Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 66

2005
‎Firefox ek hainbat ezaugarri erakargarri ditu, hala nola betileen bidezko nabigazioa, bilatzaile integratua, RSS, leiho berrien blokeoa, etab., baina bereziki nabarmentzen da gaien bidez (itxura aldatzeko) eta luzapenen bidez pertsonaliza daitekeelako (aplikazio berriak gehitzeko). Greasmonkey Firefox en luzapenetako bat besterik ez da, baina asmakizun iraultzailea da( eduki sortzaileen boterea uzten die erabiltzaileei), eta aditu batzuek ondorio larriak izan ditzakete web aren bilakaeran. Zer da Greasemonkey?
2007
‎Aireratzen bukatu gabe Gaur egun,. mobi domeinuak enpresa hauek erabiltzen dituzte: telekomunikazioak edo mugikorretarako edukien sortzaileak. Ez bahitura, gaur egun. mobi domeinu gehienak erregistratu gabe daude aktibatuta, eta objektu bakarra da enkanteena eta domeinuen salerosketena, industriak guztiz hartuak.
‎Lehenengo zatian, Europako Parlamentuak eta EBko estatuek herrialdeetan eta industrian aplikatzeko onartuko dituzten lege tresnen gomendioa jasotzen da. Tresna horien artean daude, besteak beste, gardentasuna eta elkarreragingarritasuna eskubide digitalen kudeaketaren arloan, lizentzia mota desberdinen berrikuntza sustatzea eduki sortzaile mota bakoitzerako eta beharrezko elementuak ezartzea Sarean kopia pribatu bakoitzeko konpentsazio mekanismoak harmonizatzeko. Bigarren arloak “Online Eduki Sortzaileen Europako Plataforma” sortzea proposatzen du, sareko edukien banaketari buruzko “edukiei edo industria tangentzialei buruzko negoziazioetarako”.
‎Tresna horien artean daude, besteak beste, gardentasuna eta elkarreragingarritasuna eskubide digitalen kudeaketaren arloan, lizentzia mota desberdinen berrikuntza sustatzea eduki sortzaile mota bakoitzerako eta beharrezko elementuak ezartzea Sarean kopia pribatu bakoitzeko konpentsazio mekanismoak harmonizatzeko. Bigarren arloak “Online Eduki Sortzaileen Europako Plataforma” sortzea proposatzen du, sareko edukien banaketari buruzko “edukiei edo industria tangentzialei buruzko negoziazioetarako”. Edukien hornitzaileak, eskubideen edukitzaileak, telekomunikazioen eta teknologiaren sektoreko konpainia eta erakundeak eta kontsumitzaileak sartzen dira agendan.
2008
‎. Google bilatzailearen eraginkortasuna zalantzan jar liteke, penalizatzen hasi zenean gertatu zitzaion bezala emaitzetan behera egin dute ez ziren beste enpresa batzuen testu publizitatea zuten berea. Interneteko bilatzaile handia eta bilatzaile nagusietako bat izateko arriskua erabiltzaile askoren nabigaziorako sarrera ateak aldi berean, eduki sortzaile handi batek emaitzak ez dira fidagarriak. Bai hori gertatuko litzateke, erabiltzaileak beti izango luke bere esku bilatzailea aldatzeko edo beste baliabide batzuk erabiltzeko aukera beharrezko informazioa aurkitzeko.
2009
‎Hainbat esperimentutan, Lengoaia Naturalaren Prozesamenduko (NLP) teknikak erabiltzen ari dira testu arruntetatik automatikoki etiketatze semantikoa erauzteko, batzuetan arrakastaz. Webgintzako tresnek agian horrelako LNPko teknikak integratu ditzakete, eta eduki sortzaileari lagundu diezaiokete etiketatze semantikoa sortzen, etorkizun ez hain urrun batean. Baina, bestalde, makinak hori benetan ongi egiteko gai badira, ez dago web semantikoaren beharrik, horrek esan nahi baitu makinak gai direla testua ulertzeko, eta Interneteko bilatzaile eta bestelako agenteek zuzenean modu eraginkor batean tratatu ahal izango dituztela HTML formatuan dauden testuak.
‎Prosumer en garaia da, beraz, gurea: jendea eduki sortzaile (producer) eta kontsumitzaile (consumer) da aldi berean.3 Masa komunikazioaren paradigmatik beste paradigma batera igaro garela, alegia: Informazioaren Gizartearen paradigmara.
‎Blogek aldatu egin dute Internet, beronen beste aro bat ispilatzen baitute, aro bat non erabiltzailea eduki sortzaile eta partekatzaile bihurtzen den111 Web 2.0 deituaren ikurrik behinenetakoa bihurtu dira, wikiekin eta beste aplikazioekin batera.
‎Ondoan irudi erreproduzitzaile sinplearekin eta ingurune grafikoarekin intuitiboa, Vimeo merkatuko bideo fitxategiak igotzea. Duela batzuk hilabetetan, Vimeo izeneko Premium (ordainpeko) zerbitzua duzu Plus+, eduki sortzaileek muga handiagoa izan dezaten irudia igotzeko orduan, astean 500 megabytetik gora bi gigabyteko doako erabiltzaileak dituzte Vimeo Plus+. Gainera, Vimeo Plus+ aukerarekin, publizitate iragarkiak desaktiba daitezke orrialdeetan.
‎Erabiltzaileek arrakasta izan duten arren, zerbitzuak Youtube, ikus entzunezko edukien sortzaile askok nahiago dute erabili lanak banatzeko beste plataforma batzuk, batez ere eskaintzen dizkieten tresnak eta prestazioak nabarmen hobeak dira, eta kalitatea eta definizioa ematen dituzte goiko irudia.
‎Oro har, eduki horiek unibertsitateetan beren titulazio ofizialen barruan ematen diren irakasgai eta ikasketetatik abiatzen dira, bai gradukoak, bai masterrekoak eta graduatu ondokoak. Espainiako unibertsitateak OCW bizkor hedatu da mundu osoan; MITekin batera, eduki sortzaile handienetako bat da, erabiltzaileentzat irekian 1.900 ikastaro baino gehiago argitaratu dituena; beste 200 unibertsitate eta erakundek ere parte hartzen dute ekimen horretan, eta, neurri handiagoan edo txikiagoan, edukiak sartzen dituzte beren OCW proiektuetan. Espainiako 40 unibertsitatek eta Latinoamerikako 54 unibertsitatek hartzen dute parte proiektuan, OCW Universia partzuergoaren bidez OCWn parte hartzen duten herrialdeen artean, Espainiak leku garrantzitsua du, batez ere Universia unibertsitate sareari esker.
‎Ohikoa da Internetera jotzea edozein informazio motaren bila, bilatzaileetan hitz gakoak idatzi eta berehala agertzen dira bilaketaren emaitzak. Baina, horretaz gain, amaraunak parte hartzeko aukera ere ematen du eta edonor izan daiteke halaber edukien sortzailea. Norberaren ezagutza, ideiak edo sentimenduak utz daitezke mundu osoko Internet erabiltzaileentzat irakurgarri.
‎Horrela, bada, adibidez Google ko lehen hirurogeita hamar hizkuntzen barruan dagoena, estatu hizkuntza ez izanda ere, hainbat jardueratarako erreferentziazko hizkuntza izango da munduan, estatu hizkuntza askoren aurretik, gainera. Helburu hauek lortzeko bidean arrakasta izateko, ezinbestekoa da askotariko sortzaileen ekarpena, baina herri aginteei ere badagokie bide horretan agente aktiboak izatea, edukiak sortuz, edukien sorrera bultzatuz eta edukien sortzaileen lanari bideragarritasuna bilatzen lagunduz.
2010
‎Beraz, hein handi batean, edukien sortzaileen eta hartzaileen erabakiaren araberakoa izango da etorkizuna. Aurrenekoen ardura da edozein gauza sareratzen dutenean lizentzia librea jartzea; bigarrenena, lizentzia askeko edukien aldeko hautua egitea.
Edukien sortzailea
2011
‎Komunikazio prozesu berri honetan, erabiltzaileak erabateko protagonistabilakatzen dira; edukien sortzaile gisa definitzen dira. Eta hor dago, hain zuzen, saresozialen arrakasta, sare sozialetako kideen lankidetzan (Harrison eta Barthel, 2009). Jose Luis Orihuela ren iritziz (2005), sare sozialek honako funtzio hauek betetzendituzte:
2015
‎Horretan egiten dut lan. Batez ere, eduki sortzaileen eta Youtuberen arteko harremanetan aritzen gara. Telebista kate eta ekoizpen etxeekin zein eduki sareekin izaten ditut harremanak.
‎Ingurumari berri honetan, edukien eta kontsumitzailearen arteko interakzioa inoizko handiena da (Jenkins, 2006; Hargittai, 2008; Aslama, 2009; Van Dijck, 2009). Edukiek eurek ere dei egiten dietemaiz kontsumitzaileei, iritzia emateko edo bozkatzeko (Garcia Aviles, 2012; Lee eta Andrejevic, 2014); kontsumitzaileek partekatu egiten dituzte, sare sozialen bidez, eduki horiek (Purcell, 2013), eta, hori eginez, hedabideen eragina are gehiago zabaltzen dute (Jenkins et al., 2013); gainera, zenbaitkasutan eduki sortzaile ere badirenez, prosumer bihurtzen dira (Bruns, 2008).
‎Ikus entzunezko industriaren sektorean ere elementu garrantzitsu askotan aldaketak gertatzen ari dira: konbergentzia teknologikoa; kontzentrazio finantzarioa eta produktiboa; multimediatasuna ahalbidetuko duen garapen bertikala eta, beste batzuen artean, praktika profesional berriak gero eta transmedia ikuspegi garbiagoarekin( edukien sortzaileengandik hasita, ekoizle eta errealizatzaileengana pasatuta eta media planifikatzaile edo programatzaileen eremuan amaituta). Gu azken horiei buruz arituko gara, bereziki, gaur egungo igorlearen eta hartzailearen arteko harremana norabide bikoa delako, ugaritu direlako eskura egon eta erabiltzen diren komunikazio plataformak eta elkarreragina gero eta presenteago dagoelako.
‎Entretenimenduzko produktoreei gertatu bezala, kazetaritzako eduki sortzaileak iraultza digitalaren eta ziberkulturaren ondorioak jasaten ari dira azken hamarkadetan. Edukiak hedatu eta jasotzeko baliatzen diren web sistemak existitzen direnetik, eta areago azken boladan, konektatutako gailu mugikorrak merkaturatu direnetik, informazio enpresek kanal ezberdinen arteko harremana eta elkarrekikotasuna biziagotu nahi izan dute.
‎Eta nahi adina luza genezake kontakizuna, transmedia narratibek ez baitute amaierarik, baldin eta ongi josita badaude. Transmedia kazetaritza itxura askotan ager daiteke, baina garbi dago kontsumitzaileak berak (irakurle erabiltzaile eak) eduki sortzaile eta emaile bihurtu direla aldi berean eta, horrenbestez, era berriak sortu direla komunikatzeko eta kazetaritza negozioa sortzeko (Núñez, 2013ko ekainaren 4a).
‎Gero eta aktiboagoak dira, gero eta gehiago parte hartzen dute, eta gero eta suharragoak dira eduki eta formatu berriekiko. Online eta offline konbergentziak komunikabideak kontsumitzeko modua aldatu du, eta, gaur egun, eduki sortzaileak eta web garatzaileak elkarrekin lan egiteko moduan daude, ikuspegi integral eta interkonektatu bat lortzeko eta, azken batean, interpretazio esperientzia berri bat eskaintzeko. Ikus entzuleek bigarren pantailak (sakelako telefonoa, ordenagailua, iPad a eta beste tableta batzuk) erabiltzen dituzte programa informatiboak eta denbora pasakoak ikusteko; programa ikusi, beren jarraitzaileei txioak bidali, eta zuzenean parte hartzen dute istorioan.
‎Gehientsuenak bat datoz esatean teknologia berriek eragin handia izan dutela ondorengo faktore hauetan: Twitter, Facebook eta gisako sare sozialen erabileran; blog eta gisako eduki sortzaileen erabileran; audientziarekin feed-backa handitu egin dela onartzean; hartzaileen parte hartzea edukien sorreran; audientzia ikerketen ugaritzean, eta kazetarien prestakuntza hobetzean. Beste faktore batzuk ere nabarmen aldatu dira profesional gehientsuenen ustetan, baina elementu horiek ez dira hain neutroak; esaterako, lankideen arteko lehiakortasuna, edota iragarle, komunikazio kabinete eta komunikazio enpresen presioak.
2016
‎5.6 Hezkuntzarako erabilgarriak diren edukien sortzaile
‎Hezkuntzarako erabilgarriak diren edukien sortzaile Beste komunikabideentzako aitzindari lanak egitea Diru-laguntzen antena lanak egitea
‎Argazkilaritza eta literatura uztartuko dituen Irudhitzen lehiaketa jarri du abian Uztarria Komunikazio Taldeak, Azpeitiko Kultur Mahaiarekin eta Azpeitiko Argazki Elkartearekin elkarlanean. Herritarrak euskarazko edukien sortzaile izatea da helburua. Hala, Azpeitian ateratako argazkiak oinarri hartuta, bi lehiaketa izango dira:
2017
‎Komunikazio paradigma berri bat ekarri du Web 2.0k, masa komunikazioko batetik askorengana komunikatzeko moduari gehitu egin zaiolako askorengandik askorenganako komunikazio sistema (Badillo eta Marenghi, 2003; Castells, 2009). Izan ere, kontsumitzaileek partekatu egiten dituzte sare sozialen bidez ikusten dituzten edukiak (Villi, 2012) eta, hori eginez, hedabideen eragina are gehiago zabaltzen dute (Jenkins et al., 2013; Noguera Vivo et al., 2014); gainera, kontsumitzaileak, zenbait kasutan, eduki sortzaile ere badirenez, ekoizle rola hartzen dute eta askorengandik askorengana komunikazioko igorle bihurtzen dira. Nolanahi dela, nahiz eta audientziak hartzaile rolaz haragoko jarduerak egiteko aukera eta ahalmena duen, ehuneko handi batek hartzaile soil izaten jarraitzen du (van Dijck, 2009 Berrocal et al,, 2014; Simons, 2014; Sánchez Martínez eta Ibar Alonso, 2015).
2018
‎Bertsolariek kantuan sortzen duten bat bateko lilura horrek pizten du bertsolaritzaren metxa. Baina beste diziplina artistiko batzuek ere badauzkate sortzaile bikainak eta, hala ere, ez daukate halako oihartzunik. Beraz, ekoizpen artistikoaz gain, nabarmena da testuinguruak ere laguntzen duela, eta testuinguru hori proiektu soziokulturalak ekoitzi du, ez da berez etorri.
2019
‎Irudiak eta hitzak elkartzen dituen egitasmoa da Irduhitzen, eta aurtengoa lehiaketaren laugarren edizioa da. Uztarria Komunikazio Taldeak jarri zuen martxan egitasmoa, Kulturaz kooperatibarekin elkarlanean, eta helburua da herritarrak euskarazko edukien sortzaile izatera animatzea eta argazkiekin eta testuekin jolastuz irudimena dantzan jartzea. Argazkien atala abian da, eta herritarrak hasi dira beren irudiak bidaltzen.
2020
‎Esate baterako, gazte sortzaileek ere" duin tratatuak" izatearena: " Gazteok oso asumituta daukagu sortzaile garela afizioz, baina ofizioz ez garela inoiz izango". Haren kasua ekarri du mahai gainera:
‎Teknologia honen hedapenak eta inplementazioak aukera berriak eskainiko dizkie komunikabideei, esaterako, edukiak formatu berritzaileetan eskaintzeko edota multimedia proiektu gehiago garatzeko. Edukiaren sortzaileak komunikabideak diren heinean, teknologia berri honek eduki horiek hedatzeko bide berriak eskainiko ditu, bai eta orain artekoak azkarrago hedatzeko aukera ere. Adituek diotenaren arabera, datorrenak ez du zerikusirik 3G teknologiatik 4G teknologiara emandako urratsarekin, jauzia handiagoa izango da eta aldaketa sakonagoa.
‎Esaterako, ACM Kataluniako Berri Ajentziako Anna Nogué k azaldu zigun beren bideo eta argazki guztiak aztertzen dituen trebatzaile bat dutela eta honek erredakzioko eduki sortzaileei aholkuak ematen dizkiela beren lana hobetzen joan daitezen.
‎Gainera, edukien sortzaile bihurtu zaitezke. Telegram zein Whatsapp bidez, aipatutako telefono zenbakira() bidali ditzakezu argitaratuta ikusi nahi dituzun edukiak:
2021
‎Izan ere, jada azaldu den gisan, hedapenean lanean diharduen talde profesional bat ere osatu du pixkanaka Elkarteak: Hitzetik hortzeraren ekoizpenean, programak bertsolaritzaren garapenean zuen eragina ikusirik, konfiantzazko eduki sortzaileak jarriko ditu pixkanaka Elkarteak, eta pertsonal teknikoaren ardura ere ETBtik kanpoko ekoiztetxe batera eta azkenik Elkartearen eskuetara pasatuko da; Interneteko kanal tematikoa ere, Elkarteaz kanpoko ekimen pertsonal batetik sortua, Elkarteak hartuko du bere gain, eta 2017tik bateko zein besteko langileak talde bateratu batean integratuko ditu.
‎Bertsolariek kantuan sortzen duten bat bateko lilura horrek pizten du bertsolaritzaren metxa. Baina beste diziplina artistiko batzuek ere badauzkate sortzaile bikainak eta, hala ere, ez daukate halako oihartzunik. Beraz, ekoizpen artistikoaz gain, nabarmena da testuinguruak ere laguntzen duela, eta testuinguru hori proiektu soziokulturalak ekoitzi du, ez da berez etorri.
‎Tabakalerako Medialabeko Arantxa Mariskalek harrera eginik eta Literatur Emailuak agerkari digitaleko Patxi Gaztelumendik antolaturik, lehendabiziko aldia da sareko kultur edukien sortzaile, biltzaile eta hedatzaile garrantzitsu zenbait elkarrekin batzartzen direla. Donostiako Medialab gunean, Kultur edukiak sarean jardunaldian izan dira Armiarma, Badok, Bilketa, Dantzan, Ganbara eta Katakrak, aitzakiatzat harturik Armiarma literatura atariak hogei urte bete berri dituela.
‎Argazkilaritza eta literatura uztartzen ditu Uztarriak duela bost urte martxan jarritako egitasmoak. Herritarrak euskarazko edukien sortzaile izatera animatzea eta haiek argazkiekin eta testuekin jolastuz irudimena dantzan jartzea da Irudhitzenen lehen helburua. Ondoren, lehiaketan bildutako irudiekin eta testuekin, 2022ko egutegia kaleratuko du Uztarriak.
‎Dakizunez, asti gutxi daukat sortzaileentzat egozentrikoak direlako.
2022
‎Marketinean esperientzia zabala du Chus Naharrok (Almaden, Espainia, 1990). Eduki sortzailea da, eta bi buletin egiten ditu: bat, gailu elektronikoen gainekoa, eta bestea, buletinen ingurukoa.
‎Duela aste batzuk, bestalde, Eneko Oroz eduki sortzaileak Zer ikusi euskaraz egitasmoa jarri zuen martxan. Tiktoken, Instagramen eta Youtuben bideo laburrak egiten ditu, azaltzeko zein eduki ikus daitezkeen euskaraz streaming plataformetan —bikoiztutakoak zein azpidatzitakoak— Pantailakeuskaraz.eus barnean, atal propio batean bildu dituzte Orozen bideo guztiak.
‎EITB eta Eusko Jaurlaritza dira babesle handienak, eta eskas. Oso oso prekario dago kontua, eta ez da baloratzen euskarazko eduki sortzaileen lana.
‎KINTANA: Hizkuntza handietan, 10.000 eduki sortzaile dauzkazu; euskaraz, alderdi askotan, ez daukazu konpetentziarik. Adibidez, uste dut Kabala podcasta euskaraz horrela egindako lehenengoetarikoa izan dela.
‎Durangoko Azokak gune bat erreserbatuta dauka sortzaileentzat: Ahotsenea.
‎Lehen Hezkuntzako ikasleentzat, baina, bereziki konplexua da Wikipedia erabiltzea; eta erabiltzaileei buruz ari gara oraingo honetan, ez eduki sortzaile edo editoreei buruz. Wikipediako sarrera batek biltzen duen informazioa ulertzera iristeko estrategiak eta modu tradizionalean" paperean" idatzitako testu batenak ulertzeko behar direnak ez baitira berdinak.
‎Hala ere, mundu osoko boluntarioek hartzen dute parte Wikipedia osatzen, eta haren funtzio nagusia ezagutza lankidetzan eraikitzea eta partekatzea denez, ikasleek ere izan lukete eduki sortzaile (Kim et al. in Santacruz et al., 2019). Izan ere, ikasleek berek elika dezakete eurentzat informazio iturri den gunea bera, irakasleen begirada pean, betiere, eta edukia sortzen duten bitartean, ikasi ere egiten baitute, informazio iturrien erabilera kritikoa egiten dutelako, eta testuinguru errealean eragiten dutelako.
2023
‎Zaila da erantzuten. Hainbeste estimulu ditugun garaiotan, ikus entzunezko edukia kontsumitzeko eredu berri eta aldakorretan harrapaturik, euskararekin hor lekua egitea zaila da, sortzen den edukia gero eta aberatsagoa den arren; hala nola, sareetako eduki sortzaileen edo euskarazko musika taldeen testuinguruan. Familietan egiten den transmisio lanak berebiziko garrantzia du.
‎Edukiak noren begiradatik sortzen diren, eragin handia dauka sortzen den iruditegian; horregatik, porno eduki sortzailea den heinean ardura" handia" duela esan du Urkok: " Zaila da ikusten ez dena desiratzea; horregatik, gure esku dago erabakitzea zer erakusten dugun eta zer ez".
‎Hala ere, uste du eduki sortzaile berriei esker azken hogei urteetan asko aldatu dela iruditegia, eta gero eta erreferente gehiago daudela. Pornografian ere gorputz eta identitate" pila bat" ikusarazten ari direla uste du:
‎Imagen: iStock Zergatik hitz egiten da hainbeste horretaz Hainbat influencer ek eta eduki sortzailek Melanotan ii.a sustatu eta erabiltzera animatzen dute. Sareetan, batez ere Tik Tok motan, beren ustezko ontasunei buruz hitz egiten dute, hormona hori inolako mediku ikuskapenik gabe erabiltzeak dituen arriskuak aipatu gabe, ez eta hormona horri buruzko behar adinako azterketarik ez izatea eta albo ondorio arriskutsuak ere.
‎Herrialde batzuk, Frantzia kasu, urtean milioika euro mugitzen dituen jarduera bat arautzen saiatu dira. Helburua edukien sortzaile horiek dieta arriskutsuak, kirurgia estetikoa eta kriptomonedak sustatzea zen. Baina Europar Batasunak atzerapausoa egiteko eskatu du.
‎Klikaz egindako kontsumoa, aho digitaleko kontsumoa eta pantaila artean sortutako kontsumitzaile berriak izan dira azken urteotan markek beren marketin kanpainetako partida garrantzitsu bat sare sozialetako edukien sortzaileei bideratzeko haztegia. Aurreikuspenen arabera, industriak 20.000 milioi euro inguru mugituko ditu aurten, eta, gainera, marken% 63k adimen artifiziala eta ikaskuntza automatikoa sartuko ditu eragin marketinaren kanpainetan, eragin eraginkorragoak sortzeko, Influencer en marketinaren egoera 2023 azterlanaren arabera.
‎Aurreikuspenen arabera, industriak 20.000 milioi euro inguru mugituko ditu aurten, eta, gainera, marken% 63k adimen artifiziala eta ikaskuntza automatikoa sartuko ditu eragin marketinaren kanpainetan, eragin eraginkorragoak sortzeko, Influencer en marketinaren egoera 2023 azterlanaren arabera. Espainia, eragin handieneko laugarren herrialdea Europako Batzordeak munduko laugarren postuan kokatzen du Espainia —Errusia, Italia eta Erresuma Batuaren atzetik— edukien sortzaileen jarduera handieneko herrialdeen artean, eta 7.500 influencer etik gora ditu, jarduera horretatik bakarrik bizi direnak, ‘2021 Eragin Arduratsuaren Liburu Zuriaren’ arabera. Bosgarren handiena da, eta kontsumitzaileen ehuneko handi batek onartzen du famatuek gomendatutako produktua erosten duela.
‎Fenomeno sozial horrek azaltzen du hiru nerabetik batek eragina izan nahi duela, FAD Juventud Fundazioaren eta La Caixa Fundazioaren ‘El ocio digital de la edad’ ikerketaren arabera. Arrisku bat diren influencer en edukiak Estatuko eta Europako legediak eduki digitala eta gizarte sareen berezko murriztapenak murrizten dituen arren, eduki sortzaile askok ez dute onartzen argitalpen bat lankidetza ordaindu gisa seinalatzeko legezko betebeharra, ezta adin txikiko publiko bati zuzentzen zaizkion gomendioen ondorioak neurtzeko betebehar etikoa ere. “Ospeak edozein gairi buruzko ezagutza zientifiko eta erreala ordezkatu du, baita elikadurari edo ariketa osasungarriari buruzkoa ere.
‎Nola eragiten duten youtuberrek, instagramerek, tiktokerrek eta eduki sortzaileek nerabeengan
‎Harremanak, arriskuak eta aukerak 11 eta 17 urte bitarteko gazteen plataforma eta aplikazio gustukoenen artean, WhatsAppez gain, YouTube, Instagram, Tik Tok, Twitch edo Discord daude, eta hor jarraitzen diete beren eragin gogokoenei. Espainian, jarduera horretatik bizi diren 7.500 eduki sortzaile baino gehiago daude, eta horietako askok ez dute legezko betebeharra betetzen: argitalpen bat kolaborazio ordaindu gisa seinalatzea, eta gomendio horien ondorioak publiko gazteenari zuzentzen zaizkionean neurtzeko betebehar etikoa.
‎Hala eragiten dute edukien sortzaileek nerabeengan Beatriz Feijoo, ‘Digital Fit: la impacto de las redes sociales en la alimentación y en el aspecto física de los menores’ azterlanaren ikertzaile nagusia, Errioxako Nazioarteko Unibertsitateak (REUNION) eta Mapfre Fundazioak egina, influencer en eginkizuna ezagutzeko gakoak ematen dizkigu.
‎Gainera, adingabeek “dieta osasungarria” zer den aztertu litzateke. f534 Influencer en sinesgarritasuna Azterlanaren arabera, edukien sortzaileek marka bati buruz duten iritzia lagungarria da gazteen% 46k markaren alde egiteko. Baina, bitxia bada ere, inkestatutakoen %36, 9k bakarrik hautematen ditu babestutako mezuak sinesgarritzat; %27, 3k bakarrik uste du etikoak direla; eta %34, 1ek, laginaren herenak, baino ez dio konfiantza sortzen.
‎Asko ikasi nuen Instagramen. Baina ez zegoen eduki sortzaile euskaldunik. Nik euskaraz sortzen dut eta sortuko dut».
‎Kontsumitzen direnak baino euskarazko eduki gehiago sortzen direla adierazi du Sanchezek: «Adibidez, Tiktoken ikusten diren edukien%0, 7 euskaraz dira, eta eduki sortzaileen %1, 1ek beti euskaraz sortzen dute». Beste adibide bat:
‎Zenbait youtuberren jarduerak, berriz, gatazkan dagoen herrialde batean ibiltzearen morboa ustiatzen du, eta horrek, azkenean, nahi gabeko publizitatea egiten dio Sirian ustez duten bakealdi horri. «Seguru baino seguruago sentitzen naiz», zioen bere kanalean eduki sortzaile britainiar batek, Backpacker Ben izenekoak: «Oinez gabiltza hirian barrena, kalean garagardoak edanez, jendearekin hitz eginez».
Eduki sortzaileak gehien kezkatzen dituzten bi arazoak kontuan hartuta sortu dute Largo Ai: «Finantzaketa eta castinga».
‎Ekhiñe Atorrasagasti eta Naroa Iturri izango dira saioaren gidari nagusiak —Hamaikako Kolpez kolpe programaren aurkezleak dira— Bi aurkezleez gain, gonbidatu bereziak ere izango dira: besteak beste, Jon Maia bertsolaria, Dorleta Urretabizkaia aktorea, Iruñe Astitz eduki sortzailea, Nerea Arriola aktorea eta Andoni Ollokiegi musikaria.
‎Andoni Aldekoa EITBko zuzendari nagusia da; Marta Peciña kazetaria eta edukien sortzailea El Correo de Alavan; Rafa Arberas erredaktorea eta esataria Radio Llodion; Izar Mendiguren kazetaria Aiaraldean; eta Goi Avilés moda blogaria eta influencerra (ia 20.000 jarraitzailerekin).
‎Bestela esanda, anbizioa izan eta ametsak lortzeko, pertsona segurua izan behar al da? " Konstatatuta daukat sortzaileen artean porzentaje handi bat intseguridadez beteta dagoela. Ikusi izan ditut abeslariak lo egin ezinik estudioan grabatu behar zutenean, negarrez, botaka, pentsatuz ez zirela gai izango jende aurrean jotzeko.
‎YouTube plataformak 2 mila milioi erabiltzaile ditu gutxi gorabehera, eta mila milioi orduko kontsumoa egiten dute batez beste egunean. 800 milioi bideo baino gehiago daude plataforma horretan eskuragarri, eta gutxi gorabehera eduki sortzaileen %30ek sortzen du kontsumitzen den edukiaren %99 Bitxikeria moduan, 15 mila milioi dolarreko irabaziak izan zituen 2018 urtean enpresa horrek bere produktua dohainik eskainiz. Arrazoi duzu, dagoeneko ziri hori ez dizute salduko.
‎Piramide horrek buelta emango balu, eta sortzaileak izango balira erabakiak hartzen dituztenak, gauzak asko aldatuko lirateke. Izan ere, kultur teknikari batek lana dauka sortzaileak daudelako inguruan: sortzailerik ez balego, kultur sistema guztia eroriko litzateke.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
eduki 34 (0,22)
edukien 20 (0,13)
Eduki 3 (0,02)
badauzkate 2 (0,01)
dauka 2 (0,01)
daukat 2 (0,01)
Edukiaren 1 (0,01)
Edukien 1 (0,01)
daukagu 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia