Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2006
‎Bestalde, liburu salmentaren murrizketa izugarria izango litzatekeenez, Euskal Herriko argitaletxeen iraupena oso kinka larrian geratuko litzateke eta, ondorioz, euskal kultura bera ere oso ahuldua, kanpoko argitaletxeen esku hartzeak eraginda. Abantaila handia izanik ere garapen bidean dugun euskal curriculumaren planteamendua finkatzea edota teknologia berriak hezkuntzaren curriculumean garatzea, arrisku handia letorkiguke ikasmaterialak, bertan sortu ordez, itzulpen hutsak bihurtzeko. Euskal curriculumaren garapena ezinbestekoa dela sinisten duten alderdi politikoek neurri hau bultzatzea ez da inolaz ere ulergarria.
2008
‎Orain, ikasketa planak egiterakoan ez ditugu Madrildik jarritako irakasgaiak egin behar (indarrean dauden ikasketetan gertatzen dena), autonomia izango dugu hemen eta hemengo beharrei erantzunez ikasketak egiteko. Ni, Gasteizko Irakasleen U. Eskolako irakaslea naiz eta nire inguruan ikusten dut orain aukera bat dugula euskal curriculumean sakontzeko, erdal lerroak desagertzen joateko, etorkizun hurbileko irakasleak hobetzeko prestatzeko... eta, horrez gain, unibertsitate guztian irakasleok izan beharrean ikaslea izango da dozentziaren gune nagusia. Irakasgaiak ikasleak lortu behar dituen gaitasunen inguruan eraikiko dira (eskolak, bakarka nahiz taldekako lanak, liburutegietara bisitak, azterketak... kontuan izango dira).
2010
‎–Hemen gaude berriro?. Eta bere garaian Euskal Eskola proiektuarekin gertatu bezala, III. Batzarretik atera ginen esanez, besteak beste, ikerketa lan batzuk egitera gindoazela, eta horien artean adierazgarriena herri honek behar duen Euskal Curriculuma ikertzera gindoazela. Beraz, mahai gainean halako kolpe indartsua ematea izan zen, bai?, J. Iñaki Etxezarretak azpimarratu duenez.
‎oinarrizko curriculum diseinuak ikerketa egitea izan zen ondorengo urratsa, curriculum ezberdinak aztertuz eta ikertuz. Eta 2000 urtean egindako ikerketa lan honen bitartez, ikastolen kolektiboko partaideak jabetu ziren ikastolen esparruan derrigorrezkoak ziren Espaniako eta Frantziako curriculum ofizialek, espero zitekeen bezala, ez zutela Euskal Curriculum berezkoa jasotzen, eta Espaniako curriculumaren garapena egiten zuten EAEko eta Nafarroako curriculum ofizialek ere hutsune nabarmenak zituztela. Eta, bestetik, mami aldetik, nahiko antzekoak zirela curriculum ofizial horiek, portzentaje handi batean:
‎Bizitza osoaren erreferentzia ematea helburu zuen Euskal Curriculuma: kultur ibilbidea.
2012
‎Sarritan ere, eskoletako curriculuma klase, klase zati eta bestelako talde sozialen hitzarmen eta akordioen emaitza izango da, gatazkak sortzen duen erresistentziaren edo aurkakotasunaren ondorioa, alegia.Egoera hau, hala ere, egoera gatazkatsua da, hegemonia irabaziz lortzen baita.Estatuan gauzatzen dira gatazka horiek guztiak eta Estatuak bai talde aliatuenbai aurkarien hainbat interes gradualki jaso behar ditu, bere legitimitateak iraundezan. Lorpen bide horretan kokatu behar dugu euskal curriculumaren eta euskaldimentsioaren curriculumaren artean dagoen aldea.
‎Sarritan ere, eskoletako curriculuma klase, klase zati eta bestelako talde sozialen hitzarmen eta akordioen emaitza izango da, gatazkak sortzen duen erresistentziaren edo aurkakotasunaren ondorioa, alegia.Egoera hau, hala ere, egoera gatazkatsua da, hegemonia irabaziz lortzen baita.Estatuan gauzatzen dira gatazka horiek guztiak eta Estatuak bai talde aliatuenbai aurkarien hainbat interes gradualki jaso behar ditu, bere legitimitateak iraundezan. Lorpen bide horretan kokatu behar dugu euskal curriculumaren eta euskaldimentsioaren curriculumaren artean dagoen aldea.
2021
‎Arestian esaten zenaren haritik, Euskal Herrian curriculumaz baino curriculumez hitz egin behar dela argi gelditu den zerbait da herri honek bizi duen zatiketa administratiboaren ondorioz. Hortaz, Hego Euskal Herrian HHrako, Oinarrizko Hezkuntzarako (OH) eta Batxilergorako curriculum dekretuak ditugu indarrean Euskal Autonomia Erkidegoan (EAE) eta etapakako foru dekretuak Nafarroako Foru Erkidegoan (NFE), baita bi erkidegoen kasuan bokazio nazionala eta bateratzailea duen Euskal Curriculuma ere. Ipar Euskal Herriari dagokionez, berriz, Seaska Ikastolen Elkarteko ikastetxeetan baizik ez dago indarrean Euskal Curriculuma bi hezkuntza sareak aintzat hartzen baditugu eta, edonola ere, dokumentuak duen onarpena, eragina eta ezarpena oso desberdina da eremu administratibo bakoitzean.
2023
‎Hitzarmen sozial hura modu esplizituago batean orain arrakalatu arren, jarduteko moduetan ez du hitzarturikoaren alde egin azken urteotan, ez du bitartekorik jarri 2016ko curriculumak zioena egituratzeko eta garatzeko, ez du Euskal Curriculuma garatzen zen egiaztatzeko jarraipen batzorderik egin, eta oso kasu isolatuetan egituratu du irakasleak Euskal Curriculumean eta euskal kulturaren transmisioan formatzeko biderik (IRALEn garaturiko R600 ikastaroa dugu formazio iraunkorrean salbuespen nagusi eta esanguratsu). Curriculuma ez betearazteko edo jarraipenik ez egiteko joera hori ere sumatu da testuliburuetan, Joan Mari Torrealdairen ikerketek agerrarazi bezala, bi aipu hauek auzia bikain kokatzen dutela:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia