2008
|
|
Eskolan irakasleek gurasoen laguntza behar dute, etxean beste gurasoen eta familiaren elkarlana eta kalean Ttakun bezalako elkarteek pisua badute ere, denon laguntzarik gabe ez da zer eginik. Guzti hori aldarrikatuko du Sortzen Ikasbatuak ek, hezkuntzako ereduen gainetik hezkuntza euskaldunaren garapena, guztien parte hartzea, Euskal Curriculuma,... eta festarekin lotuz, egun pasa bikain baterako proposamena luzatu du.Nafarroa Garaiko Sortzen eta EAEko Ikasbatuaz elkarteen bategitearen ondorioz sortu zen Euskal Eskola Publiko Berriaren aldeko elkarteak argi
|
du
euskal hezkuntza eredua: Euskalduna eta eleanitza izan behar du; erabat doakoa eta pedagogi berrikuntzan aitzindaria; Kalitatea ardatz duena, diskriminazio mota guztiak baztertzen dituena, laikoa, hezkidetzan oinarritua, eta integratzailea; Autonomoa, pedagogian zein kudeaketan; Langileen iraunkortasuna eta finkotasuna ziurtatuko duena eta erabat Demokratikoa, eskolako partaide guztiei (ikasle, guraso, irakasle eta langile) aukera emanez proiektuan zein kudeaketan eragiteko eta erabakiak hartzeko.
|
2013
|
|
Haserrea adierazteko eguna behar zuen, baina alai erantzun zioten herritarrek; hezkuntza sistemaren hileta behar
|
zuena
euskal hezkuntza sistemaren aldeko jai bihurtu zen. 10.000 lagunek baino gehiagok egin zuten dantza atzo Bilbon, Arriaga antzokiaren aurrean, Espainiako Hezkuntza ministro Jose Ignacio Wertek sustatuta asteon Madrilgo Kongresuak onartutako legearen aurka Bilboko kaleak ibili ostean.
|
2015
|
|
Egia da, bai; ziurgabetasun egoera bizi
|
du
euskal hezkuntzak. Baina ziurgabetasun hau aukera bilakatu behar dugu.
|
2018
|
|
EH Bilduko legebiltzarkideak adierazi duenez, prozesu horrek balio behar
|
du
euskal hezkuntza sistemari bestelako oinarriak, sendoak, jartzeko, indarrean dugun sistemak porrot egin duelako. “Ikasle guztien eskola arrakasta, aukera berdintasuna eta kohesio soziala lortu behar dugu eta, norabide horretan, prozesuak jo behar du eskuduntza esklusiboak garatuko dituen Euskal Hezkuntza Lege berria onartu eta egikaritzera”.
|
2021
|
|
Arestian adierazi moduan, horrek goitik beherako egituratze kurrikular jakin bat definitzen du, euskararen eta euskal literatura eta kulturaren kaltetan. Zentzu horretan, Euskal Curriculumak aipatzen dituen bi helburu horietatik bigarrenean" Europan integratutako euskal gizarte batean eta munduarekin elkarreraginean bizi ahal izateko beharrezkoak diren konpetentziak ere" sartu behar direla zehazten bada, euskaratik zein euskal kulturatik eta euskaraz egitea bermatu behar
|
dute
euskal hezkuntza sistemek. Aurrerago aztertuko den legez, hori prestigioa eta balioespenarekin, besteak beste, lotuta dagoen zerbait da.
|
|
Gai honetan ere lubakiak baditugu; dikotomia absurdoak batzuk, sakoneko desadostasunen ondorio besteak. Zer desikasi behar
|
dugu
euskal hezkuntzaren gaineko eztabaida esanguratsua eta emankorra izan dadin. Hasteko, eztabaidak gehiegi sinplifikatzeko eta, ondorioz, dena dikotomizatzeko tendentzia ekidin behar dugu.
|
|
Lehenik, Eusko Jaurlaritzak dituen eskumen mugatuak kontuan hartuta eta burujabetasun osoa eduki arte, eskolen titulartasunari dagokionez, publiko eta pribatu dikotomiatik haratago joan behar den hezkuntza zerbitzu publikoaren beharra
|
du
euskal hezkuntza sistemak; adibidez, ikastegi guztietan gizarte aniztasuna islatzeko. Aipatutako eredua —auzolana, herri ekimenak eta euskarazko hizkuntza murgilketa ardatzak izanda—, biztanleriaren erantzukizun kolektiboaren eta herritarren partaidetzaren bitartez garatuko litzateke.
|