Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 92

2000
‎Honen guztiaren jakinaren gainean jarri nahi zituen irakurleak, zeren" desberdiñak gera zenbait gauzetan euskaldunok: siñestun eta siñesgabe, zuri, beltz eta gorriak, ezkertiar eta eskubitar, aurrerakoi eta atzerakoi, baserritar eta kaletar, jakitun eta ezjakin, zahar eta gazte, mugaz emengo eta mugaz andikako" baina" ba-gera zerbaitetan bat.
‎Izan ere, egileak harridura eragingo duten anakronia eta atopia horien bidez beti erne eduki nahi baitu irakurlea bere ipuinetako errealitatea ez dela" historikoa" ohartarazteko. Horregatik kontakizun arturikoetako pertsonaiak(" Amorante ausarta in Ifar aldeko orduak") Durangon kokatzen dira:
2001
‎Joera ezberdinetako 22 pertsonen iritzi artikuluak agertuko dira hilean, bakoitzaren bat eguneko. «Courrier des lecteurs» delakorik ez dago ere, eta aukera hori eman nahi diete irakurleei. Enpresa honen talde editoriala «Baigura Communication» da: «Ez dugu editorialik eginen ordea.
‎Hain da boteretsua narratzaile hau irakurketa bat ezezik kritika mota bat ere aurreikusten duela nobela honetan. Bere baliabide teknikoez jakitun delarik, ez du inondik ere nahi irakurlea (eta kritikoa irakurlea den neurrian) errepikapen horien kasuistikan gera dadin: " 89 aldiz azaltzen dira zapatak Hamaika pauso-n, aipatuko ez den filologoaren esanetan.
2002
‎Historiarekiko jakinmin bizia al da azken urteotako modaren arrazoia? Ala, besterik gabe, iraganeko kokaleku exotikoetako kulebroiak nahi ditu irakurleak. Ez historia eta ez literatura, ez dira izan berez diru iturri oparoegiak, baina biak uztarturik negozio biribila osatu dute azken urteotan.
2003
‎Democratie por le Pays Basque» da. Argazkiekin eta parte hartzaileen kontakizunekin, ekintza bakoitzean «Demo»ek bizi izan dutena helarazi nahi diete irakurleari, beraien aldarrikapenak eta argudioak, ekintza bakoitzaren prestaketa, gauzapena, tentsio uneak, atxiloketak eta beste batzuk. «Demo»en filosofia nolakoa den ezagutzeko aukera ona ematen du euskaraz eta frantsesez idatzia dagoen liburu honek.
‎Bidaia honek, beraz, ez gaitu hain urrunera ere eramaten, eta gaur egungo gazte askori zeharo arrotza egiten bazaie ere mundu hori, ez zaie, ez, hain ezezaguna egingo beren gurasoei edo, gutxienez, aitona-amonei. Â" Bekatu" kontzeptua beren hiztegi, pentsamolde eta kontzientzietatik zeharo desterratu duten belaunaldi berriek nekez irudika dezakete nolakoa zen nozio horrek goitik behera bizkarrezurtutako jendearen bizimodua. Horregatik," arima" edota" heriotza" ri buruzko diskurtso publikoak ia desagertu diren garai honetan, bidaia honekin horietaz pentsatzea herritar guztien eguneroko eginkizuna zen sasoietan murgildu nahi nituzke irakurleak.
2004
‎Nola begiratzen zaio euskaltzaleen esparrutik askotariko izaera duen mundu ñabarra bere baitara erakarri nahi omen duen fenomeno honi? Hasteko, Paulo Agirrebaltzategik auzi honen inguruan egindako iruzkin bat aurkeztu nahi nioke irakurleari, aipu horretan ageri den xehetasun bat dela kausa. Oraingo hau, bigarren globalizazio-alditzat jotzen du euskaltzale suharrak, eta ez da ez oharpen kamutsa gogoeta-bidean abiatzeko:
2005
‎1 Lehenengoan, nik espainiar eta frantziar Euskal Herrian egindako egonaldian zehar idatzitako oharrak eman nahi ditut ezagutzera eta, horien bitartez, herritxo honi eta bere biztanleei buruzko irudi argi bat eskaini nahi nioke irakurleari. Irudi edo kontzeptu hau, batetik, erabat beharrezkoa da hizkuntzaren baitan gauza asko zuzen ulertzeko, bertan nazioaren ohiturak eta herriaren kokagunea naturalki lotuta, elkarri lotuta, aurkitzen baititugu.
2006
‎Zori oneko beste bi film ere ekarri nahi ditut irakurlearen gogora: Los lunes al sol (Fernando Leon de Aranoa) eta Le goût des autres (Agnès Jaoui).
2007
‎Congostok dio euskarazko liburuen eskaera badagoela, baina txikia: «ONCEn, euskaraz irakurri nahi dutenen irakurle kopurua murritza da. Beharbada eskaintza handitzen bada eskaria ere handituko da.
‎Erakunde juridiko batzuen inguruko indarreko arauketan desfase batzuk ere aurkituko ditu, legea etengabe aldatzen ari da eta: horregatik ere barkamena eskatu nahi diot irakurleari. Carl Schmittek gure garaian «legeria motorizatua» zegoela esaten zuen, eta beraz, saihestezina da testuaren atal batzuk ia-ia berehala zaharkituta geratzea.
‎Gogokoen dituzten liburuak gorde eta mundu guztiaren eskura jarri nahi dituzten irakurleek egindako eskulangintza-eta komunitate-lana da.
2008
‎Hala, 2007an ireki berri duten museoan bildu dute boilurarren inguruko jakintza guztia. Lehenago, nekez ahaztuko dugun txango ederra egitera gonbidatu nahi dugu irakurlea, non eta boilurraren eremuan bertan.Nafarroako hego mendebaldeko eskualdea da Lizarrako merindadea, Urbasa eta Andia mendilerroen muga naturaletik hasi eta Ebro ibaiak bustitzen dituen lur emankorretara doana. Ertz guztietatik dario historia eskualdeari, ez baitu alferrik zeharkatu mendeetan Done Jakue bideak.
‎Aditu horien ustez halako idazleek errekonozimendu apur bat eskertuko lukete, gehixeago saltzea ere bai, baina beren helburua komertzialtasunaren zentroan kokatzerik ez lukete onartuko. Gehixeago saltzeko, ordea, irakurle4 Zentrotik periferiarako edo periferiatik zentrorako mugimenduak. ak gai izan behar du bere irizpideen arabera aukeratzeko, eta zenbait adituren ustez, kalitatezko lanak irakurri nahi dituen irakurlea sarritan ez da ausartzen" aukeratuen" talde txikitik ateratzen:
‎Salbuespen horren lekuko, Karmele Aierbe, Iñaxio Agirre eta Mikel Galarzaren ahots kritikoa helarazi nahi nioke irakurleari. Gisa honetan mintzo da hirukotea:
‎Arangurenekin izandako solasaldia aipatu dut arestian; orain, berriz, haren iritzia jakinarazi nahi nioke irakurleari gai honen jira-biran. –Zorioneko euskaldunak?:
‎8 Ondoko adibide eta gogoeta gehienak aurreko lan batetik hartu ditugu (Zabala, 2000) eta nahi duen irakurleak lan horretara jo dezake azalpen xeheagoak lortzeko.
2009
‎Piluletatik ihesi, emakumeensexu-arazoez beste ikuspuntu bat duen talde batek dihardu, hain zuzen, sexuheziketaren bidea eta emakumeen espezifikotasuna azpimarratzen dituena (ikusiKaschak eta Tiefer, 2001). Ikuspegi tradizionaletik urruntzen den beste proposamen hau helarazi nahi diegu irakurleei orri hauetan.
‎Gehienetan narratzaile ospe onak poesiaren ekoizpena ezagutzera ematen du, egilearen baitan sakondu nahi duen irakurle saiatuarentzat. Carverren kasua horixe izan zitekeen.
‎Calvinok berak kontatzen du hasieran gauza neorrealistak idazten zituela, jendeari gertatzen zitzaizkion kontuak paperean jaso nahian. Baina gaizki ateratzen zitzaizkion narrazioak, zerbait barregarria idatzi nahi zuenean irakurleak patetikotzat hartzen zuen, eta zerbait tragikoa idazten zuenean, hura irrigarri egiten zitzaion irakurleari.
‎Lasterka eta katastrofera doan mundu honetan behar da beste modu batera pentsatu, beste modu batera ibili. Horregatik, bidaia horien kronika poetikoen bitartez egungo arazo eta gertaerez solastatu nahi du irakurleekin. Eta eginiko lana baliagarria dela deritzo, zenbait irakurle hurbildu baitzaizkio bide horri jarraiki.
‎Baina poesia baino ezin duela idatzi defendatzen du Arkotxak; oraingoz behintzat ez du egungo munduaz hitz egiteko beste modurik. Isiltasunaz inguraturiko gune lakoniko bat eskaini nahi diot irakurleari.
‎Esaterako, atzotik atal berria dauka Altsasuko Udal Liburutegiaren www.bibliotecaspublicas.es/altsasu web orriak, haur eta gazteei zuzendutako atala. Atal honen bidez liburuenganako maitasuna sustatu nahi dute irakurle txikienengan. 0 eta 16 urte artekoei zuzenduta dago bereziki, baita adin horretako seme-alabak dituzten gurasoei eta hezitzaileei ere.
‎Estiloarekin harritu nahi zuen irakurlea SPrako tranbia-n, eta estilo horri eutsi zion Van' t Hoffen ilea-n eta Vredaman-en. Oraingoan egiturarekin harritu nahi du.
‎Otto Pette idazten ari nintzela, baronetak erabakitzen duenean Grazibel landetxe batera bidaltzea neskatxa izurritea jota dagoelako, Fiammetta deitu nion babeslekuari. Landetxearen izen soila aipatuta, Florentzia jo zuen beste izurrite haren oihartzunak ekarri nahi nizkion irakurle abisatuari, eta, batez ere, Decameroneko neska-mutil haien ipuin batzuen inguruko giro gozo atsegina ekarri nahi nion gogora. Pentsatzekoa da Otto Pettek ere giro hura zuela buruan iloba Fiammettara bidaltzeko erabakia hartu zuenean (Nik, zorionez, ez dakit Otto Pettek dakien guztia).
‎Beraz, jakinaren gainean jarri nahi dugu irakurlea, eta garbi utzi, ez dela inondik ere paper hauen helburua, ez behintzat nagusia, kantagintzak nazio-nortasunean izan duen ekarpenaren zenbaterainokoari buruzko epai behin betikorik ematea. Guretzat nahikoa izango da bere garaian nagusi izan ziren interpretaziotara hurbiltzea, baina garbi utziz horrek ez dituela, noski, proposatutako beste batzuk baliogabetzen.
2010
‎Eracusaldia, Itzaldia edo Platica eta Bederatziurrena; horiek izendatzeko Eracus, > Plat> eta Bed> laburdurak baliatzen ditugu, hurrenez hurren. Modu horretan saihestu nahi da irakurleak ez bereiztea noiz den obra osoa erreferentzia, eta noiz obraren baitan dagoen sermoi-moldea.
‎Litekeena da, bere izaera hori dela-eta, hemen eskainiko den zenbait datu estatistika ofizial eta zehatz osoekin bat ez etortzea. Hala gertatuko balitz, barkamena eskatzeaz gainera datu ofizialetara bideratu nahi genuke irakurlea.
‎Mendia Mahomrengana ez badoa… Bidenabar, ospakizunaren izena ere aldatu, gaurkotu liteke. Guk proposatzen duguna, North Face Eguna.Hitz berri bat piztutzera goaz, Euskal Herriko zeru lexikoanPartikulen azeleragailu erraldoiaren bitartez unibertsoaren sorrera, big-bang-a eskala txikiagoan errepikatzen ari diren honetan, antzeko fenomeno baten lekuko izatera gonbidatu nahi dugu irakurlea. Zehazki, hitz baten jaiotzara.
‎Hannaren bitartez, Aingeruaren mezuak irakurlea gomitatzen du eguneroko bizitzan gertatzen zaizkion arazo eta arranguren barnaki ikertzera, ez bakarrik gogoetatuz baina bere sena* baliatuz ere. Aingeruak lotura sendo eta egonkorra sortu nahi du irakurlearekin.
‎Irakurlea ohartuko da gauza bera adierazteko Aingeruak anitz metafora erabiltzen dituela. Nahi du irakurleak berak, bere izpiritua eta bere sena zabalduz, bere betebeharraren funtsa eta Haren solasaldien erran-nahia kausi ditzan. Hannak behin baino gehiagotan hitz zuzena ezin atzemanez, neologismoak erabiltzen ditu edo mutu egoten da.
2011
‎ZIO bildumak egungo ezagutza zientifikoa plazaratzen duten askotariko saiakera eder eta irakurgarriak eskaintzen ditu euskaraturik.(...) Goi-mailako dibulgazio-liburuek osatzen dute ZIO. Atseginak dira irakurtzeko; arrakasta eta miresmena berenganatu dute beste hizkuntzetako irakurleen artean, eta aditua ez den baina egungo ezagutza zientifikoaren berri jakin nahi duen irakurleari zuzenduta daude. Bi zuzendari ditu bildumak, Euskal Herriko Unibertsitateko Euskara Zerbitzukoak biak:
‎Zenbat literatura-lan argitaratzen diren kontuan hartuta, oso-oso gutxi egokitzen diren zinemarako, eta, beraz, ez litzaidake batere zentzuzkoa irudiko filmak ekoitziz handitu nahi izatea irakurle kopurua.
‎Izan ere, zuri zuzenduak eta zuri eskainiak izan arren, bertze bat da orri hauen helburua, nire arima biluzi eta zure aldeko sentimendua erakutsi nahi bainioke irakurleari, mundu osoari?, munduak zure berri izan dezan.
‎delakoko [sic]. CHEMICAL ABSTRACTS? izeneko aldizkarian jasoko direlaren berri pozgarria adierazi nahi dizuegu irakurle guztioi.459
‎– Beti bazka bera nahi du irakurleak, izenak aldatzen doaz, baina beste guztia ez. Nor libratuko da gaur lehoietatik?
2012
‎Istorioak, berez, bazekarren kritika sozial fina, umorez bezainbat ironiaz jositako kritika, ezen nola ulertu bestela funtzionario saiatuaren figura, nola ulertu jendeak galtzen dituen esperantza edota logika, nola ulertu alferrik esaten diren hitzekin antolatzen duten birziklapen negozioa, nola ulertu, azken finean, Matteomiglia osoa, gure gizartearekin oposizioan ez bada? Eta, halere, kritika hori dena azpitik zihoan, lizentzia literario onargarria zen beste alde batera begiratu nahi zuen irakurlearentzat. Baina beltzez betetako patera bati ezin zaio izkin egin...
‎Duela lau urte hil zen, apiril amaieran. Cancer Moonetik hasi eta hariari tiraka hasteko gonbita egin nahi diot irakurleari.
‎Liburuak, nire ustez, bi hartzaile zuzen ditu. Alde batetik etxean aurretik esan bezala zerbait irakurri, jolastu, ikusi eta ikasi nahi duen irakurlea, dela haurra bakarrik edo heldu batekin batera eginiko irakur ekitaldian (dastatze ekintzan); bestetik haurrekin aritzen diren guraso eta, batik bat, irakasleak ditu lan honek hartzaile. Zenbakiekin jolasteko, aho-korapiloak botatzeko, igarkizunak asmatzeko, ipuin laburrak esateko, jolasteko, kantatzeko… aukera handiak eskaintzen baititu lan honek egunerokotasunean.
‎Hori ere zabalegia zaio hitzaurre honi. Hala, bete-betean ezinezkoa dela jakinik ere, testu hutseko Hamlet zehatzagora gonbidatu nahi luke irakurlea. Pertsonaiaren mitifikazioa, haren interpretazioak eta are ospea bera, ahantzirik ez bada, alde batera utzirik bederen apur batez.
‎Sorburu testuaren, transmisioaren eta harremanen postulatuen bidez, Sarrionandiak bere poema apokrifoen atzean jatorrizko testu bat badagoela sinetsarazi nahi dio irakurleari, eta sorburu-testu horren eta bere itzulpenaren artean transmisio edo harreman batzuk izan direla. Sorburu-testu hori, ordea, ez da inork inoiz idatzitako testu konkretu bat, idazleak, izkiriatzear dagoen testua hitzez hitz definitu orduko bere baitan sortu eta emendatuz joan den testu ilunago eta izkiriatu gabeko?
‎Kafka, Proust, Joyce... bezalako idazleak gai eta teknika aldetik berrikuntzak dakartzan literatura unibertsalaren adierazgarri edo zutabe nagusien erreferentzia izaki, Mitxelenak adierazi nahi digu irakurle-mota hau ez dela berrikuntzen zalea.
‎Berria ikergaia, berria ikerketari heltzeko modua. Berritasunen errenkadatik atera gabe, bukatzeko besterik ere nahi nuke irakurlearekin konpartitu: ez dut uste oso aspaldi gerta zitekeenik doktore-tesia emakume batek egin, beste batek zuzendu eta aho batez bikaina, cum laude?
2013
‎Lehen pertsonaren erabilerak irakurketa norabide desberdinetara bideratzen du: baliteke, narratzaileak berak ikusi eta gogoratzen duenaren lekuko zuzena bilakatu nahi izatea irakurlea, besterik gabe, gu eta istorioarekiko urruntasun maila txikitu nahian. Baina, zilegi izan daiteke ere, narratzailearen teknika honek istorioaren garapen prozesuan ustekabeko eragina izatea.
‎txokoetan oro har irakurle gehienak emakumeak izan arren, 65 euskal autoreetatik 20 dira emakumeak (lady boom-ik ez, beraz); itzulpenetan, berriz, aldea txikitzen da, 36tik 14 Alta, hemen aipaturikoak intuizio ziren datu baino lehenago, intuizio konpartitu, esanen nuke; beraz, eta datuak aski bistakoak diren arren?, generoen, nobedadeen, argitaletxeen, itzulpenen eta abarren desorekari begira, beharrezkoa iruditzen zait horren gaineko gogoeta: goiburuko 3 E horiek egonkortzen eta irizpide horiek betetzen dituen kanon bat elikatzen segitu nahi dugu irakurle txokoen bidez (ere). Noren mesedetan?
‎Euskal Herrian bizi da bi gai horien inguruko eztabaida, baina euskal gatazkaren arrastorik ez dago zure liburuan. Batetik, asko idatzi dut horri buruz, eta bestetik, denok nahi dugu irakurle bat irakurritakoa hausnarrean ibiliko duena. Gupidaren eta justiziaren gaia gaur egun Euskal Herrian da funtsezkoa, eta umeek denek nahi dute preso daudenak kartzelatik ateratzea.
‎Batzuetan zailagoa izaten da testu bat garbitzea eta sinpletasun hori ematea zenbait hitzekin malabarismoak egitea baino. Nik ideia bat daukat buruan eta hori eraman nahi dut irakurlearen burura. Hori lortzeko, bidean ahalik eta oztopo gutxien jartzen saiatzen naiz.
2014
‎Izan ere, gai horren berri jakin nahi duen edonork noraezean kontuan hartu beharreko lana argitaratu zuen Euskaltzaindiaren Euskera agerkarian, 2003ko 1 alean. Argitaratu berri zela, gogotsu irakurri nuen eta orain haren oihartzun txiki bat behinik behin helarazi nahi nioke irakurleari.
‎Hala, antzerako modus operandia zuten jobubiak zeudela eta berau modus vivendia bihurtu dutela konturatu nintzen. Alderdiko klientelismo eta ‘iturgintza’ existitzen dela eta horren inguruan hainbat dokumentazio dagoela helarazi nahi nion irakurleari, gero norberak bere irakurketa propioak egin ditzan.Badakizu diozunak mina sorrarazi dezakeela. Bai, noski. Nik icebergaren punta besterik ez dut ukitu liburuan, hau da, familia zehatz batzuen jarduerak.
2015
‎Etxeak eta eskolak euskararen sozializazioan duten harreman desberdinak baina konparagarriak aztertuko dira. Azken finean artikuluak, belaunez belauneko hizkuntzaren transmisioak hizkuntza normalizazioarako duen egundoko garrantziaz ohartarazi nahi du irakurlea. • Hitz-gakoak:
‎Aurrera begira ere jarriko gara, iradokitzeko, datuetan oinarriturik, gazteen hizkuntza jokaeraz zer espero daitekeen, haiek guraso bihurtutakoan. Artikuluak, finean, belaunez belauneko hizkuntzaren transmisioak hizkuntza normalizaziorako duen egundoko garrantziaz ohartarazi nahi du irakurlea.
‎Testuinguru horretan pertsonalak esan nahi du intimoa dela, idazlea gure begi aurrean biluztu izan balitz bezala, barne-barneko sentimenduei bide eginez. Inpresioa dut liburuaren azalak horixe iradoki nahi diola irakurleari, sentimenduz beteriko nobela duela esku artean. Eta bai, sentimenduez hitz egiten zaigu Intemperiesen, baina zein nobelatan, emakumezko batek edo gizonezko batek idatzita egon, ez da horrelakorik gertatzen?
‎Barrura sartzera gonbidatu nahi nuke irakurlea. Jakin-minak eraginda, hor den espiritual eta giza gunera sar dadila.
‎Hizkuntzaren alde higatuena dira, erredundanteena. Batek bere sinadura berezia utzi nahi du irakurlea harrituko duten adjektiboak ehizatuz; hobe legoke, ordea, mahaiaren ertzetik dabiltzan euliak harrapatzea, paperaren azpian zanpatzea; izenen atzean edo aurrean euli-odol orban bana uztea. Baina zibila ere adjektiboa da.
2016
‎Etengabe elikatzen du Cervantesek panpina errusiarren jolas hori. On Kixote-ren lehen liburuan, adibidez, bertan kontatzen diren guztiak Zide Hamete Benengeli izeneko historialari musulman batek bildutako gertakarien itzulpenak direla sinetsarazi nahi dio irakurleari. Benetan gertatutakoak direla irakurtzen dituen guztiak.
‎Tere Irastortzaren tesi nagusia zen euskal letren erreformak, maite nahi gaituzten irakurleen bila, abiatuko litzatekeena izan beharko lukeela.
‎Ni maite nahi gaituzten irakurleen bila dabilen literaturaren aldekoago naiz, aukeran.
‎Eta, bigarrenik, ez zait bereziki interesatzen euskal idazleak maite nahi gaituzten irakurleak topatzea: nik nahi dudana da irakurtzen gaituzten irakurleak, eta, ahal dela, nire lanak irakurriko dituztenak?; bost axola maite gaituzten ala ez.
‎Duela sei urte proposatu nion sail finko bat Noticias egunkariari, Nafarroa Behereko errealitatea Beste Aldekoei hurbildu nahiz edo. Izena Behertan zukeen, eta kronika praktikoen bidez info baliogarriak eman nahi nizkion irakurleari, agenda laburra barne. Me parece una propuesta interesante.
‎Zentzua argitu nahi nien irakurleei.
‎Halere, gaur egun gazteak biltzen dira Ibarrungo Inharrian urte berria ospatzeko, dantza eta kantuen bitartez. Ene aldetik, nahi nuke irakurle familieri eta kazeta hunen moldatzaile guzieri desiratu elizako paperetan irakurtu dutan esaldi hau: " Bozkario, Osagarri, Bake, Urte Berrikari".
2018
‎Demolinguistika eta hizkuntza gutxituaren erabilera ulertzeko eta aztertzeko eredu estatistikoa azaldu behar dugu. Nahi genuke irakurleari ereduaren muina, kontzeptuak eta garapen estatistikoa ahalik sotilenean erakustea, gogoeta eta hausnarketa luzeetan murgildu barik. Eredua ulertzeko ohar eta iruzkin beharrezkoak besterik ez ditugu egin nahi.
‎Horra hor zure bekatuak, Beñat. Eta, Beñati eta Estebani lagundu nahi dieten irakurle guztientzat, kontu korronte bat ere zabaldu dute.
‎Arratsaldean, Javier Asiain eta Santi Elso erdal olerkariek bi mahai inguru, lehena editore, liburu-saltzaile eta bibliotekariekin, beste bat lehiaketa literario batzuen bultzatzaileekin, animatu zituzten. Bururatzeko, errezitaldi poetiko bat( nahi zuten irakurle guziei zabaldua zena) iragan zen arrakasta haundi batekin.
2019
‎Azterketa honen bidez nabarmenarazi nahi dugu, Ramon Saizarbitoriaren eleberrigintzan maitasunaren inguruko ideiak, ziurgabetasun emozionalak eta harremanen arantzek sortzen dituzten egoerak hausnarketa gai seriotzat hartzen direla, maiz bizitzaren erdigunean kokatzen direnez. Bere protagonisten barne mundu korapilatsuetan gertatzen diren prozesuak egoki transmititzeko agertzen duen maisutasun literarioaz gozatu nahi dugu irakurleekin batera, liburuaren irakurketa arretatsua norberaren heziketa sentimentalean osagai interesgarria ere izan daitekeelakoan, autolaguntza liburu eta tratatu psikiatriko edota tratamendu psikoanalitiko asko baino hobeki.
‎Axularrek, aldiz, Kontrarreforma du amets eta kalbinismoa amesgaizto. Kristau baten mundualdiak beste mundu bat baitu jomuga, Axularrek zerua lortzeko bide zuzenean jarri nahi du irakurlea. Biak aipuzale handiak izanagatik ere, urruti zeuden elkarrengandik pentsamenduari eta garai hartako ikuspegiari dagokionez.
2020
‎Lehena, gogorarazi nahi diot irakurleari Paco Etxeberriaren txostenak bi toki posible seinalatu zituela, A eta B. Frantsesek, hasieratik eta beren kabuz, erabaki zuten B tokian begiratzea bakarrik. Horretarako eman zuten arrazoia hau zen:
2021
‎Kritakari horien obra nagusiek (25) hizkuntza eta erresumen gaineko eremu kultural zabalago bat ideki nahi zioten irakurleari, hain zuzen Europa zahar eta modernoaren neurritakoa. Mendebaldeko zibilizazioa zuten gogoan, Zahar Arotik XX. mendea arte garatu dena.
‎Adibideek erakusten duten bezala, aldi guztietan, laguntzaileak-ke atzizki modala darama(-teke atzizkia,* edin eta izan aditzen NOR adizkietan). Laguntzaile horien paradigmak kontsultatu nahi dituen irakurleak EGLU-II eta Euskal Gramatika Laburra: Perpaus Bakuna liburuetan eta 78 arauan aurkituko ditu.
‎Izartxo batekin markatzen dugu* edun ere bai, haren aipamenezko forma nehon lekukotua ez izanik, forma berreraikia erabiltzen baitugu. Laguntzaile horien ororen paradigmak kontsultatu nahi dituen irakurleak EGLU-II eta Euskal Gramatika Laburra: Perpaus Bakuna (EGPB) liburuetan eta 78 arauan aurkituko ditu.
‎Beste zenbaitetan testuinguruak testuak adinako garrantzia du. Argazki bakoitza hautatu izanaren motiboa jakin nahi duen irakurleak kortxete arteko zenbakien azalpena irakurri beharko du.
‎Bertsogintzan oso ohituta gaude publikoak entzun nahi lukeena aurreikustera, eta ez dakit halako bertsoek zer sentiarazten dioten irakurleari. Pentsatu nahi dut irakurleak berrinterpretatu egingo dituela, zentzu berri bat eman. Hiru dolu behintzat papereratu ditut Photoen bidez. Bi pertsonaren urruntzea kontatzen duten bi ale dira [28] eta [29].
‎Onesteko moduko mezua agian bai, baina ez inondik ere erakargarria, ziur asko, gatazkan txertatuak, gatazkaz inguratuak eta gehienbat literatura etxeko gatazka gainditzeko ere baliatu nahi zuten irakurleentzat.
‎Barrea eragin lezake, ziurrenik, frankoen gortean bizitzera joan zen neskatoa, Auñemendikoen antzera, larruekin jantzita eta mendi arteko" ekanduak" gordetzen imajinatzeak177, baina Agirrek erabateko euskalduna jarri nahi dio irakurleari begien aurrean, betegina oso, bere Herriari inolako traiziorik ezin egin diezaiokeena. Ikus, adibidez, nola mintzatu zitzaion euskal neskato santua Amando gotzainari" ezkontzarako berbea emon ebanean":
‎argumentuaren teknika informazioa dosifikatzean datza, baina argumentuaren edo tramaren helburua pertsonaiak errebelatzen joatea da. Gertakizunen aurrean pertsonaiek nola erreakzionatzen duten jakin nahi du irakurleak, pertsonaiak direlako gertakizunak interesgarri egiten dituztenak. Nola erortzen diren ikusi nahi dugu, nola zutuntzen, transformatzen, desintegratzen, maitemintzen, errenditzen edo garaile ateratzen.
‎Adoretu egin behar zuelako, idazteko orduan traba egiten zioten beldurrak uxatu behar zituelako. Bukaeran errebelatu nahi nien irakurleei esku artean zeukaten narrazioa protagonistak idatzitako lehen nobela zela eta nobela hori idazteko adorea bere pisukideari maite zuela esatetik zetorrela. Pisukideak zer esaten zion ez zen hain garrantzitsua.
‎Nire ustetan, idazle askok gaizki kudeatzen dute jakin-min hori. Ez dute nahi irakurleek halako gauzak pentsatzea, eta ulertzen dut pudorea, jakina, baina galdera ez da hori. Galdera da:
‎Ez zait gaizki iruditzen, baina horrek esan nahi du kritikoek liburua erosi-ez-erosi edo irakurri-ez-irakurri dabilen irakurle batentzat idazten dutela. Esango nuke gehiago direla liburua irakurri ondoren kritikak zer esan duen jakin nahi duten irakurleak, eta horientzat idaztea iruditzen zait onena, erabilgarriena eta interesgarriena.
‎Literatura handi baten atzean beti dago idazle handi bat, irakurleari begiak zabal ditzala esaten. Zenbat eta libreago idazlea, libreago nahi ditu irakurleak.
‎Prudentziok ikara eragin nahi dio irakurleari fedea sendotu dakion. Trebeziaz erabiltzen ditu izuaren baliabideak:
‎Esango nuke euskal kulturak, bere osotasunean hartuta, kezka eragiten dion edonori ere atsegin emateko moduko ikerlana dela. Hala ere, ohar bat egin nahi diot irakurle arruntari: ez dadila beldurtu tesiaren lehen atalari ekitean, hasierako kutsu akademikoa gutxika-gutxika indarra galduz baitoa, eta irakurketa erraztu egiten baita lanak aurrera egiten duen heinean.
2022
‎Ohartxo bat egin nahi diot irakurleari, gauza nola gertatu zen jakiteko eta Uztapideren ateraldia errazago ulertzeko. Lehenago esan dut nola kupelen gaineko oholtzaduran jarri zituzten bertsolariak.
‎Ez zuen halakorik nahi bere nobelan. «Tranpak jarri nahi nizkion irakurleari. Zerbait gertatuko dela irudi, baina gero kontrakoa jazotzen da».
‎Lehen iritzia hitzaurrearen idazleak eskolari buruz duen ideiari lotuta dator. Argitu nahi dute irakurleek idazleak irakaslearen paperari buruz duen ustea. Idazkian irakaslearen autoritatea aipatzen dela eta, solaskideek ez dute desegoki ikusten autoritate hori zalantzan jartzea.
‎Ez hintzen erruki zalea eta ez huke horrelakorik bildu nahiko irakurleen artean; ez hintzen heroi-aldarrikatzaile eta ez huke nahiko" hau emakume"-ka inor horrela eta horrela hastea. Norbere barruetara murgil egiteko askatasuna aldarrikatu eta billeterik eta baimenik eskatu beharrik gabe, ikasi huen izaten libreago.
2023
‎Orain, BERRIAk aukera eman nahi dio irakurleari 2022ko azalik gustukoena aukeratzeko.
‎Niretzako oso gai garrantzitsuak dira, eta onura egiten dit horien inguruan idazteak eta hausnartzeak. Pentsatu nahi dut irakurleei ere mesede egingo diela”.
‎Horrez gain, BERRIAlagun ez diren irakurleei ere abantaila batzuk eman nahi dizkie: hemendik aurrera, nahi duten irakurle guztiek artikuluak gorde, buletinak kudeatu eta egile edo gai jakin batzuei jarraitu ahalko diete. Horretarako, izena eman behar dute BERRIAren webgunean.
‎Miresten nuen Milletten lotsagabekeria hura, eta elkartasun feministaz agertzen zuen kezkak ere erakartzen ninduen, liburuko kuestionamendu erradikal mota berberaren gainean eraikia baitzen. Alix Shulman idazle feminista erradikalak idatzi zuen bezala, liburuak" eszeptizismo epistemologiko" osasungarri bat ernalarazi nahi zuen irakurleen artean, hau da, ideia, testu edo filosofia jakin bat sortzeko baliatzen den ezagutzaren oinarriak fermuki zalantzan jartzea nahi zuen.43 Jarrera haren xedea zera zen, munduari begiratzea oinarrizko egiak eztabaidaezinak direlako edo bakartuta existitzen direlako usteari muzin eginez.
‎Horrez gain, hiztegigintza bultzatu nahi zen, jakintzagaiak euskaraz idatziz. Testuliburuaren hitzaurrean, askotan, egile askok euskararekiko zuten jarrera aditzera eman nahi zioten irakurleari. Herriaren aldarrikapen kulturalaren beharrizanaz kontzientzia sortu nahi zen.
‎Ukitu subjektibo agerikoa dute kronika guztiek, tarteka ematen dituen iritzien bidez eta lehen pertsonaren erabileraren bidez, baina asmo informatzaileak lehentasuna du beti: zer gertatu den kontatu nahi dio irakurleari, ez hainbeste gertatu denari buruz egileak zer iritzi duen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
nahi du 8 (0,05)
nahi dio 6 (0,04)
nahi diot 6 (0,04)
nahi dugu 6 (0,04)
nahi duen 5 (0,03)
nahi nioke 5 (0,03)
nahi dituen 3 (0,02)
nahi dut 3 (0,02)
nahi gaituzten 3 (0,02)
nahi nizkion 3 (0,02)
nahi nuke 3 (0,02)
nahi zuen 3 (0,02)
nahi 2 (0,01)
nahi diete 2 (0,01)
nahi ditu 2 (0,01)
nahi dute 2 (0,01)
nahi duten 2 (0,01)
nahi izatea 2 (0,01)
nahi nien 2 (0,01)
nahi zioten 2 (0,01)
nahi zuten 2 (0,01)
Nahi du 1 (0,01)
Nahi genuke 1 (0,01)
nahi bainioke 1 (0,01)
nahi baitu 1 (0,01)
nahi da 1 (0,01)
nahi diegu 1 (0,01)
nahi dieten 1 (0,01)
nahi digu 1 (0,01)
nahi diola 1 (0,01)
nahi ditut 1 (0,01)
nahi dituzten 1 (0,01)
nahi dizuegu 1 (0,01)
nahi dutenen 1 (0,01)
nahi genuke 1 (0,01)
nahi luke 1 (0,01)
nahi nion 1 (0,01)
nahi nituzke 1 (0,01)
nahi zituen 1 (0,01)
nahi zuenean 1 (0,01)
nahiko 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia