Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17.450

2000
‎Argitu beharra dago, ezen laugarren eta seigarren ataletako azterketan burutu direnegunkarien eta telebistaren hustuketak, UPV EHUk finantzatutako ikerketa bati eskergauzatu egin ahal izan direla10 Ikerketa horren atal baten barruan, lagin bat aukeratuzen prentsaren11 eta ETBren12 hustuketa egiteko. Lagin hori astebete konposatu batekoegunkari guztien aleek eta ETBko emanaldiek osatu zuten.
‎Telebistaren kasuan, azterketa bikoitza egin zen: batetik albistegiena eta bestetikprogramazio osoarena.
‎12 ETBren azterketarako egun osoko emanaldien grabaketa egin zen aukeratutako aste konposatuan, eta horixe aztertu. Neurketak egiteko, segundoka banatu genituen emanaldiak, eta horren araberaponderatu.
‎Telebistaren kontsumorako joera orokorrak aztertuko ditugu lehenengo; eta, gero, kanal bakoitzak eskuratzen duen audientziaren zatian zentratuko gara. Datu horiekirakurtzean, Euskal Herri penintsularra bere osotasunean hartu dugu lehenengo; eta, gero, herrialdekako irakurketa egin dugu. Azkenik, liburu honen 4 atalean EuskalTelebistaren albistegien eduki azterketa burutu dugunez, ETBren audientziarenosaketari buruzko zirriborroa egin dugu.
‎Datu horiekirakurtzean, Euskal Herri penintsularra bere osotasunean hartu dugu lehenengo; eta, gero, herrialdekako irakurketa egin dugu. Azkenik, liburu honen 4 atalean EuskalTelebistaren albistegien eduki azterketa burutu dugunez, ETBren audientziarenosaketari buruzko zirriborroa egin dugu.
‎Hego Euskal Herriko audientziaren azterketa orokorra egin badugu ere, liburuhonetan Euskal Telebistaren aurreko portaera interesatzen zaigu bereziki. Izan ere, hedabideak eta nortasun kolektiboa argumentu zentraltzat dugun honetan, ETBrenekarpena garrantzitsua da oso.
‎Hauexek dira, kopuruak kontuan hartuz, entzuleriaren gustukoenak. Orohartuta, nagusiki Madrildik programazioa egin eta igortzen duten irratien garrantziportzentuala %68ra iristen da. Horrez gain, Eusko Irratiaren eskaintza desberdinakdauden arren (%21, 2), gainerakoak irrati txikiak dira gehienak.
‎Hedabideen azterketarako abiapuntua ez da berbera, egunkaria erosi egin behardelako eta mundu guztiak egunkariak irakurtzeko ohiturarik ez duelako eta, aldiz, telebista eta irratia ia unibertsalak eta dohanekoak kontsidera ditzakegulako. Hala ere, liburu honetan, informaziobide hauetan igortzen diren mezuak eta errealitatea ulertzekoproposamenak egiten direnez, audientziaren portaera nolakoa den jakitea komenigarriada oso.
‎Ikusi dugunez, egunkaria erosteko zaletasun handia du Euskal Herri penintsularreko populazioak. Informazio orokorrekoak izan zein kiroletan edo ekonomianzentratzen diren guztien azterketa egin dugun arren, ondoko taulan informazioorokorrekoak deituriko eguneroko kazetak agertzen dira soilik.
‎GARA, kalea ikusi zuela urtebete egin duenean, 52.311 ale saltzera heldu da dagoeneko, eta Hego Euskal Herri osoko kioskoetan dago salgai. Izan ere, EL CORREO, EL DIARIO VASCO edota EL DIARIO DE NAVARRAn ez bezala, GARAk lauherrialdeak hartzen ditu edukiz eta salmenta aldetik erreferente nagusi gisa.
‎Azken multzoan bi egunkari ditugu, EL MUNDO eta EL PAIS, eta bi hauek HegoEuskal Herrirako egiten dituzten edizioak. Izan ere, lehen aipatu dugunez, hemenbertan egin eta argitaratzen diren egunkarien ondoan, badira beste pare bat, Madrilenateratzen direnak, honako hainbat orrialde berezi gehituz. Edizio bereziak dituztenegunkari horien artean EL MUNDO DEL PAIS VASCO da arrakasta handiena duena (21.697, OJD); gainera, lau herrialdeetan saltzen da.
‎telebistako albistegia sortu zuen, France 3k Ipar EuskalHerriari buruz ematen dituen gaurkotasunezko berriak beste ikuspuntu batez eskainiz; are gehiago La Semaine du Pays Basque astekariaren agerpenarekin, tokiko prentsaSud Ouest eskualdeko egunkariaren euskal argitalpenera mugatuz. Hala ere, gehienetan ezin dugu aniztasunaz hitz egin gaien aukerari zein aurkeztu eta komentatzekoerari dagokienez, ez eta zuzendua zaien irakurleei eskaintzen zaizkien gaurkotasunezko berrien begirada eta ideia nagusiei dagokienez ere. Hauxe gertatzen zaie bereziki deszentralizatuak diren hedabide publikoei (France 3 Euskal Herri, Radio FrancePays Basque) baina baita ere, maila txikiago batean baina?
‎Ohar gaitezen Sud Ouestek ez duela departamentuko argitalpenik sortu, honelaPirinio Atlantikoetako departamenduko dikotomia kulturala (euskalduna, biarnesa) kontuan hartuz. Ez du bere banaketa lurraldearen banaketa politiko administratiboarenarabera egin ; horrela egin ordez, gaur egun abertzaleek ez eze Euskal departamenduaren alde dauden lagun guztiek ere azaleratu duten errealitate historiko kulturalabereganatu du.
‎Ohar gaitezen Sud Ouestek ez duela departamentuko argitalpenik sortu, honelaPirinio Atlantikoetako departamenduko dikotomia kulturala (euskalduna, biarnesa) kontuan hartuz. Ez du bere banaketa lurraldearen banaketa politiko administratiboarenarabera egin; horrela egin ordez, gaur egun abertzaleek ez eze Euskal departamenduaren alde dauden lagun guztiek ere azaleratu duten errealitate historiko kulturalabereganatu du.
‎Irakurlegoa zaharkituz doa hamabost urtehauetan gutxienez18 Alabaina, egunkariaren erredakzioak ez du ez artikuluenaurkezpena, ez eta bere edukia aldatu. Sud Ouesten zuzendaritzak bere jarduerakdibertsifikatzeko hautua egin du, elkarte berriak sortuz nahiz jadanik existitzen direnhedabideen elkarteetako parteak erosi edota berrerosiz. Kudeaketa honek metatze prozesu ugari ekarri ditu.
‎Tradizionalena metatze bertikaleko prozesua izan da, hauda, maila guztien bateraketa, hots, ekoizpenetik banaketarako mailen berrelkarpenatalde berean. Honela, bere publizitatearen kontrolguneez hitz egin gabe, Sud Ouest SAtaldeak bere banaketa elkartea sortu du S2Drekin batera. Metatze horizontalekoprozesua gero eta arruntagoa da.
‎La Semaine du Pays Basquek Ipar Euskal Herrian prentsa errotatibarik ezduenez, hitzarmen tekniko bat egin du El Diario Vascorekin, astean behin azken honenDonostiako errotatibak erabiltzeko. Gainera, benetako urgazle luxuzkoa den Gipuzkoar egunkari honen zerbitzuak ere erabiltzen ditu.
‎Azkenik, 1996ko apirilean, El Diario Vascoren jabeak, Correo taldeak, publizitateko elkarlanerako hitzarmena egin du eta Editions de la Semaineren kapitalean sartuda, akzioen %34rekin. 1997ko udazkenean Sud Ouestek eskuratu ahal izan zuen%16rekin, Eskualdeko Eguneroko Prentsaren zatia %50era heltzen da Les editions dela Semainen.
‎Frantziar estatuarentzat garrantzitsua zen era berean, tokiko irratiei askatasunosoa ez ematea, bere menpetik ihes egin eta bere aginpidea iharduki baitzezaketen.Honela, 1980an, Frantziar gobernuak deszentralizaturiko irratiren hiru esperientziapilotu burutzeko agindu zion Radio Franceri. 1981ean gobernu sozialista berriak bideaeman zion Radio Franceren deszentralizazio prozesuaren zabalkuntzari.
‎1986tik aurrera, deszentralizazio hori ausarki geldiarazia izan zen. Radio FranceRoussillon izenekoa sarearen hogeita hemeretzigarren eta azken estazioa izan zen21.Politika publiko honen garapenak bat egin zuen 1981 eta 1982an Estatuak bultzaturikodeszentrali zazio politikoaren prozesu orokorraren moteldurarekin. Ikus dezakegunez,, hedabideen sistema publikoa(...) karakterizatzen duen muga nagusi bat da politikapublikoen mendekotasuna politikarekiko, prozesuen mendekotasuna substantziarekiko.? 22
‎1985ean, Radio France Pays Basquek bere lehen galdeketa egin zuen. Orduanbaturiko entzule kopuruaren emaitza %3, 2koa izan zen.
‎Gaur egun gehien entzuten diren irratien arteko laugarrena da Radio France Pays Basque (Baiona) (%12, 4), FranceInter (%19), estatuaren mailako estazio publiko garrantzitsuena, France Inforen (%16, 4) eta NRJ (%16, 3) Frantziako musika irrati sare garrantzitsuenaren atzetik26.Arrakasta honek Radio France Pays Basque eskualdeko irratirik entzunena bilakatu du, entzunagoa Euskal Herriko barnealdean, askoz ere urbanizatuagoa den itsasaldeanbaino? eta arrakasta are interesgarriagoa da, estazio honek frantsesezko programazioorokorrean euskara egun guztian zehar txertatzeko apustua egin duela jakinda. Berriakeuskaraz 6:00etan eta 8: 30etan eskaintzen dituzte.
‎Anglet FMk, aldiz, RTL2ko musika saioan harpidetu behar izan du, aurrera segitu ahal izateko. Noski, euskalirratiez gain, beste irrati soziatibo batzuek ere denborari, diru faltari, lehiari, eta baitaberrerosketei ere aurre egin diete, irrati hauek adibidez; Baionako Radio BonneHumeur (%1, 7ko audientzia) 40 urte baino gehiagoko entzuleriari zuzendua eta, beraz, Nostalgieren estatu mailako sare musikalaren ordutegia erabiltzen duena; MaulekoRadio Mendililia, gero eta entzuleria handiagoa duena? %1, 3, edo Radio BonneNouvelle irrati erlijiosoa.
‎Radio Adour Navarreren hizkuntza aukerek bere egokitze gaitasuna eta handinahia erakusten dute. Lehen bi hilabeteetan emankizunak gaztelaniaz eta frantsesez aurkeztuak izan ziren, garai hartan zuhurtasunez egin behar baitzenbilakaera. Ondoren, gaztelania kendu, frantsesa mantendu eta euskara osoki sartua izanzen.
‎Irrati hauek ondo egokitu dira, gehienez ere 30 kilometrokoerradiora mugatu behar izatera, 1981eko azaroaren 29ko. Loi Fillioud ezarri zenetik, eta gainditu ere egiten dituzte, petit pays askoren zabalera35. Pays terminoa, benetako osotasun geografiko, kultural, ekonomiko edo soziala duen lurralde zentzuan (22 Art.)? birgaitu egin da bereziki lurraldearen antolaketa eta garapenerako 1995ekootsailaren 4ko orientazio legeaz geroztik: –herrien (pays direlakoen) existentzia kontuanizateko konpromisoa hartzen duena, Estatuaren zerbitzuen antolaketa eta barrutienzehaztapenerako?
‎Baina ez alderdi eta talde horienpolitika bakarrik: ituna sinatu ez zutenek ere, aurka joan arren, Euskal Herriaren osotasunari egin izan diote erreferentzia sarritan (esaterako, Frantziako Barne MinistroakEuskal Departamenduaren aurkako jarrera Hegoaldeko politikagintzarekin lotuduenean). Lizarra Garaziko itunetik abiatutako paradigma politiko berriak datuak bildugenituen garaian (1999ko udaberrian hain zuzen) eragindako irudia, koiunturalegia oteden galdetuko dute askok (hots, hau ote den egunkariek islatzen duten benetako irudia, ala une jakin batean gertatutakoa).
‎Egunkari abertzaleen arteko alde hau ulertzeko, ezin dugu ahaztu bakoitzarenatzean edo aldean dagoen proiektu politikoa. DEIAren kasuan, gogora dezagun azkenbi hamarkadetan EAJk Gernikako Estatutuaren aldeko apustua egin duela, eta Estatutuhorrek Baskongaden eta Nafarroaren arteko etena berrindartu duela. Bestalde, EAJkbotere politiko handia izan du Euskal Autonomia Erkidegoan, baina oso presentziaeskasa Nafarroan, arrazoi ezberdinak direla medio.
‎Orain arte ikusi dugunaren arabera, egunkarien kokapen ideologiko politikoakeragin nabarmena du Euskal Herriaz eraikitzen den irudian. Oraingoan honako galderahau egin dezakegu: baldintzatzen ote du erabilitako hizkuntzak irudi hori?
‎Lehena, jadanik Lizarra Garaziko itunareneraginari lotuta legoke: Euskal Herri osorako politikagintza indartuz joan den neurrian, Euskal Autonomia Erkidegorakoa ahuldu egin da. Baina Lizarra Garaziko itunetiksortu den politikagintza hori gehienbat egitasmoen mailan burutzen den neurrian, gauzapenen mailan burutzen direnak oraindik ere daukagun egituraketa juridiko politikoari lotuta daude, eta hori islatzen da, besteak beste, ekonomiari buruzkoalbisteetan.
‎Ikus entzuleak erakartzea eta kanal horretara, lotuta? mantentzea izan dirakate pribatuen dinamikaren eraginez sortu baina gero orokortu egin diren programazio estrategiak4 Programen edukia ikuskizun bihurtu, generoen arteko mugak desagerrarazi, publizitatea programen barruan txertatu eta, oro har, emisio maiztasuna etaprogramen iraupena areagotu eta aurkezleak saioen elementu zentral eta nagusi izaterapasatzea, horiek guztiak izan dira kanal pribatuen etorrerarekin gizendutako joerak.
‎Lehen kanalari euskararen etabertoko kulturaren aldeko lana indartzea, eta bigarrenari, gaztelaniazkoari, informazioeta integrazio tresna izatea egokitu zitzaien. TVErekin gertatu den bezala, EuskalTelebistaren bi kanalen programazioak egitean, bata besteari konpetentzia egin ordezelkarren osagarri5 izatea bilatzen zela zirudien; eta hala ematen du gaur egun ere.
‎Lehen aipatu dugun bezala, gurean ere, telebistarako programa generoen artekoberezitasunak desagertu arte urtu direnez, zaildu egin da kanal desberdinen eskaintzaren azterketa egitea. Programen edukian, xede taldean eta formatuan gero eta tipologia gehiago aurki daitezke eta, gainera, kanal batentzako erabilgarri suerta daitezkeensailkapen irizpideek ez dute beste baten programazioa aztertzeko balio.
‎Ondoko taulan ikus daitekeenez, programa generoen kopurua murriztu egiten daprime time orduetan eta, gainera, aipaturiko espezializazioa zenbatu egin daiteke.
‎ETB2ren joera guztiz bestelakoa da,, lidergoan? egotea helburu dutenen artean kokatzen delako eta lehiakortasunarenarauak bere egin dituelako. Fikzioak eskuratzen duen pisutzarra da horren lekuko.
‎Goiko taulari begirada azkar bat emanez ikusten den legez, kanal batean sendoagertzen den generoak ez du leku gehiegirik bestean; eta alderantziz. Hori, behin bainogehiagotan aipatu dugun osagarritasuna prime time aldian areagotu egin izanarenadierazgarria besterik ez da.
‎Talde hauen ondoan arlo zehatzetan edo eremu geografiko mugatuetan dihardutenenpresek bakarrik irauten dute, hala prentsan (Godo. La Vanguardia?, Zeta. ElPeriodico?, Prensa EspaƱola. ABC?, Prensa Iberica,..) non, esan bezala, zatiketaprobintzialak hori posible egin duen, nola irratian, non estatu mailako kate bakar bataipa daitekeen, Elizaren COPE hain zuzen ere. Hauek telebista digitalera igarotzeko egindituzten saioak oso mugatuak dira, oso tarte txikia geratzen baitzaie.
‎Hain zuzen ere, telekomunikazioen arloaren hedapenarekin sortu dira, kableareneskutik, ikus entzunezkoan behintzat, aurreko taldeei itzala egin diezaieketen enpresa talde berri bakarrak, Cableuropa ONO eta Retevision Auna hain zuzen ere, berezikiazken hau. Retevision telekomunikazioen liberalizazioaren ondorioa da, Espainiar Estatuan telebista seinalea garraiatzen zuen enpresaren pribatizazioarena preseski, geroratelefono mota ezberdinak kudeatzeko lizentziak ere lortu dituena.
‎Alderantziz, ikus entzunezko sistemak dituenbetebeharrak ongi betetzeko ezinbesteko oinarri gisa ere agertzen da sistema publikoa bera. Hala etaguztiz ere, ez da ahaztu behar Frantzia izan dela bere irrati/ telebista sistema publikoaren atal batpribatizatzera jo duen Europako lurralde bakarra (komunikazio legearen 1986ko eraldaketa, hain zuzenere, TF telebista kate publiko nagusia pribatizatzeko asmo hori bideratzeko egin zen).
‎Berdin gertatuko da irratien kasuan. Aldi baterako zerbitzuhauetarako, gainera, fundazioek ere egin dezakete emakida edo baimenaren eskakizuna.
‎Bestela zehazten denean izan ezik; irrati asoziatiboen kasuan bezala, alegia, zeinetarako elkarteekbakarrik egin dezaketen eskaria. Xehetasun honek garrantzia du, zeren gaurdaino telebista lokalak eskaintzeko sozietateak, merkataritza erakundeak, hortaz?
‎Gestio modu zeharkakoaren kontzesioak egiteko, berriz, lehiaketapublikoak deitu beharra finkatu da. Alabaina, hiru programazioren erreserba egin daTelebista Pribatuaren Legearen arabera lurrazaleko telebista analogikoak kudeatzekoemakida duten enpresek, hala eskatuz gero edo beren lizentzia berrituz gero, azkenean gertatu den bezala, 2000ko martxoaren 10eko erabakiaren bidez?, beren programazioa aldiberean modu digitalean ere emititzeko47 Gainera, berriztapena lortu eta biurtetara hasi behar dira, beranduenez jota ere, modu digitalean emi... Gaikuntzentitularitateak 10 urtetarako finkatu dira, aurrerantzean epe bereko tartetarako ere luzadaitezkeenak.
‎Haurrak eta gazteak babesteko, horiei kalte egin diezaieketen programen emisioa gaueko 10ak eta goizeko 6ak bitartera mugatzen da. Halaber, horiek seinalizatu beharra ezartzen da eta, edozein kasutan, programa guztiak kalifikazioorientagarri bat erakustera behartzen da.
‎Telebistarena bezala, Irratiaren digitalizazioa 66/ 1997 Legean oinarritzen da. Berariaz sortutako Araudi eta Plangintza Teknikoak 1999an onartu ziren66; bertan sistema analogikoena bezalako gestio moduzuzen eta zeharkakoaren arteko bereizketa egin da, eta Estatuaren eta AutonomiaErkidegoen arteko eskuduntzen banaketa ere zehaztu da. Estatuak Estatu mailakofrekuentzien gainekoa (zeinetatik batzuek lurraldekako deskonexioak egiteko aukeraemango duten eta beste batzuek, berriz, ez), eta Autonomia Erkidegoek maila autonomiko eta lokalen gainekoa?. Plangintzan frekuentzia blokeen zehaztapena egin da, bai eta zerbitzuaren ezarpenerako egutegi bat finkatu ere, non, adibidez, 2001ean zerbitzuaren %50eko hedadura aurreikusi den.
‎Berariaz sortutako Araudi eta Plangintza Teknikoak 1999an onartu ziren66; bertan sistema analogikoena bezalako gestio moduzuzen eta zeharkakoaren arteko bereizketa egin da, eta Estatuaren eta AutonomiaErkidegoen arteko eskuduntzen banaketa ere zehaztu da. Estatuak Estatu mailakofrekuentzien gainekoa (zeinetatik batzuek lurraldekako deskonexioak egiteko aukeraemango duten eta beste batzuek, berriz, ez), eta Autonomia Erkidegoek maila autonomiko eta lokalen gainekoa?. Plangintzan frekuentzia blokeen zehaztapena egin da, bai eta zerbitzuaren ezarpenerako egutegi bat finkatu ere, non, adibidez, 2001ean zerbitzuaren %50eko hedadura aurreikusi den. Hainbat frekuentziaren erreserba ere eginda gestio zuzenerako:
‎Gobernu zentralak 1999an bertan berari zegozkionetatik, irekian emititzeko 10programen esleipenerako deialdia egin zuen, zeinen kontzesioak 2000ko martxoaren10ean erabaki zituen67 Egun berean beste bi frekuentzien emakida egiteko lehiaketazabaldu zuen, oraindik erabaki gabe dagoena68.
‎Esan gabe doa, baita, Autonomia Erkidego askok arloaren gaineko beren eskuduntza irrati sistema publikoak eratzeko erabili zutela, zeina arloko politika publikoarenardatza izan den benetan. Hala gertatu da Euskadiko Autonomia Erkidegoan72 Ez, ordea, Nafarroako Foru Erkidegoan, non telebistarenarekin batera irratiarena ere baztertu egin baitzen.
‎Zentzu honetan, lege honetan ez zen aurreikusi ere egin , ekimen pribatuak telebistarik eskainzezakeenik. Berrantolaketa hori 1987an gertatu zen, Telekomunikazioen Ordenamendurako Legearekin (LOT delakoa, 31/ 1987 Legea, abenduaren 18koa); bertan irrati eta telebista zerbitzuak, beren funtsezko izaera publikoa galdu gabe?
‎Edozein modutan, 1993an Nafarroako Parlamentuak Foru Gobernuari ETB Nafarroa osoan ikuszedin neurriak hartzearen aldeko eskakizuna egin eta gero, 1996ko apirilaren 17an hain zuzen ere, hitzarmena sinatu zuten Nafarroako Gobernuak eta Eusko Jaurlaritzak, ETBren seinalea Erkidego horretarahedatzeko. Hitzarmen hau, ordea, ez zen inoiz indarrean jarri, ezadostasun tekniko ekonomikoengatikhasieran, eta Nafarroako Gobernuaren erabaki politikoagatik geroago.
‎Gerora, aldaketak izan dira demarkazio horietan, inongotan sartu gabeko herriak kokatzeko; eta, zenbaitetan, gutxi bada ere, gainditu egin da gehienezko kopuru hori; hori da, adibidez, EuskadikoAutonomia Erkidegoari dagokionaren kasua, non Eusko Jaurlaritzak demarkazio bakarra lortzekoborondate politikoa izan duen.
‎Telebistaren igorpen seinaleei eta baldintzapeko sarbidean oinarritutako zerbitzuen lege babesari buruzko Artezarauek78, eta telekomunikazioak, ikus entzunezkoaren eta informatikaren arteko bat egitearen eta Irrati espektroaren gestioaren inguruko liburu berdeek79, digitalizazioa dela-eta egin beharreko zerbitzu berrien sustapena, baldintzapeko sarbidearen babesa eta espektro irrati elektrikoaren gestioaren inguruko arazoak ukitzen dituzte, baita haren inplikazioak ere. Aipamen berezia merezi du jabego intelektualaren auziak, zeren1993an satelite bidezko igorpenak arautzeko oinarrizko Artezarau bat ezarribazen ere, ez baita oraindik adostasunik lortu etorkizunean garatu beharrekoarauez80.
‎Horrela, bada, badirudi ikus entzunezkoetan liberalizazioaren aldeko tesiekaurrera egin dutela Europan, nahiz eta, esan bezala, tentsioan beti ikuspegi babesle edosozialagoarekin. Zerbitzu publikoaren garrantzia onartzen da, baina horren eremuamugatu eta merkatuaren sorosgarri bihurtu nahi da pixkanaka.
‎Europako kultur nortasunaren auzian, berriz, baztertu egin da erabat europar nortasun homogeneo baten ideia, eta aniztasunaren idea (kulturala eta linguistikoa) nagusitu da, diskurtso ofizialetan behintzat84 Aldaketa hau oso positiboa da, inondik ere, baina bi arazo ditu. Bata, erretorika hutsean gelditzeko arriskua, gero hori sustatzekomoduak eta baliabideak antolatzen ez badira; eta bestea, benetan ezagutuko den aniztasuna mugatua izatea, Estatuena alegia, eta ez hainbeste hizkuntza eta kultura gutxituena.
‎Kontuan hartu, halaber, Europako beste lurraldeetan ez bezala, irratigintzaren antolamenduanUhin Ertainetako emisio moduak duen pisua eta garrantzia, nahiz eta garapen garaikidea, funtsean, FMrenbidez gertatu den. Emisio banda horien finkapena, baita Uhin Luzeena ere, zeina RNEri egokituzitzaion esklusiban?, urriaren 27ko 2648/ 1978 Dekretuaren bidez egin zen, eta Estatu mailako hirufrekuentzia zehaztu ziren bertan Uhin Ertainetan eskuragarri. Horietako bi Estatuari berari esleitu zizkion (RNE eta RCE); hirugarrena, zeharkako gestioan, ekimen pribatuaren artean banatu zen.
‎GobernuAutonomikoak, hortaz, emisio banda modu hori baliatzeko aukeratik kanpo geratu ziren. Berriki, 1993koaraudiak berretsi egin du ordenamendu hori, eta baita horren arabera eratutako frekuentzien esleipena ere, nahiz eta frekuentzien antolamendua eta banaketa berregokitu, maiatzaren 21eko 765/ 1993 E.D.. Autonomia Erkidegoetako korporazio publikoek Uhin Ertainez baliatzeko duten aukera bakarra, lizentziadun emisoraren bat integratzea izango zen, EITBrekin gertatu zen bezala, Radio Vitoriabereganatzean.
‎Kable eta sateliterako zerbitzuetzarako txikiagoa da: lan zinematografikoak emango dituzten zerbitzuek, ikus entzunezko industriaren finantza sostenguari egin beharreko ekarpena; informazio politikoaeta orokorra ematen dutenek, berriz, aniztasuna eta iritzi korronte ezberdinen adierazpena bermatubeharra, bai eta interes ekonomikoekiko independentzia ere; eta, orokorrean, birdifusio moduak.
‎Sistemaren egiturari dagokiolarik, legeak atal edo sektore publiko oso batenzehaztapena egin du, sistema horren funtsezko ardatz gisa7 Azken eraldaketarenondoren, sektore hau France Television telebista korporazioak, gaur egun bere baitanFrance2, France3 eta La Cinquieme sozietateak hartzen dituena?, Reseau Outre mer, irrati telebistakoek, Radio France eta Radio France Internationale irratiek eta InstitutNationale de l. Audiovisuel (INA) eta ARTE France aparteko sozietate publikoekosatuk... Alegia, teknologia digitalaerabiliz lurrazalez, kablez zein satelitez emitituko diren kanalak eta zerbitzu elektroniko berriak garatzeko betekizuna ere badu sistema publikoak, ez hortaz, bakarrik, lurrazaleko zerbitzu analogikoak?, eta horretarako filial berriak sortzeko baimenaeman zaio France Televisioni11 Horretarako, sistema publikoak betiere lehentasunaizango duela zehaztu da, hala behar izanez gero, frekuentzien edo baliabide irrati elektrikoaren esleipenean, modu analogiko zein digitalean.
‎Sistema publiko honen guztiaren finantzaketarako iturri ezberdinak finkatu dira, hala nola kanona, ekarpen publiko bereziak, publizitatea, patrozinioa eta zerbitzukoordainketa. Alabaina, dohaineko eskaintzari lehentasuna emango zaiola zehaztu da; aregehiago, lurrazaleko telebista digital publiko guztiak doakoak izango direla xedatu da.Halaber, mugatu egin da telebista publikoek eman dezaketen publizitate kopurua, gehienez jota ere orduko zortzi minututara irits daitekeela zehaztuz. Hortaz, kanona etabalizko ekarpen publiko bereziak izan dira etorkizunean sistemaren funts ekonomikoa, eta honek zalantzak sorrarazi ditu irrati telebista publikoen gaitasunaz, arloteknologiko berrietan bere presentzia ziurtatzeko.
‎Satelite zein kable bidez ematekoak diren ikus entzunezko komunikazio zerbitzuak ez daude, aurrekoak bezala, baliabide urri baten esleitzeko prozeduren menpe. Zerbitzu horien programatzaileek edo editoreek, ordea, hitzarmenbat sinatu behar dute CSArekin (sozietateak Frantziar Estatukoak badira, edoEuropako Batasunetik kanpokoak izanda Frantziar Estatuko satelite edokable sistema baten bidez emango badira) edo deklarazio bat egin behar duteberaren aurrean (Europako Batasunaren partaide edo Europako HitzarmenEkonomikoaren sinatzaile den beste lurralde batetakoak badira). Hitzarmeneketa, maila apala goan, deklarazioek ere, ikus entzunezko komunikazio zerbitzua betebehar edo eskakizun batzuen menpe jartzea ekarriko dute, besteakbeste, programazioaren aldetik, lurrazaleko sistema analogiko edo digitalakbezalaxe, aurrerago zehaztuko den bezala.
‎Kable bidezko zerbitzuen eragiketa ere emakida edo baimen prozeduraberezi baten menpe dago. Sarea ezarriko den eremu inguruko udaletxeak edoudaletxe multzoak egin behar dio CSAri proiektuaren eta eragilearen proposamena, eta honek, baldintza teknikoak, programatikoak zein finantzieroakegokiak direla ziurtatu eta gero, baimena luzatuko dio proposatutako sozietateari21 Kable sistemaren eragiketa, sozietate batek, elkarte batek zein agintepublikoak berak egin dezakete.
‎Kable bidezko zerbitzuen eragiketa ere emakida edo baimen prozeduraberezi baten menpe dago. Sarea ezarriko den eremu inguruko udaletxeak edoudaletxe multzoak egin behar dio CSAri proiektuaren eta eragilearen proposamena, eta honek, baldintza teknikoak, programatikoak zein finantzieroakegokiak direla ziurtatu eta gero, baimena luzatuko dio proposatutako sozietateari21 Kable sistemaren eragiketa, sozietate batek, elkarte batek zein agintepublikoak berak egin dezakete.
‎Satelite bidezko banaketa zerbitzuak: 22 eragileek deklarazio bat egin behardute, besteak beste, eskaintzaren osaketa, komertzializazio moduak, zerbitzuenprogramatzaile edo editoreekiko harreman ekonomikoen nolakotasuna, etazerbitzuaren gaineko beste hainbat xehetasun zehaztuz.
‎Ikus entzunezko lanen sostengu finantzariorako ezarritako kontu eta mekanismoei (COSIP eta conte de soutien delakoak) egin beharreko gutxieneko ekarpena (satelite eta kablerako zerbitzuak betebehar honetatik kanpo daude).
‎Irrati asoziatibo lokalekeuskarri garrantzitsua izan dute beren sostengu finantzariorako eratutako Fond de Soutien a l. Expression Radiophonique (FSER) delakoan. Irrati adierazpena sustatzekoFondoa alegia, irrati telebistaz emandako publizitatearen gainean ezarritako zerga berezi baten bidez osatzen dena27?. Baina telebistentzat ez da oraindik horren antzekotresnarik aurreikusi ere egin . Gaur egun dituzten sarrera urriekin, nekez lor dezaketetelebista lokalek iraunbizitzea.
‎Horrez gain, programeneskubideak erosteko orduan, nazioarteko kirol erretransmisoak, bereziki?, RTVEeta telebista autonomikoen artean sor litezkeen tirabiretan, RTVEri eta Estatu osokoikusgarritasunaren printzipioari lehentasuna ematen dioten xedapenak ere jasotzendira35 Erkidegotik kanporako ikusgarritasunaz, lege honek ez du ezer zehazten, baina1999ko Aurrekontuak laguntzen zituen legean arautu zen arlo hau. Horrela, Erkidegoezberdinek beren arteko hitzarmenak egin ditzakete, zeinen bidez baten programakbestean ere ikusterik izango den. Horretarako, ordea, elkarren ondo koak izan behardira Erkidegoak eta, edozelan ere, Estatuak finkatutako frekuentziak erabili beharkodituzte.36
‎Prozesu honen guztiaren oinarrian Europako Batasunaren 95/ 47/ CE Artezarauadago, Telebista Seinaleen Transmisio Arauen Erabileraren gainekoa. Artezarau honenhelburua, besteak beste, telebista mota berrien garapena sustatu eta aldi berean inorennagusitasun posizioak ekiditea zen, sarbide sistemen arteko bateragarritasuna ezarriz.Horretarako, bereizi egin zuen programatzaile difusore eta Baldintzapeko SarbideZerbitzuaren Kudeatzaileen artean (OSAC), baina ez zuen ez baldintzapeko sarbidesistema zehatz bat agindu, ezta transmisiorako mekanismo bakar bat zehaztu ere, zeina, edozein modutan, normalizazio erakunde europar batek homologatuta egonbeharko litzatekeen?. Artezarau honek satelite bidezko telebistan eragin zuzena etaberehalakoa izango zuen, eta hori zela eta gertatu zen, hain zuzen ere, aipatutakoborroka.
‎Artezarau honek satelite bidezko telebistan eragin zuzena etaberehalakoa izango zuen, eta hori zela eta gertatu zen, hain zuzen ere, aipatutakoborroka. Lehenik eta behin, 1/ 1997 Errege Dekretuaren bidez, artezarauaren egokitzapen ia zuzena egin zuen gobernu espainiarrak, Erregistro berezi bat sortuz eratukoziren OSACak zerrendan jasotzeko, eta horrekin bidea irekiz, hortaz, satelite bidezkotelebista digital berriari, zeinerako PRISA Sogecable taldea bakarrik zegoen prestatuta (Canal Plusen esperientziarekin abonatuen gestioan eta Canal Sateliterenarekinemisio modu horren gestioan). PPren gobernuak, orduan, 17/ 1997 Legearen bitartez, baldintzapeko sarbide sistema zehatz baten aldeko apostua egin zuen. Multicryptdelakoaren aldekoa, alegia?
‎Lehenik eta behin, 1/ 1997 Errege Dekretuaren bidez, artezarauaren egokitzapen ia zuzena egin zuen gobernu espainiarrak, Erregistro berezi bat sortuz eratukoziren OSACak zerrendan jasotzeko, eta horrekin bidea irekiz, hortaz, satelite bidezkotelebista digital berriari, zeinerako PRISA Sogecable taldea bakarrik zegoen prestatuta (Canal Plusen esperientziarekin abonatuen gestioan eta Canal Sateliterenarekinemisio modu horren gestioan). PPren gobernuak, orduan, 17/ 1997 Legearen bitartez, baldintzapeko sarbide sistema zehatz baten aldeko apostua egin zuen. Multicryptdelakoaren aldekoa, alegia, momentu horretan hasi berria zen Prisaren Canal SateliteDigital oztopatu eta Telefonicaren Via Digital izenekoa suspertzeko asmoarekin46.
‎Handik hilabete batzuetara, ordea, Europako Batasunak behartu egin zuen EspainiakoGobernua xedapen hori kentzera, eta horren ondorioz eman zen, azkenean, 16/ 1997Errege Dekretua, gaur egun arloan indarrean dagoena.
‎Bertanhonako kanal multiple hauek aurreikusi ziren, bakoitza, gutxienez, kalitate estandarrekolauna programaziorentzako kapazitatearekin: lau Estatu mailako hedapenekoak, frekuentzia bakarrekoak eta, hortaz, deskonexiorik egiteko aukerarik gabe; bat Estatu mailakohedapenekoa eta frekuentzia anitzekoa, deskonexio territorialak egiteko aukerarekin, beraz?, eta hedapen autonomikoko multiple bana Autonomia Erkidego bakoitzeko.Halaber, zehaztu gabeko hainbat frekuentziaren erreserba egin da, aurrerantzean zerbitzuen estaldura zabaldu eta deskonexio territorialak eta hedapen lokala sustatzeko erabiliko direnak.
‎Euskalduna etxean elebakar balitz, hots, bere herrian elebakar moduan funtzionatuko balu, beste indar bat egin zezakeen komunikazio enpresen aurrean. Hartara, hedabideek, komunikazio enpresek, beste esfortzu desberdin bat egingo zuketenmilioi erdi bat kontsumitzaileren merkatua ez galtzeko.
‎Juanan Hernandez-ek elkarrizketa egin zion Pello Salabururi, garai hartan EuskalHerriko Unibertsitateko Errektorea zenari. Orrialde luzean, galdera erantzunaktranskribitu ziren, ohi moduan.
‎Moduilustratzaile moduan, datu hau: lehen orrialdeetan euskarazko testu gutxi agertzen da.Oro har, hizkuntzaniztasunak leku txikia egin dio euskarari prentsa idatzian.
‎Norvegian, Suedian, Finlandian eta Errusian. Esan gura baita, laponiarrek ez dituztela beren markak eta mugarriak jarri beren lurraldearen nondiketa norakoak adierazteko eta errespetarazteko; eta, jarri izan badituzte, norbaitek lekuzaldatu ez eze, kendu ere egin dizkiela, nonbait. Kontuak kontu, mapan ez dagoena, ezdago, ez da existitzen nazioarteko komunitatearen aurrean.
‎Bada gureartean, esate baterako, lurraldetasun administratibo diferentziatuaren beharrik ikustenez duenik. Horrela, Bidasoaz iparraldeko Euskal Herriaren kasua hor dago, beregordintasun osoan, Parisek entzungor egin dielarik sarri euskal erakunde politikoen etakulturalen eskakizunei. Bada gure artean, bestalde, probintzia bakarra ikusten dueniklurralde bakartzat:
‎Ikerketarako datu bilketa egin genuenean, Deia egunkari bilbotarrak behekoeguraldi mapak erakusten zituen modu nabarmenean: bat Euskal Herrikoa, EuskalHerria bere osotasunean erakusten zuena eta, bestea, Espaniakoa, estatuko autonomia erkidego guztiak erakusten zituena (azken horretan, kontuan hartu, Iparraldeak ezzeukan lekurik) 14.
‎Mapak ez du, jakina, informazio objektiborik eta neutrorik eskaintzen. Praktikapolitikoan arrakasta erdiesteko, beste helburu batzuen artean, jendea lurralde batekinidentifikatzea lortu behar dute nazionalismoek; eta indentifikazio hori ahalik etamodurik espontaneoenean egin dadila23.
‎Estatua eta, beraz, botereaduten nazio askotatik hedabide nazioazgaindikoek izan dezaketen eragin kulturalariburuz kezka sortu baldin bada7, Estaturik gabeko nazioen egoera are kezkagarriagoada. Beren gutxitasun egoeratik, ezin diote aurre egin beste nazio indartsuagoenerrepresentazio eta eraikuntza mediatikoei. Egoera ezorekatu horretan, txikiarentzatmunduaren errealitateak erakusten duen definizioak, hots, munduak hartzen duenerrepresentazioak, irizpide eta agindu politiko nazional arrotzak ditu.
‎Antzinatetik ditu gizakiak bera bizi den lekuaren eta beretzat duen bizitokiarenjabe den inpresioa eman diezaiokeen zantzuren baten gogoa, nahia eta beharra. Kulturagehienetan, antzinatetik markatu ditu gizakiak beretzat hartutako territorioak eta, behinmarkatuta, defendatu egin ditu, ustez, bertan sobera daudekeen guztien aurka; batzuetan hitza ahoan zuela, eta beste batzuetan ezpata eskuan zeukala.
‎Besteekiko harremanetan, denboraren joan etorrian, gizakiak garatu egin du beretzat duen territorioaren errepresentazio ulerkorra izan daitekeen irudi bidimentsionala, non marrazten ikasi baitu bereak diren errekak eta mendiak, herriak eta bideak; batetik, kideak eta lagunak non bizi diren irudikatzeko; eta, bestetik, besteek, etxezkanpokoek, lurralde hori errespeta dezaten.
‎Filosofia era askotara egin daiteke gaur egun, legitimazio guztiz. Kontua, hartaz, hauxe da:
‎Duela bost urte, biolentziei buruz hitz egin genuen UEUko ikastaroan. Bertanirakurri ziren artikuluekin. Biolentzia?
‎Bertanirakurri ziren artikuluekin. Biolentzia? izenburua zeraman liburua osatu zen.Aurtengoan, berriz, burujabetasunari buruz hitz egin dugu IruƱeko Larraona ikastetxean, eta, EZBAIKA elkartearen laguntzari esker, udako ikastaroan hitz egindakoa argitaratzeko aukera izan dugu.
‎Horregatik, eta eztabaidari nolabaiteko abiapuntu teoriko bat ematearren, Fito Rodriguez-ek filosofia existentzialetik birpentsatuko du autodeterminazio kontzeptua. Konkretuki, askatasunaren irakurketa existentziala oinarritzat hartuz, Euskal Herrian autodeterminazioa aldarrikatzeari buruz egin du hausnarketa. Pentsaera existentzialistaren ardatza honetanomen datza:
‎askatuko gaitu. Gogoratu hasieran egin dugun galdera: autodeterminazioa eta burujabetza gauza bera ote dira?
‎Gutun baten bidez, erantzunaren zai egon gabe. Txillardegi-k Larraona ikastetxean eskaini zuen hitzaldiaz egin duen laburpenean, ohikoa duen argitasun eta maisutasunez, distantziakdistantzia, norvegiarrek beren burujabetza politikoa nola lortu zuten azaldu digu.Hala ere, zaila izango da Txillardegi zuzenean entzuteak eragin zigun atsegina testuidatziaren xumetasunak sorraraztea.
‎Ez omenzaizkie iruditzen ez moderno, ez nahiko postmoderno, ez iraultzaile eta gutxiagoaskatzaile. Hasi besterik egin ez den mende honetako gaitza, nazionalismoek dakartena omen da. Literatura penintsularraren kasuan, kontua ez da bakarrik nazionalistak gaiztoak izatea; aplikatu zaizkien amalgama psiko antropologikoen arabera, gaixoak izatera ere pasatu dira.
‎Honen aurrean, nazionalismoari erronka berriak egokitu zaizkio; beste erabatean esateko, garai berrietara egokitzeko beharra suertatu zaio. Bizi dugun modernitatearen luzapen kritiko honetan, globalizazio prozesuen aurrean eta tendentziapotentzial ugari eta ez definituen artean, nazionalismoak bere buruaren gainekohausnarketa egin behar du2 Garapen honen baitan, independentzia edo burujabetzabezalako kontzeptuak berreraiki behar ditu.
‎Mundu berriaren aurrean nazionalismoak egin behar duen egokitzapen horretan, pentsamenduaren baitan ematen ari diren joerak eta korronteak aztertu behar ditugu. Gaur egungo filosofia, jite juridiko?
‎askeakizan nahi dugu, eta, filosofikoki oso modan izan ez arren, libertatearen behar horialdarrikatzen dugu. Ezin baita burujabetzaz hitz egin , askatasunaren kontzeptuakontuan hartu gabe. Hortaz, herri gisa, eta baita pertsonalki ere, libertatea dugu helburu.
‎Probatu, aldatu, okerrak zuzendu, berriro probatu. Inperioek egin bezate berena historian. Inperioena.
‎Guk, ordea, izatearen baldintzak arakatu nahi ditugu, askatasunaren beharraeztabaidarako oinarri gisa ezarri ostean6 Lehen aipatu dugun legez, izatearen baldintza horien artetik izate juridikoari dagozkionak aukeratu ditugu, estatu baten beharrezkotasunaren oinarriztapena ikuspegi horretatik egokiago egin daitekeelakoan.
‎(iii) Politikaren oinarriztapena/ justifikazioa gaur egungo une historikoandemokraziaren legeetan dago. Filosofikoki horren aurka borroka egin daitekeenarren14, politikagintzan ezin bide da horren gainetik salto egin. Baina demokrazia mota asko dago, eta konstrukto bat dela onartu dugunez, eztabaidagarria da oso.Eta hemen kokatzen dira, hain zuzen ere, konstituzionalismoaren bertuteetako batzuk.
‎(iii) Politikaren oinarriztapena/ justifikazioa gaur egungo une historikoandemokraziaren legeetan dago. Filosofikoki horren aurka borroka egin daitekeenarren14, politikagintzan ezin bide da horren gainetik salto egin . Baina demokrazia mota asko dago, eta konstrukto bat dela onartu dugunez, eztabaidagarria da oso.Eta hemen kokatzen dira, hain zuzen ere, konstituzionalismoaren bertuteetako batzuk.
‎Txillardegi-ren harira etorriz, nola presta daiteke herri bat askatasunerako? Zein errekurtso dauzka gurea bezalakoherri batek, errealitate finkatu bati aurre egin eta potentzialitate baten onurak sinesgarri bihurtzeko?... Gure historiaren berraztertze kritiko batetik abiatuta, konstruktibismoaren haritik, gure potentzialitate soziopolitikoetan oinarrituz, txikitasunakematen digun aukera guztiez baliatuz.
‎Nazionalismoa erronka berrietarako berregituratu behar bada eta erronka zaharretarako bere burua indartu behar badu, hortxe daukaaukera bat (ez bakarra, noski). Onartu egin dugu estatua eta nazio oro konstruktoakdirela, baina gaur egun Espainia eta Euskal Herria maila bereko konstruktoak direnik ezin dugu esan. Gure egoerak alde eta kontra dauzkan faktore guztiekin, alternatiba bat eraikitzeko gauza izan behar dugu.
‎Psikologia sozialak ekarpen handiak egin ditzake hemendik aurrera fenomeno hauen analisian.
‎(Habermas, 1997: 99). Eta honekin lotuta, aurrera egin ahal izatekohistoriaren berraztertze kritiko baten ezinbestekotasuna dago.
‎Honekin ez diot Monzon-i arrazoirik kendu nahi, zerbaitek ekartzekotan, borrokak ekarriko baitio herri honi askatasuna; eta, borrokatzeko, utopikoa izanbehar du pertsonak. Alternatiba politiko bat bideratzeko orduan, ordea, ez da nahikoa mundu hobea nahi dugula esatea7 Politika, ekimen hori epe eta marko mugatubatean egin ahal izateko formula azaltzean datza. Horregatik, orain pairatzen ditugun, konstrukto?
‎Konstituzioak idatzita ala idatzi gabekoak izan daitezke. ...ardena Erresuma Batuko konstituzionalismoan aurki daiteke, non Cromwell engaraietatik() estatu barneko botereen banaketa eta beraien arteko adostasuna ezinbesteko bihurtu zen bertako jendearen babesa bermatu ahal izateko (constitution, commonnwealth, pact, bill of rights, rule of law...); izan ere, testurikgabeko zuzenbide sistema ere badago han (konstituzionalismoa deritzana), Estatuaren indarrak egin ditzakeen gehiegikeriak debekatzeko.
‎Liburu honekin Ezbaika elkarteak oinarrizko ekarpena egin nahi du, gureeskubide kolektiboak gauzatzeko bidean, horretarako alderdi abertzale desberdinenproposamen politikoekin batera ildo bereko adituen ikerketak argitaratuz. Liburua, era berean, dokumentua ere bada.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egin 17.450 (114,87)
Lehen forma
egin 17.450 (114,87)
Argitaratzailea
UEU 17.450 (114,87)
Konbinazioak (2 lema)
egin behar 2.322 (15,29)
egin ezan 840 (5,53)
egin nahi 377 (2,48)
egin ahal 343 (2,26)
egin beharreko 198 (1,30)
egin ohi 165 (1,09)
egin ahala 116 (0,76)
egin ez 98 (0,65)
egin baino 54 (0,36)
egin gabe 37 (0,24)
egin ondoren 37 (0,24)
egin ere 35 (0,23)
egin egin 34 (0,22)
egin gura 30 (0,20)
egin beharrean 29 (0,19)
egin ezin 29 (0,19)
egin aurre 27 (0,18)
egin ote 26 (0,17)
egin orde 23 (0,15)
egin ezean 22 (0,14)
egin ostean 22 (0,14)
egin berri 21 (0,14)
egin al 20 (0,13)
egin arte 20 (0,13)
egin ar 19 (0,13)
egin bezala 19 (0,13)
egin den 17 (0,11)
egin kontu 15 (0,10)
egin omen 14 (0,09)
egin barik 11 (0,07)
egin bera 9 (0,06)
egin erabaki 9 (0,06)
egin esan 9 (0,06)
egin ezinik 7 (0,05)
egin aitzin 6 (0,04)
egin aztertu 6 (0,04)
egin bide 6 (0,04)
egin baldin 5 (0,03)
egin diol 5 (0,03)
egin gabeko 5 (0,03)
egin gu 5 (0,03)
egin ordu 5 (0,03)
egin testu 5 (0,03)
egin ala 4 (0,03)
egin arazo 4 (0,03)
egin asmo 4 (0,03)
egin beharrik 4 (0,03)
egin beste 4 (0,03)
egin eztabaidatu 4 (0,03)
egin hizkuntza 4 (0,03)
egin hori 4 (0,03)
egin jakin 4 (0,03)
egin ukan 4 (0,03)
egin zira 4 (0,03)
egin Donostialdea 3 (0,02)
egin adierazi 3 (0,02)
egin bezain 3 (0,02)
egin edota 3 (0,02)
egin emakume 3 (0,02)
egin euskal 3 (0,02)
egin horrelako 3 (0,02)
egin lan 3 (0,02)
egin modu 3 (0,02)
egin mota 3 (0,02)
egin ondorengo 3 (0,02)
egin publizitate 3 (0,02)
egin aditz 2 (0,01)
egin administrazio 2 (0,01)
egin arlo 2 (0,01)
egin atxikipen 2 (0,01)
egin aurreko 2 (0,01)
egin autobus 2 (0,01)
egin bai 2 (0,01)
egin banaka 2 (0,01)
egin barre 2 (0,01)
egin beharrezko 2 (0,01)
egin berak 2 (0,01)
egin bi 2 (0,01)
egin bihar 2 (0,01)
egin desberdintasun 2 (0,01)
egin elkar 2 (0,01)
egin estatu 2 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
egin behar ukan 643 (4,23)
egin nahi ukan 149 (0,98)
egin ohi ukan 73 (0,48)
egin behar esan 61 (0,40)
egin baino lehen 33 (0,22)
egin behar egon 28 (0,18)
egin behar ez 24 (0,16)
egin ez ukan 22 (0,14)
egin beharreko lan 19 (0,13)
egin gura ukan 19 (0,13)
egin ezan lan 18 (0,12)
egin ez ezan 15 (0,10)
egin nahi esan 14 (0,09)
egin ezan ekarpen 13 (0,09)
egin ahal ukan 12 (0,08)
egin nahi bada 12 (0,08)
egin nahi ez 10 (0,07)
egin baino lehenago 9 (0,06)
egin behar den 9 (0,06)
egin beharreko jarduera 9 (0,06)
egin egin behar 9 (0,06)
egin beharreko aldaketa 8 (0,05)
egin ezan gauza 8 (0,05)
egin behar aurkitu 7 (0,05)
egin beharreko urrats 7 (0,05)
egin ezan eskatu 7 (0,05)
egin al ezan 6 (0,04)
egin behar egin 6 (0,04)
egin behar lan 6 (0,04)
egin behar al 5 (0,03)
egin behar bada 5 (0,03)
egin behar diol 5 (0,03)
egin beharreko ariketa 5 (0,03)
egin beharreko azterketa 5 (0,03)
egin beharreko beste 5 (0,03)
egin beharreko ekarpen 5 (0,03)
egin beharreko ikerketa 5 (0,03)
egin ez jakin 5 (0,03)
egin ezan bera 5 (0,03)
egin ezan berak 5 (0,03)
egin ezan nahi 5 (0,03)
egin ote ezan 5 (0,03)
egin aztertu ari 4 (0,03)
egin behar baita 4 (0,03)
egin behar direlako 4 (0,03)
egin behar eduki 4 (0,03)
egin behar elkar 4 (0,03)
egin beharreko inbertsio 4 (0,03)
egin beharrik ez 4 (0,03)
egin ezan aurre 4 (0,03)
egin ezan berba 4 (0,03)
egin ezan beste 4 (0,03)
egin ezan ere 4 (0,03)
egin ezan esan 4 (0,03)
egin ezan kontratu 4 (0,03)
egin ezan pentsatu 4 (0,03)
egin ezin ukan 4 (0,03)
egin nahi nu 4 (0,03)
egin ohi den 4 (0,03)
egin ohi esan 4 (0,03)
egin ala ez 3 (0,02)
egin behar ahalegin 3 (0,02)
egin behar omen 3 (0,02)
egin behar ote 3 (0,02)
egin beharreko ekimen 3 (0,02)
egin beharreko eztabaida 3 (0,02)
egin beharreko galdera 3 (0,02)
egin beharreko kostu 3 (0,02)
egin beharreko zeregin 3 (0,02)
egin Donostialdea zabor 3 (0,02)
egin ezan akats 3 (0,02)
egin ezan aldaketa 3 (0,02)
egin ezan euskal 3 (0,02)
egin ezan hori 3 (0,02)
egin ezan ikusi 3 (0,02)
egin ezan iragarle 3 (0,02)
egin ezan jarduera 3 (0,02)
egin ezan mugimendu 3 (0,02)
egin ezan uste 3 (0,02)
egin zira urte 3 (0,02)
egin ahal den 2 (0,01)
egin ahala argitu 2 (0,01)
egin ahala sortu 2 (0,01)
egin arte itxaron 2 (0,01)
egin aurre hori 2 (0,01)
egin autobus sartu 2 (0,01)
egin baino egun 2 (0,01)
egin baino gehiago 2 (0,01)
egin banaka edota 2 (0,01)
egin behar aurre 2 (0,01)
egin behar bide 2 (0,01)
egin behar dada 2 (0,01)
egin behar dieta 2 (0,01)
egin behar eraberritu 2 (0,01)
egin behar ere 2 (0,01)
egin behar horiek 2 (0,01)
egin behar testuinguru 2 (0,01)
egin beharreko aukeraketa 2 (0,01)
egin beharreko bigarren 2 (0,01)
egin beharreko ekintza 2 (0,01)
egin beharreko ere 2 (0,01)
egin beharreko esfortzu 2 (0,01)
egin beharreko hainbat 2 (0,01)
egin beharreko hausnarketa 2 (0,01)
egin beharreko hobekuntza 2 (0,01)
egin beharreko izaera 2 (0,01)
egin beharreko lehen 2 (0,01)
egin beharreko mugimendu 2 (0,01)
egin beharreko plangintza 2 (0,01)
egin beharrezko baldin 2 (0,01)
egin egin joan 2 (0,01)
egin elkar eutsi 2 (0,01)
egin emakume preso 2 (0,01)
egin ere bai 2 (0,01)
egin ezan agindu 2 (0,01)
egin ezan alderdi 2 (0,01)
egin ezan analisi 2 (0,01)
egin ezan ariketa 2 (0,01)
egin ezan arrazoi 2 (0,01)
egin ezan artean 2 (0,01)
egin ezan asmakuntza 2 (0,01)
egin ezan baina 2 (0,01)
egin ezan bigarren 2 (0,01)
egin ezan borondatezko 2 (0,01)
egin ezan ekintza 2 (0,01)
egin ezan eragiketa 2 (0,01)
egin ezan erreferentzia 2 (0,01)
egin ezan esaldi 2 (0,01)
egin ezan esklusiba 2 (0,01)
egin ezan euskara 2 (0,01)
egin ezan gero 2 (0,01)
egin ezan guraso 2 (0,01)
egin ezan haur 2 (0,01)
egin ezan hemen 2 (0,01)
egin ezan herri 2 (0,01)
egin ezan hizkuntza 2 (0,01)
egin ezan hobekuntza 2 (0,01)
egin ezan ikasle 2 (0,01)
egin ezan iradoki 2 (0,01)
egin ezan irakasle 2 (0,01)
egin ezan kontratazio 2 (0,01)
egin ezan mezu 2 (0,01)
egin ezan nola 2 (0,01)
egin ezan objektiboki 2 (0,01)
egin ezan publizitate 2 (0,01)
egin ezan zerbitzu 2 (0,01)
egin ezan zuek 2 (0,01)
egin ezan zuzen 2 (0,01)
egin ezin ezan 2 (0,01)
egin gabe egon 2 (0,01)
egin gura esan 2 (0,01)
egin nahi baldin 2 (0,01)
egin nahi funtsatu 2 (0,01)
egin ohi ez 2 (0,01)
egin aditz hiru 1 (0,01)
egin ahal alderdi 1 (0,01)
egin ahal bada 1 (0,01)
egin ahal bakarlari 1 (0,01)
egin ahal baso 1 (0,01)
egin ahal behar 1 (0,01)
egin ahal beste 1 (0,01)
egin ahal bestelako 1 (0,01)
egin ahal burutu 1 (0,01)
egin ahal diol 1 (0,01)
egin ahal direlako 1 (0,01)
egin ahal ekoizpen 1 (0,01)
egin ahal eragiketa 1 (0,01)
egin ahal erlijioso 1 (0,01)
egin ahal esan 1 (0,01)
egin ahal estatu 1 (0,01)
egin ahal ez 1 (0,01)
egin ahal gaueko 1 (0,01)
egin ahal gutxitu 1 (0,01)
egin ahal hitz 1 (0,01)
egin ahal hobeto 1 (0,01)
egin ahal idazkari 1 (0,01)
egin ahal interpretazio 1 (0,01)
egin ahal oilar 1 (0,01)
egin ahal orde 1 (0,01)
egin ahal partaidetza 1 (0,01)
egin ahal programa 1 (0,01)
egin ahal prozesu 1 (0,01)
egin ahal tarte 1 (0,01)
egin ahala ageri 1 (0,01)
egin ahala aldatu 1 (0,01)
egin ahala alokatu 1 (0,01)
egin ahala berrikusi 1 (0,01)
egin ahala eraiki 1 (0,01)
egin ahala ere 1 (0,01)
egin ahala ezagutu 1 (0,01)
egin ahala gutxi 1 (0,01)
egin ahala jaitsi 1 (0,01)
egin ahala ugaritu 1 (0,01)
egin ahala zailtasun 1 (0,01)
egin aitzin kontu 1 (0,01)
egin ala titi 1 (0,01)
egin ar euskal 1 (0,01)
egin arazo ez 1 (0,01)
egin arazo nagusi 1 (0,01)
egin arazo nazional 1 (0,01)
egin arlo hori 1 (0,01)
egin arlo publiko 1 (0,01)
egin arte benetan 1 (0,01)
egin arte elkar 1 (0,01)
egin arte ez 1 (0,01)
egin arte guzti 1 (0,01)
egin arte jakin 1 (0,01)
egin arte oso 1 (0,01)
egin arte sortasun 1 (0,01)
egin aurre baliabide 1 (0,01)
egin aurre bederatzi 1 (0,01)
egin aurre gertatu 1 (0,01)
egin aurre igurikimen 1 (0,01)
egin aurre kongestio 1 (0,01)
egin aurre normalean 1 (0,01)
egin aurre testu 1 (0,01)
egin aurre tristura 1 (0,01)
egin aurre UEU 1 (0,01)
egin aurre zer 1 (0,01)
egin aurreko hogeita 1 (0,01)
egin aurreko string 1 (0,01)
egin bai baina 1 (0,01)
egin baino besterik 1 (0,01)
egin baino lehentxeago 1 (0,01)
egin baino une 1 (0,01)
egin baldin ezpa 1 (0,01)
egin barik egon 1 (0,01)
egin barik geratu 1 (0,01)
egin barik igaro 1 (0,01)
egin behar adostu 1 (0,01)
egin behar agertu 1 (0,01)
egin behar agindu 1 (0,01)
egin behar asaldura 1 (0,01)
egin behar azaldu 1 (0,01)
egin behar azalpen 1 (0,01)
egin behar azken 1 (0,01)
egin behar azpimarratu 1 (0,01)
egin behar baina 1 (0,01)
egin behar baizik 1 (0,01)
egin behar baloratu 1 (0,01)
egin behar bazterkeria 1 (0,01)
egin behar bera 1 (0,01)
egin behar beste 1 (0,01)
egin behar defendatu 1 (0,01)
egin behar delako 1 (0,01)
egin behar disoziazio 1 (0,01)
egin behar duda 1 (0,01)
egin behar egokitu 1 (0,01)
egin behar ekarri 1 (0,01)
egin behar erabaki 1 (0,01)
egin behar eremu 1 (0,01)
egin behar esplotazio 1 (0,01)
egin behar gaitu 1 (0,01)
egin behar galbahe 1 (0,01)
egin behar gogoratu 1 (0,01)
egin behar hartu 1 (0,01)
egin behar helbide 1 (0,01)
egin behar hori 1 (0,01)
egin behar horretarako 1 (0,01)
egin behar ideologia 1 (0,01)
egin behar ikusi 1 (0,01)
egin behar irakatsi 1 (0,01)
egin behar kontu 1 (0,01)
egin behar kristautasun 1 (0,01)
egin behar kritika 1 (0,01)
egin behar kultu 1 (0,01)
egin behar luzatu 1 (0,01)
egin behar nu 1 (0,01)
egin behar Otamendi 1 (0,01)
egin behar programa 1 (0,01)
egin behar sekula 1 (0,01)
egin behar soil 1 (0,01)
egin behar sumatu 1 (0,01)
egin behar UEU 1 (0,01)
egin behar unibertsitate 1 (0,01)
egin behar zehaztu 1 (0,01)
egin behar zeintzuk 1 (0,01)
egin behar zer 1 (0,01)
egin behar zerbait 1 (0,01)
egin beharrean Arantzazu 1 (0,01)
egin beharrean aurkitu 1 (0,01)
egin beharrean beste 1 (0,01)
egin beharrean hilobi 1 (0,01)
egin beharrean taldearteko 1 (0,01)
egin beharreko administrazio 1 (0,01)
egin beharreko ahalegin 1 (0,01)
egin beharreko arazo 1 (0,01)
egin beharreko atxikipen 1 (0,01)
egin beharreko berrikuspen 1 (0,01)
egin beharreko bilkura 1 (0,01)
egin beharreko derrigorrezko 1 (0,01)
egin beharreko desplazamendu 1 (0,01)
egin beharreko diru 1 (0,01)
egin beharreko dispositibo 1 (0,01)
egin beharreko distantzia 1 (0,01)
egin beharreko edozein 1 (0,01)
egin beharreko eginbide 1 (0,01)
egin beharreko eginkizun 1 (0,01)
egin beharreko egintza 1 (0,01)
egin beharreko egokitzapen 1 (0,01)
egin beharreko eraikuntza 1 (0,01)
egin beharreko errealitate 1 (0,01)
egin beharreko erronka 1 (0,01)
egin beharreko eskematikoki 1 (0,01)
egin beharreko euskal 1 (0,01)
egin beharreko ez 1 (0,01)
egin beharreko ezinbesteko 1 (0,01)
egin beharreko frantses 1 (0,01)
egin beharreko garapen 1 (0,01)
egin beharreko gutxieneko 1 (0,01)
egin beharreko guzti 1 (0,01)
egin beharreko hauxe 1 (0,01)
egin beharreko hiruzpalau 1 (0,01)
egin beharreko hori 1 (0,01)
egin beharreko hurrengo 1 (0,01)
egin beharreko ikasle 1 (0,01)
egin beharreko inportazio 1 (0,01)
egin beharreko irakurketa 1 (0,01)
egin beharreko iruzkin 1 (0,01)
egin beharreko jauzi 1 (0,01)
egin beharreko koadro 1 (0,01)
egin beharreko konexio 1 (0,01)
egin beharreko kontrata 1 (0,01)
egin beharreko kontsignazio 1 (0,01)
egin beharreko kontu 1 (0,01)
egin beharreko lehendabiziko 1 (0,01)
egin beharreko lehenengo 1 (0,01)
egin beharreko neurketa 1 (0,01)
egin beharreko nola 1 (0,01)
egin beharreko pauso 1 (0,01)
egin beharreko pausu 1 (0,01)
egin beharreko proba 1 (0,01)
egin beharreko proposamen 1 (0,01)
egin beharreko prozesu 1 (0,01)
egin beharreko puntu 1 (0,01)
egin beharreko tibia 1 (0,01)
egin beharreko trantsizio 1 (0,01)
egin beharreko txango 1 (0,01)
egin beharreko txosten 1 (0,01)
egin beharreko xehetasun 1 (0,01)
egin beharreko zenbateko 1 (0,01)
egin beharreko zerbitzu 1 (0,01)
egin bera betekizun 1 (0,01)
egin bera buru 1 (0,01)
egin bera eguneroko 1 (0,01)
egin bera eragiketa 1 (0,01)
egin bera horma 1 (0,01)
egin bera interes 1 (0,01)
egin bera jarduera 1 (0,01)
egin berak lan 1 (0,01)
egin berak probetxu 1 (0,01)
egin berri ardura 1 (0,01)
egin berri arestian 1 (0,01)
egin berri erosle 1 (0,01)
egin berri eskaini 1 (0,01)
egin beste estatu 1 (0,01)
egin beste nazio 1 (0,01)
egin bezain azkar 1 (0,01)
egin bezain laster 1 (0,01)
egin bezain pronto 1 (0,01)
egin bezala euskal 1 (0,01)
egin bi asmakari 1 (0,01)
egin bi esku 1 (0,01)
egin bide hori 1 (0,01)
egin den Alemania 1 (0,01)
egin den bat 1 (0,01)
egin den bestela 1 (0,01)
egin den ez 1 (0,01)
egin desberdintasun desagertu 1 (0,01)
egin diol eurak 1 (0,01)
egin diol gizarte 1 (0,01)
egin diol idatzi 1 (0,01)
egin edota ez 1 (0,01)
egin edota nola 1 (0,01)
egin egin produkzio 1 (0,01)
egin emakume etxe 1 (0,01)
egin erabaki bozka 1 (0,01)
egin erabaki ez 1 (0,01)
egin ere ahalbidetu 1 (0,01)
egin ere hainbat 1 (0,01)
egin ere software 1 (0,01)
egin esan ezan 1 (0,01)
egin esan gabe 1 (0,01)
egin esan lanpostu 1 (0,01)
egin estatu erabateko 1 (0,01)
egin estatu gorputz 1 (0,01)
egin euskal Herria 1 (0,01)
egin ez arren 1 (0,01)
egin ez bada 1 (0,01)
egin ez direlako 1 (0,01)
egin ez egin 1 (0,01)
egin ez ekin 1 (0,01)
egin ez ez 1 (0,01)
egin ez ulertu 1 (0,01)
egin ezan aberastu 1 (0,01)
egin ezan abiapuntu 1 (0,01)
egin ezan aditu 1 (0,01)
egin ezan ahalegindu 1 (0,01)
egin ezan ahalmen 1 (0,01)
egin ezan ahoskatu 1 (0,01)
egin ezan Ainhoa 1 (0,01)
egin ezan aita 1 (0,01)
egin ezan alda 1 (0,01)
egin ezan anbiguotasun 1 (0,01)
egin ezan animalia 1 (0,01)
egin ezan antz 1 (0,01)
egin ezan aportazio 1 (0,01)
egin ezan argazki 1 (0,01)
egin ezan armada 1 (0,01)
egin ezan arte 1 (0,01)
egin ezan artista 1 (0,01)
egin ezan ataza 1 (0,01)
egin ezan aurrera 1 (0,01)
egin ezan azpiarro 1 (0,01)
egin ezan azpiegitura 1 (0,01)
egin ezan azterketa 1 (0,01)
egin ezan bai 1 (0,01)
egin ezan bakarrik 1 (0,01)
egin ezan baldintza 1 (0,01)
egin ezan baldintzazko 1 (0,01)
egin ezan Bilbo 1 (0,01)
egin ezan Jason 1 (0,01)
egin ezan PP 1 (0,01)
egin ezean egintza 1 (0,01)
egin ezean lege 1 (0,01)
egin ezean ulermen 1 (0,01)
egin ezin bada 1 (0,01)
egin ezinik hondar 1 (0,01)
egin ezinik ibili 1 (0,01)
egin ezinik larru 1 (0,01)
egin eztabaidatu ari 1 (0,01)
egin gabe aditz 1 (0,01)
egin gabe aurre 1 (0,01)
egin gabe denbora 1 (0,01)
egin gabe ere 1 (0,01)
egin gabe ikuspegi 1 (0,01)
egin gabe sartu 1 (0,01)
egin gabeko ele 1 (0,01)
egin gabeko haur 1 (0,01)
egin gabeko jarrera 1 (0,01)
egin gu baserri 1 (0,01)
egin gu bezala 1 (0,01)
egin gu historia 1 (0,01)
egin gu hitz 1 (0,01)
egin gu lan 1 (0,01)
egin hizkuntza alor 1 (0,01)
egin hizkuntza ezagutza 1 (0,01)
egin hizkuntza indarberritu 1 (0,01)
egin hizkuntza tipologia 1 (0,01)
egin hori eztabaida 1 (0,01)
egin hori fitxategi 1 (0,01)
egin horrelako ahalegin 1 (0,01)
egin horrelako eraso 1 (0,01)
egin horrelako mundu 1 (0,01)
egin jakin ahaldun 1 (0,01)
egin kontu akordio 1 (0,01)
egin kontu autore 1 (0,01)
egin kontu bitarteko 1 (0,01)
egin kontu erbeste 1 (0,01)
egin kontu ez 1 (0,01)
egin kontu garai 1 (0,01)
egin kontu Herbehereak 1 (0,01)
egin kontu ipar 1 (0,01)
egin kontu natura 1 (0,01)
egin kontu orrialde 1 (0,01)
egin kontu saio 1 (0,01)
egin lan eskerga 1 (0,01)
egin modu bortitz 1 (0,01)
egin modu eraginkor 1 (0,01)
egin mota aditu 1 (0,01)
egin mota hau 1 (0,01)
egin nahi al 1 (0,01)
egin nahi artean 1 (0,01)
egin nahi delako 1 (0,01)
egin nahi dieta 1 (0,01)
egin nahi diol 1 (0,01)
egin nahi duda 1 (0,01)
egin nahi espezialista 1 (0,01)
egin nahi ibili 1 (0,01)
egin nahi maltzurkeria 1 (0,01)
egin nahi omen 1 (0,01)
egin nahi orain 1 (0,01)
egin ondoren aukeratu 1 (0,01)
egin ondoren borroka 1 (0,01)
egin ondoren datorren 1 (0,01)
egin ondoren eibartar 1 (0,01)
egin ondoren hasi 1 (0,01)
egin ondoren herri 1 (0,01)
egin ondoren hil 1 (0,01)
egin ondoren ikusi 1 (0,01)
egin ondorengo adibide 1 (0,01)
egin ondorengo enbrioi 1 (0,01)
egin ondorengo gain 1 (0,01)
egin orde funtzio 1 (0,01)
egin orde idatzi 1 (0,01)
egin ostean hil 1 (0,01)
egin ostean itzuli 1 (0,01)
egin ostean kolpatu 1 (0,01)
egin ostean sartu 1 (0,01)
egin ostean sortu 1 (0,01)
egin ukan aitortu 1 (0,01)
egin ukan zenbait 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia