Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 120

2008
‎Estresa zerk sortzen duen eta esentziek zertan laguntzen ahal duten ere aztertu dute ikasleek. Lurrin bat ere sortu dute bakoitzak gustuko dituen esentziak baliatuz:
‎Ikastaroa bukatutakoan, proiektu bat egin behar izaten dute ikasleek. Enpresa edo unibertsitate batean egiten dituzte proieku horiek.
‎lehenik eta behin, basoa berritzeko erabiliko den landarea sortu behar da. Lehengai horien sorreran ere parte hartzen dute ikasleek, elkarteak Basozelain (Basauri) duen lur sailean. Bigarrenik, landatzea prestatu behar da; tokiko basoa aztertu lehenengo eta ondoren lurra prestatu.
‎Astigarraga irakasleak argi du: «Euskara formala ondo erabiltzen dute ikasleek, baina eskolako ateak igarotakoan egiten dutena beste kontu bat da». Izan ere, Gasteizko egoera soziolinguistikoak egin beharreko lana biderkatzen du.
‎Drindots taldean aritu zen lehenik, Skalariak taldean ondoren, eta Vendettan orain. Kontzertuetan beti agurtzen dute ikasleek, eta dioenez, gainera, ilusioa ere egiten dio bati baino gehiagori bere irakaslea jotzen ikusteak.
‎Ostiral goizetan Letren Fakultatera joatea baino ez dago aurreko eguneko solasaldiak behar baino gehiago luzatu direla konturatzeko; erdi hutsik daude gelak, eta kafetegiko joan etorria ere apal samar. Morfologia eta fonetika eskoletan ikasitakoa praktikan jarri behar izaten dute ikasleek, eta zer hoberik Aiztogile kaleko taberna zuloetan mingaina zorroztea baino.
‎Baina, era berean, oso ondo erantzuten jakin du, biltzen, mobilizatzen. Ikasle mugimenduak daukan eta edukiko duen indarra erakutsi dute ikasleek?.
‎Erdi mailako hezkuntzan eta Unibertsitatean, milaka gaztek izan dute lagun IAren jarduna hogei urteotan. Urtemugaren aitzakiaz, eta haiei zorionak emateko eta esker ona adierazteko, bideo erreportaje bat osatu dute ikasleek, IAko zenbait kiderekin izandako elkarrizketak baliatuz. Halaber, abesti bat prestatu dute.
‎EHUko lau ikasle elkartek bat egin dute ikasle eguna ospatzeko
‎Pecresse gare a tes fesses (Pecresses, kasu zure ipurmasailei) edo PekrEZ leloak marraztu dituzte pankartetan. IUT unibertsitate teknologikoa arriskuan dela ere salatu dute ikasleek, aurrekontu murrizteen beldur direlako.
‎Bai. Euskara berdin menperatzen jarraituko dute ikasleek, eta, gainera, ingelesaren ezagutza handiagoa izanen da. Hizkuntza eredu berriak ez dio inolaz ere kalte egingo euskarari.
‎Helburua. Derrigorrezko eskolaldia amaitzean, bi hizkuntzen erabiltzaile independente izan behar dute ikasleek. B2 maila aipatu izan du Hezkuntza Sailak, baina testuak ez du maila zehatzik ezartzen.
‎TIL eredua defendatzen du. Euskara berdin menperatuko omen dute ikasleek, eta ingelesa ere bai. UPNren politikaren defendatzaile ederra!
2009
‎Saioak ikasturte hasieratik kolegioko bosgarrenekin hasi proiektua borobilkatzen baitu. Bertsolaritza hobeki ezagutzeko, teknikatik haratago, historia aztertu eta atzerrian ere nola inprobisatzen den ikusteko aukera izan dute ikasleek, baita, bertsolariez aparte, gai emaile, epaile eta horrelako lanen nondik norakoak ere ikasi dituzte, Maitena Diribarne euskara irakasle eta Karlos Aizpurua bertso irakaslearekin batera. Hari beretik, autobus bat antolatu zuten, Ipar Euskal Herriko Txapelketako finalera joateko.
‎Lehen mailan, bertsolaritzaren teknikak ikasteko aukera dute ikasleek, eta kolegiotik aitzina, berriz, horrelako proiektuez aparte, ez da deus egonkorrik. Segitu nahi bada, bertso eskoletara joan behar.
‎Manifestuaren sinatzaileek gogor salatu dute ikasleak sexuaren arabera bereiztea. Sexuak ez du desberdintasunik ekarri behar oinarrizko heziketa jasotzeko orduan.
‎Itunpeko zentroek ikastetxe publikoen baldintza berberak bete behar dituzte. Gainera, gogoratu dute ikasleak sexuaren arabera bereizten dituzten ikastetxeek Espainiako Irakaskuntzarako Lege Organikoa urratzen dutela. Lege horrek ez du sexuaren araberako diskriminaziorik onartzen.
‎Ikasle boterea eraikitzeko kanpaina hasi dute Ikasle Abertzaleek
‎Datorren ostiraleko manifestaziora deitu dute Ikasle Abertzaleek eta eta Administrazioan Euskaraz Taldeak. Eskolak Euskaldundu ekimenak antolatu du protesta, 18:00etan, ereduak beste eraso gogor bat jaso duela salatzeko.
‎Strubellen Lauki bat zen poema izango da elkarrekin zuzenduko duten mintegiaren ardatza. Literatura pieza horretatik abiatuta, lan txiki bat egin dute ikasleek, nork berea. Aste osoa izango dute horretarako.
‎Zein parte hartze dute ikasleek titulazioak egokitzeko prozesuan?
‎EHUra sartzeko azterketaren emaitza hobetzeko aukera izango dute ikasleek
‎Azken nota osatzeko, Batxilergoko batez besteko kalifikazioek %60ko pisua izango dute, eta, proba orokorraren emaitzek %40 balioko dute. Emaitzak betiko iraupena du, eta edozein momentutan unibertsitatera sartzeko erabili ahal izango dute ikasleek.
‎Sistema kapitalista eta patriarkarraren beharrei erantzuten dien hezkuntza sistema frantziar eta espainiarra inposatzen zaizkigu. Sistema horiek sumiso, alienatu, akritiko eta infantilizatu egiten dituela gaineratu dute ikasleek, eta merkatuen interesei erantzuten dieten hezkuntza ereduak arbuiatu dituzte: Euskaldunak, kritikoak, parekideak eta iraultzaileak izan nahi dugu, eta hori ahalbidetzen duen hezkuntza sistema bat eraiki behar dugu horretarako.
‎Ikasleak bertatik ez botatzea erabaki zuen Errektoretza Taldeak; beraz, gaua itxialdian igaro ostean, Julio Lafuenterekin biltzen saiatu ziren ikasleak atzo goizean, baina ez zuten lortu. IAk adierazi duenez, NUPeko zinpeko guardiek modu erasokorrean ekidin dute ikasleek Lafuenteren bulegoan sartzea. Hartara, errektoretzatik atera ziren ikasleak, eta kartelak pegatu zituzten eraikinean.
‎–Non dago ipar ipurua??, errepikatzen dute ikasleek urduri, egin behar duten herbarioa osatzeko lehian. Amaitzeko, gereziondoak landatu dituzte.
‎EAEko Justizia Auzitegi Nagusiak herenegun jakinarazi zuen indargabetu egin dituela Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailak Haur Hezkuntzarako eta Batxilergorako onarturiko dekretuetako zenbait atal, behin behinean. Puntu haiek arautzen dute ikasleek euskaraz eta gaztelaniaz C1 maila izan behar dutela Batxilergoa amaitzean. Hizkuntza Aukeratzeko Askatasuna taldeak helegitea jarri zien, hizkuntz ereduen legearen aurkakoak direlakoan.
‎Herenegungo zazpi hildakoez gain, Teherango Unibertsitatean asteburuan egindako sarekadan gutxienez lau lagun hil zituztela salatu dute ikasleek. Horien arabera, Ahmadinejaden aldeko paramilitarrak eta segurtasun indarrak astelehen goizaldean indarrez sartu ziren unibertsitatean, eta lau lagun hil eta dozenaka atxilotu zituzten.
‎Aurreko urteetako berrikuntza teknologikoei jarraipena emanez, aurten 44 jarduera Internet bidez jarraitzeko aukera izan dute ikasleek. Iaz, 70 jarduera izan baziren ere, aurten ere interesatuek izan dute aukerarik euren etxeetatik eta lantegietatik jarduerak jarraitzeko.
‎Ikasleen ebaluazioari begira, aldaketa nabarmenak ekarri ditu LOEk. Ohiko azterketez gain, LHko 4 mailan diagnostiko proba egin dute ikasle guzti guztiek. Haien maila nolakoa den neurtzeaz gain, hezkuntza sistemaren akatsak zuzendu nahi dituzte hartara.
‎Izatez, DBH amaitu baino lehen hasi behar dute ikasleek aukeratzen, 4 mailan; han hautatzen dutenaren arabera egingo baitute ondoren Batxilergo bat edo beste, eta horrek emango baitie aukera unibertsitatean ikasketa bat edo beste egiteko. Hortaz, 15 urterekin hasi behar dute ikasleek nondik nora jo pentsatzen.
‎Izatez, DBH amaitu baino lehen hasi behar dute ikasleek aukeratzen, 4 mailan; han hautatzen dutenaren arabera egingo baitute ondoren Batxilergo bat edo beste, eta horrek emango baitie aukera unibertsitatean ikasketa bat edo beste egiteko. Hortaz, 15 urterekin hasi behar dute ikasleek nondik nora jo pentsatzen.
‎Greba egiteko gutxieneko adina. DBHko 3 mailatik aurrera, 14 urterekin, dute ikasleek greba eskubidea, LOEren arabera: –DBHko 3 mailatik aurrera ikasleek eskolara ez joateko hartzen dituzten erabakiak ez dira hutsegite izango, bilera eskubidearen ondorio badira?.
‎Frantziako hezkuntzaren erreforma xedea deitoratu dute ikasleek Baionan
‎Erreformaren ondorioz, gela batzuetan 40 ikasle egon daitezkeela nabarmendu du. Ikasleak neurri gabe metatuz, hezkuntzaren kalitatea kolokan jartzen dela salatu dute ikasleek: Eredu publikoa ahulduz, elitismoa sortzen dute eta eskola pribatua indartzen.
‎Protestetan parte hartzen duten ikasleen kontrako jazarpena salatu dute ikasleek. Zenbait ikastetxetan, ikasle batzuek zuzendarien mehatxuak pairatu dituztela salatu du Ikasi eta Iraulik.
2010
‎Euskararako itzulpenei gaztetatik zaien ezinikusia amaitzen hasiko ginateke agian. Gainera, literatura zein ona den ikasiko dute ikasleek. Eta hobe literatura ona dela literatura onarekin ikastea.
‎Hala ere, ez dago eguzkia begiratzeko prestatua. Iluntasunean behatu dute ikasleek, beraz, zerua. Horretarako, teleskopioak hiriaren argiak isolatzeko filtroak ditu.
‎Horretarako, teleskopioak hiriaren argiak isolatzeko filtroak ditu. Horrela, hartutako irudiak prozesatzeko aukera izango dute ikasleek. Ez dugu ezer berririk aurkituko, baina gauza zehatzetarako ekarpen zientifikoak egin daitezke, azpimarratu zuen Agustin Sanchez Aula Espazio Gelako zuzendariak.
2011
‎Ikasturte honetan, irailetik abendura, 2.050 kasu aztertu zituzten batzorde horiek, eta sare publikora bideratu zituzten hamar ikasletik sei, eta proportzio berean A eta ereduetara, salbuespena Gipuzkoa da: ereduan sartu zituzten ikasleen %58?. Gaztelaniazko ereduetanTrantsizioko urtea igarota, ohiko matrikula egiteko garaia izaten dute ikasle etorkinek. «Beste sendi guztiek bezala, eskubidea dute nahi duten ikastetxera joateko, betiere lekua badago.
‎Hala, iaz baino 1.641 ikasle gehiagok egingo dute proba EHUn eta NUPen. Azken urteetako joerari jarraiki, euskaraz egingo dute ikasleen erdiek pasatxok.Bolognako prozesua hedatzeko atarian, selektibitatearen eredua aldatu egin zuten iaz. Bi zati ditu azterketak:
‎Unibertsitatera sartzeko kalifikazioa horrek erabakitzen du. Proba frantsesez egin beharra salatu dute ikasle euskaldunek.
‎Literaturak egia txikiak azaleratzen ditu, gerraz kontatu ez diguten hori erakusten digu». Mintegian parte hartu nahi duenak Eusko Ikaskuntzaren web orrian egin dezake matrikula. Bost euro ordaindu dute ikasle eta Eusko Ikaskuntzako bazkideek, eta hamar euro gainontzekoek.
‎Oso gutxi da. Irakasleek lotura bat dute ikasleekin, materiaren bidez. Baina gurasoekin ez dute materiarik, eta sortu egin behar da beste harreman mota bat.Eskolak hartzen du kontutan gaur egungo familiak anitzak direla. Pixkanaka ari da aldatzen. Planteamendu berriak plano teorikoan sartzen dira hasieran, gero ontzat ematen dira buruan eta, gero, denbora behar dute praktikara eramateko.
‎Helburu nagusia da bazterrean utzitako materialak transformatuz sormena garatzea, eta ingurumena errespetatzeko kontsumo irizpideak hartzea.Atzo goizean izan zuten gazteek ekitaldietako lehenengo jardunaldia. Hondakin jaialdiko koordinatzaile Gorka Rodriguezek adierazi zuenez, hondakinen inguruko ideia okerra dute ikasleek: zikinkeriarekin lotzen dute.
2012
‎Ostiralean egingo dute jaia, egun osoz, Gasteizko Mendizabalako zelaietan, eta, tartean, euskal taldeen kontzertu sorta handia izango da 17:00etatik aurrera. Gose, Hesian, Betagarri, Kaotiko, EH Sukarra taldeen kontzertuaz eta Tximeleta taldearen erromeriaz gozatzeko aukera izango dute ikasleek. Horiekin batera, aurtengo maketa lehiaketaren irabazleak ere joko du:
‎Wertek erkidegoen esku utzi zuen tasen igoeraren zenbatekoa zehaztea, baina, atzo adierazi zuenez, uztailean ezagutu nahi du beranduenez erkidego bakoitzak ezarritako igoera. Espainiako Gobernuak ezarri nahi duen sistemaren arabera, zenbateko osoaren %15 eta %25 artean ordaindu dute ikasleek. Eztabaida horrekin «bazterrak nahastea» egotzi dio Ariasek Werti:
‎Azterketak izango dira sistemaren oinarria: irakats aldi bakoitzaren amaieran azterketa bat gainditu dute ikasleek; aprobatu ezean, ikasturtea errepikatu dute. Batxilergo amaierako azterketak beste funtzio bat ere izango du:
‎Urriaren 11n greba egitera deitu dute ikasle taldeek
2013
‎Murgiltzearen aurkako elkarteek diote 2.000 direla aurkakoak; 1,3 milioi ikasletik, %0, 15 Emaitzak ere hartzen dituzte murgiltzearen aurkako argudio gisa. Datuak desitxuratzea egotzi izan diote Generalitateari, ikasleen emaitzak puztu egiten dituela, edo, areago, salatu izan dute ikasle onenak bidaltzen dituela nazioarteko probetara. Balio bezate Espainiako Hezkuntza Ministerioaren beraren datuek.
‎Horretan dihardute azken urte eta erdian beratarrek, astean bitan elkartuz. Horrez gain, hitzaldi zikloa antolatu dute ikasleentzat zein herritarrentzat, gertatutakoa azaltzeko asmoz. Hitzaldietara joaterik izan ez duenak erakusketa ikusgai izanen du Berako kultur etxean irailaren 8ra bitartean.
2014
‎Ikasle piloa jarri du proiektuan lanean; horietako bakoitzari azaldu dio kromosomaren halako zatia sintetizatu behar duela, eta jo eta ke ibili dira». Hanka sartzeko lizentzia handiagoa dute ikasleek, noski, eta izango zen arazoren bat edo beste, baina hala ere, prozesua makina batekin baino azkarragoa eta merkeagoa izan da, eta hirugarren kromosoma sintetizatzeko helburua bete dute. Hain zuzen ere, lorpenaren berri emateko Science aldizkarian argitaratu duten artikuluak laurogei egile ditu.
‎Zer interes zeukaten umeei errepresioko tresnak eskuratzen? Poliziaren, edozein dela ere, alderdi errepresiboa komunikabideetan eta, azkenaldian, sare sozialetan, ikusten dute ikasleek egun batean bai eta bestean ere bai; eta irudi horiek ikasleei horri sortzen dioten inpresioari buelta ematea oso zaila izango da, poliziaren komunikazio arduradunek lan handia egin arren. Kasu batzuetan, gainera, ikasleek familiartekoak ikusiko dituzte besoa hautsita edo begia ubelduta, aita edo ama manifestazio batean lanpostua defenditzen ibili izanaren ondorioz.
2015
‎lehen eta hirugarren mailan jarriko dute. Hirugarren maila amaitzean, Lanbide Heziketara edo Batxilergora jo erabaki dute ikasleek. Gaztetxo horiek, laugarren mailara iristean, proba orokortu bat izango dute, gainditu beharrekoa da titulua lortzeko eta aurrera segitzeko?. Batxilergoa.
‎Lehen mailan hasiko dira ezartzen. Bigarren maila amaitzean, proba orokortu bat izango dute ikasle horiek, Madrilek zehaztua. Gainditu egin da titulua jaso eta unibertsitatera joateko.Lanbide Heziketa.
‎Orotara, 3.388 ikasle zenbatu dituzte ikastola, kolegio eta lizeoetan, baina ikasturtea bukatzerako ia 3.500 ikaslera iristea espero dute, azken mementoko izen emateak direla medio, bereziki, 2 urtekoen geletan?. Lapurdin izan dute ikasle gorakadarik handiena: Angelu, Bidarte eta Itsasuko ikastoletan, erraterako, hamabina ikasle gehiago dituzte aurten, Senperen hamaika, Saran eta Donibane Lohizunen bederatzina, Beskoitzen zortzi...Eskaintzaren garapenari ere eman diote garrantzia.
2018
‎aurrerantzean, administrazioak ez du betekizun izanen ikastetxe itunduetan izena eman nahi duten familia guztiei plaza bermatzea. Bestalde, kendu eginen dute LOMCE legeak sexuaren araberako segregazioari eginiko aipamena? «sexuaren araberako hezkuntza bereizketa ez da genero bazterketatzat hartuko» dioen puntua?, eta itunen erregimenean lehentasuna izanen dute ikasleak berdintasunean hezten dituzten ikastetxeek. Hezkidetza programak ere sustatuko dituzte.
‎Urdanetan ere badute horrelako proiektu bat, ikasle enbaxadoreak rolaren bidez funtzionatzen duena. Iritsi berriei laguntzeko ardura dute ikasle horiek. Garmendiak gaineratu du iaz aurkeztu zutela familien arteko harremanak sendotzeko egitasmo bat:
‎Eta gaztelaniara jotzen dute». Irakasleek, nolanahi ere, ezinbestekotzat jotzen dute ikasle horiek euskaraz heztea. «Hala ez balitz, diskriminazioa litzateke», uste du Landak.Interesgarria da ikustea hizkuntza ereduen arabera nolako aldea dagoen ikasleen maila sozioekonomikoan.
2019
‎Agian, egunen batean, zuetako bat Marten bizi da». Hamazazpi galdera egiteko denbora izan dute ikasleek, hamar minutuko konexioa baino ez baita izan.Moderatzaileak eskatu bezala, izugarria izan da saioaren amaieran eman duten txalo zaparrada. Motza baina aldi berean oso hunkigarria izan dela ikus daiteke antolatzaileen begietan.
2020
‎Bestetik, Gilda, Bilbora eta Donostiara ez ezik, Donibane Lohizuneko (Lapurdi) Le Select zinema aretora ere eramango du zikloak —hilaren 21ean izango da emanaldia— Ikastetxeei zuzendutako proiekzioak ere egingo dituzte zikloan: The Day After Tomorrow (Roland Emmerich, 2004) ikusi ahal izango dute ikasleek.
‎Urrian hasi ziren Maizpiden, eta aurreneko pare bat hilabeteetan han bertan egiten zuten lo —hala egiten dute ikasle gehienek— «Oso aukera ona iruditzen zitzaigun Aldarretara etortzea: batetik, Maizpidetik pixka bat ateratzeko; eta, bestetik, belarria egiteko eta Goierriko euskara ezagutzeko».
‎Gosaria 08:00etan izaten da Aldarretan, 09:00etan hasten baitituzte eskolak Maizpiden. Bazkaldu Lazkaon egiten dute ikasle guztiek, euskaltegian bertan lo egiten dutenekin batera, eta, arratsaldean, berriro izaten dituzte eskolak, 18:30ak arte. Horiek amaitutakoan itzultzen dira baserrira.
‎Oihana Iguaranen eta Alaia Martinen bertsoaldi bat ikusi dute. Saioaren berezitasunen inguruan galdetu die irakasleak, eta bi bertsolariak emakumeak direla eta bertsoaldiaren doinua berezia dela ondorioztatu dute ikasleek: bertso saio musikatua da.
‎Bestetik, Gilda, Bilbora eta Donostiara ez ezik, Donibane Lohizuneko (Lapurdi) Le Select zinema aretora ere eramango du zikloak —hilaren 21ean izango da emanaldia— Ikastetxeei zuzendutako proiekzioak ere egingo dituzte zikloan: The Day After Tomorrow (Roland Emmerich, 2004) ikusi ahal izango dute ikasleek.
2021
‎Pandemia dela medio, gero eta «kontrol sozial handiagoa» dutela salatu dute ikasleek. Tolosak, esaterako, azaldu du Ertzaintza pasatzen zela ikastetxe ataritik, maskara jaitsita hamaiketakoa jaten egoten zirelako.
‎Hala azaldu du Tolosak: «Ez dute ikaslea kontuan hartzen ezertarako, eta orain, pandemiaren eraginez, gaitz hori areagotu egin da, eta gehiago ikusarazi».
‎Arrue txostenak hori baieztatzen du bi urtean behin, eta hala erakutsi du 2017ko neurketan ere. Arnasgune dela agerian uzteko, ikerketan alderatu egin dute ikasleak zenbat aritzen diren euskaraz eskolan eta zenbat etxean. Hezkuntza arloari gaitasuna aitortzen dio «gizarteko batezbestekoa baino nabarmen euskaldunagoa den esparru bat sortzeko».
‎Galderak. Zergatik ez dute ikasleek euskaraz gehiago hitz egiten. Zer gehiago egin euskal kultura transmititzeko?
‎Hala, ezin da «bere horretan» aplikatu hizkuntza gutxituak dituzten herrialdeetan. Haatik, Quebeceko murgiltze eredua ikertu duten adituen emaitzek argi utzi dute ikasleak hiztun oso bilakatzen direla bi hizkuntzetan: etxekoa eta eskolakoa menperatzen dituzte.
‎Flors Masek baieztatu du hamarkadetan eramandako ikerketek frogatzen dutela hori. «Minorizazio testuinguruetan, hizkuntza gutxituaren presentzia indartua duten ereduek bakarrik lortzen dute ikasleak benetan elebidun izatea, hau da, hizkuntza menderatzaile eta gutxituan gaitasun baliokidea lortzea».
‎Unibertsitatean euskarak duen leku apala gaitzetsi dute NUP Nafarroako Unibertsitate Publikoko ikasleek. Haien hitzetan, euskarazko ikasgaien eskaintza ez dator bat Nafarroako errealitate soziolinguistikoarekin, eta, ondorioz, uste dute ikasle euskaldunen eskubideak «zapalduak» izaten ari direla. Gaur egun, NUPek gradu bakarra eskaintzen du osorik euskaraz:
‎HABEk bereizten dituen lau mailetako bat egiaztatu ahal izango dute ikasleek azterketa hauen bidez: B1 (erabiltzaile independentea), B2 (erabiltzaile aurreratua), C1 (erabiltzaile gaitua) eta C2 (erabiltzaile aditua).
‎Hortaz, IKTen inguruan Unescok adierazten du konpetentzia digitala eraginkortasunez garatzeko ikasgeletako ikasmahai guztiak ordenagailuz hornitu behar direla eta banda zabal ultra azkarreko konexio batean, horren bidez ikasgaien kontzeptu batzuk era digital batean ere lantzeko. Baita ere, irakasleek IKTen inguruko formakuntza etengabea behar dute ikasleekin konpetentzia digitala ziurtasunarekin lantzeko.
‎Baxoa euskaraz pasatzea ere galdetu dute: filosofiako proba hala egin dute ikasle batzuek.
2022
‎Peio Jorajuria Seaskako presidenteak BERRIAri esplikatu zion «zehaztasun falta horrek» Frantziako hezkuntza administrazioarekin «negoziatzeko» aukera irekitzen duela. Bordeleko (Okzitania) akademiako errektorearekin adostu nahi dute ikasleek zer ikasgai pasatzen dituzten euskaraz azterketetan. Zirkularra eskuratu bezain laster dei egin zioten, baina joan den astean oraindik ez zuten haren erantzunik.
‎«Elebitasun ofizialaren errealitateari buruzko ikerketa analitikoa egitea, egindako akatsak hautemateko eta ikastetxeetan metodo eleaniztunak proposatzeko, testuinguru soziolinguistikoaren arabera». Haren esanetan, EAEko Eskola Kontseiluaren txostenek erakusten dute ikasleen euskalduntzean jaitsiera bat egon dela, baita ereduan ari direnen artean ere. Hori horrela, hizkuntza gutxitua lehenetsi behar dela esan du, baina gainerako hizkuntzetako gaitasunak alde batera utzi gabe.
‎ereduan ikasleak euskalduntzeko gero eta zailtasun handiagoak ageri direlarik (ikasleen %40k ez du euskarazko nahikotasun maila eskuratzen), nola nahi dute ikasleek B2 maila eskuratzea, gaztelera eta ingelesa ere irakas hizkuntza izango dituen eredu eleaniztun batean?
‎DBH bukatzean, euskararen eta gaztelaniaren «ezagutza praktiko nahikoa» eta atzerriko hizkuntza baten «ezagutza nahikoa» izango ei dute ikasleek. Helburu berberak ezartzen dira euskararako (egoera zaurgarrian) eta gaztelerarako (erabat nagusi den hizkuntza inposatua).
‎Lanbide Heziketan, ostera, «dagokion lanbide eremuko hizkuntza gaitasun teknikoa» eskuratu dute ikasleek. Zein hizkuntzatan ez da esaten, baina EAEko lanbide heziketan ereduko matrikulazioa ez da %20ra heltzen.
‎Bi mahai inguru ere antolatu dituzte. Batetik, literatura hezkuntzaren esparruan sustatzeari buruz jardungo dute ikasle, irakasle eta eragileek: Imanol Epelde, Intza Alkain, Uxue Ostolaza eta Nerea Lasa izango dira hizlariak.
‎Ebaluazioa izaten da beste gai garrantzitsu bat: irakasleek ziurtatu nahi izaten dute ikasleek liburua irakurri dutela, baina, Lasaren eta Ostolazaren ustez, jarri ohi dizkieten azterketek ez diote askorik erreparatzen ikasleek literaturarekin izan duten esperientziari. «Ahaztu egiten da irakurzaletasuna sustatzea.
‎Dozena bat guraso bildu dira goizean Irisarriko (Nafarroa Beherea) eskolan. Eskola ataria okupatu dute ikasleekin batera, beren kexua adierazteko. Izan ere, irailetik goiti euskara gehiago sartu nahi dute bigarren zikloko lehen hiru urteetan:
‎Gurera hurbilduz, berriz, gaurkotasun handiko gai bat: frantses epaileek beren bandera bihurtu dute ikasleek baxoaren eta brebetaren azterketa normaltasunez euskaraz egin ezin izatea. Hor ere debekua.
‎Euskal ikasketak lizentzia bikoitza internazionala ere sortuko dugu: EHUren eta UPPAren diploma ukanen dute ikasleek.
‎Horretan, ikaslearen «analisi eta balorazio» gaitasuna aztertu nahi dute. Horretarako, dosier bat izango dute ikasleek, gai beraren inguruko dokumentuz osatutakoa. Ikasleek informazio hori aztertu dute, eta askotariko galderak erantzun.
‎Pentsatzen dugu modu sistematiko eta planifikatuan landu behar dela: irakasleek kontzienteki landu behar dute ikasleekin ahozko komunikazio gaitasuna. Ikusi genuen sekuentzia didaktikoak tresna egokiak izan zitezkeela ahozkoa lantzeko, eta hori da proposatu duguna.
‎Ikastetxetik kanpoko egoeraz aritu dira gazteak, bai eta institutu barrukoaz ere. Izan ere, Iturramakoa ereduko zentro bat izan arren, gela barruan ere gaztelania erabiltzen dute ikasle batzuek. “Niri esan izan dit beste ikasleren batek ‘no te entiendo‘”, kontatu du Camposek.
‎Guziek mezu bera eman diote errektoreari: ama eskolan euskara hutsean ari direnetik hobekuntza nabarmena ikusi dute ikasleen euskara mailan, bai ulermenean eta baita ahozko eta idatzizko ekoizpenean ere. «Elebiduneko gurasoen %10 baizik ez dira euskalduna gure eskolan.
‎Doako eta kalitatezko hezkuntza aldarrikatu dute ikasleek protestetan
‎Azterketen datak finkatuak direlarik, ezinbestekoa da erabakiak hartzea eta azterketak euskaraz izatea». Mezu bera errepikatu dute ikasleek ere: «Azterketak euskaraz nahi ditugu.
‎Liburu bat erretzen bada, hari su eman dion eskua salatzen dute airean zabaldu diren letra kiskaliek. Berlinen, Bebelplatzen, lurpean jasotako apalategiek gogorarazten dute ikasle naziek 1933ko maiatzean egindako erretura. Tolosan, Plaza Zaharrean dago Bebelplatz, bertan erre zituzten herria hartu berri zuten erreketeek Ixaka Lopez Mendizabalen moldiztegitik ateratako liburuak.
2023
‎Une oro, hainbat proiektu izaten ditu martxan Garabidek; horien artean, gaur egun ikastetxeetara begira antolatzen ari diren bat: Aretxabaleta inguruko lau ikastetxetan zein hizkuntza dauden aztertu dute, eta horren inguruan lanketa bat egingo dute ikasleekin zein irakasleekin.
‎Dozena bat eragile baino gehiago biltzen dituen talde horrek bi norabidetan hitz egin du: batetik, «kezka» adierazi dute ikasleak onartzeko prozesu berriaz; bestetik, seme alabak sare publikoan matrikulatzera animatu ditu gurasoak.
‎Arriskua dago ikasle horien ehuneko handi batek eskolako etapa era negatiboan bizitzeko eta sisteman porrot egiteko. Aupatuz eko kideek kontatu dute ikasle haietako asko ez direla ulertuak sentitzen eskolan, eta guztiz desmotibatuta amaitzen dutela. Beste batzuek ez dituzte garatzen ikasketa ohiturak, eta beren gaitasunen oso azpitik dagoen errendimendu batekin iristen dira goiko ikasturteetara.
‎Berritasun nagusietako bat lekuen erreserba sistema izango da. Hau da, diru publikoa jasotzen duten ikastetxe guztiek —publikoek nahiz itunpekoek— Hezkuntza Sailak zehaztuko dien leku kopuru bat gorde dute ikasle zaurgarrientzat. Eta nola erabakiko dute kopurua?
‎Maila sozioekonomiko baxuko ikasle horiek ikastetxe pribatuetan bizirik irauteko, sailak ordaindu ditu gainkostuak, gutxienez neurgarriak direnak; jangeletako menu elitista, garraioa, biolin klaseak, NASArekin konexioak, padel klaseak... Gastu horiek gu guztion artean ordainduko ditugu eta itunpeko ikastetxeek diru gehiago jasoko dute ikasle zaurgarri bakoitzeko. Steilasen ez gabiltza asmakizunetan, neurri hori Katalunian aplikatu zenean halaxe gertatu zen, jakin badakigu horrelako asmakizunek dagoeneko porrot egin dutela beste tokietan.
‎Ratioena ez da izango aldaketa bakarra. Sailburuak azaldu duenez, ikasleen onarpen dekretu berriari jarraituz, dekretu horretan ere jaso dute ikasle zaurgarrientzako lekuak gorde dituztela ikastetxeek. Gainera, «eskola maparen kontzeptu malguagoa» sartu dute.
‎Adibidez, DBHko hirugarren mailan Musika ingelesez hartzeko, DBHko laugarren mailan Teknologia euskaraz edo ingelesez, Batxilergoan Fisika edota Psikologia euskaraz edo ingelesez... Horrela, maila guztietan aukera bat dute ikasleek, nahi duenak hori egiteko».
‎Azken urteetan, baxoko eta brebetako azterketak euskaraz egiteko eskubidea aldarrikatzeko, desobedientziaren bidea hartu dute ikasleek. 2021ean, esaterako, lizeoko ikasle batzuek baxoko proba euskaraz pasatzea erabaki zuten.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia