2006
|
|
zergatik, zertarako, nola motibatu, nola egin aitzina euskara atxikiz... Gure historian dira horiek eta azalera ekarri nahi izan ditut,
|
ez
justifikazio bila joateko, ohartarazteko baizik. Etorkinak, multikulturalitatea, mestizajea... gai berriak direla iruditzen zaigu, baina ez da horrela:
|
2008
|
|
Edonola ere, aitortu behar da gaur egun beste errealitate jasanezin arriskutsu eta lazgarriak, estres deritzogunak, sarritan bultzatzen gaituela alkohol zale izatera. Azalpen bat ematearren,
|
ez
justifikazioa, irudipena daukat egungo bizimoduarekin oso zaila dela bizitzea sustantzia birrintzaile horiek bazter batean uzten baditugu.
|
2009
|
|
botoia sakatu eta gero, berriketa hasten da, modu lasaiago batean. Artelanek nonbait ez dute mezu baten beharra,
|
ez
justifikazio baten premiarik; beren izate hutsarekin dute logika. Kritikoen afera da, kasu gehienetan, obra horren interpretazioa egitea.
|
2014
|
|
Hori zertan oinarritzen den izango da orduan arazoa: oinarria (momentuko) nahimen indibidual hutsa, indibidualki adierazia baldin bada1588, baitu iraunkortasunik izan denboran, ez presentziarik espazioan, ez mugarik gizadian,
|
ez
justifikaziorik gizartean; beraz, errealitaterik ez historian. Planteamendu indibidualista absolutuaren problema hori izango da.
|
2015
|
|
Barkamen eskaerak eraginkorrak izan daitezen, zenbait baldintza bete behar dituzte (Páez, 2010): egiazaletasunez esanda daudela nabaritu behar du gizarteak, eta
|
ez
justifikazio gisa edo zigorra ez jasotzeko soilik (Staub, 2005). Gainera, barkamena eskatzen dutenek taldearen ordezkari izan behar dute; hau da, gehiengoaren sostengua izan (Kadima, Kadiangandu, Gauché, Vinsonneau eta Mullet, 2007).
|
2016
|
|
Ez da erabiliko agresioa justifkatzen duen adierazpiderik,
|
ez
justifikazioa agerikoa denean, ez hitz erdika egina denean.
|
2019
|
|
Hala, a prioriko doktrina guztiak eta teoria ausart guztiak arbuiaturik, egitate bat aurkitzen dugu, eta egitate horri ezin zaio eman ez oinarri ontologikorik eta
|
ez
justifikazio enpirikorik; a priori ezin ulertu dugu zer esan nahi duen. Haren errealitate konkretua aztertzen badugu, orduan modua izango dugu haren esanahia konprenitzeko:
|
|
horixe sentitzen dute biek eztei gauaren ondoren. Emakumea segituan da familiakoa eta mendean hartua, baina ez dio bere askatasuna ezkutatzen senarrari; zama bat da emaztea,
|
ez
justifikazio bat; ez ditu arintzen gizonaren ardurak, ezpada larritzen. Askotan, sexuen desberdintasunak berekin ekartzen ditu adin, heziketa eta egoera desberdintasunak, eta horrek ezinezkoa egiten du elkar ulertzea zinez:
|
|
Ez da harritzekoa kontraesan horietan harrapatua dagoen emakumea urduri eta erresumindurik egotea oso maiz, eguna joan eta eguna etorri; jokaleku horretan, beti galtzen du, eta irabazten duena kaskarra da, inolako lorpen segururik ematen ez diona. Bere lanaren bitartez ezin da salbatu; okupazio du lana, baina
|
ez
justifikazio: libertate arrotzetan oinarritzen du bere justifikazioa.
|
2021
|
|
Bere lanaren bitartez ezin da salbatu; okupazio bat du lana,
|
ez
justifikazio: libertate arrotzetan oinarritzen du bere justifikazioa.
|