2013
|
|
Gorka Urbizu, Mikel Aiestaran eta Ainhoa Moiua dira pertsonaiak. Baina hirurei egindako galderak nahastu egin dira; beraz, zure
|
lana
izango da galdera bakoitza zein pertsonaiari dagokion esatea.
|
|
1 Galdera laburra: zergatik musika itzultzaile
|
lana
–Tronk
|
|
Eta, sakelan barik, eskuetan duen telefonoak. Elkarrizketak, itzulpen
|
lanak
, bertso saioetarako deialdiak... Saltsa guztietako perrexila da oraindik.
|
|
Eta, bat batean, esatea gradu hori niri eman didatela edota nik irabazi dudala... Urtetan egindako
|
lanaren
emaitza da, baina ez nik egindakoarena bakarrik; nigatik egin dutena eskertzeko modua ere bada. Eta aurrera jarraitzeko akuilua.
|
|
solasaldietan eta taldeko
|
lanetan
egoki jarduten?
|
|
4 Gisa honetako trukeetan ez ezik, zure eguneroko bizitzan ere, etengabe ari zara besteekin elkarrizketan: korridorean beste gelako lagun batekin ari zarenean, sare sozialetan, irakasleak taldeka
|
lanean
jartzen zaituztenean& Orain arte ikasi duzun guztia kontuan harturik, zure ingurukoekin begirunez jokatzeko konpromisoa hartu nahi zenuke. Idatz ezazu, beraz, zein den zure konpromisoa.
|
|
a) Taldeka, 10 galderako galdetegia prestatuko duzue.
|
Lan
horretarako zer duzuen gogoratzea ondo etorriko zaizue:
|
|
|
Lan
hori egiteko, honako urrats hauek egin ditzakezu:
|
|
Han ibilitakoak badaki paraje malkartsua dela, eta zuhaiztirik gabea. Herritik gora igotzen dagoen auzuneko azken baserriaren aurretik pasa zinetenean, azienda sumatu zuen Xeik, eta, artzain txakur orok egingo lukeen moduan, hantxe geratu zen, geldi, bere
|
lana
egiteko prest. Zuk aurrera egin zenuen, besteetan bezala, usainari jarraikiz jarraituko zitzaizula pentsatuz.
|
|
Ikasmaterial hau
|
lan
kolektiboa da, Elkar Ikastolak Zerbitzuak S.L. argitaletxearen koordinaziopean egina. Hainbat profesionalen ekarpenek diziplina arteko lan bateratua osatu dute.
|
|
Ikasmaterial hau lan kolektiboa da, Elkar Ikastolak Zerbitzuak S.L. argitaletxearen koordinaziopean egina. Hainbat profesionalen ekarpenek diziplina arteko
|
lan
bateratua osatu dute. Ekarpen pertsonal horietatik sortze lan bakar bat moldatu eta gauzatu du honako talde honek:
|
|
Hainbat profesionalen ekarpenek diziplina arteko lan bateratua osatu dute. Ekarpen pertsonal horietatik sortze
|
lan
bakar bat moldatu eta gauzatu du honako talde honek:
|
|
Eskerrik asko,
|
lan
kolektibo honetan esku hartu duten profesionalen jarduna errazteagatik, honako enpresa hauei:
|
|
Norbere izaera norbere jakintza besteei trukatzeko asmotan gabiltza, osotasun baterantz
|
lan
eta ekintza euskalkien aukera izanik anitza elkarrekin bizi (hi) tza bizi eta mintza. (Bis)
|
|
Ikasleen arteko elkartrukeek aukera paregabea eskaintzen dute herrialde bateko eta besteko adin bertsuko gazteak harremanetan jartzeko, elkar ezagutzeko eta elkarbizitza lantzeko. Izan ere, halako ekintzek gazteen hartu emanak sustatu egiten dituzte, ez bakarrik trukean, baita trukearen prestatzeeta antolatze
|
lanetan
ere.
|
|
Hezkuntzaren esparruan ere, kantuen bitartez, irakasteko eredu bat sortu du. Argizaiola sariarekin, Gerediaga Elkarteak urtetan egin duen eta egiten jarraitzen duen
|
lana
eskertuko dio. Omenaldi ekitaldia Atarte Kultur Elkarteak diseinatu du.
|
|
5 Bizitokia Nekazari, errementari edo errotari
|
lanetan
maisua da.
|
|
2 Talde txikietan elkarturik, partekatu zuetako bakoitzak egindako
|
lana
. Ba al dago alderik zuen erantzunen artean?
|
|
Ezagunak izan ala ez, berdin jokatuko al dugu informazioa partekatzerakoan? Irakurri" Talde
|
lanerako
dekalogoa", eta osa ezazu esku artean erabili duzuen jarraibideen fitxa. Horretarako, hauta itzazu" Talde lanerako dekalogoa" dokumentutik beharrezkoak zaizkizunak.
|
|
Irakurri" Talde lanerako dekalogoa", eta osa ezazu esku artean erabili duzuen jarraibideen fitxa. Horretarako, hauta itzazu" Talde
|
lanerako
dekalogoa" dokumentutik beharrezkoak zaizkizunak.
|
|
Elkar itzazu alde batekoak eta bestekoak, esaldi bikoteak osatzeko.
|
Lan
hori egiteko, lagungarria izango zaizu izenei erreparatzea.
|
|
Elkarren artean izan ditzaketen erlazioak ez dirudi oso agerikoak direnik; ala bai? Utzi zuen imajinazioari
|
lan
egiten, eta ea nola erlazionatzen dituzuen! Ondoren, bakoitzak paper batean idatziko du zer hitz erlazionatu dituen eta zein den lotura horretarako arrazoia.
|
|
Hitzak lanabes dituzula, arotz
|
lanetan
aritu zara osagaian zehar. Horrela, sentimenduz beteriko testuak zure artelan bilakatu dituzu:
|
|
Poemak ezagutu dituzu, batzuk irakurri, beste batzuk antzeztu& Iritsi da unea, beraz, zure
|
lana
ezagutzera emateko. Izan ere, irakasleak honela esan dizue:
|
|
Hautatutako testua beste kide baten laguntzaz irakurri nahi baduzu, ea norbait konbentzitzen duzun! Bestalde, ez ahaztu autorregulaziojardueran zehaztuta dauden alderdiei erreparatzea, izan ere, gelako kide batek horren arabera ebaluatuko du zure
|
lana
.
|
|
5 Autorregulazio jarduera osatzeko, erabili zure
|
lana
ebaluatu duen kideak esandakoak eta zure errezitaldian izandako bizipenak eta esperientzia.
|
|
Denok dauzkagu sentimenduak; denok eragiten dizkiogu sentimenduak elkarri, hitzez, gorputzez nahiz ekintzez. Talde
|
lanean
aritzen garenean, taldekide bakoitza bere pentsamendu, sentimendu eta jarrerekin aritzen da; baina, horrekin batera, taldekide bakoitzaren hitzek, keinuek eta gorputzek sentimenduak adierazten eta eragiten dituzte kideengan. Horregatik esaten da sentimenduek zeregin garrantzitsua dutela taldeko lanetan.
|
|
Talde lanean aritzen garenean, taldekide bakoitza bere pentsamendu, sentimendu eta jarrerekin aritzen da; baina, horrekin batera, taldekide bakoitzaren hitzek, keinuek eta gorputzek sentimenduak adierazten eta eragiten dituzte kideengan. Horregatik esaten da sentimenduek zeregin garrantzitsua dutela taldeko
|
lanetan
.
|
|
Taldean ikerketa
|
lan
bat egin behar dute Mikel, Xabi, Eunate, Miren eta Urkok. Taldea irakasleak osatu du.
|
|
Horrek, konstantzia eza dakarkio. Ez du idaztea eta irakurtzea gustuko, eta, etxeko
|
lanak
egiten dituen arren, ikasketetan justu samar dabilen mutikoa da.
|
|
Ikasketetan moldatzen da, baina bere izaerak ikusezin bihurtzen du. Ez du inoiz gelako dinamiketan parte hartzen, eta horregatik ez da gustura egoten taldeko
|
lanetan
. Berak nahiago du isil isilik pasatu, inori azalpenik eman gabe.
|
|
Azken orduko ahaleginak egiten dituenez, ezusteko bat baino gehiago hartu izan du. Bakarkako
|
lanak
baino nahiago ditu taldekoak, entretenituta egoten delako eta, besteekin elkarlanean, nota onarekin gainditzea errazagoa zaiolako.
|
|
Ikasle abila, gehiegizko ahaleginik gabe loratzen den horietakoa, azkarra. Ez ditu oso gustukoak taldeko
|
lanak
, taldearen nota jasotzea egokitzen baitzaio, eta bere harremanetarako gabeziak agerian uzten dituelako. Ez du jasaten bera bezain azkarrak ez direnekin aritu behar izatea.
|
|
Miren oso neska langilea da, perfekzionista eta antolatua. Alabaina, isila da, eta, inorekin gatazkarik ez, taldekideen alferkeria eta zabarkeria estaltzen ditu, besteen
|
lanak
bere gain hartuz. Taldean horregatik bakarrik onartzen dutela uste du, eta denek" esklabo" dutela.
|
|
Ikerketa ekiteko unean, hainbat zailtasun izan dituzte taldean. Hala jasotzen da taldeko
|
lanaren
jarraipena egiteko bakoitzaren egunerokoan.
|
|
Mirenek laguntzen dit
|
lanekin
; taldekide hain ordenatua izatea baliotsua da niretzat. Baina, askotan, nik bakarrik ezin dezakedala ezer egin adierazten dit, eta nire lanak ere bere gain hartzen ditu.
|
|
Mirenek laguntzen dit lanekin; taldekide hain ordenatua izatea baliotsua da niretzat. Baina, askotan, nik bakarrik ezin dezakedala ezer egin adierazten dit, eta nire
|
lanak
ere bere gain hartzen ditu.
|
|
Hemen
|
lanerako
gaude!
|
|
Ni
|
lan
eta lan eta Urkok sekula ez ditu kontuan hartzen nire ekarpenak. Gaur taldekideen aurrean gutxietsi nau.
|
|
Ni lan eta
|
lan
eta Urkok sekula ez ditu kontuan hartzen nire ekarpenak. Gaur taldekideen aurrean gutxietsi nau.
|
|
Ez dut zegokidan
|
lanaren
zatia egin, ez nekielako nondik heldu.
|
|
Xabi hobeto ezagutzeko aukera izaten ari naiz
|
lan
honi esker. Nik galdetu gabe, asteburuan zer egiteko asmoa daukan kontatu dit.
|
|
Eunatek ez du egin berari zegokion
|
lana
, Mikelek ezin du ezer egin. Lanak taldean ala bakarka egiteko aukera egon luke, edo, bestela, guk geuk sortu taldeak.
|
|
Horretarako, testuaren egilearen azalean jarri da, eta testuak adierazten duen sentimenduarekin bat datorren ahotsa eta keinuak erabiliko ditu. Taldekideen lekuan jartzeko gai izatea oso garrantzitsua da taldean
|
lan
egin ahal izateko!". Zer ondorio izan ote ditu irakaslearen proposamenak?
|
|
Talde
|
lanean
gabiltza ni naiz taldeko piperra eta gatza, asko gustatzen zait saltsa.
|
|
Talde
|
lanean
bagabiltza non da taldea, non da laguntza?
|
|
Horrela taldean
|
lan
egitea basamortuan igeri egitea bezala da. To zuentzat talde lana!
|
|
Horrela taldean lan egitea basamortuan igeri egitea bezala da. To zuentzat talde
|
lana
!
|
|
" Irakurketa adierazkorra egitean, ederki nabarmendu dituzue taldekideen sentimenduak adierazten zituzten hitzak. Orain, hitz horiek eta beharrezkoak iruditzen zaizkizuenak aldatuz, poemek adierazten dituzten sentimenduetan eragin behar duzue; molda itzazue, buelta eman, talde
|
lanaren
eta taldekideen onurarako izan daitezen: baztertua, onartua eta balioetsia senti dadin; ez ulertua, ulertua; adoregabea, adoretsu; zigortua, lagundua; ingurukoak harrokeriaz tratatzen dituenak, errespetuz trata ditzan, eta abar".
|
|
Ikasmaterial hau
|
lan
kolektiboa da, Elkar Ikastolak Zerbitzuak S.L. argitaletxearen koordinaziopean egina. Hainbat profesionalen ekarpenek diziplina arteko lan bateratua osatu dute.
|
|
Ikasmaterial hau lan kolektiboa da, Elkar Ikastolak Zerbitzuak S.L. argitaletxearen koordinaziopean egina. Hainbat profesionalen ekarpenek diziplina arteko
|
lan
bateratua osatu dute. Ekarpen pertsonal horietatik sortze lan bakar bat moldatu eta gauzatu du honako talde honek:
|
|
Hainbat profesionalen ekarpenek diziplina arteko lan bateratua osatu dute. Ekarpen pertsonal horietatik sortze
|
lan
bakar bat moldatu eta gauzatu du honako talde honek:
|
|
Eskerrik asko,
|
lan
kolektibo honetan esku hartu duten profesionalen jarduna errazteagatik, honako enpresa hauei:
|
|
Nik literatura usaina hartu diot
|
lan
horri
|
|
Beharbada, batzuk ezagunak egingo zaizkizu. Baten bat gustatzen al zaizu zure
|
lanerako
–Zergatik?
|
|
bezala bete taldeko lasai
|
lanerako
nire ardura.
|
|
c) Zer moduz bete duzue bigarren zereginaren eskakizuna; alegia, informazioaren kategoria bakoitzerako testu labur bat idaztea? Azter ezazue egin duzuen
|
lana
, berrikusketarako gida erabiliz.
|
|
Moztutako adar hori lantzen du gero artisauak. Ondoren, lantegiko
|
lana
dator. Izan ere, egurra prestatu ondoren, aipatutako elementuak gehitu behar zaizkio egurrari lantegian.
|
|
enbat
|
lan
eta zenbat ikaskuntza! Dagoeneko heldu zarete dibulgazio artikulua nola gauzatu ikasteko osagaira.
|
|
Egindako miatze
|
lanaren ondoren
, maketazioan trebatzen ahaleginduko zara. Testu prozesadorea bidelagun izango duzu egiteko horretan.
|
|
51 jardueran egindako
|
lana
biribiltze aldera, eta hartzailearentzat ulergarriago izan dadin, irudi egokiak txertatzea falta zaigu.
|
|
a) Zer
|
lan
egiten ote dituzte kazetariek zehazki. Zer egiten ikasi duzu zuk kazetari izateko?
|
|
Baina itxura ez da nahikoa, ezta? Kazetari
|
lana
txukun egiteko, garrantzitsuagoa da, zalantzarik gabe, fitxaren edukiari erreparatzea. Horregatik, bermatu duzue testutik hautatzen duzuen informazioa fitxan zuzen jasotzen duzuela, alegia, idazketa arauak zaintzen dituzuela:
|
|
aharrak berri unitatean kazetari bihurtuko zara, eta, kazetariek egiten duten moduan, dibulgazio artikuluak idatziko dituzu. Erantzukizun handiko
|
lana
da: Euskal Herriko gazteen artean
|
|
informazioa zabaltzea.
|
Lan
hori ezin da edonola egin ezta. Lehenengo urratsa informazio ona eskuratzea da:
|
|
Identifikatze
|
lan
hori egiteko, lagungarri izango zaizu galderaren erantzuna aurreikustea, baita erantzun hori bilatzeko galderako zein hitz izan daitekeen gako hitza edo gako hitzak zehaztea ere. Batzuetan, gako hitza galderan bertan dago; esaterako," zein da txalapartaren itxura?" galderan, itxura da gako hitza, hau da, testuan bilatu behar duzuna; ondoren, haren inguruan irakurriz, behar den informazioa identifika dezazun.
|
|
Ikasmaterial hau
|
lan
kolektiboa da, Elkar Ikastolak Zerbitzuak S.L. argitaletxearen koordinaziopean egina. Hainbat profesionalen ekarpenek diziplina arteko lan bateratua osatu dute.
|
|
Ikasmaterial hau lan kolektiboa da, Elkar Ikastolak Zerbitzuak S.L. argitaletxearen koordinaziopean egina. Hainbat profesionalen ekarpenek diziplina arteko
|
lan
bateratua osatu dute. Ekarpen pertsonal horietatik sortze lan bakar bat moldatu eta gauzatu du honako talde honek:
|
|
Hainbat profesionalen ekarpenek diziplina arteko lan bateratua osatu dute. Ekarpen pertsonal horietatik sortze
|
lan
bakar bat moldatu eta gauzatu du honako talde honek:
|
|
Eskerrik asko,
|
lan
kolektibo honetan esku hartu duten profesionalen jarduna errazteagatik, honako enpresa hauei:
|
|
Gurasoengandik seme alabenganako irakaskuntza izan da jakituria horren oinarria. Gaur egun, ordea, ahozko tradiziotik zetorren familia transmisioa eten egin da, eta, hura berreskuratzeko helburuarekin, bilketa
|
lan
handiak egin dira. Bilduma klasiko handi batzuk dauzkagu gure artean; kontuan hartzekoak dira, esate baterako, Joxe Miel Barandiaranek, Resurrección Maria de Azkuek eta Manuel Lekuonak egindakoak.
|
|
Euskal Herriko gazte guztien eskura helduko den aldizkaria izango da. Horretaz gainera, zuen artikuluekin gelako aldizkaria argitaratzeko aukera izango duzue; modu horretan, ingurukoen artean zabaldu duzue zuen
|
lana
.
|
|
Gure erroak aldizkarirako artikuluak idatzi aurretik, bi
|
lan
egiteko eskatu dizu kultura elkarteko lehendakariak kolaboratzaile gisa.
|
|
Dagoeneko, bazabiltza testuetan zenbait informazio azkar azkar identifikatzen, baina badira
|
lan
horretan lagun zaitzaketen alderdi gehiago. Horiek ezagutzeko, irakurri jarraian duzun informazio testua.
|
|
Kontrabandoaren inguruko artikulu bat idatzi nahi duzu. Rosa Arburuak kaleratu duen Gau
|
lana
. Kontrabandoa Bidasoa aldean liburua lagungarri izan dakizukeela iruditu zaizu.
|
|
1 Taldeka elkartuta, aztertu bi neskatilek egindako
|
lana
, ondoren aurkituko duzuen berrikusketarako gida baliatuz, eta lagun iezaiezue ortografia akatsak zuzentzen eta testua hobetzen.
|
|
Ez da makala aurrean duzun erronka: kazetari
|
lana
egitea! Lan hori ondo betetzeko, jakina, ezinbestekoa izango zaizu planifikazio on bat egitea.
|
|
kazetari lana egitea!
|
Lan
hori ondo betetzeko, jakina, ezinbestekoa izango zaizu planifikazio on bat egitea. Beraz, ekin lanari!
|
|
1 Ezer baino lehen, argi izan behar duzu zer nolako
|
lan
eskaera jaso duzun kazetari gisa: zer egin behar duzun, zergatik egin behar duzun, norentzat egin behar duzun eta zertarako egin behar duzun.
|
|
2 Kazetariek, errealitate jakin bat ezagutzera emateko, dibulgazio artikuluak idazten dituzte, baina, jakina, horiek ez dira goizetik gauera egiten; aldizkari bat osatzeak ere denbora luzea eskatzen du. Hainbat
|
lan
egin behar izaten dute azken emaitzara iritsi baino lehen. Izan ere, ez dute informazioa asmatzen, informazio hori ez da edozein modutara adierazten, eta, halaber, aldizkari bat ez da artikulu pilaketa soil bat.
|
|
Prest ote zaude eskatu zaizun idazle
|
lana
egiteko. Alegia, informazioa aurrez erregistratu, antolatu eta dibulgazio artikulu batean testuratzeko?
|
|
Dagoeneko amaitu duzu eskatutako
|
lana
. Zer moduz moldatu zara?
|
|
ozik egoteko moduan egongo zarete,
|
lan
handia egin duzue eta! Gainera, Izena duena izana du elkartekoen eskutitza jaso duzue, zeinean egindako lanagatik eskerrak ematen dizkizueten.
|
|
ozik egoteko moduan egongo zarete, lan handia egin duzue eta! Gainera, Izena duena izana du elkartekoen eskutitza jaso duzue, zeinean egindako
|
lanagatik
eskerrak ematen dizkizueten. Baina hemen bukatzen ote da Zaharrak berri unitatea?
|
|
2 Noiz bukatzen da
|
lanak
aurkezteko epea?
|
|
Talde bakoitzak
|
lan
bakarra aurkeztuko du.
|
|
Lanak irailaren 15a baino lehen aurkeztu behar dira. Ez da onartuko irailaren 16tik aurrera aurkeztutako
|
lanik
.
|
|
|
Lan
bakarra sarituko da.
|
|
1 Badaezpada, har ezazu tarte bat, eta aztertu egindako
|
lana
honako ebaluazio adierazle hauen arabera:
|
|
sortu nahi den testuaren komunikazioasmoaren baitan testuetan informazioa bilatzea, hautatzea eta erregistratzea. Orain, idazle
|
lanetan
hasi baino lehen, jasotako informazioa antolatzea komeni zaizu. Informazioaren antolaketa ere testuaren komunikazio asmoaren araberakoa da, gainera.
|
|
diezaiogun, bada,
|
lanari
!
|
|
Zereginak aztertu behar dituzue eta taldekideen artean
|
lanaren
banaketa antolatuko duzue, bakoitzak zer egingo duen, alegia. Bakarka eta taldean egin beharreko lanak ere zehaztu behar dituzue.
|
|
Zereginak aztertu behar dituzue eta taldekideen artean lanaren banaketa antolatuko duzue, bakoitzak zer egingo duen, alegia. Bakarka eta taldean egin beharreko
|
lanak
ere zehaztu behar dituzue. Horietan laguntzeko, hor daukazue plangintza taula.
|
|
Behar izanez gero,
|
lanak
egiteko epeak finkatuko dituzue.
|
|
a) Erabaki taldekide bakoitzak zer irudikatuko duen,
|
lana
partekatu eta elementu horiek guztiak bilatu. Kokatu mapan kokapen markak eta elementuen izenak.
|
|
1 Gure artean
|
lana
ongi antolatu dugu?
|
|
Ondoren, egin ezazue klimograma horien deskribapena, aurreko jarduerako ereduari jarraituz. Amaitzeko, zuen klimograma bera egin duen beste bikote batekin
|
lanak
erkatu eta zuzendu.
|
|
Herritik oso urruti dagoela, ia hamar orduko hegaldia egin behar familia ikusteko. Ordu eremuak ere ematen dizkit
|
lanak
, Euskal Herriarekin bost orduren aldea dago eta.
|
|
Lana egiteko, telebistakoek bideratutako mapa digitala osatuko duzuenez, launaka, unitatean aritu zareten antzera, zereginak ongi aztertu, eta talde
|
lana
antolatuko duzue.
|
|
1 Programaren ekoizleak ere
|
lanean
aritu dira, eta, dagoeneko, interesgarriak izan daitezkeen beste lau lekutako (mapan ikur horiz daude markatuta) informazioa lortu dute. Leku horietatik programaren grabazioa non egin erabakitzeko, informazio gehiago behar dute.
|