Emaitzak: 8
2004 | ||
Egin gurutzegramak, ikasi buruz erosteko gauzen zerrenda, | eduki itzazu gogoan pelikula baten edo liburu baten xehetasunak, gogora zaitez gosaldu duzunaz, jantzi duzun arropaz, etc. | |
2007 | ||
Motozerraz eginiko zauriak eta urraketak saihesteko, | eduki itzazu gogoan honako arau hauek: | |
2011 | ||
– | Eduki dezagun gogoan, armak lortzea ez dela gure asmo bakarra eta nagusia. Armak kentzeaz gainera, eurei irabazteko gauza garela erakutsi behar diegu soldaduei. | |
2015 | ||
golko/ kolko, gorputz/ gorpu, itxi/ hertsi, lasai/ nasai, ukitu/ hunkitu bikoteetan egin den bezala. | Eduki dezagun gogoan, helduleku guztiak baliatu behar ditugula hizkuntza aberasteko orduan, eta aldaera lexikoek ere lagun diezagukete eginkizun horretan. Hizkuntzari bideak zabaltzea da estrategia zuzena; ez bideak estutzea eta ixtea, gaur egun,, batasunaren? | |
hedabideetan ikusiaz eta entzunaz, kaleko ohar eta iragarkietan irakurriaz... | Eduki dezagun gogoan, hizkuntzak ez direla normalizatzen goizetik gauera, eta gauzak bat batean egin nahiak nahasmendua eta ziurtasun eza sortzen ditu hiztunaren baitan. Eta hizkuntza txiki eta txikitu bati bereziki, ez zaio horrelako ataka estuan jartzea komeni. | |
2019 | ||
Alde horretatik, estimatzekoa da Fitoren ekarpena, liburu formatuan, gurean, gutxitan landu den lurraldean dabilelako, rocka eta hitzen arteko harremana ezagutzak ematen duen konfiantzarekin irakurriz, gainera. | Eduki beza gogoan irakurleak, beraz, bazegoela kantu hauek gehiago elaboratzerik, hizkuntza zainduagora ekartzerik, amarru literario gehiago erabiltzerik, baina idazleak horretarako gaitasuna izanda ere, generoaren urgentzia, ustezko soiltasun eta parametro kaletarren alde egin duela. Estimatzeko moduko erabakia, inondik inora. | |
Beste alde batetik, nahikoa da ikustea eskura daukagun bertsioak hamabi orri ezin mamitsuago dituela, eta garbi dago Raimundo Silvak, idazletik ezer ez duenak, ez akatsik, ez bertuterik ere, ezin lezakeela, egun bat eta erdian, hainbat eta hain bariatu idatzi, egin duenaren meritu literarioei buruz hobe ez mintzatzea, hau historia delako, zientzia beraz, eta horretarako autoritaterik ez dugu. Prebentzio hauek guztiak gogorarazten ditugu beti | eduki dezagun gogoan ez dela komeni nahastea dirudiena eta segurutik izaten ari dena, nola izaten ari den ez badakigu ere, eta, baita ere, zalantza eduki dezagun, edozein errealitateri buruz seguru gaudenean, errealitate horretatik erakusten dena zehatza eta justua ote den, ez ote den beste hainbat bertsioren arteko bat izango, edo, okerrago oraindik, bertsio bakarra eta bakartzat aldarrikatua ote den.... | |
Azken lerro hura enpresako teknikariei zuzendua zegoen: " Meatzeko arduradunek | eduki dezatela gogoan Ryani gertatutakoa". |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
eduki | 8 (0,05) |
Lehen forma
Argitaratzailea
ELKAR | 3 (0,02) |
Consumer | 1 (0,01) |
Sustraia | 1 (0,01) |
Alberdania | 1 (0,01) |
Pamiela | 1 (0,01) |
Booktegi | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
eduki ezan | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
eduki ezan gogo | 8 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |