2000
|
|
Datu horiekirakurtzean, Euskal Herri penintsularra bere osotasunean hartu dugu lehenengo; eta, gero, herrialdekako irakurketa egin dugu. Azkenik, liburu honen 4 atalean EuskalTelebistaren albistegien
|
eduki
azterketa burutu dugunez, ETBren audientziarenosaketari buruzko zirriborroa egin dugu.
|
|
Gaur egun eta Teleberri izeneko albistegien
|
edukien
azterketak emaniko fruituenazalpena egiterakoan, lehenik eta behin bertan aipatzen dituzten gaietan eta pertsonaietan sakonduko dugu. Bigarren pausu batean, aldiz, informazioan deskribatzen direnlurraldeen erreferentzia eremuak zein diren landuko dugu.
|
2001
|
|
Garai eta hedabide berauek sorturiko 256 artikuluren gaineko"
|
eduki
azterketak" egin ditu autoreak, baita ondorio interesgarriak atera ere. Frogaturiko gertaera gisa hedatu ziren albisteetako laurogei berriemaileen usteak baizik ez ziren egiaz.
|
|
Horrez gainera, editoreen eta emisoren arteko topaketak instituzionalizatu lirateke, botereen aurrean duten fiskal paperaz edo egungo prozesu politikoaren gaineko tratamendu mediatikoaz eztabaidatzeko. Aintzat hartzen da, azkenik,
|
edukien
azterketa eta jarraipena egingo lukeen behatoki bat, profesionalen eta gizartearen tresna eraginkorra izan daitekeelakoan.
|
2003
|
|
, (1997): ?
|
Eduki
Azterketa Metodoaz?, Inguruak 18, 183
|
|
a.
|
Edukiaren
azterketa: ZBk sorturiko dokumentuen (komunikatuak, prentsa agiriak, liburuxkak, afixak...) edukien azterketa egin dugu, Berelsonenesanetan, komunikazioaren ageriko edukiaren azaltze objektibo, sistematikoeta kuantitatiboa egiteko?
|
|
a. Edukiaren azterketa: ZBk sorturiko dokumentuen (komunikatuak, prentsa agiriak, liburuxkak, afixak...)
|
edukien
azterketa egin dugu, Berelsonenesanetan, komunikazioaren ageriko edukiaren azaltze objektibo, sistematikoeta kuantitatiboa egiteko, baliagarria delakoan (Lopez Aranguren, 1998). Metodologia zehatzari dagokionez, gure dorpetasunez, Krippendorfekproposatzen dituen zenbait prozedurei (Krippendorf, 1980) jarraitu diegu, metodo honek aurkezten dituen abantailak bultzaturik:
|
|
Malkartsua zela leizerako bidea, bi ordu baino gehiago behar zirela haraino oinez iristeko eta ez zegoela inor halako pisuaz zamatuta, emakumearen zati guztiak lepoan hartuta, leku hartaraino iritsiko zenik. Eginak
|
zeuzkatela
azterketak eta, gutxienez, bi gizonek esku hartu zutela hilketa hartan edo, behintzat, gorpukien desagertzean.
|
2004
|
|
Kontzeptuen
|
edukien
azterketatik ez da balio adoktrinatzaile gordinik inon aurkitzen. Hego Euskal Herrira mugatu ohi den lurraldetasun eredu bat antzematen da inplizitu, euskararekiko interes bat (baina Antzinaroan bukatzen dena), eta gainerakoan garai desberdinetako datu sozial, politiko, ekonomiko eta kulturalak daude, hobeki edo okerrago laburbilduta, baina aski modu neutralean aurkezten direnak.
|
|
Absentzia hori odol analisi soil batekin egiazta daiteke. Ikerketa horrek erakutsi zuenez, MIC 1 izeneko proteina gutxi
|
zeukaten
azterketa egin zuten emakumeek, umea galdu baino aste batzuk lehenago. Ikertzaileek “The Lancet” aldizkariari esan zioten “espekulazio tentatzailea da”, MIC 1 maila apal horiek eragin gabeko abortuen errudun izan daitezkeela.
|
|
Hau da, behin ezagutzaren subjektua definituta, Neu, gutxi gorabehera behintzat, orain objektua definitu da bien arteko zubia eraiki ahal izateko. Honetarako ea badagoen Ni horren garapenik argitu du, berak bil ditzakeen
|
edukien
azterketara joz eta balizko eduki horiek elkarren artean uztartzeko moduak zehaztuz:
|
2005
|
|
V.
|
Edukien
azterketa formala
|
|
Bosgarren kapituluan aldizkariaren
|
edukien
azterketa formala egin dugu batez ere. Funtsean kategoria desberdinak sailkatu eta deskribatu ditugu.
|
|
1998 urteko 15/ 98 eta 16/ 98 epaien
|
edukiaren
azterketa zehatza egitea baino, interesgarriagoa litzateke bien azalpen sistematikoa egitea eta era berean biepaietan jasotako ideia nagusiak ahalik eta modu argienean azaltzea.
|
2006
|
|
Horrela argazkiak eta filmak ikusi ahal izango dira, edo musika entzutea, ordenagailurik gabe gertu. Noiz diskoa telebistarekin konektatzen du, eta menu bat agertzen da pantailan horren bidez, hainbat
|
edukiren
azterketa egin daiteke diskoko karpetak. Oro har, unitate horiekin batera etortzen dira urrutiko agintea, hori guztia besaulkitik egin ahal izateko, eta batzuek memoria txartelen irakurgailua dute, zuzenean argazkiak ateratzea.
|
|
Izan ere, arrautzek beste elikagaiek baino %50 gehiago asetzen dute. Hala ere,
|
edukiaren
azterketa xeheek irribarre egin diezaiokete bioprozesadore konbentzituenari. Arrautza arruntek, bizitza osokoek, artifizialki aberastutakoen omega kantitate bera dute ia (0,187 gramo, 0,195 gramoren kontra).
|
2007
|
|
Nakulas markako lagin biak dira gehigarri hori erantsia ez
|
daukaten
azterketa honetako bakarrak; gainerako lauetan glutamatoa atzeman zen baina arauak xedaturiko mugatik urrun (2.500 zm baino gutxiago, denetan).
|
|
–Baina hik ez al duk ikasi behar irailerako??, galdetu zion Roberrek. . Urruti zegok iraila?, esan zuen Eduk, baina nik uste ordurako erabakita
|
zeukala
azterketak ez prestatzea eta institutua bertan behera uztea, aitak ohartarazi zuen bezala, eskola profesionalean hasteko.
|
|
Hirurogeiko hamarkada bitartean, ozonoaren
|
edukiaren
azterketa kasik zentrometeorologikoen kezka zen; ozonoaren determinatzeak aurreikuspen meteorologikoak egiteko garrantzia zuen. Atmosferako fenomenoen ikerketa diziplinaugaritan egituratua zegoen, euren arteko komunikazio bakan batzuekin.
|
2008
|
|
Eguneroko azterketarena ezin duzu saihestu. Zuk nahi ala ez, egunero
|
daukazu
azterketa bat zain, eta ezagutzen zaituenak beti esango dizu zer gustatu zaion eta zer ez.
|
|
Izan ere, funtsezkoa ez da denbora bakarrik. Ikasitakoa ulertu eta atxikitzeko metodo eta ikaskuntza teknika egokirik ez badu ikasketekin batera, oso zaila da ikaslea gai izatea eskatzen zaizkion
|
edukiak
azterketa batean islatzeko. EPL2R, Murder edo 2L2R2S metodoek lagundu diezaiekete ikasleei beren ikasketak arrakastaz gainditzen.
|
2009
|
|
motibazioa, jarrerak, interesak, hizkuntzen balioak, garatutako pedagogia eta norberaren bizipenarekin lotutako beste batzuk. Jasotako
|
edukien
azterketak zenbait argi eta ilun mahaigainera ditzake, guztiak ere alor pedagogikoan hobekuntzak sartze aldera.
|
|
Gotzoni, behin, ez dakigu zein txokotako baserri batean galdurik zebilela, ahaztu egin zitzaion gurekin adostuta
|
zeukan
azterketa dontsua. Beno, hurrengo baten egingo dugu, pentsatu genuen guztiok?.
|
|
Idoia Camachoren (2000) Herri aldizkarien funtzioak euskara normaltzeko prozesuan 19891999 doktore tesian; Jotxo Larrañaga, Miren Gabantxo eta Asier Arangurenen (1997). Sei herrialdizkari:
|
eduki
azterketaren bidetik hurbilketa bat, lanean, eta Alazne Aiestaranen (2007) Debabarreneko Euskarazko komunikazio sistema:
|
|
Espainiako unibertsitateek gutxienez bi deialdi egin dituzte urtero homologazio eskatzaileen ezagutza akademikoak egiaztatzeko ezarrita dituzten titulazioen gaitasun probak egiteko. Proba horiek hutsuneak atzeman diren irakasgai edo irakasgaien
|
edukiei buruzko
azterketa bat dira, homologazio ebazpenean jasotzen direnak. Praktikaldia:
|
|
Liburuen mamian sartuko gara orain. Edukiera aztertu ondoren,
|
edukiaren
azterketaz arituko gara hemendik aurrera.
|
2010
|
|
Nire ustez, Nobel fundazioak hobe du goitik behera berrikustea zein zen Nobelen benetako asmoa, zer nola bete izan den iraganean eta etorkizunean zer nola ekar diezaiokeen onurarik handien gizateriari. Ez dut ukatuko, ezin harrigarriagoa iruditzen zait ni neu izatea lehenbizikoa sariaren
|
edukiari buruzko
azterketa legezko bat egiten. Testamentu bat, azken batean, lege lanabes bat da.
|
|
Lehen Gerla Mundialaren() hastapenak Eskualduna eta Euzkadi aldizkarietan. Bada hamar urte Bidegainek Eskualduna astekariaren
|
edukien
azterketa estilistikoa egina duena. Lan horren karietara hainbat zenbaki irakurri zituen, Mundu Gerra garaikoak ez guti.
|
|
Neurria, pisua... Hala ere,
|
edukiaren
azterketa molekularra da gauzarik garrantzitsuena. Emaitza ordenagailuaren pantailan agertzen da segundo gutxiren buruan.
|
|
Dekretuz edo arauzko erabakiz finkatua dago, kasuan kasuan, EAEn erabiltzekoak diren eta Sailaren diru-laguntza jaso nahi duten ikasmaterialek eduki aldetik zer baldintza bete behar dituzten. Baldintza horiek egoki betetzen direla segurtatzeko,
|
edukizko
azterketa gainditu behar izaten dute.
|
|
3.1997anikerketahorrenemaitzakargitaratuzirenMediatekaaldizkarian:. Seiherrialdizkari:
|
edukin
azterketaren bidetik hurbilketa bat, titulupean.
|
|
Signora Soniak ez zion ondo ulertu. Biok
|
geneukala
azterketa pentsatu zuen, eta bere burua eskaini zuen irakasle izateko. " Io amo l’arte. lo posso explicare tutto il Rinascimento in cinque ore." Italiera eta gaztelania nahasten zituen hitz egiterakoan.
|
2011
|
|
1996 urtean, Nekane Larrañaga soziologoak Euskal gaztetxoen euskararekiko jarrerak eta beren eragina euskara ikasi eta erabiltzean izenburua zuen doktorego tesia aurkeztu zuen Deustuko Unibertsitatean (Larrañaga, 1996). Tesi honetan, teknika kuantitatiboak (inkesta) eta kualitatiboak(
|
eduki
azterketa) nahasten ziren, 13/ 14 urtetako gaztetxoek euskararekiko zituzten burubideak neurtzeko. Ikuspuntu metodologiko teknikotik ikerketa berritzailea izan zen, gaztetxoen euskararekiko jarrerak ezagutzeko, gaztetxo horiek idatzitako idazlanen eduki azterketa egiten zuelako (Larrañaga, 2003: 159).
|
|
Tesi honetan, teknika kuantitatiboak (inkesta) eta kualitatiboak (eduki azterketa) nahasten ziren, 13/ 14 urtetako gaztetxoek euskararekiko zituzten burubideak neurtzeko. Ikuspuntu metodologiko teknikotik ikerketa berritzailea izan zen, gaztetxoen euskararekiko jarrerak ezagutzeko, gaztetxo horiek idatzitako idazlanen
|
eduki
azterketa egiten zuelako (Larrañaga, 2003: 159).
|
|
Ikerketa honen ekarpen metodologiko tekniko garrantzitsuena izan zen, nire ustez, bi metodologia desberdin eta hiru ikerketa teknika erabili zituztela: eztabaida taldeak inkesta eta
|
eduki
azterketa (Martinez de Luna eta Berrio Otxoa, 2000: 6). Nik dakidala, lehen aldiz erabili ziren batera hiru ikerketa teknika euskal soziolinguistika aplikatuaren munduan.
|
|
|
Edukien
azterketa egiteko 2010eko uztailean eman zuten telesail bakoitzaren kapitulu bat grabatu zen, ikastetxeetan egin ziren galdeketak eta eztabaida taldeak burutu ondoren. Atal bakoitzak 30 minutuko iraupena izan zuen, publizitatea barne.
|
|
Lau kapituluetako
|
edukien
azterketa egitea erabaki genuen, telesailetan agertzen diren gaien eta espazioen errepikapenek baliozkoak diren ondorioak ateratzeko aukera eskaini digutelako. Are gehiago, lan hau tamaina handiagoko ikerketari bidea zabaltzen dion lehenengo hurbilketa bat baino ez dela kontuan hartzen badugu.
|
|
Batik bat protagonisten izaera dibertigarria eta telesailetako nesken arteko adiskidetasun harremanak azpimarratu zituzten eztabaida taldeetako neskatoek. Deigarria da, ordea, kapituluen
|
edukiaren
azterketan emakumeen estereotipoari egotzitako ezaugarrietako bat inbidia izanik, eztabaida taldean liskar horiek inork aipatu ez izana. Zalantzarik gabe, istorioen kontaketak duen umore kutsuak zaildu egiten du ñabardura horiek hautematea.
|
|
Gaitasun digitala ez da soilik ordenagailuak erabiltzeko trebetasunen irakaskuntza mekanikoan Rafael Casado Ezagutzaren Gizartea garatzeko Ikerketa eta Ekintza Parte hartzailearen Foroaren (FIAP) lehendakariak dioenez, gaitasun hori ez da soilik ordenagailuak edo bestelako teknologiak erabiltzeko trebetasunen irakaskuntza mekanikoan oinarritzen, “sarean eta mundu birtualean segurtasunez eta eraginkortasunez mugitzen irakastea da erronka nagusia”. Eginkizun didaktikoa, beraz, “informazioa bilatzeko, sailkatzeko, ebaluatzeko eta aurkezteko ezagutzak lortzera bideratu behar da,
|
edukien
azterketa kritiko eta gogoetatsuaren bidez”, dio aditu horrek. Gaitasunen ebaluazioa Etorkizuneko gizartea garatzeko gaitasun digitalak duen garrantziaz jabetuta, Ekonomia Lankidetza eta Garapenerako Erakundeak (ELGA) Nazioarteko Ebaluazio Programan (PISA 2009) sartu du parte hartzen duten 17 herrialdetako (besteak beste, Espainia) 15 urteko ikasleen irakurketa maila formatu digitalean.
|
|
Hori dela eta, IRTAko ikertzaileek egindako azterlan batek aintzat hartu ditu urdaiazpiko egosiaren, beso onduaren eta indioilar bularkiaren enbutizioaren nutrizio eta zentzumen kalitatearen ezaugarriak, DHAz eta bitaminaz aberastutako dietak jaso zituzten animalien haragiarekin eginak, beharrezkoa baita lipidoen oxidazioa areagotzea saihesteko. Horretarako, ikerketa taldeak haragi freskoaren eta bere oxidazio egonkortasunaren eta gantz azidoen
|
edukiaren
azterketan oinarrituta egindako haragi produktuen nutrizio kalitatea ebaluatu zuen; kalitate sentsoriala, berriz, landutako produktuetan bakarrik zehaztu zen. Aztertutako indioilarrentzako eta txerrientzako dieta eta tratamendu espezifikoak ezarri ondoren, entzima antioxidatzaileen sistemaren jardueraren analisiak ez zuen esan tratamenduen artean aldaketa nabarmenak zeudenik.
|
|
Hasi berria daukat, baina hainbesteko interesa ikusita, beretzat hartzeko esan diot. Etxera eskatu ezean, nekez eskura nezake atzera, baina bestelako lanik
|
badaukat
azterketaren eguna heldu arte. Sekulako poza eman diot eta, alde egin baino lehen, hiztegi handi bat oparitu dit:
|
2012
|
|
Lanbideari dagozkion
|
edukiei buruzko
azterketa, hausnarketa, analisia eta ikerketa egiten laguntzea.
|
|
Mari Terek, burua aterantz okerturik egindako keinuaz, aita ohera eramatera doala esan dio. Iranzuk eta Mikelek ere unea profitatu dute, aho-zapiak bildu, eta nor bere gelara joateko, bihar
|
dauzkaten
azterketak prestatzen jarraitzera. Xabier eta biak besterik ez dira geratu mahaian.
|
2013
|
|
Orain garbikiago jakin dezakegu zein ildo defendatu zuen eta zein ziren ildo horren hari mutur desberdinak. Egin dugun
|
eduki
azterketa zabalak balio izan digu gerlaren inguruan ager zitezkeen gaien ezaugarri ezberdinen ikusteko, ikertzeko eta hortik ondorioen ateratzeko. Alde batetik, gerlari buruzko ezaugarri orokorrak neurtu ditugu, hala nola gerlako lekuak berak nola deskribatzen zituzten, gerlako bizipenez zer kontatzen zuten, gerlak soldaduen moralean eragiten zituen gorabeherak nola agertzen ziren eta abar.
|
|
Astekariaren
|
edukien
azterketan sartu aitzin, 1914an lehertu zen gerlak astekari hartan zer ondorio izan zuen azalduko dugu ondoko orrialdeetan. Alabaina, horrek lagunduko gaitu gerla garaiko Eskualduna ren argazki bat ateratzen eta, horren arabera, garatu zuten ildo editoriala eta politikoa hobeki ulertzen.
|
|
Irudia 2
|
Eduki
azterketa prozesuaren eskema. ........................ 40
|
|
Kazetaritzarako interesak euskarri gisa prentsa hautatzea eragin zuen, eta euskararenganako interesak, hizkuntza ikertzea. Lan hura aitzinatu arau, hizkuntza formak aztertzeaz gain,
|
edukien
azterketa ere interesgarria izan zitekeela argi gelditu zen, eta hurrengo ikerketa bati begira, euskarri haien edukia eta mezua ikertzeko ideia mamitu zen.
|
|
Desberdinak begiratu ondoan, Laurence Bardin eketa Patxi Juaristi Larrinagakproposatzen dituztenen alde egin da.
|
Eduki
azterketaren arloan sarturik, Christian Lerayere aztertu da.
|
|
Irudia 2
|
Eduki
azterketa prozesuaren eskema
|
|
|
Eduki
azterketaren prozesuaren eskema
|
|
Bernard Berelsonizan zen
|
eduki
azterketa metodologiaren aitzindaria. Berelsonen metodologia geroztik anitzek kritikatu zutela diote Jean de Bonville keta Laurence Bardinek, baina baita ere eduki azterketa metodo berriak proposatu dituzten guztiak haren metodologiatik abiatu direla.
|
|
Bernard Berelsonizan zen eduki azterketa metodologiaren aitzindaria. Berelsonen metodologia geroztik anitzek kritikatu zutela diote Jean de Bonville keta Laurence Bardinek, baina baita ere
|
eduki
azterketa metodo berriak proposatu dituzten guztiak haren metodologiatik abiatu direla. Lan honetan de Bonvillen eta Bardinen metodologietan jarri da arreta, testuaz gain testuinguruari ere garrantzia ematen diotelako.
|
|
Garrantzitsua zen testuingurua (politikoa, diplomatikoa eta aztertutako aldizkariari buruzkoa) azaltzea eta hautatutako hipotesia eta ikerketa galderen inguruan egitea
|
eduki
azterketa. Ohartu gara gisa bereko ikerlanak egin dituztenek ere eduki azterketaren bidea hautatu dutela, eta metodologia horrek eskaintzen duen malgutasunarekin jokatu dutela, testuinguruari eta hautatutako gaiei garrantzia emanez.
|
|
Garrantzitsua zen testuingurua (politikoa, diplomatikoa eta aztertutako aldizkariari buruzkoa) azaltzea eta hautatutako hipotesia eta ikerketa galderen inguruan egitea eduki azterketa. Ohartu gara gisa bereko ikerlanak egin dituztenek ere
|
eduki
azterketaren bidea hautatu dutela, eta metodologia horrek eskaintzen duen malgutasunarekin jokatu dutela, testuinguruari eta hautatutako gaiei garrantzia emanez. Edukia bere alde kualitatibotik aztertu dute bereziki, Lehen Mundu Gerra eta prentsa ikertu duten eta gorago aipatutako lanek ere.
|
|
|
Eduki
azterketa egiterakoan, indizeak sailkatzeko irizpideak finkatu, kategoriak sortu eta sailkapen zehatza egin da Bardin, Marie Christine d. Unrugeta Patxi Juaristi Larrinagajarraituz. Eduki azterketan sartu aitzin, testuinguruaren arloan, Eskualduna astekariaz beraz azalpenak eman nahi izan ditugu, ahal bezain xeheki.
|
|
Eduki azterketa egiterakoan, indizeak sailkatzeko irizpideak finkatu, kategoriak sortu eta sailkapen zehatza egin da Bardin, Marie Christine d. Unrugeta Patxi Juaristi Larrinagajarraituz.
|
Eduki
azterketan sartu aitzin, testuinguruaren arloan, Eskualduna astekariaz beraz azalpenak eman nahi izan ditugu, ahal bezain xeheki. Horren egiteko, Jacques Kayser renmetodologia hartu da oinarritzat.
|
|
B)
|
EDUKI
AZTERKETAKO DATUAK
|
|
Ondoko lerroetan azalduko dugu zein diren aztertzeko hautatu ditugun artikuluak eta zeinen arabera.
|
Eduki
azterketen metodologiaren arabera, ongi zehaztu behar da zein garai, gai eta euskarriz ari garen. Ikerketa hainbat fasetan egin da.
|
|
|
Eduki
azterketaren mamian sartu baino lehen, testuinguruaren azalpen bat eta gaiaren halako kokapen bat eginen dugu, aztertu dugun astekaria bera aurkezteko eta baita gerla gogora ekartzeko ere. Ez da testuinguruaren kokapen soila.
|
|
behaketa sistematikokoak (P P delakoan oinarrituak), analisi linguistikokoak, eta etnografikoak (Cazden en sailkapenean sozilinguistikoei erreferentzia egingo lieke). Mercer ek dio analisi linguistikoko ikerketak ez direla soziokulturalak, ez dutelako
|
edukiaren
azterketa aintzat hartzen eta ikasgelako diskurtsoaren egitura ohikoaren azterketa beharrezkotzat hartzen du,«... un procedimiento analítico que sea capaz de capturar los significados que los participantes transmiten o aportan en la actividad discursiva» (Coll eta Onrubia, 1992). Ikasgelako egitura ohikoa interakzioan oinarrituta dago, eta IRF siglaz adierazten da (I k trukea adierazten du, R k erantzuna eta F k feedback edo ebaluazioa).
|
2014
|
|
1 Hona hemen hiru libururen azalak, liburu horiei buruzko hiru testu, eta hiru testu horien
|
edukiaren
azterketa. Lehenik, erlaziona ezazu liburu azal bakoitza hari buruzko testuarekin.
|
|
Lehenik, erlaziona ezazu liburu azal bakoitza hari buruzko testuarekin. Ondoren, erlazionatu liburuei buruzko testuak eta horien
|
edukiaren
azterketak.
|
|
LIBURUEI BURUZKO TESTUEN
|
EDUKIEN
AZTERKETAK
|
|
3 Madalenako ospitalea zabalik edukitzearekin batera, Soreasuko Sebastian Donearen parrokia eta herriko garbitegia zabalik
|
edukitzearen
azterketa egitea, eta baita herriko merkataritzari eta ostalaritzari sareetan modu erakargarrian beraien berri eman dezaten laguntza posibleak luzatzea.
|
2015
|
|
Titulu zerrendak bakarrik, eta
|
eduki
azterketak bere hutsean, ez digu balio, eragin soziala ezagutu behar dugu, eta horrela bakarrik asmatu ahal izango dugu idazle, argitaletxe eta interesatu guztiok eragin gehiago izaten.
|
|
Eztabaidarenoinarriak ezagutu ahal izateko alderdi politikoen leku hartze linguistikoen azterketa burutu da.Horretarako, hizkuntzen gaineko alderdien proposamen politikoak eta ikusmolde ideologikoenikerketa bateratua bideratu da. Artikulu honetan EAEko bost familia politikoen artekoEAEko Legebiltzarrerako hauteskunde programen
|
eduki
azterketaren diseinua eta zenbait emaitzalaburtzen dira.
|
|
Alderdi politikoen hizkuntza politikak eta hizkuntza ideologiak maila diskurtsiboan lantzekoeduki azterketa teknika erabili da.
|
Eduki
azterketaren xedea testu edo mezuen inferentziabaliozkoak eta errepikagarriak egitea da (Krippendorf, 2004). Ikerketa lan honetan erabilitakoeduki azterketa proiektu honetarako apropos diseinatu da, Manifesto Project eta RegionalManifestos Project en metodologia oinarri hartuta.
|
|
Aldiberean, errealitate linguistiko eta eskumen politiko mailan dituzten parekotasunekaitik, emankorra litzateke Euskal Autonomia eta Nafarroako Foru Erkidegoko alderdi politikoenhizkuntza politika eta hizkuntza ideologiak Katalunia, Gales eta Quebec eko alderdi politikoekdituztenekin erkatzea eta modu horretan irismen zabalagoko nazioarteko ikerketa proiektuaplanteatzea. Norabide horretan, doktorego tesian diseinatutako
|
eduki
azterketa eredua lurraldedesberdinen arteko azterketa konparatiboetarako egokitzea litzateke xedea, hau da, alderdipolitikoen hizkuntza politikak eta hizkuntza ideologiak modu sistematikoan ikertzeko tresnaeraikitzea. Aldi berean, ikerketa barri hauek burutzeko zein orain artekoari jarraipena emateko, metodologia berriekin jokatzea ere aberasgarria litzateke.
|
|
Landa lana 2011n burutu zen: 852 galdetegi, 26 sakoneko elkarrizketaeta 16 neraberen Tuentiko profilen
|
eduki
azterketa baliatu ziren ikerketa osatzeko. Ikerlanakdeskribatzen duen testuinguruan aro analogikoko ikus entzunezko praktikak eta kontsumo ohituraberriak uztartzen dira, digitalizazioaren ondorioz sortu direnak.
|
|
Horretarako bi lan egin dira: sakoneko elkarrizketak, Simons-en aholkuei jarraiki (2011), komunikabide horietako arduradunekin; eta komunikabide horietako plataforma digitalaren
|
edukien
azterketa kualitatiboa.
|
|
|
Eduki
azterketa metodologia aukeratu da bertatik lortutako datuen bidez deskripzioa era objektiboan egin ahal izateko, era sistematikoan bai eta kuantitatiboan ere. Metodologia horri tiraka, kategorizazio bat egin da, unitatetan sailkatu ahal izateko jasotako datuak.
|
|
Nahita ere, azalpen osatuak ez dizkiegu emanen seme alabei; ez erantzunen orria, ez galderak bikainki eratuak
|
dauzkan
azterketaren galdeketa. Ez diegu emanen elurraren aritze ederra miratzen ahal den bibelot hauskor bat, jabe xaloaren eskuak anpulua eragiten duenero.
|
|
Zarata politikotik kanpo jorratu zen fusioaren negoziazioa. Prozesu haren koordinazioaz Francisco Iribarren garaiko Nafarroako Ekonomia kontseilaria arduratu zen, baina
|
edukien
azterketa aurrezki kutxarekin erlaziorik ez zuten kanpoko bi erakunderen eskuetan utzi zen, bata finantza arloan bestea juridikoan. Zazpi hilabeteko isilpeko lanaren ostean, 1999ko urrirako gida-lerroak zehaztu zituzten.
|
2016
|
|
Duela gutxira arte, ikuspegi estua
|
zeukan
azterketa taldeak.
|
2017
|
|
Jakina, bi gorputzak lokatzez beterik eta bustita zeuden, eta gainbegirada batez noiz hilak ziren ez zegoen esaterik, baina Potts Countyn ez
|
daukagu
azterketa zientifiko eta ikerketa sakonik egiteko tramankulurik. Gauzei tankera bat hartzen badie jendeak, hala gertatu direla komentzitzen dira.
|
|
mintzaira pobretua, eduki pobretua, mintzairaren presioa, arreta galtzea, tangentzialtasuna, deskarrilatzea, inkoherentzia, logika falta, neologismoak, hitz gerturatzea, zirkunstantzialitatea, helburua galtzea, pertseberazioa, ekolalia, blokeoak, mintzaira artifiziala eta autorreferentzia. Pentsamenduaren
|
edukiaren
azterketa, besteak beste deliriozko ideien eta haluzinazioen presentzia, kasu gehienetan kaltetuta egongo den mintzairaren bidez egin dugu. Naturala da ondorioztatzea, beraz, gaixo elebidunen hizkuntza aukerak pentsamenduaren edukiaren azterketa egiteko orduan nolabaiteko eragina edukiko duela.
|
|
Pentsamenduaren edukiaren azterketa, besteak beste deliriozko ideien eta haluzinazioen presentzia, kasu gehienetan kaltetuta egongo den mintzairaren bidez egin dugu. Naturala da ondorioztatzea, beraz, gaixo elebidunen hizkuntza aukerak pentsamenduaren
|
edukiaren
azterketa egiteko orduan nolabaiteko eragina edukiko duela.
|
|
Mintegi saioak bideoz grabatu, transkribatu eta
|
edukien
azterketaren bidez analizatu dira arreta tutoreek emandako laguntzetan jarriz. Tutoreek eskaintzen zituzten laguntza diskurtsiboak aztertzeko 23 laguntza motaz osatutako kategoria sistema garatu zen ikertaldean, hiru multzotan banatuta:
|
|
Baina, elkarrizketei esker jakin da, bi azterketa ezberdin egiten direla ebaluazioa gauzatzeko. Bata,
|
edukien
azterketa eta konpetentziei dagokiona bestea. Gaineratu behar da, irakasleek kezkak plazaratu dituztela konpetentzien ebaluazioari dagokionez.
|
2018
|
|
Bertsozaletasunaren Azterketa Soziologikoa jada sistematizatua
|
daukagun
azterketa bat da: bitartean egin zen lehendabizikoa, artean bigarrena eta artean egindako hau da hirugarrena.
|
|
Horrek ez du erran nahi Txapelketa honetan ez denik izan gogoeta berri eta interesgarririk, deblauki batzuetan, hitz erdika eta finezia handiarekin beste batzuetan. Kantatu diren
|
edukien
azterketa sakona egiten hasiz gero, altxor handia aterako genuke.
|
|
Ia, eta zer irakaspen
|
dauka
azterketak ez gainditzeak?
|
2019
|
|
Behin datuak bilduta, eztabaida taldeetako elkarrizketak transkribatu dira ondoren aztertzeko. datuen analisia egiteko
|
eduki
Azterketa (Content Analysis) erabili da modu deduktiboan (Mayring, 2000, 3 or.). Alegia, edukiak eta eztabaida taldeetako aipuak goitik behera kodifikatu dira aurrez zehaztutako kategoriatan (ikus II. eranskina). hala ere, partaideek eurek gidatu dituztenez elkarrizketak, aurreikusi gabeko auzi eta ideiak mahaigaineratu dituzte. Ondorioz, modu induktiboan kategoria berriak gehitu eta eraiki dira, baita aurrez zeudenak osatu ere (ikus III. eranskina).
|
|
Ingeniaritza estimuluaren aurrean jasotako
|
edukien
azterketa analisi prototipikoaren bidezegin da (Bonnec, Roussiau eta Verges, 2002), Verges en EVOC2003 programa informatikoarenbidez (Verges, 2003c).
|
|
Inkestako galderen erdiak baino gehiago beterik dituzten inkestak hartu dira kontuan (16 galdera baino gehiago) eta zehaztu gabeko galderak 99 balioarekin identifikatu dira. Elkarrizketak aztertzeko
|
edukiaren
azterketa kualitatiboa egin da (Johnson eta Christensen, 2000). Elkarrizketaren gidoiaren arabera, elkarrizketaren edukia kategoria eta azpikategoriatan sailkatu da.
|
|
C1 irekia EGA bezalakoxea da; hau da, edozeinek
|
dauka
azterketara aurkezteko aukera. Deialdi itxira aurkezteko, berriz, derrigorrezko baldintza da euskaltegi batean izena ematea, edozein euskaltegitan, ikastaro bat egitea eta hori gaindituta egiaztatzea, nolabait, azterketara aurkezteko maila.
|
2020
|
|
Lan ordainduan (I. Kapituluan), ez ordainduan (II. Kapitulua) eta ongizate erregimenean (III. Kapitulua) ematen diren erlazio patriarkalak neurtzeko iturri ez zuzenak eta
|
eduki
azterketa erabiliko dira nagusiki, nahiz eta sakoneko elkarrizketak ere barneratuko diren (IV. Kapituluaren oinarria izango baitira):
|
|
Astelehenean
|
daukadan
azterketa prestatzen hasia naiz. Horri helduko diot orain.
|
|
Ikerketa honetan, horixe egin dugu; alegia, elkarrizketen irakurketa sistematikoa egin dugu, mezuen
|
edukiaren
azterketa sakona egiteko eta ezagutza erlatiboen inferentziarako, betiere testuinguru soziala (mezuen ekoizpena eta harrera) kontuan izanik. Parte hartzaileek emandako mezuetatik dedukzio logikoak eta justifikatuak ematen saiatu gara.
|
2021
|
|
" ETAren agiriak egoera politikoaren azterketarako funtsezko klabeak eta gatazkaren konponbidearen inguruan kontuan hartu beharreko ideiak aipatzen ditu. Gizarteak eta eragile sozial eta politikoek
|
edukiaren inguruko
azterketa eta gogoeta egin lukete.
|
2022
|
|
Hala ere, dena aprobatzen zuen, doi doi bazen ere. Eta sen berezi bat
|
zeukan
azterketetako galderei aldez aurretik igartzeko.
|
|
Horregatik, lehenik eta behin, mugimenduak identifikatu dira eta mugimenduen araberako
|
eduki
azterketa egin da. Behatu diren mugimenduei dagokienez, 4 taulan ikus daitekeen bezala, Hylandek identifikatutako bost mugimenduak identifikatu dira, eta, horiez gain, Antolaketa (ANT) izena eman zaion beste bat identifikatu da.
|
2023
|
|
Horretarako, zehazki baliatu diren metodoak"
|
eduki
azterketa, iturri ez zuzenen azterketa eta iturri zuzenen azterketa" izan dira. Eduki azterketa testu batetik baliagarriak izango zaizkigun inferentziak ateratzeko erabiltzen den ikerketa teknika da (Juaristi, 2003:
|
|
Horretarako, zehazki baliatu diren metodoak" eduki azterketa, iturri ez zuzenen azterketa eta iturri zuzenen azterketa" izan dira.
|
Eduki
azterketa testu batetik baliagarriak izango zaizkigun inferentziak ateratzeko erabiltzen den ikerketa teknika da (Juaristi, 2003: 215).
|