Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 254

2000
‎Gero, jauregiko kaperarat joan ginen biok. Eta, kaperarat sartu bezain fite, ikusi nuen gurutzefikatua han aldarean, eta, belauniko jarririk, galdegin nion ezen igor ziezaiola desgraziaren bat osabari, edo bertzela Maddaleni, desgraziaren gainean zentza zitezen amoreakatik, eta halatan zezaten Jainkoaren argia eta Jainkoaren garazia eskurat.
‎—Ez dezagun Jainkoaren probidentzian federik gal —erraiten zuen, zeren eta fede handiko gizona baitzen, edo hala zirudien bederen.
‎Hogei urte gehiegi dira, izan ere, semerik ikusi gabe... Eta okerrena izan zen ezen, Pedro Italiarat joan zenetik zazpi urte baizik iragan ez zirenean, bat batean hil zitzaidala senarra, baita handik gutirat Pedroren bertze anaia ere, Timoteo —izan ditzala Jainkoak biak ere zeruan—, eta semeari skribatu niola itzultzeko, zeren egoera hark ez baitzuen jada zentzurik, etxean bakarrik geratu nintzelako eta Pedro zelako, Timoteo hil ondoren, gure etxearen eta gure ondasunen heredero legitimoa. Eta hark ihardetsi zidan:
‎—Maradika zaitzatela Jainkoak, baldin indiar gaixo horiek behar bezala tratatzen ez badituzue...!
‎Adi egon, bada, zeren kontatuko baitizuet nola sendatu zuen Avilako Teresak gure aita —eta ikusirik ezen guztiek kasu egiten zidatela, nahiz eta zaldunek, artean, mesfidantzaz behatu, aitzina segitu nuen, hiztun onen antzera, hitzaren jabe—: ...giten zigutenak; eta ez zegoen, ez, hilik, baina, hilik ez zegoen arren, hila baino hilagoa zirudien, hatsa eta kiratsa zeriola; eta, hala, aita sendatzeko asmotan, etorri ziren hango eta hemengo medikuak, iragan ziren gure etxetik, eta ez zuten hura sendatzerik erdietsi; eta, hala eta halatan, lurraz eta lurreko faboreez etsirik geundèn egun batean, Urbiaindik iragan zen gizon bat —benedika dezala Jainkoak egin zigunagatik! —, erlikiontzi hau lepotik dilindaka zeramana; gizonak erraiten zuen ezen erlikiontzi hark santaren behatzezurrez zeuzkala —ezker oineko hatz lodikotearenak—, eta erran zigun ezen egun baten buruan sendatuko zuela berak aita, baldin harekin bakarrik uzten bazuten, bere erlikia harekin eta bere orazinoekin; hura entzun nuenean, ez nion sinetsi, zeren baita... " Mutila, ez didazu sinesten, baina erradazu:
‎izan ere, guti batzuetan suspertu bezala egiten naiz eta orduan ohartzen naiz ezen geratzen zaizkidala bertze lur batzuk —bertze mila lur—, neure oinek oraino ukitu eta aurizki gabeak baina ukitu eta aurizki nahi nituzkeenak, eta ohartzen naiz, halaber, ezen, inguratzen nauten objektuei eta izakiei so egiten diedan bakoitzean, deus guti dakidala haiei buruz, bizitza kasik osoa haiei beha eman dudan arren... eta jartzen naiz haien aprendizkoan berriro, ea arrazoinaren edo bihotzaren begiz sekeretutxo berriren bat igartzen eta ebasten diedan, lehen eskolarat joan banu bezala, ileak urdindurik ditudan arren. Eta beirazko ontzia, konparazione, bertze lur bat da, ene adimenduari arras ezezagun zaiona... eta ustekabea ere bertze lur bat izan daiteke, eraman nazakeena Jainkoak daki norat...
‎Eta anitzetan etortzen zitzaidan, bertzalde, iduri hura —Antonio Ibarbia gipuzkoarra kaimanaren aho zabalaren aitzinean—, zeina baitzen galdegite izugarri bat —zergatik permiti zezakeen Jainko guztiahaldunak hura? —, mihi mutuuzten ninduena, esperantzarik gabeko esperantzan, eta zeina baitzen, halatan, lurrikara bat, segurantza ororen erdian...
‎—Otoitz egin diezaiogun Jainkoari eta ez gaitezen antsia, zeren bere buruaz antsiatzen denak burua galtzen baitu... eta zeren Jainkoaren bideak hertsiak eta meharrak izan baitaitezke, malkarrak eta perilez beteak, baina ez itsuak, eta, halatan, nik ez diat oraino galdu esperantza: Jainko Salbatzaileak Utopiako lurren ikusterat ekarri nindian Mundu Zaharretik, eta ez diat uste lur haiek ikusi gabe partituko naizela mundualdi honetarik.
‎Ez al zuen, bada, san Agustinek berak ere erran: " Maita ezazu Jainkoa eta egizu nahi duzuna". Eta ez ote nintzen hargatik guztiagatik itsasoratu eta hargatik ibili gorputz batetik bertzerat porturatu izan nintzen bakoitzean?
2001
‎Txiki txikitandik. Ez dira esateko kontuak, baina sehaskan bertan egin nituela lehen ekintza mimetikoak entzun behar izan nion behin baino gehiagotan nire amona zenari (goian beza Jainkoak).
‎Eta ez dezazula Jainkoagatik gutxiets, garbizale horrekin ari naiz, nahi bezain garbi ez deritzozulako. Garbitasuna antzua da hemen ere:
2003
‎Eskuin zaharrak daukaten eta ez daukatenen arteko bakea negoziatu nahi ez duen bezala. Boteredunak boterean eta beste guztiak azpian, horixe helburua, eta egin beza Jainkoaren borondatea. Eskuin zaharrak eta gobernuak badakite besteek moralik ez dutela:
‎Formula hori bera eskaintzen digu Erromako elizaren katixima liburu berriak eta, bestalde, zuzen dagokio gure gaiari, hor agertzen diren elementu guztien artetik, gizonaren adimendua eta haren nahikundea, Jainkoaren grazia eta haren hitza, ikus baitezakegu Jainkoaren eta gizonaren arteko elkarrizketaren sailean sartzen dela fedea, eta, beraz, gizonaren nortasun osoa, haren gogo bihotzak edo, san Tomasek dioen bezala, haren izpirituaren fakultate guztiak, haren adimendua eta haren nahikundea hartzen dituela.
‎" Ce negarrac, quedarrac, chilioac emongo eztitu Limboco presondeguira secula betico bota dozun ume orrec?", galdetzen du Añibarrok (ME, I: 384). Linboan dagoen arimak mendekua eska diezaioke Jainkoari, eta baita Honek eman ere, Zabalaren arabera. Horregatik, jaioberria lehenbailehen bataiatu behar da, eta abortuen kasuan, aste gutxiko enbrioia bada ere, ez da inoiz ehortzi edo ito behar sakramentu hori eman gabe.
‎Jaiki ondoren edo oheratu aurretik ere," miiñari eraguin bagaric", gutxienez ordu laurden bat eskaini behar diote  halako hausnarketari. Eta ez badakite ezeri buruz gogoeta egiten, halaxe aitor diezaiotela Jainkoari: asto batzuk direla eta ez dakitela Berarengana nola zuzendu.
‎–Nire aldetik –eskutitza buruz esaten jarraitu nuen– eta ofizialtasunez eskatzen badidate, berorren jarrera ezin hobea izan dela eta nire aldetik begirune osoa duela berorrek, halaxe esango dut; hori bai, politikoki egiari atxiki natzaio –hemen duda egin nuen– gorrotorik eta haserrerik gabe, zeren eta ez Falangeren baitan eta ez nigan gorrotoak ez baitu habiarik egin. Berorren barkamena erregutuz eta nire egoera zein delikatua den ulertaraz diezaion Jainkoari eskatuz, agur esaten dio...
‎Eman zezakeen hamargarren hartan Mallonak katixima zuela gogoan. " Hamar agindu hauek bitan laburtzen dira; maita ezazu Jainkoa edozeren gainetik, eta maita itzazu besteak zure burua maite duzun legez".
2004
‎Goiko ahots batek hitz egingo baligu, genuke jakin Jainko baten ahotsa denik, gure arrazoimenakezin baitu sentsuen bermerik ez duen ezer onartu. Baina bai ezagut dezakegula Jainkoaren ahotsa ez dela, alegia, agindu moralaren aurkakoak esaten baditu. Horregatikazpimarratzen du Heinek alderdi hau.
‎Eros itzazu Jainkoaren izenean bi liburu: KantenOhitu ren metafisikaren oinarritzapena eta KantenAr razoimen praktikoaren kritika.
‎Baina har dezagun argudioa modu zabalago batean eta begira diezaiogun Jainkoaren sorkuntza lanari bere osotasunean. Hemen, zer esanik ez, naturaren adigaia etorriko zaigu berehala burura, ideia horretan biltzen baitu Descartesek ez Jainkoa bera, baina bai Jainkoaren sorkuntza lanaren osotasuna.
‎Eta horrekin lotu dezakegula Jainkoaren aita batekiko konparazioa.
2005
‎Hona Jondoni Paulo: " Esklabogoaren uztarripean dauden guziek beren nagusiak ohoragarritzat har ditzatela Jainkoaren izenaz eta gure irakaspenaz nehor gaizki mintza ez dadin. Nagusi fededunak dituztenek ez ditzatela gutiets, fedean anaiak dituztelakoan; aitzitik, hobeki zerbitza ditzatela, zerbitzu hori hartzen dutenak ere fededunak eta Jainkoak maitatuak baitira." (Tm 6,1)
‎Leihotik begiratzen du Hemek kalera, erretxin, bere auzoek tesitura barregarri hartan ikus ez dezaten jainkoari erregutuz, segidan bere buruari gogorarazteko, jainkoarengan ez duela gehiegi sinesten. Baina ipurzuria agerian sentituz gero, ez ote dago dena justifikatuta, baita jainkoarengan sinestea ere?
2006
‎Zentzu horretan, orain askoz ere sinpleagoa da Jainkoarekiko dudan esperientzia, askoz ere humanoagoa. Ez ditut hainbeste eliza behar, nekez deskubri baitzenezake Jainkoa elizan. Jainkoaren esperientzia irribarre bat bezain espontaneoa da.
‎Inork ezin zion lagundu, ez apaizek(, aukeratuak? soilik uler zezakeen Jainkoaren hitza), ez sakramentuek, ez Elizak, ez Jainkoak berak.
‎har ezazu beste atxiki bat. Une honetan, nonbait ikustekotan, zeure aurpegian ikus nezake Jainkoaren aurpegia". Gizajo itxura izan behar nuen, nonbait; Â Tariq-en begientzat bai behintzat.
‎Opari eta atzera oparien egitura sakonki aztertzen baldin bada, parekotasun handia antzeman daiteke erregeei eta jainkozkoei zor zitzaizkien sarien artean40: ohora ezazu erregea, opariz, jainkoa bezalaxe41 formulak helburu legitimatzailea zeukan; ohora ezazu jainkoa, sariz, erregea bezalaxe42 formulak soziologia politikoaren argazkia ematen zuen. Erregeek eta jainko andereek merezimendu osoa zeukaten sariz hornituak izan zitezen, merezimendua eta indarra, sari horiek eskatzeko edo, Agamemnonek Iliada ren lehen kapituluan egiten duen bezala, indarrez hartzeko.
‎• Ostrazismoa eskubide bilakatu du: honen bitartez, Olinpotik jaurtiki ahal izango du bere egitasmoa dardarrarazi dezakeen jainko andere oro4.
2007
‎Hori gerta ez dadin goi mailako politika behar da, baina zoritxarrez azken lau hilabeteek erakutsi digute nondik doazen joerak! Konfesatuak har gaitzala Jainkoak!
‎Ika mika teologiko horrek bizirik dirau gaur egun ere arkitekturaren garrantziari buruzko eztabaidetan. / Ez duzu uste zenbait lekuk lagun dezaketela jainkoarekin harremanetan jartzen. Adibidez, hor goiko aireztatze tutu horiekâ? ¦ horra begiratzen duzunean, ez duzu jainkoarengan pentsatzen.
‎–Egin itzazu Jainkoarekin bakeak! –esan dio Paulari bizkarretik, haren begiradarekin aurrez aurre egin nahi ez balu bezala.
‎– Utz ezazu Jainkoa bere asto beltzaren ulutxekin! Ez du aztaparrik sakatu afera likits honetan!
2008
‎Euskalduntasuna eta gaytasun konparatuz, nigan biltzen diren adar bi, eta jauziak jauzi, gay naizen aldetik ni ere egon nintekeen armairuan sarturik mundua nire kontra dagoela lanturu, mundua heterosexualez beterik dagoela eta gorrotoan bizitzen, areago heterosexualitea objektu malenkoniatsua bihurturik; gizarteak hor paratu ninduen baina mugitu egin naiz. (Libra nazala jainkoak lezioak ematetik!).
‎horretarako, hobe baikenuke santuen irudien ordez zur eta harri puska batzuk jartzea, forma zehatzik gabekoak, biluziak, zura eta harria Jainkoaren sorkariak baitira, azken batean, Jainkoaren bidean jar gaitzaketenak, Jainkoa baita gauza guztien hasiera eta bukaera: esan nahi dudana da zuraren eta harriaren biluztasunak zuzenago eraman gaitzakeela Jainkoaganaino, zetaz eta parpailaz jantzi ohi dugun santu patroi baten irudiak baino, zeren zetak eta parpailak, askotan eta askotan, bidezko bidetik desbideratzen gaituzten. Edo gogoratu zer esaten zuen san Jeronimok, apaingarririk ederrena apaingarririk behar ez duena dela.
‎santuak santututakoa guk profana dezakegu, baldin eta azalean eta folklore hutsean geratzen bagara... horretarako, hobe baikenuke santuen irudien ordez zur eta harri puska batzuk jartzea, forma zehatzik gabekoak, biluziak, zura eta harria Jainkoaren sorkariak baitira, azken batean, Jainkoaren bidean jar gaitzaketenak, Jainkoa baita gauza guztien hasiera eta bukaera: esan nahi dudana da zuraren eta harriaren biluztasunak zuzenago eraman gaitzakeela Jainkoaganaino, zetaz eta parpailaz jantzi ohi dugun santu patroi baten irudiak baino, zeren zetak eta parpailak, askotan eta askotan, bidezko bidetik desbideratzen gaituzten. Edo gogoratu zer esaten zuen san Jeronimok, apaingarririk ederrena apaingarririk behar ez duena dela.
‎Otoitzik ezean, galdera bat: eta dena dezakeen Jainkoak deituko balit, zer. Eta meditazio hits bat:
‎Horrelakoa izanik, nola sor dezake Jainkoak mugimendua Ortzian. XII 7 eta 9 ataletan Aristotelesek Motor geldiaren eragina deskribatzen du.
2009
‎zoritxarreko zoritxarren aurrean ez baitzegoen, Jainkoaren borondateaz aparte, beste irtenbiderik, antza; hamar hamaika urte zituen arren, ongitxo zekien lezio hura, neska zintzo bezain heldua baitzen adin hartarako, eta apaiz guraso izebek, baita mundu guztiak ere, komodin gisa erabiltzen baitzuten espresio hura. Jainkoaren borondatea?, bizitzak, patuak edo dena delakoak karta txarrak ematen zizkien bakoitzean, bi hitz haiek airean idatziak baleude bezala eta jendeak aire hura baizik arnastuko ez balu bezala, Elizaren agindupeko giro hertsi hartan, amen, amen eta amen; Maria Bibianak patu gaiztoa onartu behar zuen, beraz, baina nekez onartzen zuen? zerarekin gertatuak gehiago baitzirudien madarikazio bat, edo zigor bat, beste ezer baino; Maria Bibianak, beraz, lur bat behar zuen, edo portu bat. Maria Bibianak ongi uler zitzakeen Jainkoak egiptoarrei igorritako izurriak, baina zergatik igorri zien beste izurri hura orbetarrei, orbetarrak kristau zintzo zirenean??, non lehorreratu izan zezan; Domingok eskaini zionak, baina, ez zuen asetzen, lurretik ere ezer gutxi baitzuen lur hark: ez baitzen lurra ere, ezpada airezko lurra, airezko lurra baita fantasiaren magala, airezko lurra irudimenaren hegala; Maria Bibianak, ordea, lurrezko lur bat behar zuen une hartan, errealitateari errealitatearekin erantzungo ziona, ez den haizearen eskutik autoengainuaren sasi argietara ihes egin gabe, jada ez baitzuen Jainkoaren borondatearekin aski, are gutxiago Jainkoaren borondateak Jainkoaren madarikazio zigorrei leku egin zienetik; eta hala ere, hala eta guztiz ere?, Maria Bibianak ez zion bere buruari iruzur merkerik egin nahi; horregatik, bazekien arren etxea gainera erortzera zihoakiola, katastrofearen gorabeherak jakin nahi izan zituen:
‎ezartzeko bidean; esan nahi baita berandu gabe errotu zela mutilaren baitan halako mendeku gose bortitz bat, aise bai aise mozorrotu zezakeena. Tasio Loidik letra larriz idatzitako hitzetan bakarrik sinesten zuen jada?, Jainkoaren Justiziapean: Jainko garbiak garaipena eman digu, eta orain garbi ditzagun Jainkoaren lurrak, lore arteko irakak eta sastrakak errotik kenduz, baita gure martirien odolaz ureztatuz ere, garaipenaren loreak ahalik eta ederren haz daitezen?
‎Alda dezala Jainkoak laster batean, baita errotik ere, egoera politikoa, liberalak boteretik jaurtiak izan daitezen, fariseuak tenplutik jaurtiak izan ziren bezala!
‎Tasio Loidik, beraz, Jainkoa nazionalen alde eta bere alde lerratu zela sinesten zuen; Tasio, baina, haserre bizian zegoen, Itun Zaharreko Jainkoa bezalaxe, hartutako kolpeari beste kolpe batez erantzuten ziona, begia begi truk eta burua buru truk, bere legea –behin betikoa, definizioz– ezartzeko bidean; esan nahi baita berandu gabe errotu zela mutilaren baitan halako mendeku gose bortitz bat, aise bai aise mozorrotu zezakeena –Tasio Loidik letra larriz idatzitako hitzetan bakarrik sinesten zuen jada–, Jainkoaren Justiziapean: Jainko garbiak garaipena eman digu, eta orain garbi ditzagun Jainkoaren lurrak, lore arteko irakak eta sastrakak errotik kenduz, baita gure martirien odolaz ureztatuz ere, garaipenaren loreak ahalik eta ederren haz daitezen...
‎" Jainkoaren borondatea": ...datziak baleude bezala eta jendeak aire hura baizik arnastuko ez balu bezala, Elizaren agindupeko giro hertsi hartan, amen, amen eta amen; Maria Bibianak patu gaiztoa onartu behar zuen, beraz, baina nekez onartzen zuen... zerarekin gertatuak gehiago baitzirudien madarikazio bat, edo zigor bat, beste ezer baino; Maria Bibianak, beraz, lur bat behar zuen, edo portu bat –Maria Bibianak ongi uler zitzakeen Jainkoak egiptoarrei igorritako izurriak, baina zergatik igorri zien beste izurri hura orbetarrei, orbetarrak kristau zintzo zirenean? –, non lehorreratu izan zezan; Domingok eskaini zionak, baina, ez zuen asetzen, lurretik ere ezer gutxi baitzuen lur hark: ez baitzen lurra ere, ezpada airezko lurra, airezko lurra baita fantasiaren magala, airezko lurra irudimenaren hegala; Maria Bibianak, ordea, lurrezko lur bat behar zuen une hartan, errealitateari errealitatearekin erantzungo ziona, ez den haizearen eskutik autoengainuaren sasi argietara ihes egin gabe, jada ez baitzuen Jainkoaren borondatearekin aski, are gutxiago Jainkoaren borondateak Jainkoaren madarikazio zigorrei leku egin zienetik; eta hala ere –hala eta guztiz ere–, Maria Bibianak ez zion bere buruari iruzur merkerik egin nahi; horregatik, bazekien arren etxea gainera erortzera zihoakiola, katastrofearen gorabeherak jakin nahi izan zituen:
‎Alda dezala Jainkoak laster batean, baita errotik ere, egoera politikoa, liberalak boteretik jaurtiak izan daitezen, fariseuak tenplutik jaurtiak izan ziren bezala!
‎Beste gizonen bat izango du zain, beharbada. Zer egin dezake Jainkoak emakume baten alde. Maitasunak baino ez du babesten emakumea.
2010
‎baita nola bururatzu zitzaidan niri ere istant hartako argia berandu gabeko iluna izango zela, ezinbestean. Gogoan bainuen neure historia, baita nola aritu zitzaidan ama, zauritu nindutèn garaian, izan nezala eta izan nezala Jainkoarengan konfiantza: izan ezazu, seme?
‎Baina jirafak baino gehiago kezkatzen nau eskorpioiak. Izan ere, nola egin zezakeen Jainko ederzale batek hain artropodo itsusia. Edo Jainko guztiz planifikatzaileak balio utilitario bategatik egin ote zuen hura ere?, zeren bai baitirudi, azken indusketa arkeologikoen arabera, gure arbasoek eskorpioi erraldoi batzuen pintzak erabili zituztela, erabilera zehatz mehatzaren berri oraindik ez dakiten arren:
‎Baina garbi hitz egin ezin bada ere, ahalik eta garbien hiz egiten ahaleginduko natzaizu. Uste dut, gainera, argi eta garbi hitz egin dezakedala Jainkoari buruz, horixe baita kontua, horixe gure arteko eztabaida. Zuri esateko, konparazio batera, ezetz, ez dudala Jainkoa sinesten.
‎Aitak alde eginda gero, izebak esan zuen: . Domingo eta Ada hil dira, eta izan ditzala Jainkoak biak bere glorian?. Eta Maria Bibianak:
‎Lauaxetak antzeko bukaera izan zuela, faxistek fusilatuta, odola gelditu bezala egin zitzaidan; egun ilunak bai haiek, beltzak baino beltzagoak, betiko gauak betean hartu banindu bezala!; non geratzen zitzaidan, izan ere, mitin hura? eta non Lauaxetaren hitzak, izar txiki batzuk bezalakoak gertatu zitzaizkidanak, dir dir egiten zuten zazpi letra zituen Euzkadik, zazpiak bat!?, ideal baten eta merezi zuèn esperantza baten ikur??; berri gaiztoa entzun orduko itzali baitzitzaizkidan esperantzaren izar guztiak banan banan, baita bihotzean eguzki eklipse bat gailendu ere; nola permiti zezakeen Jainkoak hura?; ez al zen ebanjelioko hitza Jainkoa txikien alde zegoela?; zergatik zegoen, hortaz, gerra madarikatu hartan, Espainia inperialaren alde eta Euzkadiren aurka, estatu ukatzailearen alde eta nazio ukatuaren aurka, bestela esanda?; ongi gogoratzen naiz nola etortzen zitzaidan bolada hartan eskari bakarra ezpainetara, Zeruari noiznahi xuxurlatzen niona:
‎Esatekoa esan dizut, eta orain zure aurpegia imajinatzen dut, zuk zeuk egiten zenuen bezala, niri idatzi zenidàn izkribuan aditzera eman zenidanez; lehenik, irri zabal garaipenezkoa eskaini didazu, gure arteko polemikan nik amore eman eta zuk zeure iruzkina egingo bazenit bezala: . Arrazoi duzu, Gabino; izan ere, ezereza ez da ezer, eta ezer sinesten ez duenak ez lezake Jainkoagan sinetsi??; segidan, ordea, zure garaipentxoa errazegitzat jota edo, zu bezain burugogorra izan naiteke ni ere, ongitxo dakizu?, muturra okertu didazu, baita mespretxuz begiratu ere, zeure begirada horrekin esan nahiko bazenit bezala: –Baina, jakina, zure ezerez hori, zerbait?
‎" Eskerrik asko"; ez zen gure artean besterik izan, baina guztia gertatu zen, aldi berean, gure artean, esku estutze harekin elkarri esan bagenio bezala: ...itzaidan, izan ere, mitin hura... eta non Lauaxetaren hitzak, izar txiki batzuk bezalakoak gertatu zitzaizkidanak —dir dir egiten zuten zazpi letra zituen Euzkadik, zazpiak bat! —, ideal baten eta merezi zuèn esperantza baten ikur...?; berri gaiztoa entzun orduko itzali baitzitzaizkidan esperantzaren izar guztiak banan banan, baita bihotzean eguzki eklipse bat gailendu ere; nola permiti zezakeen Jainkoak hura?; ez al zen ebanjelioko hitza Jainkoa txikien alde zegoela?; zergatik zegoen, hortaz, gerra madarikatu hartan, Espainia inperialaren alde eta Euzkadiren aurka... estatu ukatzailearen alde eta nazio ukatuaren aurka, bestela esanda?; ongi gogoratzen naiz nola etortzen zitzaidan bolada hartan eskari bakarra ezpainetara, Zeruari noiznahi xuxurlatzen niona: " Jainko Aita, argi nazazu; Jainko Semea, argi nazazu; Jainko Espiritu Santua, argi nazazu; Elorrietako Ama Birjina txit garbia, argi nazazu; zeruko santuak:
‎Baina jirafak baino gehiago kezkatzen nau eskorpioiak. Izan ere, nola egin zezakeen Jainko ederzale batek hain artropodo itsusia. Edo Jainko guztiz planifikatzaileak balio utilitario bategatik egin ote zuen hura ere?, zeren bai baitirudi, azken indusketa arkeologikoen arabera, gure arbasoek eskorpioi erraldoi batzuen pintzak erabili zituztela, erabilera zehatz mehatzaren berri oraindik ez dakiten arren:
‎Aitak alde eginda gero, izebak esan zuen: " Domingo eta Ada hil dira, eta izan ditzala Jainkoak biak bere glorian". Eta Maria Bibianak:
‎mutila Lourdesera eraman, edo Lourdes mutilarengana ekarri... ’ Ongi gogoratzen naiz nola ireki zitzaizkion begiak Heinrichi, argiz gainezka... baita nola bururatzu zitzaidan niri ere istant hartako argia berandu gabeko iluna izango zela, ezinbestean. Gogoan bainuen neure historia, baita nola aritu zitzaidan ama, zauritu nindutèn garaian, izan nezala eta izan nezala Jainkoarengan konfiantza: izan ezazu, seme... harik eta egun batean aspertu eta minezko mina ahotik mintzatu zitzaidan arte:
‎Baina garbi hitz egin ezin bada ere, ahalik eta garbien hiz egiten ahaleginduko natzaizu. Uste dut, gainera, argi eta garbi hitz egin dezakedala Jainkoari buruz, horixe baita kontua, horixe gure arteko eztabaida. Zuri esateko, konparazio batera, ezetz, ez dudala Jainkoa sinesten.
‎Esatekoa esan dizut, eta orain zure aurpegia imajinatzen dut, zuk zeuk egiten zenuen bezala, niri idatzi zenidàn izkribuan aditzera eman zenidanez; lehenik, irri zabal garaipenezkoa eskaini didazu, gure arteko polemikan nik amore eman eta zuk zeure iruzkina egingo bazenit bezala: " Arrazoi duzu, Gabino; izan ere, ezereza ez da ezer, eta ezer sinesten ez duenak ez lezake Jainkoagan sinetsi..."; segidan, ordea, zure garaipentxoa errazegitzat jota edo —zu bezain burugogorra izan naiteke ni ere, ongitxo dakizu—, muturra okertu didazu, baita mespretxuz begiratu ere, zeure begirada horrekin esan nahiko bazenit bezala: " Baina, jakina, zure ezerez hori ‘zerbait’ izango da zuretzat...".
‎Wittgensteinek, aipatu berri dugun obran, erakutsi nahi du ezinezkoa dela hizkuntza pribatua. Kasurik onenean, senti edo suma dezakegu Jainko hori esperientzia pribatuen bidez (bestalde, ez dago oso garbi zergatik deitzen diogun Jainko). Baina, Jainko horrek ez du apenas zerikusirik teologiaren Jainkoarekin, are gutxiago guri, doktrinen bitartez, erakutsi diguten Jainkoarekin.
2011
‎Eta Holokaustoaren berri izan zuenekoa da hirugarrena. «Nola errezatu eta erregutu niezaiokeen Jainkoari, niri edo nire familiari, nire herrialdeari, edo niretzat garrantzitsua zen beste gauza baliotsu bati lagun ziezaion, Jainkoa ez zenean Hitlerrengandik milioika judu salbatzen ari.»Rawlsek zioen Jainkoaren borondateak bat etorri behar duela justiziaren ideia oinarrizkoenekin. «Izan ere, zer besterik izan daiteke justiziarik oinarrizkoena?
‎Oi! nik barka diezaioket Jainkoari Bere haserrea, haserre horrek nazioak suntsiturik ere; baina ezin diot barkatu Bere bakea.NOBELA (ZATIAK) Jatorrizko hizkuntza: ingelesa.Jatorrizko izenburua:
‎Demostra ezazu Jainkorik ez dagoela! Hau izan da erlijiozaleek erabili duten argumentua, jainkoaren izatearen alde egiteko.
‎Hizkeran, munta handia du mintzamolde kristauak: , ekar diezagula Jainkoak egun ona?, eta abar. Amaren heriotzak eta lehen ametsak zuzenean eragingo dute Daviden traizioa ETAri.
‎–Bai ba, larria da, Karla? Esfenoide hezurra txikitu diote, apofisi mastoidea edo koronoidea, ez nago ziur, nerbio supraorbitatorioa ere bai, zerebeloa krixto eginda utzi diote, harria bota duen putakumeak bazekien ongi zertan ari zen, barka nazala Jainkoak...
‎–Bai ba, larria da, Karla? Esfenoide hezurra txikitu diote, apofisi mastoidea edo koronoidea, ez nago ziur, nerbio supraorbitatorioa ere bai, zerebeloa krixto eginda utzi diote, harria bota duen putakumeak bazekien ongi zertan ari zen, barka nazala Jainkoak...
‎Modu bertsuan sortu zen Merlin aztia ere, tradizio arturikoa deritzon narrazio sortako pertsonaia ezagun eta garrantzitsuenetako bat. Ibarguen Cachopinek, ordea, geroago ikusiko dugunez, jatorri lurtarragoa emango zion Jaun Zuriari, ilunpetako munduetatik aldenduz, sortzez deabruaren semea denak ez baitezake Jainkoaren ukitua duen ezer bereganatu, Graal Saindua adibidez.
‎Erlijioa da gizona baino haratago dauden indar bati edo batzuei buruz galderak egitea. Horri dei geniezaioke Jainkoa. Nolabait ere, transzenditzen gaituen zerbait da, gu baino haratago dagoen zerbait, gure goitik dagoena.
‎Otoitz pixka bat budista esango nuke dela, nik hala ulertzen dut, budista, alegia, Jainkoari eskatuko nioke libra gaitzala budistek Samsara esaten duten horretatik, gure izatearen eta berrizatearen destino horretatik, bere ansia eta bere lortu nahi eta okupatu nahi guztiekin, eta izan nahi guzti horiekin, libratu nazala Jainkoak horretatik eta eraman nazala nolabait, ahal balitz, bakera, adimenaren lasaitasunera, eta neronen gehiegikerien baretasunera, alegia, nirvana gisako batera. Eta hori izango litzateke hirugarren modalitate bat otoitz honetan agertzen dena.
‎Zenbait egunen buruan abiatzen zaizkio agertzen errulearen, eman dezagun jainko oiloaren, itxura guztiak: hegoak, zangoak, burua bere begi gogor, moko eta adar mehekin.
‎Eta egia baizik ez da, jainko oiloa eder bezain gaixto dela. Baina, zer kalte egin dezake jainko oiloa bezalako ihizi ilaun batek?
2012
‎Hona horietako batzuk: maita ezazu Jainkoa gauza guztien gainetik, maita lagun hurkoa zeure burua bezala, maita gurasoak, eta, noski, maitatzeko eginahal horren ondotik saria dator, zerua, barkamena, gurasoen onespena.
‎Askotan eztabaidatzen nuen hau neure buruarekin: nola jakin dezaket Jainkoak berak zer iritzi duen gai zehatz horri buruz. Egia da jende horrek ez duela hori lege hauste moduan egiten; ez dute bihotzak agintzen dienaren kontra jokatzen, ezta adimenak esaten dienaren kontra ere.
‎Otoitza amaitu ondoren, Biblia hartu eta irakurtzeko ireki nuen, eta aurrean ikusi nituen lehenengo hitzak hauek izan ziren: «Zerbitza ezazu Jainkoa, eta izan zaitez adoretsu, eta hark bihotza sendotuko dizu; zerbitza ezazu, esan bezala, Jainkoa». Ezinezkoa zait adieraztea horrek nola suspertu ninduen.
‎Hori esan dezaket izan zela, hitzaren zentzu estuan, bizitza osoan errezatu nuen lehenengo aldia. Orduan nire egoeraz jabetuta errezatu nuen, Idatzi Santuen itxaropen ikuspegi benetakoa nuela, Jainkoaren hitzak ematen zidan adorean oinarri hartuta; eta harrezkero, esan dezaket Jainkoak entzungo zidan itxaropena izaten hasi nintzela.
‎– Eta ez dezazula Jainkoagatik gutxietsi, garbizale horrekin ari naiz, nahi bezain garbia ez deritzozulako. (LIB II:
‎– Eta ez dezazula Jainkoagatik gutxietsi, garbizale horrekin ari naiz, nahi bezain garbi ez deritzazulako. (LIB I:
‎– Eta ez dezazula Jainkoagatik gutxietsi, garbizale horrekin ari naiz, nahi bezain garbi ez deritzazulako. (LIB II:
‎– Eta ez dezazula Jainkoagatik gutxietsi, garbizale horrekin ari naiz, nahi bezain garbi ez deritzazulako. (LIB II:
‎– Eta ez dezazula Jainkoagatik gutxietsi, garbizale horrekin ari naiz, nahi bezain garbi ez deritzozulako. (LIB I:
‎– Eta ez dezazula Jainkoagatik gutxietsi, garbizale horrekin ari naiz, nahi bezain garbi ez deritzozulako. (LIB I:
‎– Eta ez dezazula Jainkoagatik gutxietsi, garbizale horrekin ari naiz, nahi bezain garbi ez deritzozulako. (LIB I:
2013
‎Arraina ez zuten denek jaten orduan, hori esaten zigun behintzat amak arraina mahaira ateratzen zuen bakoitzean. . Eman diezazkiogun Jainkoari eskerrak gaur berriro ere jaki hauek mahaian edukitzeagatik. On degizuela, eta ez lardaskatu janaria, arraina jateko zorionekoak zarete eta?.
‎Eta nori ez? [?] Ez direa batzu aski ehroak, erho bihurri Jainkoaren etsai ditaken hats gaichtoenekoak, han berean jo ditzan Jainkoak ez baitire beldur, derasatenean: «Jainkoa zuzen balitz, ez lukela behar, neholere, gerla nahi».
‎Egoera gogor haren jasatea Jainkoaren nahia zela erratea ez zen, itxura batean, Jainkoaren ohoratzea. Nola igor zitzakeen Jainkoak gizonak halako egoera baten jasatera. Hiriart Urrutik esplikatu zuen hori zela bidea gerlan armamentua berreskuratzeko, eta beraz garaipen bidean jartzeko.
‎Ez da gaitz ikustea zeri esker finkatu dituen erroak gerla huntan erlisioneak. Behar ordu minean gizona bere baitharik itzultzen da gaineko nausiari buruz; bere gostuko dohazkonean aferak, orduan ahantz dezake Jainkoa, iduri baitzaio nehoren ez deusen beharrik ez duela. [?] Eskolatzale hauta da herioa, lehen auzo duguno.
‎Zoroa zen kros eta lasterketeta kontuetan, eta mundu honetan gehien gehienik desiratzen zuena, errezatzerakoan ere eskatzen zuena, Paavo Nurmi, Alain Mimoun edo Emil Zatopek bezalako korrikalari bat zen. Jar ziezaiola Jainkoak halako prodigio bat eskuetan mundutik joan baino lehen, ikus zezala haren aurrerapena urterik urte eta irakur zezala gero Diario Vascon edo La Voz de España n Emil Zatopekek Pragako egunkari bati adierazitakoaren antzeko zerbait: " Izugarri zor diot kolegioan izan nuen entrenatzaileari.
‎" Hamabost urtez zerbitzatu dut San Gabrielen eta Los Angelesen. Bitarte horretan inor gaizpidetu edo mindu badut, barka nazazue Jainkoaren izenean".
2014
‎–Ez dinat neure zina bete, Nadia, berriz Mikel Strogoffek?. Barka nazatela Jainkoak eta Aitak!
‎Ai!, hau bai bizi garratza, Jaunaz gozatzen ez dena! gozo bada maitasuna, ez itxarote astuna: Ken biezat jainkoak zama hau, altzairu astun dudanez, hiltzen bainaiz hil ezinez.
‎Eskolan esplikatu ziguten handik aurrera edozein momentutan, gauez nahi egun argiz, entzun genezakeela jainkoaren ahotsa guri deika, zatoz nirekin, esango zuen jainkoak eta guk obeditu egin behar genuen ahots hori, halabeharrez. Urtetan, lo hartu aurreko otoitzei erregu bat gehitzen nien, mesedez, ez nezala jainkoak gau hartan deitu.
‎Eskolan esplikatu ziguten handik aurrera edozein momentutan, gauez nahi egun argiz, entzun genezakeela jainkoaren ahotsa guri deika, zatoz nirekin, esango zuen jainkoak eta guk obeditu egin behar genuen ahots hori, halabeharrez. Urtetan, lo hartu aurreko otoitzei erregu bat gehitzen nien, mesedez, ez nezala jainkoak gau hartan deitu.
‎" Barka iezaiezu eska ezazu Jainkoaren barkamena eta galde iezaiezu".
‎Jan ditzagun Jainkoak eskaintzen dizkigun jakiak. Amen
2015
‎–Har bitza Jainkoak haren altzoan, esan du islandieraz, eskuak elkartu eta begirada zerura zuzenduta?. Zuengana ere etorriko dira hiltzaileak.
‎nola sor zezakeen Jainkoak
‎Zoro hura, tontoenak ere antzemango zion, Markos Zapiain zen; barrukoa, berriz, idazlerik harroena lotsatzeko moduko lore piloa, gutuna galdu ez banu ere errepikatuko ez nukeena. Neure lasaitasunerako erants dezadan jainko txiki asko duela Zapiainen aldareak, denoi pizten digula aldian aldian kandelatxo bana, eta lagunarte onean bizi garela Parnaso politeista horretan.
‎Platonek ere gauza bera azaldu zigun Errepublika liburuko VI. atalburuan, harpearen mitoaren bidez: gizakiok ezin dezakegu Jainkoa delakoa ikusi. Gehien jota, Jainkoaren argiaren eraginez sortzen diren ideien itzalekin konformatu behar dugu, lurraren edertasun urdi­narekin, kasu.
‎Laster angelusa izanen da eta hor azaldu dut pilotarien erdira, barka nazazu Jainko Jauna, txoriak haizatzeko mamuka iduri. Zendako ez naute Baionara eraman?
‎3 Egin dezagun Jainkoa egoitza edo jauregi oso handi eta zoragarria dela, hau da, Jainko berbera dela. Urrundu ote daiteke, menturaz, bekataria jauregi honetatik, bere gaiztakeriak egiteko?
‎Min ematen du ahalmenak geldiaraziak dauden otoitza ez denean, halakoa denean igaro arte ez baita inolako minik sentitzen; baina nahiko gaitz litzateke eragozpen honengatik guztia alde batera utziko banu. Eta, horrela, ez da ongi pentsamenduak direla-eta asalda gaitezen ezta haiek aintzat har ditzagun ere; deabruak jartzen baditu, horrekin amaituko dira; eta Adamen bekatutik geratu zitzaigun miseriatik beste askorekin batera datorrena bada, egiaz denez, izan dezagun pazientzia eta eraman dezagun Jainkoaren maitasunagatik, jatera eta lo egitera ere, ezinbestean, beharturik baikaude, eta ez da hori lan txikia.
‎10 Egoera honetan dagoenari ohar bat egin nahi diot bene benetan: kontu handia izan dezala Jainkoa iraintzeko arriskuan ez jartzeko; izan ere, hemen ez dago arima oraindik hazita, titia hartzen hasten den haurtxo bat bezala baizik, eta bere amaren bularretik aldentzen bada, zer itxaro dezakegu harentzat heriotza baino besterik. Ni benetan beldur naiz, Jainkoak mesede hau egin eta otoitzetik urruntzen denari, horixe ez ote zaion gertatuko, bestela arrisku handi handian egongo da edota otoitzera laster batean itzultzen ez bada, gero eta txarrago joango da.
‎5 Bada, ikusten duzue, ene alabak, zer egin dezakegun Jainkoaren laguntzaz: Haren Maiestatea bera izatea gure egoitza, guk geuk landutako egoitza.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
beza 22 (0,14)
biezaio 17 (0,11)
dezala 15 (0,10)
dezagun 14 (0,09)
ezazu 14 (0,09)
dezazula 9 (0,06)
zezakeen 9 (0,06)
diezaiotela 8 (0,05)
nazala 7 (0,05)
dezake 6 (0,04)
diezaiola 6 (0,04)
dezakeen 5 (0,03)
ditzala 5 (0,03)
ezazue 5 (0,03)
biezaiote 4 (0,03)
diezaiogun 4 (0,03)
ditzatela 4 (0,03)
lezake 4 (0,03)
nezala 4 (0,03)
biezat 3 (0,02)
dezakegu 3 (0,02)
dezaket 3 (0,02)
dezan 3 (0,02)
dezaten 3 (0,02)
ditzagun 3 (0,02)
ditzake 3 (0,02)
gaitzala 3 (0,02)
itzazu 3 (0,02)
zitzakeen 3 (0,02)
bitza 2 (0,01)
dezakedala 2 (0,01)
dezakegula 2 (0,01)
diezadala 2 (0,01)
ditzan 2 (0,01)
gaitzakeela 2 (0,01)
iezaiozue 2 (0,01)
nazazue 2 (0,01)
zaitzatela 2 (0,01)
zezala 2 (0,01)
zezaten 2 (0,01)
ziezaiola 2 (0,01)
baitezake 1 (0,01)
baitezakegu 1 (0,01)
baitzenezake 1 (0,01)
baliezaie 1 (0,01)
bezate 1 (0,01)
biezazkio 1 (0,01)
dezadan 1 (0,01)
dezagula 1 (0,01)
dezakegun 1 (0,01)
dezaketela 1 (0,01)
diezagula 1 (0,01)
diezaiela 1 (0,01)
diezaien 1 (0,01)
diezaioke 1 (0,01)
diezaiokedan 1 (0,01)
diezaioket 1 (0,01)
diezaion 1 (0,01)
diezazkiogun 1 (0,01)
diezazkiotela 1 (0,01)
diezazula 1 (0,01)
gaitzan 1 (0,01)
genezakeela 1 (0,01)
genezakeen 1 (0,01)
geniezaioke 1 (0,01)
ginezake 1 (0,01)
iezadazu 1 (0,01)
iezaiozu 1 (0,01)
lezakeen 1 (0,01)
nazakeena 1 (0,01)
nazatela 1 (0,01)
nazazu 1 (0,01)
nezake 1 (0,01)
nezakeen 1 (0,01)
niezaiokeen 1 (0,01)
nintzan 1 (0,01)
zezan 1 (0,01)
ziezadan 1 (0,01)
zitzakeelako 1 (0,01)
Argitaratzailea
Karmel Argitaletxea 105 (0,69)
ELKAR 51 (0,34)
Alberdania 17 (0,11)
Booktegi 15 (0,10)
Euskaltzaindia - Liburuak 12 (0,08)
Pamiela 10 (0,07)
Open Data Euskadi 7 (0,05)
Susa 6 (0,04)
Argia 5 (0,03)
Jakin liburuak 5 (0,03)
Berria 4 (0,03)
Karmel aldizkaria 3 (0,02)
Maiatz liburuak 3 (0,02)
Herria - Euskal astekaria 3 (0,02)
Jakin 2 (0,01)
Erlea 2 (0,01)
UEU 1 (0,01)
ETB dokumentalak 1 (0,01)
Uztaro 1 (0,01)
Labayru 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ezan jainko bera 10 (0,07)
ezan jainko berori 9 (0,06)
ezan jainko gutxietsi 8 (0,05)
ezan jainko ez 7 (0,05)
ezan jainko ni 6 (0,04)
ezan jainko egin 5 (0,03)
ezan jainko eskatu 5 (0,03)
ezan jainko hura 5 (0,03)
ezan jainko agindu 3 (0,02)
ezan jainko bi 3 (0,02)
ezan jainko handi 3 (0,02)
ezan jainko iraindu 3 (0,02)
ezan jainko izen 3 (0,02)
ezan jainko nahi 3 (0,02)
ezan jainko probidentzia 3 (0,02)
ezan jainko ahal 2 (0,01)
ezan jainko ahots 2 (0,01)
ezan jainko aita 2 (0,01)
ezan jainko asko 2 (0,01)
ezan jainko bat 2 (0,01)
ezan jainko borondate 2 (0,01)
ezan jainko ederzale 2 (0,01)
ezan jainko egiptoar 2 (0,01)
ezan jainko egoitza 2 (0,01)
ezan jainko eliza 2 (0,01)
ezan jainko erregutu 2 (0,01)
ezan jainko eskaini 2 (0,01)
ezan jainko esku 2 (0,01)
ezan jainko gu 2 (0,01)
ezan jainko haiek 2 (0,01)
ezan jainko hori 2 (0,01)
ezan jainko konfiantza 2 (0,01)
ezan jainko laster 2 (0,01)
ezan jainko lur 2 (0,01)
ezan jainko maiestate 2 (0,01)
ezan jainko maitasun 2 (0,01)
ezan jainko oilo 2 (0,01)
ezan jainko sinetsi 2 (0,01)
ezan jainko zama 2 (0,01)
ezan jainko agertu 1 (0,01)
ezan jainko ahamen 1 (0,01)
ezan jainko ahizpa 1 (0,01)
ezan jainko andere 1 (0,01)
ezan jainko argi 1 (0,01)
ezan jainko arreta 1 (0,01)
ezan jainko aski 1 (0,01)
ezan jainko aurpegi 1 (0,01)
ezan jainko aurre 1 (0,01)
ezan jainko aurrerantzean 1 (0,01)
ezan jainko babes 1 (0,01)
ezan jainko baimendu 1 (0,01)
ezan jainko bake 1 (0,01)
ezan jainko barkamen 1 (0,01)
ezan jainko bide 1 (0,01)
ezan jainko bihotz 1 (0,01)
ezan jainko bila 1 (0,01)
ezan jainko bilatu 1 (0,01)
ezan jainko deitu 1 (0,01)
ezan jainko delako 1 (0,01)
ezan jainko dohain 1 (0,01)
ezan jainko edozer 1 (0,01)
ezan jainko eduki 1 (0,01)
ezan jainko egoera 1 (0,01)
ezan jainko egun 1 (0,01)
ezan jainko elizako 1 (0,01)
ezan jainko emakume 1 (0,01)
ezan jainko entzun 1 (0,01)
ezan jainko epiteto 1 (0,01)
ezan jainko erakutsi 1 (0,01)
ezan jainko erregetza 1 (0,01)
ezan jainko erruki 1 (0,01)
ezan jainko errukitsu 1 (0,01)
ezan jainko esker 1 (0,01)
ezan jainko gainditu 1 (0,01)
ezan jainko gau 1 (0,01)
ezan jainko gauza 1 (0,01)
ezan jainko gizon 1 (0,01)
ezan jainko gurutze 1 (0,01)
ezan jainko guztiahaldun 1 (0,01)
ezan jainko hala 1 (0,01)
ezan jainko halako 1 (0,01)
ezan jainko harreman 1 (0,01)
ezan jainko hau 1 (0,01)
ezan jainko haur 1 (0,01)
ezan jainko hiru 1 (0,01)
ezan jainko hitz 1 (0,01)
ezan jainko hizkuntza 1 (0,01)
ezan jainko ikusi 1 (0,01)
ezan jainko infernu 1 (0,01)
ezan jainko jakin 1 (0,01)
ezan jainko jaun 1 (0,01)
ezan jainko jeneral 1 (0,01)
ezan jainko laga 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia