Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 4

2003
‎Izan ere, 1977ko urrian Bilboko Unibertsitatearen Gobernu Batzarrak era kundearen izen aldaketa eztabaidatu zuen, Universidad Vasca hartu nahian. Proposamen hori ez zen denen gustukoa izan8, Karlos Santamariak ondo asko gogorarazi zuenez, Bilboko Unibertsitateak ez zuelako ezer egin bere jarduera euskalduntzeko, Nafarroarik gabe ezin zelako Euskal Unibertsitateari buruz hitz egin eta ez zirelako gauza bera. Euskal Unibertsitatea, eta. Euskal Herriko Unibertsitatea? 9 Azken hori beharrezkoa eta onuratsua zen, baina ez zen Euskal Unibertsitatea.
2007
‎horien haritik esan dezakegu, batetik, gizakiaren izaera berez dela" etikoa" (aske eta adimendun denez bere erabakien erantzukizuna du)," pertsonala" (hemen eta orain bizi da giza komunitate batean) eta" intersubjektiboa" (besteekin elkarreraginez osatzen du bere nortasuna) 249 Gizakiaren berezko izaera, bestetik, honela agertzen zaigu ere: " linguistiko"(" hizkuntz jokoak" egiazko" bizitza formak" dira)," komunikatibo" (hitz egitea bera jarduera pragmatiko bat da ere) eta" dialogiko" (elkarrizketan argudiatuz lortzen dira adostasunak) bezala250 Etika horren baitako printzipio horiek guztiak, finean, gizakiaren beraren" razionaltasun komunikatiboan" oinarritzen dira, eta, egiaz, hemendik abia gaitezke ere bai etika pedagogikoaz orokorrean bai euskal hezkuntzaren etikaz partikularki pentsatzerakoan.... Aurrera eginez, jarraian, espresuki hezkuntzaren eta hizkuntz pedagogiaren dimentsio etikoaz esandako hainbat gauza azpimarratuko dugu:
2010
‎hizkuntz ikerketaren esparruan" barne linguistika eta kanpo linguistika" elkarri loturik daude, alegia," tresna linguistikoa eta berorren produkzioaren eta erabileraren baldintzapen sozialak ezin dira banandu" 202 Horregatik, hain zuzen, lehen hizkuntzaren jabekuntzak eta bestelako hizkuntzen ikas irakaskuntzak ez dute soilik zerikusia gaitasun linguistiko gramatikalarekin, baizik eta baita hizketaren pragmatikarekin eta berorren gaitasun diskurtsibo testualarekin ere. ...atera," hizketa ekintzan topatzen direla ‘habitus linguistikoa’ eta ‘merkatu linguistikoa’", eta, ondorioz," hitz baten esanahia ez dela hiztegian aurkitzen, baizik eta berori ‘habitus’ eta ‘merkatu’ horien arteko erlazioan zehazten dela" 203 Hizkuntzaren pedagogia, finean," makrolinguistikaren" baitan kokatzen da, ze —hitz egitea bera jarduera sozio-kulturala bada— orduan ere irakaskuntza linguistikoak ezinbestean erreparatu behar die hizkuntz gaitasunaren eskurapena baldintzatzen duten aldagai sozio-kulturalei.
2020
‎" Urte batzuen epea itxaron ondoren, emaitza ezin txarragoa izan da Euskal Herriaren burujabetasunaren alde borroka egiten dugunontzat. Duela hamabost urte luze, ETAk, aldebakarreko keinu eskuzabala eginez bere jarduera armatuari uko egitearekin, eskaini zien espainiar estatuaren botereei giltza berri bat, gatazka luze eta mingarria behin betiko konpontzeko. Duela bederatzi urte, erakunde sozialista herriaren altzoan urtu zelarik, berretsi zuen bake, elkarrizketa eta askatasunaren aldeko konpromiso irmo hura.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia