2016
|
|
EiTBk ez du inolako erantzukizunik izango blogetan agertzen diren iritziengatik,
|
ez
eta erabiltzaileek txertatzen duten informazioaren zehaztasunagatik, kalitateagatik, fidagarritasunagatik, edo zuzentasunagatik ere. EiTBk beretzat gordetzen du Estilo Liburu honetan tratamendu informatiboari buruz ezarritako jarraibide editorialak eta parte hartzeko arauak hausten dituzten iruzkinak eta ekarpenak kentzeko eskubidea.
|
|
EiTBk
|
ez
ditu bere egingo ikus entzuleek parte hartzeko kanalen bitartez adierazten dituzten iritziak. Beste alde batetik, parte hartzea moderatzeko tresnak ezarriko ditu, erabiltzaileen ekarpenek Estilo Liburu honetan jasotako jarraibide editorialak urratu ez ditzaten.
|
|
EiTBk ez ditu bere egingo ikus entzuleek parte hartzeko kanalen bitartez adierazten dituzten iritziak. Beste alde batetik, parte hartzea moderatzeko tresnak ezarriko ditu, erabiltzaileen ekarpenek Estilo Liburu honetan jasotako jarraibide editorialak urratu
|
ez
ditzaten.
|
|
Herritarrek parte hartzearen helburua
|
ez
da informazio materiala biltzeak daukan kostua murriztea.
|
|
Era berean, parte hartzearen helburua
|
ez
da EiTBk dauzkan helburuez bestelakoa izan behar. Hau da, ikusleek, entzuleek eta erabiltzaileek ez dituzte helburu pertsonal, komertzial, edo publizitarioetarako baliatu behar parte hartzeko mekanismoak.
|
|
Era berean, parte hartzearen helburua ez da EiTBk dauzkan helburuez bestelakoa izan behar. Hau da, ikusleek, entzuleek eta erabiltzaileek
|
ez
dituzte helburu pertsonal, komertzial, edo publizitarioetarako baliatu behar parte hartzeko mekanismoak.
|
|
haien izenak, haien ahotsak, haien aurpegiak eta bakoitzaren lan egiteko modua. EiTBk zabaltzen duen informazioa inoiz
|
ez
da anonimoa. Sinadurak berezko nortasuna ematen dio, eta erantzukizunaren garantia da.
|
|
Sinaduraren bidez jakinarazten da kazetaria dela informazioaren egilea. Sinatzeak erantzulea nor den zehaztea dakarrenez, kazetaria
|
ez
dago izenpetzera behartuta ez grafikoki, ez ahotsaren bidez bere baimenik gabe zentzua aldatu zaion informazioa.
|
|
Sinaduraren bidez jakinarazten da kazetaria dela informazioaren egilea. Sinatzeak erantzulea nor den zehaztea dakarrenez, kazetaria ez dago izenpetzera behartuta
|
ez
grafikoki, ez ahotsaren bidez bere baimenik gabe zentzua aldatu zaion informazioa.
|
|
Sinaduraren bidez jakinarazten da kazetaria dela informazioaren egilea. Sinatzeak erantzulea nor den zehaztea dakarrenez, kazetaria ez dago izenpetzera behartuta ez grafikoki,
|
ez
ahotsaren bidez bere baimenik gabe zentzua aldatu zaion informazioa.
|
|
Irratian egiten diren orduz orduko albistegiek edo albiste aurrerapenek
|
ez
daukate sinadurarik.
|
|
Titularren bideoek, offen bideoek (platotik zuzenean irakurtzen diren testuei dagozkienek) eta testurik gabeko irudi editatzeek
|
ez
daukate sinadurarik.
|
|
Albistearen protagonisten adierazpenak bakarrik biltzen dituzten bideoek ere
|
ez
daukate sinadurarik. Halakoetan, kazetariari egin duen ikerketa lana edo informazio bilketa aitortu nahi zaionean, aukera egokia da aurkezleak berak ematea horren berri:
|
|
3.5 Teleprinter bidezko sinaduran
|
ez
da ezizenik, izengoitirik edo forma hipokoristikorik erabiliko, arduradun editorialek berariazko baimenik eman ezean.
|
|
3.6 Informazioa zer kazetarik landu duen isilpean gorde behar izanez gero, sinaduran
|
ez
dira agertuko haren inizialak, baizik eta« Erredakzioa». Izan ere, inizialak gertakarien kronikan behar den anonimotasunarekin lotzen dira.
|
|
1.1 Euskarazko deituren kasuan, euskal grafia oraintsu arte estandarizatu eta ofizial egin gabe egon baita?, gure artean errotuta dauden ohitura asko inertzia hutsa dira, eta
|
ez
datoz bat ez izendunaren nahiekin, ez hizkuntza normalizazioko xedee
|
|
1.1 Euskarazko deituren kasuan, euskal grafia oraintsu arte estandarizatu eta ofizial egin gabe egon baita?, gure artean errotuta dauden ohitura asko inertzia hutsa dira, eta ez datoz bat ez izendunaren nahiekin,
|
ez
hizkuntza normalizazioko xedee
|
|
2.1 Euskal Irrati Telebistan euskal abizenak euskal grafiarekin idatzi behar dira, hau da, idazkera akademikoaren arauak betez. Hartara, < c>, < ç>, < qu>, < gu>, < v> eta < y> letrak eta multzoak
|
ez
dira erabiliko. s
|
|
Zabala
|
ez
da [zapatero] bezala ahoskatu behar
|
|
Mutilloa [y] eta [ll]
|
ez
dira gauza bera
|
|
Aitzat hartu behar da, gainera, batzuetan kode idatzia txarto interpretatzeko arriskua dagoela. Izan ere, letra baten atzean pentsatzen
|
ez
den hotsa egon daiteke, idazkera akademikoa erabili zein bestelakoa erabili?.
|
|
Begino
|
ez
bide da egokia [begino] ahoskatzea
|
|
2.3 Latindar alfabetoa erabiltzen
|
ez
duten hizkuntzetako izen abizenak idazteko, jatorrizko hizkuntzaren arabera jokatuko da.
|
|
2.4 Gainerako kultur erreferenteak bezala, errege erreginen izenak, aita santuen izenak eta santu santen izenak testuaren hizkuntza berean eman behar dira,
|
ez
jatorrizko hizkuntzan.
|
|
1.1 Euskarak, salbuespentxoak salbuespen?
|
ez
du XX. mendaren azken laurdenera arte ezagutu ofizialtasuna, eta, horren ondorioz, euskarazko toki izenak finkatu barik egon dira oraintsu arte.
|
|
Beste leku batzuek erromantzez dute izen bakarra. Hori gutxi
|
ez
, eta euskarazko izen berriak sortu dira erromantzezkoak ordezkatzeko.
|
|
1.2 Arazoa are nahasiagoa da, administrazio organo eskudunek
|
ez
baitute beti irizpide berbera erabiltzen izen ofizialak erabakitzeko orduan.
|
|
3.1 Kazetariak
|
ez
du erreferentzia fidagarritzat jo behar teletipoa edo prentsa oharra, erakunde ofizial batetik etorri arren. Toponimoaz erabat ziur egon ezean, beti egiaztatu behar du zelan idatzi eta zelan ahoskatu.
|
|
Kazetariak
|
ez
die zabalkunderik eman behar tradiziorik eta zentzuzko oinarririk gabeko toki izenei. Surflariek, adibidez, tokiko tradizioaren jakitun egon gabe, hainbat izen ustel asmatu dituzte.
|
|
Euskal Herriko toki izenak
|
ez
dira erabili behar erreferentzia arrotzak izango balira bezala. Ikus entzuleentzat ernegagarria izan daiteke «Bilboko Deustu auzoa» eta antzeko itzulinguruak entzun eta gero «Jinhua» soila entzutea nazioarteko kronika batean.
|
|
Informazio zerbitzu publikoa den aldetik, Euskal Irrati Telebistak herritarrei eskaintzen dien informazioak oinarri hauek izan behar ditu: gertaerak egiazko izatea, iturri guztiak kontsultatzea, edozelako manipulaziorik
|
ez
onartzea, eta UNESCOk, Europako Kontseiluak eta Kazetarien Nazioarteko Federazioak landutako Kazetaritzako etika profesionalaren printzipioak errespetatzea.
|
|
8 art. Norbait informazioaren profesionaltzat jotzeak
|
ez
du inolako ondoriorik izango beraren lan edo
|
|
10 art. Ikus entzunezko informazioaren profesionalek nahi eta nahi
|
ez
errespetatu behar dituzte
|
|
Arauok, EiTBko zuzendariek eta arduradun editorialek ere bete dituzte, bai eta edozelako lankide direnek edo informazio edukiak ekartzen dituztenek ere. Enpresek eta arduradun editorialek
|
ez
dute inola ere eskatuko betebehar horiek urra ditzakeen lanik. Printzipio horiek betetzen ez direnean, salaketa jar daiteke erredakzio kontseiluen aurrean, edo erredakzio kontseiluek eurek jar dezakete.
|
|
Enpresek eta arduradun editorialek ez dute inola ere eskatuko betebehar horiek urra ditzakeen lanik. Printzipio horiek betetzen
|
ez
direnean, salaketa jar daiteke erredakzio kontseiluen aurrean, edo erredakzio kontseiluek eurek jar dezakete.
|
|
11 art. Garbi bereiziko dira beti egitateak eta iritziak; biak nahastea eragotziko da, eta
|
ez
da uste edo
|
|
zurrumurrurik zabalduko, horixe baino
|
ez
direla argi zehaztu gabe.
|
|
12 art. Behar bezalako funtsa duten informazioak baino
|
ez
dira zabalduko. Informazioak egiaztatze
|
|
katu bezala zuzenduko da. Zuzenketaz indarrean dagoen legeriari jarraituta zirkunstantzia horietan barka eskea ere egin behar bada,
|
ez
da saihestuko.
|
|
18 art. Pertsonek informaziorik
|
ez
emateko eta galderei ez erantzuteko eskubidea dute, eta errespe
|
|
18 art. Pertsonek informaziorik ez emateko eta galderei
|
ez
erantzuteko eskubidea dute, eta errespe
|
|
Salbuespen dira EiTBko hedabideen programazioaren promozioak, betiere dagokion pertsonaren oniritziarekin eta gainerako informazioek izaten dituzten berme berberekin.
|
Ez
da hirugarrenen ordainsari, eskupeko edo oparirik onartuko, horren helburua informazio edo iritzi jakin bat sustatzea, bideratzea, moldatzea edo zabaltzea izan badaiteke.
|
|
21 art.
|
Ez
da onartuko informazio iturriek ordaindutako bidaiarik, onartzearen ondorioa informa
|
|
zioaren inpartzialtasuna kolokan jartzea bada, edo bidaia justifikatzeko irizpide informatibo sendorik
|
ez
badago. EiTBko informatzaileen lana ezin daiteke bateratu kanpoko irudi kabineteei, harreman publikoei edo publizitate agentziei loturiko lanekin.
|
|
23 art. Kazetaritza lanetan isilpean jasotzen diren informazio pribilegiatuak
|
ez
dira inoiz norberaren
|
|
mesederako erabiliko.
|
Ez
da parterik hartuko norberaren edo hurbileko ahaideen interesak ukitzen dituzten informazioen lanketan.
|
|
nean, zorrozki beteko da errugabetasun presuntzioaren printzipioa. Halaber, zigor prozeduraren batean akusatu edo kondenatu duten pertsonaren senitartekoak eta lagunak ezin daitezke identifikatu, nahi
|
ez
badute, eta ez da pertsona horien irudirik edo soinurik zabalduko.
|
|
nean, zorrozki beteko da errugabetasun presuntzioaren printzipioa. Halaber, zigor prozeduraren batean akusatu edo kondenatu duten pertsonaren senitartekoak eta lagunak ezin daitezke identifikatu, nahi ez badute, eta
|
ez
da pertsona horien irudirik edo soinurik zabalduko.
|
|
teko biktima, lekukoa edo inputatua denean,
|
ez
da haren izenik edo irudirik zabalduko.
|
|
Ikus entzuleak aldez aurretik ipini behar dira irudien edo edukien gordintasunaren jakitun. Halako irudi eta soinuak morboagatik erabiltzea eta testuingurutik kanpo baliatzea saihestu egingo da, baina hori
|
ez
da aitzakia izango gerra, atentatu, istripu eta antzeko albistegaien funtsezko alderdiak ezkutatzeko.
|
|
EiTBko profesionalek arduratsu eta zorrotz jardungo dute, klixeetan edo estereotipoetan jausi barik, bereziki diskriminazioa eragin dezaketenean, berdin dio diskriminazioaren oinarria sexua, sexu joera, arraza, ideologia, erlijio sinesmenak edo jatorri soziokulturala den. EiTBko profesionalek
|
ez
dituzte bere egin behar kazetaritzan edo gizartean diskriminazioa desenkusatzen edo minimizatzen duten jokabideak. Era berean, indarkeriara bultza dezaketen hitzak eta pertsonen duintasuna eta osotasun fisiko eta morala iraindu edo kaltetu ditzaketen adierazpenak baztertu egingo dituzte.
|
|
Emakumeen ekintzak eta gizonezkoen ekintzak irizpide berarekin baloratuko dira albistegaitzat jotzeko orduan, eta behar bezala islatuko da emakumeak gizarte bizitzako arlo guztietan daukan lekua.
|
Ez
da aipamen sexistarik eta estereotipo gutxiesgarririk erabiliko.
|
|
34 art. Profesionala bere lanean ordezkatzea ezinezkoa bada,
|
ez
da inola ere behartuko lan hori sinatze
|
|
35 art. Kontzientzia klausulaz baliatzen den profesionalaren eta enpresaren artean adostasunik
|
ez
|
|
artean adostasunik
|
ez
bada, bi hereneko gehiengoz ebatziko da eskatzaileari babesa ematen zaion.
|
|
37 art. Kontzientzia klausulaz baliatzeak
|
ez
du inolako zehapenik edo lan kalterik ekarriko. Hala eta
|
|
40 art. Profesionalek
|
ez
dute sekretu profesionalaren lotura izango pertsonen bizitzaren eta askata
|
|
Batzorde horretan ezin daiteke egon erredakzio kontseiluren baterako hautagaitza aurkezteko asmoa duen pertsonarik. Ordezko modura, Erredakzio Estatutuaren lanketan parte hartu duten profesionalak izan daitezke Batzordeko kide, eta, inor geratuko
|
ez
balitz, informazioaren profesional boluntarioak. Boluntariorik ez balego, zozketa bat egingo da hauteskundeetara aurkezten ez diren EiTBko informazioaren profesionalen artean.
|
|
Ordezko modura, Erredakzio Estatutuaren lanketan parte hartu duten profesionalak izan daitezke Batzordeko kide, eta, inor geratuko ez balitz, informazioaren profesional boluntarioak. Boluntariorik
|
ez
balego, zozketa bat egingo da hauteskundeetara aurkezten ez diren EiTBko informazioaren profesionalen artean.
|
|
Ordezko modura, Erredakzio Estatutuaren lanketan parte hartu duten profesionalak izan daitezke Batzordeko kide, eta, inor geratuko ez balitz, informazioaren profesional boluntarioak. Boluntariorik ez balego, zozketa bat egingo da hauteskundeetara aurkezten
|
ez
diren EiTBko informazioaren profesionalen artean.
|
|
EiTBren plan estrategikoek funtsezkotzat jo dute informazio eskaintzarik onena ekoizteko betebeharra, informazio lidertza lortzearren. Lidergoa neurtzeko, audientzia datuak
|
ez
ezik, beste ikerlan soziologiko kuantitatibo eta kualitatibo batzuen bidez aztertutako gizarte balorazioak ere erabiltzen dira.
|
|
Eskubide horien bermatzailea denez gero, EiTBk zorrozki zainduko du albistean azaltzen diren pertsonak
|
ez
gutxiestea, haien izen ona ez kaltetzea edo haien sinesgarritasuna ez suntsitzea informazioetan zabaltzen diren mezuen edo esateko moduen bidez. Hari horretatik, zorrozki zainduko du webguneetako eta ingurune multimedietako erabiltzaileen jarduera, edukien eta iritzien sortzaile diren aldetik. Egin litekeen kaltearen balorazioan, protagonisten proiekzio publikoa hartuko da aintzat.
|
|
Eskubide horien bermatzailea denez gero, EiTBk zorrozki zainduko du albistean azaltzen diren pertsonak ez gutxiestea, haien izen ona
|
ez
kaltetzea edo haien sinesgarritasuna ez suntsitzea informazioetan zabaltzen diren mezuen edo esateko moduen bidez. Hari horretatik, zorrozki zainduko du webguneetako eta ingurune multimedietako erabiltzaileen jarduera, edukien eta iritzien sortzaile diren aldetik. Egin litekeen kaltearen balorazioan, protagonisten proiekzio publikoa hartuko da aintzat.
|
|
Eskubide horien bermatzailea denez gero, EiTBk zorrozki zainduko du albistean azaltzen diren pertsonak ez gutxiestea, haien izen ona ez kaltetzea edo haien sinesgarritasuna
|
ez
suntsitzea informazioetan zabaltzen diren mezuen edo esateko moduen bidez. Hari horretatik, zorrozki zainduko du webguneetako eta ingurune multimedietako erabiltzaileen jarduera, edukien eta iritzien sortzaile diren aldetik. Egin litekeen kaltearen balorazioan, protagonisten proiekzio publikoa hartuko da aintzat.
|
|
Egin litekeen kaltearen balorazioan, protagonisten proiekzio publikoa hartuko da aintzat.
|
Ez
zaio ezer gailenduko egiazkoa eta herritarren interesekoa izateko betebeharrari.
|
|
Horrenbestez, inork ezin dezake exijitu hedabideek gertakari jakin batzuen jarraipena egitea. Publikagarria zer den eta zer
|
ez
den erabakitzea, Erredakzioari eta Erredakzioko organoei dagokie.
|
|
Informazio eskubideak
|
ez
ditu pertsonak datuak ematera edo adierazpenak egitera behartzen. Printzipio orokor gisa, errespetuz hartuko da isilik geratzea edo kazetarien galderei erantzuteari ezetz esatea.
|
|
|
Ez
hitz egiteko eskubidea
|
|
EiTBren informazioek
|
ez
dute inola ere bultzatuko ez gorrotoa, ez diskriminazioa, arrazoitzat generoa, arraza edo bestelako zirkunstantzia pertsonal edo sozialen bat eman zein eman ez. EiTBren informazioek begirunea izan behar diete giza duintasunari eta balio demokratikoei, batik bat emakumezkoen diskriminazioa dakarten jokabideak ezabatzeari dagokionez4.
|
|
EiTBren informazioek ez dute inola ere bultzatuko
|
ez
gorrotoa, ez diskriminazioa, arrazoitzat generoa, arraza edo bestelako zirkunstantzia pertsonal edo sozialen bat eman zein eman ez. EiTBren informazioek begirunea izan behar diete giza duintasunari eta balio demokratikoei, batik bat emakumezkoen diskriminazioa dakarten jokabideak ezabatzeari dagokionez4.
|
|
EiTBren informazioek ez dute inola ere bultzatuko ez gorrotoa,
|
ez
diskriminazioa, arrazoitzat generoa, arraza edo bestelako zirkunstantzia pertsonal edo sozialen bat eman zein eman ez. EiTBren informazioek begirunea izan behar diete giza duintasunari eta balio demokratikoei, batik bat emakumezkoen diskriminazioa dakarten jokabideak ezabatzeari dagokionez4.
|
|
EiTBren informazioek ez dute inola ere bultzatuko ez gorrotoa, ez diskriminazioa, arrazoitzat generoa, arraza edo bestelako zirkunstantzia pertsonal edo sozialen bat eman zein eman
|
ez
. EiTBren informazioek begirunea izan behar diete giza duintasunari eta balio demokratikoei, batik bat emakumezkoen diskriminazioa dakarten jokabideak ezabatzeari dagokionez4.
|
|
Erlijio egitatearekin loturiko albisteen berri emateko, eragin kultural eta soziala, konfesio bakoitzaren tradizioa eta interes informatiboa erabiliko dira irizpidetzat. Erabakiak irizpide profesionalen arabera hartuko dira, eta
|
ez
irizpide konfesionalen arabera. EiTBk ez du pertsonarik edo talderik diskriminatuko sinesmen erlijiosoengatik.
|
|
Erabakiak irizpide profesionalen arabera hartuko dira, eta ez irizpide konfesionalen arabera. EiTBk
|
ez
du pertsonarik edo talderik diskriminatuko sinesmen erlijiosoengatik.
|
|
Laneko zereginetan, EiTBko profesionalek
|
ez
dute sinbologia erlijiosorik erakutsiko; aukera politiko edo ideologikoei lotutako sinbologiarik ere ez dute erakutsiko. Informazio zereginean, ez dituzte euren sinesmenak edo ideiak adieraziko.
|
|
Laneko zereginetan, EiTBko profesionalek ez dute sinbologia erlijiosorik erakutsiko; aukera politiko edo ideologikoei lotutako sinbologiarik ere
|
ez
dute erakutsiko. Informazio zereginean, ez dituzte euren sinesmenak edo ideiak adieraziko.
|
|
Laneko zereginetan, EiTBko profesionalek ez dute sinbologia erlijiosorik erakutsiko; aukera politiko edo ideologikoei lotutako sinbologiarik ere ez dute erakutsiko. Informazio zereginean,
|
ez
dituzte euren sinesmenak edo ideiak adieraziko.
|
|
Adingabe edo gazteren bat auziren batean agertzen denean, dela biktima gisa, dela lekuko gisa, dela akusatu gisa, batik bat albisteak gizarte oihartzuna duenean, EiTBk
|
ez
du haren identitatea zabalduko. Informazioa emateko orduan, intimitatea eta konfidentzialtasuna babestuko dira, eta kalterik ez egitea eta errepresaliarik ez eragitea zainduko da.
|
|
Adingabe edo gazteren bat auziren batean agertzen denean, dela biktima gisa, dela lekuko gisa, dela akusatu gisa, batik bat albisteak gizarte oihartzuna duenean, EiTBk ez du haren identitatea zabalduko. Informazioa emateko orduan, intimitatea eta konfidentzialtasuna babestuko dira, eta kalterik
|
ez
egitea eta errepresaliarik ez eragitea zainduko da. Albisteetan guztiz baztertzekoak dira galdera, iritzi eta kontakizun iraingarriak edo umiliagarriak, adingabearen edo gaztearen autoestimua kaltetzen dutenak, beraren samina pizten dutenak, eta beraren sinesmenak edo kultur balioak gutxiesten dituztenak.
|
|
Gertaeraren gaineko iruzkinak eta partaidetza foroak moderatu egin dira, adierazpide iraingarririk edo jokabide bortitzen aldeko hitzik azal
|
ez
dadin.
|
|
d. Kasuarekin zuzeneko zerikusia
|
ez
duten bestelako iturriak (proiekzio publikoa duten pertsonak, e. a.).
|
|
|
Ez
da erabiliko« berriro ere... kasu bat»,« beste... kasu bat» edo antzeko esapiderik, indarkeriazko gertakariei garrantzia kentzen dien efektu sorgortzailea ekiditeko.
|
|
Baztertzekoa da biktimak indarkeria sexista jasateagatik errudun edo erantzule egiten dituen tratamendu informatiboa. Halaber,
|
ez
dira erantzule gisa agertuko tratu txarrak ez salatzeagatik.
|
|
Baztertzekoa da biktimak indarkeria sexista jasateagatik errudun edo erantzule egiten dituen tratamendu informatiboa. Halaber, ez dira erantzule gisa agertuko tratu txarrak
|
ez
salatzeagatik.
|
|
|
Ez
da egingo kolektibo baten estigmatizazioa ekar dezakeen deskripziorik. Alde batera utziko dira marjinazio estereotipoak, hala nola, nazionalitatea, sinesmenak, kultura edo inguruabar sozioekonomikoak aipatzen dituztenak.
|
|
Halaber,
|
ez
da emango biktima edo erasotzailea identifkatzea edo kokatzea ahalbidetzen duen daturik: adibidez, etxebizitzaren kanpoaldea, lantokia, e. a. Interes informatiboa edo gertakarian parte diren pertsonen entzutea arrazoi nahiko izan daitezke haien izenak emateko, arduradun editorialen baimenarekin.
|
|
Horrenbestez, gertaeren dramatizazioa eta sorberritzea, edo irudi eta testimonio bereziki gordinak, salbuespen modura erabiliko dira. Gertatutakoa ulertzeko informazio osagarria ematen dutenean baino
|
ez
da halakoetara joko.
|
|
Muga jarri behar zaie agresioaren lekukoekin eta/ edo biktimaren edo susmagarriaren lagunekin eginiko elkarrizketei. Betegarrietan errepikatzen diren topikoek
|
ez
dute inola ere laguntzen gertakariak ulertzen. Era berean, alde batera utziko dira agresio egilearen izaera nabarmentzen duten testimonioak(« oso jatorra zen»,« auzoko ona zen», e. a.).
|
|
|
Ez
da agresioaren zergatien gainean espekulatu behar: itxura fisikoa, jelosia edo bestelako arrazoi emozionalak, agresio egilearen edo biktimaren izaera, alkoholaren edo drogen kontsumoa, arazo ekonomikoak, e. a.
|
|
Genero indarkeriaz informatzen denean, kasuak
|
ez
dira harreman sentimentalen esparruan kokatu behar. Halakoetan, harremanak menderakuntzazkoak dira, ez maitasunezkoak.
|
|
Genero indarkeriaz informatzen denean, kasuak ez dira harreman sentimentalen esparruan kokatu behar. Halakoetan, harremanak menderakuntzazkoak dira,
|
ez
maitasunezkoak.
|
|
|
Ez
da erabiliko agresioa justifkatzen duen adierazpiderik, ez justifikazioa agerikoa denean, ez hitz erdika egina denean.
|
|
Ez da erabiliko agresioa justifkatzen duen adierazpiderik,
|
ez
justifikazioa agerikoa denean, ez hitz erdika egina denean.
|
|
Ez da erabiliko agresioa justifkatzen duen adierazpiderik, ez justifikazioa agerikoa denean,
|
ez
hitz erdika egina denean.
|
|
Estilo liburu hau EiTBko profesionalei zuzenduta dago. Haien eskakizun historiko bat asebetetzera dator,
|
ez
baitira gutxi egunero aktualitatearen tratamenduan sortzen zaizkien dilemak. Bestalde, kazetaritzako profesional guztientzako proiektu erabilgarri bat izan nahi du, eta gogoeta eta debate akademikorako tresna bat ere bai.
|
|
helburu bat ezarri, eta aldaketaren bat eragiten ahalegintzen da. Kazetariaren betebeharra informatzea da, gizadiari laguntzeko moduan informatzea, eta
|
ez
gorrotoa edo harropuzkeria sustatzeko moduan. Albisteak bestearen ezaupidea handitzeko balio behar du, bestearen errespetua handitzeko.
|
|
Adingabe edo gazteren bat auziren batean agertzen denean, dela biktima gisa, dela lekuko gisa, dela akusatu gisa, batik bat albisteak gizarte oihartzuna duenean, EiTBk ez du haren identitatea zabalduko. Informazioa emateko orduan, intimitatea eta konfidentzialtasuna babestuko dira, eta kalterik ez egitea eta errepresaliarik
|
ez
eragitea zainduko da. Albisteetan guztiz baztertzekoak dira galdera, iritzi eta kontakizun iraingarriak edo umiliagarriak, adingabearen edo gaztearen autoestimua kaltetzen dutenak, beraren samina pizten dutenak, eta beraren sinesmenak edo kultur balioak gutxiesten dituztenak.
|
|
Kontu handiz jokatu da adin txikiko babesgabeekin, esaterako familiaren zaintza
|
ez
dutenekin, edo beste herrialde batzuetako gertaeren gaineko informazioetan azaltzen direnekin.
|
|
Hori dela eta, testuinguruak argituko du zelan erabili haur, nerabe eta gazte terminoak. Nolanahi ere, jokabide negatiboa deskribatzen denean, ahaleginak egin dira informazioaren subjektua
|
ez
zahartzeko («17 urteko gazte batek norbait hil du»), eta, jokabidea positiboa denean, subjektua ez gaztetzeko («17 urteko nerabe batek saria lortu du»).
|
|
Hori dela eta, testuinguruak argituko du zelan erabili haur, nerabe eta gazte terminoak. Nolanahi ere, jokabide negatiboa deskribatzen denean, ahaleginak egin dira informazioaren subjektua ez zahartzeko («17 urteko gazte batek norbait hil du»), eta, jokabidea positiboa denean, subjektua
|
ez
gaztetzeko («17 urteko nerabe batek saria lortu du»).
|