2001
|
|
Ez behar adina, oso oker ez banago. Aitor dezadan  berehala ez litezkeela
|
horiek
euskal literaturan bakarrik ikasi, gaurkoz behintzat. Nahi ala ez, bestetara jo beharrean gaude horretarako.
|
2003
|
|
Literaturaren eta testuaren arteko nahasketa; testua literaturaren historian; espazio eta denboraren forma tipologikoen desoreka; elementu folkloriko, etnografiko eta mitikoen garrantzia; filologizaziorako joera; hizkerarekiko ardura neurotikoa; igurikimen ortze mugaren falta; idazleen traiektoria falta; eta zentzu ludikoa eta zentzu epikoa aurrez aurre izatearena. Jon Kortazarrek, puntu
|
horiek
euskal literaturari benetan egokitzen zaizkion ala ez aztertzeaz gainera, beste gai asko ditu hizpide, hala nola, euskal literatura zer den, euskaraz dagoena soilik ala beste hizkuntza batean dagoena ere euskal literaturatzat jo daitekeen eta zein kasutan.
|
2005
|
|
Lana egiteko izan dugun denborak halaxe eskatu du. Hala ere, partziala eta mugatua izanagatik ere, jorratuko den lagina nahiko adierazgarria izan da hamarkada
|
horietan
euskal literaturaren barruan, bere osotasunean, garatu den genero hau zertan den azaltzeko. Bestalde, ildo horretatik joanez, lan honek osteko lan osatuagoen lehen oinarria izatea nahiko genukeela aitortu dugu, hemen zabaldutako hari muturretatik tiraka.
|
2008
|
|
Bertan aritu ziren euskal idazle
|
horiek
euskal literaturak Europako beste literaturekin dituen desberdintasunez solasean. Jokin Mu, oz nafarrak (Antzararen bidea, Kritikaren Saria, 2008; Bizia lo, Euskadi Literatura Saria, 2003) periferiari buruz hitz egin zuen.
|
2013
|
|
Aztertu ditugun pertsona
|
horiek
euskal literaturaren historian beren lekua izan dute, eta horregatik, euskal literatura eta prentsa ikertu dituztenek ere aipatu izan dituzte. Eskualduna astekariaz ere hainbat lan izan dira.
|
2015
|
|
Euzkadi tartean, Solbes izan zen orobat hamabi gonbidatuetatik emakumezko bakarra. Egiatan, kontua testuinguruan ipinita, ezin esan kasu
|
horiek
euskal literaturaren egoera orokorrarekiko oso ezberdinak zirenik, baina egia da halaber alderdi horri dagokionez ez zuela aldaketarik ekarri Bainaren belaunaldiak. Garai hartan euskal literatura osoan liburuak idazten ari ziren emakumezko idazle ia bakarrak Arantxa Urretabizkaia eta Amaia Lasa ziren100 Itxaro Borda edo Laura Mintegi, esaterako, libururik atera gabeak ziren artean.
|
2021
|
|
Maileguen sailan, kanpotik hartutako metodologia eta teoria berriak giza zientzien alorretik erakarriak izan dira, batez ere. Guziz beharrezkoak izan dira mailegu
|
horiek
euskal literaturaren kritika eta historia sailentzat, eskas zuten zehaztasuna eta legitimitate zientifikoa etorri baitzaizkie egokitze eta idekitze prozesu horietatik. Bainan, lana beti presa handiko giro batean egiten zelakoan, egokitze hortan agertzen ziren arazoak ez dira beti kondutan hartuak izan.
|
|
Hizkuntza ez jakiteak literatur ekoizpenari buruzko ezagutza sakona eragozten du, batik bat ehuneko txiki bat bakarrik denean itzulitakoa, euskal literaturarekin gertatzen den bezala; eta, ondorioz, ohikoa izaten da euskal literaturaren gaineko argudio merke eta estereotipo sortzaile guztiak aurkitzea artikulu horietan. Hala ere, akademiko
|
horiek
euskal literatura ‘kontuan hartzeko’ egin duten ahaleginagatik zorionduak izatea espero dute, eta eraso moduan hartzen dute kritikarik txikiena. Lerrook idazten ari naizela, aipatu gaiok ardatz dituen artikulua zentsuratu didatela eta datorren urtean kaleratzekoa den iberiar ikasketen gaineko liburu batean ez dela agertuko jakinarazi didate.
|