Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2007
‎Funtsean, ezinbestekoa da higiene printzipio guztiak aplikatu ahal izateko beharrezkoak diren inbertsio guztiak egin ahal izateko, eta, horretarako, jakin behar da higienea eta higiene kontrola ez direla gastu bat, inbertsiorik garrantzitsuena baizik. Aplikazioa ahalik eta onena izan dadin, langile guztiek higiene printzipio horiek ezagutu behar dituzte, eta neurri horiek elikagaien ekoizpenean duten garrantzia ulertu. Ildo horretatik, beraz, industria arazo baten aurrean gaudenean, hala nola energia kontsumoaren, tenperatura edo ontzi aldaketen murrizketaren aurrean, eta kostuak murrizteko, higienearen printzipioa sendo onartu bada, ez dio inoiz eragingo elikagaien segurtasunari.
2012
‎Economics for a Finite Planet. Liburu horretatik hainbat ideia nabarmendu ditu: Haren arabera, giza jarduerari muga ekologikoak jarri behar zaizkio, eta, horretarako, lehenago muga horiek ezagutu behar ditugu. Horrez gain, onartu behar da mugatua den planeta batean bideraezina dela hazkunde jarraituan oinarritzen den sistema ekonomiko bat.
2013
‎Kalendula ere erabiltzen dut, azalerako oso ona baita, baina hori belar dendetan erosten dut. Landare bakoitzak propietate jakin batzuk ditu, eta horiek ezagutu beharra dago, bestela kalte egin baitezakete. Arnika belarra, esaterako, mina kentzeko oso ona da, baina zauriak gaiztotu egiten ditu.
‎Onartu zen auzitegi bakoitzak bere eginerak zituela, auzitegietako ohitura edo usus fori osatzen zutena, eta hori frogatzeko, auzitegien erabakietara bakarrik jo zitekeela. Auzilariek, beraz, erabaki horiek ezagutu behar zituzten, batez ere epaiak «ziodunak» zirenean, hau da, auzitegiak erabakia emateko arrazoiak azaltzen zituenean, zein aginteri eusten zion zehaztuz. Europan halako epaiak emateko auzitegi ospetsuena Erromako Rota zen; herri guztietako eliza katoliko erromatarraren gora jotzeak ez ezik, auzitegi horrek aita santuaren estatuetan sortutako arazo sekularrak ere aztertzen zituen.
2021
‎Baina zer da ona? Poesiaz gozatzeko ez dagoela horiek ezagutu beharrik. Halere, zenbait gauza lauso geratu ote direnaren sentipena dut.
‎Horrezaz aparte, beste bi zailtasun erantsi daudela zehazten dute: lehenbizi, irakasleak bitarteko berri edo ez hain berri, batzuen kasuan horiek ezagutu behar dituela eta erraztasunez moldatzera iritsi, eta bigarrenik, horiei balio pedagogikoa ikusi eta didaktikoki erabiltzeko pausua eman. Eta, urrats hori eman ahal izateko, konfiantza eremutik atera eta beldurrak astindu behar direla nabarmentzen du DGIR1 ek, horiek norbere guztiak egiteko moduetan txertatu ahal izateko:
‎Hori literatura unibertsalaren kasuan, baina euskal literaturari dagokionez ere, Lauaxeta, Aresti edota Sarrionandia bezalako autoreak gazte belaunaldi desberdinengana iritsi zirela uste dute hainbat parte hartzailek, horien erreferente literario izatera iritsiz. Gaur egun, ordea, klasikoak gazteei urrun samar geratzen zaizkiela uste du GIR1 ek, erreferente luketen horiek ezagutzeko beharra argi uzten badu ere. Edonola ere, erreferentzialtasunaren kontzeptua zabaltzea eskatzen du LIR1 ek eta autore eta obra kanonikoez gain, euskal kulturgintzan gazteentzat oso presente dauden beste erreferente batzuk gelara eramatearen garrantziaz mintzatzen da LIR1, literarioak zein beste adierazpide batzuei dagozkienak ere:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia