietsi gabe eta inoren iritziengatik mindu gabe (esan ohi da gizonezkoek ez dakitela beren gauzez mintzatzen elkarrekin; Luisek itxaropena
|
dauka
lantzean behin, zeharka bada ere, asmatzen dutela uste horren aurka egiten). Afarietara besteren bat gonbidatzeko aukera aipatzen zenean, Inasek beti jartzen zuen baldintza bera proposaturiko pertsona ezagutzen ez bazuen:
|
2013
|
|
Ez eta produktu gutxiago jasoko duenik. Papereko produktua irauli eta patxadaz, informazio eta
|
eduki
landuagoekin eskainiko dugu urtarriletik aurrera.Hala, webgunean ere indar gehiago izango dugu. Egungo eskakizunetara egokitzeko gogoz dago Karkara.
|
|
Ez eta produktu gutxiago jasoko duenik. Papereko produktua irauli eta patxadaz, informazio eta
|
eduki
landuagoekin eskainiko dugu urtarriletik aurrera.
|
|
Formak eta edukiak batera joan behar luke. Hizkuntza aldetik
|
badaukagu
lantzeko eremu bat, esamoldeetan, gauzak esateko jira buelta horietan. Estiloz, bertsotan edertzera jo nuen lehenik eta gero idortu nahi izan nuen.
|
|
Jarduera hauen funtzioa da hizkuntza praktikak hobetzea ekoizpen testuinguruari, edukien antolaketari, testu egituraketari eta hizkuntza unitateei dagokienean. Gure materialetan hiru moduludun SDak eraiki dira, zehazki, SD bakoitzaren helburu komunikatiboari erantzuteko aurreikusgarriak diren
|
edukiak
lantzeko. Moduluetan proposatu dira testuinguruaren, testuratzemekanismoen eta hizkuntzaren arloekin zerikusia duten jarduera eta jolas askotarikoak.
|
|
Beraz, oraindik badaukagu tarte handia horrelako ekinaldietara jende gehiago batzeko. Orduan, parte hartzaile kopuruarekin pozik nago, baina beste alde batetik, ikusita Umapen dauden Twitterreko erabiltzaile euskaldunen artetik %5ek bakarrik parte hartu zutela, hor
|
badaukagu
lantzeko esparru handi bat. Nire ustez, jende asko ez zegoen jakinaren gainean, eta seguru asko interesatuta egon zitekeen.
|
2014
|
|
Lehen haurtzaroko garapen kognitiboari buruzko
|
edukiak
lantzeko, ikus 4.5.2, 4.5.3 eta 4.5.4 atal praktikoaren ariketak.
|
|
|
Edukiak
landuak dira.
|
|
Topaketak sarea ehuntzen hasteko abiapuntua besterik ez dira. Bertan Sareren aurkezpenean azaldutako
|
edukiak
landuko dira, eta galdetegi bat egingo da herriko egoera nola ikusten den, herritar sare bezala zer ulertzen den eta konpromisoa nola ulertzen den galdetuz. Galdetegia anonimoa izango da, beraz, bakoitzak bere ikuspuntua inongo beldurrik gabe azaldu du.
|
2015
|
|
• Ahozko hizkuntzaren programazioa egitea, eta horretarako curriculumeko
|
edukiak
lantzea. LHko curriculumak zein BHko curriculumak ere ahozkoari tokia eman diote; hala ere, garrantzi handiagoa eman lioketelakoan gaude.
|
|
Hizkuntza erabilerarako espazioak askotarikoak dira, eta modu aktiboan (aurrez aurreko elkarrizketetan) euskaraz mintzo ez diren gazteentzat, bederen pasiboki hizkuntza erabiltzeko bidea izan daitezke komunikabideak. Horretarako, baina, adin horretako ikus/ entzule/ irakurleen ezaugarrietara egokitutako
|
edukiak
landu behar dira. Arestian aipatu lez, hizkerak berebiziko garrantzia du erabiltzailea komunikabidearekin identifikatu dadin, eta gazte hizkeren lanketa propioa egiteko apustua testuinguru horretan kokatuko litzateke.
|
|
Ibarraren ustez, hori du euskarak desafio nagusi unibertsitatean: euskarazko
|
edukiak
lantzeaz gain, eredu propio, original eta kalitatezkoak jorratzea. Unibertsitatean ez ezik, baita komunikazio esparruan ere, ezen euskarazko kalitatezko produktuen zirkuitua osatzeak hiztunen motibazio, erabilera eta ezagutza tasak altxatuko baititu.179
|
|
Esatea, arratsaldeko saioan bildu dugula jende anitza, alderdi ezberdinetan aditu diren pertsonak, beraz diziplinartekotasunaren irudia eta baita ere
|
edukia
landu nahi dugu, lurraldea etahizkuntzaren afera honetan eragile asko tartean daudela iruditzen zaigulako, eta ikuspegi askotatiklandu daitekeela.
|
|
Elkarlanean garatu zuten mugimendua, bai bertan, bai sarean. Era berean, askotariko
|
edukiak
landu zituzten hainbat plataformatan: manifestua, webgunea, bideoak eta horien biralitatea, sare sozialetan sortutako komunitateak, zuzeneko emankizunak, sinadura bilketak, bideo-joko bat, kolaborazioz sortutako online dokumentuak, edota eduki eratorriak, hots, User Generated Content direlakoak?.
|
|
Pentsatzeko, sentitzeko, portatzeko, gogoratzeko. Bloke honen bidez, ipuinaren
|
edukia
lantzen da haurrekin, eta, aldi berean, trebetasun pertsonalak eta sozialak garatzen laguntzen da. Garapenerako Nazioarteko Lankidetzaren Espainiako Agentziaren (AECID) finantza lankidetza du aplikazio horrek, eta gaztelaniaz, katalanez, euskaraz, galegoz eta ingelesez eskura daiteke.
|
|
hirigintza plangintza orokorretan horrela jaso eta babestu da?, orain eskarmentuarekin ohartu behar dute kantitatea baino garrantzitsuagoa dela kalitatea, hots, espazio publikoak eraikitzerakoan hausnarketa handiagoa egin beharra dago alderdi bai funtzionalak bai estetikoak elkartuz eta uztartuz, askotan kantitateak, hots, espazio handiek gizatasuna barik kontrako sentimendua sortzen baitute, bakardadea, isolamendua. Eta uztarketa lan hori egiteko ezinbestekoa da espazio publikoetan
|
edukiak
lantzea, hau da, egon litezkeen aukerak eta gai posibleak aztertu ondoren eduki egokienak jorratu ahal izateko, baina argi izanik espazio publikoak funtzio zehatz batekin sortzen direla, nahiz eta gero egunerokotasunak eta praktikak beste bideak eta aukerak ere eskainiko dituzten. Baina beste alde batetik, ezin da ahaztu honako hau:
|
|
Herritarra eskolara gerturatu eta hezkuntza kalera ateratzea da helburua. Horretarako euskal mitologia eta aratosteei lotutako hainbat
|
eduki
landuko ditugu, dantza taldekoekin dantzak ikasiko ditugu, Kukumixo eta Ludotekan ere mozorro nahiz gaiarekin lotutako jolasekin arituko gara, musikariak hasita gaude kantuak ikasten, bertsolariak bertsoei eragiten eta institutuan ere bideo nahiz kartela diseinatzen ari gara. Horrez gain gazte talde batek herritarrekin batera antzezpen txiki bat prestatzen dihardu ilusio betez.
|
|
Bidea egiten hasteko berehalako bi lantegi jartzen dizkio sindikatuak bere buruari: proposamen soberanistari" izaera soziala" ematea, eta" egungo esparru juridiko politikoa gainditzea nahi duten euskal sindikatu guztiekin hausnarketaeta azterketa eremu bateratua" sustatzea, proposamen horren
|
edukiak
lantzen hasteko.
|
|
Lan hitzarmenen negoziazioa aldatu beharra zegoen —esplikatu zuen Elorrietak— ohiko negoziazio jardueraren emaitza apalegiak hobetu nahi baziren; hortaz, errutina astindu behar zen, hitzarmenak hobeto prestatu, esparru egokienak hautatu —enpresa mailako negoziazioa baztertu gabe—,
|
edukiak
landu, langileen parte hartzea sustatu eta, beharrezko balitz ere, gatazkarako kondizioak jarri; esperientziak erakusten zuen, ordea, lan gatazka baten aurrean oso modu diferentean kokatzen zirela sindikatuak, greba kutxa zuten ala ez, kutxarik ez zuenari jasangaitz gertatzen baitzitzaion egun batzuetatik harago luzatzen zen greba, batik bat bere grebalariei kutxatik ordaintzen zien sindikaturen ...
|
2016
|
|
Hizkuntza jasoan egiten zen garai horretako olerkigintza,
|
eduki
landuekin lotuta.
|
|
Prestakuntza helburuetatik abiatuz, prestakuntza
|
edukiak
landuko ditu enpresak. Prestakuntza helburuak betetzen dituzten eduki edo programak zehaztuko dira.
|
|
|
Edukiak
lantzeko aholkuak
|
|
Andaluziaren kasuan, Pazienteen Eskola, Andaluziako Juntako Osasun Sailaren mendekoa, Osasun Publikoko Andaluziako Eskolaren bidez koordinatzen dena. Erakunde horren parte dira komunitate honetako osasun sistema publikoko pazienteak, zaintzaileak, familiakoak, elkarteak eta profesionalak, lantzen diren patologia bakoitzean ematen diren
|
edukiak
lantzen batera lan egiten duten kolektiboak. Horien artean, 1 motako diabetesa eta 2 mota daude.
|
|
lehen zatia, bigarrena eta laneratzea. Lehen zatian ondorengo
|
edukia
landuko dute:
|
|
|
Edukiak
landuta, praktikatzeko prest egongo dira gazteak. Eskualdeko lantegietan laneratzea ere eskaintzen du Soldadura zentroak.
|
|
DBHn, ikastetxeetako irakasleek ematen dizkiete klaseak ikasleei, baina aurrez UEMAko teknikarien eskutik formakuntza saioak jasotzen dituzte. Behin
|
edukiak
landutakoan, horiek ikasleei erakusten dizkiete, metodologia ezberdinak landuz.
|
|
Parte hartzaileak: Battitt Laborde Sarako auzapeza, Xabier Paya Donostia 2016ren kultur programaren zuzendaria, Jon Bagues Eresbileko zuzendaria, Fernando Saenz de Ugarte dantza zuzendari nagusia, Philippe Régnier Eresoinkaren inguruko
|
edukia
landu duen ikerlaria, Eneko Lusar erakusketaren komisarioa. Abuztuaren 1ean, astelehen arratseko 7etan plazan, joko berri xixteraz, ostatu eta ogitarteko.
|
2017
|
|
Horregatik, urtebete aurretik erreserbak eginak izaten ditugu, eta jende asko gelditzen da irteera horietan parte hartu ezinda". Aldiz, Urola itsasadarraren inguruko
|
edukiak
lantzera inor gutxi joaten ei da Algorri zentrora," urtean bizpahiru talde besterik ez", zehaztu du Ibañezek.
|
|
Sozialki presentzia bat hartzen du bertsolaritzak, euskarazko jardun batek. Eta bertsolaritzaren beraren ikuspegitik oso lur ezberdinak
|
dauzkagu
lantzeko, Euskal Herriak oso eremu ezberdinak dauzka, oso klima ezberdinak linguistikoki, eta txapelketak balio izaten du komunikabideen bidez, lur horietan denetan bertsoaren hazia ereiteko. Eta nik uste dut gaur egun euskarazko kultura denaren premian dagoela, eta ezin diogula uko egin horrelako aukera bati.
|
|
sekuentzia aztertzen eta bertan agertuko diren
|
edukiak
lantzen ari zara.
|
|
Hizkuntza jasoan egiten zen garai horretako olerkigintza,
|
eduki
landuekin lotuta.
|
|
Diseinu osoaren helburu nagusia pribatutasunaren, Interneteko arriskuen eta nortasun digitalari buruzko
|
edukiak
lantzea eta, horri esker, ikasleen burujabetza digitalaren garapena bermatzea izan da. Hortaz, landu diren eduki zehatz nagusiak Interneteko arriskuak (cyberbullying a, sexting a, grooming a, eduki ezegokiak eta menpekotasuna), pribatutasuna, nortasun digitala eta IKTen erabilera kritiko, seguru eta arduratsutarako prebentzio jarraibidea izan dira (2 taula).
|
|
Irakasleekin bukatzeko, EKI digitala analogikoaren transkripzioa izatearen sentsazioa dute. Paperan edota ordenagailutik
|
edukiak
lantzea berdina dela deritzote. Behaketetan jaso den bezala, ikaste irakaste prozesuak metodologia tradizionalean ditu sustraiak eta oraindik aurrerapauso bat ematea falta dela uste da, esate baterako, EKIk proposatzen duen materiala irakasle bakoitzak bere testuingurura moldatzeko gaitasuna edukitzea adibidez.
|
|
1 Dokumentalaren lehenengo atalerako, faktore abiotikoek uretako ekosistemetan izandako eraginaren sekuentzia aztertzen eta bertan agertuko diren
|
edukiak
lantzen ari zara.
|
|
Hizkuntza jasoan egiten zen garai horretako olerkigintza,
|
eduki
landuekin lotuta.
|
|
Bost urte hauetan bisita teknikoak eta askotariko
|
edukiak
landu ditu: konpostajea, nekazaritza biodinamikoa, laborantza egutegiak, lurzoruaren prestaketa, permakultura, erabilera teknikak, ziurtagiriak, nekazaritza bertikala...
|
|
Lehen bilkura publiko bat egin ondotik, 20 bat gazte bildu gira proiektua plantan eman eta emankizuna prestatzeko. Bost hilabetez lanean aritu gira, Kanalduderi esker oinarrizko bideogintza formakuntza jaso eta elkarrekin adosturiko
|
edukia
lantzen. Eta azkenean prest da:
|
2018
|
|
Zumetak azaldu du saio bakoitzak bi zati izaten dituela, ordu eta erdi irauten du eta.
|
Edukiak
landu eta eskolako lanak egiten dituzte aurreneko zatian. " Azken finean, hori delako proiektu honen helburua, eskolako lanak egiteko etxean hainbat arrazoirengatik jaso ezin duten laguntza hori izatea".
|
|
Bai, baina curriculum ezkutua ere hor dago. Gauza bat delako materialean eta
|
edukietan
lantzen duguna, eta beste bat inkontzienteki zer transmititzen dugun (eta transmisio horretan garrantzitsua da gorputza berriz ere), modu jakin batean hezi gaituztelako eta oharkabean genero bereizketa erreproduzitzen aritu gaitezkeelako. Horretaz jabetzea da lehenengo pausoa.
|
|
Bigurik dio lehen hizkuntza euskara ez izanda hizkuntza gaitasun ahulagoa izateko aukera asko dituztela. Ezaugarri linguistiko horiek dituzten eta izango dituzten gazteentzat nolako
|
edukiak
landu behar diren hausnarketa egin behar dela iritzi dio Txikipediaren bultzatzailea den Bigurik.
|
|
Parlamentuan zabaldutako aukera baliatuz, proposamena landuko du.
|
Edukia
lantzeko, proposamena egingo die herritarrei eta horien ekarpenak jasoko ditu hainbat mintegitan. Lege proposamenaren oinarria Parlamentuan aurkeztuko da.
|
|
Horren harira, Gastamintzak eta Lasak (2015) alderatu egin zituzten Nafarroako eta Singapurreko curriculumak, eta ohartu ziren liburu horietan partzialki besterik ez zirela lantzen Nafarroako curriculumak ezartzen zituen eduki eta prozedura matematikoak. Horrek esan nahi du, liburua aldatuta ere, irakasleek material osagarriak zituztela, liburu horietan lantzen ez ziren Nafarroako curriculumeko
|
edukiak
lantzeko. Bestalde, liburua baliabide nagusi duten metodologiak, funtsean, transmisioan eta errepikapenean oinarritzen dira.
|
2019
|
|
batzuen ustez, edukiak libre partekatu behar dira, edukiak osorik, ahalik eta gehien hobeto, horrek indartu egiten gaituelako, bai euskal hedabideok oro har, baita hedabide bakoitza ere. Besteen ustez, medio handiago batek txikiaren edukia hartzen badu, honen zabalkundea mugatzen du, besteak beste, sareko posizionamendu kontuengatik edo handiak itzal handiagoa duelako; horregatik, eskatzen da edukiaren hasiera hartzea, baina gero irakurtzen jarraitu nahi izatekotan
|
edukia
landu duen hedabidera bideratzea. Gaiaz hitz egin da hainbat hedabideren artean, eta gaur gaurkoz jarrerak bere horretan geratu dira.
|
|
– Soziolinguistikazko oinarrizko
|
edukiak
landu.
|
|
World> coffee> moduko bat antolatzea adostu zen, zehatzago ezagutzera eman dadin «enpresa horiek Araban> > Euskara> Lanera> ekartzerakoan dituzten kezkak, premiak eta aurreikuspenak hiru urtera begira zein diren. World> coffee> hori ondorio eta iritzi kualitatiboak jasotzeko baliatu behar da,
|
edukia
landu behar da, galdera egokiak behar dira, ondo bideratzea. Galdera horiek enpresetan euskara lan mundura ekartzeko tenperatura emango digute».
|
|
Are zehatzago, Nafarroako Kultur Eskubideen Foru Legearen II. Tituluko I. eta II.Kapituluek kultura atzitzeko eskubidearen
|
edukia
lantzen dute. Pertsona guztiek kulturabaldintza berberetan atzitzeko eskubidea zehaztu ondoren, irisgarritasun fisikoa eta birtualabermatuta Nafarroako Kultura Gune Digitalaren bitartez, pertsonak kultura atzitzekobaldintzak zehazten ditu Legeak, eta Kultura Ondareko Ondasunak (10 art.), Ondare ezmateriala (11 art.), artxibategi eta ondare dokumentala (12 art.), museo eta museoetako bildumak (13 art.), liburua eta liburutegiak (14 art.) eta kultur ekipamenduak (15 art.) atzitzeko guztion eskubidea ere hartzen ditu.
|
|
Gure kasuan,. Aljebra eta Geometria? irakasgaian landu nahi ditugun
|
edukiak
lantzeko GeoGebra ea egokia ote den eta erabiltzekozailtasunik ote duen aztertu ditugu lehendabizi. Aipatutako irakasgaian GeoGebra lagungarri izan daitekeela ondorioztatu ostean, bigarren azterketa baten beharrizana izan dugu, zehazki zer egingo den eta egingo den horidiseinatzeko, alegia.
|
|
Hortaz, ekintza pedagogikoak Interneten arriskuak, pribatutasuna, nortasun digitala eta prebentzio jarraibideei buruzko
|
edukiak
landu ditu, berrogeita bost minutuko hiru eskola saiotan banatuta (3 taula):
|