2008
|
|
Sistemak kontrolatzen du hutsegiteen kopurua, eta, horren arabera, ikasle bakoitzari egokitu egingo dio ariketa kopurua zailtasun maila bakoitza gainditu ahal izateko. Bukaeran, ordu arte egindako lanaren eta bidean izandako zailtasunen balorazioa egingo
|
dute
ikasleak eta irakasleak, eta balorazio horren arabera, zuzenketa arauak finkatuko dituzte eta lanerako konpromiso berria hitzartuko dute hurrengo kontratu didaktikoaren bidez. Prozedura horiek martxan jartzeak eragin zuzena izango du lehen aipatutako konpetentzien garapenean.
|
2009
|
|
Egoera horren aurrean, hainbat galdera sortzen dira: zer iritzi
|
dute
ikasleek eskolan hizkuntzak ikasteko bizi izan duten prozesuari buruz. Motibazio desberdinak al dituzte hizkuntza bat edo beste ikasteko orduan?
|
2012
|
|
" hori izugarri nabaritu da. patioan nabaritu da" (Lk, 201010). haurrek pantailako pertsonaiak gogoko izaten dituzte eta sarritan horien gainean aritzen dira solas jolasean, bai eta haien mintzamoldeak beren joko sinbolikoetara ekartzen ere. Maisu maistren iritziz, telebistak ematen dituen hizkuntza erreferentzia eta ereduek eragin handia izaten
|
dute
ikasleen hizkuntza erabileran. Gurasoek erruz aipatu dituzte haurrek telebista euskaraz ikusteko zailtasunak:
|
2013
|
|
Bestalde, ikasle guztiek diote euren ekoizpenetan hobekuntzak sumatzen dituztela aurre testutik ondo testuetara. Azken baieztapen honi dagokionean, irakasleek ere bat egiten
|
dute
ikasleen iritziarekin.
|
|
2 Ahozko hizkuntzarekiko motibazioa: irakasleek aitortzen
|
dute
ikasleentzat motibagarri direla jarduerak; ikasleentzat interesgarri direla proposatutako gai eta jarduerak, eta horrek guztiak eragiten duela ikasleen motibazioan. Oro har, diote ikasleek idatzizko hizkuntza baino nahiago dutela ahozko hizkuntza azken honetako proposamenak dinamikoagoak eta ezberdinagoak direlako (ikus entzunezkoak erabiltzen dira, rol jokoak egiten dira, praktika gehiago daude, ez dago hainbeste fitxa, eta abar), azken baten, gelako dinamikak ere aldatu egiten direlako.
|
|
2 Hasierako ekoizpena (aurre testua): irakaslearen laguntzarik gabe ekoizten
|
dute
ikasleek azken helburu komunikatiboa izango den ahozko testua; bideoz grabatzen dira ekoizpenok eta idatziz ere oharrak jasotzen dira. Irakasleak corpus hau baliatzen du ikasleek
|
|
Zerrenda honen funtzioa askotarikoa da: azken emaitza aurretik ikasitako edukiak insituzionalizatzen dira, ekoizpena gertatzeko laguntza tresna gisa baliatzen
|
dute
ikasleek, eta azkenik, zerrenda hori bihurtzen da aurre testu eta ondo testuaren arteko ebaluazio irizpidea. Zerrenda horretako edukiak dira bakar bakarrik ebaluatzen direnak, eta gure analisietan ere Kontrol Zerrenda hauek erabili dira ikasleen ekoizpenak aztertzeko.
|
2014
|
|
Bestalde, Ondarroako datuetan, galdetegiek argi erakusten
|
dute
ikasle eta irakasleen artean euskaraz harremantzen direla. Inkestako erantzun posible bat Euskalkia zen, eta atal honetan, Ondarroako ikastetxeetan arlo guztietarako euskalkia erabiltzen dute.
|
|
Zein hizkuntza erabiltzen
|
dute
ikasleek esparruz esparru, eta harremanik ba al da praktika horien eta jatorriaren artean
|
|
Batez ere eskolan eta lanean, eta zer esanik ez telebistan. Gaztetxoenek aipatzen
|
dute
ikasleen artean gaztelera asko entzuten dela eta horren arrazoitzat jotzen dute hala egiten dutenak handiago sentitzea. Beste belaunaldikoen iritziak ere bide beretik doaz, kasu honetan iritziak lanean edota euren semealaben eskoletan gertatzen denari buruz dira.
|
2015
|
|
Interesgarria izango da ikustea nola sustatzen duen irakasleak ikaslearen zuzentzaile rola ere, nola bihurtzen duen ikaslea prozesuaren protagonista. Gainera, irakasleek esaten dutenean denen artean argitzen dituztela ideien esanahiak, zenbat hitz egiten
|
dute
ikasleek. Eta ikasle guztiek hitz egiten dute?
|
|
Ondorengo lana izan da ahozko hizkuntza lantzeko helburu komunikatiboak erabaki eta Sekuentzia Didaktikoak (aurrerantzean SD) sortzea. SDen eraginkortasun maila ebaluatu
|
dute
ikasle eta irakasleek, eta bertatik ateratako emaitzen bitartez berregin eta berrantolatu dira abiapuntuko SDak. Material didaktikoaren egokitzapenari erreparatzeaz gain, ikasleek haien bitartez egindako ahozko ekoizpenak jaso eta aztertu dira (esku hartze aurretiko ekoizpenak —aurre testuak— eta esku hartze ondorengoak —ondo testuak—), eta azkenik, irakasleek ahozko hizkuntzaren ikaskuntza irakaskuntza prozesu guztiaren gainean egindako gogoetak jaso dira elkarrizketa ezberdinen bitartez.
|
|
Bere hizkuntzaren ikuspegia zuzentasunean oso kokatuta dagoenean ere ikasleak horretara bideratzen ditu, eta egokitasunean galerak gertatzen dira. Azkenik, testu idatziak memorizatzen direnean ahoz interpretatzeko estrategiak landu gabe, komunikagarritasuna galtzen
|
dute
ikasleen ekoizpenek. Askotan ahozko hizkuntza lantzen dugunean kontuan hartzen ez diren aldagaiak izaten dira horiek, eta argi agertzen dira hutsuneak ondo testuetan.
|
2016
|
|
Ikaskuntza horretan eragin handia izan du eremu akademikoak: umetatik ikasi
|
dute
ikasleek zein den eremu akademikoan hizkuntzak erabiltzeko arauak. Askoren eskarmentua da mundu akademikoaren eta bizi munduaren hizkuntzak ez datozela bat.
|
2019
|
|
44 demagun gotorleku instantzia indartsu eta zabalduena: eskola mundua. eskolatik kanpora (maizenik eskolara joan aurretik) ikasten
|
dute
ikasle gehienek hitz egiten (etxean eta familiartean, auzoan eta haur parkean, lagunartean eta jolasean,...). are gehiago: (oro har 16 edo 18 urtera arte, unibertsitate bidetik doazenek are beranduago arte) irauten duen eskola-aldi luzean ere eskolatik kanpora pasatzen dituzte esna ordu gehienak (askogatik gehienak). eskola-aldia amaitutakoan, are nabarmenagoa da eskolaz kanpoko bizimoduaren pisua eta eragina.
|
2020
|
|
Irakasleek bat izan behar
|
dute
ikasleei bidea egiten laguntzeko; hizkuntza ez jakitetik hiztun izaterako bidea. Gidaritza lan hori irudikatu eta barneratzeko, irakasleak etengabeko formakuntzan aritu behar dira.
|
2021
|
|
Eta gehituko nuke, euskarako irakasleek ezin dutela hizkuntz sistema, kultura, soziolinguistika, hizkuntzaren historia edota herriaren historia beren gain hartu. Baina errealitatea hori da, euskarako irakasleek zaindu behar
|
dute
ikasleek Nor Nori Nork menperatzen dutela, maskaraden edo libertimenduen zentzua historia zergatia eta mezua, baita Gernikako bonbardaketa, ahantzi gabe mitologia, bertsolaritza eta Ignacio Zuloaga edo Julie Adrienne Karrikaburu nor diren. Baina hori guztia gure gain baldin bada, nork irakasten die mintzatzen?
|
|
Sentitu! Neguko solztizioari ongi etorria eman, txikiekin gauzatzeko koreografia prestatu eta ikasturteko emozioen euskarria izango den dinamika hasiko
|
dute
ikasleek euskararen egunean.
|
|
Nabariak izan dira, esate baterako, saioaren egituran izandako eraldaketak. Oro har, irakasleek formulazio landuagoak erabili dituzte saioari hasiera eta amaiera emateko orduan, eta gehiago zaindu
|
dute
ikasleen parte hartzea. Haiekiko elkarrekintza areagotu da une bi horietan, eta ikasleen adierazpiderako uneak egokitu eta aberastu dira, esate baterako, galdera irekien bidez eta arloko ezagutzen gaineko oroitze ariketen bidez. Oroimen didaktikoaren aktibatzeak mamitu egin du erabilitako berbaldia eta aukera handiagoak ekarri ditu ahozko adierazpenerako.
|
|
Denboraren kudeaketari dagokionez, bigarren grabazioan ikusten diren esku hartzeak beste lasaitasun batekin egin dira, bereziki, saioaren hasieran, jarduerak azaltzeko orduan eta saioaren amaieran. Modu berean, irakasleek interakzio handiago bilatu
|
dute
ikasleekin, galderak egin dizkiete, parte hartzeko gonbidapenak egin dizkiete...
|
|
7 Saioaren hasierak eta amaierak aukera ezin hobea eskaintzen
|
dute
ikasleei hitza emateko.
|
2023
|
|
Praktika pedagogiko atzerakoiek ez diote aukerarik eman ikasleari ahozkotasuna lantzeko gelan eta, ondorioz, komunikazio gaitasun txikia
|
dute
ikasle askok unibertsitatera iristen direnean. Bereziki larria da hau ingurune erdalduna duten ikasleen kasuan.
|
|
– Gainera, praktika pedagogiko atzerakoiek ez diote aukerarik eman ikasleari ahozkotasuna lantzeko gelan eta, ondorioz, komunikazio gaitasun txikia
|
dute
ikasle askok unibertsitatera iristen direnean. Bereziki larria da hau ingurune erdalduna duten ikasleen kasuan.
|
|
Hizkuntza sozializazioaren ikuspegian, gurasoen hizkuntza gaitasuna ez da ezinbesteko baldintza haurrak hizkuntza hori ikasi eta bere egin dezaten. Martinez de Lunak dioen moduan, lehen hizkuntza eta familiako hizkuntza erdararen bat duten haurren kasuan, posible da haurrek eskolan euskara ikasi eta erabiltzea, izan ere," ikaslearen hizkuntza sozializazioa bideratu duten familiak zein gizarte hurbilak eragin handia
|
dute
ikaslearen eskolako euskararen erabileran" (Martinez de Luna 2013, 131).
|
|
LH6ko kasuan aldeak are handiagoak dira: euskaraz ikusten
|
dute
ikasleen% 10,88 eta gaztelaniaz% 90,6k.
|