2008
|
|
ikasleak ingelesez idatzitako testu bat ulertzeko eta testu hori egiteko duen trebetasuna neurtzen du atal honek, gutxi gorabehera 60 eta 100 minutu artean. Atalak hiruzpalau testu akademiko ditu eta
|
horietako
bakoitzaren gainean ikasleak 12 galdera erantzun ditu. Ahozko ulermena (listening):
|
|
Autonomia erkidego bakoitzak bere lurraldean antolatzen du ESTALMAT proiektua, matematika elkarteen bidez eta erakundeen, babesleen eta, kasu batzuetan, autonomia erkidegoetako hezkuntza sailen laguntzarekin.
|
Horietako
bakoitzean ikasle kopuru jakin bat aukeratzen da, normalean Lehen Hezkuntzako 6 mailan eta Bigarren Hezkuntzako 1 mailan. Ikasle horiek bi fasetan egituratutako hautapen prozesu espezifiko baten bidez sartzen dira proiektuan:
|
2013
|
|
Hala ere, ikuspegi teoriko lagungarria dela uste dugu halako ikerketa batean, hizkuntza erabileraren gertaera soziala bere konplexutasun osoan kokatzen laguntzen baitu. Ikasleen eskola giroko hizkuntza erabileraren azterketa lanean esate baterako (Mart� nez de Luna et al. 2009), hiru maila
|
horietako
bakoitzak ikasleen arteko jolaslekuko erabileraren zenbateko azalpena eskaintzen zuten kuantifikatzeko saioa egin genuen, erregresio anizkoitzaren analisia erabiliz.
|
2016
|
|
Programaren metodologia erraza da. Ikastetxeen kasuan,
|
horietako
bakoitzak ikasle talde txiki bat aukeratzen du (20 bat ikasle), irakasle baten ardurapean. Talde horrek izango du proiektua aurrera eramateko ardura, ikastetxe osoa sentsibilizatzeko helburuz.
|
2021
|
|
Elkarrizketatuaren iritziz, klasikoak ikasleak berak" eskatzen" duenean eskaini behar zaizkio, hau da, ikasleak garapen maila egokia duenean edo horretarako prest dagoenean, horrek geletako gaur egungo errealitatearekin talka egin dezakeela aitortzen duen arren. Eta, desberdintasuna egiten du kanonikoa den liburu edo testu bat ikasleak osorik eta bakarrik irakurtzearen eta lanketa bideratu baten bidez pasarteak lantzearen artean,
|
horietako
bakoitzak ikasleari eskatzen diona desberdina delako, heldutasun, gaitasun, motibazio eta abarrei dagokienez.
|
|
Baina, horretarako, gazteari non dagoen ikusaraztea garrantzitsua da, zertarako gai den, eta zer egin behar duen helburu jakin batzuk lortzeko. Irakurketari helduz, zer irakurketa motatan gaitu behar ditugun ikasleak mahai gainean jarri genukeela dio IE6 k; ondoren, irakurketa mota
|
horietako
bakoitzerako ikasleak zer behar duen erabaki, eta, azkenik, hori literatura esperientzia bihurtu. Horrez gain, hori mailakatzeko moduari ekin behar zaiola eransten du IE5 ek; hots," Zer irakurketa motatan trebatu behar ditugun gazteak adin bakoitzean, irakurketa bakoitza nola mailakatu adin tarte desberdinetan, eta, gero, mailakatzen ditugun gaitasun horietan lanketa bideratuko duten praktika batzuk garatu".
|
|
Datuak bi multzo handitan banatu ditugu; batetik, norbanakoen hizkuntza ezagutzaren eta hizkuntza hautuaren arteko harremanaren inguruko diskurtsoak, eta, bestetik, testuinguruaren eta hizkuntza hautuaren arteko harremanaren ingurukoak. Multzo bakoitza hainbat azpikategoriatan antolatu dugu eta
|
horietako
bakoitzean ikasleen tipologia ezberdineko emaitzak jaso ditugu. Emaitzak aurkezteko, Euskal elebiduna euskal dimentsioan engaiatua (Eus Ele), Elebidun pasiboa euskal dimentsioan engaiatugabea (Ele Pa) eta Erdal elebiduna euskal dimentsioan engaiatugabea (Erd Ele) ordenari jarraituko diogu.
|
2023
|
|
Izan ere, A eredua gero eta zabalduago dago urtez urte, zailtasunak zailtasun. Urte gutxiren buruan, G ereduak eskolak galduko ditu, azken urteotan
|
horietako
bakoitzean ikasleak galdu ondoren, arian arian ezartzen diren A eta ereduen mesedetan. Gaztelaniazko sare publikoa erortzen ari den ghetizazio prozesua saihestu ahal izateko, A eta ereduak sartu behar dira ikastetxeetan.
|