2007
|
|
Funtsean, ezinbestekoa da higiene printzipio guztiak aplikatu ahal izateko beharrezkoak diren inbertsio guztiak egin ahal izateko, eta, horretarako, jakin behar da higienea eta higiene kontrola ez direla gastu bat, inbertsiorik garrantzitsuena baizik. Aplikazioa ahalik eta onena izan dadin, langile guztiek higiene printzipio
|
horiek
ezagutu behar dituzte, eta neurri horiek elikagaien ekoizpenean duten garrantzia ulertu. Ildo horretatik, beraz, industria arazo baten aurrean gaudenean, hala nola energia kontsumoaren, tenperatura edo ontzi aldaketen murrizketaren aurrean, eta kostuak murrizteko, higienearen printzipioa sendo onartu bada, ez dio inoiz eragingo elikagaien segurtasunari.
|
2012
|
|
Economics for a Finite Planet. Liburu horretatik hainbat ideia nabarmendu ditu: Haren arabera, giza jarduerari muga ekologikoak jarri behar zaizkio, eta, horretarako, lehenago muga
|
horiek
ezagutu behar ditugu. Horrez gain, onartu behar da mugatua den planeta batean bideraezina dela hazkunde jarraituan oinarritzen den sistema ekonomiko bat.
|
2013
|
|
Kalendula ere erabiltzen dut, azalerako oso ona baita, baina hori belar dendetan erosten dut. Landare bakoitzak propietate jakin batzuk ditu, eta
|
horiek
ezagutu beharra dago, bestela kalte egin baitezakete. Arnika belarra, esaterako, mina kentzeko oso ona da, baina zauriak gaiztotu egiten ditu.
|
|
Onartu zen auzitegi bakoitzak bere eginerak zituela, auzitegietako ohitura edo usus fori osatzen zutena, eta hori frogatzeko, auzitegien erabakietara bakarrik jo zitekeela. Auzilariek, beraz, erabaki
|
horiek
ezagutu behar zituzten, batez ere epaiak «ziodunak» zirenean, hau da, auzitegiak erabakia emateko arrazoiak azaltzen zituenean, zein aginteri eusten zion zehaztuz. Europan halako epaiak emateko auzitegi ospetsuena Erromako Rota zen; herri guztietako eliza katoliko erromatarraren gora jotzeak ez ezik, auzitegi horrek aita santuaren estatuetan sortutako arazo sekularrak ere aztertzen zituen.
|
2021
|
|
Baina zer da ona? Poesiaz gozatzeko ez dagoela
|
horiek
ezagutu beharrik. Halere, zenbait gauza lauso geratu ote direnaren sentipena dut.
|
|
Horrezaz aparte, beste bi zailtasun erantsi daudela zehazten dute: lehenbizi, irakasleak bitarteko berri edo ez hain berri, batzuen kasuan
|
horiek
ezagutu behar dituela eta erraztasunez moldatzera iritsi, eta bigarrenik, horiei balio pedagogikoa ikusi eta didaktikoki erabiltzeko pausua eman. Eta, urrats hori eman ahal izateko, konfiantza eremutik atera eta beldurrak astindu behar direla nabarmentzen du DGIR1 ek, horiek norbere guztiak egiteko moduetan txertatu ahal izateko:
|
|
Hori literatura unibertsalaren kasuan, baina euskal literaturari dagokionez ere, Lauaxeta, Aresti edota Sarrionandia bezalako autoreak gazte belaunaldi desberdinengana iritsi zirela uste dute hainbat parte hartzailek, horien erreferente literario izatera iritsiz. Gaur egun, ordea, klasikoak gazteei urrun samar geratzen zaizkiela uste du GIR1 ek, erreferente luketen
|
horiek
ezagutzeko beharra argi uzten badu ere. Edonola ere, erreferentzialtasunaren kontzeptua zabaltzea eskatzen du LIR1 ek eta autore eta obra kanonikoez gain, euskal kulturgintzan gazteentzat oso presente dauden beste erreferente batzuk gelara eramatearen garrantziaz mintzatzen da LIR1, literarioak zein beste adierazpide batzuei dagozkienak ere:
|