Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2002
‎Oinarri soziokultural desberdineko herrietako pertsonen artean garatzen den komunikazioa da kulturartekoa; alegia, kultura desberdina duten herrietako gizakien arteko harreman komunikatiboa. Esparru horretan egindako ikerketarik gehienek kultura desberdinen jabe diren pertsonen arteko ahalmen komunikatiboa aztertzen dute, hots, konpetentzia komunikatiboa. Gizaki heterogenoen arteko harremanen kopurua gora etorri da garraioen erosotasunak bultzatuta, behar ekonomikoak abiarazita edo aisiaren kontsumoak piztuta.
‎Isabelle Mansuy Biologia Zelularreko Institutuko irakasle laguntzaileak dioenez, “aspalditik uste da memoria biltegiratze mekanismo biologikoen eta informazioa ezabatzen duten beste batzuen arteko orekak arautzen duela”. Orain arte egindako ikerketa gehienak memorizatzearen aldeko entzimetan zentratu dira; Suitzako zientzialariek, berriz, kontrako norabideari jarraitu zioten —ahaztearena—, eta, hala, PP1 delakoaren papera aurkitu zuten. Saguen gaitasun kognitiboa neurtzeko, Zuricheko zientzialariek proba batzuk egin zizkieten, esparru jakin batean objektu batzuk memorizatzea eskatzen zutenak.
2009
‎Gai honen sarreranadierazi den bezala, zaila da agresioaren inguruko definizioan adostasuna topatzeaikertzaileen artean. Orain arte eginiko ikerketa gehienetan, agresioa, tratu hori ekidin nahi duen norbait mindu edo kaltetzeko asmoa duen edozein jokaera litzateke (Anderson eta Bushman, 2002; Baron eta Richardson, 1994; Berkowitz, 1996). Definizio horri loturik eratorri diren ikerketa gehienetan, ordea, mintzeko edo kaltetzeko eratzat izaera fisikoa duten jokaerak soilik hartu izan dira kontuan. Gabeziahori dela-eta, ikuspegi berriek ekintza fisikoez gain, besteak mindu eta kaltetzekomodu gehiago daudela diote, esate baterako, bazterketa edo ezikusiarena egitea, kide batzuk beste baten aurka alienatzea, edota norbaitez esamesaka edo marmarkaaritzea.
2011
‎Ehunka substantzia fitokimiko daude, eta horien artean, izaera fenolikoa dutenen inguruan ari dira egiten ikerketarik gehien gaur egun.
2017
‎Kanpo espazioaren potentzialtasuna eta gure testuinguruan nagusi den kezkaren aurrean, lan honek ebidentzia gehiago eskaini nahi izan du gaiaren inguruan, bereziki kontuan izanda Euskal Herrian Hezkuntzan egindako ikerketa gehienek barruko espazioan gertatutakoak izan dituztela aztergai nagusitzat. Zehazki, ikerketa honen lehendabiziko helburua izan da Haur Hezkuntzako kanpo espazioen diseinua ezagutzea eta, horrela, haren kalitate orokorraren lehen hurbilpen bat egitea.
2020
‎Gainera, EHUko ikertzaileek ikusi dute diabetesari loturiko eta RNA honen barnean dagoen aldagai genetiko batek lnc13ren funtzio inflamatorioa areagotzen duela. Proteina bilakatzen ez diren RNA hauetan dauden eta gaixotasunekin asoziaturiko aldagaien funtzioa deskribatzea ez da ahuntzaren gauerdiko eztula, orain arte egindako ikerketa gehienek proteinen funtzionamenduan eragiten duten aldagaiak aztertu baitituzte bakarrik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia