2000
|
|
Beste iruzkin batean ere askatasunaren aipua topatu dugu: "
|
Pertsonaren
askatasuna eta engaiamendu afektiboa zein zibila daude jokoan hemen." (Aizu! 155)
|
|
|
Pertsonaren
kasuan nortasuna dena, Herri bati buruz ari direlarik, batzuei, identitatea, deitzea gustatzen zaie.
|
2001
|
|
" itzuliren etzira menturaz haboro" ezta ere, itzultzerakoan beste norbait bihurtua itzultzeko arriskua dagoelako, norbera ez delako nor, baino, bidaian.
|
Pertsonaren
, espazioaren eta denboraren arteko gunea da, espazioz aldatzea pertsonaz aldatzea delako zenbaitetan.
|
|
|
Pertsonaren
heziketa osoa bultzatzea da helburua eta horretarako, moral eta gizabidezko gaiak sartu dira, hala nola bakerako heziketa, osasunerako heziketa, sexu heziketa, ingurumenari buruzkoa, kontsumokoa, bide heziketa...
|
|
Banakakoa, askotarikoa eta orekatua izan behar du, elikagai kalorikoenak eta kaloria hutsak dituztenak (edari freskagarriak, gozokiak, snack ak, etab.) mugatuz. ·
|
Pertsonaren
gutxieneko energia eta mantenugai eskakizunak bete behar ditu (elikagai arruntetan oinarrituta egiten diren 1.200 Kcal etik beherako dietak, nutrizioaren aldetik osatugabeak dira, eta iraupen ertain luzeko tratamenduetan, komeni da gehigarri poliminerobitaminikoak erabiltzea, edozein nutrizio gabezia saihesteko). · Obesitate arinean tratamendu hastean, kaloria murrizketak ez du gainditu behar ohiko kaloria irensketaren %30 Adibidez:
|
|
Haietako emakume baten gorpua nola zegoen ikusi eta garbi ageri zen, hil zutenean hiltzaileari hankak ukitzen ari zela, arren haurrak hil ez zitzan.
|
Pertsonaren
bati zangoak ukitzea ohore eta aintza erakustea da. Halere, ez zuten ez emaztearekin ez haurrekin errukirik izan.
|
|
|
Pertsonaren
umorea oreka bioelektrikoen ondorioa dela esan zuen. Haize hegoak jotzen duenean nerbio sistemaren barruan sodio eta potasiozko partikulen dantza gelditu egiten da eta horixe omen zen haize hegoarekin hainbat pertsonak sentitzen zuten ondoezaren arrazoia.
|
2002
|
|
|
Pertsonaren
indize hori 30 edo handiagoa denean, obeso da.
|
2003
|
|
|
Pertsonaren
heriotza bihotzeko eta arnasbideetako funtzioak edota funtzio entzefalikoak atzera bueltarik gabe eten direla berretsi eta gero egiaztatuko da.
|
2004
|
|
1)
|
Pertsonaren
ohorezko eskubideei buruzko demandak.
|
|
|
Pertsonaren
identifikazioa errazteko, eta, aldi berean, guraso ezagunik ez duen pertsonaren egoera saminari aurrenak, izenok inskribatutakoaren aita edo amarenak izango balira bezala; izen ho egiteko, arduradunek jaiotza inskripzioan edo orri bazterreko oharraren bidez jasoko dituzte ohikoak diren izeriek, nahitaez, nortasun aipamenen artean agertuko dira.
|
|
–
|
Pertsonaren
autoerrealizazioa lortzeko, hau da, bere lanerako grina piztu etagizaki autoeratua sortzeko, hezkuntza ezinbestekoa da (Arizmendiarrieta1964): heziketa ez da soilik bide akademikoetatik lortzen, norberarenesperientziatik eta bizipenetik ere lortzen da.
|
|
|
Pertsonaren
(auto) estimua eta (auto) balioespena 156
|
|
|
Pertsonaren
(auto) estimua eta (auto) balioespena
|
2005
|
|
Tradizioa omen, ere, etxe barruetan emakumeok ederki egurtu eta gero, familiaren aginte eta etxekoen okerrak zuzentzeko gizonezkoek zuten ahalmen barruan kokatzen zituzten epaiak eta ez hain aspaldian, ni abokatu lanetan hasi nintzenean halakoak irakurrita nago eta.
|
Pertsonaren
duintasunaren aurrean halako traizioarekin bukatzeko bideak irekitzen ea noiz zabaltzen diren zeharo hasiak bagara ere.
|
|
Behin garbiketa zikloa pasa ondoren, mantenimendu dieta bat eratzen dute nutrizionistek beharrezko osagaiekin.
|
Pertsonaren
gustuak, ohiturak eta jokabideak kontuan hartuz egiten dute.
|
|
|
Pertsonaren
ur premiak aldatu egiten dira hainbat faktoreren arabera: galtzen duen likido kopurua, dieta, ariketa fisikoa, klima, adina, egoera jakinak (haurdunaldia, edoskitzaroa) eta osasun egoera, batik bat.
|
|
|
Pertsonaren
prestakuntza osoa garatzea eta kontsumo arduratsua bultzatzea.
|
|
|
Pertsonaren
inguruabarrak Erregistroko folio bereko beste idazkun batean azaldu badira, idazkun berrian pertsona fisikoaren izen abizenak edo pertsona juridikoaren mota eta izendazioa bakarrik agerrarazi behar dira; gainerako inguruabarrei dagokienez, kasu batean zein bestean aurreko idazkunaren aipamena egingo da, aurkeztutako agiriek eratorritako aldaketak adieraziz.
|
|
c.
|
Pertsonaren
duintasunari ez eragitea; iraingarri edo laidogarria ez izatea.Azaldutako ideia hauen ukazioa ematen ez den bitartean, 2002ko ekainaren 21ekoEAEko Auzitegi Nagusiaren Administrazioarekiko Auzietako Salaren epaiarenarabera, ezin izango dira elkarte pribatuek antolatutako bi Alarde pribatuak diskriminatzailetzat jo (epai hau Auzitegi Gorenaren aurrean errekurritua dago eta epaiaez da oraindik kaler...
|
|
Ikaskuntzamota honen helburua pertsonaren egitura kognitiboen eta eduki berrien artekolotura ez arbitrarioak lortzea da.
|
Pertsonaren
egitura kognitiboak gaurkotuz edoberrituz lor daiteke ikaskuntza esanguratsua. Horrek ikaskuntza funtzionala izanbehar du.
|
|
|
Pertsonaren
pertzepzioak egoerari buruz: pertsona horrek nola ikusten duenegoera konplexua (ziurgabetasuna, gatazka, arazoak...).
|
|
|
Pertsonaren
malgutasuna: pertsonak, erabakia hartu ondoren, informaziohobea lortuz gero, irtenbidea aldatzeko duen malgutasuna edo erraztasuna.
|
|
|
Pertsonaren
balioak: jarrerak, balioak, pentsatzeko erak, eta abar, informazioa aukeratzeko iragazkiak edo filtroak dira, eta horiek guztiek erabakiakhartzeko prozesua baldintzatzen dute.
|
|
|
Pertsonaren
nortasuna: gizakiaren ezaugarri batzuek eragin zuzena duteerabaki bat edo bestea hartzeko.
|
|
|
Pertsonaren
arrazionaltasuna mugatua da.
|
|
|
Pertsonaren
formazioa eta hezkuntza halabeharrez da pertsonala, hau da, kanpoko laguntza beharrezkoa bada ere bakoitzak bere barruko indarrei jarraituz jorratu behar du bere izaera. Ez da ahaztu behar, hala ere, garapen honek akaberarik ez duen bide bat osatzen duela eta, honengatik, bere helburua batez ere etengabeko aktibitatean egotea dela, eta ez hainbeste emaitza jakin batzuetara iristea.
|
|
Gizakiaren errealitatea biltzea eta deskribatzea, batetik, zeregin garrantzitsu eta ezinbestekoa da, zalantzarik gabe, baina zeregin honen esanahia ez da inoiz osoa izango baldin eta lortutako ezagutza hori funtzio humanizatzaile baten zerbitzuan jartzen ez bada.
|
Pertsonaren
humanizazioa kontsideratzea eta bultzatzea, bestetik, gizakiaren gizatasunarekin bat egiten duen zeregina da, bai, baina zeregin hau abstrakzio hutsean gera ez dadin halabeharrezkoa da gizabanako bakoitzaren errealitate historikoa hasieratik aintzat hartzea. Gure autoreak, hala ere, gizakiaren humanizazioaren perspektibatik dihardu beti eta, zentzu honetan, bere giza-teoria" antropologia filosofiko" bat bezala kontsidera dezakegu edota, zehatzago," antropologia pedagogiko" bat edo" pedagogia antropologiko" bat bezala4.
|
2006
|
|
Odola arterietan zehar zirkulatzen ari denean, abiadura handian doalako edota bere bidean trabak aurkitzen dituelako, aurrera egiteko dituen zailtasunei esaten zaio tentsio arterial altua edo hipertentsioa.
|
Pertsonaren
adinaren aurreneko zenbakiari 1 erantsi aurretik, eta horrek tentsio altua edo sistolikoa emango digu. Adibidez, 44 urte badituzu 14 izango da zuretzat zifra sistolikoa; 62 badituzu, berriz, 16 izango da tentsio altuaren zifra.
|
|
1) Kalifikazioak ukitutako pertsonen, bai eta, hala denean, sopikuntzat jotakoen zehaztapena.
|
Pertsonaren
bat ukitu bada zordun den pertsona juridikoaren egitezko administratzaile edo likidatzaile moduan, epaiak arrazoitu behar du kalifikazio horren zergatia.
|
|
Izpirituaren biografia bat, hori esatera ausartuko banintz.
|
Pertsonaren
bilakaeraren kronika poetiko bat da, gaztarotik zahartzarora, beti argi eta itzalen artean. Existentziaren ordu ilunenak aipatzen dira, haiek zirelako nortasunaren ingude garratza.
|
|
–
|
Pertsonaren
duintasuna jokoan dugu. Adoptatu homoparentalek hazi behardute maitasunezko testuinguru batean, oinarrizko beharrak asebetetzen.Haurrei heziketa onik ematen ez bazaie, familia heteroparentalen ereduabezain desegokia da eredu homoparentala.
|
|
|
Pertsonaren
autonomia
|
|
Segitzen du zentzu sortzailea den subjektuaren nozioa eta bere bizitza autogidatzeko gaitasun arrazionala duen subjektuaren ideia defendatzen.
|
Pertsonaren
nozioa da defendatzen duena, azken batean; horrek ordezkatzen baitu indibiduoaren ukazioaren kontrako erresistentzia heroikoa; hori da balio arrazionaltasunaren isiltze hazkorra gelditzeko modua.
|
|
Lege horien artean, besteak beste, honako hauek ditugu:
|
Pertsonaren
Berezko Irudia, Pertsonaren eta Familiaren Intimitate eta Ohorea Babesteko maiatzaren 5eko 1/ 1982 Lege Organiko Zibila; uztailaren 19ko 26/ 1984 Kontsumitzaile eta Erabiltzaileen Defentsarako Legea; apirilaren 25eko 14/ 1986 Osasun Lege Orokorra; uztailaren 17ko 16/ 1989 Lehiaketa Defentsarako Legea; urtarrilaren 10eko 3/ 1991 Lehiaketa Desleialaren Legea, hainbat produktu, jarduera edo zerbitzu... 156; De la Cuesta, 1985:
|
|
Lege horien artean, besteak beste, honako hauek ditugu: Pertsonaren Berezko Irudia,
|
Pertsonaren
eta Familiaren Intimitate eta Ohorea Babesteko maiatzaren 5eko 1/ 1982 Lege Organiko Zibila; uztailaren 19ko 26/ 1984 Kontsumitzaile eta Erabiltzaileen Defentsarako Legea; apirilaren 25eko 14/ 1986 Osasun Lege Orokorra; uztailaren 17ko 16/ 1989 Lehiaketa Defentsarako Legea; urtarrilaren 10eko 3/ 1991 Lehiaketa Desleialaren Legea, hainbat produktu, jarduera edo zerbitzuren erregulaziorako dagoen a... 156; De la Cuesta, 1985:
|
|
|
Pertsonaren
oinarrizko eskubide eta balioak honako hauek dira: pertsonaren duintasuna (EK 10 artikulua), berdintasuna eta diskriminazio eza (EK 14 artikulua) eta pertsonaren eta familiaren intimitatea, ohorea edo norberaren irudia (EK 18 artikulua), azken arau horretan jasotzen diren eskubideen multzoari nortasunaren eskubideak izena ematen zaio eta Pertsonaren Berezko Irudia, Pertsonaren eta Familiaren Intimitate eta Ohorea Babesteko maiatzaren 5eko 1/ 1982 Lege Organiko Zibilak garatzen ditu.
|
|
Pertsonaren oinarrizko eskubide eta balioak honako hauek dira: pertsonaren duintasuna (EK 10 artikulua), berdintasuna eta diskriminazio eza (EK 14 artikulua) eta pertsonaren eta familiaren intimitatea, ohorea edo norberaren irudia (EK 18 artikulua), azken arau horretan jasotzen diren eskubideen multzoari nortasunaren eskubideak izena ematen zaio eta
|
Pertsonaren
Berezko Irudia, Pertsonaren eta Familiaren Intimitate eta Ohorea Babesteko maiatzaren 5eko 1/ 1982 Lege Organiko Zibilak garatzen ditu.
|
|
Pertsonaren oinarrizko eskubide eta balioak honako hauek dira: pertsonaren duintasuna (EK 10 artikulua), berdintasuna eta diskriminazio eza (EK 14 artikulua) eta pertsonaren eta familiaren intimitatea, ohorea edo norberaren irudia (EK 18 artikulua), azken arau horretan jasotzen diren eskubideen multzoari nortasunaren eskubideak izena ematen zaio eta Pertsonaren Berezko Irudia,
|
Pertsonaren
eta Familiaren Intimitate eta Ohorea Babesteko maiatzaren 5eko 1/ 1982 Lege Organiko Zibilak garatzen ditu.
|
|
|
Pertsonaren
eta familiaren intimitatea, ohorea edo norberaren irudia eskubide subjektiboak direnez, haien titularrari bere nahiaren arabera erabiltzeko aukera ematen diote (right of privacy delakoa osatuko dute). Hala, batek nahi badu, bere irudia erabil dezake, eta, nahi bezala, edo baimena eman diezaioke hirugarren bati erabil dezan (normalean ordainsari baten truke).
|
|
Publizitatearen Lege Orokorrak (PLO 3.1.a.)) Konstituzioan jasoriko oinarrizko eskubideen aurkako publizitatetzat hartzen du pertsonaren duintasunaren eta balioen aurkako publizitate jokaera, bereziki emakumezkoari, gazteei eta haurrei dagozkien jardueretan.
|
Pertsonaren
duintasuna eta giza izaeraren babesa Konstituzioan jasotako printzipio orokorra da, eta ordenamendu juridikoan erabat erroturik dago (EK 10.1 art.) (Santaella, 2003: 156; De la Cuesta, 1995:
|
|
Ministerio Fiskalak legezko ordezkariak emandako baimena berretsi egingo du edo, oro har, egoerari oniritzia emango dio(
|
Pertsonaren
Berezko Irudia, Pertsonaren eta Familiaren Intimitate eta Ohorea Babesteko maiatzaren 5eko 1/ 1982 Lege Organiko Zibilaren 3.2 art.).
|
|
Ministerio Fiskalak legezko ordezkariak emandako baimena berretsi egingo du edo, oro har, egoerari oniritzia emango dio (Pertsonaren Berezko Irudia,
|
Pertsonaren
eta Familiaren Intimitate eta Ohorea Babesteko maiatzaren 5eko 1/ 1982 Lege Organiko Zibilaren 3.2 art.).
|
|
|
Pertsonaren
Berezko Irudia, Pertsonaren eta Familiaren Intimitatea eta Ohorea Babesteko maiatzaren 5eko 1/ 1985 Lege Organiko Zibilak babesten ditu eskubide horiek (Santaella, 2003: 119).
|
|
Pertsonaren Berezko Irudia,
|
Pertsonaren
eta Familiaren Intimitatea eta Ohorea Babesteko maiatzaren 5eko 1/ 1985 Lege Organiko Zibilak babesten ditu eskubide horiek (Santaella, 2003: 119).
|
|
Ondorioz, publizitate jarduerarekin zerikusia duten lege nagusien artean, honako hauek aipa daitezke: 1/ 1982ko,
|
Pertsonaren
Berezko Irudia, Intimitate Pertsonala zein Familiarra eta Ohorea Babesteko Lege Organikoa, maiatzaren 5ekoa; 26/ 1984ko, Kontsumitzaileen eta Erabiltzaileen Babeserako Lege Orokorra, uztailaren 19koa; 3/ 1991ko Lehiaketa Desleialaren Legea, urtarrilaren 10ekoa; 7/ 1996ko Merkataritza Txikiko Ordenaziorako Legea, urtarrilaren 15ekoa; 15/ 1999ko Izaera Pertsonaleko Datuen Babeserako Lege Erregulatz...
|
|
Espainiako Konstituzioak gure legedi positiboan sartu ditu aipaturiko eskubide horiek 10.1, 18.1 eta 4, eta 20.4 artikuluetan. Nortasunaren eskubideen babes eraginkorra ere arautu da, 1/ 1982ko
|
Pertsonaren
Berezko Irudia, Intimitate Pertsonala zein Familiarra eta Ohorea Babesteko Lege Organikoan, maiatzaren 5ekoan; Konstituzioak 18.1 artikuluan jasotzen du lege horretan esaten dena.
|
|
Izaera horretako adierazpenen babes juridikoa beste arau konstituzionaletan ere jasotzen da, besteak beste, EKren 18.1 artikuluan, Kode Penalaren 282 artikuluan eta hurrengoetan, eta maiatzaren 5eko 3/ 1985eko
|
Pertsonaren
Berezko Irudia, Familiaren eta Pertsonaren Intimitatea eta Ohorea Babesteko Lege Organiko Zibilean. Arau horiek guztiek agerian uzten dute PLOren 6 artikulua eta LDLren 9.a. ez direla arau bakarrak jokaera iraingarriak ekiditeko.
|
|
Izaera horretako adierazpenen babes juridikoa beste arau konstituzionaletan ere jasotzen da, besteak beste, EKren 18.1 artikuluan, Kode Penalaren 282 artikuluan eta hurrengoetan, eta maiatzaren 5eko 3/ 1985eko Pertsonaren Berezko Irudia, Familiaren eta
|
Pertsonaren
Intimitatea eta Ohorea Babesteko Lege Organiko Zibilean. Arau horiek guztiek agerian uzten dute PLOren 6 artikulua eta LDLren 9.a. ez direla arau bakarrak jokaera iraingarriak ekiditeko.
|
|
Lur sendoena pertsonen ezaugarriek eta izaerak osatzen dute.
|
Pertsonaren
ezaugarriak eta izaera dira judizio moralen benetako subjektuak. Pertsonaren izaerak ematen dio judizio moralari egonkortasuna.
|
|
Pertsonaren ezaugarriak eta izaera dira judizio moralen benetako subjektuak.
|
Pertsonaren
izaerak ematen dio judizio moralari egonkortasuna.
|
2007
|
|
|
Pertsonaren
erresorte emozionalak menderatzen ditu eta, horri esker, konparaketa sozialeko jokoetan sarrarazten ditu pertsonak.
|
|
Konstituzioaren 53.2 artikuluan zenbait xedapen jaso dira, lehentasun etatako prozedura ezartzeari buruz; bada, xedapen horiek garatzen ez diren bitartean, ohorerako, norberaren eta familiaren intimitaterako, eta norberaren irudirako eskubideen babes judiziala eskatu ahal izango da beste bide batzuk erabilita, lege honek alderdien legitimazioa sumariotasun printzipioetan oinarrituren inguruan ezarri berezitasunekin. Bide horiek ezarri dira
|
Pertsonaren
Oinarrizko Eskubideen Jurisdikzio Babesari buruzko abenduaren 26ko 62/ 1978 Legearen II eta III. ataletan. Behin erabilitako prozedura amaituta, babes errekurtso konstituzionala jarri ahal izango da, Konstituzio Auzitegiari bunikoaren III. tituluko I. kapituluak ezaruzko urriaren 3ko 2/ 1979 Lege Orgarritako kasuetan.
|
|
Auzitegiak errekurtso horren inguruko izapideak egingo ditu abenduaren 26ko 62/ 1978 Legeak,
|
Pertsonaren
Oinarrizko Eskubideen Jurisdikzio Babesari buruzkoak, 7 artikuluan ezarritakoarekin bat etorriz.
|
|
|
Pertsonaren
oinarrizko eskubideak babesteko prozedura berezien bidez babestuko da lege organiko honetan araututako elkartzeko eskubidea. Prozedura horiek izango dira jurisdikzio ordena bakoitzaren araberakoak.
|
|
|
Pertsonaren
duintasuna Dignidad de la persona
|
|
Dignidad de la persona
|
Pertsonaren
duintasuna
|
|
|
Pertsonaren
garrantzia. Barrura begira, jendearen pisua handia da eta lantzendela uste dut.
|
|
|
Pertsonaren
kasuan nortasuna dena, Herri bati buruz ari direlarik, batzueiidentitatea deitzea gustatzen zaie. Niri gehiago gustatuko litzaidake nortasun hitzamantentzea, identitatearenean kloniko baten itxura gehiago agertzen delako, nortasunaren aurkakoa hain zuzen.
|
|
|
Pertsonaren
bilakaera erritmo biologikoaren araberakoa da. Datu jario ikaragarrien artean, iristen zaizkion inpresioen artean aukeratzeko gaitasunari eskersoilik, ahalmena du baliagarri zaizkion datuak hautatzeko.
|
|
|
Pertsonaren
bizitza kulturalak ez du horren neurri handiko estalkirik, gizatamainakoa baizik. Gure arbasoek jada bazekiten bezala, burua burusiarekin estalinahi izatekotan, oinak agerian utziko ditugu.
|
|
sortu, hezi, eratu, atondu... Oinarrizko gizarteratze prozesuek azturak sortzen dituzte, hau da, gu garen izatekoeta jarduteko modu inkontzienteak.
|
Pertsonaren
euskarri biologikoaren gaineanezartzen den forma da kultura (Aristotelesen hylemorfismoan bezala: gorputzamateria eragabea da, kultura materia era jakin batera moldatzea da).
|
|
Badakigu garuna bi hemisferioz osatuta dagoela.
|
Pertsonaren
begiekin lan egiten dugu. Begiradaz gure hatza jarraituko diogu, alde batetik bestera mugituko gara, eskuinetik ezkerrera eta ezkerretik eskuinera.
|
|
" Pertsonak", honela dio Trias ek," gizabanakoaren kontzeptu modernoak baino askoz ere hobe jasotzen ditu hura aurkitzen deneko esparru komunitarioa eta intersubjektiboa" 78 Azken horrek zuzenean garamatza hirugarren printzipio antropologikoaz hitz egitera, alegia," gizakiaren dimentsio intersubjektiboaz" 79: "
|
Pertsonaren
dimentsio hau", Beorleguiren esanetan," razionaltasun komunikatiboaren oinarri bezala aurkezten da, horrek berarekin erantzukizun solidarioaren etika bat dakarrelarik" 80 Gogora ekartzekoa da, hori dela eta, jada Husserlek —interpertsonalitateaz ari zelarik— garbi zioela" bestea" dela" ni" aren ahalbide baldintza, alegia, gizabanakoen arteko topaketari... " Kontzepzio antropologiko horrek, gizakiaren dimentsio komunikatiboaren berezkotasuna onartzen duen heinean", —honela azaltzen digu Beorleguik jarraian—," kontzepzio etiko jakin batera eramaten gaitu, non indibidualismo oro baztertzen den" 82 Cortinak ere zera dio:
|
2008
|
|
Transmisioaren alorra administrazioak eta hezkuntzak bete beharrekoa da. Guri, elkarte gisa, ez zaigu interesatzen bertsolari gazteak hezkuntzako langile bihurtzea; gehiago interesatzen zaigu kulturari dinamismoa eta bizia emateko sortzaile paperetik alanbrean ibiliz gauza berriak eskaintzeko egoeran jartzea gazte horiek(...)
|
Pertsonaren
izaera aberasteko, psikologia sendotzeko, bizitzaren aurrean mundua eta bizitza beste begi batzuekin ikusteko aukera ematen du bertsolaritzak".
|
|
|
Pertsonaren
lehen hizkuntza erabakigarria da hizkuntza gaitasun erlatibo bat ala beste izateko. Horrela, bada, lehen hizkuntza euskara bakarrik duten pertsonek hizkuntza gaitasun erlatiboa dezentez handiagoa izan ohi dute lehen hizkuntza gaztelania dutenek baino.
|
|
Testuinguruarekin lotutako ikuspegitik (ikus 13 eta 14 gaiak) aldarrikatu da ingurunearen eragina ez duela behar beste kontuan hartu.
|
Pertsonaren
eta objektuaren elkarrekintzan jartzen du interesa, baina ez bi horiek ingurunearekin edo beste pertsonekin duten elkarrekintzan. Bestetik, egozentrismoa zer den ez zuen ondo azaldu; kontzeptua modu orokorregian erabili zuen, eta gaur egun erakutsi da umea zazpi urte izan baino
|
|
Izan ere, erantzukizun nagusia oposiziogilearena da, eta ez ikastetxearena, ematen diren teknika eta estrategiek, berez, ez baitute ezertarako balioko.
|
Pertsonaren
ahalegina eta dedikazioa dira oinarria, eta, beraz, kostuak ere bai. Ordainketa ekonomikoaz gain, oposizio batzuetara aurkezteko beste inbertsio eta uko egite mota batzuk egin behar dira.
|
|
|
Pertsonaren
ingurumena
|
|
Lista de espera k pertsonak barnean duen onena erakusten du, El cuerno de la abundancia n, berriz, kontrara gertatzen da.
|
Pertsonaren
alderdik zekenena agertzen du: norberekoikeria, manipulazioak eta joko zikinak azaltzen dira nonahi.
|
|
Paul Austerrek Bakardadearen Asmakuntza n:
|
Pertsonaren
zorigaitzaren oinarrian gauza bakarra dago: bere gelan geratzeko gaitasun eza.
|
|
|
Pertsonaren
propaganda zerbitzua totela da hitzez, totela da gogoz.
|
2009
|
|
Gainera, ahotsa oso aldakorra da, hainbat faktoreren arabera.
|
Pertsonaren
aldarteak, osasunak, eguneko orduak eta beste faktore batzuek aldatu egiten dute hizketa. Eta, horretaz gain, inguruko arazoak ere izaten dira:
|
|
Ba al dago, judu kristautasunak nahi lukeen moduan, balio absoluturik?
|
Pertsonaren
duintasuna, kontzientziaren ukiezina, etab., hots, Sinai mendiko taula edo, eskubide natural, sakraturik, haustezinik?
|
|
|
Pertsonaren
eremuan antzekoa gertatzen da pertsonen kondizio zibilarekin (auzotartasun zibila zehazteko arauak) eta, gauzen eremuan, urarekin edo argindarrarekin hainbat autonomia erkidegotatik pasatzen badira.
|
|
ETA soberan dago, hori guztia eragozten baitu.
|
Pertsonaren
eskubide oinarrizkoenak bortxatzen ditu, bizitzeko eskubidea guztien aurretik dela, eta desberdinen arteko eztabaida politikoa eragozten du, zeina guztiz beharrezkoa baita bakea lortu nahi duen gizarte demokratiko batean.
|
2010
|
|
|
Pertsonaren
errespetuan oinarritutako komunikazioa berreraikitzea. Desberdinen arteko elkarrizketa eta adiskidetzea bultzatuko duen komunikazioa, indarkeria mota guztiak argi eta garbi salatuko dituena eta indarkeriazko adierazpenak lehen planoetan goraipatuko ez dituena.
|
|
Bakoitza da pertsona izateko eredu bakarra eta errepikaezina.
|
Pertsonaren
garapen integrala lortu nahi dugu.
|
|
14 artikulua.
|
Pertsonaren
askatasuna eta segurtasuna
|
|
a)
|
Pertsonaren
askatasun eta segurtasunerako eskubidea izatea;
|
|
a)
|
Pertsonaren
aldez aurreko funtzionamendu kognitiboarekin alderatuzgero narriadura garbia azaldu behar du.
|
|
>
|
Pertsonaren
gaitasun funtzionalaren arabera, balio estandarizatua du.
|
|
|
Pertsonaren
orientazioa
|
|
>
|
Pertsonaren
orientazioa lantzeko ariketak:
|
|
Hala ere, aniztasun hori gorabehera, hiru kalte talde handi daude erreklamatzeko:
|
Pertsonaren
heriotza. Lesio iraunkorrak (baliaezintasunarekin edo gabe).
|
|
Identitate edo nortasun indibidual horrek forma kolektiboak hartzen ditu; baina alderantziz ere esan daiteke.
|
Pertsonaren
izaera ez da jarauntsia eta kolektiboa soilik, aukera pertsonalen ondorio ere bada. Pertsona ez da unidimentsionala, bakoitzak hainbat izaera du:
|
|
2 artikulua.
|
Pertsonaren
autonomia, bizi kalitatea eta duintasuna bermatu nahi dira, eta hori ziurtatu behar dute osasun zerbitzuek.
|
2011
|
|
Galdera nahitaezkoa zen eta ETAk aurrez aurre erantzungo dio.
|
Pertsonaren
eta Estatuaren arteko harremanetan aztertzen du kontzeptua ETAk, bi extremoak gaitzetsiaz. Bere Liburu Zurian, militantearen katiximan, ETAk askatasunaren, printzipio esentzialak?
|
|
|
Pertsonaren
eta haren familiaren osotasuna, bai mentala, bai fisikoa, arriskuan jartzen duten gertaerek eragiten dituzte krisi horiek.
|
|
c)
|
Pertsonaren
askatasun eta segurtasunerako eskubidea 8/;
|
|
|
Pertsonaren
datu
|
|
Besteekin harremanak izatea eskatzen ez duten lanetan ongi moldatzen da; lan horietan interesa eta atsegina agertzen ditu.
|
Pertsonaren
alderdi gregarioarekin zerikusia duten portaerak ez ditu burutzen. Besteekin elkarreragin gutxi du, ukipen edo ikusmen kontaktu gutxi du.
|
|
Nahasteak ez du subjektuaren nortasunean narriadura berezirik eragiten eta gaitasun exekutiboak eta afektua adierazteko ahalmenak ere bere horretan jarraitzen dute.
|
Pertsonaren
bizitza, ordea, goitik behera aldatu daiteke aurkezten duen eldarnio motak bere bizimoduan duen eraginaren arabera. Horrela, zenbait kasutan lan bizitza eta harreman sozialak kaltetzen ez badira ere, beste zenbait kasutan nahasteak ondorio latzak dakartza eta lan egiteari uzten diote eta gizartetik bakartu egiten dira.
|
|
|
Pertsonaren
bizitza historian zehar antzeman daitekeen nahastea da.
|
|
Prodromoen aldian, krisialdi psikotikoa aurresaten duten sintomak jasaten ditu pertsonak denbora epe jakin baten barruan (egunak, asteak edo hilabeteak iraun dezakeen epea), hots, beregan normalak izaten ez diren sintomak aurkezten ditu: gizartetik bakartzea, ikasketa eta lanarekiko interes falta, higienearen eta txukuntasunaren okerragotzea, jokabide bitxia, bat bateko suminkortasuna, etab.
|
Pertsonaren
familiartekoek eta lagunek, jokabide aldaketa horiek direla-eta, uste izaten dute subjektua une zaila bizitzen ari dela, baina, aldi aktiboaren edo krisialdiaren agerpenak eskizofrenia pairatzen ari dela nabarmen utziko du.
|
|
Arthur-en aburuz, nahimen irrazionalak gobernatzen du dena, baita adimena ere.
|
Pertsonaren
helburuak nahimenetik sortzen dira eta nahimenean amaitzen dira. Hemen kokatu behar da Schopenhauer-en ezezkortasunaren oinarria.
|
2012
|
|
Identitate edo nortasun indibidual horrek forma kolektiboak hartzen ditu; baina alderantziz ere esan daiteke.
|
Pertsonaren
izaera ez da jarauntsia eta kolektiboa soilik, aukera pertsonalen ondorio ere bada. Pertsona ez da unidimentsionala, bakoitzak hainbat izaera du:
|
|
|
Pertsonaren
bizi estiloak haren bizimodua islatzen du, eta honaino azaldu ditugun barne faktore guztiek baldintzatzen dute. Hortaz, bizi estiloak eragin handia du bezeroaren portaeran.
|
|
|
Pertsonaren
bizi konstanteak konprobatzeko, behaketa bat egitea da lehen mailako balorazioa; lehenik kontzientzia eta gero arnasketa ebaluatuko ditugu. Erantzunik ematen ez badu edo kontziente ez badago, era jakin batean jardungo dugu; kontziente badago edo erantzuten badu, beste era batean.
|
|
|
Pertsonaren
gaitasunari egokituak
|