Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.034

2000
‎Azkenean, hori da balio duena, hor egosten dira ideiak. Eutsi diezaiogun horri.
‎Beraz, aurreko bi taulek erakutsi digutenez, albisteen kopuruaren aldetik, EUSKALDUNON EGUNKARIA eta GARAren artean ez dago ezberdintasun handirik, Euskal Herria irudikatzeko unean. Baina errepara diezaiogun orain albisteen edukiari: zeri buruz mintzatzen dira bi egunkari horiek herrialde edo eskualde bateko zeinbesteko albisteak aipagai dituztenean. Horretarako, albisteetako gertaera lekuakhartuko ditugu erreferentziatzat, eragite eremuarekin alde handirik ez baitute.
‎Martin Aranburu (EA): ...leok, elkarrekin, planteamendudemokratiko bat egiten baldin badugu, inori eskubiderik kendu gabe baina gauregun ez daukanari emanda, eta guk nahi dugun etorkizuneko Euskal Herria horrelakoa izango da eta Espainia eta Frantziarekin horrelako erlazioak izango ditu esatenbadugu. Quebec-en egin duten modura?, eta lege agintaldi batean (guk epea jartzen dugu) Gobernu espainiarrak hori onartzen ez badu, ekin diezaiogun beste bidebati. Zergatik ez du Gasteizko Legebiltzarrak subirano deklaratzen bere burua?
‎Hor dago gaur egungo gatazka gainditzeko gakoa.Eskubidea lortzeko, gure ustez, gaur egungo arazo nagusia Gobernu espainiarrarenjarrera da. Izan ere, eskubidea lortzeko, negoziazio politikoa egon behar da, etanegoziazio politiko horrek abertzaleen arteko akordioa eskatzen du, Gobernu espainiarrari planteamendu bateratua egin diezaiogun . Negoziazio politiko horretanabertzaleen arteko akordioa islatzen bada, Gobernu espainiarrak onartu egin du planteamendu hori:
‎Eman diezaiogun begirada bat psikodramaren historiari, zertan datzan ulertzenongi lagunduko baitigu.
‎Begira diezaiogun historiari psikoanalisiaren ikuspuntutik. Har dezagun, askokbezala, Freud-en. Giza masen psikologia eta Niaren Analisia?
‎Baina ekin diezaiogun irrati notiziaren atalak aztertzeari, irrati idazkuntzaren nolakotasuna hobeto ulertzeko.
‎—Otoitz egin diezaiogun Jainkoari eta ez gaitezen antsia, zeren bere buruaz antsiatzen denak burua galtzen baitu... eta zeren Jainkoaren bideak hertsiak eta meharrak izan baitaitezke, malkarrak eta perilez beteak, baina ez itsuak, eta, halatan, nik ez diat oraino galdu esperantza: Jainko Salbatzaileak Utopiako lurren ikusterat ekarri nindian Mundu Zaharretik, eta ez diat uste lur haiek ikusi gabe partituko naizela mundualdi honetarik.
‎Emaitza zenbaki bakarrekoa atera zaizuenok, berriz, gogoan atxiki besterik ez duzue. Orain, denok zifra bakarreko zenbaki bat dugula, kendu diezaiogun 5.
2001
‎Baserritarrek ez dute inolako errurik afera honetan. Begira diezaiogun une batez sektoreak pairatzen duen une latz honi, eta gehitu diezaiogun aspaldian jasaten duen errekonbertsio itzela. Horren ondorio zuzena dugu gero eta ganaduzale gutxiago eta zaharragoak izatea.
‎Baserritarrek ez dute inolako errurik afera honetan. Begira diezaiogun une batez sektoreak pairatzen duen une latz honi, eta gehitu diezaiogun aspaldian jasaten duen errekonbertsio itzela. Horren ondorio zuzena dugu gero eta ganaduzale gutxiago eta zaharragoak izatea.
‎Aurrea har dezagun. Hauts ditzagun jeltzaleen eta sozialisten arteko balizko zubiak, eta horretarako tira diezaiogun hegan dabilen guztiari. Horrela EAJk ez du guregana etorri beste erremediorik izango, eta soberaniarako bidea errazagoa izango da, geuk gidatuko baitugu prozesua.
‎Igande gauean Arnaldo Otegik defraudatu egin gintuen, baina horretan ere esperantza eduki nahi nuke. Eman diezaiogun hor ere aukera pertsonari. Mezua, posizioa, tonua, jokabidea... dena ipini du azpikoz gain Ezker Abertzaleak ETAk tregoa haustea erabaki zuenetik.
‎Alderdi bikoitza da, beraz, testuak ematen duena. Baina jarrai diezaiogun ibilbideari. Orain artean, agertzen denari buruz pentsatu dugu, hemendik aurrera nolakotasunez hitz egin dezakegu.
‎Haizea maiz ez da atzematen, harik eta ibilgailua astindu eta bere bidetik ateratzen duen arte: horregatik komeni da bidertzeko garo eta gainerako landareen inklinazioa nolakoa eta norakoa den kontuan hartzea, hurrengo haize erauntsiari aurrea har diezaiogun .
‎Galdera horiei erantzuteko, errepara diezaiogun berriro ere zenbait dokumentutan esaten denari.
‎Baina goraxeago aipaturiko bi apunte arkitektoniko horietara itzuli nahi nuke berriro. Errepara diezaiogun lehendabizikoari:
‎Aplika diezaiogun nazioarteko ordainketen, urrezko araua, kanpo zorraren zerbitzuaren kasuari.
‎Begira diezaiogun p epealdiari, H herrialdeak bere kanpo hartzekodunei I diruko 2 milioi unitateak ordaintzen dizkienean. I herrialdeak H herrialdearen egoiliarrei H-ko 2 milioi unitateak ordainduko balizkie, herrialde bakoitzaren balantza orokorraren orekak, beraien moneten egonkortasuna gordeko luke truke merkatuan, ondorio gisa.
‎Jarrai diezaiogun geure etsenplu numerikoari. Iparraren egoiliarrek 8 HM ko kopurua beren mertakaritza inportazio korronteen balioa Iparraren diruan eskatzen dute.
‎Begira diezaiogun ondoko etsenpluari: baldin eta h k zorpeko egoiliarrak bere hartzekodunari i ri?
‎Begira diezaiogun aurreko orrian jarri dugun 1998ko taulari.
‎Gainera hitzez beti sobera gabiltzan arren, larri ibiltzen bide gara hitz horiek geureganatzeko astiaz, nahiz eta bi izan entzuteko ditugun belarriak eta bat bakarra mintzatzeko mihia. Beraz eman diezaiogun , erabat jakintzat badugu ere, beste birpasa bat zuk hezitako egia horri, nire belarriak hala eskatzen didalako eta, jakin badakizunez, zure hitza dela egarri hori asetzeko gai den bakarra.
‎Beste guztien ama delako, entzun dugu. Honezaz gero mintzatuko naizenez gero, begira diezaiogun beste arrazoiari: " Nere nendun kuttun au ematen  asi nindeken 1923garrenean ere, erri askotan esaten baitzan ordu artan.
‎Erakuts diezazkiogun orain hiru paradigmok ofizioko gizon bati (ofiziokoa da hizkuntza franko, ahalik gehienak, nola aldatu diren dakiena: latina, luzaroan usteldu ondoren, aspaldi hil zela uste duena ez da ofiziokoa) eta galda diezaiogun zeini deritzan zaharrena: lehenbizikoa (nuen, genduen, zenduen) aukeratuko du zalantzarik gabe eta irregularrena delako, hizkun  tzaren joera erregelarik eza erregelara erakartzean baitatza gehienbat.
‎Euskal aurrizkiari eta euskalduni ere, geurera gatozelarik, eman diezaiogun zeini berea, Karmelo Etxegaraik ematen ziona, bederen, Bidasoaz haraindi eta honaindikoez ari zela:
‎Herri agintearen aldetik, egoera ahulean aurkitzen den euskararen geroa ziurtatzeko behar den guztia egiteko oinarriak ezarri dira urte hauetan, bai egituretan, bai diru horniduretan, bai plangintzan ere, bereziki hezkuntzaren esparruan, besteak beste. Badugu garaia, beraz, geure buruari galde diezaiogun ea ahalegin izugarri horrek espero zitezkeen emaitzak sortu ote dituen euskararen erabilera sozialaren aldetik: euskaraz gehiago egiten al da orain lehen baino?
‎Esanak axalari dagozkio. Mamiari begira diezaiogun . Euskera, Euskaltzaindiaren aldizkaria, ez da inoiz euskara hutsez agertu.
‎Utz ditzagun kixotekeriak, zentzatzeko ordua badugu eta. Utz diezaiogun , geure buruak edertzeko edo, akuilu beharrik ez dutenak akuilatzeari. Ken dezagun, arren, burutik euskara.
‎Galde diezaiogun geure buruari: Irakurleari lagundu nahia al dugu eragile bakarra, erdarara itzultzen ari garenean?
‎Gizon langileak bi lagun gutxienez behar direla uste hizketarako, baina ez nagiak. Gauden, bada, goxo goxo etxe zokoan inoren bila abiatu gabe; galda diezaiogun geure buruari eta geure buruari erantzun.
‎Absit! Baina begira diezaiogun astiroago auzi honi. Betikoa:
‎Hizkuntza lantzean daukagun atzerapenaren froga zuzena Iztueta da, bera baita, XIX. mende aurreratuxean, erlijioaz ez diren gaiez hitz lauz ari den lehen laikoa24 Gehi diezaiogun honi, Joan Antonio Mogel eta frai Bartolomeren gisako idazleak gaztelania hutsez ari izan zirela, dakigun heinean, Â beren eskutitz, ohar eta eztabaidetan, halako ohitura oraintsu arte iristen delarik. Ez da ere ahaztu behar Luis Eleizaldek, beste askoren antzera, ez zuela euskara erabili Landibar, bere nobela bakarra, idatzi zuenean.
‎Eguneroko lanarekin batera, prentsan, kalean eta nazioarteko erakundeen aurrean iraun duen kanpaina bat garatzeko ahalegin guztiak jarri ditugu, Gobernu honen astakeriez eta zentzugabekeriaz nafar hiritarren gehiengoa ohar dadin, euskararen kontrako politika irrazional honi amaiera jar diezaiogun .
‎Hemen oposaketa analitikoa da, hots, aurkakotza baztertzailea da eta aukera bat faltsua izango da, lehena gure kasuan. Aplika diezaiogun hau gure arazoari.
‎Bekatu egin ondorengo ongiak zera esan nahi du: nahiz eta guk Jaungoikoa utzi, Espiritu Santuak dei egiten digula inoiz etsi gabe, gure gaiztakeriak maitasunez estaliz, beti bide berri on bati ekin diezaiogun lagunduz.
‎Halatan, publikotasuna eskubide zaigu, errepublikaren partaide nahi baldin bagaituzte behintzat. Bestela balitz jakinean ezarri gintuzkete, eraketa planetario ezberdinaren bideratzeari buruzko hausnarketa sail baiezko eta sakon bati hasiera eman diezaiogun bertan.
‎–Xerrami... Euskaldun horiek aditza hurrupatzen duten bitartean, guk ricard honi tinkaldi bat eman diezaiogun arraiki.
2002
‎Baina ez diezaiogun gehiegi eskatu geure buruari, zaila da zuzenean eragiten ez dionak gure mina zenbaterainokoa den ulertzea.
‎hots, gizarte adostasuna lortzea». Antzeko zerbait idatzi zuen bere artikuluaren bukaeranPaulo Iztuetak, «Gaur, ez aurrera eta ez atzera, impasse antzeko zerbaiten murgilduta gaudelakoan nago,(...) ez nuke esango une egokian ez gaudenik unibertsitate proiektu berri bati ekin diezaiogun ,(...) Nolakoa ikusiko da, baina gurea». Errazantzematen denez, indefinizioa nabaria da.
‎Hurrengo esparruan, teknika eta teknologia zientziak izenekoan, gauzakoraindik garbiago baina, era berean, okerrago daude. Begira diezaiogun hurrengotaulari (9 taula). Lehenik, adieraz dezagun zein titulazio sartzen ditugun zientzia esparru honetan:
‎Esan bezala, gure portaerak eta marko teorikoak lotuta daude. Ondorioz, bilakaera berri eta desberdin bat posible izan dadin, nahitaezkoa zaigu nagusi izan diren kontzeptuak eta kategoriak aldatzea, betaurreko berriekin egin diezaiogun aurre aldaketa prozesuari. Hirugarren atalean, trantsizio hori ahalbidetzeko oharrak egingo dizkizuet.
‎Galde diezaiogun geure buruari: erraza al da publikoan esatea norberak uste duena, entzuten ari den publikoak bestela ulertzen duela dakigunean?
‎Ekin diezaiogun atal honetako hirugarren azterbideari. Begira dezagun zer dagoen publizitate omnipresentearen azpian.
‎Dena dela, argi gera dadila euskarazkoa bezain gurea sentitzen dudala gaztelaniazkoa (edo Pirinioetatik Adurrera bitartean egiten den frantsesezkoa, noski, ondo ezagutzen ez dudan arren); egia da arazo terminologiko bat dugula euskaraz," euskal idazle" nekez egokitzen delako" escritor vasco" ren esanahi orokorragora (Koldo Mitxelena baimena eskatuz bezala ausartu zen idazle euskotar aldaera proposatzera," vasco" horren ordain legez). Baina dei diezaiogun X, esaerek ez dute zertan egia adierazi behar beti, eta" izena duen guztiak izana dauka" esaten duenak edukiko du, arau orok bezala, salbuespenik: gaztelania eta frantsesa euskara bezain gureak dira dagoeneko eta, alde horretatik, hemengo idazleen euskalduntasunaren edo euskotartasunaren inguruan bai Laura Mintegik bai Gari Berasaluzek aurkezten dituzten zalantzak eta anatemak ulergaitz samar begitantzen zaizkit (ez diot horren larria irizten, besterik ezean," erdaraz idazten duten euskal idazleak" perifrasi txit deserosoa erabiltzeari...).
‎1. Hel diezaiogun , bada, gaiari. Egingarria al da Euskal Unibertsitatea?
‎gauari betarik eman ez diezaiogun .
2003
‎Espainiako sistema kartzelarioa erreproduzitzeko formei eta prozesuei dagokienez, errepara diezaiogun sistema horren asmatze etengabearen testuinguru jakinari, zeren berau sistema politiko osoaren hazkunde esponentzialaren barruan gertatu baita. Horrek guztiak hazkunde prozesuan inspiratutako estatuaren indartzea ekarri du, hots, denboran luzatutako erreforma politikoaren kontzeptuak hartu du gaina.
‎" Gu prest gaude hau hitzartzeko, minimo batzuk jarriko ditugu....". Eta denon artean esan diezaiogun indarkeria praktikatzen duenari: " Lanean ari gara, akordio batera iritsi nahi dugu eta emaiguzu aukera bat".
‎Deszentralizazioari buruzko eztabaida teorikoa egiten ari gara, baina begira diezaiogun ikuspuntu praktikoari. Adibidez, Frantziako hedabideek arazoak dituzte meteorologiaren berri emateko:
‎Ezin dira bi gaiak modu isolatuan hartu. Batzuek «lehendabizi erantzun diezaiogun gatazkari eta gero etorriko da nazio eraikuntza» esan dezakete. Beste batzuek alderantziz.
‎Utz diezaiogun lan egiten.
‎Oraingoanbegira diezaiogun zehazkiagounibertso horretakozatiñimiñobati, alegia, gureplanetari.Lurra, aipatubezala, esferagori goriada, poloetatik txapalduaeta,, jasatenaridenhozketarenondorioz, azalmehesolidobatezestalitadagoena.Izatez, solidotuzenlehenazal horreoskoljarraitkubatezgaineztatuzuengureplanetaren gainazaosoal. Bainaoskol, hori arinbateantximurtu zen, etabaiarrakalatuere.Hozketarenaurrerakadagatik, galdatanzegoennukleoauzkurtuzzihoan, etahorrenbestezLurrarendiametroalaburtueginzen, etahorrenondoriozoskolzurrunapitzadurezbetezen, ezinbaitzuennukleofluituaren atzerakadajarraitu.
‎Hori guztia inoiz baino premiazkoagoadugu: ekin diezaiogun gaurdanik eta geure kontraesanak onartuta, praxi zehatzetara inoiz jaitsi ez eta, maximalismoen ezkutuan babestuta, lantzean behinbotatako aldarri perfektuekin lasai geratu beharrean. Has gaitezen, beraz, lanean, eta has gaitezen koherente eta aldi berean seduktore izaten, lilura bultzatzen, proiektu erakargarriak taxutzen; saia gaitezen, azken batean, eraiki gura dugun horigaurdanik eraikitzen eta eder bihurtzen, kontua biharko utzi beharrean.
‎Ongi dago, Karlos. Ekin diezaiogun esan zuen Jasonek.
‎Guztiok Jainkoaren seme alabatzat agertzeak dakarren haurridetasuna ez da, ordea, inondik inora ere, horizontala. Beti egon behar du mailaketa jakin bat maitasun horretan (Umerezi jarrai diezaiogun , Osaba: 369): aurrena, Jainkoa maitatu behar da gauza guztien gainetik; hurrena, norbera; gero, gurasoak; ezkonduak bere ezkontidea; seme alabak; hurbileko senideak eta ahaideak; hortik aurrera, azken ahaidetik hasi eta lagun hurko maltzurrenerai  noko guztiak.
‎Beldur gara administrazioen jokabidea ez ote den hori izango, berriro ere begiak itxiz, askoz ere konplexuagoa den errealitate baten aurrean. Beraz, ekin diezaiogun alternatibak planteatzeari:
‎Jendaurrean behintzat ez duela erabiltzen, eta noizbait erabiltzen badu, irakurrita eta trakets. Sinetsi ezinik nago, baina eman diezaiogun aukera bat (ehun egunetako epea agortzear dauka) bizkaitarren hizkuntza zaharra menderatzen duen jakiteko ala ez. Juan Ramon Corpasek berriz, ez daki euskaraz, baina bere aurrekoak ere ez.
‎Enp resa globalizazioak —dei diezaiogun bere izenez: Inperialismoa— libre diruditen hedabideak behar ditu.
‎Egia al da zientzian mitoak agertzen direnean, agertuz gero, hutsegiteren batengatik direla eta ez zientziatasun nozioa gaizki barneratu duen munduaren ikusmolde baten errua? Hel diezaiogun berriro errefusapenaren hariari ea zer nolako erantzunak aurkitzen ditugun: Popperren arabera, nola kontrastatu behar dugu teoria bat?
2004
‎Horretan argi dugu biolentziaren muinera jo behar dugula, gizon eta emakumeon artean dauden ezberdintasun harremanak deuseztatuz. Ikas dezagun eta ekin diezaiogun benetan gatazkaren konponbideari, aurrebaldintzarik jarri gabe.
‎Eta, horrela bada, zehaztu dezagun zein puntutan jar gaitezkeen ados legitimitate politiko berri baten bila joateko. Behin hori eginda, jar ditzagun proiektu politiko guztiak mahai gainean eta galde diezaiogun euskal gizarteari horiei buruz.
‎Eman diezaiogun orain buelta txanponari. Mutikotan ez zenuten milioirik usaindu ere egiten?
‎Guztira 2,2 kilometroko ibilbidea da, galbiderik ez duena. Ekin diezaiogun , beraz.
‎Egiaztagiri gabeko egurra denean, galde diezaiogun merkatariari ea ba ote duen zur hori arduraz ekoitzitako ustiakuntza batetik bermatzen duen bestelako agiririk.
‎Orain badakizu eta fuera. Ez diezaiogun buelta gehiago eman kaka berari, eta egin dezagun aurrera.
‎Hori eta horrenbestez, ekin diezaiogun orain gogoeta arlo dugun zerari. Hau da, euskaltzaleen munduan nolako diskurtso motak dabiltza euskararen kinkari so jarrita?
‎Mitxelenak planteatu digun ildoan, bigarren zehaztapen honetan ere, politizazioaren alde makurra euskara beste zerbaiten mirabe bihurtzean egongo litzateke, beste zer horrek euskararen beregaintasuna ukatuko balu bezala. Ez dezagun beste ezeren mirabe bihur, eta opa diezaiogun berez zor diogun autonomia eta begirunea. Ondo dago euskararen aldeko politika ildoa zehaztea eta babestea; aitzitik, kalte besterik ez diogu egingo halako eta holako helburu politikoen jokoan tarteko sartzen badugu.
‎Dena dela, mezu horren zenbait erabilera modu kritikapean jarriko lituzke, euskararekiko begirune zipitzik ez duen jendearen aho lumetan betetzen duen funtzio ideologikoari kezkagarria baiteritzo. Besterik gabe, zabal diezaiogun pasartea idazle tolosarrari: –Orain askotan entzun ohi da Koldo Mitxelenak esan ohi zuen hura:
‎Horrexegatik da zentzugabea, esate baterako, euskara espainoldu edo frantsestua satanizatzen ibiltzea, bizi dugun girotik deskontestualizaturik. Ez diezaiogun euskarari eskatu egoera soziolinguistikoari eskatzen ez diogunik?. 570
‎El euskera, los súbditos y la ciudadanía, El Diario Vasco, 1997/9/18 Uztarriko dute orain aspaldi hartan Gañix Juaristi zena. Begira diezaiogun Juaristi euskaltzalearen garaiko harribitxi honi: –Euskal Herriko bilinguismoak berekin euskararen pobretasuna eta euskaldun alienazio linguistikoa ekarri ditu.
‎Fruitu aleak biltzen hasita, ken diezaiogun azala azkenekoari. Zurituko bagenu, honako mamia agertuko litzaiguke barnean:
‎Asko esan nahi du horrek, gauza asko eta askoren salatari ezkutua izan ohi delako. Dena dela, gori gori dagoen auziari ez diezaiogun azala gehiegi harrotu, eta jakin dezagun, horretan hasi aurretik, Jose Angel Irigarairen burutapena zertan den: –De todas formas, lo que sí se puede y debe aprender es que cuando en una comunidad dominada el apego a su lengua es real y profundo, suficiente, el proceso de liberación no se entenderá sin una consecuente recuperación y normalización lingüísticas (es decir la liberación se asumirá en su primígeno sentido de recuperar el ser en toda su especificidad y globalidad); y viceversa, la normalización lingüística no se producirá más que en el marco de una suficiente independencia política, la que posibilite y favorezca el pleno desarrollo de ese ser específico.
‎Euskara edo amaren sua, ororen gainetik, euskaltzale finak aldarrikatuko lukeen gisa. Aitaren etxea oraindik oruberik gabe dagoenez, gutxien gutxienez, euts diezaiogun txingarrari. Joera honen ordezkari gisa abertzale batzuen euskararen apropiazioa211 kritikatu digu Joxerra Garziak, sua guztiona izan dadin, eta den denok supazter berriaren epelera hurbil gaitezen.
‎Javier Sadabak, unibertsitatearen barrunbetik, gomendio bat egin nahi digu. Entzun diezaiogun : –El caso del euskara no se va a resolver exclusivamente poniendo más ikastolas.
‎Ekin diezaiogun lehenbailehen kantaldiari!
‎Ekin diezaiogun Doraemon robotaren auziari.
‎Dei diezaiogun autonomia pertsonen eta komunitateen jarduna kanpoko eragileen determinaziotik (heteronomia egoeretatik) askatzeari. Eragile arrotzek administratutako subjektua izan gabe, subjektu autonomoa bere ekinbidea administratzeko gai den pertsona edota komunitatea izango litzateke.
‎zuen izena, Metodoarcn bitartez. bikoteak erkatzen zituen, bi objektu, bataartelana eta bestea cz, baina biak begiz bereiziezinak, Kasu paradigmatikoen artean Rembrandt-en Polish Rider, Andy Warhol-en Brillo Bo.x eta, jakina, Marcel Duchamp cnFountain ditugu. Errepara diezaiogun azken horri.
‎–Zeren zain hago? Tira, jarrai diezaiogun ! Galduko diagu bestela!
‎Niri, behintzat, zinemak atzerrira atera eta bertan ikasi, lan eta bizitzeko aukera eman dit. Gainera ez diezaiogun inori iruzur egin. Zinema langileak ez dira garai bateko meatzari, marinel edo artzainak.
‎Baina beha diezaiogun orain literatura sendoagoari, pentsa ez dezaten batzuek karikaturagile hutsak garela, eta ikus dezagun filosofoak zer eskatzen dion horri. Filosofo horien paradigma gaur egun Richard Rorty izan daiteke.
‎Baina har dezagun argudioa modu zabalago batean eta begira diezaiogun Jainkoaren sorkuntza lanari bere osotasunean. Hemen, zer esanik ez, naturaren adigaia etorriko zaigu berehala burura, ideia horretan biltzen baitu Descartesek ez Jainkoa bera, baina bai Jainkoaren sorkuntza lanaren osotasuna.
‎Nolabait esateagatik, berarentzat mundu fisikoaren existentziaren frogapena Ni razionalaren existentziaren frogapen osagarria bihurtuko da. So egin diezaiogun , bada, alderdi honetatik berak eskaintzen duen argudio bideari.
2005
‎Non dago muga? Errepara diezaiogun berriz ere sukaldeari: nahasketa berri bat plater onargarritzat hartzeko, bertako osagaiak banan banan hartuta baino hobea izan luke emaitzak.
‎Bota diezaiogun soako bat orain arte mintzatutakoari. Hona ondorio bat:
‎ArdiBidez ek laukien klabe eta kondairak gorde ditu, eta txarteletan dituzu irakurgai. Ekin diezaiogun Jakue Bideari: Aruetik (Via Podiensis), Garruzetik (Via Turonensis) eta Donapaleutik (Via Lemovicensis) datozen bide nagusiak Izuran batu, eta barnealdeko bidea zeharkatuko dugu, besteak beste Donibane Garazi, Orreaga, Iruñea, Gares eta Lizarran barrena, Ebro muga urdinera iritsi arte.
‎Baina honek bere abantailak ere eskaintzen ditu, ibilbideak oso prestatuak daude, bai informazioz, bai seinalez eta bai, garrantzitsuena dena, segurtasunez. Ekin diezaiogun bada gaurko ibilbideari.
‎Nire ustez, autokritika kulpabilitatetik hurrean egon arren, alde instituzionalak zein jendarte gizartekoak bakoitzaren jarduna justifikatzeko nartzisismoaren autokonplazentzia alde batera laga eta banderizo setatien ildotik segi barik noria antzuaren irtenbide bako zurrunbilotik irteteko ahalegina egin behar da ezinbestez. Euskarari berandu baino lehen benetako aukera alternatiba eman diezaiogun , impassetik irteteko, denon ahotan dagoen elkarlana egikarituz indarrak optimizatu beharrean txarto xahutzen dihardugu eta egin eragin bektoreak behar den bezala kudeatu behar ditugu.
‎Ezbeharrik ez balitz bezala bizi? Bizitzak aurrera segitzen baitu, bihur dezagun urkamendia txotxongiloen eszenategi, sehaskaren pozari eman diezaiogun hilkutxaren ilundura.
‎Dohertyrenetik gutun bat Eman diezaiogun Txope
‎komak erraz adieraz ditzake esangura batzuk (aurkaritza, argudioa, kausa eta emendio mota batzuk), baina ez bestelako guztiak (beste emendio mota batzuk, ondorioztapena, ondorioa, hautakari harremanak eta kontzesioa). Puntuazioak adierazten dituen prosodia ezaugarriek testu edo perpaus mailan funtzio bat izan lezaketelako hipotesia plazaratu delarik, ekin diezaiogun koma baino are esangarriagoak izan litezkeen bi puntuen aztertzeari.
‎Hala ere, eman diezaiogun beti zalantzaren aukera. Eusko Jaurlaritzak erabaki berri eta garrantzitsua hartu behar du hilabete hauetan:
‎Adibidez, begira diezaiogun , une batez, sasoi bere ko Txekiari. Han ere, itzal handiko intelektual txekiar bat, Hube rt Gordon Schauer, honela mintzo zen 1886an, hots, Unamuno baino 15 urte lehenago, soilik 15 urte lehenago:
‎Kazetariak apur bat daki gauza askotaz, baina ez da ezertan aditua. Eta gure audientziak guk baino gehiago baldin badaki, eman diezaiogun hitza, iturri fidagarria izango da gure entzulea, gure irakurlea, eta kazetaritza horretaz profitatuko da. Azkar.
‎Gure lana onuragarri egiteko eta horri oinarri emateko, komeni da, labur bada ere, errakuntza larri hori uxatzea, aurkako erasoak baztertzeko. Eman diezaiogun , bada, errakuntza horri beraren abokatua, kontra etor daitezkeenak baztertzekotan. Nor hobe horretarako Karneades baino, bere eskolaren gorengo mailara iritsi zena, mintzamenaren indarraz gezurrezkoa eta egiazkoa berdin berdin defenditu zituela?
‎Esan beharrik ere ez dago, jakina, euskaldunontzat bi testu hauek, eta hauekin baita bere bestelako euskal ikerketek ere, interes berezia dutela eta, neurri handi batean, honengatik eskaintzen ditugula itzulita jarraian. Utz diezaiogun orain Humboldti" euskaraz" hitz egiten.
‎Kaleak eta zeru lerroa argi eta garbi bereizten dira, elkarren gainean jarritako oihal zati ezberdinak bezala. Euts diezaiogun ikuspegi argi honi, ahal den bitartean.
2006
‎Edo agian, horrelako planifikazioak adierazten du arrazionaltasun" berezi" bat? Momentuz, eutsi diezaiogun gogo onaren teoriari.
‎Hori da azken 10 urte hauetan aldatu dena: komunikazioaren zentzua, lehen oso era kartesiarrean egiten zena zein da gure bezeroa, horri hitz egin diezaiogun , gaur egun ez da posible. Bezero horri hitz egiteko, munduari hitz egin behar diozu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
ELKAR 161 (1,06)
Berria 104 (0,68)
Alberdania 89 (0,59)
Open Data Euskadi 79 (0,52)
UEU 65 (0,43)
Pamiela 60 (0,39)
Argia 59 (0,39)
Jakin 48 (0,32)
Booktegi 42 (0,28)
Susa 35 (0,23)
Euskaltzaindia - Liburuak 33 (0,22)
Karmel Argitaletxea 26 (0,17)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 25 (0,16)
Consumer 19 (0,13)
Jakin liburuak 16 (0,11)
Karmel aldizkaria 11 (0,07)
Ikaselkar 11 (0,07)
Maiatz liburuak 11 (0,07)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 9 (0,06)
Uztaro 8 (0,05)
hiruka 8 (0,05)
Labayru 7 (0,05)
goiena.eus 6 (0,04)
alea.eus 6 (0,04)
Urola kostako GUKA 6 (0,04)
Hitza 6 (0,04)
Herria - Euskal astekaria 5 (0,03)
LANEKI 4 (0,03)
Uztarria 4 (0,03)
Aldiri 4 (0,03)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 4 (0,03)
ETB dokumentalak 4 (0,03)
ETB marrazki bizidunak 4 (0,03)
aiurri.eus 4 (0,03)
Maxixatzen 4 (0,03)
Anboto 4 (0,03)
Bertsolari aldizkaria 4 (0,03)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 3 (0,02)
Erlea 3 (0,02)
Euskaltzaindia – Sü Azia 3 (0,02)
EITB - Sarea 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Sarea 2 (0,01)
Euskaltzaindia - EHU 2 (0,01)
Kondaira 2 (0,01)
aiaraldea.eus 2 (0,01)
aikor.eus 2 (0,01)
Guaixe 2 (0,01)
uriola.eus 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Iruñeko Komunikabideak Fundazioa 2 (0,01)
ETB serieak 1 (0,01)
Osagaiz 1 (0,01)
Goenkale 1 (0,01)
Sustraia 1 (0,01)
erran.eus 1 (0,01)
barren.eus 1 (0,01)
Noaua 1 (0,01)
plaentxia.eus 1 (0,01)
Zarauzko hitza 1 (0,01)
Ikas 1 (0,01)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 1 (0,01)
Txintxarri 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
ezan geu 22 (0,14)
ezan gu 20 (0,13)
ezan orain 18 (0,12)
ezan lan 17 (0,11)
ezan beste 16 (0,11)
ezan bera 14 (0,09)
ezan bide 12 (0,08)
ezan hori 11 (0,07)
ezan berriro 10 (0,07)
ezan elkar 10 (0,07)
ezan bada 8 (0,05)
ezan aukera 7 (0,05)
ezan behingo 7 (0,05)
ezan hura 7 (0,05)
ezan nahi 7 (0,05)
ezan bigarren 6 (0,04)
ezan buelta 6 (0,04)
ezan euskara 6 (0,04)
ezan gai 6 (0,04)
ezan hitz 6 (0,04)
ezan mundu 6 (0,04)
ezan ondorengo 6 (0,04)
ezan bakoitz 5 (0,03)
ezan beti 5 (0,03)
ezan denbora 5 (0,03)
ezan hau 5 (0,03)
ezan haur 5 (0,03)
ezan horrela 5 (0,03)
ezan ETA 4 (0,03)
ezan aurre 4 (0,03)
ezan azken 4 (0,03)
ezan den 4 (0,03)
ezan jainko 4 (0,03)
ezan ongi 4 (0,03)
ezan astiroago 3 (0,02)
ezan begirada 3 (0,02)
ezan beldur 3 (0,02)
ezan berriz 3 (0,02)
ezan erru 3 (0,02)
ezan esan 3 (0,02)
ezan esku 3 (0,02)
ezan gaixo 3 (0,02)
ezan gauza 3 (0,02)
ezan hasiera 3 (0,02)
ezan historia 3 (0,02)
ezan izen 3 (0,02)
ezan jaun 3 (0,02)
ezan kasu 3 (0,02)
ezan ongietorri 3 (0,02)
ezan pentsamendu 3 (0,02)
ezan puntu 3 (0,02)
ezan so 3 (0,02)
ezan txalo 3 (0,02)
ezan une 3 (0,02)
ezan Aitziber 2 (0,01)
ezan amaiera 2 (0,01)
ezan atseden 2 (0,01)
ezan aurreko 2 (0,01)
ezan azal 2 (0,01)
ezan ba 2 (0,01)
ezan bat 2 (0,01)
ezan begiratu 2 (0,01)
ezan beraz 2 (0,01)
ezan bizitza 2 (0,01)
ezan buru 2 (0,01)
ezan ea 2 (0,01)
ezan egoera 2 (0,01)
ezan ekintza 2 (0,01)
ezan erabaki 2 (0,01)
ezan erronka 2 (0,01)
ezan euskal 2 (0,01)
ezan ez 2 (0,01)
ezan faxismo 2 (0,01)
ezan gizarte 2 (0,01)
ezan hari 2 (0,01)
ezan hauts 2 (0,01)
ezan honako 2 (0,01)
ezan ibilbide 2 (0,01)
ezan ikuspegi 2 (0,01)
ezan industria 2 (0,01)
ezan irain 2 (0,01)
ezan irrati 2 (0,01)
ezan izenburu 2 (0,01)
ezan jarraian 2 (0,01)
ezan jende 2 (0,01)
ezan konfiantza 2 (0,01)
ezan lehenengo 2 (0,01)
ezan leiho 2 (0,01)
ezan maite 2 (0,01)
ezan natura 2 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
ezan geu buru 19 (0,13)
ezan nahi ukan 7 (0,05)
ezan ondorengo adibide 6 (0,04)
ezan aukera bat 4 (0,03)
ezan gu buru 4 (0,03)
ezan hura maiestate 4 (0,03)
ezan begirada bat 3 (0,02)
ezan berriro ere 3 (0,02)
ezan denbora denbora 3 (0,02)
ezan haur bat 3 (0,02)
ezan ongi etorri 3 (0,02)
ezan pentsamendu aske 3 (0,02)
ezan une bat 3 (0,02)
ezan astiroago auzi 2 (0,01)
ezan bakoitz bera 2 (0,01)
ezan bakoitz nahi 2 (0,01)
ezan begiratu bat 2 (0,01)
ezan berriz ere 2 (0,01)
ezan beste behin 2 (0,01)
ezan beste zerbait 2 (0,01)
ezan buelta bat 2 (0,01)
ezan elkar ahal 2 (0,01)
ezan erronka hori 2 (0,01)
ezan gauza bakoitz 2 (0,01)
ezan gu eduki 2 (0,01)
ezan haur bera 2 (0,01)
ezan izenburu esaera 2 (0,01)
ezan jaun egin 2 (0,01)
ezan konfiantza ETA 2 (0,01)
ezan lan egin 2 (0,01)
ezan maite ukan 2 (0,01)
ezan orain arte 2 (0,01)
ezan puntu hori 2 (0,01)
ezan txalo bero 2 (0,01)
ezan amaiera halabehar 1 (0,01)
ezan amaiera hau 1 (0,01)
ezan astiroago Pirinioak 1 (0,01)
ezan atseden hartz 1 (0,01)
ezan atseden pixka 1 (0,01)
ezan aukera hau 1 (0,01)
ezan aukera ukan 1 (0,01)
ezan aurre aldaketa 1 (0,01)
ezan aurre begi 1 (0,01)
ezan aurre inposaketa 1 (0,01)
ezan aurre jostailu 1 (0,01)
ezan aurreko orri 1 (0,01)
ezan azal azkeneko 1 (0,01)
ezan azal gehiegi 1 (0,01)
ezan azken akelarre 1 (0,01)
ezan azken bat 1 (0,01)
ezan azken hori 1 (0,01)
ezan azken zurruta 1 (0,01)
ezan ba dantza 1 (0,01)
ezan bada aukera 1 (0,01)
ezan bada gaurko 1 (0,01)
ezan bada hain 1 (0,01)
ezan bada hemengo 1 (0,01)
ezan bada kontingentzia 1 (0,01)
ezan bada pobrezia 1 (0,01)
ezan bakoitz ehuneko 1 (0,01)
ezan bat aldizkari 1 (0,01)
ezan behingo agindu 1 (0,01)
ezan behingo bera 1 (0,01)
ezan behingo gai 1 (0,01)
ezan behingo irakasle 1 (0,01)
ezan behingo konfiskazio 1 (0,01)
ezan behingo letra 1 (0,01)
ezan beldur hitz 1 (0,01)
ezan bera ahots 1 (0,01)
ezan bera arreta 1 (0,01)
ezan bera bide 1 (0,01)
ezan bera duintasun 1 (0,01)
ezan bera gauza 1 (0,01)
ezan bera hautaketa 1 (0,01)
ezan bera hirigintza 1 (0,01)
ezan bera ibilbide 1 (0,01)
ezan bera izaera 1 (0,01)
ezan bera izen 1 (0,01)
ezan bera kasa 1 (0,01)
ezan bera ohore 1 (0,01)
ezan bera testuinguru 1 (0,01)
ezan berriro ahozkotasun 1 (0,01)
ezan berriro ezagutza 1 (0,01)
ezan berriro gaur 1 (0,01)
ezan berriro gu 1 (0,01)
ezan berriro Jesus 1 (0,01)
ezan berriro traizionatu 1 (0,01)
ezan berriz perpaus 1 (0,01)
ezan beste arrazoi 1 (0,01)
ezan beste bi 1 (0,01)
ezan beste ere 1 (0,01)
ezan beste erpin 1 (0,01)
ezan beste faktore 1 (0,01)
ezan beste galdeketa 1 (0,01)
ezan beste helburu 1 (0,01)
ezan beste maila 1 (0,01)
ezan beste ordubete 1 (0,01)
ezan beste puskatxo 1 (0,01)
ezan beti jainko 1 (0,01)
ezan beti mesede 1 (0,01)
ezan beti non 1 (0,01)
ezan beti zalantza 1 (0,01)
ezan bide berri 1 (0,01)
ezan bide errepresio 1 (0,01)
ezan bide gu 1 (0,01)
ezan bide hau 1 (0,01)
ezan bide lirismo 1 (0,01)
ezan bigarren adibide 1 (0,01)
ezan bigarren aukera 1 (0,01)
ezan bigarren azterketa 1 (0,01)
ezan bigarren bide 1 (0,01)
ezan bigarren kortxete 1 (0,01)
ezan bizitza ihes 1 (0,01)
ezan buelta esaldi 1 (0,01)
ezan buelta gehiago 1 (0,01)
ezan buelta ideia 1 (0,01)
ezan buru birritan 1 (0,01)
ezan den delako 1 (0,01)
ezan den gutxiengo 1 (0,01)
ezan den Texas 1 (0,01)
ezan denbora gehiegi 1 (0,01)
ezan denbora zer 1 (0,01)
ezan ea ahalegin 1 (0,01)
ezan ea nondik 1 (0,01)
ezan egoera azalpen 1 (0,01)
ezan ekintza hori 1 (0,01)
ezan elkar amaigabeko 1 (0,01)
ezan elkar esku 1 (0,01)
ezan elkar gai 1 (0,01)
ezan elkar galdetu 1 (0,01)
ezan erabaki bera 1 (0,01)
ezan erru guzti 1 (0,01)
ezan erru hizkuntza 1 (0,01)
ezan esan herritar 1 (0,01)
ezan esan oraindik 1 (0,01)
ezan esku arte 1 (0,01)
ezan esku etorkizun 1 (0,01)
ezan ETA adin 1 (0,01)
ezan ETA bake 1 (0,01)
ezan ETA behin 1 (0,01)
ezan ETA ez 1 (0,01)
ezan euskal gizarte 1 (0,01)
ezan euskara berak 1 (0,01)
ezan euskara egoera 1 (0,01)
ezan euskara esentzia 1 (0,01)
ezan euskara eskatu 1 (0,01)
ezan ez abertzale 1 (0,01)
ezan gai behar 1 (0,01)
ezan gai bestelako 1 (0,01)
ezan gaixo euskal 1 (0,01)
ezan gaixo hazkunde 1 (0,01)
ezan gaixo hori 1 (0,01)
ezan gauza beste 1 (0,01)
ezan geu espezia 1 (0,01)
ezan geu etsenplu 1 (0,01)
ezan gu abentura 1 (0,01)
ezan gu ahalegin 1 (0,01)
ezan gu altxor 1 (0,01)
ezan gu apiril 1 (0,01)
ezan gu begirale 1 (0,01)
ezan gu espezie 1 (0,01)
ezan gu etorkizun 1 (0,01)
ezan gu gogoeta 1 (0,01)
ezan gu Gregorio 1 (0,01)
ezan gu ibilera 1 (0,01)
ezan gu jaun 1 (0,01)
ezan gu odol 1 (0,01)
ezan gu sortzaile 1 (0,01)
ezan gu zilbor 1 (0,01)
ezan hari zuzen 1 (0,01)
ezan hasiera adibidez 1 (0,01)
ezan hasiera gau 1 (0,01)
ezan hau gu 1 (0,01)
ezan hau hitz 1 (0,01)
ezan hau utzi 1 (0,01)
ezan historia agertu 1 (0,01)
ezan historia aingeru 1 (0,01)
ezan historia psikoanalisi 1 (0,01)
ezan hitz Fishman 1 (0,01)
ezan hitz Piarres 1 (0,01)
ezan hitz Tomas 1 (0,01)
ezan hitz Txillardegi 1 (0,01)
ezan honako adibide 1 (0,01)
ezan honako perpaus 1 (0,01)
ezan hori abertzale 1 (0,01)
ezan hori normalizatu 1 (0,01)
ezan hori psikologo 1 (0,01)
ezan horrela Roman 1 (0,01)
ezan hura etorri 1 (0,01)
ezan hura igaro 1 (0,01)
ezan hura kontakizun 1 (0,01)
ezan ikuspegi argi 1 (0,01)
ezan ikuspegi hori 1 (0,01)
ezan industria hau 1 (0,01)
ezan industria sektore 1 (0,01)
ezan irain egin 1 (0,01)
ezan irain gisako 1 (0,01)
ezan irrati kide 1 (0,01)
ezan irrati notizia 1 (0,01)
ezan izen bat 1 (0,01)
ezan izen elkar 1 (0,01)
ezan jainko hau 1 (0,01)
ezan jainko sorkuntza 1 (0,01)
ezan jarraian ikerlan 1 (0,01)
ezan jarraian ukan 1 (0,01)
ezan jaun babestu 1 (0,01)
ezan jende mutil 1 (0,01)
ezan kasu Susana 1 (0,01)
ezan lan ardura 1 (0,01)
ezan lan hori 1 (0,01)
ezan lehenengo bizitza 1 (0,01)
ezan lehenengo marapilo 1 (0,01)
ezan leiho argi 1 (0,01)
ezan leiho batzuk 1 (0,01)
ezan mundu begirada 1 (0,01)
ezan mundu erabaki 1 (0,01)
ezan mundu gizaki 1 (0,01)
ezan mundu gu 1 (0,01)
ezan natura bera 1 (0,01)
ezan natura komun 1 (0,01)
ezan ongi gizon 1 (0,01)
ezan ongietorri honako 1 (0,01)
ezan ongietorri irabazle 1 (0,01)
ezan orain adibide 1 (0,01)
ezan orain albiste 1 (0,01)
ezan orain auto 1 (0,01)
ezan orain Azpeitia 1 (0,01)
ezan orain bestelako 1 (0,01)
ezan orain buelta 1 (0,01)
ezan orain emakume 1 (0,01)
ezan orain filosofia 1 (0,01)
ezan orain gogoeta 1 (0,01)
ezan orain Humboldt 1 (0,01)
ezan orain irakurle 1 (0,01)
ezan orain jaun 1 (0,01)
ezan orain liburu 1 (0,01)
ezan orain literatura 1 (0,01)
ezan orain meteorologia 1 (0,01)
ezan orain zer 1 (0,01)
ezan puntu Arbelbide 1 (0,01)
ezan so azken 1 (0,01)
ezan so historia 1 (0,01)
ezan txalo handi 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia