2002
|
|
Oinarri soziokultural desberdineko herrietako pertsonen artean garatzen den komunikazioa da kulturartekoa; alegia, kultura desberdina duten herrietako gizakien arteko harreman komunikatiboa. Esparru horretan egindako ikerketarik gehienek kultura desberdinen jabe diren
|
pertsonen arteko
ahalmen komunikatiboa aztertzen dute, hots, konpetentzia komunikatiboa. Gizaki heterogenoen arteko harremanen kopurua gora etorri da garraioen erosotasunak bultzatuta, behar ekonomikoak abiarazita edo aisiaren kontsumoak piztuta.
|
|
Ohiko landetxe batean, gorozkiak erraz sakabanatzen dira lan tresnekin edo gainazalekin kontaktuan, batez ere, zerriekin edo behiekin. Hesteetako edukia, bestalde, animalientzat eta/ edo
|
pertsonentzat
ahalmen patogenikoa duten bakterioek kutsatzen dute maiz. Beraz, ahalik eta gehien mugatu litzateke materia fekalarekiko kontaktu oro, batez ere simaurrarekin, ustekabeko kutsadura saihesteko.
|
2008
|
|
Batzuetan, gainera, oraindik agertu ez den gaixotasun baten lehen zantzuak izan daitezke erorikoak, eta behin eta berriz gertatzen direnean, atzera eta atzera egiten du
|
pertsonaren
ahalmen funtzionalak.
|
2010
|
|
Herrialde baten garapen maila han bizi diren
|
pertsonen
ahalmenekin lotzenda, baina hori neurtzeak zailtasun handiak dakartza. Hala ere, NBGPk horrenhurbilketa moduan hiru nagusi barneratzen dituen GGI diseinatu du:
|
|
Teknologia honek eraldaketa iraultzaileak gauzatuko ditu; material berrietan, produkzio tresnetan, energia alternatiboetan,
|
pertsonaren
ahalmen kognitibo etasentsorialetan, osasun laguntzan, komunikaziorako sisteman (burmuinen artekoaalde batetik, eta makinaren eta burmuinaren artekoa beste aldetik), sorkuntzan etagizakien osasunean. Halaber, pertsonaren ahalmen kognitibo eta sentsorialaklanaren efizientzia eta ikasteko ahalmena hobetuko ditu.
|
|
Teknologia honek eraldaketa iraultzaileak gauzatuko ditu; material berrietan, produkzio tresnetan, energia alternatiboetan, pertsonaren ahalmen kognitibo etasentsorialetan, osasun laguntzan, komunikaziorako sisteman (burmuinen artekoaalde batetik, eta makinaren eta burmuinaren artekoa beste aldetik), sorkuntzan etagizakien osasunean. Halaber,
|
pertsonaren
ahalmen kognitibo eta sentsorialaklanaren efizientzia eta ikasteko ahalmena hobetuko ditu. Hirugarren adineko pertsonen narriadura fisiko eta kognitiboa neutralizatzeko ahalmena duela ere kontsideratzen da.
|
|
Parte hartzea bidea egiten ari da munduan, alor guztietan. Enpresetan, ekonomiaren arloan,
|
pertsonen
ahalmen sortzailea fruitu handiak ematen ari da, eta beste horrenbeste gertatzen da bakearen eta politikaren alorretan ere.
|
2012
|
|
– Familiaren ingurunean eragin handienetakoa duten endekapenezko gaixotasunetako bat alzheimerra da,
|
pertsonaren
ahalmen intelektualak eta fisikoak urritzen doan endekapenezko eta neurona galerazko prozesua delako. Horregatik, familiarentzat oso garrantzitsua da:
|
|
Beste tratamendu batzuek ez bezala, helburua ikaskuntzarako eta oroimenerako funtsezkoak diren prozesu biologikoak indartzea da. Horrek esan nahi du, emaitza horiek gizakira aldatuz gero, “Down sindromea duten
|
pertsonen
ahalmen intelektuala hobetzen lagunduko lukeen benetako aurkikuntza baten aurrean egon gintezkeela”, adierazi du elkarteak. Mara Dierssen doktorea eta Rafael de la Torre doktorea buru dituen ikertzaile taldeak Fundación Catalana Drome de Down (FCSD) Fundazioaren eta Jérôme Lejeune Fundazioaren laguntza izan du, eta orain ebaluatu nahi du saguetan lortutako emaitzak gizakiari estrapolatu ote dakizkiokeen.
|
2013
|
|
UNED bakoitzaren bizitzan sartu behar da eta bakoitzari dagokion neurrian.
|
Pertsonaren
ahalmen eta helburuen arabera egokitzen da UNED, arrakasta helburu eta hartutako erronka horiei aurre eginez.
|
2015
|
|
Nire iritziz, beraz, identitatea kategoriekin edo kategorizatze prozesuekin berdintzeko, pentsatu genuke kategorizatzea buruz edo hitzez egiten dugun eragiketa bat baino gehiago dela, pentsatu genuke kategorizatzea zentzua sortzearen alderdi bat dela, eta egin egiten dugula ohiko praktika eta jardunetan edozer hautematen, sentitzen, gogoratzen edota ukitzen eta dastatzen dugunean ere. Kategorizazioan, esan nahi baita, gorputzaren, hots,
|
pertsonaren
ahalmen guztiak ari dira lanean. Ez da sailkapen kognitibo huts bat.
|
2016
|
|
Arrakasta pertsonen bitartez lortzea.
|
Pertsonen
ahalmena sendotuz, erakundeak berehelburuak lortzeaz gain, pertsonen helburu pertsonalak lortzen ere lagunduko du, bide batez.
|
|
Zuzendaritza osatzen duten
|
pertsonak
ahalmena eta erantzukizuna dute enpresa edo erakunde bateko jarduerak planifikatzeko, koordinatzeko eta kontrolatzeko.
|
2019
|
|
Gaur egungo kurrikulumean ere pisu handia ematen zaio ahalmen espazialaren lanketari. Horrez gain, 18 urtetik aurrerako
|
pertsonen
ahalmen espazialaren maila handitu daitekeela ere frogatu dugu. Badirudi, heldutasunera iristen garenean adimenaren, eta beraz ahalmen espazialaren maila gorenera heltzen garela.
|
2021
|
|
" Funtsezkoa da ikasle guztiak konpetenteak izatea, nor bere mailan, benetako bizitzan edo testuinguru sozialetan eta zientifikoetan sor daitezkeen problemak dituzten egoerei aurre egitean. (...) Diziplina arlo guztien funtzioa
|
pertsonaren
ahalmenen garapena bultzatzea da, ikasleak konpetenteak izan daitezen ikasteko eta pentsatzeko, komunikatzeko, gainerakoekin bizitzeko, norbera izateko eta egiteko eta ekiteko". (Euskal Herriko Ikastolen Konfederazioa, 2005: 176,328)
|
2022
|
|
Biztanleriaren gabeziak urteen poderioz iristen diren
|
pertsonei
ahalmen ekonomiko eta behar txikiagoak dakartza, izan ere, orain Duryók adierazten duen bezala, ez baitute saneamendu eta ur hornidura sareak berritzeko gaitasunik, dagoeneko ia batuta. mende erdi bat. " Nabarroako Gobernuak finantzatzen duen zerbait da, baina beharbada ehuneko 70 edo 80 egiten duena, eta ezin ditugu gainontzekoa eta herritarren gainontzeko gastuak ordaindu", dio eta uste du" horiek baino 100 biztanle baino gutxiago dituzten tokiak".
|