Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 634

2003
‎...nbertzea, etaeskolemaileonakarthamendatu zionezkasurikegitekoholakotentamendueri: sainduhandienekere bazituztela; bertzaldeliburuerisoberaemanazela, jakitateanezzela barnegisartubehar; hobezuelaElizaAmasainduaribibegiakhetsirik jarraikitzea, nahibazuensegurikberelehenagokobakegozohura berrizbildu.Gutizgehieneriaskizaizkotenaholkuedokontseilu horiek, ezziotenEtchepareberatzaribihotzasumindubaizik:? Zer ! aphezakberakjakitatearenbeldurdirabada. Argigaldezdoakotenaribegiakhetsiketakito??. Larraldeadixkideariezzionhitzikerranholakorik, bainanbereakgolkoanurrunduzitzaionaskodenborarentzat.
Zer , hildezadanihizibathoinederra?
‎...ureganatuz.Soilik Gouldenpozakhandiagotuahaldizuunehorretako magia.Eta, izatez, Gouldpozarenpozezdabil, ezinagouros, Ekainekoakbaitiraikusidituen lehenlabar pinturajatorrizkoak.Orduraartelabar arteaikustekosuertatuzaizkionaukeretanbetierreplikakizandirabegiaurreanedukidituenak.Etadenokdakigu, hainbatetanidatzidu eta, norainomaiteduen benetakotasuna, zeindesatseginegitenzaizkionbizipen, bikarioak?. Zer nahigisaz, nekezlortukodutlerrohauetanislatzea Ekainbaitakoilunpean biziizandakoleinurua.
2007
‎Nahi badugu egin ditzaten ganbaretan lege batzu erlijionea fagoratuko eta errespetatuko dituztenac, ez ditzagun eman gure bozac Seroren eta Freren kasatzeko, katichimaren eta othoitzaren eskoletaric khentzeko, aphez gaien bokazionearen gibelarazteko eta erlijioneko zeremonien trabatzeko legeac ginen dituzten deputatuentzat, Zer den girichtinoen eginbidea bozkatzeko behar orduetan Eskualduna, 1889ko apirilaren, 1a.
‎Bilbaoko jendea alegera zen Francoren soldadoak ikustearekin... Zer atsekabe guretzat eskualdunak ikustea, komunichtekin eskuz ikustea, tresna berak eskuetan, Francoren soldadoen kontra... Bazutena arrazoinik aski komunizteri laguntza emaiteko?
‎Guzia prantsesez. Zer
‎Zertako ez? Zer dugu bada eskas gizaki berezi bat egiteko? 350 Philippe Veyrinen hitzetan, aldiz, Grand historien351 zen Camille Jullian.
‎La, ttek euskaratua). Zer dakigu Leizarragaz, 1972, 83 orr.
Zer ziizte, Pinay ren alde ala kontra?, Charles Maurras hil da girixtinoki, Frantziako Politikaren ahulezia..., Ene xixtima...,.
Zer da, lma tzarra?,.
2008
‎Kontraesan horretan murgilduta daude administrazioak. Zer egiten dute aurre egiteko. Ba...euren artean denetarik dago.
‎historia>/ > istorio> (bata nahiz bestea étimo edo erro berdina dute, gaur egun erabat desberdinak izanik). Zer esanik ez serorari> buruz (Hegoaldean batez ere elizaren eguneroko ardura duen eta zenbaitetan apaizari laguntzen dion emakumea, sakristauaren emaztea batzuetan, eta Iparraldean batez ere moja bezala erabilia) eta bere eratorpenak (serorategi, > ro > ragai, > rorago, > roratu, > rora etxe); > rora> SORORE latinetik dator, eta bukaeran duen? ...
‎Are gehiago, Larramendiren lanari begiratzea guretzat nahitaezkoa dela esango genuke. Zer dela eta. Larramendik hizkera espezializatuek, berbarako, zuzenbidekoak?
‎Kontua hauxe da: Zer da euskara garbia. Eta zein puntutan bihurtzen da euskara euzkera> garbija> edo" euskañol"?
Zer da (r) i> buruz> hori. Itzultzaileak, acerca> de? > itzultzeko erabili duena.
‎Ipuin bildumak, ahozkotik eta idatzitik jasoak eta haien azterketa sakon edo arinagoak ugariak dira gure artean eta beste hizkuntzen kultur altxorraren bildumetan. Zer esan dezakegu guk orain arte esan ez denik. Ikus dezagun:
‎Lantalde horrek, Jagon saileko Euskalkien> hor hitz egingo du, aztertuko du eta, halako adostasunik lortu eta onduz gero, Euskaltzaindiari proposamenen bat egingo dio. Zer nolako proposa mena egingo dion ez dakit, baina lantalde horrek zerbait proposatuko dio Euskaltzaindiari: alegia, esango dio zer nola jokatu lukeen Euskaltzaindiak lantalde horren iritziz.
‎Eta eskolako hizkera zuzena bada! Zer egiten dugu ikasleak matematikako edo fisikako problemen ebaz pena euskaraz egiteko gai izan eta, eskolakoa edo liburuetakoa ez den bertze mintzo batean ari den norbaitekin bi minutuko elkarrizketa xume bat izateko gai ez badira. Zerbaitek huts egiten du hor.
‎Normala da, bestalde, administrazioan, arduradunek beren admi nistratuekiko tratua berauek ongien ulertzen duten moduan izatea, edo apaizek ser moiak beren herritarren euskalkian egitea. Zer esanik ez, eskola ikastoletako ume gehienek euskara aski homogeneoa egiten duten herrietan, andereñoek, beren lana behar bezain ongi egin nahi badute behintzat, ondo kontuan izan lituzkete tokian tokiko euskararen ezaugarri nagusiak, lexiko aldekoak batez ere, haurrekiko lehen harremanak arrotz eta beren aita amen hizkeratik urrunegi gerta ez daitezen.
‎1 Zer esanik ez, beharra ez da bat eta bera izan Nafarroako> Aldizkari> Ofiziala> edo administrazioko departamentuetako ohar eta izkribuak itzultzen aritu direnena, edo eskolan eta euskaltegietan irakasten ari izan direnena. Lehenek, jakintza arlo askotako hitz eta esamoldeak behar izan dituzte eskura, maiz horien gabezia latza sumatu bada ere?, askotan hizkera administratibo zurrun eta ulergaitzean idatzi hitz eta esapideak itzultzeko (edo itzultzen ahalegintzeko).
Zer dute, baina, guztiek batean?
‎3.2.1.> Zer nolakoa> den
Zer erran nahi du perifrasi horrek. Holako esaldiek zalantza izpia ageri dute, orain arte ikusi dugun bezala.
Zer desberdintasun dago, erranahiaz, bi esaldi hauen artean: (33) egunero> gaten> bear> izeten> zuen
‎Integrismoa nagusi zen garai bateko Barojaren antiklerikalismo amorratua ez da nahikoa bi munduen arteko, hau da, euskal munduaren eta Barojaren (edo Unamunoren) arteko haustura bere neurrian juzkatzeko. Zer gertatzen da Euskal Herri zaharra (ez Bilbo eta ez Donostia), baserri eta herrixketakoa, euskal giroko jende isil hura hain gertutik ezagutu eta hain gertu izan zituen Baroja hark hainbeste etsai sortzeko euskal politikarien eta kultura jendearen artean. Egia da izan zuela defendatzailerik, esate baterako Koldo Mitxelena, eta itzultzailea ere aurkitu zuela Jon Etxaiderengan.
‎neorruralismoa. Zer den nagusiki hego-amerikarren errealismo magikoan inspiratzen den korronte literario hau. Bada, hiri euskadunik ezean begirada hiritarraz begiratu nahi zitzaion euskal paisaia naturalari, mundu erruralari?, bere itxitasuna, bere anti unibertsaltasuna, hitz batean bere izaera anti literarioa modu trajiko batean salatuz, ikuspegi honen paradigma eta dudarik gabe harribitxi literario konparaezina Atxagaren« Esteban Werfell» kontakizuna litzatekeelarik.
Zer eskaintzen dio, baina, Madrilek Gasteizek eskaintzen ez dionik. Dudarik gabe, beti ere Casanovaren definizioaren arabera, hiriburu literario batek ezinbestekoak dituen bi ezaugarriok:
‎atzizkiren erabilera zuzena argitzeko, bestetik. Zer esanik ez, azken urteetan sortutako hainbat hitz eratorriren zuzentasunaz erabakiak hartu ahal izateko erabakigarriak izan dira azterketa hauek.
‎Irritsa ta zekinantzia (94.o.) Zer dirade bi bizio hetara larrütü diradeanak, sükarra> bihotzean, beroak ezetare hotzak pausürik eztereienak, alkhantzatzen badüe opatü nahi züena, zorthü hon batetik bigerreneala igaranbik daude errerik.
‎– Zer zuen izen gizon hark?
Zer ekarri du euskal literaturaren kritikagintzan Pierre Lhande-k XX.garren mende hastapenean. Galdera horrekin bukatzen ahal dugu Lhande-ren kritikagintzaren errepaso hori.
‎Horregatik ez zait pisuzkoa iruditzen oraino egoera eznormal hori pairatzen dutenen erabilera ez homologatua Hegoaldekooi eredugarritzat aurkeztu nahi izatea. Zer pentsa eman luke, bestalde, Iparraldeko idazle klasiko zahar zein berrien berredi zio gehienak non eta Hegoaldean argitaratzeak, Etxepare bienak barne.
‎Gatozen azalpenaren muinera. Zer dio Villasantek, funtsaren funtsean, alde> atzizkiaz eta talde> hitzaz edo, atzizki, az. Liburuxka hura zabalkunde lanerako pentsatua izanik, ezer gutxi dio atzizki bakoitzaz.
‎Bata eta bestea kontuan izango da, beraz, saio hone tan. Zer dio OEHk, hortaz, alde> elementuaz?
‎Oker al zebilen Azkue? Zer dio dokumentazio lexikal kontrastatuak. Zer diote erdal itzulpenek?
‎Zer dio dokumentazio lexikal kontrastatuak? Zer diote erdal itzulpenek. Zer dio euskarazko erator pen morfologiak, Azkueren garaitik beretik hasita?
‎Zer diote erdal itzulpenek? Zer dio euskarazko erator pen morfologiak, Azkueren garaitik beretik hasita?
‎Beti, ordea, ez. Zer du alde k, gainerakoen pareko. Zer du berezi?
‎Zer du alde k, gainerakoen pareko? Zer du berezi. Bi galdera horiei erantzun nahi zaie, hurrengo punturako bidea zabaltzeaz gainera, honako atal honetan.
Zer erabilera eremu ditu, nagusiki, alde> atzizkiak. Zein ageri dira ohiko hitz altxorrean eta aspaldi bateko toponimian?
Zer nolako erabilera eremuetan ageri da multzo eta aniztasun adierako
Zer gertatzen da, ordea, c), d), e) eta f) sailetakoekin. Hor ez dago au rreko bi sailetan bezalako oinarri dokumental zabal eta argirik, aldeko zein kontrako baieztapen sendorik egin ahal izateko.
‎Adibideak ikusi ditugu: (h) aitzalde, > > mendialde, > (h) aranal > de> (cf. haranaga), > gailurralde, > arenalde> (cf. areatza> eta arenaza), > lega > rralde, aialde> eta harrialde.> Zer dio sail honetako ebidentzia doku mentalak?
‎etxalde> (etxalte), > olalde, > bordalde> (bordalte), > eiheralde> (eiheralte), > errotalde, > labalde> eta zubialde. Zer esan liteke, adibide horien gaineko ebidentzia doku mentalaz. Etxalde> (etxalte) eta bordalde> (bordalte) kasuetan nahiko garbi dago, gure ustez, alde3> adiera dela hurbilenekoa.
‎Aurrerantzean, eta hil arte (hirurogei urtetan zehar), Bilbon bizi eta Bilbon lan egin zuen. Zer gehiago behar da Azkue bilbotar kontsideratzeko. Hortaz hiria ez zen inondik arrotza Azkuerentzat.
‎Hori guztia horrela da, baldin Hondarribira etorriko den jendea Hendaiara etorritakoa edo horien parekoa bada. Zer gertatuko da, ordea, Aranak bere euskaltzale­jende xumea mobilizatzen badu. Hortxe baitago koska:
Zer egin. Sabinoren jarraitzaileak kongresutik baztertu eta batzarra soilik adituekin (Arana Goiri barne) antolatzen bazen, jeltzaleekiko haustura gerta zitekeen eta ortografia komun bat finkatzeko asmoa zapuztu.
‎Eta Azpeitian dotrinaren euskarazko irakaskuntza berreskuratu bazen, hein handiz bertako artzipresteak egin zuen ahaleginagatik izan zela pentsa liteke. Zer gertatu ote zen halako eliz agintari euskaltzalerik ez zegoen herrietan. Ziurtzat eman daiteke toki askotan diktadurak euskal katiximaren irakaste soila bera ere iraungi zuela, gaztelania hutsezko hezkuntza ezarriz milaka euskaldunei.
‎Izan ere, ikasketa guztiak gaztelaniaz burutu zituztenek, are euskaldun zaharrak zirenak, ez zuten posible Azkueren ikasgai bakan batekin euskaran eta euskaraz aditu bihurtzea. Zer zen ikasten zutena?
‎¿ Zer bear da Oñati izan daitean aurrerantzean, eunki edo siglo onen erdiraiño izan dana. Euskaldunak irakasle izatea, erbestekoen mendean gaur legez (1) ez egotea, geure zazpi errialdeak eurentzakotutea ta Euskalerriko berbetea edo izkera, Lege zaar da Kondaira edo Istoria irakastea.
‎Izen onekaz gure artean ostatuak, albistariak, ontziak eta beste gauza asko sortu dira. [...] ¿ Zer esan gura izan dabe esakera orrek. Gauza iakiña da.
‎Alemania, Carolin­as iateko gogoak dauka isillik. ¿ Zer iazoko da. Espaiñia mamin barik geldituko dala igarteko ezta buru andirik bear.
‎Baña EUZKO­DEYA, k ezeban ordezkaririk bidaldu. ¿ Zer dala­ta. Ara:
‎Ondoren, 1920ko urtarrilean, Euskaltzaindiak lehen araua eman zuenean, sabindar moldeko ortografia onartu arren, jeltzalerik muturrekoenak ez ziren baretu. Zer ez ote zen gertatuko arautzean sakonago joz gero. Horixe pentsatu bide zuen Azkuek.
Zer esanik ez, euskararekiko jazarpen zuzena ere indarrean mantendu zen luzaz: Euzkadi egunkariko euskarazko testuak, estatu­kolpe aurretik egunkariak zituen hamabi orrietatik egunero ia orrialde bete hartzen zutenak, ez ziren 1923ko urri, azaro, edo abenduan gehiago agertu, ezta 1924 urte osoan ere, ez 1925ean.
‎Lehenengo eta behin zer egin euskara aspaldi galdu zen eremuetan? Zer egin Santurtzin, Gasteizen, Tafallan eta Baionan. Garbi dago Euskara Batutik abiatu behar dugula eremu erdaldunetan, baina garbi dago, era berean, Portugaleteko euskaldun berriak bizkaitarrekin izango duela harremanik gehien, eta hala Gasteizkoak bizkaitarrekin eta gipuzkoarrekin, nafarrekin Tafallakoak, eta Lapurdi eta Nafar roa Beherekoekin Baionakoak.
2009
‎Horrelasortu ditugu bertso eskolarakobertsolari tipoak, geurelanean asko laguntzen digutenak. Zer diren bertsolari tipoak. Desiderio La la la, XeruAhobero,, Bexelas, Ea MeaPantxik, aBaldintzas... etaantzeko bertsolariak.
‎Zein damintzatubeharra den Lekuona hura? ? Zer –gisazmintzo da?
Zer da Euskaltzaindia, zer egin du orain arte, zer egiten ari da orain eta zer egiteko asmoa du hemendik aurrera. Galdera horiei erantzuteko ahaleginaren emaitza da esku artean duzun liburua.
‎Eta egin bear litzakenaren gaiñean aburu berdintsuak izanda ere, aburu oiek egi biurtzeko orduan, garaiean, sarriaskotan bide ezberdiñak daramazkigula ikusten da. Zer gertatzen ote zaigu, ba. Esan deguna:
‎Egia esan, 1970eko uztaila bitarteko agiriei erreparatuz gero, ikusten da gomendio bakarra hilen izenei buruzkoa dela. Zer dago barnean. Krisialdi instituzionala, M. Lekuonak ez baitu Arantzazukoa onartzen eta erakundea hausturaren atarian dago.
‎Eraso mediatikoak luze iraun zuen, artikulu eta liburu bidez. Beren bitarteko propioez baliatu ziren, hala nola, Kardaberaz bazkuna eta aldizkaria, Euskerazaleak elkartea, edota Zer , Saski Naski eta Agur aldizkariak. Baina ez dute horietan bakarrik argitaratu, kalte gehien egiteko moduan aritu ziren komunikabide handietan, eta erdaraz.
‎Goazen helburuz helburu. Zer neurritan bete da lehen helburua, Euskaltzaindia berritzearena?
‎Urte gutxitan kide berri batzuk sartu dira, eta euskaltzainaren soslaia aldatu egin da, neurri batean. Zer ezaugarritako euskaltzainak bilatu dituzue?
Zer eratako neurriak?
‎Euskaltzainburu gisa helburutzat dituzun eginkizunen artean aipatu duzu, elkarrizketa hasieran, euskararen instituzionalizazio mailan sakontzea ere. Zer esan nahi duzu?
‎Beste hizkuntzen akademiekin harremanak estutzeko eta elkarlana bultzatzeko asmoa ere baduzue. Zer dela eta?
‎Euskaltzaindiak lege aitorpen osoa du Hego Euskal Herrian, baina Frantzian onura publikoko erakundea da. Zer neurritaraino asetzen du Euskaltzaindia aitorpen horrek?
Zer asmorekin hartu zenuen kargua?
2010
‎Azken modulua, bosgarrena, erretorikaz ari da. Zer diren gauzak: hasieran baztertu erretorika hura berriz datorkigu mahai gainera, sermoiaren karakterizazioa laguntzera.
Zer esan konklusio orokor gisa?
‎zergatik behar dugu modulua metodologia gisa? Zer abantaila ekartzen digu horrela planteatzeak. Gure ustez, modularitateak ahalbidetzen digu corpuseko testuen konplexutasunari aurre egitea, izan ere, testuaren gaineko hegaldiak (volet) egitea ontzat ematen digu, egindako hipotesien arabera beti, eta uko egin gabe mintzairari buruz dugun ikuspegi interaktiboari eta historikoari.
‎Ildo beretik, Fray Bartolome karmeldarrari eskaini zaio lan azterketarik ordena bereko ikerlarien edota aldizkarien eskutik (Karmel 1999; 1999). Zer esanik ez Mogeli ere, apaiz sekularra izanagatik Agirre bezala, ezin ahaztu Peru> Abarca> idatzi zuela. Zoritxarrez, Agirreren argitara gabeko lanak Euskaltzaindiko Azkue Bibliotekan dautza, oraingoz, lo eta zain.
‎Bada alderdi harrigarri bat Agirreren bizitzan. Zer ikasketa egin zuen. Ez dago datu zehatzik zer eta non ikasi zuen esateko.
Zer esan daiteke egitura eskema horren semantikaz eta zentzu esanahiaz. Esan daiteke Eracusaldiac> obraren hiru liburukien bidez, obraren egileak ia urte guztiko jai eta misterioak jorratzen dituela, eta ia urte guztirako balioko lukeen plangintza oso bat dakusagula.
‎lehenik, Wittgenstein-ek (2002 [1958]) ondorioztatu zuen hizkuntza bat hitz egitea praktika eta ekintza sistema oso batean murgiltzea dela, hau da, hizkuntza jokoak egitea, eta, beraz, hitzekin gauzak> egitea.> Beste filosofo bat, John L. Austin (1911), izango zen hitzak erabiltzeagatik zein gauza mota egiten ote dugun sistematikoki ikertu zuena. Zer gauza egiten dira hitzekin. Gure corpusera itzulirik, eta jada ikusirik sermoiak testu direla (edo produktu makro egituratu bat), zera galdetzen dugu orain:
‎Zertara atera zen sermoilaria plazara? Zer erdietsi nahi zuen sermoia den testuaren bidez. Hipotesipean jarriko dugu sermoia hizketa egintzen teoriaren argitan zedarri daitekeela, eta, beraz, lan horri ekingo diogu jarraian.
‎– Zer erlazio edo zer zerikusi dago enuntziazioaren eta esanahiaren artean. Enuntziazioa corpusari erantsi behar zaion gehigarria da eta corpusa enuntziatua.
Zer esaten da horietan pertsona izenordain hauei buruz?
‎NI horiek ere biografikoak direla esan daiteke (hala ere, bigarrena esatariari legokioke). Zer gertatzen da ondoko adibide honetan?
‎Horregatik dira ugariak nominalizazioak (Plat> testuetan horren ugari den Otseguitea, esaterako); izan ere, nominalizazioak aktualtze indar ahula du. Ildo beretik interpretatu behar dira zenbait aditzen flexioak( Zer eguin dezaquegu...), zenbait esaldi mota, galdera erretorikoak, apelatiboak, bokatiboak edo harridura markak ere (Nere Jaungoicoa!). Esan bezala, egitura linguistikoak ko enuntziazioa eta ber enuntziazioa errazten du eta posible egiten.
‎Interesgarria da oso goiko NIC> (edo> nere> ordez> bestec) > hori. Zer esan nahi du. Nor da bestec?
‎Nor da bestec? Zer erreferentzia du. Bestec hori da Eracusaldiac> obraren hasieran datorren Notaren hartzailea:
Zer ezaugarri ditu partizitazioak. Lehena eta garrantzitsuena zera da:
‎Asko eta asko dira horrelako hetereogeneotasun adierazleak. Zer azalpen eman ahots iturri zehazgabe horiei. Ze funtzio lukete zehazgabeek?
Zer esan marka zehazgabe horien erreferentzia modua dela-eta? (hots, gisa honetako oposizio batean agertuko litzatekeena:
‎Irakurleak berehala antzematen du aipu ugaritasuna edo puztutasuna; inflazioaz ere hitz egin dugu. Zer interpretazio egin horretaz. Zein da ugaltasun horren elkarreragin balioa?
Zer interpretazio egin. Ze konnotazio balio erantsi du aipugintzak?
Zer errepikatu bereziki, Bibliako pasarteak eta parabolak. Francisco Terrones del Caño erretorikaren teoriko famatuak, Biblia hatzen du predikaziorako iturri agortezin gisa:
Zer aterabide dugu, hortaz, erretorikaz jarduteko ez badugu aintzat hartuko ez troposen erretorika, ez argudiatzearen erretorika. Zirriborratzen ari garenez, erretorikaren> dimentsio sozial eta historikoan ulertuta.
‎Irakaskuntzaz gainera gizarte bizitza osoa zein egoera soziolinguistikotan zegoen gogoratu behar da, eskola bidez lortutako emaitzak bere testuinguru naturalean kokatu ahal izateko. Zer egoera soziolinguistikotan zeuden euskara erdarak 1970ean, 1975ean edota 1980an, euskararen normalkuntza legea indarrean sartu aurretik. Zenbatek (eta nork) zekien euskaraz hitz egiten, eta zenbatek irakurtzen edo idazten?
‎Nolakoak ziren hiritar batzuen eta besteen euskara erdarei buruzko iritziak eta jokabideak? Zer egoeratan zegoen hemengo hezkuntza sistema, euskarazko irakaskuntza martxan jarri ahal izateko. Zer aurrelan egin ziren horretarako, Gobernu Zentralean eta Eusko Kontseilu Nagusian, EEN onartu eta aplikatzen hasi baino lehen?
‎Zer egoeratan zegoen hemengo hezkuntza sistema, euskarazko irakaskuntza martxan jarri ahal izateko? Zer aurrelan egin ziren horretarako, Gobernu Zentralean eta Eusko Kontseilu Nagusian, EEN onartu eta aplikatzen hasi baino lehen. Puntu horiek aztertu nahi ditugu berariaz, labur labur izango bada ere, txostenaren lehen parte honetan.
‎Eta eskoletan? Zer trataera zuten euskara erdarek eskola munduan. Esana dugu, labur labur bada ere, giza arteko moldaera nagusiaren errainu zela eskola munduko mintza eta idatz jarduna.
‎Epaiak epai eta azalak azal gatozen, ordea, mamira. Zer du EENren mamiak berezirik?
‎zer neurri hartu dituzte Herri aginteek, azken hogeita bost urtean, EEN legea arauzko xedapenez osatzeko? Zer neurri hartu dira Madrilen, Gorteetan eta Gobernu Zentralean. Zer neurri hartu dira Legebiltzarrean, eta zer neurri Eusko Jaurlaritzan (batez ere Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailean), euskara eskola munduan normaltzeko?
‎Zer neurri hartu dira Madrilen, Gorteetan eta Gobernu Zentralean? Zer neurri hartu dira Legebiltzarrean, eta zer neurri Eusko Jaurlaritzan (batez ere Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailean), euskara eskola munduan normaltzeko?
‎Bi maila bereiz litezke hor, legea nork sortu duen kontuan izanik: Zer egin dute Madrilgo Gorteek. Zer egin du Legebiltzarrak, bere aldetik?
‎Zer egin dute Madrilgo Gorteek? Zer egin du Legebiltzarrak, bere aldetik. Has gaitezen lehenengotik.
‎arauzko xedapenez gainera zer neurri hartu dituzte EAEko Herri aginteek, azken hogeita bost urtean, EEN legea hezurmamitzeko? Zer aplikazio operatibo (ez normatibo) izan du EEN legeak eskola esparruan. Batez ere EEN legearen bigarren kapitulua, hezkuntzari buruzkoa, hartu behar da kontuan aplikazio operatibo hori aztertzeko110 Zer egin da hezkuntza alorrean, EEN legea aplikatu eta garatzeko?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
zer egin 60 (0,39)
zer esan 51 (0,34)
zer gertatu 26 (0,17)
zer ukan 24 (0,16)
zer nahi 16 (0,11)
zer nolako 15 (0,10)
zer ere 13 (0,09)
zer neurri 13 (0,09)
zer ez 8 (0,05)
zer ordu 7 (0,05)
zer erran 6 (0,04)
zer ondorio 6 (0,04)
zer ote 6 (0,04)
zer uste 5 (0,03)
zer ari 4 (0,03)
zer ekarri 4 (0,03)
zer jakin 4 (0,03)
zer arraio 3 (0,02)
zer bada 3 (0,02)
zer egon 3 (0,02)
zer ezaugarri 3 (0,02)
zer gauza 3 (0,02)
zer ikusi 3 (0,02)
zer aditz 2 (0,01)
zer agertu 2 (0,01)
zer alderatu 2 (0,01)
zer alegrantzia 2 (0,01)
zer axola 2 (0,01)
zer balio 2 (0,01)
zer behar 2 (0,01)
zer berri 2 (0,01)
zer berrikuntza 2 (0,01)
zer bertze 2 (0,01)
zer desberdintasun 2 (0,01)
zer eder 2 (0,01)
zer egoera 2 (0,01)
zer elementu 2 (0,01)
zer entzun 2 (0,01)
zer era 2 (0,01)
zer erokeria 2 (0,01)
zer gau 2 (0,01)
zer gaztigu 2 (0,01)
zer gelditu 2 (0,01)
zer hartu 2 (0,01)
zer ibili 2 (0,01)
zer interpretazio 2 (0,01)
zer isildu 2 (0,01)
zer izen 2 (0,01)
zer izenordain 2 (0,01)
zer jan 2 (0,01)
zer leku 2 (0,01)
zer liburu 2 (0,01)
zer maila 2 (0,01)
zer modu 2 (0,01)
zer mota 2 (0,01)
zer munta 2 (0,01)
zer oinaze 2 (0,01)
zer ondasun 2 (0,01)
zer pentsatu 2 (0,01)
zer sari 2 (0,01)
zer zerikusi 2 (0,01)
zer Beñat 1 (0,01)
zer abantaila 1 (0,01)
zer adierazi 1 (0,01)
zer altzairu 1 (0,01)
zer antsia 1 (0,01)
zer aplikazio 1 (0,01)
zer ardura 1 (0,01)
zer argudiatu 1 (0,01)
zer argumentu 1 (0,01)
zer asmo 1 (0,01)
zer aterabide 1 (0,01)
zer atsekabe 1 (0,01)
zer aukeratu 1 (0,01)
zer aurpegi 1 (0,01)
zer aurrelan 1 (0,01)
zer azalpen 1 (0,01)
zer ba 1 (0,01)
zer bai 1 (0,01)
zer baloratu 1 (0,01)
zer batasun 1 (0,01)
zer beste 1 (0,01)
zer bide 1 (0,01)
zer bihotz 1 (0,01)
zer bihurtu 1 (0,01)
zer bilatu 1 (0,01)
zer bildu 1 (0,01)
zer dan 1 (0,01)
zer deiadar 1 (0,01)
zer determinatzaile 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
zer esan ez 13 (0,09)
zer ukan Orixe 8 (0,05)
zer esan nahi 7 (0,05)
zer nahi ukan 7 (0,05)
zer uste ukan 5 (0,03)
zer gertatu ere 4 (0,03)
zer arraio behar 3 (0,02)
zer egin behar 3 (0,02)
zer egin ez 3 (0,02)
zer ere ukan 3 (0,02)
zer ez ote 3 (0,02)
zer gertatu ote 3 (0,02)
zer neurri hartu 3 (0,02)
zer ondorio praktiko 3 (0,02)
zer ordu etorri 3 (0,02)
zer aditz mota 2 (0,01)
zer desberdintasun egon 2 (0,01)
zer egon joko 2 (0,01)
zer elementu juntatu 2 (0,01)
zer ere erran 2 (0,01)
zer ere esan 2 (0,01)
zer ere ikusi 2 (0,01)
zer erran nahi 2 (0,01)
zer esan ezan 2 (0,01)
zer interpretazio egin 2 (0,01)
zer leku opa 2 (0,01)
zer munta ukan 2 (0,01)
zer nahi gisaz 2 (0,01)
zer ondasun ekarri 2 (0,01)
zer zerikusi ukan 2 (0,01)
zer abantaila ekarri 1 (0,01)
zer alegrantzia gu 1 (0,01)
zer altzairu mota 1 (0,01)
zer aplikazio operatibo 1 (0,01)
zer ardura esan 1 (0,01)
zer argudiatu eraman 1 (0,01)
zer argumentu erabili 1 (0,01)
zer asmo hartu 1 (0,01)
zer aterabide ukan 1 (0,01)
zer atsekabe gu 1 (0,01)
zer aukeratu antologia 1 (0,01)
zer aurpegi zu 1 (0,01)
zer aurrelan egin 1 (0,01)
zer axola ukan 1 (0,01)
zer azalpen eman 1 (0,01)
zer balio nahi 1 (0,01)
zer balio ukan 1 (0,01)
zer batasun eder 1 (0,01)
zer behar ukan 1 (0,01)
zer berri gu 1 (0,01)
zer berri mota 1 (0,01)
zer bertze mundu 1 (0,01)
zer bertze probetxu 1 (0,01)
zer beste asmo 1 (0,01)
zer Beñat ikusi 1 (0,01)
zer bide joan 1 (0,01)
zer bilatu nahi 1 (0,01)
zer bildu ere 1 (0,01)
zer dan ez 1 (0,01)
zer determinatzaile gisa 1 (0,01)
zer egin bihar 1 (0,01)
zer egin egoera 1 (0,01)
zer egin ezan 1 (0,01)
zer egin orain 1 (0,01)
zer egin Santurtzi 1 (0,01)
zer egin seme 1 (0,01)
zer egin ukan 1 (0,01)
zer egoera egon 1 (0,01)
zer egoera soziolinguistiko 1 (0,01)
zer egon barnean 1 (0,01)
zer ekarri berau 1 (0,01)
zer ekarri berri 1 (0,01)
zer era neurri 1 (0,01)
zer era perpaus 1 (0,01)
zer ere egin 1 (0,01)
zer ere eman 1 (0,01)
zer ere erremedio 1 (0,01)
zer erran baina 1 (0,01)
zer erran ezan 1 (0,01)
zer erran gu 1 (0,01)
zer esan behar 1 (0,01)
zer esan Bilbo 1 (0,01)
zer esan datu 1 (0,01)
zer esan dokumentazio 1 (0,01)
zer esan erdal 1 (0,01)
zer esan euskara 1 (0,01)
zer esan gerlari 1 (0,01)
zer esan gu 1 (0,01)
zer esan gura 1 (0,01)
zer esan inkesta 1 (0,01)
zer esan konklusio 1 (0,01)
zer esan marka 1 (0,01)
zer esan OEH 1 (0,01)
zer esan ortodoxia 1 (0,01)
zer esan sail 1 (0,01)
zer esan Villasante 1 (0,01)
zer ez ukan 1 (0,01)
zer ezaugarri egon 1 (0,01)
zer ezaugarri euskaltzain 1 (0,01)
zer ezaugarri ukan 1 (0,01)
zer gau hura 1 (0,01)
zer gauza egin 1 (0,01)
zer gauza espantagarri 1 (0,01)
zer ibili zintzil 1 (0,01)
zer izen plazer 1 (0,01)
zer izen ukan 1 (0,01)
zer jakin ekoizpen 1 (0,01)
zer jakin Leizarraga 1 (0,01)
zer jakin zer 1 (0,01)
zer liburu egon 1 (0,01)
zer liburu nahi 1 (0,01)
zer maila hizkuntza 1 (0,01)
zer maila lotsa 1 (0,01)
zer modu egon 1 (0,01)
zer modu ibili 1 (0,01)
zer mota antzerki 1 (0,01)
zer mota hitz 1 (0,01)
zer nahi egin 1 (0,01)
zer nahi erranka 1 (0,01)
zer nahi gertatu 1 (0,01)
zer nahi ote 1 (0,01)
zer neurri ase 1 (0,01)
zer neurri bete 1 (0,01)
zer neurri errespetatu 1 (0,01)
zer neurri lagundu 1 (0,01)
zer neurri ukan 1 (0,01)
zer nolako antzerki 1 (0,01)
zer nolako egitasmo 1 (0,01)
zer nolako erabilera 1 (0,01)
zer nolako eragin 1 (0,01)
zer nolako ezaugarri 1 (0,01)
zer nolako irakurketa 1 (0,01)
zer nolako izen 1 (0,01)
zer nolako jolas 1 (0,01)
zer nolako predikatu 1 (0,01)
zer nolako proposatu 1 (0,01)
zer nolako zintzotasun 1 (0,01)
zer oinaze orde 1 (0,01)
zer oinaze ukan 1 (0,01)
zer ondorio atera 1 (0,01)
zer ondorio espero 1 (0,01)
zer ondorio kultural 1 (0,01)
zer pentsatu behar 1 (0,01)
zer pentsatu eman 1 (0,01)
zer sari eduki 1 (0,01)
zer sari egon 1 (0,01)
zer ukan alde 1 (0,01)
zer ukan bada 1 (0,01)
zer ukan berezi 1 (0,01)
zer ukan bortxakeria 1 (0,01)
zer ukan egin 1 (0,01)
zer ukan espantu 1 (0,01)
zer ukan hain 1 (0,01)
zer ukan izen 1 (0,01)
zer ukan jende 1 (0,01)
zer ukan nahiago izan 1 (0,01)
zer ukan ni 1 (0,01)
zer ukan zu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia