Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 2.639

2000
‎Gai arturikoak Narrazioak liburuaren hurrengo ipuin kolekzioetan ere agertzen dira, eta liburu honetan tematika ezagunaren eta protagonista literario legendario horien inguruko gertaerak testuinguru gisa erabiltzen ditu une eta egoera partikularrak aurkezteko. Poesiaz hitz egiterakoan aipatu dugun metaliteraturaren erabileraren adibiderik egokiena bilakatzen dira, ez baitu egileak gai arturikoen bertsioak eginez giro heroikoak berreraikitzeko asmorik, berez aurkako zentzuan erabilita daude.
‎Iruzkin literario gutxiago izan du liburu honek. Horietako bat, J.R. Zabalaren iruzkina da (Mundaiz, 1987,33, Urtarrila Ekaina). Erreseinaren egileak liburu hau Narrazioak liburuarekin lotzen du, egitura nahiz gaiari dagokionez.
‎Aldi berean, gogoratu behar da ipuinetan leku izen konkretuak eta zehatzak ere ageri direla leiendazkoekin bat ez datozenak, kontrastean bezala sartuak. Hain zuzen ere egilearen geografia pertsonalari hurbilen zaizkionak dira aipatzen dituen toki horiek , esate baterako, gai arturikoa duten ipuinetako bitan Durango eta Mugarra mendiko oinetan kokaturiko toki zehatzak aipatzen dira.
‎Izan ere, egileak harridura eragingo duten anakronia eta atopia horien bidez beti erne eduki nahi baitu irakurlea bere ipuinetako errealitatea ez dela" historikoa" ohartarazteko. Horregatik kontakizun arturikoetako pertsonaiak(" Amorante ausarta in Ifar aldeko orduak") Durangon kokatzen dira:
‎Egoerak bere zertzelada adierazgarrienetan azaltzen ditu, eszenifikatu egiten ditu eta elkarrizketak ere labur laburrak izaten dira. Hitz justukoa eta lakonikoa da pertsonaien mintzaira, narrazio Borges zaleei dagokien moduan, baina egileak metafora eta sinboloen erabileraz hedatzen ditu, prosalan horietan mintzaira poetikoari hurbilduz. Horrela egoera horien dimentsioak eta atmosferak sortzen dituelarik, sarritan izialdura, malenkonia edo nostalgia sakonak eragin arren, irakurlearentzat beti hausnarketarako bidea bilakatzen dira.
‎Hitz justukoa eta lakonikoa da pertsonaien mintzaira, narrazio Borges zaleei dagokien moduan, baina egileak metafora eta sinboloen erabileraz hedatzen ditu, prosalan horietan mintzaira poetikoari hurbilduz. Horrela egoera horien dimentsioak eta atmosferak sortzen dituelarik, sarritan izialdura, malenkonia edo nostalgia sakonak eragin arren, irakurlearentzat beti hausnarketarako bidea bilakatzen dira.
‎Alderdi horiez gain , Azkorbebeitiak berak eransten du jarraitasun tematikoa ere badagoela Sarrionandiaren obran, gai arturikoaren agerpen errepikatua, hizkera eta estilo konfundigaitza, metafora errekurrenteak...
‎Sarrionandia bere liburuetan jasotzen dituen autoreen pertsonaien eta gaien bidez mintzatzen da, ez da joko erudito alfer bat metaliteratura hori, bere narrazioei sakontasuna, oihartzun eta iradokizunak eransteko polifonia baten erabilera baino. Haren liburuak irakurtzen dituztenek egin ditzaketen irakurketa maila infinito horietako batzuetan, beste literatur obra horien obraren oihartzunek, mezuaren aldetik nahiz estetikaren aldetik konplexutasun eta matizazio gehiago sumarazteko eta iragartzeko aukera eskaintzen diote autoreari bere lanak moldatzerakoan.
‎Sarrionandia bere liburuetan jasotzen dituen autoreen pertsonaien eta gaien bidez mintzatzen da, ez da joko erudito alfer bat metaliteratura hori, bere narrazioei sakontasuna, oihartzun eta iradokizunak eransteko polifonia baten erabilera baino. Haren liburuak irakurtzen dituztenek egin ditzaketen irakurketa maila infinito horietako batzuetan, beste literatur obra horien obraren oihartzunek, mezuaren aldetik nahiz estetikaren aldetik konplexutasun eta matizazio gehiago sumarazteko eta iragartzeko aukera eskaintzen diote autoreari bere lanak moldatzerakoan.
‎Ni neu irakurketa posible horietako bat egiten ausartuz, esan nezake bere inguruko eguratsa edo errealitatea besarkatzen edo kaptatzen saiatzen den zuhaitz horrek erro sakonak eta izugarriak dituela lur honekiko, eta pelegrin baten gisa ez daukanez, zuzentasunez eta sutilitatez jasotzen duela bere inguruko errealitatea:
‎Poemak liburuan zertarako bat ere nabarmentzen du, erabakia du saiatzea: "... ekin dezagun harik eta gure aberri eta/ sasoiaren tankerako hitzak aurkitu arte..." (Nuyi illa, 108 or.). Izan ere, sasoi makaletan ere poetek," gau sagaratuan lur batetik bestera aldarrai dabiltzan" Hölderlin en poeta horiek , badute zer esanik eta zer eginik. Poesian bezala prosan ere zeregin horri lotzen zaio beti, aberriari eta garaiari doitasunez dagokion hitza bilatzeari poesiaren giltza ttipiaz, edota eguratsa arteztasunez besarkatzeari gilletak bezalako aizto txipiez.
‎Han izanik hona naiz (Elkar, Donostia, 1992) narrazio eta bestelako testu epigramatikoak tartekatuz eginiko liburu bat da genero hibrido honetan sailkatzeko zioa ematen duelarik. Aipamen edo kritika gutxi jaso ditu, horien artean , Gerardo Markuleta(" Deserriko eruditoen jolas berriak", Zabalik, Diario Vasco,) eta Manu Lopez Gaseni rena(" Joseba Sarrionandiaren Han izanik hona naiz (Elkar 1992)", Egan, 1993, Donostia, 251 or.)
‎Hiztegi baten tankera du, baina ez da" hiztegia bakarrik, ipuin laburrak, saio tipi ugariz osatzen da" egileak berak dioenez," eta aforismoz, eta munduaren lau partetako ene auzokoen aipuek hornitzen dutela". Osagai ezberdin horien elkartzetik sortzen dena sorpresa da ordea: " Beraz eman dezagun, nobela luzea dela".
‎Azkenik, Sarrionandiaren liburu honen alderdi berezi bat aztertzen du Jon Kortazarrek Irudien gordelekuetan barrena artikuluan (Luma eta lurra, 77 or.). Izuen Gordelekuetan Barrena ren lehen edizioko irudien azterketa egiten du, testuen ondoan argitaratzeko egileak hautaturiko argazki, grabatu eta abarren azterketa, berez" paratestua" izango litzatekeena. Zehaztasunez aztertzen ditu banan banan irudi horietako bakoitza, azaleko laberintoak, marinel zaharraren grabatuak, Arthur erregearenak, eta amaiera alderako irudi onirikoak, arku eta bobeda hutsek... olerkien testuari eransten dioten profil berriez ohartu eta interpretatzen saiatuz.
‎Joan San Martinek (Egan, 1984, 3 alea, 156 or.)" metaforaz eta kontraesanez" egina dela diosku: " poesia absurdu horietakoa dirudi, ez itxura hutsez, baina egia garratza" (157 or.). Kalitate aldetik egileak berak hitzaurrean dioen moduan kalitate onekoa ez ote den sujeritzen du baina" gauza berriak esaten ditu Bordelek Donostiako gaztelutik eta Etxahunek galeretatik esan ez bezalakoak." (158 or.)
‎Liburuari buruz egunkari eta aldizkarietan aipamen ugariak izan ziren eta horietatik adierazgarrienak jasoko ditugu hemen. Felix Ibargutxik(" Urrutiko parajeetatik hemengo oinazera", Zabalik, 1987XII, 2 or.) iruzkinean aipatzen duen lehenengo gauza Izuen... liburutik Marinel zaharrak honetara emandako aldaketa handia da, autorea kartzelan bost urte egon eta gero, guztiz bestelakoa dela esanez.
‎" Ene ustez gauza ezberdinak dira arazo honetan politika, etika eta idazkera" zioelarik. 1987an argitaraturiko Marinel zaharrak honetan, aldiz," badirudi planteamendu horiek denak hankaz gora joan zaizkiola," Literatura eta iraultza" izeneko poeman gure artean hainbat eztabaida sortu duen beste binomio fantastiko bat, torturaren errealitate ankerraren kontra txirtxilatu dira esparru sakratuak, Pessoa, Eliot, Chesterton eta beste kutun guztiak."
‎Poema horien garraztasuna eta gordintasuna hainbesterainokoa da, ezen obraren literaturtasuna bera jarri izan baita auzitan. Liburuaren aintzin solasean Ruper Ordorikak gogoratu egiten du" ez zaigu (la) komeni ahaztea egileak beti edukitzen duela obra helburutzat, sartu bide diren bitarteko guztiak onerako dituela baldin eta xede horrekin bat egiten badute." (6 or.) Aitzpea Azkorbebeitiak aipatzen du zenbait kritikok poema horien lirikotasuna, literaturtasuna eta indarra azpimarratzen dutela.
‎Poema horien garraztasuna eta gordintasuna hainbesterainokoa da, ezen obraren literaturtasuna bera jarri izan baita auzitan. Liburuaren aintzin solasean Ruper Ordorikak gogoratu egiten du" ez zaigu (la) komeni ahaztea egileak beti edukitzen duela obra helburutzat, sartu bide diren bitarteko guztiak onerako dituela baldin eta xede horrekin bat egiten badute." (6 or.) Aitzpea Azkorbebeitiak aipatzen du zenbait kritikok poema horien lirikotasuna, literaturtasuna eta indarra azpimarratzen dutela. Sarrionandiaren epe honetako kartzelako poemei, liburu honetakoei eta Marinel Zaharrak en zeudenei," poesia militante" edo" konprometitua" bezalako etiketak jarri izana Azkorbebeitiak arbuiatzen du, aurreiritzietan oinarritzen direlako bere ustez, gaiaren erabilerak obraren asmoa bera ez baitu ukatzen.
‎1985ean argitaratu zuen Ni ez naiz hemengoa liburuarekin eman zien hasiera genero ortodoxia aldetik sail bakar batekoak ez diren materialez osaturiko liburuei, saiakera, prosa poetikoa, literatur kritika, eta zenbait saio narratibo batzen dituzten liburuei. Batzuek tankera teorikoagoa dute, beste batzuek, aldiz, praktikan jartzen dituzte beste horietan adierazitako irizpideak: Horixe litzateke Ni ez naiz hemengoa k Narrazioak edo Izuen gordelekuetan barrena liburuekiko duen harremana, edo Marginaliak Ez gara gure baitakoak ekin duena, zenbait kritikoren iritziz.
‎Narrazioak", Argia, I, 4 or) bide beretik jotzen du: " Josebak bere ipuinetan aldi iraganetara labaintzeko joera dauka,() Baditu lehen aldian kokatutako ipuin horietan giro zahar preziosistak, mundu geldo fantastikoa (aspaldiko ipuinetako marfilezko objektuak, neska ederrak, petrikilo misteriotsuak, agure jakintsuak...)". Beraz, hona hemen zalantzarik gabe Sarrionandiaren ipuinen artean erakargarriena gertatu den ipuin mota.
‎Hortaz, liburu hau poeta eta itsas bidaiariak bitakora kaiera batean eginiko oharrek osatzen dute. Ulissesen etengabeko bidai honen markoan kokaturik, eta Europako hiri literario zaharretatik dabilelarik, poetak bidaiak eginiko edo hiri horiei loturiko beste idazle askoren oihartzunak sumatzen ditu: Joseph Conrad, Franz Kafka, Thomas Stuart Eliot, Dylan Thomas...
‎Laberintoaren oroimena (Baroja, Donostia, 1989) izenburuaz argitaraturiko saio bilduman Sarrionandiaren lehen poema liburu honetaz eta hiri horietako bakoitzean omenduriko olerkarien izenak eman ondoren, zera dio Jon Kortazarrek: " Zentzu honetan Sarrionandiaren poesia metaliteratura da, literaturari buruzko literatura, euskaraz egindako collagea.
‎Liburuan agertzen den hitzaurrea Joseph Conrad-i egindako omenaldia da: Bitakora kaiera, eta bertan agertzen da haurrek eta poetek duten argitasun horiez liburuaren helburu oinarrizkoak. Bidaia laberinto gisa antolaturik dago eta Sarrionandiaren poesiak heroi erromantikoak sortzen ditu, fantasia ugariarekin batera." (46 or.)
‎Kortazarrek J. Sarrionandiaren idaztankeraren esparruan bereziki azpimarratzen du hizkera horren jatorria euskal tradizio klasikoarekin konektatu nahia eta Jon Miranderen hizkuntza poetikoaren hausnartze eta sakontze saioa dela. Iturri horiek , ordea, Joseba Sarrionandiaren sentsibilitatearen arragoan hartzen dute moldea. Miranderen eraginari buruzkoa berritzen du hainbat urtetara, Laberintoaren oroimena izeneko saio liburuan eta Lurra eta luma koan ere bai:
‎1980an preso sartu zuten eta hogeita zortzi urteko kondena ezarri zioten ETAko partaidea izateagatik. Kartzelako urte horietan liburuak idazten eta argitaratzen jarraitu zuen, harik eta, 1985ean Martuteneko kartzelan zegoelarik, ihesi joan zen arte, euskal abeslari ezagun baten kantaldiaren okasioaz baliaturik, eta baffle handietako batean gordeta. Ihesi joanez geroztiko hamabost urte inguru hauetan erregulartasunez iritsi dira argitaletxeetara eta bere izkribuak.
‎Izan ere, liburu honetan munduan barrena eta mendeetan gaindi sorturiko olerkigintzan, Sarrionandiak bere denboran irakurritakoen artean hurbilekoenak egin zaizkionen bertsioa egiten baitu liburu honetan. Horrela irekitzen da irakurlearen begien aurrean mundu zabaleko literatura askotariko horren mostra zabala, Sarrionandiaren" alter ego" diren idazle mota guztietako horien emaitza aurkezten digularik. Bere obraren zale diren irakurle euskaldunei aukera eskaintzen die haiek ezagutzeko, eta bestetik, literatur iturrien inguruko gogoetarako bide ematen die liburu honek literaturzaleei, geroago aipatuko ditugun saiakera liburuetako iradokizunek bezalaxe.
‎Zazpi etapa dituen bidaia da Sarrionandiak liburuan zehar egiten duen ibilaldi hori. Sorterritik deserrira doan bidaia da, eta, Europako zazpi lurralde eta hiri zahar mitikotan barrena doalarik, horietako bakoitzean literatura arloko sortzaile zenbaiti omenaldi egiten die: Parisen nobela beltzari, Grezian Kavafis i, Lisboan Fernando Pessoari, Irlandan Yeats eta Dylan Thomas-i eta Pragan Franz Kafkari.
‎bidaztia itsas bidaian zehar zorabiatzen eta izutzen da, orduan gordelekuak bilatzen ditu, zokoetan gordetzen saiatzen da aldizka atseden hartzeko, han ere izuak agertzen zaizkion arren. Bidaian zehar bisitatzen dituen portu horiek , hiri horiek dira gordelekuak: Paris, Grezia, Lisboa, Irlanda eta Pragako gordelekuak.
‎bidaztia itsas bidaian zehar zorabiatzen eta izutzen da, orduan gordelekuak bilatzen ditu, zokoetan gordetzen saiatzen da aldizka atseden hartzeko, han ere izuak agertzen zaizkion arren. Bidaian zehar bisitatzen dituen portu horiek, hiri horiek dira gordelekuak: Paris, Grezia, Lisboa, Irlanda eta Pragako gordelekuak.
‎Zorabiatu egiten da eta orduan laberintoan lagunduko dion haria bilakatuko da kaiera hori, euskarri gisa balioko diona. Esan izan da, Jon Kortazarren lehenengo iruzkin kritikoak (Jakin, 1982) aipatzen zuen ez zituela liburuan zehar izu horiek sumatzen, baina agian horixe da egileak bilatzen zuena, itsasoan zeharreko nabegazio alderraiak sortzen dituen izuetatik gordelekuetan babestu, eta laberintoan zeharreko laguntzaile duen bitakora kaieraren hariaren soseguari atxiki. Izuen zentzuaren giltzetako bat Izkiriaturik aurkitu ditudan ene poemak liburuan itzultzen duen poema batean dioenak argitu liezaguke" Zein bizimodu hautatu?"" Enparantzan burruka/ eta arazo zailak daude, etxe barruan ardurak/ Baratzean lan amaiezinak, itsasoetan izuak".
‎Izuen zentzuaren giltzetako bat Izkiriaturik aurkitu ditudan ene poemak liburuan itzultzen duen poema batean dioenak argitu liezaguke" Zein bizimodu hautatu?"" Enparantzan burruka/ eta arazo zailak daude, etxe barruan ardurak/ Baratzean lan amaiezinak, itsasoetan izuak". (Prosodipo Pelakoaren epigrama baten itzulpena, 33 or.). Hortaz, literatura klasikoan ezaguna den itsasoari buruzko" topos" horietako bat du bereganatua, ziurrenik, itsasoko izuetatik gordetzeko lekuetan barrena doa bidaiaria. b) 80ko hamarkadako poesia berriaren manifestua
‎Soinekoak, bestalde, gizartearen baloreak eta canonak irudikatuko lituzke: honen bidez, balore horiek etengabe desjosi eta josteko beharra ere aipatzen du. Hortaz, batik bat bizitzaren zirkulartasuna eta gizartearen baloreak ditu hizpide.
‎Kanpoko literaturan, García Márquez, Neruda, Cortazar, Carpentier, Dostoievski... Baina ez dakit nire liburuan horien arrastorik ageriko den. (Zabala, Juan Luis:
‎Are gehiago, Itziar Belaundek eginiko iruzkinean liburu honetan aurki daitezkeen bikoiztasunak azpimarratzen dira. Bere iruzkinean aipaturiko bi plano horien bereizketaz aritzeaz gain, plano bakoitzeko pertsonaia bakoitzak pairatu behar duen bikoiztasuna azpimarratzen du: hots, Mario jaio dena eta sentitzen denaren bikoiztasunean bizi da; eta Keparen bikoiztasuna, ordea, ezkutuko eta azaleko bizitzan oinarritzen da.
‎Idazlearen beraren hitzetan" emakumearen sentimendu unibertsala nahi izan dut isladatu, ama baten ikuspegitik." (Zabala, Juan Luis: Egunkaria XI) Hortaz, erakunde armatuaren inguruko aipamenak, batez ere, egoera horien aurreko amaren jarrera azaleratzeko baino ez ditu aipatzen.
‎" Haurtzaro eta gaztaroko lagun honi ateak irekitzera bultzatu duten arrazoiak adostasunetik edo elkartasunetik urrun daude. Alvaroren beraren baitan daude, estu estu lotuta bere porrotei." (Deia I) Alegia, barne sentipenek bideratuko dituzte pertsonaiaren ekintzak, eta sentipen horien artean sarritan galtzailearen sentipenak aginduko du. Are gehiago, Alvaro sentimendu horri aurre egin nahian dabil.
‎" Sormenaren iturria agortua du, antzu, bere gorputza bezala, ez baitu hilerokorik ere izaten jada." (Egunkaria I) Hortaz, ilusioaren bilaketa ere, bilaketa antzua izango da. Bestalde, ilusio txiki horien bila iraganera joko du:
‎Oiartzun eta Orereta, esaterako. Baina beti ere pertsonaia horiek geografia horrekin lotuak daude nolabait, Haize kontran gertatzen zen moduan. Honela, kartzelako eta kanpoko geografiak lotzen ditu.
‎Haatik, estilo desberdin horiek beti ere giro iluna eratzeko erabiliko ditu. Felipe Juaristiren aburuz," Giro itxia da nagusi.
‎Egileak liburua hiruki modura egituratu zuela azaldu zuen: batetik, basapiztia horien bizimoduaren inguruko gorabeherak agertzen dira; bigarrenik, basapiztia horien eta gizakien arteko harreman gatazkatsuen berri ematen da; eta azkenik, basapiztia horien inguruko mundu mitologikoa islatzen da; hau da, aimalia horien inguruan sorturiko sinesmen ezberdinak. (Zabala, Juan Luis:
‎Egileak liburua hiruki modura egituratu zuela azaldu zuen: batetik, basapiztia horien bizimoduaren inguruko gorabeherak agertzen dira; bigarrenik, basapiztia horien eta gizakien arteko harreman gatazkatsuen berri ematen da; eta azkenik, basapiztia horien inguruko mundu mitologikoa islatzen da; hau da, aimalia horien inguruan sorturiko sinesmen ezberdinak. (Zabala, Juan Luis:
‎Egileak liburua hiruki modura egituratu zuela azaldu zuen: batetik, basapiztia horien bizimoduaren inguruko gorabeherak agertzen dira; bigarrenik, basapiztia horien eta gizakien arteko harreman gatazkatsuen berri ematen da; eta azkenik, basapiztia horien inguruko mundu mitologikoa islatzen da; hau da, aimalia horien inguruan sorturiko sinesmen ezberdinak. (Zabala, Juan Luis:
‎Egileak liburua hiruki modura egituratu zuela azaldu zuen: batetik, basapiztia horien bizimoduaren inguruko gorabeherak agertzen dira; bigarrenik, basapiztia horien eta gizakien arteko harreman gatazkatsuen berri ematen da; eta azkenik, basapiztia horien inguruko mundu mitologikoa islatzen da; hau da, aimalia horien inguruan sorturiko sinesmen ezberdinak. (Zabala, Juan Luis:
‎Basapiztia horiek gure kulturan izan duten garrantziaren aldarrikapena ere badago liburuan. (...) Animalia horiek Euskal Herritik desagertu direnean, gure kulturaren zati bat ere desagertu da, horien inguruan sinesmenak, mitologia bereziak eta gisa horretako kontu asko sortu baita mende askotan.
‎Basapiztia horiek gure kulturan izan duten garrantziaren aldarrikapena ere badago liburuan. (...) Animalia horiek Euskal Herritik desagertu direnean, gure kulturaren zati bat ere desagertu da, horien inguruan sinesmenak, mitologia bereziak eta gisa horretako kontu asko sortu baita mende askotan. (Zabala, Juan Luis:
‎Basapiztia horiek gure kulturan izan duten garrantziaren aldarrikapena ere badago liburuan. (...) Animalia horiek Euskal Herritik desagertu direnean, gure kulturaren zati bat ere desagertu da, horien inguruan sinesmenak, mitologia bereziak eta gisa horretako kontu asko sortu baita mende askotan. (Zabala, Juan Luis:
‎Adimen eta irudimenez osaturiko narrazio laburren aurrean aurkitzen gara, honela, bi hauek garatzeko aukera ezin hobea eskaintzen zaigu. Canok ikusi ez dituen hiri horiek irudimenaren bidez bereganatu eta ezagutzen ditu. Bi bilduma hauetan errealitatea irudikatzeko irudimenaren gailentzea da azpimarragarriena.
‎Ez nator bat. Lehendik zeuden horiek idatzirik eta, argitaratzeak ez dio talentuan murrizketarik eragingo egileari. Auzia beste bat da hemen, nik uste; hain zuzen ere, idazkuntzatik bizi nahi duen euskal idazleak non eta zelan erabili behar duen bere talentua.
‎" iristen da eguna ezkutukoa azaleratzen dena." Honela, heroien desmitifikazioa egiten du, ipuin hauetako pertsonaia guztiak galtzaileak izango baitira. Beste alderdi ezkutu horien bilaketa ere antzeman daiteke aurreko bildumetan.
‎Lekuari dagokionez, zehazgabetasuna nabari da. Izan ere, ipuin asko oso laburrak dira eta horietan ez dago horrelako zehaztasunetan ibiltzeko lekurik. Haatik, espazioa zehazten duenean ere, leku urrunetara joko du (Tanger, Istanbul,...), honela amets eta irudimenezko munduak geografia egokietan girotuz, mundu iradokitzaileak sortuz.
‎Honetan pertsonaia ezberdinak biltzeaz gain, berriro ere pelikanoak ditu hizpide. Gure aburuz, pelikano horiek , hegaka dabiltzan ametsen eta ilusioen irudia lirateke.
‎Bilduma honetan, gure aburuz, erabili dituen genero aniztasun horietan asmatu izana da lorpenik aipagarriena. Izan ere, ipuin oso labur horiek aspergarriak bilakatzeko duten arriskua egoki gainditu baitu aniztasun horren bidez.
‎Bilduma honetan, gure aburuz, erabili dituen genero aniztasun horietan asmatu izana da lorpenik aipagarriena. Izan ere, ipuin oso labur horiek aspergarriak bilakatzeko duten arriskua egoki gainditu baitu aniztasun horren bidez.
‎Aipatu bezala, zentzugabekeria erabat presente dago ipuin horietan . Sentsazio hau lortzeko askotan errealitate eta fantasiaren arteko elkarketa bitxiak egitera jotzen du.
‎Erreferentzia ugari egiten dira liburuan zehar, bai literaturarekikoak bai zinemarekikoak. Juaristiren ustez, ordea," aipamen horiek ez dira beti ondo integratzen kontaeran." (El Diario Vasco I)
‎Antza denez, zenbait ipuinetan denboraren zatiketa bat egiten du, iraganak zoriona adieraziz, eta orainak, berriz, aurrerapena eta kaltea. Honela, denboraren iragaitearen garrantzia azpimarratzen da narrazio askotan horretarako iraganekoak kontatuz, batzuetan horiek orainaldiko egoerara ekarriz.
‎Izan ere, ez baitago Gasteizekin lotura jakinik izan dezakeen egoerarik (tunoenak alde batera utziz). Egoera horiek edozein hiri unibertsitariotan gerta zitezkeen.
‎Edozelan ere, halakoak ez dira soilik gure artean gertatzen. Edozein herrialdetako liburu salduenen zerrenda begiratzea aski da konturatzeko horien artean literatura ona salbuespena dela. Gil Berak esan duen bezala (Ostiela 9, 23 orr.)" edozein literaturan gehiena zaborra da", baina gure literatur mundu nimiñoan ez dugu literatura ona, ez hain ona eta kaskarra desberdintzeko ohiturarik, ez horretarako tresna ikonografikorik (bilduma ezberdinak, adibidez).
‎Kritikaren aipamen ugari ekarri zituen Andoni Egañaren lehen eleberri honek. Horietaz baliatuko gara, beraz, eleberri honen berri emateko. Argumentua honela laburbildu zuen Gari Berasaluzek:
‎Pertsonaia bakoitzaren ahotsa eta ikuspuntua mosaiko baten zatitxo bat baino ez dira eta irakurleak zatitxo horiek banan banan ikusi eta irudia osatu du. Gauzak horrela, batzutan agertzen zaizkion zatitxoek elkar osatzen dute; bestetan, ordea, kontrajarrita egongo dira.
‎Felipe Juaristik, esaterako, honakoa adierazi zuen: " lehen lerrotik harrapatu egiten duen horietakoa , erakargarria dena bai hizkuntzaren erabilera zuzen eta taxuzkoagatik, nola argumentoa aurrera eramateko planteamenduagatik." (El Diario Vasco XII) Luis Mari Mujikak, bestalde, honakoa nabarmentzen du:
‎Frantziaren alde borrokan, gerra haren ankerkeriaren oihala josteko erabiltzen ditu bi pertsonaia horiek gasteiztar idazleak. Bizirik irautea helburu bakar bilakatzen den uneetan gizakiak erakuts ditzakeen jarrerak ikusgai.
‎Ipuin labur13 honek bat edo bi orrialde izaten ditu, eta bere luzera dela-eta, ezau13 Zehaztasun gehiagorako ikus Lucanor aldizkariko 15 zenbakia. garri jakin batzuk ditu. Hona hemen horietariko batzuk: izenburuaren garrantzia ulermenerako; ironiaren erabilera; amaieraren garrantzia:
‎Izan ere, kontakizun labur hauek gizon emakumeen arteko harremanen ikuspegi berezia eskaintzen dute: bikoteen arteko adar-jotzeak, gaizki ulertuak, jelosiak, gorrotoa, maitasuna, adiskidetasuna Askotan harreman horiek pertsonaien ilusio iturri bakarra izango dira. Honela, ilusioaren beharra dela-eta, askotan gizakiek gure buruari iruzur egiteko dugun gaitasuna islatuko da, eta batzuetan ilusio horien bilaketan pertsonaiak erotu ere egingo dira.
‎bikoteen arteko adar-jotzeak, gaizki ulertuak, jelosiak, gorrotoa, maitasuna, adiskidetasuna Askotan harreman horiek pertsonaien ilusio iturri bakarra izango dira. Honela, ilusioaren beharra dela-eta, askotan gizakiek gure buruari iruzur egiteko dugun gaitasuna islatuko da, eta batzuetan ilusio horien bilaketan pertsonaiak erotu ere egingo dira. Haatik, harremanak joko modura irudikatzen ditu, eta hainbat huskeria besterik ez diruditenak pertsonaia batzuentzat hil ala bizikoak bihurtuko dira.
‎Ipuin hauetan eguneroko egoera batzuk kontatu nahi zaizkigunez, kronotopoa zehazteke utzi du. Gainera, honela sentimendu eta egoera horien unibertsaltasuna ere aldarrikatzen du.
‎Horretaz gain, liburuak aurrera egin ahala, gero eta hausnarketa gehiago eskaintzen dizkigu. Horietako batzuk Euskal Herriko egoeraren ingurukoak dira: Ermuko PPko zinegotziaren hilketa, ETAren su etena, presoak Euskal Herriratzeari buruzko aipamenak, maiatzaren 1eko hauteskundeei buruzko erreferentzia,...
‎Mikel, Zuria Beltz taldeko baxujolea da eta musikaz gain, parrandan besterik ez dabil. Gau horietariko batean ETArekin zerikusia duen gazte bat ezagutuko du, eta era inkonsziente batez, itzulbiderik ez duen egoera batean sartuta ikusiko du bere burua.
‎Hala ere, atal hauen artean badira ezberdintasunak. Hogei horietako hamazazpitan Mikelen gorabeherak testuratzen zaizkigu. Eta horien tartean badira beste plano ezberdin batean kokaturiko hiru kapitulu Dionisos modura izendatuak.
‎Hogei horietako hamazazpitan Mikelen gorabeherak testuratzen zaizkigu. Eta horien tartean badira beste plano ezberdin batean kokaturiko hiru kapitulu Dionisos modura izendatuak. Bertan, Dionisosen iraganeko pasarte bat aurkezten zaigu, oroitzapen modura edo:
‎Ez da berebiziko historiarik, pertsonaia gogoangarririk. Ez dut uste, horregatik, gaur egungo gazteen isla izan daitezkeenik pertsonaia horiek . Unai Iturriagaren inguruan mugitzen denarena beharbada, baina esajeratuegiak iruditzen zaizkit.
‎Euskal Herriari hainbeste oinaze ekarri zion 1936ko gerran kokatua eta urte batzuk geroagoko ETAren sorrera garaiko, hain zuzen ere bigarren kontaketa batez lagundua. Garai ezberdinetan kokatuta ezezik era diferentetan kontatuta ere badauden arren, lotura estua dute elkarren artean bi kontaketa horiek : lehendabizikoan Txomin eta bigarrenean Eneko bere semea, batean zein bestean gizonezko protagonista nagusia aberriaren aldeko nolabaiteko borrokan hilko da; eta lehenengoan zein bigarrenean bataren maitale eta bestearen ama den Axunek oinazearen zaporerik mingotsena dastatuko du, ezintasun eta etsipenez.
‎Mujikaren eleberri gehienetan bezala, honetan ere plano ezberdinak darabiltza gertakizunen berri emateko. Liburu honetan, beraz, plano horiek lotzen dituena, pertsonaia eta narratzaile nagusia bera izango da: Migel.
‎Baina, erabakia hartzen duenerako, beranduegi izango da. Beraz, ezbairik gabe, hiru egun horiek erabakiorrak izango dira zalantzak agertzeko. Bestalde, Leticia Grandesek adierazi bezala," seminarista kezkatzen duenaz jabetzen goazen neurrian, besteak kezkatzen dituzten arazoez ere ohartzen goaz." (Egan 49)
‎Hots, istorioek ez dute jarraipen kronologiko zehatzik: istorioa saltoka kontatzen zaigu, eta denboran zehar eginiko jauzi horiek elkarrekin jostea irakurlearen lana izango da. Hartara, garai ezberdinetan gertaturiko bi plano tartekaturik doazenez, analepsiak ugariak dira:
‎izan ere, kartzelaratua izan aurreko gorabeherak ditu kontagai. Pertsonaia nagusi hau kutxazain automatikoetan lo egin ohi duen mutil gazte bat da, eta horietariko gau batean neska batekin harremanetan hasteko aukera izango du. Kutxazainean jolasean ari direla, polizia dator eta ihes egin dute.
‎(Berasaluze, Garikoitz: Egunkaria) Hots, bere asmoa irakurleek pertsonaiak egunero kalean ikus ditzakeen horien modukoak direlako ustea beregana dezaten nahi izatea da. Argumentuaren kokalekua egiantzekotasunez deskribatzeaz gain, pertsonaien jarrerak ere egiantzekotasuna sortu nahian irudikatzean datza lorpen hori.
‎Hori segituan nabaritzen da liburuan. Hitz, metafora eta sinboloz soilik osatutako liburua baino gehiago, Harkaitz Canok oraingo honetan irudietara eta horiek sortzen dituzten erreferentzi jokoetara jo du. Gure irudimena gramatikaz asetzeaz gain, Canok oraingo honetan irudiz ere hornitzen du.
2001
‎Plano honetan gehien azaltzen den fokalizazio mota intradiegetikoa eta sumagaitza izateak ihesleak azken metro horiek nola sentitzen dituen erakusten du, heriotza aurretik pasatzen diren hiru minutu horiek xehetasun osoz sentiaraziz irakurleoi. Halaber, xehetasun hau hunkigarria gertatzen da iheslea zaurituta dagoenean fokoak mugimendu sinpleenaren traszendentzia nabarmentzen digunean.
‎Plano honetan gehien azaltzen den fokalizazio mota intradiegetikoa eta sumagaitza izateak ihesleak azken metro horiek nola sentitzen dituen erakusten du, heriotza aurretik pasatzen diren hiru minutu horiek xehetasun osoz sentiaraziz irakurleoi. Halaber, xehetasun hau hunkigarria gertatzen da iheslea zaurituta dagoenean fokoak mugimendu sinpleenaren traszendentzia nabarmentzen digunean.
‎Alabaina, zenbait kasutan, fokalizazioa estradiegetikoa dugunean (3 pertsonan), narratzaileak zenbait laguntza eskaintzen dizkio irakurleari, fokalizazio horren mugak errespetatuz, beharrezkoa kontsideratzen duen informazioa emanez. Laguntza hauek Gerald Princek" narratarioa" deitzen duen instantziaren presentzia salatzen dute, argibide horiek ematean, une horretan irakurlearentzat beharrezkoa jotzen duen informazioa ematen duelako narratzaileak. Narratarioaren zeinu hauek nabariagoak dira kaleko eszenen planoan, bertan azaltzen diren deskribapenak erabat objektiboak izanik, laguntza horiek egoeraren ulermen osorako ezinbestekoak gertatzen baitira.
‎Laguntza hauek Gerald Princek" narratarioa" deitzen duen instantziaren presentzia salatzen dute, argibide horiek ematean, une horretan irakurlearentzat beharrezkoa jotzen duen informazioa ematen duelako narratzaileak. Narratarioaren zeinu hauek nabariagoak dira kaleko eszenen planoan, bertan azaltzen diren deskribapenak erabat objektiboak izanik, laguntza horiek egoeraren ulermen osorako ezinbestekoak gertatzen baitira.
‎Ikusi dugunez, ihesaren planoan fokalizazio aldaketak ugariak eta interesgarriak dira, eta ihesleak hil baino lehenago korritzen dituen 100 metro horiek beragan duten garrantzia erakusten digute. Halaber, plano honetan fokalizazioa gehienetan intradiegetikoa izateak nobela honetan HERIOTZAk duen garrantzia azpimarratu nahi du.
‎Iheslearen planoan fokalizazioa bada narratzaileak bere esku duen baliabide nagusia, beste planoetan fokalizazioak duen inpartzialtasunagatik, maila desberdinetan ematen da egoera edo ingurune batekiko jarrera. Hau horrela izanik, plano horietan hainbeste garrantzi duen Ikuspuntu ideologikoa azpimarratzea ezinbestekoa da. Eta ikuspuntu ideologikoaz ari garenean, Boris Uspensky k bere Poetics of Composition (1973) liburuan Mikhail Bakhtine ren ildotik dioenaz ari gara.
‎Baina gure helburua" Ikuspuntu pertzeptiboa" edo Fokalizazioa deitu zaiona aztertzea izan denez, eta bestalde, J. M. Lasagabaster-ek II Euskal Mundu Biltzarrean" La novela vasca al borde de la Realidad" izeneko txostenean 100 metro nobelako Polifoniaren berri hain egokiro ematen duenez, gure lan honetan ukitu gabe geratu diren alderdi horietaz jabetzeko aipatutako artikuluaren irakurketa gomendatzen dugu. Horrela, idazlearen ikuspuntua deitu izan denaren ikuspegi zabalagoa lortzearekin batera, narratzaileak bere esku duen estrategia honen konplexutasuna osotasunean aztertua geratuko litzateke.
‎Edozein modutan ere, garaian literatura, eta konkretuki, nobela mailan eragin ziren aldaketa horiek euskal irakurleriarengan sortu zuten etendurari, euskal munduak bizi zuen egoera erantsi behar diogu: zenbat irakurle alfabetatuk irakur zezakeen Ene Jesus bezalako nobela bat?
‎...ntua aldatu behar da horrelako nobela bat irakurtzean, nobelak esplizituki eskaintzen digunaz gain, esateke dagoenaz jabetzen lagunduko digun ikuspuntua erabiliz17 Beraz, ondoren datozen ohar hauek nobela honen edukia osatzen duten zenbait elementu eta sinboloren azalpena proposatzearekin batera, bertan, euskal nobela" fragmentarioena" den honetan, irakurleari eskaintzen zaizkion hutsune horiek betetzeko abiapuntu izan nahiko lukete.
‎nobela honek ez luke inongo berezitasunik izango baldin eta goian sailkatu ditugun istorio edo plano horiek inoiz ez direla burutzen esango ez bagenu. Alferrikakoa da hipotesiak planteiatzea, kontaketa behin eta berriro eten egiten baita:
‎Hori horrela izanik ere, aipatutako bi nobela horien argumentuabiapuntua (ohean etzanik dagoen pertsonaia batek istorioak kontatzen segitu beharra bere existentzia frogatzeko) alde batera utzirik, Beckett-en nobelagintzaren eta, orokorki, bere poetikaren eragina Saizarbitoriarengan donostiarrak berak nabarmendutakoa izanik ere, bi testu hauen desberdintasunak guztiz dira: Saizarbitoriaren nobela askozaz ere fragmentarioagoa izanik, hizkuntza literarioaren mailan ikus daitekeen sinpletasunak eta sekuentzia berdinen etengabeko konbinaketak irlandarrarenean aurki daitekeen hizkera eta intrigaren tratamendu barrokoagoarekin zerikusi gutxi du.
‎Saizarbitoriaren nobela askozaz ere fragmentarioagoa izanik, hizkuntza literarioaren mailan ikus daitekeen sinpletasunak eta sekuentzia berdinen etengabeko konbinaketak irlandarrarenean aurki daitekeen hizkera eta intrigaren tratamendu barrokoagoarekin zerikusi gutxi du. Esan nahi dugu, Ene Jesus-en ikusten dugun etengabeko errepikapen horrek, zenbakietan babesa aurkitu nahi horrek, hutsune nabarmenez beterik dauden orri horiek , antz gehiago dutela irlardarraren beranduagoko edozein lanekin. Azken batean, desberdintasun hauek literatur testuen autonomia eta berezkotasunaz asko esaten dute.
‎Horregatik, nobela honetan, historia mailan pasatzen den denbora definitzeko" impasse" hitza dateke egokiena. Eta ez nobelan zehar (nahiz protagonistak asmatutako istorioetan, nahiz bere egoera deskribatzen duten paragrafoetan) denborari buruzko erreferentziarik ez dagoelako, baizik eta erreferentzia horietan behin eta berriro, obsesiboki, denbora bera aipatzen delako: kariloiak etengabeki ordu bera jotzen du nobela guztian zehar.
‎Alabaina, irakurketaren arazoari berriro eutsiz, nobela horiek " eskatzen" zituzten irakurketak ez dira beti egilearen asmoekin bat etorri. Zentzu honetan, euskal literatur" irakurleriari" berriegiak eta askotan funtsgabeak iruditu zitzaizkion nobela horietan emandako hainbat pauso4 Hau nabarmena suertatu zen hirugarren nobelaren kasuan zenbaitek egilea" bere birtuosismoaren tranpan" erori zela defendatzen zuenean.
‎Alabaina, irakurketaren arazoari berriro eutsiz, nobela horiek" eskatzen" zituzten irakurketak ez dira beti egilearen asmoekin bat etorri. Zentzu honetan, euskal literatur" irakurleriari" berriegiak eta askotan funtsgabeak iruditu zitzaizkion nobela horietan emandako hainbat pauso4 Hau nabarmena suertatu zen hirugarren nobelaren kasuan zenbaitek egilea" bere birtuosismoaren tranpan" erori zela defendatzen zuenean.
‎Modu honetan, bere nobeletan azaltzen zaigun diskurtso eta ahots aniztasunarekin (heteroglosiaz hitz egin genezake), Saizarbitoriak nobela horien oinarrian dagoen" background" sozio historikoaren berri ematen digu. Azken nobela honetako" ahots" eta hizkuntza erregistro aberastasuna izugarria da:
‎Collagea, jokoa, pastitxea,... baliabide estrukturalak ditugu horrelako literaturgintzan. Nolanahi ere, hasiera bateko Nouveau Roman objektuzaletik bigarren garaiko nobelagintza humanistagora dagoen bira elementu horietan ikus dezakegu. Zentzuen arkitektura bailitzan, nobelagintzak koadro baten aurrean gaudenean jarraitzen dugun jokabide bera bultzatuko du:
‎Hain da boteretsua narratzaile hau irakurketa bat ezezik kritika mota bat ere aurreikusten duela nobela honetan. Bere baliabide teknikoez jakitun delarik, ez du inondik ere nahi irakurlea (eta kritikoa irakurlea den neurrian) errepikapen horien kasuistikan gera dadin: " 89 aldiz azaltzen dira zapatak Hamaika pauso n, aipatuko ez den filologoaren esanetan.
‎Baliabide honen bidez, egileak nobelan bertan esaten denaren egiazkotasunaz haratago, bere unibertso literario eta sozio-kulturalaz datuak ematen dizkigu. Argi dago bertan azaltzen diren pertsonaia horiek zer diren edo benetakoak diren jakin gabe nobela" irakurri" eta" uler" daitekeela, baina helburua ez da irakurgarritasuna erraztea, nobelaren eta egilearen munduaren berri ematea baino.
‎Saizarbitoriaren beste nobelen antzera, nobela hau irakurri ahala egiten den horietakoa da, eta horregatik, bertan kontatzen denaz haratago, kontaketaz beraz arduratu behar du irakurleak. Saizarbitoriak irudikatu digun" irakurle inplizitoaren" tasun guztiez jabetu gabe nobelaz gozatu badaiteke ere, benetan indartsuak dira bertan azaltzen diren erreferente literarioak.
‎• Urte horietan sendotu eta ugaritu ziren urte batzuk lehenago etxe partikularretan eta klandestinitatean sortu ziren ikastolak. 1960an 60 ikasle bakarrik bazebiltzan ikastoletan, 1978 ikasturterako 53.268ra igo zen kopurua.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
horiek 918 (6,04)
horien 252 (1,66)
horietan 242 (1,59)
horreek 164 (1,08)
horietako 151 (0,99)
horiei 71 (0,47)
horreetan 67 (0,44)
Horiek 60 (0,39)
horien artean 48 (0,32)
horreen 48 (0,32)
Horietako 41 (0,27)
horietatik 38 (0,25)
horiekin 35 (0,23)
Horietan 28 (0,18)
horietara 26 (0,17)
orreik 25 (0,16)
Horien artean 24 (0,16)
horreetariko 23 (0,15)
horreei 21 (0,14)
horietarik 20 (0,13)
horietakoa 19 (0,13)
Horien 17 (0,11)
hoiek 16 (0,11)
horien arteko 16 (0,11)
horietariko 16 (0,11)
Horiez gain 15 (0,10)
horiekiko 15 (0,10)
horietaz 15 (0,10)
Horietaz 11 (0,07)
horien aurrean 9 (0,06)
horiez 9 (0,06)
horien bidez 8 (0,05)
horien inguruan 8 (0,05)
horien arabera 7 (0,05)
horiez gain 7 (0,05)
horreik 7 (0,05)
Horiei 6 (0,04)
Horietatik 6 (0,04)
horiei buruz 6 (0,04)
horientzat 6 (0,04)
horietakoren 6 (0,04)
horien inguruko 5 (0,03)
horietakoak 5 (0,03)
hoietan 4 (0,03)
hoik 4 (0,03)
horiek gabe 4 (0,03)
horien azpian 4 (0,03)
horien bitartez 4 (0,03)
horien gainean 4 (0,03)
horietarako 4 (0,03)
horietarikoa 4 (0,03)
Horien ondoan 3 (0,02)
Horietarik 3 (0,02)
hoien 3 (0,02)
horiei esker 3 (0,02)
horien kontra 3 (0,02)
horiengan 3 (0,02)
Horien inguruan 2 (0,01)
Horietakoren 2 (0,01)
Horietariko 2 (0,01)
Horiez 2 (0,01)
Horiez gainera 2 (0,01)
Horiezaz 2 (0,01)
hoiekin 2 (0,01)
hoieri 2 (0,01)
horien gaineko 2 (0,01)
horiengana 2 (0,01)
horietarikoak 2 (0,01)
horietatik kanpo 2 (0,01)
horiezaz 2 (0,01)
Horiekiko 1 (0,01)
Horiekin 1 (0,01)
Horien arteko 1 (0,01)
Horien aurrean 1 (0,01)
Horien bidez 1 (0,01)
Horien gainean 1 (0,01)
Horien ordez 1 (0,01)
Horiengan 1 (0,01)
Horietara 1 (0,01)
hoiei 1 (0,01)
hoietako 1 (0,01)
hoietarik 1 (0,01)
horiei buruzko 1 (0,01)
horiekikoa 1 (0,01)
horien alde 1 (0,01)
horien aldean 1 (0,01)
horien artetik 1 (0,01)
horien aurka 1 (0,01)
horien aurreko 1 (0,01)
horien aurretikoak 1 (0,01)
horien baitan 1 (0,01)
horien esku 1 (0,01)
horien gainetik 1 (0,01)
horien ondoan 1 (0,01)
horien ondotik 1 (0,01)
horiena 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
horiek bat 107 (0,70)
horiek ez 58 (0,38)
horiek ere 33 (0,22)
horiek batzuk 30 (0,20)
horiek egin 25 (0,16)
horiek bakoitz 22 (0,14)
horiek guzti 21 (0,14)
horiek asko 20 (0,13)
horiek ukan 20 (0,13)
horiek zenbait 20 (0,13)
horiek egon 18 (0,12)
horiek be 16 (0,11)
horiek bi 15 (0,10)
horiek gain 15 (0,10)
horiek literatura 13 (0,09)
horiek eman 11 (0,07)
horiek ikusi 11 (0,07)
horiek sortu 11 (0,07)
horiek euskal 10 (0,07)
horiek ezagutu 10 (0,07)
horiek hainbat 10 (0,07)
horiek berak 9 (0,06)
horiek eragin 9 (0,06)
horiek erantzun 9 (0,06)
horiek etxe 9 (0,06)
horiek irakurri 9 (0,06)
horiek zer 9 (0,06)
horiek den 8 (0,05)
horiek gehien 8 (0,05)
horiek oso 8 (0,05)
horiek bakarrik 7 (0,05)
horiek beste 7 (0,05)
horiek bete 7 (0,05)
horiek gu 7 (0,05)
horiek lotu 7 (0,05)
horiek parte 7 (0,05)
horiek aparte 6 (0,04)
horiek aurre 6 (0,04)
horiek bera 6 (0,04)
horiek esan 6 (0,04)
horiek hiru 6 (0,04)
horiek hurbildu 6 (0,04)
horiek kontu 6 (0,04)
horiek landu 6 (0,04)
horiek lanketa 6 (0,04)
horiek muga 6 (0,04)
horiek ondo 6 (0,04)
horiek sartu 6 (0,04)
horiek uste 6 (0,04)
horiek aipatu 5 (0,03)
horiek amaitu 5 (0,03)
horiek bildu 5 (0,03)
horiek dena 5 (0,03)
horiek entzun 5 (0,03)
horiek erabilera 5 (0,03)
horiek eraiki 5 (0,03)
horiek garatu 5 (0,03)
horiek gazte 5 (0,03)
horiek gertatu 5 (0,03)
horiek heldu 5 (0,03)
horiek ikasle 5 (0,03)
horiek iritsi 5 (0,03)
horiek jo 5 (0,03)
horiek kasu 5 (0,03)
horiek lan 5 (0,03)
horiek lortu 5 (0,03)
horiek modu 5 (0,03)
horiek mundu 5 (0,03)
horiek ni 5 (0,03)
horiek oinarri 5 (0,03)
horiek testu 5 (0,03)
horiek ulertu 5 (0,03)
horiek zabaldu 5 (0,03)
horiek zein 5 (0,03)
horiek abiatu 4 (0,03)
horiek adierazi 4 (0,03)
horiek aldatu 4 (0,03)
horiek arduradun 4 (0,03)
horiek azterketa 4 (0,03)
horiek aztertu 4 (0,03)
horiek baino 4 (0,03)
horiek berri 4 (0,03)
horiek bertan 4 (0,03)
horiek eduki 4 (0,03)
horiek erabili 4 (0,03)
horiek erreferentzia 4 (0,03)
horiek eurak 4 (0,03)
horiek euskara 4 (0,03)
horiek ezaugarri 4 (0,03)
horiek ezin 4 (0,03)
Konbinazioak (3 lema)
horiek ez ukan 6 (0,04)
horiek parte hartu 6 (0,04)
horiek bat egin 4 (0,03)
horiek bat ere 4 (0,03)
horiek bat ukan 4 (0,03)
horiek egin behar 4 (0,03)
horiek ere ez 3 (0,02)
horiek ez egon 3 (0,02)
horiek ez ote 3 (0,02)
horiek kontu hartu 3 (0,02)
horiek aurre egin 2 (0,01)
horiek baino gehiago 2 (0,01)
horiek bakoitz ikasle 2 (0,01)
horiek bakoitz literatura 2 (0,01)
horiek bat bat 2 (0,01)
horiek bat irakurri 2 (0,01)
horiek bat literatura 2 (0,01)
horiek be ez 2 (0,01)
horiek berak ere 2 (0,01)
horiek berri eman 2 (0,01)
horiek bertan behe 2 (0,01)
horiek beste bi 2 (0,01)
horiek beste hainbat 2 (0,01)
horiek dena kendu 2 (0,01)
horiek egon ez 2 (0,01)
horiek etxe bat 2 (0,01)
horiek euskal kultura 2 (0,01)
horiek euskal literatura 2 (0,01)
horiek ez eduki 2 (0,01)
horiek ezagutu behar 2 (0,01)
horiek ezin ukan 2 (0,01)
horiek gertatu ari 2 (0,01)
horiek guzti ez 2 (0,01)
horiek kasu ere 2 (0,01)
horiek landu modu 2 (0,01)
horiek literatura on 2 (0,01)
horiek muga lausotu 2 (0,01)
horiek ni uste 2 (0,01)
horiek oinarri egon 2 (0,01)
horiek oinarri hartu 2 (0,01)
horiek ukan eragin 2 (0,01)
horiek zenbait ez 2 (0,01)
horiek zer egon 2 (0,01)
horiek abiatu proposatu 1 (0,01)
horiek abiatu zerbait 1 (0,01)
horiek adierazi irizpide 1 (0,01)
horiek aipatu ez 1 (0,01)
horiek aldatu ari 1 (0,01)
horiek aldatu egin 1 (0,01)
horiek aldatu gizarte 1 (0,01)
horiek amaitu ekin 1 (0,01)
horiek aparte egon 1 (0,01)
horiek arduradun nagusi 1 (0,01)
horiek arduradun seinalatu 1 (0,01)
horiek asko aire 1 (0,01)
horiek asko aurkitu 1 (0,01)
horiek asko egon 1 (0,01)
horiek asko erabat 1 (0,01)
horiek asko eurak 1 (0,01)
horiek asko euskal 1 (0,01)
horiek asko galdu 1 (0,01)
horiek asko gustatu 1 (0,01)
horiek asko hondatu 1 (0,01)
horiek asko jaso 1 (0,01)
horiek asko Laboa 1 (0,01)
horiek asko metal 1 (0,01)
horiek asko Mungia 1 (0,01)
horiek asko onartu 1 (0,01)
horiek asko oroitzapen 1 (0,01)
horiek asko sintesi 1 (0,01)
horiek aurre aurre 1 (0,01)
horiek aurre eraman 1 (0,01)
horiek aurre hitz 1 (0,01)
horiek aurre irakurri 1 (0,01)
horiek azterketa egin 1 (0,01)
horiek azterketa ekin 1 (0,01)
horiek azterketa eskaini 1 (0,01)
horiek aztertu ezan 1 (0,01)
horiek aztertu mugatu 1 (0,01)
horiek baino handi 1 (0,01)
horiek baino ospe 1 (0,01)
horiek bakarrik bete 1 (0,01)
horiek bakarrik ekarri 1 (0,01)
horiek bakoitz ahalmen 1 (0,01)
horiek bakoitz bera 1 (0,01)
horiek bakoitz beste 1 (0,01)
horiek bakoitz definitu 1 (0,01)
horiek bakoitz eman 1 (0,01)
horiek bakoitz ez 1 (0,01)
horiek bakoitz ezagutu 1 (0,01)
horiek bakoitz gu 1 (0,01)
horiek bakoitz ilunpe 1 (0,01)
horiek bakoitz Iñaki 1 (0,01)
horiek bakoitz ni 1 (0,01)
horiek bakoitz non 1 (0,01)
horiek bakoitz omendu 1 (0,01)
horiek bakoitz orain 1 (0,01)
horiek bakoitz ukan 1 (0,01)
horiek bat absolutuki 1 (0,01)
horiek bat adibide 1 (0,01)
horiek bat ageri 1 (0,01)
horiek bat aipamen 1 (0,01)
horiek bat aipatu 1 (0,01)
horiek bat alegia 1 (0,01)
horiek bat antz 1 (0,01)
horiek bat arreta 1 (0,01)
horiek bat aski 1 (0,01)
horiek bat aukeratu 1 (0,01)
horiek bat baino 1 (0,01)
horiek bat bera 1 (0,01)
horiek bat bertsolaritza 1 (0,01)
horiek bat besterako 1 (0,01)
horiek bat bete 1 (0,01)
horiek bat data 1 (0,01)
horiek bat egon 1 (0,01)
horiek bat eleberri 1 (0,01)
horiek bat entzun 1 (0,01)
horiek bat eraman 1 (0,01)
horiek bat eraztun 1 (0,01)
horiek bat errima 1 (0,01)
horiek bat ETA 1 (0,01)
horiek bat etorri 1 (0,01)
horiek bat etxe 1 (0,01)
horiek bat ezagutu 1 (0,01)
horiek bat futbol 1 (0,01)
horiek bat genero 1 (0,01)
horiek bat haserre 1 (0,01)
horiek bat hau 1 (0,01)
horiek bat heldu 1 (0,01)
horiek bat hezkuntza 1 (0,01)
horiek bat ikasgela 1 (0,01)
horiek bat izara 1 (0,01)
horiek bat j.m. 1 (0,01)
horiek bat Joseba 1 (0,01)
horiek bat lehen 1 (0,01)
horiek bat lurralde 1 (0,01)
horiek bat maiordomo 1 (0,01)
horiek bat mozkortu 1 (0,01)
horiek bat prestakuntza 1 (0,01)
horiek bat sarri 1 (0,01)
horiek bat topatu 1 (0,01)
horiek bat Zuberoa 1 (0,01)
horiek batzuk aurre 1 (0,01)
horiek batzuk aurreko 1 (0,01)
horiek batzuk benetako 1 (0,01)
horiek batzuk desagertu 1 (0,01)
horiek batzuk euskal 1 (0,01)
horiek batzuk ez 1 (0,01)
horiek batzuk gogoratu 1 (0,01)
horiek batzuk Idatz 1 (0,01)
horiek batzuk ikastetxe 1 (0,01)
horiek batzuk irakurketa 1 (0,01)
horiek batzuk kantu 1 (0,01)
horiek batzuk kronika 1 (0,01)
horiek batzuk kultu 1 (0,01)
horiek batzuk lehendik 1 (0,01)
horiek batzuk mahai 1 (0,01)
horiek batzuk nostalgiko 1 (0,01)
horiek batzuk ola 1 (0,01)
horiek batzuk orri 1 (0,01)
horiek batzuk sinetsi 1 (0,01)
horiek batzuk urte 1 (0,01)
horiek be aurreko 1 (0,01)
horiek be denda 1 (0,01)
horiek be erdaldun 1 (0,01)
horiek be etorri 1 (0,01)
horiek be gotzain 1 (0,01)
horiek be hain 1 (0,01)
horiek be heldu 1 (0,01)
horiek be ia 1 (0,01)
horiek be inauteri 1 (0,01)
horiek be negar 1 (0,01)
horiek be zeu 1 (0,01)
horiek bera ama 1 (0,01)
horiek bera bizi 1 (0,01)
horiek bera hori 1 (0,01)
horiek bera irudikatu 1 (0,01)
horiek bera memoria 1 (0,01)
horiek bera ukan 1 (0,01)
horiek berak bera 1 (0,01)
horiek berak ekarri 1 (0,01)
horiek berak ezkontza 1 (0,01)
horiek berak hil 1 (0,01)
horiek berak ikuspegi 1 (0,01)
horiek berak onarrarazi 1 (0,01)
horiek bertan ere 1 (0,01)
horiek beste abade 1 (0,01)
horiek beste galilear 1 (0,01)
horiek beste herri 1 (0,01)
horiek bete abiapuntu 1 (0,01)
horiek bete bete 1 (0,01)
horiek bete iritsi 1 (0,01)
horiek bete premia 1 (0,01)
horiek bete zer 1 (0,01)
horiek bi ahizpa 1 (0,01)
horiek bi anbiguotasun 1 (0,01)
horiek bi baliatu 1 (0,01)
horiek bi bat 1 (0,01)
horiek bi ere 1 (0,01)
horiek bi errekreazio 1 (0,01)
horiek bi gaztetxo 1 (0,01)
horiek bi izen 1 (0,01)
horiek bi jardun 1 (0,01)
horiek bi karga 1 (0,01)
horiek bi Karmele 1 (0,01)
horiek bi modu 1 (0,01)
horiek bildu irudi 1 (0,01)
horiek bildu omen 1 (0,01)
horiek den aurkitu 1 (0,01)
horiek den beraz 1 (0,01)
horiek den biga 1 (0,01)
horiek den bihi 1 (0,01)
horiek den ez 1 (0,01)
horiek den jainko 1 (0,01)
horiek den mundu 1 (0,01)
horiek dena gero 1 (0,01)
horiek dena izen 1 (0,01)
horiek dena konde 1 (0,01)
horiek eduki susmatu 1 (0,01)
horiek egin baltsa 1 (0,01)
horiek egin Bilbo 1 (0,01)
horiek egin egon 1 (0,01)
horiek egin ez 1 (0,01)
horiek egin ezan 1 (0,01)
horiek egon errealismo 1 (0,01)
horiek egon gabezia 1 (0,01)
horiek egon historia 1 (0,01)
horiek egon honako 1 (0,01)
horiek egon ikastola 1 (0,01)
horiek egon iraun 1 (0,01)
horiek egon islatu 1 (0,01)
horiek egon landu 1 (0,01)
horiek egon luberri 1 (0,01)
horiek egon ohore 1 (0,01)
horiek egon uztai 1 (0,01)
horiek eman beharreko 1 (0,01)
horiek eman hainbat 1 (0,01)
horiek entzun bortxa 1 (0,01)
horiek erabilera arte 1 (0,01)
horiek erabilera beheratu 1 (0,01)
horiek erabilera egoki 1 (0,01)
horiek erabilera etorri 1 (0,01)
horiek erabilera heriotza 1 (0,01)
horiek erabili adierazle 1 (0,01)
horiek eragin asmo 1 (0,01)
horiek eragin desegile 1 (0,01)
horiek eragin estutasun 1 (0,01)
horiek eragin hondagarri 1 (0,01)
horiek eragin negatibo 1 (0,01)
horiek eragin premia 1 (0,01)
horiek eragin saiatu 1 (0,01)
horiek eraiki joan 1 (0,01)
horiek eraiki mundu 1 (0,01)
horiek erantzun ari 1 (0,01)
horiek erantzun bakegarri 1 (0,01)
horiek erantzun dieta 1 (0,01)
horiek erantzun edozein 1 (0,01)
horiek erantzun egon 1 (0,01)
horiek erantzun lehentasun 1 (0,01)
horiek erantzun ondo 1 (0,01)
horiek erantzun zail 1 (0,01)
horiek ere aldizkari 1 (0,01)
horiek ere alfabetatu 1 (0,01)
horiek ere amodio 1 (0,01)
horiek ere asko 1 (0,01)
horiek ere ebaluazio 1 (0,01)
horiek ere egon 1 (0,01)
horiek ere entzun 1 (0,01)
horiek ere eraiki 1 (0,01)
horiek ere eredu 1 (0,01)
horiek ere gainditu 1 (0,01)
horiek ere gertatu 1 (0,01)
horiek ere haur 1 (0,01)
horiek ere huts 1 (0,01)
horiek ere ikasle 1 (0,01)
horiek ere IKT 1 (0,01)
horiek ere Juaristi 1 (0,01)
horiek ere ondorengo 1 (0,01)
horiek ere presentzia 1 (0,01)
horiek ere zeharo 1 (0,01)
horiek erreferentzia ageri 1 (0,01)
horiek erreferentzia egin 1 (0,01)
horiek erreferentzia lege 1 (0,01)
horiek erreferentzia zehatz 1 (0,01)
horiek esan eutsi 1 (0,01)
horiek esan gabe 1 (0,01)
horiek esan ukan 1 (0,01)
horiek etxe babestu 1 (0,01)
horiek etxe egoera 1 (0,01)
horiek etxe hil 1 (0,01)
horiek etxe hurrago 1 (0,01)
horiek etxe joan 1 (0,01)
horiek etxe seme 1 (0,01)
horiek etxe utzi 1 (0,01)
horiek eurak ipuin 1 (0,01)
horiek eurak klasikotasun 1 (0,01)
horiek euskal herri 1 (0,01)
horiek euskal Herria 1 (0,01)
horiek euskal irakurleria 1 (0,01)
horiek euskal irrati 1 (0,01)
horiek euskal jatorri 1 (0,01)
horiek euskal nazio 1 (0,01)
horiek euskara irakatsi 1 (0,01)
horiek euskara irakurri 1 (0,01)
horiek euskara itzulpen 1 (0,01)
horiek euskara ukan 1 (0,01)
horiek ez atera 1 (0,01)
horiek ez bezala 1 (0,01)
horiek ez ei 1 (0,01)
horiek ez esan 1 (0,01)
horiek ez ezagutu 1 (0,01)
horiek ez gutxi 1 (0,01)
horiek ez zapaldu 1 (0,01)
horiek ezagutu ahalbidetu 1 (0,01)
horiek ezagutu eleberri 1 (0,01)
horiek ezaugarri bildu 1 (0,01)
horiek ezaugarri fisiko 1 (0,01)
horiek ezin esan 1 (0,01)
horiek gain argitaratu 1 (0,01)
horiek gain bi 1 (0,01)
horiek gain Mikel 1 (0,01)
horiek garatu behar 1 (0,01)
horiek garatu bide 1 (0,01)
horiek garatu hezkuntza 1 (0,01)
horiek garatu modu 1 (0,01)
horiek garatu ukan 1 (0,01)
horiek gazte heziketa 1 (0,01)
horiek gazte literatura 1 (0,01)
horiek gazte sakontasun 1 (0,01)
horiek gehien arto 1 (0,01)
horiek gehien auzo 1 (0,01)
horiek gehien bizitza 1 (0,01)
horiek gehien nabarmendu 1 (0,01)
horiek gehien soslai 1 (0,01)
horiek gu ase 1 (0,01)
horiek gu fresko 1 (0,01)
horiek gu kanpo 1 (0,01)
horiek gu kendu 1 (0,01)
horiek gu kultura 1 (0,01)
horiek gu mendekatu 1 (0,01)
horiek guzti apaingarri 1 (0,01)
horiek guzti aparte 1 (0,01)
horiek guzti arduradun 1 (0,01)
horiek guzti berehala 1 (0,01)
horiek guzti dena 1 (0,01)
horiek guzti egunero 1 (0,01)
horiek guzti errepide 1 (0,01)
horiek guzti eurak 1 (0,01)
horiek guzti huts 1 (0,01)
horiek guzti izenburu 1 (0,01)
horiek guzti lo 1 (0,01)
horiek guzti Mungia 1 (0,01)
horiek hainbat Amerikak 1 (0,01)
horiek hainbat artzain 1 (0,01)
horiek hainbat ekintza 1 (0,01)
horiek hainbat errealitate 1 (0,01)
horiek hainbat izen 1 (0,01)
horiek hainbat kategoria 1 (0,01)
horiek hainbat liburu 1 (0,01)
horiek hainbat ume 1 (0,01)
horiek heldu ezinbesteko 1 (0,01)
horiek hiru aldi 1 (0,01)
horiek hiru ardatz 1 (0,01)
horiek hiru gizon 1 (0,01)
horiek hiru lau 1 (0,01)
horiek hurbildu aukera 1 (0,01)
horiek hurbildu baliabide 1 (0,01)
horiek hurbildu joan 1 (0,01)
horiek hurbildu proposatu 1 (0,01)
horiek ikasle buru 1 (0,01)
horiek ikasle gaitasun 1 (0,01)
horiek ikasle ikaskuntza 1 (0,01)
horiek ikasle modu 1 (0,01)
horiek ikasle profil 1 (0,01)
horiek ikusi entzunezko 1 (0,01)
horiek ikusi ezan 1 (0,01)
horiek ikusi jardun 1 (0,01)
horiek irakurri ahala 1 (0,01)
horiek irakurri aukera 1 (0,01)
horiek irakurri hasi 1 (0,01)
horiek irakurri oso 1 (0,01)
horiek iritsi kontu 1 (0,01)
horiek jo ezinik 1 (0,01)
horiek kasu argi 1 (0,01)
horiek kasu bertso 1 (0,01)
horiek kontu bat 1 (0,01)
horiek kontu eduki 1 (0,01)
horiek kontu ez 1 (0,01)
horiek lan aztertu 1 (0,01)
horiek lan baldintzatu 1 (0,01)
horiek lan jorratu 1 (0,01)
horiek lan lehenengo 1 (0,01)
horiek lan oso 1 (0,01)
horiek landu behar 1 (0,01)
horiek landu ikasle 1 (0,01)
horiek lanketa azterketa 1 (0,01)
horiek lanketa bideratu 1 (0,01)
horiek lanketa egin 1 (0,01)
horiek lanketa egokitasun 1 (0,01)
horiek lanketa jakin 1 (0,01)
horiek literatura agertu 1 (0,01)
horiek literatura egin 1 (0,01)
horiek literatura eskaintza 1 (0,01)
horiek literatura ez 1 (0,01)
horiek literatura irakatsi 1 (0,01)
horiek literatura lan 1 (0,01)
horiek literatura lehiaketa 1 (0,01)
horiek literatura lotu 1 (0,01)
horiek literatura prestigio 1 (0,01)
horiek literatura produkzio 1 (0,01)
horiek lortu egin 1 (0,01)
horiek lortu idazle 1 (0,01)
horiek lortu metodo 1 (0,01)
horiek lortu nahi 1 (0,01)
horiek lotu beste 1 (0,01)
horiek lotu gu 1 (0,01)
horiek lotu kontzeptu 1 (0,01)
horiek modu desberdin 1 (0,01)
horiek modu egoki 1 (0,01)
horiek modu kolektibo 1 (0,01)
horiek modu kritiko 1 (0,01)
horiek modu orokor 1 (0,01)
horiek muga batzuetan 1 (0,01)
horiek muga egon 1 (0,01)
horiek muga ihes 1 (0,01)
horiek mundu gaitz 1 (0,01)
horiek mundu intimo 1 (0,01)
horiek mundu mitologiko 1 (0,01)
horiek mundu mugatu 1 (0,01)
horiek ni baino 1 (0,01)
horiek ni lilura 1 (0,01)
horiek ni sufrikario 1 (0,01)
horiek oinarri AE 1 (0,01)
horiek ondo adierazi 1 (0,01)
horiek ondo egin 1 (0,01)
horiek ondo gogo 1 (0,01)
horiek ondo prestatu 1 (0,01)
horiek ondo saldu 1 (0,01)
horiek ondo ulertu 1 (0,01)
horiek oso antzinako 1 (0,01)
horiek oso berri 1 (0,01)
horiek oso egoki 1 (0,01)
horiek oso garrantzitsu 1 (0,01)
horiek oso hotzak 1 (0,01)
horiek oso interesgarri 1 (0,01)
horiek oso latz 1 (0,01)
horiek oso ohiko 1 (0,01)
horiek parte bat 1 (0,01)
horiek sartu ez 1 (0,01)
horiek sartu ezan 1 (0,01)
horiek sartu jakin 1 (0,01)
horiek sortu harreman 1 (0,01)
horiek sortu sinesmen 1 (0,01)
horiek testu alderaketa 1 (0,01)
horiek testu eraikuntza 1 (0,01)
horiek testu oso 1 (0,01)
horiek testu polifoniko 1 (0,01)
horiek ukan ardura 1 (0,01)
horiek ukan datu 1 (0,01)
horiek ukan egun 1 (0,01)
horiek ukan eliza 1 (0,01)
horiek ukan eman 1 (0,01)
horiek ukan funtzio 1 (0,01)
horiek ukan guzti 1 (0,01)
horiek ukan ikuspegi 1 (0,01)
horiek ukan karrika 1 (0,01)
horiek ukan mahomatar 1 (0,01)
horiek ukan oinarri 1 (0,01)
horiek ukan ondorio 1 (0,01)
horiek ukan proiektu 1 (0,01)
horiek ukan zutik 1 (0,01)
horiek ulertu Alemania 1 (0,01)
horiek uste halako 1 (0,01)
horiek uste literatura 1 (0,01)
horiek uste ukan 1 (0,01)
horiek zabaldu mugatu 1 (0,01)
horiek zein barn 1 (0,01)
horiek zein beste 1 (0,01)
horiek zein eurak 1 (0,01)
horiek zein horiek 1 (0,01)
horiek zein irizpide 1 (0,01)
horiek zenbait aipatu 1 (0,01)
horiek zenbait aplikatu 1 (0,01)
horiek zenbait artikulu 1 (0,01)
horiek zenbait aurreko 1 (0,01)
horiek zenbait bat 1 (0,01)
horiek zenbait esplizituki 1 (0,01)
horiek zenbait gero 1 (0,01)
horiek zenbait goi 1 (0,01)
horiek zenbait konfluentzia 1 (0,01)
horiek zenbait leku 1 (0,01)
horiek zenbait modu 1 (0,01)
horiek zenbait o 1 (0,01)
horiek zenbait pentsatu 1 (0,01)
horiek zenbait testuliburu 1 (0,01)
horiek zer berezi 1 (0,01)
horiek zer etzan 1 (0,01)
horiek zer iradoki 1 (0,01)
horiek zer leku 1 (0,01)
horiek zer nolako 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia