2002
|
|
Oinarri soziokultural desberdineko herrietako pertsonen artean garatzen den komunikazioa da kulturartekoa; alegia, kultura desberdina duten herrietako gizakien arteko harreman komunikatiboa. Esparru horretan
|
egindako
ikerketarik gehienek kultura desberdinen jabe diren pertsonen arteko ahalmen komunikatiboa aztertzen dute, hots, konpetentzia komunikatiboa. Gizaki heterogenoen arteko harremanen kopurua gora etorri da garraioen erosotasunak bultzatuta, behar ekonomikoak abiarazita edo aisiaren kontsumoak piztuta.
|
|
Isabelle Mansuy Biologia Zelularreko Institutuko irakasle laguntzaileak dioenez, “aspalditik uste da memoria biltegiratze mekanismo biologikoen eta informazioa ezabatzen duten beste batzuen arteko orekak arautzen duela”. Orain arte
|
egindako
ikerketa gehienak memorizatzearen aldeko entzimetan zentratu dira; Suitzako zientzialariek, berriz, kontrako norabideari jarraitu zioten —ahaztearena—, eta, hala, PP1 delakoaren papera aurkitu zuten. Saguen gaitasun kognitiboa neurtzeko, Zuricheko zientzialariek proba batzuk egin zizkieten, esparru jakin batean objektu batzuk memorizatzea eskatzen zutenak.
|
2009
|
|
Gai honen sarreranadierazi den bezala, zaila da agresioaren inguruko definizioan adostasuna topatzeaikertzaileen artean. Orain arte
|
eginiko
ikerketa gehienetan, agresioa, tratu hori ekidin nahi duen norbait mindu edo kaltetzeko asmoa duen edozein jokaera litzateke (Anderson eta Bushman, 2002; Baron eta Richardson, 1994; Berkowitz, 1996). Definizio horri loturik eratorri diren ikerketa gehienetan, ordea, mintzeko edo kaltetzeko eratzat izaera fisikoa duten jokaerak soilik hartu izan dira kontuan. Gabeziahori dela-eta, ikuspegi berriek ekintza fisikoez gain, besteak mindu eta kaltetzekomodu gehiago daudela diote, esate baterako, bazterketa edo ezikusiarena egitea, kide batzuk beste baten aurka alienatzea, edota norbaitez esamesaka edo marmarkaaritzea.
|
2011
|
|
Ehunka substantzia fitokimiko daude, eta horien artean, izaera fenolikoa dutenen inguruan ari dira
|
egiten
ikerketarik gehien gaur egun.
|
2017
|
|
Kanpo espazioaren potentzialtasuna eta gure testuinguruan nagusi den kezkaren aurrean, lan honek ebidentzia gehiago eskaini nahi izan du gaiaren inguruan, bereziki kontuan izanda Euskal Herrian Hezkuntzan
|
egindako
ikerketa gehienek barruko espazioan gertatutakoak izan dituztela aztergai nagusitzat. Zehazki, ikerketa honen lehendabiziko helburua izan da Haur Hezkuntzako kanpo espazioen diseinua ezagutzea eta, horrela, haren kalitate orokorraren lehen hurbilpen bat egitea.
|
2020
|
|
Gainera, EHUko ikertzaileek ikusi dute diabetesari loturiko eta RNA honen barnean dagoen aldagai genetiko batek lnc13ren funtzio inflamatorioa areagotzen duela. Proteina bilakatzen ez diren RNA hauetan dauden eta gaixotasunekin asoziaturiko aldagaien funtzioa deskribatzea ez da ahuntzaren gauerdiko eztula, orain arte
|
egindako
ikerketa gehienek proteinen funtzionamenduan eragiten duten aldagaiak aztertu baitituzte bakarrik.
|