Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2008
‎ikasleak ingelesez idatzitako testu bat ulertzeko eta testu hori egiteko duen trebetasuna neurtzen du atal honek, gutxi gorabehera 60 eta 100 minutu artean. Atalak hiruzpalau testu akademiko ditu eta horietako bakoitzaren gainean ikasleak 12 galdera erantzun ditu. Ahozko ulermena (listening):
‎Autonomia erkidego bakoitzak bere lurraldean antolatzen du ESTALMAT proiektua, matematika elkarteen bidez eta erakundeen, babesleen eta, kasu batzuetan, autonomia erkidegoetako hezkuntza sailen laguntzarekin. Horietako bakoitzean ikasle kopuru jakin bat aukeratzen da, normalean Lehen Hezkuntzako 6 mailan eta Bigarren Hezkuntzako 1 mailan. Ikasle horiek bi fasetan egituratutako hautapen prozesu espezifiko baten bidez sartzen dira proiektuan:
2013
‎Hala ere, ikuspegi teoriko lagungarria dela uste dugu halako ikerketa batean, hizkuntza erabileraren gertaera soziala bere konplexutasun osoan kokatzen laguntzen baitu. Ikasleen eskola giroko hizkuntza erabileraren azterketa lanean esate baterako (Mart� nez de Luna et al. 2009), hiru maila horietako bakoitzak ikasleen arteko jolaslekuko erabileraren zenbateko azalpena eskaintzen zuten kuantifikatzeko saioa egin genuen, erregresio anizkoitzaren analisia erabiliz.
2016
‎Programaren metodologia erraza da. Ikastetxeen kasuan, horietako bakoitzak ikasle talde txiki bat aukeratzen du (20 bat ikasle), irakasle baten ardurapean. Talde horrek izango du proiektua aurrera eramateko ardura, ikastetxe osoa sentsibilizatzeko helburuz.
2021
‎Elkarrizketatuaren iritziz, klasikoak ikasleak berak" eskatzen" duenean eskaini behar zaizkio, hau da, ikasleak garapen maila egokia duenean edo horretarako prest dagoenean, horrek geletako gaur egungo errealitatearekin talka egin dezakeela aitortzen duen arren. Eta, desberdintasuna egiten du kanonikoa den liburu edo testu bat ikasleak osorik eta bakarrik irakurtzearen eta lanketa bideratu baten bidez pasarteak lantzearen artean, horietako bakoitzak ikasleari eskatzen diona desberdina delako, heldutasun, gaitasun, motibazio eta abarrei dagokienez.
‎Baina, horretarako, gazteari non dagoen ikusaraztea garrantzitsua da, zertarako gai den, eta zer egin behar duen helburu jakin batzuk lortzeko. Irakurketari helduz, zer irakurketa motatan gaitu behar ditugun ikasleak mahai gainean jarri genukeela dio IE6 k; ondoren, irakurketa mota horietako bakoitzerako ikasleak zer behar duen erabaki, eta, azkenik, hori literatura esperientzia bihurtu. Horrez gain, hori mailakatzeko moduari ekin behar zaiola eransten du IE5 ek; hots," Zer irakurketa motatan trebatu behar ditugun gazteak adin bakoitzean, irakurketa bakoitza nola mailakatu adin tarte desberdinetan, eta, gero, mailakatzen ditugun gaitasun horietan lanketa bideratuko duten praktika batzuk garatu".
‎Datuak bi multzo handitan banatu ditugu; batetik, norbanakoen hizkuntza ezagutzaren eta hizkuntza hautuaren arteko harremanaren inguruko diskurtsoak, eta, bestetik, testuinguruaren eta hizkuntza hautuaren arteko harremanaren ingurukoak. Multzo bakoitza hainbat azpikategoriatan antolatu dugu eta horietako bakoitzean ikasleen tipologia ezberdineko emaitzak jaso ditugu. Emaitzak aurkezteko, Euskal elebiduna euskal dimentsioan engaiatua (Eus Ele), Elebidun pasiboa euskal dimentsioan engaiatugabea (Ele Pa) eta Erdal elebiduna euskal dimentsioan engaiatugabea (Erd Ele) ordenari jarraituko diogu.
2023
‎Izan ere, A eredua gero eta zabalduago dago urtez urte, zailtasunak zailtasun. Urte gutxiren buruan, G ereduak eskolak galduko ditu, azken urteotan horietako bakoitzean ikasleak galdu ondoren, arian arian ezartzen diren A eta ereduen mesedetan. Gaztelaniazko sare publikoa erortzen ari den ghetizazio prozesua saihestu ahal izateko, A eta ereduak sartu behar dira ikastetxeetan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia