2003
|
|
...nbertzea, etaeskolemaileonakarthamendatu zionezkasurikegitekoholakotentamendueri: sainduhandienekere bazituztela; bertzaldeliburuerisoberaemanazela, jakitateanezzela barnegisartubehar; hobezuelaElizaAmasainduaribibegiakhetsirik jarraikitzea, nahibazuensegurikberelehenagokobakegozohura berrizbildu.Gutizgehieneriaskizaizkotenaholkuedokontseilu horiek, ezziotenEtchepareberatzaribihotzasumindubaizik:?
|
Zer
! aphezakberakjakitatearenbeldurdirabada. Argigaldezdoakotenaribegiakhetsiketakito??. Larraldeadixkideariezzionhitzikerranholakorik, bainanbereakgolkoanurrunduzitzaionaskodenborarentzat.
|
|
|
Zer
, hildezadanihizibathoinederra?
|
|
...ureganatuz.Soilik Gouldenpozakhandiagotuahaldizuunehorretako magia.Eta, izatez, Gouldpozarenpozezdabil, ezinagouros, Ekainekoakbaitiraikusidituen lehenlabar pinturajatorrizkoak.Orduraartelabar arteaikustekosuertatuzaizkionaukeretanbetierreplikakizandirabegiaurreanedukidituenak.Etadenokdakigu, hainbatetanidatzidu eta, norainomaiteduen benetakotasuna, zeindesatseginegitenzaizkionbizipen, bikarioak?.
|
Zer
nahigisaz, nekezlortukodutlerrohauetanislatzea Ekainbaitakoilunpean biziizandakoleinurua.
|
2007
|
|
Nahi badugu egin ditzaten ganbaretan lege batzu erlijionea fagoratuko eta errespetatuko dituztenac, ez ditzagun eman gure bozac Seroren eta Freren kasatzeko, katichimaren eta othoitzaren eskoletaric khentzeko, aphez gaien bokazionearen gibelarazteko eta erlijioneko zeremonien trabatzeko legeac ginen dituzten deputatuentzat,
|
Zer
den girichtinoen eginbidea bozkatzeko behar orduetan Eskualduna, 1889ko apirilaren, 1a.
|
|
Bilbaoko jendea alegera zen Francoren soldadoak ikustearekin...
|
Zer
atsekabe guretzat eskualdunak ikustea, komunichtekin eskuz ikustea, tresna berak eskuetan, Francoren soldadoen kontra... Bazutena arrazoinik aski komunizteri laguntza emaiteko?
|
|
Guzia prantsesez.
|
Zer
|
|
Zertako ez?
|
Zer
dugu bada eskas gizaki berezi bat egiteko? 350 Philippe Veyrinen hitzetan, aldiz, Grand historien351 zen Camille Jullian.
|
|
La, ttek euskaratua).
|
Zer
dakigu Leizarragaz, 1972, 83 orr.
|
|
|
Zer
ziizte, Pinay ren alde ala kontra?, Charles Maurras hil da girixtinoki, Frantziako Politikaren ahulezia..., Ene xixtima...,.
|
|
|
Zer
da, lma tzarra?,.
|
2008
|
|
Kontraesan horretan murgilduta daude administrazioak.
|
Zer
egiten dute aurre egiteko. Ba...euren artean denetarik dago.
|
|
historia>/ > istorio> (bata nahiz bestea étimo edo erro berdina dute, gaur egun erabat desberdinak izanik).
|
Zer
esanik ez serorari> buruz (Hegoaldean batez ere elizaren eguneroko ardura duen eta zenbaitetan apaizari laguntzen dion emakumea, sakristauaren emaztea batzuetan, eta Iparraldean batez ere moja bezala erabilia) eta bere eratorpenak (serorategi, > ro > ragai, > rorago, > roratu, > rora etxe); > rora> SORORE latinetik dator, eta bukaeran duen? ...
|
|
Are gehiago, Larramendiren lanari begiratzea guretzat nahitaezkoa dela esango genuke.
|
Zer
dela eta. Larramendik hizkera espezializatuek, berbarako, zuzenbidekoak?
|
|
Kontua hauxe da:
|
Zer
da euskara garbia. Eta zein puntutan bihurtzen da euskara euzkera> garbija> edo" euskañol"?
|
|
|
Zer
da (r) i> buruz> hori. Itzultzaileak, acerca> de? > itzultzeko erabili duena.
|
|
Ipuin bildumak, ahozkotik eta idatzitik jasoak eta haien azterketa sakon edo arinagoak ugariak dira gure artean eta beste hizkuntzen kultur altxorraren bildumetan.
|
Zer
esan dezakegu guk orain arte esan ez denik. Ikus dezagun:
|
|
Lantalde horrek, Jagon saileko Euskalkien> hor hitz egingo du, aztertuko du eta, halako adostasunik lortu eta onduz gero, Euskaltzaindiari proposamenen bat egingo dio.
|
Zer
nolako proposa mena egingo dion ez dakit, baina lantalde horrek zerbait proposatuko dio Euskaltzaindiari: alegia, esango dio zer nola jokatu lukeen Euskaltzaindiak lantalde horren iritziz.
|
|
Eta eskolako hizkera zuzena bada!
|
Zer
egiten dugu ikasleak matematikako edo fisikako problemen ebaz pena euskaraz egiteko gai izan eta, eskolakoa edo liburuetakoa ez den bertze mintzo batean ari den norbaitekin bi minutuko elkarrizketa xume bat izateko gai ez badira. Zerbaitek huts egiten du hor.
|
|
Normala da, bestalde, administrazioan, arduradunek beren admi nistratuekiko tratua berauek ongien ulertzen duten moduan izatea, edo apaizek ser moiak beren herritarren euskalkian egitea.
|
Zer
esanik ez, eskola ikastoletako ume gehienek euskara aski homogeneoa egiten duten herrietan, andereñoek, beren lana behar bezain ongi egin nahi badute behintzat, ondo kontuan izan lituzkete tokian tokiko euskararen ezaugarri nagusiak, lexiko aldekoak batez ere, haurrekiko lehen harremanak arrotz eta beren aita amen hizkeratik urrunegi gerta ez daitezen.
|
|
1
|
Zer
esanik ez, beharra ez da bat eta bera izan Nafarroako> Aldizkari> Ofiziala> edo administrazioko departamentuetako ohar eta izkribuak itzultzen aritu direnena, edo eskolan eta euskaltegietan irakasten ari izan direnena. Lehenek, jakintza arlo askotako hitz eta esamoldeak behar izan dituzte eskura, maiz horien gabezia latza sumatu bada ere?, askotan hizkera administratibo zurrun eta ulergaitzean idatzi hitz eta esapideak itzultzeko (edo itzultzen ahalegintzeko).
|
|
|
Zer
dute, baina, guztiek batean?
|
|
3.2.1.>
|
Zer
nolakoa> den
|
|
|
Zer
erran nahi du perifrasi horrek. Holako esaldiek zalantza izpia ageri dute, orain arte ikusi dugun bezala.
|
|
|
Zer
desberdintasun dago, erranahiaz, bi esaldi hauen artean: (33) egunero> gaten> bear> izeten> zuen
|
|
Integrismoa nagusi zen garai bateko Barojaren antiklerikalismo amorratua ez da nahikoa bi munduen arteko, hau da, euskal munduaren eta Barojaren (edo Unamunoren) arteko haustura bere neurrian juzkatzeko.
|
Zer
gertatzen da Euskal Herri zaharra (ez Bilbo eta ez Donostia), baserri eta herrixketakoa, euskal giroko jende isil hura hain gertutik ezagutu eta hain gertu izan zituen Baroja hark hainbeste etsai sortzeko euskal politikarien eta kultura jendearen artean. Egia da izan zuela defendatzailerik, esate baterako Koldo Mitxelena, eta itzultzailea ere aurkitu zuela Jon Etxaiderengan.
|
|
neorruralismoa.
|
Zer
den nagusiki hego-amerikarren errealismo magikoan inspiratzen den korronte literario hau. Bada, hiri euskadunik ezean begirada hiritarraz begiratu nahi zitzaion euskal paisaia naturalari, mundu erruralari?, bere itxitasuna, bere anti unibertsaltasuna, hitz batean bere izaera anti literarioa modu trajiko batean salatuz, ikuspegi honen paradigma eta dudarik gabe harribitxi literario konparaezina Atxagaren« Esteban Werfell» kontakizuna litzatekeelarik.
|
|
|
Zer
eskaintzen dio, baina, Madrilek Gasteizek eskaintzen ez dionik. Dudarik gabe, beti ere Casanovaren definizioaren arabera, hiriburu literario batek ezinbestekoak dituen bi ezaugarriok:
|
|
atzizkiren erabilera zuzena argitzeko, bestetik.
|
Zer
esanik ez, azken urteetan sortutako hainbat hitz eratorriren zuzentasunaz erabakiak hartu ahal izateko erabakigarriak izan dira azterketa hauek.
|
|
Irritsa ta zekinantzia (94.o.)
|
Zer
dirade bi bizio hetara larrütü diradeanak, sükarra> bihotzean, beroak ezetare hotzak pausürik eztereienak, alkhantzatzen badüe opatü nahi züena, zorthü hon batetik bigerreneala igaranbik daude errerik.
|
|
–
|
Zer
zuen izen gizon hark?
|
|
|
Zer
ekarri du euskal literaturaren kritikagintzan Pierre Lhande-k XX.garren mende hastapenean. Galdera horrekin bukatzen ahal dugu Lhande-ren kritikagintzaren errepaso hori.
|
|
Horregatik ez zait pisuzkoa iruditzen oraino egoera eznormal hori pairatzen dutenen erabilera ez homologatua Hegoaldekooi eredugarritzat aurkeztu nahi izatea.
|
Zer
pentsa eman luke, bestalde, Iparraldeko idazle klasiko zahar zein berrien berredi zio gehienak non eta Hegoaldean argitaratzeak, Etxepare bienak barne.
|
|
Gatozen azalpenaren muinera.
|
Zer
dio Villasantek, funtsaren funtsean, alde> atzizkiaz eta talde> hitzaz edo, atzizki, az. Liburuxka hura zabalkunde lanerako pentsatua izanik, ezer gutxi dio atzizki bakoitzaz.
|
|
Bata eta bestea kontuan izango da, beraz, saio hone tan.
|
Zer
dio OEHk, hortaz, alde> elementuaz?
|
|
Oker al zebilen Azkue?
|
Zer
dio dokumentazio lexikal kontrastatuak. Zer diote erdal itzulpenek?
|
|
Zer dio dokumentazio lexikal kontrastatuak?
|
Zer
diote erdal itzulpenek. Zer dio euskarazko erator pen morfologiak, Azkueren garaitik beretik hasita?
|
|
Zer diote erdal itzulpenek?
|
Zer
dio euskarazko erator pen morfologiak, Azkueren garaitik beretik hasita?
|
|
Beti, ordea, ez.
|
Zer
du alde k, gainerakoen pareko. Zer du berezi?
|
|
Zer du alde k, gainerakoen pareko?
|
Zer
du berezi. Bi galdera horiei erantzun nahi zaie, hurrengo punturako bidea zabaltzeaz gainera, honako atal honetan.
|
|
|
Zer
erabilera eremu ditu, nagusiki, alde> atzizkiak. Zein ageri dira ohiko hitz altxorrean eta aspaldi bateko toponimian?
|
|
|
Zer
nolako erabilera eremuetan ageri da multzo eta aniztasun adierako
|
|
|
Zer
gertatzen da, ordea, c), d), e) eta f) sailetakoekin. Hor ez dago au rreko bi sailetan bezalako oinarri dokumental zabal eta argirik, aldeko zein kontrako baieztapen sendorik egin ahal izateko.
|
|
Adibideak ikusi ditugu: (h) aitzalde, > > mendialde, > (h) aranal > de> (cf. haranaga), > gailurralde, > arenalde> (cf. areatza> eta arenaza), > lega > rralde, aialde> eta harrialde.>
|
Zer
dio sail honetako ebidentzia doku mentalak?
|
|
etxalde> (etxalte), > olalde, > bordalde> (bordalte), > eiheralde> (eiheralte), > errotalde, > labalde> eta zubialde.
|
Zer
esan liteke, adibide horien gaineko ebidentzia doku mentalaz. Etxalde> (etxalte) eta bordalde> (bordalte) kasuetan nahiko garbi dago, gure ustez, alde3> adiera dela hurbilenekoa.
|
|
Aurrerantzean, eta hil arte (hirurogei urtetan zehar), Bilbon bizi eta Bilbon lan egin zuen.
|
Zer
gehiago behar da Azkue bilbotar kontsideratzeko. Hortaz hiria ez zen inondik arrotza Azkuerentzat.
|
|
Hori guztia horrela da, baldin Hondarribira etorriko den jendea Hendaiara etorritakoa edo horien parekoa bada.
|
Zer
gertatuko da, ordea, Aranak bere euskaltzalejende xumea mobilizatzen badu. Hortxe baitago koska:
|
|
|
Zer
egin. Sabinoren jarraitzaileak kongresutik baztertu eta batzarra soilik adituekin (Arana Goiri barne) antolatzen bazen, jeltzaleekiko haustura gerta zitekeen eta ortografia komun bat finkatzeko asmoa zapuztu.
|
|
Eta Azpeitian dotrinaren euskarazko irakaskuntza berreskuratu bazen, hein handiz bertako artzipresteak egin zuen ahaleginagatik izan zela pentsa liteke.
|
Zer
gertatu ote zen halako eliz agintari euskaltzalerik ez zegoen herrietan. Ziurtzat eman daiteke toki askotan diktadurak euskal katiximaren irakaste soila bera ere iraungi zuela, gaztelania hutsezko hezkuntza ezarriz milaka euskaldunei.
|
|
Izan ere, ikasketa guztiak gaztelaniaz burutu zituztenek, are euskaldun zaharrak zirenak, ez zuten posible Azkueren ikasgai bakan batekin euskaran eta euskaraz aditu bihurtzea.
|
Zer
zen ikasten zutena?
|
|
¿
|
Zer
bear da Oñati izan daitean aurrerantzean, eunki edo siglo onen erdiraiño izan dana. Euskaldunak irakasle izatea, erbestekoen mendean gaur legez (1) ez egotea, geure zazpi errialdeak eurentzakotutea ta Euskalerriko berbetea edo izkera, Lege zaar da Kondaira edo Istoria irakastea.
|
|
Izen onekaz gure artean ostatuak, albistariak, ontziak eta beste gauza asko sortu dira. [...] ¿
|
Zer
esan gura izan dabe esakera orrek. Gauza iakiña da.
|
|
Alemania, Carolinas iateko gogoak dauka isillik. ¿
|
Zer
iazoko da. Espaiñia mamin barik geldituko dala igarteko ezta buru andirik bear.
|
|
Baña EUZKODEYA, k ezeban ordezkaririk bidaldu. ¿
|
Zer
dalata. Ara:
|
|
Ondoren, 1920ko urtarrilean, Euskaltzaindiak lehen araua eman zuenean, sabindar moldeko ortografia onartu arren, jeltzalerik muturrekoenak ez ziren baretu.
|
Zer
ez ote zen gertatuko arautzean sakonago joz gero. Horixe pentsatu bide zuen Azkuek.
|
|
|
Zer
esanik ez, euskararekiko jazarpen zuzena ere indarrean mantendu zen luzaz: Euzkadi egunkariko euskarazko testuak, estatukolpe aurretik egunkariak zituen hamabi orrietatik egunero ia orrialde bete hartzen zutenak, ez ziren 1923ko urri, azaro, edo abenduan gehiago agertu, ezta 1924 urte osoan ere, ez 1925ean.
|
|
Lehenengo eta behin zer egin euskara aspaldi galdu zen eremuetan?
|
Zer
egin Santurtzin, Gasteizen, Tafallan eta Baionan. Garbi dago Euskara Batutik abiatu behar dugula eremu erdaldunetan, baina garbi dago, era berean, Portugaleteko euskaldun berriak bizkaitarrekin izango duela harremanik gehien, eta hala Gasteizkoak bizkaitarrekin eta gipuzkoarrekin, nafarrekin Tafallakoak, eta Lapurdi eta Nafar roa Beherekoekin Baionakoak.
|
2009
|
|
Horrelasortu ditugu bertso eskolarakobertsolari tipoak, geurelanean asko laguntzen digutenak.
|
Zer
diren bertsolari tipoak. Desiderio La la la, XeruAhobero,, Bexelas, Ea MeaPantxik, aBaldintzas... etaantzeko bertsolariak.
|
|
Zein damintzatubeharra den Lekuona hura? ?
|
Zer
–gisazmintzo da?
|
|
|
Zer
da Euskaltzaindia, zer egin du orain arte, zer egiten ari da orain eta zer egiteko asmoa du hemendik aurrera. Galdera horiei erantzuteko ahaleginaren emaitza da esku artean duzun liburua.
|
|
Eta egin bear litzakenaren gaiñean aburu berdintsuak izanda ere, aburu oiek egi biurtzeko orduan, garaiean, sarriaskotan bide ezberdiñak daramazkigula ikusten da.
|
Zer
gertatzen ote zaigu, ba. Esan deguna:
|
|
Egia esan, 1970eko uztaila bitarteko agiriei erreparatuz gero, ikusten da gomendio bakarra hilen izenei buruzkoa dela.
|
Zer
dago barnean. Krisialdi instituzionala, M. Lekuonak ez baitu Arantzazukoa onartzen eta erakundea hausturaren atarian dago.
|
|
Eraso mediatikoak luze iraun zuen, artikulu eta liburu bidez. Beren bitarteko propioez baliatu ziren, hala nola, Kardaberaz bazkuna eta aldizkaria, Euskerazaleak elkartea, edota
|
Zer
, Saski Naski eta Agur aldizkariak. Baina ez dute horietan bakarrik argitaratu, kalte gehien egiteko moduan aritu ziren komunikabide handietan, eta erdaraz.
|
|
Goazen helburuz helburu.
|
Zer
neurritan bete da lehen helburua, Euskaltzaindia berritzearena?
|
|
Urte gutxitan kide berri batzuk sartu dira, eta euskaltzainaren soslaia aldatu egin da, neurri batean.
|
Zer
ezaugarritako euskaltzainak bilatu dituzue?
|
|
|
Zer
eratako neurriak?
|
|
Euskaltzainburu gisa helburutzat dituzun eginkizunen artean aipatu duzu, elkarrizketa hasieran, euskararen instituzionalizazio mailan sakontzea ere.
|
Zer
esan nahi duzu?
|
|
Beste hizkuntzen akademiekin harremanak estutzeko eta elkarlana bultzatzeko asmoa ere baduzue.
|
Zer
dela eta?
|
|
Euskaltzaindiak lege aitorpen osoa du Hego Euskal Herrian, baina Frantzian onura publikoko erakundea da.
|
Zer
neurritaraino asetzen du Euskaltzaindia aitorpen horrek?
|
|
|
Zer
asmorekin hartu zenuen kargua?
|
2010
|
|
Azken modulua, bosgarrena, erretorikaz ari da.
|
Zer
diren gauzak: hasieran baztertu erretorika hura berriz datorkigu mahai gainera, sermoiaren karakterizazioa laguntzera.
|
|
|
Zer
esan konklusio orokor gisa?
|
|
zergatik behar dugu modulua metodologia gisa?
|
Zer
abantaila ekartzen digu horrela planteatzeak. Gure ustez, modularitateak ahalbidetzen digu corpuseko testuen konplexutasunari aurre egitea, izan ere, testuaren gaineko hegaldiak (volet) egitea ontzat ematen digu, egindako hipotesien arabera beti, eta uko egin gabe mintzairari buruz dugun ikuspegi interaktiboari eta historikoari.
|
|
Ildo beretik, Fray Bartolome karmeldarrari eskaini zaio lan azterketarik ordena bereko ikerlarien edota aldizkarien eskutik (Karmel 1999; 1999).
|
Zer
esanik ez Mogeli ere, apaiz sekularra izanagatik Agirre bezala, ezin ahaztu Peru> Abarca> idatzi zuela. Zoritxarrez, Agirreren argitara gabeko lanak Euskaltzaindiko Azkue Bibliotekan dautza, oraingoz, lo eta zain.
|
|
Bada alderdi harrigarri bat Agirreren bizitzan.
|
Zer
ikasketa egin zuen. Ez dago datu zehatzik zer eta non ikasi zuen esateko.
|
|
|
Zer
esan daiteke egitura eskema horren semantikaz eta zentzu esanahiaz. Esan daiteke Eracusaldiac> obraren hiru liburukien bidez, obraren egileak ia urte guztiko jai eta misterioak jorratzen dituela, eta ia urte guztirako balioko lukeen plangintza oso bat dakusagula.
|
|
lehenik, Wittgenstein-ek (2002 [1958]) ondorioztatu zuen hizkuntza bat hitz egitea praktika eta ekintza sistema oso batean murgiltzea dela, hau da, hizkuntza jokoak egitea, eta, beraz, hitzekin gauzak> egitea.> Beste filosofo bat, John L. Austin (1911), izango zen hitzak erabiltzeagatik zein gauza mota egiten ote dugun sistematikoki ikertu zuena.
|
Zer
gauza egiten dira hitzekin. Gure corpusera itzulirik, eta jada ikusirik sermoiak testu direla (edo produktu makro egituratu bat), zera galdetzen dugu orain:
|
|
Zertara atera zen sermoilaria plazara?
|
Zer
erdietsi nahi zuen sermoia den testuaren bidez. Hipotesipean jarriko dugu sermoia hizketa egintzen teoriaren argitan zedarri daitekeela, eta, beraz, lan horri ekingo diogu jarraian.
|
|
–
|
Zer
erlazio edo zer zerikusi dago enuntziazioaren eta esanahiaren artean. Enuntziazioa corpusari erantsi behar zaion gehigarria da eta corpusa enuntziatua.
|
|
|
Zer
esaten da horietan pertsona izenordain hauei buruz?
|
|
NI horiek ere biografikoak direla esan daiteke (hala ere, bigarrena esatariari legokioke).
|
Zer
gertatzen da ondoko adibide honetan?
|
|
Horregatik dira ugariak nominalizazioak (Plat> testuetan horren ugari den Otseguitea, esaterako); izan ere, nominalizazioak aktualtze indar ahula du. Ildo beretik interpretatu behar dira zenbait aditzen flexioak(
|
Zer
eguin dezaquegu...), zenbait esaldi mota, galdera erretorikoak, apelatiboak, bokatiboak edo harridura markak ere (Nere Jaungoicoa!). Esan bezala, egitura linguistikoak ko enuntziazioa eta ber enuntziazioa errazten du eta posible egiten.
|
|
Interesgarria da oso goiko NIC> (edo> nere> ordez> bestec) > hori.
|
Zer
esan nahi du. Nor da bestec?
|
|
Nor da bestec?
|
Zer
erreferentzia du. Bestec hori da Eracusaldiac> obraren hasieran datorren Notaren hartzailea:
|
|
|
Zer
ezaugarri ditu partizitazioak. Lehena eta garrantzitsuena zera da:
|
|
Asko eta asko dira horrelako hetereogeneotasun adierazleak.
|
Zer
azalpen eman ahots iturri zehazgabe horiei. Ze funtzio lukete zehazgabeek?
|
|
|
Zer
esan marka zehazgabe horien erreferentzia modua dela-eta? (hots, gisa honetako oposizio batean agertuko litzatekeena:
|
|
Irakurleak berehala antzematen du aipu ugaritasuna edo puztutasuna; inflazioaz ere hitz egin dugu.
|
Zer
interpretazio egin horretaz. Zein da ugaltasun horren elkarreragin balioa?
|
|
|
Zer
interpretazio egin. Ze konnotazio balio erantsi du aipugintzak?
|
|
|
Zer
errepikatu bereziki, Bibliako pasarteak eta parabolak. Francisco Terrones del Caño erretorikaren teoriko famatuak, Biblia hatzen du predikaziorako iturri agortezin gisa:
|
|
|
Zer
aterabide dugu, hortaz, erretorikaz jarduteko ez badugu aintzat hartuko ez troposen erretorika, ez argudiatzearen erretorika. Zirriborratzen ari garenez, erretorikaren> dimentsio sozial eta historikoan ulertuta.
|
|
Irakaskuntzaz gainera gizarte bizitza osoa zein egoera soziolinguistikotan zegoen gogoratu behar da, eskola bidez lortutako emaitzak bere testuinguru naturalean kokatu ahal izateko.
|
Zer
egoera soziolinguistikotan zeuden euskara erdarak 1970ean, 1975ean edota 1980an, euskararen normalkuntza legea indarrean sartu aurretik. Zenbatek (eta nork) zekien euskaraz hitz egiten, eta zenbatek irakurtzen edo idazten?
|
|
Nolakoak ziren hiritar batzuen eta besteen euskara erdarei buruzko iritziak eta jokabideak?
|
Zer
egoeratan zegoen hemengo hezkuntza sistema, euskarazko irakaskuntza martxan jarri ahal izateko. Zer aurrelan egin ziren horretarako, Gobernu Zentralean eta Eusko Kontseilu Nagusian, EEN onartu eta aplikatzen hasi baino lehen?
|
|
Zer egoeratan zegoen hemengo hezkuntza sistema, euskarazko irakaskuntza martxan jarri ahal izateko?
|
Zer
aurrelan egin ziren horretarako, Gobernu Zentralean eta Eusko Kontseilu Nagusian, EEN onartu eta aplikatzen hasi baino lehen. Puntu horiek aztertu nahi ditugu berariaz, labur labur izango bada ere, txostenaren lehen parte honetan.
|
|
Eta eskoletan?
|
Zer
trataera zuten euskara erdarek eskola munduan. Esana dugu, labur labur bada ere, giza arteko moldaera nagusiaren errainu zela eskola munduko mintza eta idatz jarduna.
|
|
Epaiak epai eta azalak azal gatozen, ordea, mamira.
|
Zer
du EENren mamiak berezirik?
|
|
zer neurri hartu dituzte Herri aginteek, azken hogeita bost urtean, EEN legea arauzko xedapenez osatzeko?
|
Zer
neurri hartu dira Madrilen, Gorteetan eta Gobernu Zentralean. Zer neurri hartu dira Legebiltzarrean, eta zer neurri Eusko Jaurlaritzan (batez ere Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailean), euskara eskola munduan normaltzeko?
|
|
Zer neurri hartu dira Madrilen, Gorteetan eta Gobernu Zentralean?
|
Zer
neurri hartu dira Legebiltzarrean, eta zer neurri Eusko Jaurlaritzan (batez ere Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailean), euskara eskola munduan normaltzeko?
|
|
Bi maila bereiz litezke hor, legea nork sortu duen kontuan izanik:
|
Zer
egin dute Madrilgo Gorteek. Zer egin du Legebiltzarrak, bere aldetik?
|
|
Zer egin dute Madrilgo Gorteek?
|
Zer
egin du Legebiltzarrak, bere aldetik. Has gaitezen lehenengotik.
|
|
arauzko xedapenez gainera zer neurri hartu dituzte EAEko Herri aginteek, azken hogeita bost urtean, EEN legea hezurmamitzeko?
|
Zer
aplikazio operatibo (ez normatibo) izan du EEN legeak eskola esparruan. Batez ere EEN legearen bigarren kapitulua, hezkuntzari buruzkoa, hartu behar da kontuan aplikazio operatibo hori aztertzeko110 Zer egin da hezkuntza alorrean, EEN legea aplikatu eta garatzeko?
|