Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2008
‎Sistemak kontrolatzen du hutsegiteen kopurua, eta, horren arabera, ikasle bakoitzari egokitu egingo dio ariketa kopurua zailtasun maila bakoitza gainditu ahal izateko. Bukaeran, ordu arte egindako lanaren eta bidean izandako zailtasunen balorazioa egingo dute ikasleak eta irakasleak, eta balorazio horren arabera, zuzenketa arauak finkatuko dituzte eta lanerako konpromiso berria hitzartuko dute hurrengo kontratu didaktikoaren bidez. Prozedura horiek martxan jartzeak eragin zuzena izango du lehen aipatutako konpetentzien garapenean.
2009
‎Egoera horren aurrean, hainbat galdera sortzen dira: zer iritzi dute ikasleek eskolan hizkuntzak ikasteko bizi izan duten prozesuari buruz. Motibazio desberdinak al dituzte hizkuntza bat edo beste ikasteko orduan?
2012
‎" hori izugarri nabaritu da. patioan nabaritu da" (Lk, 201010). haurrek pantailako pertsonaiak gogoko izaten dituzte eta sarritan horien gainean aritzen dira solas jolasean, bai eta haien mintzamoldeak beren joko sinbolikoetara ekartzen ere. Maisu maistren iritziz, telebistak ematen dituen hizkuntza erreferentzia eta ereduek eragin handia izaten dute ikasleen hizkuntza erabileran. Gurasoek erruz aipatu dituzte haurrek telebista euskaraz ikusteko zailtasunak:
2013
‎Bestalde, ikasle guztiek diote euren ekoizpenetan hobekuntzak sumatzen dituztela aurre testutik ondo testuetara. Azken baieztapen honi dagokionean, irakasleek ere bat egiten dute ikasleen iritziarekin.
‎2 Ahozko hizkuntzarekiko motibazioa: irakasleek aitortzen dute ikasleentzat motibagarri direla jarduerak; ikasleentzat interesgarri direla proposatutako gai eta jarduerak, eta horrek guztiak eragiten duela ikasleen motibazioan. Oro har, diote ikasleek idatzizko hizkuntza baino nahiago dutela ahozko hizkuntza azken honetako proposamenak dinamikoagoak eta ezberdinagoak direlako (ikus entzunezkoak erabiltzen dira, rol jokoak egiten dira, praktika gehiago daude, ez dago hainbeste fitxa, eta abar), azken baten, gelako dinamikak ere aldatu egiten direlako.
‎2 Hasierako ekoizpena (aurre testua): irakaslearen laguntzarik gabe ekoizten dute ikasleek azken helburu komunikatiboa izango den ahozko testua; bideoz grabatzen dira ekoizpenok eta idatziz ere oharrak jasotzen dira. Irakasleak corpus hau baliatzen du ikasleek
‎Zerrenda honen funtzioa askotarikoa da: azken emaitza aurretik ikasitako edukiak insituzionalizatzen dira, ekoizpena gertatzeko laguntza tresna gisa baliatzen dute ikasleek, eta azkenik, zerrenda hori bihurtzen da aurre testu eta ondo testuaren arteko ebaluazio irizpidea. Zerrenda horretako edukiak dira bakar bakarrik ebaluatzen direnak, eta gure analisietan ere Kontrol Zerrenda hauek erabili dira ikasleen ekoizpenak aztertzeko.
2014
‎Bestalde, Ondarroako datuetan, galdetegiek argi erakusten dute ikasle eta irakasleen artean euskaraz harremantzen direla. Inkestako erantzun posible bat Euskalkia zen, eta atal honetan, Ondarroako ikastetxeetan arlo guztietarako euskalkia erabiltzen dute.
‎Zein hizkuntza erabiltzen dute ikasleek esparruz esparru, eta harremanik ba al da praktika horien eta jatorriaren artean
‎Batez ere eskolan eta lanean, eta zer esanik ez telebistan. Gaztetxoenek aipatzen dute ikasleen artean gaztelera asko entzuten dela eta horren arrazoitzat jotzen dute hala egiten dutenak handiago sentitzea. Beste belaunaldikoen iritziak ere bide beretik doaz, kasu honetan iritziak lanean edota euren semealaben eskoletan gertatzen denari buruz dira.
2015
‎Interesgarria izango da ikustea nola sustatzen duen irakasleak ikaslearen zuzentzaile rola ere, nola bihurtzen duen ikaslea prozesuaren protagonista. Gainera, irakasleek esaten dutenean denen artean argitzen dituztela ideien esanahiak, zenbat hitz egiten dute ikasleek. Eta ikasle guztiek hitz egiten dute?
‎Ondorengo lana izan da ahozko hizkuntza lantzeko helburu komunikatiboak erabaki eta Sekuentzia Didaktikoak (aurrerantzean SD) sortzea. SDen eraginkortasun maila ebaluatu dute ikasle eta irakasleek, eta bertatik ateratako emaitzen bitartez berregin eta berrantolatu dira abiapuntuko SDak. Material didaktikoaren egokitzapenari erreparatzeaz gain, ikasleek haien bitartez egindako ahozko ekoizpenak jaso eta aztertu dira (esku hartze aurretiko ekoizpenak —aurre testuak— eta esku hartze ondorengoak —ondo testuak—), eta azkenik, irakasleek ahozko hizkuntzaren ikaskuntza irakaskuntza prozesu guztiaren gainean egindako gogoetak jaso dira elkarrizketa ezberdinen bitartez.
‎Bere hizkuntzaren ikuspegia zuzentasunean oso kokatuta dagoenean ere ikasleak horretara bideratzen ditu, eta egokitasunean galerak gertatzen dira. Azkenik, testu idatziak memorizatzen direnean ahoz interpretatzeko estrategiak landu gabe, komunikagarritasuna galtzen dute ikasleen ekoizpenek. Askotan ahozko hizkuntza lantzen dugunean kontuan hartzen ez diren aldagaiak izaten dira horiek, eta argi agertzen dira hutsuneak ondo testuetan.
2016
‎Ikaskuntza horretan eragin handia izan du eremu akademikoak: umetatik ikasi dute ikasleek zein den eremu akademikoan hizkuntzak erabiltzeko arauak. Askoren eskarmentua da mundu akademikoaren eta bizi munduaren hizkuntzak ez datozela bat.
2019
‎44 demagun gotorleku instantzia indartsu eta zabalduena: eskola mundua. eskolatik kanpora (maizenik eskolara joan aurretik) ikasten dute ikasle gehienek hitz egiten (etxean eta familiartean, auzoan eta haur parkean, lagunartean eta jolasean,...). are gehiago: (oro har 16 edo 18 urtera arte, unibertsitate bidetik doazenek are beranduago arte) irauten duen eskola-aldi luzean ere eskolatik kanpora pasatzen dituzte esna ordu gehienak (askogatik gehienak). eskola-aldia amaitutakoan, are nabarmenagoa da eskolaz kanpoko bizimoduaren pisua eta eragina.
2020
‎Irakasleek bat izan behar dute ikasleei bidea egiten laguntzeko; hizkuntza ez jakitetik hiztun izaterako bidea. Gidaritza lan hori irudikatu eta barneratzeko, irakasleak etengabeko formakuntzan aritu behar dira.
2021
‎Eta gehituko nuke, euskarako irakasleek ezin dutela hizkuntz sistema, kultura, soziolinguistika, hizkuntzaren historia edota herriaren historia beren gain hartu. Baina errealitatea hori da, euskarako irakasleek zaindu behar dute ikasleek Nor Nori Nork menperatzen dutela, maskaraden edo libertimenduen zentzua historia zergatia eta mezua, baita Gernikako bonbardaketa, ahantzi gabe mitologia, bertsolaritza eta Ignacio Zuloaga edo Julie Adrienne Karrikaburu nor diren. Baina hori guztia gure gain baldin bada, nork irakasten die mintzatzen?
‎Sentitu! Neguko solztizioari ongi etorria eman, txikiekin gauzatzeko koreografia prestatu eta ikasturteko emozioen euskarria izango den dinamika hasiko dute ikasleek euskararen egunean.
‎Nabariak izan dira, esate baterako, saioaren egituran izandako eraldaketak. Oro har, irakasleek formulazio landuagoak erabili dituzte saioari hasiera eta amaiera emateko orduan, eta gehiago zaindu dute ikasleen parte hartzea. Haiekiko elkarrekintza areagotu da une bi horietan, eta ikasleen adierazpiderako uneak egokitu eta aberastu dira, esate baterako, galdera irekien bidez eta arloko ezagutzen gaineko oroitze ariketen bidez. Oroimen didaktikoaren aktibatzeak mamitu egin du erabilitako berbaldia eta aukera handiagoak ekarri ditu ahozko adierazpenerako.
‎Denboraren kudeaketari dagokionez, bigarren grabazioan ikusten diren esku hartzeak beste lasaitasun batekin egin dira, bereziki, saioaren hasieran, jarduerak azaltzeko orduan eta saioaren amaieran. Modu berean, irakasleek interakzio handiago bilatu dute ikasleekin, galderak egin dizkiete, parte hartzeko gonbidapenak egin dizkiete...
‎7 Saioaren hasierak eta amaierak aukera ezin hobea eskaintzen dute ikasleei hitza emateko.
2023
‎Praktika pedagogiko atzerakoiek ez diote aukerarik eman ikasleari ahozkotasuna lantzeko gelan eta, ondorioz, komunikazio gaitasun txikia dute ikasle askok unibertsitatera iristen direnean. Bereziki larria da hau ingurune erdalduna duten ikasleen kasuan.
‎– Gainera, praktika pedagogiko atzerakoiek ez diote aukerarik eman ikasleari ahozkotasuna lantzeko gelan eta, ondorioz, komunikazio gaitasun txikia dute ikasle askok unibertsitatera iristen direnean. Bereziki larria da hau ingurune erdalduna duten ikasleen kasuan.
‎Hizkuntza sozializazioaren ikuspegian, gurasoen hizkuntza gaitasuna ez da ezinbesteko baldintza haurrak hizkuntza hori ikasi eta bere egin dezaten. Martinez de Lunak dioen moduan, lehen hizkuntza eta familiako hizkuntza erdararen bat duten haurren kasuan, posible da haurrek eskolan euskara ikasi eta erabiltzea, izan ere," ikaslearen hizkuntza sozializazioa bideratu duten familiak zein gizarte hurbilak eragin handia dute ikaslearen eskolako euskararen erabileran" (Martinez de Luna 2013, 131).
‎LH6ko kasuan aldeak are handiagoak dira: euskaraz ikusten dute ikasleen% 10,88 eta gaztelaniaz% 90,6k.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia