Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 2.400

2009
‎Donostiako Arkitektura Eskolan egin dugu elkarrizketa. Solasaldia ordenagailuaren aurrean eman dugu, Toki arkitektura bulegoaren bloga [1] eta beste webgune batzuk tarteka ikuskatuz.
‎Solasaldia ordenagailuaren aurrean eman dugu, Toki arkitektura bulegoaren bloga [1] eta beste webgune batzuk tarteka ikuskatuz. Amaia lankidearen izenean ere hitz egin digu. Hiru ordu laurdeneko jardun intentsua telefono mugikorrak pare bat aldiz soilik eten egin du.
‎Amaia lankidearen izenean ere hitz egin digu. Hiru ordu laurdeneko jardun intentsua telefono mugikorrak pare bat aldiz soilik eten egin du. Goiz lasaia izango zuen Ibonek.
‎Ondoren Andoainen eskultura bat egiteko konkurtsoa irabazi zenuten.
‎Bai, baina konkurtso hori Nerea Zapirain artistak, Alex Mitxelena arkitektoak eta hirurok egin genuen. Oraintxe bertan egon naiz Nerearekin hitz egiten, arazoak baititugu eskulturarekin.
‎Bai, baina konkurtso hori Nerea Zapirain artistak, Alex Mitxelena arkitektoak eta hirurok egin genuen. Oraintxe bertan egon naiz Nerearekin hitz egiten , arazoak baititugu eskulturarekin.
‎Kolaborazio gehiago egin al dituzue?
‎Hala ere, arkitekturaren konplexutasuna dela eta, taldeka lan egitea beharrezkoa da arkitekto gazteentzat.
‎Ez, hori argi geneukan. Eskolako irakasle batek gomendatu egin zigun kanpora joatea. Hala ere, iruditzen zaigu hemen eskuratzen ditugun aukerak baliatuz arkitektura interesgarria egin daitekeela.
‎Eskolako irakasle batek gomendatu egin zigun kanpora joatea. Hala ere, iruditzen zaigu hemen eskuratzen ditugun aukerak baliatuz arkitektura interesgarria egin daitekeela. Eta egitearekin esan nahi dugu arkitektura gauzatu beharra dagoela, paperetik harago joan beharra dagoela.
‎Hala ere, iruditzen zaigu hemen eskuratzen ditugun aukerak baliatuz arkitektura interesgarria egin daitekeela. Eta egitearekin esan nahi dugu arkitektura gauzatu beharra dagoela, paperetik harago joan beharra dagoela. Arkitektura ez da marrazkia, edo hasierako proiektuaren egitasmoa, azkenean egikaritzen dena baizik.
‎Batez ere ezagunak edukitzea. Guk apenas egin dugu konkurtsorik.
‎Askotan ematen du enkargu txikietatik ezin dela ezer onik espero, baina ez da egia. Denbora ematen baduzu, azkenean arkitektura sortu egiten da.
‎Funtzio bikoitzeko elementuak interesatzen zaizkizue, beraz, zuen bulegoan dauden eskailera apalategian ikusten den bezala? Hori baino, elementu txikiekin ahalik eta gauza gehien egitea bilatzen dugu. Adibidez, orain Ezkioko baserri baten zaharberritzea egiten ari gara, eta proposatu dugu terraza bat funtzio bikoitzarekin, ikuspegi ederrez gozatzeko leku bezala eta komunikazio gune gisa estalpean diseinatu dugun apartamentu txiki batera ailegatzeko.
‎Hori baino, elementu txikiekin ahalik eta gauza gehien egitea bilatzen dugu. Adibidez, orain Ezkioko baserri baten zaharberritzea egiten ari gara, eta proposatu dugu terraza bat funtzio bikoitzarekin, ikuspegi ederrez gozatzeko leku bezala eta komunikazio gune gisa estalpean diseinatu dugun apartamentu txiki batera ailegatzeko.
‎Bulegoaren izena bilatzen nahikoa denbora eman genuen Toki aurkitu arte. Toki izenak leku jakin bati egiten dio erreferentzia. Arkitekturak toki eta une zehatz baterako balio duela iruditzen zaigu.
‎Miguel Garaik transmititzen zuen bezala, esan nahi duzu? Bide batez, Miguel lagundu egin zenuen proiekturen batean, ezta?
‎Aurten arkitektura egiteko prozesuetan bereziki sakondu egin dugu. Horretarako blog bat sortu dugu Interneten [2], baita ikasle guztiak haien lanak erakusteko blogak egitera behartu ere.
‎Aurten arkitektura egiteko prozesuetan bereziki sakondu egin dugu. Horretarako blog bat sortu dugu Interneten [2], baita ikasle guztiak haien lanak erakusteko blogak egitera behartu ere.
‎Aurten arkitektura egiteko prozesuetan bereziki sakondu egin dugu. Horretarako blog bat sortu dugu Interneten [2], baita ikasle guztiak haien lanak erakusteko blogak egitera behartu ere. Horrela, zirriborroak publiko bihurtzean, ikasleak hobeto neurtzen du erakusten duena, eta txukunago egiten du.
‎Horretarako blog bat sortu dugu Interneten [2], baita ikasle guztiak haien lanak erakusteko blogak egitera behartu ere. Horrela, zirriborroak publiko bihurtzean, ikasleak hobeto neurtzen du erakusten duena, eta txukunago egiten du. Beraz, ikasle bakoitzaren koaderno pertsonala ikusgai bihurtzen da, eta guztiek ikus dezakete besteak zer ari diren egiten.
‎Horrela, zirriborroak publiko bihurtzean, ikasleak hobeto neurtzen du erakusten duena, eta txukunago egiten du. Beraz, ikasle bakoitzaren koaderno pertsonala ikusgai bihurtzen da, eta guztiek ikus dezakete besteak zer ari diren egiten . Askotan proiektua ikasleen eta irakaslearen artean geratzen den gauza ezkutua da, eta guk hori ekidin nahi genuen.
‎Azken finean, arkitektoa gertaera luze baten kudeatzailea da, eta hori nola antolatzen ikasi behar du. Zentzu horretan, erlazio handia dago arkitekturaren inguruko prozesua eta film bat egiteko garapenaren artean. Bietan kudeatu behar dira agente asko eta garai asko.
‎Elkargotik interesatzen zaigun beste kontu bat da arkitektoen iritziak gai ezberdinen inguruan jaso ahal izatea. Horretarako webgunean foro bat antolatzea eta inkestak egitea dira gure asmoak. Bestalde, iruditzen zait Elkargoak arkitekturarekin erlazionatutako ekimen ezberdinen sustatzaile izan behar duela, formazio teknikoan ez ezik, hezkuntza kulturalean ere bai.
‎Babel definitzen, esate baterako, urte bat eman dugu. Egindako lan horri guztiari nolabaiteko jarraitutasuna eman nahiko genioke, laborategi edo ikertzeko batzorde iraunkor bat antolatuz.
‎Ez genuen lortu lan-talde iraunkor eta konprometitu bat mantentzea. Hasieran egondakoek, Roberto Villamayor arkitektoak edo Santos Bregaña diseinatzaileak kasu, lan asko egin zuten, baina lan-talde berriarekin ez genuen beharrezko inplikaziorik lortu. Arkakuso proiektuaren asmoa ezberdina da, hau da, arkitekturako aldizkari bat Interneten PDF formatuan eskegitzea.
‎Posible al da proiektu oso bat euskaraz egitea , Eraikuntzaren
‎Kode Teknikoa (CTE) euskaratua eduki gabe? Elkargoak ezin du zer edo zer egin zentzu horretan?
‎Gu proiektu bat euskaraz egiten saiatu ginen, baina denbora ezagatik ez ginen osoa egitera ailegatu. Iturgintza gaztelaniaz bukatu behar izan genuen.
‎Gu proiektu bat euskaraz egiten saiatu ginen, baina denbora ezagatik ez ginen osoa egitera ailegatu. Iturgintza gaztelaniaz bukatu behar izan genuen.
‎Oraindik ez, baina lan publiko anitz eten egingo dutela entzun
‎Buff? azkenean hiru urteko epeaz ari gara hitz egiten , nahiz eta hasiera batean hirurak leku fisiko berean jazo, baina gerora bakoitzak bere bideari jarraitu zion, zenbait beka eta bizitzaren gertakizunak direla medio. Ez gara inoiz oso modu diziplinatuan ibili, baina momentuz emaitzak ematen ari den metodo batekin egiten dugu lan.
‎azkenean hiru urteko epeaz ari gara hitz egiten, nahiz eta hasiera batean hirurak leku fisiko berean jazo, baina gerora bakoitzak bere bideari jarraitu zion, zenbait beka eta bizitzaren gertakizunak direla medio. Ez gara inoiz oso modu diziplinatuan ibili, baina momentuz emaitzak ematen ari den metodo batekin egiten dugu lan.
‎Ez? diskurtso bat egotekotan, hirurok gure interesak bateratzen ditugun momentu batez hitz egin genuke. Momentu horretan hiruron imajinarioan zerbait komuna aurkitzen dugu.
‎Beno, lan artistikoak beti izango du sintesi baten beharra, eta agian sintetizazio lan horren gabezia gure lanaren ezaugarria izan daiteke. Erakusketa bat egiten duzunean, sintesi ariketa hori egin behar izan genuen, baina gure lanak zerbait adierazgarri izatekotan, gauza txiki askoren metaketa izan dela esango nuke. Ez dago hori berez defendatzen, baina horrela suertatu da.
‎Beno, lan artistikoak beti izango du sintesi baten beharra, eta agian sintetizazio lan horren gabezia gure lanaren ezaugarria izan daiteke. Erakusketa bat egiten duzunean, sintesi ariketa hori egin behar izan genuen, baina gure lanak zerbait adierazgarri izatekotan, gauza txiki askoren metaketa izan dela esango nuke. Ez dago hori berez defendatzen, baina horrela suertatu da.
‎Beste aldean, tetraedro baten zatikatzea dator. Erakusketarako, irudi horren zatiketa bat egin dugu.
‎Mmm? grazia egiten dit, joan eta etorriko prozesu bat egin duzuela ematen du; hasiera batean oso azterketa sakona eta poliedrikoa egin duzue, gai antropologikoak, formalak eta prozesualak uztartuz. Horrek, denbora pasatu ahala, kartel baten itxura hartu zuen, ekoizpen material batera heldu zineten.
‎Mmm? grazia egiten dit, joan eta etorriko prozesu bat egin duzuela ematen du; hasiera batean oso azterketa sakona eta poliedrikoa egin duzue, gai antropologikoak, formalak eta prozesualak uztartuz. Horrek, denbora pasatu ahala, kartel baten itxura hartu zuen, ekoizpen material batera heldu zineten.
‎Mmm? grazia egiten dit, joan eta etorriko prozesu bat egin duzuela ematen du; hasiera batean oso azterketa sakona eta poliedrikoa egin duzue, gai antropologikoak, formalak eta prozesualak uztartuz. Horrek, denbora pasatu ahala, kartel baten itxura hartu zuen, ekoizpen material batera heldu zineten.
‎Artelanek nonbait ez dute mezu baten beharra, ez justifikazio baten premiarik; beren izate hutsarekin dute logika. Kritikoen afera da, kasu gehienetan, obra horren interpretazioa egitea .
‎Bi norabideko prozesu baten aurrean gaudela ematen dit; Atomako mutilek, dokumentazio eta ikuspegi zabalen fruituak jaso, eta sintesi lan bat egin zuten. Gero, sintesi horren erantzunarekin ase ezinik, kontrako prozesua egin zuten, hots, objektutik aldenduz, kontzeptuetara jo.
‎Bi norabideko prozesu baten aurrean gaudela ematen dit; Atomako mutilek, dokumentazio eta ikuspegi zabalen fruituak jaso, eta sintesi lan bat egin zuten. Gero, sintesi horren erantzunarekin ase ezinik, kontrako prozesua egin zuten, hots, objektutik aldenduz, kontzeptuetara jo.
‎Beno, lan honi buruz ari bazara, zehazki, Madrid Procesos beka lan prozesuetan oinarritutako deialdi bat zen, eta gure hasierako lanarekin oso ondo moldatu zen, ez baikeneukan, hasierako pausoetan, helmuga jakinik. Agian gure lan egiteko moduak eragindako ondorio bat da, oso intuitiboak baikara. Elkarrekin daukagun konplizitateak oso modu naturalean sortzen ditu bai ekarpenak, bai prozesu horren ondorioz sortutako hausnarketak.
Egingo al didazu. Kea, proiektuaren laburpentxo bat?
‎Bai, karea egiteko erabiltzen ziren karezko labe tradizionalak. Mendi magaletan kokatzen dira normalean.
‎Donostiako Egia auzoan bideo moduko bat grabatu genuen, Donibane gaua, Zeanuriko jaia? dokumentazio lan ikaragarria egin genuen. Bidean, alde eskultorikoak gutxika garrantzia galtzen joan ziren, eta beste zenbait gauzak irabazi.
‎Proiektua oso plurala izan zen. Adibidez, Tabakaleran sutesimulazio bat egin genuen, ke makina batekin ibilbide bat betetzen joan zen, eta bitartean prozesu guztia bideo eta argazkietan dokumentatu genuen. Ideia hori Madrid Procesoseko proiektuan bururatu zitzaigun, Madrileko suhiltzaileekin egiteko.
‎Adibidez, Tabakaleran sutesimulazio bat egin genuen, ke makina batekin ibilbide bat betetzen joan zen, eta bitartean prozesu guztia bideo eta argazkietan dokumentatu genuen. Ideia hori Madrid Procesoseko proiektuan bururatu zitzaigun, Madrileko suhiltzaileekin egiteko . Azkenean, arazo batzuk zirela medio, guk geuk egitea erabaki genuen.
‎Ideia hori Madrid Procesoseko proiektuan bururatu zitzaigun, Madrileko suhiltzaileekin egiteko. Azkenean, arazo batzuk zirela medio, guk geuk egitea erabaki genuen.
‎proiektuaz galdetzen didazu, eta agian hasierako ekoizpen material horrek ez dauka niretzat hasieran hartu zuen garrantzia. Urrun gelditzen zaigu, eta tartean beste mila pauso egin ditugu.
‎Madrid Procesos bukatu zenean, ez zen erakusketa formal bat egin , dena oso modu irekian utzi zen. Ondorioz, guk ekoitzitako materialak modu berbera hartu zuen, bukaera bat jaso gabe alegia.
‎Ondorioz, guk ekoitzitako materialak modu berbera hartu zuen, bukaera bat jaso gabe alegia. Momentuan Artelekun genbiltzan lanean, eta gure lanaren erakusketa bat egiteko proposamenarekin aurkitu ginen. Aitzakia horrekin proiektuaren osotasuna hartu eta hainbat material espresuki ekoitzi genituen, adibidez kartel bat egin genuen.
‎Momentuan Artelekun genbiltzan lanean, eta gure lanaren erakusketa bat egiteko proposamenarekin aurkitu ginen. Aitzakia horrekin proiektuaren osotasuna hartu eta hainbat material espresuki ekoitzi genituen, adibidez kartel bat egin genuen. Kartel hori Gure Artea lehiaketarako aurkeztu genuen, eta barnean sartzeko aukeratu gintuzten.
‎Ez naiz irakatsi diguten metodologia hori zalantzan jartzera sartzen, baina proiektu honetan nire ekarpen nagusia fisikotasun hori dela uste dut: arazo erreala, eta horri nola egin aurre.
‎Aspaldi ezagutzen dugu elkar, ikaskideak izandakoak gara. Ion eta Aitorrek Arte Ederrak ikasi, eta elkarren interes batzuk diela medio, proiektuak egiteari ekin genion. Proiektu horietako bat Madrilgo diru-laguntza programa batera aurkeztu genuen, Madrid Procesos.
‎Proiektu horietako bat Madrilgo diru-laguntza programa batera aurkeztu genuen, Madrid Procesos. Eman egin ziguten, eta esan genezake hor hasi zela nahaste borraste hau.
‎proiektua saritu eta segituan ekin zioten materiala eta dokumentazioa metatzeari gure mutilek. Urtea bukatzean, material mordoarekin zer egin pentsatzen hasi ziren.
‎Hasiberriak lelopean hasi dugu kritika eta ezagutzara doan bidaia hau. Gaiaren aukeraketa ez da halabeharrez etorri, bizi dugun egoeraren isla bat egiteko borondatetik baizik. Eta gauzak deskribatzeko, hau da, laginaren aukeraketa egiterakoan, erreferentziazko eredu bat izatea erabilgarria da oso.
‎Gaiaren aukeraketa ez da halabeharrez etorri, bizi dugun egoeraren isla bat egiteko borondatetik baizik. Eta gauzak deskribatzeko, hau da, laginaren aukeraketa egiterakoan , erreferentziazko eredu bat izatea erabilgarria da oso. Gure lagina 2009 urteko egoera sozial, ekonomiko eta arkitektonikoa da eta erreferentzia, aldiz, 1979 urtea.
‎Kontakizun hau gauzatzeko, liburu eta datu baseetara jo beharrean, denbora horiek bizi zituzten eta dituzten pertsonekin mintzatu gara. Batzuk izen eta abizenez aurkeztu ditugu; beste batzuk, berriz, atzeko atetik sartu egin dira. Esperientziaren sentipenak tranpatiak badira ere, pentsamenduak hitza erditzen duen momentutik azpijoko batean murgiltzen gara.
‎Esperientziaren sentipenak tranpatiak badira ere, pentsamenduak hitza erditzen duen momentutik azpijoko batean murgiltzen gara. Ez du, honako saiakera honek, inondik inora azterketa soziologiko baten itxura hartzeko desiorik; aitzitik, Euskal Herrian jazo diren gauzen isla eta kritika baten beharra sumatzen dugun heinean, ahalik eta orekatuena egiten saiatuko gara.
‎1977 urtean, Robert Venturi, Steven Izenoir eta Denise Scott Brown-ek Learning from Las Vegas saiakera argitaratu zuten. Bertan, energia krisiarekin harreman anitz dituen hiri estatubatuarraren eraketari buruz jardun ziren; Amerikako tradizioak Europako hiri ereduari muzin egin zion, eta kotxearen kultura gurtu. Hiri amerikarrak, funtzionalismoaren keinuak behin
‎Postmodernitatearen lengoaiak Estilo Internazionalarekin galdutako erreferentziak, tropoak eta historiografia bueltatzen ditu. Italiatik etorritako Tendenza mugimendu neoarrazionalistak, ordea, tipologia kulturala eta arkitekturaren duintasun monumentala berreskuratzeko saiakerak egin zituen. Frank Gehryk, bere dibortzioak sortutako estresa gainetik kentzeko, bere Santa Monicako etxea birmoldatzea erabakitzen zuen 1979an.
‎Ondorioak ezin argiago datozkigu: belaunaldi baten buruan, arkitektoaren itxura, lan egiteko modua eta arkitekturaren kontzepzioa bera ere aldatu egin dira. Posible izango al da hemendik hamarkada batera 100 mila arkitektorekin egitea topo?
‎Ondorioak ezin argiago datozkigu: belaunaldi baten buruan, arkitektoaren itxura, lan egiteko modua eta arkitekturaren kontzepzioa bera ere aldatu egin dira. Posible izango al da hemendik hamarkada batera 100 mila arkitektorekin egitea topo?
‎belaunaldi baten buruan, arkitektoaren itxura, lan egiteko modua eta arkitekturaren kontzepzioa bera ere aldatu egin dira. Posible izango al da hemendik hamarkada batera 100 mila arkitektorekin egitea topo. Prest al dago arkitekturaren industria horrelako aldaketa bati aurre egiteko?
‎Posible izango al da hemendik hamarkada batera 100 mila arkitektorekin egitea topo? Prest al dago arkitekturaren industria horrelako aldaketa bati aurre egiteko
‎Arkitektura eskolak ugaritzen joan ziren (tradizionalki Bartzelona edo Madrileko eskolek hartzen zuten bere gain estatuko ikasle zama handiena). 1979ko data baino bi urte lehenago, Bartzelonara eskolak emateko asteroko joan etorria egiten zuen Luis Peña Gancheguik azkenengo kurtsoak Donostiara eramatea erabaki zuen, ETSABko lemapean bost urtez egongo zen Donostiako Arkitektura Eskolari hasiera emanez. Iruñeko eskolak 1954 urtetik ziharduen arkitekturaren irakaskuntzan, eta 1979 urtean Leopoldo Gil Nebotek arkitektura eskolaren zuzendari kargua onartu zuen.
‎terminoa hitzetik hortzera zegoen, eta Italiatik zetorren Tendenzak arkitekturaren irudi iraultzailea berreskuratu zuen. 70 eta 80ko hamarkaden pasarte horretan, tipologia, genius loci eta gerora ahaztu egin ziren esamoldeak erabiliko ziren eskuarki. Esan bezala, gizateria aldatzeko irrikak puri purian zeuden, bizitzaren alderdi oro kutsatuz.
‎Esan bezala, gizateria aldatzeko irrikak puri purian zeuden, bizitzaren alderdi oro kutsatuz. Edozer gauza egiteko gai zen belaunaldia, nahiz eta krisialdi ekonomiko larri bat pairatu. Hasierak ez ziren egun izan daitezkeenez bestelakoak; kontaktuak zituenak kontaktatuko zuen, ez zuenak, oposizioetara joko zuen eraikuntzaren jarduerarik eza konpentsatzeko.
‎Eta, noski, arkitektoaren irudia. 50 urtetik gorako edozein arkitektorekin hitz egin eta gero, zilarrezko armadurako zaldunen egunak pasatu egin zaizkiela hauteman daiteke. Zoritxarrez edo zorionez, arkitektoa obraren, jainkoa?
‎Eta, noski, arkitektoaren irudia. 50 urtetik gorako edozein arkitektorekin hitz egin eta gero, zilarrezko armadurako zaldunen egunak pasatu egin zaizkiela hauteman daiteke. Zoritxarrez edo zorionez, arkitektoa obraren, jainkoa?
‎Honelako enpresa edo ezinezko misio bati aurre egiteko motibazioak asko eta askotarikoak izaten dira. Pasioak bultzatutakoak:
‎–Arkitektura bide, mundua aldatuko dugu!?. Lagunartekoak,. Zu (r) ekin, inorekin ez bezala lan egiten dut, sor dezagun estudio bat elkarrekin?. Nekeak katalizatuta. Ez dut jefea jasaten eta ez dut inoren menpe lan egin nahi?
‎Lagunartekoak,. Zu (r) ekin, inorekin ez bezala lan egiten dut, sor dezagun estudio bat elkarrekin?. Nekeak katalizatuta. Ez dut jefea jasaten eta ez dut inoren menpe lan egin nahi, eta azkenik,. Zoriona, k (eta lan gogorrak) lagundutako hastapena.
‎Elkartuta daude beraz arkitekto gazteak, gogo eta grinez beteta, baina enpresa profitagarri bati ekiteko talentua, grina eta jakituria ez dira nahikoak. Ahaztu egiten da egitura antolatu bat eratzea zeinen funtsezkoa den. Bulego bat sortzeak dakartza hartu beharreko erabaki inplizitu batzuk, hala nola enpresaren egitura zer nolako izango den (autonomoa (k), s.l.p., s.c., kooperatiba?), edota lan metodologia finkatu:
‎Kalitate eta kantitate handiko proiektuak, oso lehiakorrak. Bidean jenialtasuna galdu egin ohi da.
‎Lan komertzial proaktiboari buruz ari gara hemen. Zer da egiten duzuena. Zergatik da zure estudioa/ enpresa garrantzitsua?
‎Myspace perfilik? Internetek gainezka egiten du gizarte sareekin, zu barnean zaude?
‎Azkenengo denboretan, arkitektoaren irudia Europa mailan parekatzeko ekimenek haren izaera profesionala errotik jarri dute zalantzan. Ingeniaria versus arkitektoa ika mika* zaharrak plazara egin du salto, beste behin ere. Honela laburbilduko genitzake Bolognako Prozesua eta honek Espainiako estatuko arkitektoen esparruan izan duen eragina (EHAEOko dekano den Manuel Sagastumek idatzitako laburpen batean oinarritua, Dekanotzaren web gunean eskuragarri):
‎GMHIEEren estrategia honakoa da, lehenengo gradu maila lortu arteko ikasketak egin , espezializazioa lortu master ikastaro osagarri batekin edota doktoretzara bideratzen duen master bati ekitea.
‎urtean Espainiako estatuko Ministroen Kontseiluan, arkitektoen formazioa araupetuko duen norma adosten da. Honek, Arkitektura Gradua lortzeko, bost urtetan 300 ECTS (europar kredituak)+ Karrera Amaierako Proiektua (KAP) egin behar direla ezartzen du. Ez dago argi, KAP hori, Graduko 300 kredituen barne dagoen edota alderantziz, kreditu gehiago lortzea suposatzen ote duen.
‎Berriki goi mailako titulazioen arteko desoreka formala sortu duten distortsioen aurrean, Master titulu akademikoa automatikoki ekarriko duen 60 ECTS ko Karrera Amaierako Proiektua defendatzen dugu. [...] EBtik kanpo, ikasketa batzuen Master titulazioaren ez onarpenak, eta arkitekturak badu berezko eskakizun maila altua, profesionalei kalte egiten
‎Titulu espainiarrarekin lortzen diren eskumen eta erantzukizunek izaera askoz teknikoagoa dute, esaterako Frantziako arkitektoenak baino. Arkitektoak historikoki duen irudi goren hori, gutxiagotu egiten da Europako mailarekin alderatuz gero. Arkitektoaren sinadurak eraikuntzaren osotasunaren erantzule egiten du.
‎Arkitektoak historikoki duen irudi goren hori, gutxiagotu egiten da Europako mailarekin alderatuz gero. Arkitektoaren sinadurak eraikuntzaren osotasunaren erantzule egiten du. Diseinuaren (hau gizartean ulertzen den bezala, bere konnotazio guztiekin) eta instalazio zein egituren eta, oro har, eraikuntzaren burutze egokiaren erantzule.
‎Errealitatean, ordea, estudio gehienetan, betiere proiektuaren tamainaren arabera, bai instalazioaren bai egituraren kalkulu guztiak ingeniarien estudioetara bidaltzen dira haiek kalkula ditzaten. Bitartean, arkitektoak, diseinatu? egingo du eta kalkuluak jasotzen dituenean, proiektuari erantsiko dizkio, bere firma baliotsuarekin batera. Badirudi horren arabera arkitektoak ez direla gai proiektuaren osotasuna biltzeko eta, modu egoki batean, epe finkoen barnean, araudi eta zehaztasun tekniko guztiak erabat menperatuta, bere sinadurak dakarren kalitate bermea eskaintzeko.
‎Europara bueltatuz, oro har, Espainiako estatutik kanpoko arkitektoen tituluak ez badu jakituria teknikorik ematen, orduan Frantzian, Suedian edo Holandan egiten den arkitekturak ez al du kalitaterik. Ez da, bada, gakoa izango diziplina aniztasun orekatu bat, ingeniariekin ere, baina sinadura eta egile bakar baten atzean kamuflatu gabe?
‎Bereak egin du; eraikuntzaren industriaren birmoldaketa gainean dugu jada, eta nahi edo nahi ez, estudio askok eskalaz aldatu dute biziraun nahi izatekotan. –Arkitekturitza?
‎Eskalaz benetan jabetzeko, Building Design aldizkariak aurten argitaratu duen munduko 100 arkitektura estudio hoberenen zerrendara jotzea besterik ez dugu (edo 100 arkitekturitza hoberenak, nork jakin). ACXTk 42 postua lortu egin du, munduan gehien eraikitzen dutenen artean kokatuz. Noski, zerrenda honetan ez dugu Pritzker sari askorik topatuko, hauek enpresak, arkitekturitzak baitira.
‎Marqués de Riscal aipatu dugula, berarekin Frank Gehryren irudia agertuz, arkitekturitza pixka bat hobeto ezagutzen lagunduko gaituen arkitektoarekin bat egiten dugu. César Caicoya (Oviedo, 1950) Guggenheim museoaren proiektuan ezagutu zuen Gehry, Idomek arkitekto estatubatuarraren erronka jaso zuenean hain zuzen ere.
‎Tartean, bien arteko zubia gauzatuz, Caicoya bera zegoen, eraikitzeko bi mundu ezberdinak bateratu nahian. Arkitekturarentzat mugarri izugarria suposatu zuen museoaren eraikuntzak; alde batetik, Gehryk arkitekturaren lengoaia beste behin ere irauli egin zuen, eskura zituen lanabesa teknologikoez baliatuz. Bestetik, Idom bezalako bertako enpresa batek punta puntako proiektuak ekoizteko gai zela frogatu zuen, eta azkenik Euskadik, mundu mailan erreferente bilakatu zen hiri birsorkuntza bat lortu zuen:
‎–Estudio tradizionala bukatu egin da, zaharkituta dago erabat, dio Caicoyak,, nahiz eta beste lanbide tradizional batzuek bezala biziraun, ebanistak edo zapatariak bezala, joera ildo horretatik guztiz aldentzen ari da?.
‎César Pellik diseinatu duen zeru orratzaren kontrolak jokabide horren beharra izango du, dudarik gabe. . Pellik ez du proiektu oinarrizko bat besterik burutzen, nola lor dezake eraikina kontrolatzea??, hau da gure galdera, beharbada maltzurtasun puntu batekin egindakoa . –Ez, ez.
‎–Mundu zabala da gurea, moldatu beharra dago. Marqués de Riscal eraikina, adibidez, Gehryk egindako conceptual design batetik sortzen da. Baina gauzatze proiektua bertan marraztu, kalkulatu eta zenbatu egin da.
‎Marqués de Riscal eraikina, adibidez, Gehryk egindako conceptual design batetik sortzen da. Baina gauzatze proiektua bertan marraztu, kalkulatu eta zenbatu egin da. Dena den, ez dugu pauso bat bera ere eman Gehryk jakin gabe, eta alderantziz.
‎Produktuaren kalitatea absolutua da. Eta inork ez du ukatzen Herbehereetan edo Japonian arkitektura ona egiten denik, baina hor arkitektoaren irudia ez da hemen daukagunaren modukoa, inola ere ez?.
‎Norberaren berezitasunetan sartu gabe, Carlos Rulot ek eginiko metafora aipatu nahiko nuke. Hark zioen nola ozeanoetako oparotasunean barboak gizentzeko aukerak nola izan dituen,
‎Erakusketa estudio hasiberriei zuzendurik dago, eta beharbada, begirada gehiago luzatu litzaioke karrera amaitu eta beste lan-talde batzuetan lanean ari diren arkitekto hasiberriei. Izan ere, Felix Arranz en garaitik, gauzak zertxobait aldatu dira, eta arkitekto hasiberriek hainbat lan egiteko modua aurkitzen dute. Galdera, hau izan daiteke:
‎1970ean, arkitekto gaztea, esperientziadun arkitekto batekin lan egin ondoren, bere estudioa habiaraztera egokitua zegoen. Bezeroak, gutxi edo asko, izateko aukera bazegoen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egin 2.400 (15,80)
Lehen forma
egin 779 (5,13)
egiten 660 (4,34)
egiteko 324 (2,13)
egindako 154 (1,01)
egitea 144 (0,95)
eginez 76 (0,50)
egingo 73 (0,48)
eginiko 38 (0,25)
egitera 28 (0,18)
egitean 22 (0,14)
eginda 11 (0,07)
egin gabe 10 (0,07)
egindakoa 10 (0,07)
egiteak 9 (0,06)
Egin 6 (0,04)
egin ondoren 6 (0,04)
egiterakoan 6 (0,04)
egindakoak 5 (0,03)
egiteari 4 (0,03)
Egindako 3 (0,02)
eginaz 3 (0,02)
eginikoa 3 (0,02)
egiteke 3 (0,02)
Egiteko 2 (0,01)
egin bitartean 2 (0,01)
eginik 2 (0,01)
egitearren 2 (0,01)
Egindakotzat 1 (0,01)
Eginez 1 (0,01)
Egingo 1 (0,01)
Egizu 1 (0,01)
egin aurretik 1 (0,01)
egindakoarekin 1 (0,01)
egindakoari 1 (0,01)
egindakoek 1 (0,01)
egindakotzat 1 (0,01)
eginez gero 1 (0,01)
eginikoarekin 1 (0,01)
egite aldera 1 (0,01)
egitearekin 1 (0,01)
egitenda 1 (0,01)
egitendu 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
egin behar 82 (0,54)
egin modu 33 (0,22)
egin ezan 30 (0,20)
egin lan 28 (0,18)
egin ez 26 (0,17)
egin nahi 26 (0,17)
egin ari 25 (0,16)
egin aukera 20 (0,13)
egin ahal 16 (0,11)
egin hasi 12 (0,08)
egin ahala 11 (0,07)
egin ikerketa 10 (0,07)
egin beharreko 9 (0,06)
egin beharrezko 8 (0,05)
egin egon 8 (0,05)
egin hiri 8 (0,05)
egin behartu 7 (0,05)
egin den 7 (0,05)
egin gai 7 (0,05)
egin proiektu 7 (0,05)
egin asmo 6 (0,04)
egin baino 6 (0,04)
egin erabili 6 (0,04)
egin ikasi 6 (0,04)
egin ordu 6 (0,04)
egin saiatu 6 (0,04)
egin beharrean 5 (0,03)
egin bideratu 5 (0,03)
egin bultzatu 5 (0,03)
egin dieta 5 (0,03)
egin era 5 (0,03)
egin erabaki 5 (0,03)
egin ere 5 (0,03)
egin gabe 5 (0,03)
egin jarraitu 5 (0,03)
egin ohi 5 (0,03)
egin orduan 5 (0,03)
egin ukan 5 (0,03)
egin al 4 (0,03)
egin aurre 4 (0,03)
egin beste 4 (0,03)
egin denbora 4 (0,03)
egin elkarrizketa 4 (0,03)
egin inkesta 4 (0,03)
egin joan 4 (0,03)
egin joera 4 (0,03)
egin leku 4 (0,03)
egin ondoren 4 (0,03)
egin proposamen 4 (0,03)
egin prozesu 4 (0,03)
egin tresna 4 (0,03)
egin alegia 3 (0,02)
egin balio 3 (0,02)
egin espazio 3 (0,02)
egin ezinbesteko 3 (0,02)
egin gero 3 (0,02)
egin gonbidatu 3 (0,02)
egin hainbat 3 (0,02)
egin hausnarketa 3 (0,02)
egin hori 3 (0,02)
egin lagundu 3 (0,02)
egin lortu 3 (0,02)
egin ohitura 3 (0,02)
egin posible 3 (0,02)
egin saiakera 3 (0,02)
egin sen 3 (0,02)
egin sistema 3 (0,02)
egin sortu 3 (0,02)
egin utzi 3 (0,02)
egin ahalbidetu 2 (0,01)
egin ahalmen 2 (0,01)
egin aipamen 2 (0,01)
egin akats 2 (0,01)
egin argazki 2 (0,01)
egin arkitektura 2 (0,01)
egin asko 2 (0,01)
egin baliabide 2 (0,01)
egin behin 2 (0,01)
egin bezala 2 (0,01)
egin bidaia 2 (0,01)
egin bide 2 (0,01)
egin bisita 2 (0,01)
egin diru 2 (0,01)
egin diseinu 2 (0,01)
egin edozein 2 (0,01)
egin eduki 2 (0,01)
egin egitura 2 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
egin behar ukan 18 (0,12)
egin nahi ukan 11 (0,07)
egin behar esan 6 (0,04)
egin aukera eman 4 (0,03)
egin behar egon 4 (0,03)
egin ez ukan 4 (0,03)
egin inkesta emaitza 4 (0,03)
egin behar lan 3 (0,02)
egin proiektu nazioarteko 3 (0,02)
egin beharreko kalkulu 2 (0,01)
egin behartu ikusi 2 (0,01)
egin erabaki hartu 2 (0,01)
egin ere ez 2 (0,01)
egin ez esan 2 (0,01)
egin ez ezan 2 (0,01)
egin ezan zu 2 (0,01)
egin ikerketa lan 2 (0,01)
egin jarraitu ezan 2 (0,01)
egin lan guzti 2 (0,01)
egin leku apropos 2 (0,01)
egin modu berri 2 (0,01)
egin modu eraginkor 2 (0,01)
egin modu hau 2 (0,01)
egin modu hori 2 (0,01)
egin ohi ukan 2 (0,01)
egin ukan helburu 2 (0,01)
egin ahal esan 1 (0,01)
egin ahalmen ukan 1 (0,01)
egin ahalmen ukatu 1 (0,01)
egin akats batzuk 1 (0,01)
egin akats txiki 1 (0,01)
egin argazki finko 1 (0,01)
egin argazki oroitzapen 1 (0,01)
egin arkitektura espazio 1 (0,01)
egin arkitektura hau 1 (0,01)
egin asko disfrutatu 1 (0,01)
egin asko gustatu 1 (0,01)
egin asmo agertu 1 (0,01)
egin asmo ukan 1 (0,01)
egin aukera bat 1 (0,01)
egin aukera eduki 1 (0,01)
egin aukera ikertu 1 (0,01)
egin aukera iradoki 1 (0,01)
egin aukera luzatu 1 (0,01)
egin aurre eraman 1 (0,01)
egin aurre erronka 1 (0,01)
egin aurre hori 1 (0,01)
egin baino arrakasta 1 (0,01)
egin baino ez 1 (0,01)
egin baino gehiago 1 (0,01)
egin baino hura 1 (0,01)
egin baino ia 1 (0,01)
egin baliabide bilakatu 1 (0,01)
egin baliabide gehiago 1 (0,01)
egin balio ukan 1 (0,01)
egin behar bada 1 (0,01)
egin behar baita 1 (0,01)
egin behar bizkortu 1 (0,01)
egin behar delako 1 (0,01)
egin behar diol 1 (0,01)
egin behar handi 1 (0,01)
egin behar hori 1 (0,01)
egin behar ikusi 1 (0,01)
egin behar kontrol 1 (0,01)
egin behar piztu 1 (0,01)
egin behar zerbitzu 1 (0,01)
egin beharrean jatorrizko 1 (0,01)
egin beharreko bide 1 (0,01)
egin beharreko esfortzu 1 (0,01)
egin beharreko galde 1 (0,01)
egin beharreko gastu 1 (0,01)
egin beharreko lan 1 (0,01)
egin beharreko mugimendu 1 (0,01)
egin beharrezko informazio 1 (0,01)
egin beharrezko jo 1 (0,01)
egin beharrezko ukan 1 (0,01)
egin behartu egon 1 (0,01)
egin behartu ere 1 (0,01)
egin beste aukera 1 (0,01)
egin beste bat 1 (0,01)
egin beste forma 1 (0,01)
egin beste modu 1 (0,01)
egin bezala zoru 1 (0,01)
egin bidaia hau 1 (0,01)
egin bidaia isla 1 (0,01)
egin bide eman 1 (0,01)
egin bide ireki 1 (0,01)
egin bideratu auzune 1 (0,01)
egin bisita hiru 1 (0,01)
egin bultzatu behar 1 (0,01)
egin bultzatu ukan 1 (0,01)
egin den baino 1 (0,01)
egin denbora eduki 1 (0,01)
egin denbora eskas 1 (0,01)
egin denbora ukan 1 (0,01)
egin dieta elementu 1 (0,01)
egin dieta esparru 1 (0,01)
egin dieta politika 1 (0,01)
egin dieta produktu 1 (0,01)
egin diru aski 1 (0,01)
egin diru asko 1 (0,01)
egin diseinu arkitektoniko 1 (0,01)
egin diseinu iradokizun 1 (0,01)
egin edozein ekarpen 1 (0,01)
egin edozein saiakera 1 (0,01)
egin eduki uste 1 (0,01)
egin egitura bat 1 (0,01)
egin egon argi 1 (0,01)
egin egon bezala 1 (0,01)
egin egon herri 1 (0,01)
egin egon kalkulatu 1 (0,01)
egin elkarrizketa audio 1 (0,01)
egin elkarrizketa honako 1 (0,01)
egin era azaldu 1 (0,01)
egin era bat 1 (0,01)
egin era talde 1 (0,01)
egin ere baliagarri 1 (0,01)
egin espazio ere 1 (0,01)
egin espazio jaso 1 (0,01)
egin espazio paregabe 1 (0,01)
egin ez arren 1 (0,01)
egin ez baita 1 (0,01)
egin ez bezala 1 (0,01)
egin ez eskultura 1 (0,01)
egin ezan administrazio 1 (0,01)
egin ezan aukera 1 (0,01)
egin ezan behar 1 (0,01)
egin ezan distantzia 1 (0,01)
egin ezan eraikuntza 1 (0,01)
egin ezan gu 1 (0,01)
egin ezan hiri 1 (0,01)
egin ezan lan 1 (0,01)
egin ezan moldaketa 1 (0,01)
egin ezan parametrikoki 1 (0,01)
egin ezan pixka 1 (0,01)
egin ezan programa 1 (0,01)
egin ezan zeu 1 (0,01)
egin ezinbesteko material 1 (0,01)
egin gabe berak 1 (0,01)
egin gai ez 1 (0,01)
egin hainbat azpiegitura 1 (0,01)
egin hainbat ikerketa 1 (0,01)
egin hainbat marrazki 1 (0,01)
egin hasi den 1 (0,01)
egin hausnarketa ardatz 1 (0,01)
egin hausnarketa bi 1 (0,01)
egin hausnarketa pertsonal 1 (0,01)
egin hiri antolamendu 1 (0,01)
egin hiri espazio 1 (0,01)
egin hiri gune 1 (0,01)
egin hiri hobekuntza 1 (0,01)
egin hiri isla 1 (0,01)
egin hiri misto 1 (0,01)
egin hiri moderno 1 (0,01)
egin hiri txiki 1 (0,01)
egin hori ez 1 (0,01)
egin ikasi oinarritu 1 (0,01)
egin ikerketa aditu 1 (0,01)
egin ikerketa bat 1 (0,01)
egin ikerketa erakutsi 1 (0,01)
egin ikerketa gehien 1 (0,01)
egin ikerketa hartu 1 (0,01)
egin ikerketa ondorio 1 (0,01)
egin ikerketa proiektu 1 (0,01)
egin jarraitu ekimen 1 (0,01)
egin joan heinean 1 (0,01)
egin joera aurreztu 1 (0,01)
egin joera azaldu 1 (0,01)
egin joera kontrolatu 1 (0,01)
egin lan abiapuntu 1 (0,01)
egin lan arkitektura 1 (0,01)
egin lan azpimarratu 1 (0,01)
egin lan banatu 1 (0,01)
egin lan Bilbo 1 (0,01)
egin lan bloke 1 (0,01)
egin lan defendatu 1 (0,01)
egin lan egon 1 (0,01)
egin lan emaitza 1 (0,01)
egin lan erreferentzia 1 (0,01)
egin lan erreproduzitu 1 (0,01)
egin lan ez 1 (0,01)
egin lan garatu 1 (0,01)
egin lan hauek 1 (0,01)
egin lan kontrolatu 1 (0,01)
egin lan neurtu 1 (0,01)
egin lan zabal 1 (0,01)
egin lan zenbakitu 1 (0,01)
egin lan zerikusi 1 (0,01)
egin modu alternatibo 1 (0,01)
egin modu aurkitu 1 (0,01)
egin modu baldintzatu 1 (0,01)
egin modu bat 1 (0,01)
egin modu bera 1 (0,01)
egin modu bilatu 1 (0,01)
egin modu birplanteatu 1 (0,01)
egin modu egiazko 1 (0,01)
egin modu egoki 1 (0,01)
egin modu egokitu 1 (0,01)
egin modu eragin 1 (0,01)
egin modu ezberdin 1 (0,01)
egin modu ia 1 (0,01)
egin modu irizpide 1 (0,01)
egin modu komunitate 1 (0,01)
egin modu konparatu 1 (0,01)
egin modu on 1 (0,01)
egin modu oso 1 (0,01)
egin modu sortu 1 (0,01)
egin modu ukan 1 (0,01)
egin nahi egon 1 (0,01)
egin nahi ez 1 (0,01)
egin ohitura ez 1 (0,01)
egin ohitura ukan 1 (0,01)
egin orduan adineko 1 (0,01)
egin orduan beraz 1 (0,01)
egin orduan funtzionatu 1 (0,01)
egin orduan hiru 1 (0,01)
egin orduan musika 1 (0,01)
egin posible egin 1 (0,01)
egin proiektu akademia 1 (0,01)
egin proiektu ekin 1 (0,01)
egin proiektu manifestu 1 (0,01)
egin proiektu saritu 1 (0,01)
egin proposamen aurkitu 1 (0,01)
egin proposamen mota 1 (0,01)
egin proposamen prestatu 1 (0,01)
egin prozesu aktibatu 1 (0,01)
egin prozesu aurkezpen 1 (0,01)
egin prozesu bereziki 1 (0,01)
egin prozesu ekin 1 (0,01)
egin saiakera aitzindari 1 (0,01)
egin saiakera lehen 1 (0,01)
egin saiakera proposatu 1 (0,01)
egin sen aktibazio 1 (0,01)
egin sistema aldatu 1 (0,01)
egin sistema erlazio 1 (0,01)
egin sortu ezan 1 (0,01)
egin tresna gisa 1 (0,01)
egin ukan gaitasun 1 (0,01)
egin ukan moduan 1 (0,01)
egin ukan motor 1 (0,01)
egin utzi ondorio 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia