Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2007
‎Konturatzen naiz txokolatea txarra dela gu bezalako bizimodua daukatenentzat... baina dagoeneko jana dut txokolatea. Badakit bizimodu lasaiago bat nahi dudala gure seme-alabentzat, baina arratsalde honi zukua atera beharrean nago.
2008
‎Atal honen hasieran esan dut nork bere burua ezagutzen duela ondoen eta norberak dakiela inork baino hobeto zer dagoen onartzeko prest eta zer ez. Denok nahi dugu gure seme-alabak zoriontsuak izan daitezen eta horretara bideratzen ditugu gure urrats guztiak. Euren zoriontasuna gurea izango da, bai.
2009
‎Zintzo. Ez dinagu nahi gure seme-alabek erail edo distortsioa egin dezaten.
2010
‎eragina baizik. Hiritar gehienok nahi dugu gure seme-alabek ahalik eta ikasketa-maila altuena eskura dezaten. Ikasketa horiek euskaraz izatea desio dugu, horrezaz gainera, gutako hainbatek.
2012
‎Eskola gabea, baina, prozesu ezengokor batean dago hasieratik, eta horrek berak lana bilatzera eta ardurak hartzera bultzatzen du. Garbi dago geuk ere ez dugula nahi izan gure seme-alabentzako guk izan genuena, pentsatzen genuelako guk izan ez genuen hori hobea zela, baina, beharbada, gauza batzuetan oker geunden. Arizmendiarretak beti esaten zuen lana dela kapital inportanteena.
2013
‎Emazteak aukeratu zuen. Madrildarra da, Madrilen gustura bizi ginen baina nik nahi nuen gure seme-alabak euskaldunak izatea. Alaba nagusia txikia zenean saiatu nintzen Madrilen haur eskola euskalduna antolatzen baina ez nuen arrakastarik izan eta hona etorri ginen bizitzera.
2014
‎Historiak ezin hobeto irakatsia digunez, askatasun eta duintasun nahia ezin da isilarazi zentsura eta indarra erabilita, ezin da edozer gauza egin segurtasunaren eta lurralde bat harago hedatzeko nahiaren izenean, eta, indarra erabilita hainbat borroka irabaziagatik ere, indarraren bidez bakarrik irauteak arrisku agerikoan jartzen du betikotasuna. Bada, gera daitezela behingoz eta utz diezaiotela gure memoria eta komunitate zentzua erremediorik gabe zikintzeari, ondaretzat doilorkeria baino ez badiete laga nahi gure seme-alabei. Harresiaz bestaldean daude gure haurrideak.
‎Baina berriro hanka sartze hau egin ez dezagun hobe genuke aipatutako eragileok harremanetan jarri eta ondorengo belaunaldiarekin sare produktiboan ondo egokitzen den profesionala prestatzen hasi. Guk, aukeran, Euskal Herrian nahi dugu gure seme-alaben prestakuntza amortizatu.
2019
‎Atal honen hasieran esan dut nork bere burua ezagutzen duela ondoen eta norberak dakiela inork baino hobeto zer dagoen onartzeko prest eta zer ez. Denok nahi dugu gure seme-alabak zoriontsuak izan daitezen eta horretara bideratzen ditugu gure urrats guztiak. Euren zoriontasuna gurea izango da, bai.
2021
‎" Nora goazen jakiteko, ezinbestekoa da nondik gatozen jakitea. Sustrai horiek ezagutarazi nahi dizkiegu gure seme-alabei".
‎Gogoetarako galdera bat luzatzen dizuegu: zer nahi dugu gure seme-alabak izan daitezen. Etorkizun profesionalak eskatuko dizkien ezagutza espezifikoak ikasiko dituzten pertsonak, edo horiek guztiak euskal testuinguru batean ulertu, sentitu eta biziko dituztenak?
‎Haren hitzetan, «eredugarria» izan baita: «Horregatik eskatzen dugu egia eta bakea, ez dugulako nahi gure seme-alabek bizitzea guk bizi izandako guztia». Azaldu zuen «bitxia» dela oroimenaren inguruan «lehia politikoa» sortzea «gatazka politiko bat ez dagoela aldarrikatzeko».
‎Alde batetik, eta historian lehengo aldiz, jaiotzean ezarri zieten sexuarekin bat egiten ez duten adingabeak dituzten familiek sustatu dute kontzientziazioaren beharra gizartean, barneratzeko alua duten mutilak eta zakila duten neskak existitzen direla, eta beti gertatu dela hori. Adingabe transexualen familien elkarteak (Naizen Euskal Herria) sekulako ahalegina egiten ari dira errealitate hori azaleratzeko, ez baitugu nahi gure seme-alabak irainduak, mehatxatuak, jazartuak edo sexualki zein fisikoki erasotuak izatea. Ez dugu nahi ere estigmatizatuak izan daitezen, aurreko belaunaldiak bezala, bazterkerian bukatzeko.
‎Biderik erosoena hautatzen dugu horrela, bertute txikiek ez baitute inolako arrisku materialik, eta, are gehiago, babestu egiten gaituzte zoriaren kolpeetatik. Atzendu egiten zaigu bertute handiak irakastea, eta, hala ere, maite ditugu, eta nahi genuke gure seme-alabek eduki ditzaten, baina espero dugu haien gogoan berez ernatzea, etorkizuneko egunen batean, sen hutsezkoak direlakoan; besteak, berriz, bertute txikiak, hausnarketaren eta kalkuluaren emaitzatzat ditugu, eta, horregatik, ezinbestekoa deritzogu haiek irakasteari.
2022
‎Liburuan gure haurtzaroa azaltzen da, Uri, Nora eta Maiderrena, eta gaur egungo haurrekin bukatzen da. Nahi dugu gure seme-alabek ez izatea guk haurtzaroan izan genituen tentsio horiek guztiak. Guretzat gizarteak pisu handia zuen.
‎Ispilu efektuak indar handia dauka. Zer nahi dugu gure seme-alabentzat. Indarkeria zikloek lau belaunaldi irauten dute...
‎" Euskal presoak etxera itzultzeko bidea hasteko garaia da", Ibon Garateren hitzetan. " Gure nagusiek utzi ziguten gizartea baino hobea utzi nahi diegu gure seme-alabei eta gure ilobei", gaineratu du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia