2003
|
|
Izan ere, 1977ko urrian Bilboko Unibertsitatearen Gobernu Batzarrak era kundearen izen aldaketa eztabaidatu zuen, Universidad Vasca hartu nahian. Proposamen hori ez zen denen gustukoa izan8, Karlos Santamariak ondo asko gogorarazi zuenez, Bilboko Unibertsitateak ez zuelako ezer
|
egin
bere jarduera euskalduntzeko, Nafarroarik gabe ezin zelako Euskal Unibertsitateari buruz hitz egin eta ez zirelako gauza bera. Euskal Unibertsitatea, eta. Euskal Herriko Unibertsitatea? 9 Azken hori beharrezkoa eta onuratsua zen, baina ez zen Euskal Unibertsitatea.
|
2007
|
|
horien haritik esan dezakegu, batetik, gizakiaren izaera berez dela" etikoa" (aske eta adimendun denez bere erabakien erantzukizuna du)," pertsonala" (hemen eta orain bizi da giza komunitate batean) eta" intersubjektiboa" (besteekin elkarreraginez osatzen du bere nortasuna) 249 Gizakiaren berezko izaera, bestetik, honela agertzen zaigu ere: " linguistiko"(" hizkuntz jokoak" egiazko" bizitza formak" dira)," komunikatibo" (hitz
|
egitea
bera jarduera pragmatiko bat da ere) eta" dialogiko" (elkarrizketan argudiatuz lortzen dira adostasunak) bezala250 Etika horren baitako printzipio horiek guztiak, finean, gizakiaren beraren" razionaltasun komunikatiboan" oinarritzen dira, eta, egiaz, hemendik abia gaitezke ere bai etika pedagogikoaz orokorrean bai euskal hezkuntzaren etikaz partikularki pentsatzerakoan.... Aurrera eginez, jarraian, espresuki hezkuntzaren eta hizkuntz pedagogiaren dimentsio etikoaz esandako hainbat gauza azpimarratuko dugu:
|
2010
|
|
hizkuntz ikerketaren esparruan" barne linguistika eta kanpo linguistika" elkarri loturik daude, alegia," tresna linguistikoa eta berorren produkzioaren eta erabileraren baldintzapen sozialak ezin dira banandu" 202 Horregatik, hain zuzen, lehen hizkuntzaren jabekuntzak eta bestelako hizkuntzen ikas irakaskuntzak ez dute soilik zerikusia gaitasun linguistiko gramatikalarekin, baizik eta baita hizketaren pragmatikarekin eta berorren gaitasun diskurtsibo testualarekin ere. ...atera," hizketa ekintzan topatzen direla ‘habitus linguistikoa’ eta ‘merkatu linguistikoa’", eta, ondorioz," hitz baten esanahia ez dela hiztegian aurkitzen, baizik eta berori ‘habitus’ eta ‘merkatu’ horien arteko erlazioan zehazten dela" 203 Hizkuntzaren pedagogia, finean," makrolinguistikaren" baitan kokatzen da, ze —hitz
|
egitea
bera jarduera sozio-kulturala bada— orduan ere irakaskuntza linguistikoak ezinbestean erreparatu behar die hizkuntz gaitasunaren eskurapena baldintzatzen duten aldagai sozio-kulturalei.
|
2020
|
|
" Urte batzuen epea itxaron ondoren, emaitza ezin txarragoa izan da Euskal Herriaren burujabetasunaren alde borroka egiten dugunontzat. Duela hamabost urte luze, ETAk, aldebakarreko keinu eskuzabala
|
eginez
bere jarduera armatuari uko egitearekin, eskaini zien espainiar estatuaren botereei giltza berri bat, gatazka luze eta mingarria behin betiko konpontzeko. Duela bederatzi urte, erakunde sozialista herriaren altzoan urtu zelarik, berretsi zuen bake, elkarrizketa eta askatasunaren aldeko konpromiso irmo hura.
|