2001
|
|
Bere ikasleekin milaka saio egin ostean Jean Carles-ek proposaturiko akordeetan dago oinarrituta perfumeen sailkapena; baina perfumeak deskribatu baino lehen, nota
|
horietan
zer nolako substantziak erabiltzen diren azalduko dugu gainetik.
|
2003
|
|
Ezarritako neurria zentzarazpena denean, egoitza judizialean egintza bat bakarrik burutzen da, eta, egintza horretan, epaileak adingabeari adierazten dio, zehatz mehatz eta argiro argiro, adingabe horrek burututako egitateak zergatik diren onartezinak gizartearen ikusmiratik; adingabe horri azaltzen dio egitate
|
horiek
zer nolako ondorioak izan dituzten edo izan zitzaketen berarentzat eta biktimarentzat; eta, etorkizunerako, zenbait gomendio ere ematen dizkio.
|
2004
|
|
" Obsesio modukoa zuen gizonak, gogoeta egitearekin konformatu ez, eta idatzi egiten zuen, baita ederki egin ere", diosku Arruek. Izkiriatutako
|
horiek
zer nolakoak ziren azaldu digu Blanca Diezek: " Igual igualtsu topa zenitzakeen talde bati egin kritika, euskal gastronomiari buruz uste zuena, haurtzaroko oroitzapenak edo jazz musikarien aipamentxoa.
|
|
Hala, askok egiten dute demokrazia parte hartzailearekin bat, hitzez behintzat. Bestelako kontua da hitz
|
horiei
zer nolako edukia ematen zaien. Gogoan izan behar da, gainera, ekimen parte hartzaile gehienak instituzioetatik jaio direla, itxura batean haren sustraiak herrian daudela pentsa litekeen arren.
|
|
Hizkuntza funtzioen beste aitzin gibel bat ikusi nahi genuke orain. Euskaltzale gehienon begietan euskarak galduak edo irabaziak dituen funtzioen zenbatekoa baldin badago, bada zenbatekoaren aurretik funtzio
|
horien
zer nolakoa jartzen duenik. Zertan da, alegia, euskarazko funtzio komunikatiboen erropen maila eta adierazpen gaitasuna?
|
|
Ni zuzen baldin banabil behintzat, beste batzuk oker dabiltza. Beharbada, euskal hiztun izateari dagozkion ezaugarrietan dago gure arteko aldea, ezaugarri
|
horien
zer nolakoan. Batzuen irizpidean oroz gain ikasi aditzaren zentzua azpimarratzen da, hots, dena delakoak jakin badakiela edo ez dakiela euskaraz, erabili, erabiltzen ez badu ere.
|
|
Aristotelikoak ezbaldin bagara, seguru asko beste erantzun bat emango dugu. Egia esateko, sistemametafisikoen arteko aldeak neurtzeko sistema
|
horiek
zer nolako ikuspegiak dituzten munduposibleen gainean aztertzea baliabide interesgarria izaten da.
|
2006
|
|
Omega ugari zuten arrautzak gosaldu zituzten banakoek 35 mg/ dL-ko triglizeridoen batez besteko murrizketa izan zuten; murrizketa hori 25 mg/ dLkoa izan zen arrautzak gosaldu ez zituztenen artean. Kontua da datu
|
horiek
zer nolako garrantzia duten osasun kardiobaskularrean. Bere artikuluan gogorarazten du arrautza bakoitzak 0,6 mmol/ L murrizten duela triglizeridoen maila; izan ere, 1 mmol/ L baino gehiago gehituz gero, arrisku kardiobaskularra %76 handitzen da emakumeetan, eta %32 gizonetan.
|
2007
|
|
Eta horrek benetako txip aldaketaekarri behar du komunikazioan ari garenontzat. Gaur egun, ez da nahikoa esateazenbat diru irabazi duen enpresak, hori baino zerbait gehiago eman beharra dago.Hurrengo pausoak eman behar dira; aurten zenbat diru irabazi dugun bai, bainabaita lan-taldearen kudeaketa txukun bat egiteko zer egin dugun ere, zenbatlanpostu sortu ditugun, lanpostu
|
horiek
zer nolako ezaugarriak dituzten. Era horrelako galderei ere erantzun egin behar diegu eta hor, komunikazioaren ikuspegitik, oso jarrera aktiboa eduki genezake.
|
|
Hauek euskaltegira motibazio ezberdinek bultzatuta etortzen dira: etorkizun batean titulu bat lortzeko asmoa dutenak, baina horretarako, lehenengo prestakuntza beharrezko dutenak; Berria eta aldizkari ezberdinak eroso eta erraz irakurri nahi dituztenak; hitz egiten duten erraztasun berarekin bere ama hizkuntzan idatzi nahi dutenak…Bi ordu
|
horietan
zer nolako ariketak, lanak egin behar izaten dira. Agurtzane Sarasola.
|
2008
|
|
ez dutelako zaindu, legeak agintzen dien bezala, banku pribatuen jokabidea. Batzuek aspalditik zekiten inbertsio funts espekulatibo
|
horiek
zer nolako arriskuak ekar zitzaketen, bazekiten beharrezkoa zela horiek guztiak arautzea munduko ekonomiari segurtasun handiagoa emateko. Baina ideologia neoliberalak ez du aholkatzen, beharrezkoa jotzen ez duelako, ez arautzerik, ez erakunde publikoen zainketarik, finantza sistemari eta inbertsio modalitateei gardentasun handiagoa emango lioketen kontabilitate irizpideei buruzko nazioarteko itunei kasu zipitzik ere egin gabe.
|
|
Botere publikoetan euskararen aurka lanean ari den hamaika gizaseme daude, baina ezin da ukatu gure hizkuntzaren aldeko jarrera zintzo eta langilea duenik ere badela. Edozelan ere, begira dezagun azken
|
horiek
zer nolako marko juridikotan ari diren lanean. Euskararen alde egun lanean dabilen erakunde publikorik eskuzabalenak ere, jo dezagun EAEko euskara saila dela, nekez gaindi litzake espainiar eta frantziar legediek jartzen dituzten oztopoak.
|
2009
|
|
Dieta osagarri
|
horien inguruan
zer nolako zalantzak dauden ikusita, espezialistek garbi utzi nahi dute bizimodua eta elikadura ohiturak aldatzea dela modurik egokiena arteria tentsioa gutxitzeko.
|
|
Azterketa guztien artean, audiometria izaten da egokiena, aukera ematen baitu jakiteko zein soinu falta diren edo zein soinu entzuteari utzi dion pertsona batek, eta entzuten dituen
|
horiek
zer nolakoak diren: apalak, erdi mailakoak edo zorrotzak.
|
|
nola konpon ditzakegu arazoak haurrak sexuaren arabera banatuta badaude? Eskola
|
horietan
zer nolako hezkuntza jasoko dute haurrek. Berdintasuna posible izateko, behar beharrezkoa da mutilek eta neskek hezkuntza bera jasotzea.
|
|
Zibilizazio goreneko garaiei buruz, barbaroak bagina bezala aurkitzen gara: begien aurrean ditugu hondaturiko hiriak eta monumentu enigmatikoak; eraitsitako harresiei so, geure buruari galdetzen diogu tenplu hustu
|
horietan
zer nolako jainkoek bizi ahal izan zuten. Garai handietan ez zegoen horrelako jakin minik eta begirunerik; ez zuten aurrekorik onartzen; klasizismoak ez zuen Shakespeare ezagutzen.
|
2010
|
|
Erabilitako edariak ura (150 mililitro), 75 miligramo kafeina dituen ura, 75 g glukosa duen ura eta 75 miligramo kafeina eta 75 g glukosa dituen ura izan ziren. Hortik aurrera, ikertzaileek aztertu zuten edari
|
horiek
zer nolako eragina duten arretan, eskuzko trebetasunean, ikusizko, espazioko eta aurreko funtzioetan, oroimenean (berehalakoa, epe luzekoa eta lanekoa) eta egoera subjektiboan. Emaitzak aztertu ondoren, zientzialariek egiaztatu zuten bi substantzia horiek (kafeina eta glukosa) batera hartzeak ondorio onuragarriak izan ditzakeela pertsonen arretan eta ikaskuntzan, baita hitzezko memorian ere.
|
|
Orain zure oroitzapena geratzen zaigu, tarteka kalean harat honat ikusten dudan Mª Pazekin hitz egiteko aukera, irakurri ez nituen zure artikuluak irakurri eta asmatzekoa
|
horien arabera
zer nolako eztabaidak izan genitzakeen gure artean, ika mika horiek nondik nora joko zuketen, eta zein unetan huts egingo zizun zure gogo tematiak, zure adimen politikoak, irrist egin zure harrotasuna adierazteko, zure poza, familian herri honekiko harturiko konpromezuagatik, konpromezu hori askatasun osoz, kontzientzia osoz hartua zelako.
|
2012
|
|
arnasgune diren lau herritako behaketa egitea. Herri
|
horietan
zer nolako aldaketak gertatzen ari diren, aldaketarik gertatzen ari bada behintzat, ikustea eta aldaketa horien nondik norakoen zergatiak argitzen saiatzea, beti ere, lehen esan bezala, arnasguneen teorizazioaren argitan.
|
|
Datuak babesteko agentziak biltzen dituen lantaldeak informazio gehiago eskatu dio konpainiari, aldaketa
|
horiek
zer nolako eragina eduki dezaketen ikertze aldera.
|
|
Zuzenean jo dut Wernerrengana, etxean aurkitu dut eta dena kontatu diot: batera, Verarekin eta printzesatxoarekin ditudan harremanak, eta bestera, berriz, ustekabean entzundako elkarrizketa, zeinari esker jakin ahal izan bainuen jaun
|
horiek
zer nolako asmo gaiztoak zerabiltzaten nire lepotik trufa egiteko, balarik gabeko duelu batean parte hartzera behartuz. Baina, dagoeneko, auziak gaindituak ditu txantxaren mugak; haiek, segur aski, ez zuten inondik ere horrelako amaierarik espero.
|
|
Labur esan, bere baitan diferentziarik onartzen ez duen komunitate bat da, bestearen bestelakotasuna onartzen ez duena, zeren eta diferentzia hark liskar edo negoziaziorik ekar lezakeen. Idealetara jo barik ere, ondo antzeman diezaiekegu galeria
|
horiei
zer nolakoa den gure gizartea. Haietan gabiltzala senti dezakegu nolakoa den horren fisikoa eta atzemangarria ez den gure atmosfera psikosoziala:
|
|
Arabiarrekin egin izan dut lan Ekialdeko desertuan, Hausa jendearekin Saharako ertzean eta Kikuyuekin eta Luoekin Afrikako sabanan. Beti geratzen nintzen ezin harrituago ikusiz jende
|
horiek
zer nolako portaera ederra duten, zein ongi heziak diren. Eskola ikasle ingelesak, orokorrean, estralurtarrak dira.
|
2013
|
|
Espainiako Estatuko jatetxeetan haurrentzako menuak izaten diren edo ez aztertu nahi izan du EROSKI CONSUMERek, eta elikaduraren ikuspegitik menu
|
horiek
zer nolako kalitatea duten ikusi; horretarako, 180 jatetxe bisitatu ditugu honako hiriburu hauetan: A Coru, a, Bartzelona, Bilbo, Donostia, Gasteiz, Iru, ea, Logro, o, Madril, Malaga, Murtzia, Oviedo, Santander, Sevilla eta Valentzia.
|
2014
|
|
Etxebizitza batean ur beroa prestatzeko erabiltzen diren ekipoen tipologiatik abiatuta, eta ekipo
|
horiek
zer nolako errendimendua duten kontuan hartuta, etxebizitza horretako energia kontsumoa kalkula daiteke, formula honen bitartez:
|
|
Oren honentzat ardiak oro indigo tinduarekin markatu ditu, eta eguneko lan gaitzenak bururatu. Badu esperantza, bertzalde, gatzagiaren egiteko pastilla berri
|
horiekin
zer nolako gasna eginen duen. Eskualduna k iragarria bada, ezin kalterik egin.
|
2015
|
|
Lau urteko esperientzia DBHko ikasgeletan" artikuluan ematen dira, bereziki, ikerketa honetatik ateratako emaitza nagusiak Bigarren Hezkuntzako ikasleen ahozko hizkuntza (H1 edo H2 euskara) hobetzeari eta horretan laguntzen duten metodologia didaktikoei begira. Ahozko hizkuntza eskolan arrakastatsuki sustatzeko elkarreraginean dabiltzan bost dimentsio aurkezten dira, eta
|
horien
zer nolakoa azaltzen da banaka banaka: ikasleak; testuinguru soziolinguistikoa; ikastetxeko curriculuma, testu-liburuak eta praktika pedagogikoak; irakaslearen esku hartzea; eta baliabideak.
|
|
Horrela, edari
|
horiek
zer nolako maiztasunez hartu behar genituzkeen esateko, behi esneari buruzko gomendioa zein den ikusi behar da, baina hori ere ez da batere erraza, komunitate zientifikoan ez baitago adostasun argirik egunaren buruan hartu beharreko esneki kopuruaren inguruan.
|
|
Edonola ere, oliba olioak ugari izaten dituenez zenbait mantenugai, bitamina adibidez, baliteke etiketan idatzita agertzea mantenugai
|
horiek
zer nolako funtzioa duten gure organismoan.
|
|
Kreditu guzti horien %64 inguruk, gainera, enpresek ordaintzeari uzteko arriskua zuten, banku zentralaren irizpideen arabera, eta kasu horretan arrisku horri aurre egiteko horniduretan jarri beharreko dirua ia hutsaren hurrena baino ez zen. Gerora, mailegu
|
horiek
zer nolako galerak eragin dituzten ezin izan da jakin gaurdaino, baina CANek irentsitako zoruaren portzentaje bat Cubican barruko enpresei zegokiela esan liteke.
|
2016
|
|
47.000 euroko diru laguntza banatzeko baldintzak jasotzen dituen agirian, ondorioz, entzierroen gisako bertzelako ikuskizunak lehenetsi dituzte. Larrartek onartu du, hala ere, ez dakiela halakoetan erabiltzen dituzten animaliengan ikuskizun
|
horiek
zer nolako eragina duten. " Ez dut daturik".
|
|
Materialen Corpusa izeneko Txostena. Material honek, udalerri mailan hizkuntza komunitatearen trinkotzea edota ahalmentzea xede hartuta, hizkuntza ekologiaren ideia nagusiak biltzen ditu eta ideia
|
horiek
zer nolako diskurtso elementutan islatu daitezkeen zehazten dira; horrela, diskurtso mailan ahalik eta erabilera zuzenena izateko ideia bilketa eta ideia horien diskurtso elementuak eskaintzen dira.
|
|
Herri txikietako arduradunen kezken lekukotasun bat dugu hemen, jauntto bilakatzen diren
|
horiek
zer nolako kalapitan sartzen diren, ezin trinkatuzko arazoen aitzinean jende guziari plazer egin nahian.
|
|
Neska bat etorriko da. Etxerat ailegatzen delarik harriturik gelditzen da gizon
|
horiek
zer nolako baldintzetan bizi diren. Uste zuen aberats baten etxera joan behar zuela.
|
2017
|
|
Nahasmendu
|
horiek
zer nolako garrantzia hartu duten ikusteko, oso adierazgarria da 2012.
|
|
Nolanahi ere, hizkuntzen ordezkapenak gorabehera asko izan ditu, beti galdu dira mintzairak gizateriaren historian. Besterik da, ordea, hizkuntza galera
|
horien
zer nolakoak neurtzea; adituen irudiko, izan ere, inoiz ez da gaurko erritmoan munduan hizkuntzarik galdu edo, hobeki esan, hilarazi. Etnozidioaren historian, bada, gaurkoa izango genuke aldirik makurrena, sekula ez baita hizkuntzen heriotza hain alimalekoa izan.
|
2018
|
|
Gunea udalerri oso euskalduna den Oiartzun herriko lurretan egon dagoen arren, bertaratzen diren kontsumitzaileak gune ez hain euskalduneko Irun eta Donostiatik ere etortzen direla baieztatu da. Ikerketa honek kontsumitzaile horien hizkuntza hautuak agerian jarri ditu eta
|
horiek
zer nolako eragin linguistikoa duten, Oiartzungo arnasgune deitu daitekeen udalerrian. Jakina, eragin hori mugatzeko ekintza plana ere proposatu du egileak.
|
|
Tenperaturaren, oxigenoaren eta argiaren kontrol zorrotza ere aplikatu behar da, espezie batzuetan gaixotasun infekziosoak agertzea eta transmititzea saihesten laguntzeko. Ondoren jangarriak diren intsektuen fabrikako granjak nolakoak diren eta elikagai berri
|
horiek
zer nolako elikagaiak ematen dituzten ikusiko dugu.
|
|
Esaten zuenez, giza aurpegiaren adierazpen haiek ikertuta, arimaren emozioetan sakondu nahi zuen, sentimenduen munduan barneratuz nonbait. Urteak ziren jo eta ke gizakiaren aurpegiaren oinarrizko imintzioak aztertzen ari zela, eta, batez ere, imintzio
|
horiek
zer nolako lotura zeukaten aurpegiko muskuluekin. Gihar horiek zirikatze aldera, deskarga faradikoak eragiten zizkien elektrodoekin; haien eraginez, muskuluak uzkurtu, eta keinu ezberdinak sortzen zituzten.
|
|
testu gutxi izateak, hainbat tokitan lekukotasunik ez egoteak, testu batetik beste batera dagoen tarte kronologikoa luzea izateak eta abarrek zaildu egiten dute tokian tokiko hizkeren errealitate aldakorraz jabetzea, eta egiten ditugun baieztapenak nahi baino orokorragoak izaten dira: Iruñeko euskaraz ari garela, Joan Amenduzen eresia (1564) hiriburuko lekukotasun fidagarritzat jotzen badugu, alegia, XVI. mendeko Iruñeko euskara ongi islatzen duela onartzen badugu, 232 testuak balio dezake Nafarroa Garaian erabiltzen ziren ezaugarri eta aldaera batzuen berri izateko; baina, ez dugu jakiterik ezaugarri eta aldaera
|
horiek
zer nolako indarra zuten Iruñean bertan edo noraino iristen ziren sasoi hartan Iruñetik kanpo, eta, gainera, beste garai bateko antzeko beste testurik agertzen ez den bitartean, dugu ezaugarri horiek Iruñean denboran zehar izan duten bilakabidea konparazioz aztertu.
|
2019
|
|
Zuzentzailea benetan kezkatzen duena, behin Mogueime pertsonaiatzat onartuz gero, pertsonaia kontraesanean harrapatzea da, are gezur biribilean ere, eta egoera horretarako aukera bakarra egia da, hemen ez baita tokirik gelditu badiren eta ez diren urak, bakegile, eskaintzen dituen beste Atamarmako iturri batentzat. Mogueimek esan zuen, eta argi argi azaldu, Mem Ramiresen sorbalda gainean igo zela zurubia mairuen almenetan eransteko, zeinak frogatuko bailuke, gertaera historikoaren bidetik, garai
|
horiek
zer nolakoak ziren imajina genezakeela oraindik, urrezko arotik hain hurbil non aro horretatik zenbait ekintzatako distira gordetzen baitzuten, kasu honetan On Afonsoren gorteko aitoren seme batek bere gorputz preziatua eskaintzea itxuraz besteak baino haziago izatea beste merezimendurik ez zuen soldadu baten oin izugarri plebeioen euskarri, plinto eta oinarria izan zedin.... Baina Mogueimek esan zuena, bestaldetik Fray António Brandãok baieztatzen duena, zaharragoa den Crónica dos Cinco Reis eko testuak gezurtatzen du, zeinak esaten baitu, ezer kendu edo gaineratu gabe, que Don Mendo ouue gram dor em seu coração se por uentura se espantassé as vellas pello som e amergeosse e esteue quedo h?
|
2020
|
|
Hurrengo berezko galdera eratorria da: euskara eskatzen den lanpostu
|
horietan
zer nolako ezagutza galdegiten da: zenbatean B1?, zenbatean B2?, zenbatean C1?, eta zenbatean C2?
|
|
Lehen kontsiderazio gisa, interesgarria litzateke ikusmira zertxobait igo eta, nazioartean azken hamarkadotan hizkuntza gutxituen garapena zein elementuk baldintzatu edo ardaztu duten ikustea. Eta, noski, egun bizi dugun testuinguruak elementu
|
horietan
zer nolako eragina izango duen aztertzea:
|
2021
|
|
Baina, horretarako, ikuspegi jarraitu eta formatibotik eraiki behar da ebaluazioa, eta ikasleen ahotsa ere horren baitan txertatu, koeta auto ebaluazioaren bidez. Dagoeneko, horiek nolabaiteko tradizioa duten ebaluazio moduak dira, etapa gehientsuenetan gainera, eta galdekatutako ikasleek ere halaxe kontrastatzen dute. Beste zerbait da ebaluazioariketa
|
horiek
zer nolako pisua eta inpaktua duten irakasleak egiten duen ebaluazioan eta kalifikazioan. Eta, horrek eragina du ikasleek hartzen duten arduran eta jarreran, bai bere burua ebaluatzerakoan, bai kideak baloratzerakoan.
|
|
Munduko beste kulturekin hartu eman handiak izan ditugu mendeetan zehar. Horrexegatik, filmak beste kultura
|
horiekin
zer nolako erlazioak dauzkagun islatu nahi izan du. Izan ere, geure dantzen jatorria aztertzen hasi, eta ohartzen zara bazter guztietan errepikatzen direla, gutxi asko.
|
2022
|
|
45 landare sartu dituzu liburuan. Sendabelar
|
horiek
zer nolako onurak ekar diezazkieke jendeari?
|
2023
|
|
Baina lehenengo aldiz nerabeen esku utzi da produktu hori eta horretara bultzatu da! Sare sozialen ezaugarriek (logika algoritmikoa...), kasuistika
|
horietan
zer nolako bidea hautatzen den, zer adinarekin eta kon  tsumo dosia kontuan hartuta, nahi ez diren egoera lazgarrietara eta ilunetara bultza gaitzakete, suizidio saiakerak barne.72
|