Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 3.526

2003
‎Gorespenezkobidehorretanbarrena, badirudiareeta, heroieuskaldunak, forjatu nahi direla.Ildohorretan, aipatubeharrekoadaKanbokoXikitorenkasua, ordukogerla-kroniketan maizaipatzenbaitiraharenbalentriak.JosephApestegi (1881-1950) deitukanboargazteak1899anirabazi zuenberelehenpartidaaipagarria, etageroztikeskuhuskaalaxisteraz bestehorrelakofranko, EuskalHerrietanbezalaMadrilen, BuenosAiresen, Habanan, MexikonetaEgipton.Bada, KanbokoXikitohoriBarbierreneleberrianereaurkitukodugu...
‎Linnaeus-ek seiklasetansailkatuzituenanimaliak, alegia, Mammalia, Aves, Amphibia, Pisces, Insectaeta Vermes.EurotariksoilikMammalia izenerako aukeratuzuenemeenezaugarribat.Gainerakoklaseen izenak batzuetanAristotelesengandikoakziren: Avesdelakoakhegaztiesan nahi du ; Amphibia horretanhabitatadagonabarmenduta; Insectagorputzaren lakainketaridagokio; Vermeslur-zizareenkoloregorritikdator.Hamazortzigarren mendekonomenklatura taxonomikoaosoatazakontserbadorea zen, zeren, izenerabilgarriakiraunaraziegitenbaitziren, etaberriakbehar izatenzirenean, izentradizionalak eraldatuzgauzatzenziren.Halaere, Linnaeus-ektradizioahautsizMammaliaterminoaeratuzuen, etamuzinegi...
2006
‎Etabosgarren misteriohonekin bukatzeko, bestegaldettikibatdatorkit burura: berebakararrotzeanoraindik dirdiregiten duenbertsoederhau, zer-gatikezotezuensartuJuanMariLekuonak1967anegindakoUsandizagadis-ketxeko grabazio eder hartan? Esatea nahi nik. Oraindikpatentatu gabea omenzeukalakotz.
‎JuanMarik, haladiokanta honetaz behin etaberriz39: , bertanerabilia, bertangordea, baitestuaetabaidoinua?. Zergatik, berrizere, gauzakhorren-beste, bertakotu, beharsusmagarrihori. OiartzungoKantutegi guzianbaote dubestekantarik, horren serioetazorrotz, behinetaberriz, bertakotu? nahi duenik –Ezetzesanennukenik.Ezbaitiotbeste inonnabarituinsistentzia horrenik:
2007
‎Erregetiarrek ez zuten errege -gai bera sustengatzen, ez eta bonapartixtek inperadore -gai bera. Errepublikano girixtinoek kontra zituzten gorriak, hauiek erlisionerik ez baitzuten nahi ; bai eta bertze xuriak, hauiek ez baitzuten uste izan zitakela errepublika onik, Herria> 25 urte, Herria, > 1969.
Nahi badugu egin ditzaten ganbaretan lege batzu erlijionea fagoratuko eta errespetatuko dituztenac, ez ditzagun eman gure bozac Seroren eta Freren kasatzeko, katichimaren eta othoitzaren eskoletaric khentzeko, aphez -gaien bokazionearen gibelarazteko eta erlijioneko zeremonien trabatzeko legeac ginen dituzten deputatuentzat, Zer den girichtinoen eginbidea bozkatzeko behar orduetan Eskualduna, 1889ko apirilar...
‎astekarian erdara sobera kausitzen zuen, erreklama sobera; ez ziron sofri galarrotsak edo zezen-lasterrak aipa zezazten; ez zuen nahi ere besta-buruetako pilota-partidarik aintzinetik aipatzea, fededunak ez zirelakoan josteta horien gatik herriko bezperetarik zeiharkatu behar, La, tte, P.: Euskal> literaturaz... aipatu liburua, 232 or.
‎Gerla etorri zen eta oroitzen naiz alemanak nahi zutela gurekin zerbait egin, entseiatu zen gu alemanekin elkar izatea; ez dugu batere pusatu alde hortan, Mayi Diharcerekin izandako elkarrizketa, Donibane Lohizune, 1997ko urriaren 8a.
‎Baina Menditarrak bitan baino ez zuten irtenaldirik egin: Nafarroa Behereko Eiheralarrera 1936an eta Zuberoako Altzaiera 1937an578 1939an Baionako eskautek talde bat osatu nahi zuten Uztaritzen, La, tteri eskatuz Menditarrak eskaut-talde bihur zedin579 Onartu egin zuen La, ttek, jakinaren gainean baitzegoen euskaltzaletasunak ez zituela gazteak erakartzen eta eskaut bihurtuz gero Menditarrak erregionalistak izaten jarraitu ahal izango zutela:
‎hil baino lehen, eta On Abadia jauna hil baino lehen nahi nuke Akademia edo jakintsueri eskuara bat baginagoka Frantziako eta Espainiako Eskualherri guzientzat275.
‎Baina arazoak izan ziren izendapenok burutzeko, hala nola la béhémence de Azkue286 eta lintransigeance du fondateur du nationalisme basque, ou celle de ses disciples, Olabide ou Eleizalde287 Izan ere, Luis Eleizaldek susmoa izan zuenean Azkuek Aspiazu izendatu nahi zuela Olabide izendatu beharrean, Olabide izendatzearen alde agertu zen Eleizalde, uste baitzuen Azkueren nahiak betetzekotan Akademiak nazionalisten sostengua galduko lukela288:
‎...Etchepare Gure> Herria> argitaratzearen kontra agertu zen hasiera baten, euskaldunei berriak eskaintzeko Eskualduna> nahikoa zelakoan301 Handik gutxira onartu egin zuen, ostera, baita lagundu ere, oharturik halere, jende eskolatu hainitzek ez zutela Eskualduna> irakurtzen arruntegi hertsiegi, haurregi zaukatelakoan302 Dena dela, Xarritton hitzetan, hilabetekari berriak nahi -t-ez eremua xuhurtu zion Eskualduna> xaharrari303.
‎En écoutant le Maréchal Juin, 1956-9-6 Ba, badakigu zer nahi dugun –, 1956-9-6 Edouard Herriot hila da, 1957-3-28 Gauden hein batean, 1957-6-13.
‎Situé au milieu des bois... la hameu méritait bien dêtre appelé MONTAGNE noire. Baditake, Larramendy-ren ondotik dion bezala, erran eta irakurgai zaharretan, arana dela mendia zeresan hitz bat nahiz zuek eta nik uste ginuen bethidanik arana lur chabal ideki bat, erdaraz plaine edo vallée.... zer nahi gisaz ez mendia376.
‎en nuke, den gutienik ere, ttipitu nahi Etienne Decrept idazle aipatua... Eskuarazko lan berezi batzueri buruz, bertze askok amor egin dutelarik, ez da etsitu Decrept; jarreiki zaio sailari bururaino... zorigaitzez, lan berriari lotzen denak huts eginen du maiz...
‎Eskerrak eman nahi dizkiegu , nola ez, tesirako funtsezko iturriak eskaini dizkiguten orduko garaikideei. Informazio baliagarria eskaintzeaz gain, eskertzekoa dena, ez genuke esan barik utzi nahi lan hau osatzeko eta orokorrean ikerkuntza mailan burutu dugun lan interesgarriena, aberasgarriena eta politena izan dela.
‎Eskerrak eman nahi dizkiegu, nola ez, tesirako funtsezko iturriak eskaini dizkiguten orduko garaikideei. Informazio baliagarria eskaintzeaz gain, eskertzekoa dena, ez genuke esan barik utzi nahi lan hau osatzeko eta orokorrean ikerkuntza mailan burutu dugun lan interesgarriena, aberasgarriena eta politena izan dela. Eskerrik asko, beraz, goian aipatu ditugun elkarrizketaturiko guztiei.
‎Saldutako lur horien jabe tokiko notableak bihurtu ziren, gizartean zuten botere ekonomikoa, nkatu nahi baitzuten . Izan ere, dirudunak ziren bozkatzeko eskubidea zutenak; horrela, 1794an buruturiko hauteskunde zentsitarioetan lur jabeak izan ziren ordezkariak aukeratu zituztenak.
‎Lan honetan Eskualzaleen> Biltzarraren lankideen berri izango dugu, Eskualzaleen> Biltzarra> aldizkaritxoaren bidez28 Euskaltzaindia eta Eusko Ikaskuntzari dagokienez, jakinaren gainean jarriko gaituzte Euskera> eta Revista> Internacional> de> Estudios> Vascos> berauen argitalpenak, landu nahi ditugun hamarkadetan elkarte esanguratsu baino esanguratsuak izan baitziren.
‎Baina lau argitalpenok modernizazioak ekarritako aldakuntzen eragina gutxitzen saiatu baziren ere, Société> des> Sciencies, > Lettres> et> Arts> de> Bayonne, Revista> Internacional> de> Estudios> ascos> eta Euskerak, ostera, helburu desberdinak islatu zituzten, maila zienti, koko ikerkuntza sustatu nahi baitzuten . Euskerak konkretuki Euskaltzaindiaren lanen berri eman zuen.
‎Eskualzaleen Biltzarrak ez du politika deitzen duten saltsatik jastatu ere nahi ... Ez gira, erdaldun eta, entzuna dutanaz, eskualdun zenbeitek girela derasatena:
‎Autonomistes-Séparatistes. Hein batean, gure chokhoan bekhaitzgorik gabe, Gureak Gure nahi ditugu , bertzerik ez232
‎Othoi zure letretan ez beharrezko jenderik baizik aipha. Nere letrak noiz nahi baratzen dituzte. Ohartuko zirelarik nere ganikako letra bat idekia izan dela, othoi erradazu590.
‎Talde euskaltzalearen lehendakaritzarako laiko bat aukeratu nahi zuten eta Jean de Jaureguiberryri eskaini zioten postua, gazteegia ez zen kide bakarra baitzen594 Hala ere, ezetza jaso zuten berarengandik, zama haundiegia litzatekeelakoan595 Beraz, Pierre Amoçain idazkariarekin eta Jean Duboscq kudeatzailearekin jo zuen aurrera taldeak, lehendakaririk gabe. Baina 1935 urtearen hasieran Pierre Amoçain Txilera joan zen, euskal ekintzak zirela eta, arazoak izan zituelako polizia frantziarrarekin596 Haren ordez Charles Hiribarren597 ari izan zen idazkaritzan, 1935 urtearen amaieran Pontlevoyra joan zen arte, eskribau ikasketekin jarraitzeko.
‎Eskaini diot Eskualerrizaleen nagusigoa; ez du buru jarri nahi , miriku batek ez duelakoan gauza hoitaz jarraikitasunekin artha hartzeko astiri; La, ttek Goyhenecheri idatzitako eskutitza, Larrondek aipaturikoa; Larronde, J.C.: Eugène Goyheneche, un militant..., aipatu artikulua, 103 or.
‎Luis Eleizalde aipatu dugula, Piarres La, ttek ohartxo bat gehitu zion euskaltzainak argitaraturiko euskal eta latinezko hitz xortari, latina euskararen zordun zela frogatu nahi baitzuen Eleizaldek:
‎iguzkia bezain argi nahi luke irakutsi giza-gaizoak latina eskuararen zordun dela. Lanak baitira ordean... bai eta alfer lan...
‎Ezin jakin, hala ere, Ybarnégarayri zuzenduriko laudorioak zintzotasunez adierazita zeudenentz; seguraski ezetz, euskalzaleen hasierako Ybarnégarayrekiko harreman txarrei begiratuz gero. Hala ere, euskaltzaleek Ybarnégarayrentzako botoak eskatu zituzten, aseguratu nahi baitzituzten eskuindarren botoak sozialismoari aurre egiteko.
‎Andiazabalek dituen La, tteren eskutitzetan ikusi ahal izan dugun bezala, honako irakurle hauek adierazi zuten Aintzina> jaso nahi zutela : Goyhenechek Parisetik, A. Etcheberryk Angersetik, Jaucine jaunak (propaganda jaso zuen), Justomari Mocoroak Iruñetik, Martin Istilartek Podensactik, Francisco Mª de Berazalucek Donostiatik, Jesús de Basozabalek Mundakatik, Miren de Lopeteguik Sondikatik, Andoni Iralak Bilbotik, Lucio García Echeverriak Gasteiztik, Pierre Puchuluk Ustaritzetik, Bernard Insoussarryk (Apezgaitegi Txikiko irakaslea), Jose A. Mugicak Logroñotik, Pedro de Olazabalek Donostiatik, Jean Harambourek Baigorritik, Julian Ormaecheak Bilbotik, Dominica Pagolak Lekeitiotik, Francisco Barandiaranek Bilbotik, J. E. Goenagak Bilbotik, Léon Lassallek (Aintzina> eskatu zuen Aguerre izeneko batek elizan sal zezan), Eusko Ikaskuntzako Pedro Garmendiak (euren aldizkariarekin truke egiteko), Maria Ariztiak Saratik Bouda jaunaren izenean, J. Abandok Londresetik, Canon-Beholak (propaganda jaso zuen), Etcheparek Atarratzetik, José Aguerrek Irunatik, Jaureguiberry doktoreak, Bilbao Nicolasek Donibane Lohizunetik, Goyhenek Atarratzetik, Mendiondok Atarratzetik, Larramendik Donostiatik, Urrutigaray emakumeak Atarratzetik, Pierre Echeberryk Mauletik, Jauretchek Baionatik, Jean R.
Nahi ginuke..., Aintzina, > 1942ko urtarrila.
‎Dena dela, dio Sudupek: Aintzina-ko lehen alditik zion begia ezarria La, ttek Petaini778, La, ttek Euskal Herrirako nahi baitzuen Pétainek aldarrikaturiko dezentralizazio eta erregionalismoa.
‎Momentuan aldaketa handia izan zen, zeren eta ordu hartan zen piska bat kontserbadoreak, eta La, ttek ekarri zuen giro berri bat, ekarri zuen orduko sozial aldetik eta politiko aldetik; sozial aldetik lankidetzarekin eta sindikalismoarekin konpontzen zen ongi La, tte, horiekin zabilan, eta gero politika aldetik ere berdin; orduan ziren lehenbiziko demokratak eta orduan Mouvement> Republicaine, MR P Mouvement> Republicain> Populaire, eta holakoak ziren eta gero haiekin, heiei loturik sortu ziren Europako federalistak eta La, tte giro hortakoa zen, hats hortakoa zen, eta hori aldaketa handia izan zen. Bainan gero Eskual Herria barnean, horrek hemen, Iparraldeko Eskual Herrian, ez zuen horrek aldaketa izugarri bat ekartzen; hemen irakurle berririk gabe berdin segitu zuten aurrekoek, gehien gehienik; zenbait politizatuagoak ziren, zenbaitek nahi zuten berritze hori, baina beste asko.... Lehenago Eskualdun> ean, eta Herrian ere, eskuara izan da lehena, eskuara izatea, eskuaraz hitz egitea, eskuaraz idaztea, eta hori zen lehen, politika baino lehenagoa ere, baina politika ere behar zen, eta orduan behar zen berritu eta hala egin zuen La, ttek, apez komunista deitu zuten eta lehenengo zaharrek, apez komunista La, tte, Emile Larrerekin izandako elkarrizketa, Baiona, 1997ko abuztuaren 12a.
‎Action> françaisekoak797 La, tte zuzendari izendatzearen kontra agertu ziren798, eskuindar bat aukeratu nahi zutelako Herria> gidatzeko799 Aurka agertu zen garaiko Frantziaren Liberaziorako komitea ere, argitalpena laiko batek zuzen zezan nahiago baitzuen800:
‎Beste aldetik, Prefekturako baimena lortzeko zenbait oztopo gainditu behar izan zituen La, ttek, prefekturaren nagusiak jakin nahi baitzuen nortzuk ziren argitalpenaren diru emaileak, artikulu frantsesik bazutenentz, ea edonork idatzi ahal zuen aldizkarian, etab.:
‎Momentu batez, hitz-erdika ari ziren bi gizonen elhetarik, La, tte-k konprenitu zuen Sara-ko norbaitek sortu nahi zuela eskuarazko astekari laiko bat eta ez zutela nehor utzi behar aintzintzerat. / Halere Guillaumie de Hiriart radikala eta Dufos du Rau Lycée-ko erakaslea alde eman zitzaizkon.
‎Emile Larrek adierazi duenez: ez genuke nahi , ez La, ttek ez zuen nahi, Euskal Prentsak 100 urte... aipatu artikulua, 245 or.
‎Emile Larrek adierazi duenez: ez genuke nahi, ez La, ttek ez zuen nahi , Euskal Prentsak 100 urte... aipatu artikulua, 245 or.
‎Herriaren pentsamoldeari dagokionez, Jean Saint Pierrek aditzera eman zuen aldizkariaren helburu nagusia Euskal Herriaren zein Frantziaren onerako lan egitea izango zela: Frantzia eta Eskual-Herria biak bihotzean nahi luke bere ildoa barna eta chuchen ereman814.
‎Nik astearte guzi guziak hemengoak dauzkat, Herrirako, eta nere aurretik beste hainbeste, beste hogeita hamar urtez, hola hola, La, ttek; orduan asteartea izan da, adiskideek erraten zuten, edo kanpokoek, guretaz, min gaizto gaizki mintzatu, piko bat eman nahi zutenek : astearteko biltzarra dute, astearteetako bazkaria ere, orduan astearteetan, goizetan eta arratsaldeetan, lehenengo lana eta hiru terdietan elgaretaratzen ginelako bazkaltzera825.
‎Beti beldur zen irakurleak ez baitzituen galdu nahi ... Hor egiten genuen pim-pam-pum, holan, kritikatzen beti Herrian.
‎Hor egiten genuen pim-pam-pum, holan, kritikatzen beti Herrian. Baina gertatu zen, egun batez La, tte hor zegoela geldi hor erraiteko, eta zergaitik?, zeren hasi baiginen pixka bat kritikatzen La, tte bera, bere kazetan, ez zelakotz aski urrun joaten gure ustez, eta hori ez zuen entzun nahi , bera zen direktorea; asko maite genuen ikasleek, baina bagenituen gure neurriak, Piarres Xarrittonekin izandako elkarrizketa, Baiona, 1996ko uztailaren 7a.
‎Ithorrotzeko apaiza ez zegoen ados La, tte Apaizgaitegi Txikian sartzearekin, sarritan gaixorik zegoelako; hala ere, La, ttek lortu zuen han sartzea. Bestetik, Jean Saint Pierreren ustez egokia zen La, ttek Letrak ikas zitzan; baina zail izan zuen La, tteri hori buruan sartzea (Mathieu irakasleak ez zuen lortu), La, ttek Filoso, a ikasi nahi baitzuen827 La, tte horretara jartzea lortu zuen Saint-Pierrek, baita euskara ikas zezan ere, herritar euskaldunengan apaiz bezala eraginkorra izateko ezinbestekoa zelakoan euskaraz aritzea828.
‎Bigarren Mundu Gerran zeuden murgildurik eta Arotçarenaren Eskualduna> Vichyko gobernu nazizalearen menpean zegoen; beraz, ezinezkoa zatekeen Vichyko gobernuaren kontrako iritzirik agertzea. Gobernu frantziarrak berak eskualdekatze prosezuari ekitea, erabakitzean La, ttek ez luke aukerarik galdu nahi eskatzeko Euskal Herria eskualde berezia bilaka zedin, tokiko ezaugarriak errespetatuko liratekelako esperantzaz, nahiz eta ahalegin hartan Arotçarenarekin bat etorri.
‎La, ttek bazuen berak asmatua eskuarazko kurtsoa; ez zen nahi baldin baduzu hain didaktikoa, bainan eskuararen historia, Euskal Herriaren historia eta hori zuen, historiaz gehienik, eta gero gure mintzairarenaz, eta gero urtean behin egiten zigun holako konkurtso bat bezala, sariketa bat, Emile Larrerekin Baionan izandako elkarrizketa, 1997ko abuztuaren 12an.
‎Larresoroko Darricarèreren bidez, margolari bizibidez? sare baten partaide bihurtu zen, Ustaritzetik Arnégiraino, ihesbidea prestatuz Espainiara joan nahi zuten iheslari ingelesentzako: je faisais des cartes.
‎Eta aztertu nahi dugun La, tte intelektualaren garaira heldu gara, 1920, 1930 eta 1940 hamarkadetan garaturikoa. Hain zuzen ere, Piarres La, tte katolizismoaren ikuspegi totalitariotik urrundu zenetariko adibide argia dugu.
‎Basea bi aldagaiz baino ez dugu osatuko, nahasia izan barik, argia izan dadila bilatzen dugulako, adierazgarritasuna galdu barik. Baina islatu nahi dugun informazia horixe da, nortzuk izan diren lagunkideak eta zein elkartetan; azalpenak eta ondorioak gero aterako ditugu, baseak bilduriko datuetan oinarrituta, gainontzeko informaziobideek eskainitako argibideekin osaturik.
‎Ez dugu sarrera hau bukatu nahi lana osatzeko lagundu diguten guztiei geure esker onak eman gabe.
‎Lagunkideen lanbideaz aipatzearekin jarraituz, hamalau legegizon ziren, hamabi mediku; zortzi artzibozain, historialari edo etnografo ziren eta lau funtzionario moduan ari izan ziren; baditugu bost enpresari, bi politika gizon, bi ingeniari, bi publizista, bi arkitekto, itsasgizon bat, margolari bat, diplomazialari bat, musikari bat eta militar bat ere. Kontuan harturik zerrendaturiko ehun eta hamahiru lagunkideetatik1 hamalauk bakarrik zutela bizibide ezezaguna, esango dugu maila intelektual handiko kideek osatu zutela aztertu nahi dugun La, tteren lagunartea, 1920tik 1944ra bitartekoa.
‎Elkarrizketa horien bidez lekukoek 20, 30 eta 40 hamarkadetan bizi zituzten gertaeren ardatz nagusiak ezagutu nahi izan ditugu, elkarrizketetan subjetibitatea nagusituko zela jakinik ere. Era berean, metologikoki elkarrizketak amaiera irekikoak izan zitezen ahalegindu ginen eta, jorratu nahi genuen gaiarekin elkarrizketen zirriborroa prestatu bagenuen ere, erantzulearen berbaldia bera izaten zen galderak eragiten zituena.
2008
‎Bestalde, garapenean dagoen saio baten berri emango dugula azpimarratu nahi dugu . Alegia, guk hemen aditzak lantzeko prozedura bat proposatzen dugu, horretara eraman gaituzten arrazoiak agerian jarriz, baina ez dugu emaitzarik ez eta ondoriorik aurkeztuko, horixe baita uneotan egiten ari garena.
‎Hautatutako prozedura honen bitartez, hauxe da lortzen duguna, edo bederen lortu nahi genukeena : aditz-forma bakoitzak, guk definitutako irizpideetan oinarritu-ta izan ditzakeen balio desberdin guztiak banatuta.
‎Honenbestez, azterketa linguistiko sakona jart-zen badugu helburu nagusi gisa, beharbada hankamotz geratuko gara; baina, aldiz, gure helburu behinena corpusa aztertu ahal izatea bada, zentzu horretan asetu egingo ditugu gure asmoak. Eta esana dugun bezala, une honetan horixe da gure ikuspegi konputazionaletik lortu nahi duguna . Hortaz, hasteko oso baliagarri eta beharrezko-tzat jotzen dugu azterketa hau.
‎Testu, alternatiboak? asmatzen ibili ardurazko zer edo zer adierazi nahi dugunean edo jende askorengana heldu, baina aurretik, benetan behar denean, nekerik hartu ez!
‎Orain arte Administrazioarekin konturen bat hasi nahi zuen edozein herritarrek bulego batera joan, leihatila aurrean jarri eta funtzionarioren laguntzaz bete behar zituen hango inprimaki korapilatsuak. Gauzak, ordea, aldatzen hasi dira, eta abiadura handiz aldatu ere.
‎Hiztunak esaldi bakarrez edo laburrago esan zezakeena, sintagmak, esaldiak edo zenbait zati errepikatuz ematen du. Ahozko hizkuntzan gauzak behin eta berriro errepikatzen ditugu, esandakoa ahaztu egin zaigulako edo pentsatzeko beta hartu nahi dugulako . Era berean, ahozko hizkuntza prozesatzeko baldintzetarik dugu denbora:
‎Gure aldetik, bereziki bi aipatu nahi ditugu : erdibana eta silepsia izenekoak, biak ahozko hizkuntzaren ezaugarri bikaintzat jotzen baitira.
‎Halaz ere, eta orain arteko horiek zalantzan ipini gabe, beharrezkoa zaiguke alde horien zenbait alderdi gehiago sakontzea eta ondorioak ateratzea. Horretan lagundu nahi lukete ondorengo lerroek. Hasteko, adibidea emango dugu:
‎Gure aldetik, ahozko hizkuntzaren hiru alderdi edo ezaugarri ekarri nahi ditugu . Honako hauexek:
‎Ahozkoaren zuzenketak lan sintagmatikoa eskatzen du, hots, ardatz sintagmatikoan egiten dira zuzentzea eta errepasoa; idatzizko hizkuntzaren zuzentzea, ostera, lan paradigmatikoa da. Idazleak nahi duen denbora guztia izaten du bere mezua antolatu, behar dituen hitzak aukeratu eta egiturak zuzentzeko, eta, oro har, bere idatzia ondu eta lantzeko, harik eta komunikatu beharreko mezua emateko era egokia aurki-tu arte. Besterik eta bestelakorik gertatzen zaio ahozko hizkuntzaren erabiltzaileari.
‎sehi>/ haur> edo ondoko beste adibide hauek: nahi , > gehi, > behi, > lohi, > zohi, > ehun, > mihi, > e.a. Ia segurutzat jotzen dugu aipaturiko hitz batzutan aspirazioa aurreko-n-> batetik datorrela, sehi> eta mihi-> ren kasuan esaterako; pentsa liteke, beraz, Trasken ikuspuntuari jarrituz-n-> bokalar-tean zeharo desagertu ondoren aspirazioa sortu egin dela azentodun bigarren silaban.
‎razgarria> deitu zuena, eta hiztunak pertsona edo gauza batendako duen samurtasuna edo erakutsi nahi duenean erabiltzen dena. Erdi Aroan bertan domna> Gutia> (1061 urtean) buztidurarik gabeko izenaren ondoan Munio> Guchi> > (1023 urtean) aurkiten dugu.
‎Agirseni> izena bere alde-tik Ascoliko brontzean agertzen diren Agirnes> eta Agerdo> izenekin lotu behar da, dudarik gabe, baina ia ez da hain segurua izen horiek nahitanahiez iberiar leinukoak direnik. Zerrenda horretan agertzen zen ezaugarri ñimiñoa nahi bada baina zeharo esanguratsua-thar> atzizkian adierazten den aspirazioarena da, horrek baskoien hiz-kuntza girora eramaten gaituelako dudarik gabe. Hori zen dena.
‎Latinezko grandis> euskarazko handi-rekin erkatu nahi badu ,* grandi aitzinfor-ma batetik abiatu behar du hitz bakoitza azaltzerakoan, proposatuz gainera euskarak bere aurrehistorian hasierako kontsonante multzo guztiak sinplifikatu egin dituela. Hau da, handi-ren aitzin forma* gr-> batez hasten da, eta ez* pr-, >* br-, >* dr-, > tr-, > kr-, > r-, > str-, > edo beste multzo batez, aldamenean lat. grandis> dugulako da, hain zuzen ere.
‎1 Xafla hauen gainean argibide gehiago nahi duenak ikus dezake Revue> Aquitania> 19 (2003), 25 -47 aldizkarian argita-ratu dudan lana.
‎Hemendik ateratzen den ondorioa garbia da, eta halako lanetan zuhur jokatu nahi badugu ahaztu ezinekoa: antzin aroko lekukotasuna euskararen etorkia eta his-
‎Garai hartan, ordea, euskal kultura gaitzetsia zen eta buruaren zutitzen hasia. Azkuek, kul-tura oinarri duina izango zen altxorra eskaini nahi zuen , gure aberriari. Noski altxo-rretan harri ederrak, urreak eta zilarrak biltzen dira eta egunerokotasunak sortu ikatz, lohi, petrolio, zimaur eta zaborrak baztertzen.
‎Gizonak dio: Beltxaren beltxa beltxaren bruneta, barnatik naizü kolpatü. arhantzeño zure lürretan nahi nikezü lanthatü
‎Txalapartak daukan erotiko saila erraz saltzen da eta erotiko satirikoan Ostielak> eta Napartheidek Igela> xume eta zin-tzoa gainditu dute. Halaz ere badirudi erotismoa gauza serioa, sakona bihurtu dela, sexuaren debekutik sexuaren tiraniara joango ote gara, gai horretaz barre egin nahi dugunok baztertuz. Alta erotismoak obra ederrik eman lezake, gimnastika bat ez iza-ten dakianean.
‎-eta, batzuetan gazte batek edo gazteago batek zaharrak baino hobeki erantzun dit eta osoki eskola gabea ez zait orainarte sekulan baliatu, ez baitute ulertzen zer nahi duzun eta ez baitakite beren hiztegi hibridoan euskara eta erdara beti ongi bereizten. Gero aurkitu behar pazentziako berriemailea eta euskara ongi ahoskatzen duena.
‎Bestalde hizkuntza duinaren obsesioarekin eta erdaldunek euskaldunetan sartu herri jakituriaren gaitzespena gainditu nahi zuen .
‎Gure herri kulturan batik bat, haurrekin Euskal> Erriaren> Yakintzako> abesti eta ipuinak erabilgarri dira. Gero etnografiaren aldetik datoak ekartzen dituzte eta hobe-ki egin nahi badugu , badugu zer egina aldaera biltzen ezen uste baitut herri kultura-ren laurdena ere ez dugula bildu. Kantuekin talde bilketak abiatu dira Antton Valverderekin Hegoaldean eta egin ziren Zuberoan Martzel Bedaxagarrren taldeare-kin, zoritxarrez Mauleko Ondarearen> Etxean> argitaragabe daudenak.
‎Azkuek ez zituen Sabino Aranaren terminatxoak erabili nahi izan: euskararen muinetik atera nahi zituen hitz berriak. Noski denbora asko galdu dugu garbizaleke-ria eta mordoilokeriaren gatazkan.
‎Nola nahi etnografia egitean ez genituzke gure sinesteak, ustekizunak, hizkun-tzaz iritziak, estetikak kontutan hartu behar, ahalaz eta etnologia egitean guttiago. Hori da zailena, gure garaiko jendeak gara.
‎berrelkarketaren kasuan euskal morfologiak eskura dituen elkarketa bi (§1.1) eta sintaxi-hedapenaren kasuan izen baten sintaxi-hedapena eta haren gaineko elkarketa bat (§1.2). Gure lan honetan agerian jarri nahi dugu tandem-elkarteak bakarrak direla euskal morfologian: gainontzeko hirukoteak ez bezala, morfologi prozesu bakar batek sortzen ditu (§1.3).
‎2 Ez genituen hemen idaztarauak finkatu nahi eta zilegi iritzi diogu adibide guztiak zeharkako marraz itxuratzeari.
‎Atal honetan nabarmendu egin nahi dugu deskribaturik dauden gainontzeko hiru hitzeko elkarteekin dauden funtsezko aldea.
‎Tokizenetan ematen diren osagai bereziez beste artikulu batean ekarritakoei (Ikus Iker> art. c.) beste batzuk, kasuan kasu, aldaki fonetikoak-eta euskara aspal-dian itzalia dagoen eskualdean jazotako adulterazio, urradura eta bestelakoak kotuan hartuta-erantsi nahi genituzke . Goiko zerrendari, laburpen gisa, lehen ez emaniko tokizenen elementu lexikalak erantsi nahi genizkioke.
‎Tokizenetan ematen diren osagai bereziez beste artikulu batean ekarritakoei (Ikus Iker> art. c.) beste batzuk, kasuan kasu, aldaki fonetikoak-eta euskara aspal-dian itzalia dagoen eskualdean jazotako adulterazio, urradura eta bestelakoak kotuan hartuta-erantsi nahi genituzke. Goiko zerrendari, laburpen gisa, lehen ez emaniko tokizenen elementu lexikalak erantsi nahi genizkioke . Esan bezala, osagai anitz men-deen poderioan desitxuratzen etorri da, eta hortik zenbat aldakitako formula okerrak eta fonetismoak.
‎Izendegi hauen bitartez euskarak egun pairatzen dituen mugak erlatiboak direla garbi utzi nahi dugu , ezen bere presentzia Araba baino askoz beheragoko lurretan bai-tesia geratzen da, eta Errioxan euskal tokizenen kopurua Ezkaraien-Haro edo Santo Domingo de la Calzada aldeko lautadetan baino-sarriagoa da. Euskararen mapek, bada, beti hegoaldera-Burgosko mugetara ere-luzatzen ikasi behar lukete nabarme-nago bertako euskal toponimioen lekukotza present edukiz.
‎Adibidez, Jaume Martí-k (2001) nabarmendu duenez, xede horien artean maiz egoten dira adituaren irudiaren indartzea, taldearen mugak zaintzea e.a. Esate baterako, eta adibide hau Larrinagari (2001) zor diogu, futbol talde bateko jokalari batek izan duen lesioa azaltzeko sendagileak prentsaurrekoa eman eta, afectación sinobial del ligamento cruzado posterior? edo nahi bada –atzeko lotailu gurutzatuaren erasan sinobiala, izan duela esaten duenean, sortzen duen enuntziatuaren xede nagusia edo bederen xede bakarra ez da ikusleei jokalariak, belauneko bihurdura?
‎8 Ondoko adibide eta gogoeta gehienak aurreko lan batetik hartu ditugu (Zabala, 2000) eta nahi duen irakurleak lan horretara jo dezake azalpen xeheagoak lortzeko.
‎* Lan hau aurrera eramateko UPV 033.310-HB194/ 98 eta DGICYTeko BFF2000 -1307-CO3 -01 ikerkuntza-egitasmoen diru-laguntzaz baliatu gara. Eskerrak eman nahi dizkiegu egin dizkiguten iruzkin interesgarriengatik Juan Carlos Odriozolari, Elixabete Pérez Gazteluri, Asier Larrinagari eta Edurne Etxebarriari. Esan gabe doa txarto esanen erantzule bakarrak gu garela.
‎Aldaera geografikoen berri emateko orduan, hedapen geografikoari eta hizkuntza osoaren baliabideen artean aldaera horrek egiten duen hautapenari begiratzen diogu, baina aldaera funtzionalen ezaugarriak finkatu nahi ditugunean , ezinbestekoa dugu erabilera-esparruak eta komunikazio-egoerak kontuan hartzea: solaskideen ezaugarriak eta inplikazioa, euskarria (mintzatua, idatzia, elektronikoa?), komunikazioaren xedea (informatzea, eragitea?) e.a.
‎Erabilera-esparru bakarrean, hainbat komunikazio-egoera egon daitezke edo nahi bada , testuen ekoizpen-baldintzak askotarikoak izan daitezke4 Hortaz, testu eta
‎Lizardiren hitzak, Mitxelenak. Lengua común y dialectos vascos? lanean bezala, neure eginez, azal orizta, muin betirakoa?, zuztar tradizionaletatik sortutako enbor berria nahi dugunok ez dugu nolanahiko euskararik gura.
‎Definizioa: ahal denik eta zehatzen, hitzak zer adierazi nahi duen .
‎0.> Euskaltzaindia eta Patxi Goenagari nire eskerrik bizienak eman nahi dizkiet Euskaltzaindiaren nazioarteko XV. biltzarrera etortzeko egin didaten gonbiteagatik. Euskal Herrian bizi ez banaiz ere, Valentzian baizik, eta kultura hispaniarra aztertze-az arduratzen naizenez gero, nire ikerketei eta neure pertsonari batez ere dagokionez hemengoa sentitzen naiz.
‎Hala eta guztiz ere, esan dezagun azken urteotan egin diren azterketek Euskal Herrian biztanlego autoktonorik bazegoela agertzen dutela. Baina azterketei dagokie-nez egin den lanaz gain, ikerketa honei dagokien beste alde batzuk ere azpimarratu nahi ditut . Alde batetik, euskarak latinetik jaso duen materiala oraindik gehienez kro-nologikoki sailkatu gabe dago, eta horretarako ahalegina egitea behar dugu ikerketa zientifikoagoa lortu nahi bada:
‎Baina azterketei dagokie-nez egin den lanaz gain, ikerketa honei dagokien beste alde batzuk ere azpimarratu nahi ditut. Alde batetik, euskarak latinetik jaso duen materiala oraindik gehienez kro-nologikoki sailkatu gabe dago, eta horretarako ahalegina egitea behar dugu ikerketa zientifikoagoa lortu nahi bada : Segura eta Etxeberriak katalogatzen egin duten lanaz gain, sailkapen kronologikoa behar dugu.
‎Falta zaiguna da, nire ustez, garai hartako batasuna azaltzea erromantzeen aldetik edo, nahi baduzue , latin arrunt edo, hobeto esan, berankorraren aldetik. Hona hemen idatzi nuena 1998an:
‎Bestalde, gogoan eduki behar dugu euskara hizkuntza bat bezala ailegatu dela gaur arte; erda-ra, edo erromantzea, ordea, hizkuntza bat baino gehiago bezala: euskara harreman estuetan izan da erromantze desberdinekin, eta horrek, nahi eta ez, eragin desberdina inprimatu zuen euskararen mamian: hizketa mailan erabat desberdina; idatzi mailan, aldiz, latina batasun presioa izanik.
‎8.> Nafar erromantzea. Eta honeraino iritsi nahi nuen . Badira euskaraz hitz ugari gaskoitik edo nafar erromantzetik heldu zaigunak:
‎Arrazoiz beterik esaten du Txomin Peillenek (1998) eus-karan latinistek edo latina aztertzen dutenek latina besterik ez dutela ikusten, erro-manistek erromantzea, eta abar. Hori egia izanik, esan dezagun beste batzuk euskara-ren historian gertatu den guztia diglosiaren bitartez esplikatu nahi dutela . Baina bakoitzari berea eman behar zaio, hori da koskarik zail edo neketsuena eta hemen iza-ten da maiz, nire ustez, Filologiaren aldetik oztoporik handiena.
‎ikasten hasi dira. Eta hori dela-eta, Euskal Herriko herri askotan, ea zer opari nahi duten euren zorionetarako> galdetzen hasiak dira gurasoak seme-alabei, edota ea eskolan pelotan> jolasten> ote duten galdetzen ere hasiak dira. Gurasoek, jakina, urtebetetzea>/ > eguna> eta pelotan> jokatu> esan ohi dute euren bizi guztian, baina euren bizi guztikoa, euskalgaiztoa?
‎euskaldun guzti-guztiek onartu behar dutela Euskaltzaindiak aurkeztu duen Euskara Batua. Eta bereziki nabarmendu nahi dut azken kontu hau, euskara estandarizatu eta normalduko bada oinarri-oinarrizkoa delako euskaldun guztiek Euskara Batua onartzea.
‎Laburbilduaz, gauza bat dakar egoera honek agerira: euskararen osasuna ez dela nahi genukeen bezain ona. Egia da euskararen osagai bat, Euskara Batua, asko indar-tu dela, baina hizkera> bat> besterik ez da Euskara Batua, eta euskarak osasuna izango badu, bere osagai guztiak, bere hizkera> guztiak> indartu behar dira.
‎Gaur egungo gazte askok euskaraz, eta oso euskara onean, gainera? egin ohi ditu eskolako zereginak, baina erosoago eta lasaiago ari dira erdaraz lagunarteko giroan, adar soinuan dihardutenean, edo barreneko sentimenak adierazi nahi dituztenean .
‎Baina, corpusa osatzen hasi aurretik hainbat galdera izan behar dira kontuan: nolako corpusa nahi dugu –zer islatu nahi dugu?
‎nolako corpusa nahi dugu? zer islatu nahi dugu –zertarako, zein informazio eskaini behar du?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
nahi 786 (5,17)
nahi zuen 265 (1,74)
nahi du 205 (1,35)
nahi dugu 96 (0,63)
nahi zuten 95 (0,63)
nahi duen 91 (0,60)
nahi dut 85 (0,56)
nahi bada 72 (0,47)
nahi nuke 53 (0,35)
nahi zituen 53 (0,35)
nahi dute 49 (0,32)
nahi dugun 48 (0,32)
nahi duena 45 (0,30)
nahi duenak 43 (0,28)
Nahi 41 (0,27)
nahi da 40 (0,26)
nahi den 40 (0,26)
nahi zuela 34 (0,22)
nahi duela 33 (0,22)
nahi duten 33 (0,22)
nahi ditut 32 (0,21)
nahi genuke 32 (0,21)
nahi luke 31 (0,20)
nahi badugu 29 (0,19)
nahi zutela 29 (0,19)
nahi genuen 28 (0,18)
nahi badu 27 (0,18)
nahi denean 27 (0,18)
nahi ditu 27 (0,18)
nahi dena 24 (0,16)
nahi zion 23 (0,15)
nahi zen 22 (0,14)
nahi zuena 22 (0,14)
nahi duguna 20 (0,13)
nahi zituzten 20 (0,13)
nahi nuen 19 (0,13)
nahi dio 18 (0,12)
nahi duzu 18 (0,12)
nahi dituen 16 (0,11)
nahi duenean 15 (0,10)
nahi ditugu 14 (0,09)
nahi dugunean 12 (0,08)
nahi baitzuen 11 (0,07)
nahi zien 11 (0,07)
nahi zutelako 11 (0,07)
nahi zutena 11 (0,07)
nahi baduzu 10 (0,07)
nahi lukete 10 (0,07)
nahi baitu 9 (0,06)
nahi dion 9 (0,06)
nahi dituzte 9 (0,06)
nahi dugula 9 (0,06)
nahi lukeen 9 (0,06)
nahi zaio 9 (0,06)
nahi badira 8 (0,05)
nahi badute 8 (0,05)
nahi diren 8 (0,05)
nahi dituenak 8 (0,05)
nahi ditugun 8 (0,05)
nahi duenarentzat 8 (0,05)
nahi genukeen 8 (0,05)
nahi nituzke 8 (0,05)
nahi baduzue 7 (0,05)
nahi bazuten 7 (0,05)
nahi duelako 7 (0,05)
nahi duzue 7 (0,05)
nahi duzun 7 (0,05)
nahi genituzke 7 (0,05)
nahi lituzke 7 (0,05)
nahi zioten 7 (0,05)
Nahi dut 6 (0,04)
nahi badio 6 (0,04)
nahi bazuen 6 (0,04)
nahi die 6 (0,04)
nahi direnean 6 (0,04)
nahi ditugunean 6 (0,04)
nahi duenari 6 (0,04)
nahi dutela 6 (0,04)
nahi duzuen bezala 6 (0,04)
nahi duzuna 6 (0,04)
nahi lukeela 6 (0,04)
nahi zaion 6 (0,04)
nahi zitzaion 6 (0,04)
Nahi nuke 5 (0,03)
Nahi zenuke 5 (0,03)
nahi baitzuten 5 (0,03)
nahi balu 5 (0,03)
nahi bazituen 5 (0,03)
nahi diet 5 (0,03)
nahi dira 5 (0,03)
nahi dituela 5 (0,03)
nahi dituena 5 (0,03)
nahi dituzten 5 (0,03)
nahi duelarik 5 (0,03)
nahi dutenek 5 (0,03)
nahi zituela 5 (0,03)
nahi zuelako 5 (0,03)
nahi zuenak 5 (0,03)
NAHI 4 (0,03)
Nahi duzu 4 (0,03)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
nahi izan ez 68 (0,45)
nahi izan ere 36 (0,24)
nahi izan egin 35 (0,23)
nahi izan hori 30 (0,20)
nahi izan bera 19 (0,13)
nahi izan euskara 15 (0,10)
nahi izan jo 15 (0,10)
nahi izan euskaldun 14 (0,09)
nahi izan guzti 14 (0,09)
nahi izan mezu 14 (0,09)
nahi izan beste 13 (0,09)
nahi izan hemen 13 (0,09)
nahi izan zu 12 (0,08)
nahi izan bezain 11 (0,07)
nahi izan esan 11 (0,07)
nahi izan jakin 11 (0,07)
nahi izan lan 11 (0,07)
nahi izan behintzat 10 (0,07)
nahi izan bide 10 (0,07)
nahi izan gu 10 (0,07)
nahi izan adierazi 9 (0,06)
nahi izan herri 9 (0,06)
nahi izan irakurle 9 (0,06)
nahi izan ukan 9 (0,06)
nahi izan antzerki 8 (0,05)
nahi izan baldin 8 (0,05)
nahi izan euskal 8 (0,05)
nahi izan gerla 8 (0,05)
nahi izan guraso 8 (0,05)
nahi izan Azkue 7 (0,05)
nahi izan baina 7 (0,05)
nahi izan baino 7 (0,05)
nahi izan erabili 7 (0,05)
nahi izan ikusi 7 (0,05)
nahi izan modu 7 (0,05)
nahi izan ni 7 (0,05)
nahi izan Euskal Herria 6 (0,04)
nahi izan Euskaltzaindia 6 (0,04)
nahi izan hein 6 (0,04)
nahi izan idazle 6 (0,04)
nahi izan iruditu 6 (0,04)
nahi izan sinpleki 6 (0,04)
nahi izan zer 6 (0,04)
nahi izan akademia 5 (0,03)
nahi izan al 5 (0,03)
nahi izan artikulu 5 (0,03)
nahi izan azpimarratu 5 (0,03)
nahi izan bat 5 (0,03)
nahi izan berak 5 (0,03)
nahi izan egoera 5 (0,03)
nahi izan ezta 5 (0,03)
nahi izan gabe 5 (0,03)
nahi izan ikastola 5 (0,03)
nahi izan salatu 5 (0,03)
nahi izan tesi 5 (0,03)
nahi izan Nafarroa 4 (0,03)
nahi izan aditu 4 (0,03)
nahi izan atal 4 (0,03)
nahi izan ba 4 (0,03)
nahi izan bezala 4 (0,03)
nahi izan ekintza 4 (0,03)
nahi izan eman 4 (0,03)
nahi izan era 4 (0,03)
nahi izan erran 4 (0,03)
nahi izan eskola 4 (0,03)
nahi izan etorri 4 (0,03)
nahi izan ez izate 4 (0,03)
nahi izan ezan 4 (0,03)
nahi izan gai 4 (0,03)
nahi izan garai 4 (0,03)
nahi izan gauza 4 (0,03)
nahi izan gertatu 4 (0,03)
nahi izan gizarte 4 (0,03)
nahi izan helburu 4 (0,03)
nahi izan herritar 4 (0,03)
nahi izan ikasle 4 (0,03)
nahi izan ikastetxe 4 (0,03)
nahi izan izen 4 (0,03)
nahi izan lortu 4 (0,03)
nahi izan oro 4 (0,03)
nahi izan ote 4 (0,03)
nahi izan proiektu 4 (0,03)
Konbinazioak (3 lema)
nahi izan ez ukan 34 (0,22)
nahi izan jo ezan 15 (0,10)
nahi izan zu haur 7 (0,05)
nahi izan egin ezan 5 (0,03)
nahi izan ikusi ezan 5 (0,03)
nahi izan lan hau 5 (0,03)
nahi izan atal hau 4 (0,03)
nahi izan ez bada 4 (0,03)
nahi izan esan ezan 3 (0,02)
nahi izan eskola publiko 3 (0,02)
nahi izan artikulu hau 2 (0,01)
nahi izan baino gehiago 2 (0,01)
nahi izan baino maizago 2 (0,01)
nahi izan berak haur 2 (0,01)
nahi izan beste algara egin 2 (0,01)
nahi izan bezain azkar 2 (0,01)
nahi izan bide eraman 2 (0,01)
nahi izan bide zuzendu 2 (0,01)
nahi izan egin ohar 2 (0,01)
nahi izan ere besta 2 (0,01)
nahi izan erran ukan 2 (0,01)
nahi izan euskara ikasi 2 (0,01)
nahi izan ez egon 2 (0,01)
nahi izan ezta egon 2 (0,01)
nahi izan gerla hori 2 (0,01)
nahi izan guzti egin 2 (0,01)
nahi izan idazle hitz 2 (0,01)
nahi izan irakurle EGLU 2 (0,01)
nahi izan lan egin 2 (0,01)
nahi izan mezu bat 2 (0,01)
nahi izan Nafarroa errege 2 (0,01)
nahi izan proiektu bat 2 (0,01)
nahi izan zer ordu izan 2 (0,01)
nahi izan zu ez 2 (0,01)
nahi izan adierazi ari izan 1 (0,01)
nahi izan adierazi Baiona 1 (0,01)
nahi izan adierazi baizik 1 (0,01)
nahi izan aditu ezagun 1 (0,01)
nahi izan akademia prestigiotsu 1 (0,01)
nahi izan antzerki barneko 1 (0,01)
nahi izan antzerki eremu mugatu 1 (0,01)
nahi izan antzerki hau 1 (0,01)
nahi izan antzerki klasiko 1 (0,01)
nahi izan antzerki mugimendu 1 (0,01)
nahi izan artikulu eman 1 (0,01)
nahi izan artikulu idazketa 1 (0,01)
nahi izan Azkue arlo 1 (0,01)
nahi izan Azkue egunkari 1 (0,01)
nahi izan Azkue prestigio 1 (0,01)
nahi izan azpimarratu ere 1 (0,01)
nahi izan ba ote 1 (0,01)
nahi izan baina ezin izan 1 (0,01)
nahi izan baina haiek 1 (0,01)
nahi izan baina hainbat 1 (0,01)
nahi izan baina hizkuntza 1 (0,01)
nahi izan baina kontu 1 (0,01)
nahi izan baina zeharo 1 (0,01)
nahi izan baino asko 1 (0,01)
nahi izan baino askozaz 1 (0,01)
nahi izan baino lehenago 1 (0,01)
nahi izan bat egon 1 (0,01)
nahi izan bat etorri 1 (0,01)
nahi izan bat ukan 1 (0,01)
nahi izan bera ahots 1 (0,01)
nahi izan bera bizigune 1 (0,01)
nahi izan bera buru 1 (0,01)
nahi izan bera egon 1 (0,01)
nahi izan bera eskaintza 1 (0,01)
nahi izan bera esker 1 (0,01)
nahi izan bera etxe 1 (0,01)
nahi izan bera ez bezala 1 (0,01)
nahi izan bera ezinbizi 1 (0,01)
nahi izan bera ikusi 1 (0,01)
nahi izan bera ildo 1 (0,01)
nahi izan bera interes 1 (0,01)
nahi izan bera iritzi 1 (0,01)
nahi izan bera joan 1 (0,01)
nahi izan bera nolabaiteko 1 (0,01)
nahi izan bera partaidetza 1 (0,01)
nahi izan bera proposamen 1 (0,01)
nahi izan bera sinistu 1 (0,01)
nahi izan berak azterketa 1 (0,01)
nahi izan berak eskola 1 (0,01)
nahi izan berak seme 1 (0,01)
nahi izan beste aho 1 (0,01)
nahi izan beste askatasun 1 (0,01)
nahi izan beste auto 1 (0,01)
nahi izan beste autore 1 (0,01)
nahi izan beste ekimen 1 (0,01)
nahi izan beste espazio 1 (0,01)
nahi izan beste hizkuntza 1 (0,01)
nahi izan beste lan egin 1 (0,01)
nahi izan beste luzatu 1 (0,01)
nahi izan beste min 1 (0,01)
nahi izan beste transmisio-bide 1 (0,01)
nahi izan bezain aise 1 (0,01)
nahi izan bezain baikor 1 (0,01)
nahi izan bezain denbora luzean 1 (0,01)
nahi izan bezain euskaldun 1 (0,01)
nahi izan bezain ezberdin 1 (0,01)
nahi izan bezain handi 1 (0,01)
nahi izan bezain laster 1 (0,01)
nahi izan bezain on 1 (0,01)
nahi izan bezain ondo 1 (0,01)
nahi izan bezala aurpegi 1 (0,01)
nahi izan bide hori 1 (0,01)
nahi izan bide lerratu 1 (0,01)
nahi izan egin ahala 1 (0,01)
nahi izan egin ari izan 1 (0,01)
nahi izan egin behar 1 (0,01)
nahi izan egin behar izan 1 (0,01)
nahi izan egin egin 1 (0,01)
nahi izan egin ez 1 (0,01)
nahi izan egin gelditu 1 (0,01)
nahi izan egin justizia 1 (0,01)
nahi izan egin legartza 1 (0,01)
nahi izan egin utzi 1 (0,01)
nahi izan egoera aldatu 1 (0,01)
nahi izan egoera deskribatu 1 (0,01)
nahi izan egoera soziopolitiko 1 (0,01)
nahi izan egoera unibertsitate 1 (0,01)
nahi izan ekintza asko 1 (0,01)
nahi izan eman hemen 1 (0,01)
nahi izan eman laguntza 1 (0,01)
nahi izan era egoki 1 (0,01)
nahi izan era ibili 1 (0,01)
nahi izan erabili aukera izan 1 (0,01)
nahi izan erabili den 1 (0,01)
nahi izan ere adberbio 1 (0,01)
nahi izan ere aukera 1 (0,01)
nahi izan ere aurkitu 1 (0,01)
nahi izan ere balio izan 1 (0,01)
nahi izan ere ikusi 1 (0,01)
nahi izan ere jakin 1 (0,01)
nahi izan ere maiz 1 (0,01)
nahi izan ere Nagore 1 (0,01)
nahi izan eskola bat 1 (0,01)
nahi izan euskal bibliografia 1 (0,01)
nahi izan euskal gizarte 1 (0,01)
nahi izan euskal identitate 1 (0,01)
nahi izan euskal irakurle 1 (0,01)
nahi izan euskal liburu 1 (0,01)
nahi izan euskal nazionalista 1 (0,01)
nahi izan euskal ordain 1 (0,01)
nahi izan euskal paisaia natural 1 (0,01)
nahi izan Euskal Herria aplikatu 1 (0,01)
nahi izan Euskal Herria aro 1 (0,01)
nahi izan Euskal Herria integratu 1 (0,01)
nahi izan Euskal Herria maila 1 (0,01)
nahi izan euskaldun bakoitz 1 (0,01)
nahi izan euskaldun burgesia 1 (0,01)
nahi izan euskaldun obeditu 1 (0,01)
nahi izan euskaldun oro 1 (0,01)
nahi izan euskaldun zein 1 (0,01)
nahi izan Euskaltzaindia hala nola 1 (0,01)
nahi izan Euskaltzaindia nazioarteko 1 (0,01)
nahi izan Euskaltzaindia parte hartu 1 (0,01)
nahi izan euskara astekari 1 (0,01)
nahi izan euskara azken 1 (0,01)
nahi izan euskara egutegi 1 (0,01)
nahi izan euskara eskola 1 (0,01)
nahi izan euskara esparru 1 (0,01)
nahi izan euskara lan egin 1 (0,01)
nahi izan euskara ordura arteko 1 (0,01)
nahi izan ez arren 1 (0,01)
nahi izan ez den 1 (0,01)
nahi izan ez ikusi 1 (0,01)
nahi izan ez momentu 1 (0,01)
nahi izan ez soilik 1 (0,01)
nahi izan ez izate baizik 1 (0,01)
nahi izan ez izate lehenago izan 1 (0,01)
nahi izan gabe aitortu 1 (0,01)
nahi izan gabe bera 1 (0,01)
nahi izan gabe egon 1 (0,01)
nahi izan gabe ere 1 (0,01)
nahi izan gai elkarrizketa 1 (0,01)
nahi izan garai deskribapen 1 (0,01)
nahi izan garai hori 1 (0,01)
nahi izan gauza bat 1 (0,01)
nahi izan gauza guzi 1 (0,01)
nahi izan gauza hala 1 (0,01)
nahi izan gauza hauek 1 (0,01)
nahi izan gerla anitz 1 (0,01)
nahi izan gerla bilakaera 1 (0,01)
nahi izan gerla bururatu 1 (0,01)
nahi izan gerla irabazi 1 (0,01)
nahi izan gerla nondik nora 1 (0,01)
nahi izan gizarte eredu 1 (0,01)
nahi izan gizarte ezin izan 1 (0,01)
nahi izan gizarte jarrera 1 (0,01)
nahi izan gu aita 1 (0,01)
nahi izan gu euskara 1 (0,01)
nahi izan gu gogoeta 1 (0,01)
nahi izan gu ikasle 1 (0,01)
nahi izan gu literatura 1 (0,01)
nahi izan gu seme-alaba 1 (0,01)
nahi izan gu ugazaba 1 (0,01)
nahi izan gu zain 1 (0,01)
nahi izan gu zerbait izan 1 (0,01)
nahi izan guraso aukera 1 (0,01)
nahi izan guraso egin 1 (0,01)
nahi izan guraso harta 1 (0,01)
nahi izan guraso ukan 1 (0,01)
nahi izan guzti apropos 1 (0,01)
nahi izan guzti aski 1 (0,01)
nahi izan guzti esan 1 (0,01)
nahi izan guzti idatzi 1 (0,01)
nahi izan guzti ireki 1 (0,01)
nahi izan guzti jan 1 (0,01)
nahi izan helburu eraginkor 1 (0,01)
nahi izan hemen egon 1 (0,01)
nahi izan hemen ere 1 (0,01)
nahi izan hemen proposatu 1 (0,01)
nahi izan herri bera 1 (0,01)
nahi izan herri edertasun 1 (0,01)
nahi izan herri izpiritu 1 (0,01)
nahi izan herri neska 1 (0,01)
nahi izan herritar animatu 1 (0,01)
nahi izan herritar ez 1 (0,01)
nahi izan herritar hori 1 (0,01)
nahi izan hori ageri izan 1 (0,01)
nahi izan hori argitara ekarri 1 (0,01)
nahi izan hori azaldu 1 (0,01)
nahi izan hori azpi 1 (0,01)
nahi izan hori baizik 1 (0,01)
nahi izan hori bakarrik 1 (0,01)
nahi izan hori bera 1 (0,01)
nahi izan hori bertso 1 (0,01)
nahi izan hori egin 1 (0,01)
nahi izan hori egotzi 1 (0,01)
nahi izan hori erakutsi 1 (0,01)
nahi izan hori erantzule 1 (0,01)
nahi izan hori ere 1 (0,01)
nahi izan hori gertu 1 (0,01)
nahi izan hori gogor 1 (0,01)
nahi izan hori ikusi 1 (0,01)
nahi izan hori interpretatu 1 (0,01)
nahi izan hori jabetu 1 (0,01)
nahi izan hori leku 1 (0,01)
nahi izan hori maila 1 (0,01)
nahi izan hori parte hartu 1 (0,01)
nahi izan hori zenbaterainoko 1 (0,01)
nahi izan idazle bizi 1 (0,01)
nahi izan idazle horiek 1 (0,01)
nahi izan ikastetxe dirulaguntza 1 (0,01)
nahi izan ikastetxe guzti 1 (0,01)
nahi izan ikastetxe hori 1 (0,01)
nahi izan ikastola handi 1 (0,01)
nahi izan ikastola mugimendu 1 (0,01)
nahi izan ikusi mauletar 1 (0,01)
nahi izan irakurle ez 1 (0,01)
nahi izan irakurle konpartitu 1 (0,01)
nahi izan irakurle lan 1 (0,01)
nahi izan iruditu honelako 1 (0,01)
nahi izan izen eman 1 (0,01)
nahi izan izen horiek 1 (0,01)
nahi izan jakin ezan 1 (0,01)
nahi izan jakin jakin 1 (0,01)
nahi izan jakin Jesu Kristo 1 (0,01)
nahi izan jakin nola 1 (0,01)
nahi izan lan hori 1 (0,01)
nahi izan lan idazle 1 (0,01)
nahi izan lan osatu 1 (0,01)
nahi izan lan tresna 1 (0,01)
nahi izan lortu arazo 1 (0,01)
nahi izan mezu egokitu 1 (0,01)
nahi izan mezu ez 1 (0,01)
nahi izan mezu jabetu 1 (0,01)
nahi izan mezu nagusi 1 (0,01)
nahi izan mezu plegatu 1 (0,01)
nahi izan mezu ulertu 1 (0,01)
nahi izan modu eman 1 (0,01)
nahi izan modu erabili 1 (0,01)
nahi izan modu idatzi 1 (0,01)
nahi izan ni ere 1 (0,01)
nahi izan ni esan 1 (0,01)
nahi izan ni futbol 1 (0,01)
nahi izan ni partida 1 (0,01)
nahi izan ni pentsaera 1 (0,01)
nahi izan ni salbamendu 1 (0,01)
nahi izan oro argitu 1 (0,01)
nahi izan oro baldintza 1 (0,01)
nahi izan oro baliagarri 1 (0,01)
nahi izan oro hasi 1 (0,01)
nahi izan proiektu berri 1 (0,01)
nahi izan salatu ukan 1 (0,01)
nahi izan tesi aditzera eman 1 (0,01)
nahi izan tesi antolatu 1 (0,01)
nahi izan tesi gogora ekarri 1 (0,01)
nahi izan ukan bera 1 (0,01)
nahi izan ukan hartu 1 (0,01)
nahi izan zer ageri izan 1 (0,01)
nahi izan zer gertatu 1 (0,01)
nahi izan zer oinaze 1 (0,01)
nahi izan zer ote 1 (0,01)
nahi izan zu baizik 1 (0,01)
nahi izan zu ere 1 (0,01)
nahi izan zu moltsa 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia