Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2011
‎ebaki beharrik gabe dio Zhuang zikatalen arteko tarteetan barrena, ukitze hutsarekin laurdentzen omen zuen ganadua. Oraingo sukaldaritza eskoletan, aldiz, ahate lakatua prestatzen ikasteko, adibidez, xerra xerra egin behar izaten dute ikasleek hegaztia, osorik berrosatzeko trebezia daukatela erakusteko.
2012
‎Unibertsitate askotan ikasleak behartuta daude, nahi eta nahi ez, ordenagailu eramangarria erabiltzera. Klaseak ordenagailuaren pantailetan ematen dira, irakasleekiko harremana mailez egiten dute ikasleek gau eta eguneko harreman saioetan. Horrela posible da ikasle batek irakasleari zalantza bat bidaltzea, Danteri buruz esate baterako, goizaldeko 2etan eta hurrengo goizerako bere posta elektronikoan erantzuna prest aurkitzea.
2017
‎Modu batean edo bestean, berriz ere zentratuz, irakasleriak utzi lioke behingoz ume gazte eta gurasoen teilatuari pilota jaurtitzeari benetan ikastetxeetan zer egin daitekeen hausnartzen hasteko; gurasoek zer edo zer gehiago eskaini badezakete ere, irakasleek hasi lukete pentsatzen nola hobetu beraien prestakuntza egoera berriari behar bezala aurre egin ahal izateko, askok jarraitzen baitute datu akademiko hutsak inprimatzen ikasleen buruetan, oraindik ere, bestelako moderno batzuek gazteak olgetan dituzten bitartean, ezer irakatsi gabe. Hasi behar dute ikasle oro laguntzen, motibatzen eta ikasle bakoitzaren gaitasun guztiak pizten eta azaleratzen, honek guztiak, nahitaez, zuzendaritza zein administrazioarekin arazoak izatea badakar ere. Iraultza gauza dadin ezinbestekoa da irakaslearen paperaren inguruan eztabaida plazaratzea.
2020
‎Eskolako ibilbidea amaituta, Filosofia ikasten hasi zen Ainhoa. Bolonia izeneko ikasketa plana ezarri zenetik, gradu amaierako lan bat egin behar izaten dute ikasleek tituluaren jabe egiteko, eta berea sormenaren gaitasun terapeutikoaz egitea erabaki zuen Ainhoak, Xabier Lete adibidetzat hartuta, teoriaren osagarri.
2021
‎Irakasleak une jakin bat edo argazki jakin bat erabiliko balu umea edo nerabea definitu eta determinatzeko, ikaslea atrofiatu eta bere mugimendua ukatuko luke, onerako zein txarrerako. Bestela esanda, irakasle eta orientatzaile askok, oraindik ere, jarraitzen dute ikasle bakoitzaren irudi bat eraikitzen, errealitatearekin bat etor daitekeena edo ez, gehienetan ikaslearen ekintza nabarmen baten ondorioz. Askotan une edo ekintza jakin batek determinatzen ditu ume eta nerabeak prozesuaren bukaerara arte, edo beranduagora arte.
‎Muturreko horientzako oasia da paradigma berria, ikasleak ordenagailuaren aurrean jartzearekin edota taldeka proiektuak egiten uztearekin nahikoa dela uste baitute. Ez dute ikasleen aurrean hitzik esaten, klase magistralak zaharkituak eta atzerakoiak baitira; ez dute ikasleen jarraipenik egiten, horrek koakzioarekin harreman estua baitu; beraiek zuzendu beharreko etxerako lanik edo idazlanik ere ez dute bidaltzen, horrek ez baitu ezertarako balio, ume eta nerabeen aisialdia sakratua baita; gazteleraz entzutean ez diete ezer esaten, euskararekiko jarrera txarra har e... Itxurakeriaren maisu maistrak dira.
‎Muturreko horientzako oasia da paradigma berria, ikasleak ordenagailuaren aurrean jartzearekin edota taldeka proiektuak egiten uztearekin nahikoa dela uste baitute. Ez dute ikasleen aurrean hitzik esaten, klase magistralak zaharkituak eta atzerakoiak baitira; ez dute ikasleen jarraipenik egiten, horrek koakzioarekin harreman estua baitu; beraiek zuzendu beharreko etxerako lanik edo idazlanik ere ez dute bidaltzen, horrek ez baitu ezertarako balio, ume eta nerabeen aisialdia sakratua baita; gazteleraz entzutean ez diete ezer esaten, euskararekiko jarrera txarra har ez dezaten; gurasoekin biltzea ekiditen dute, eta bildu behar dutenean, dena primeran dagoela ag... Itxurakeriaren maisu maistrak dira.
2022
‎Argi geratzen da familiaren irudian gizarte burgesa erakutsi nahi dela, baita ere Franz Kafkaren harremana bere gurasoekin, batez ere bere aitarekin; islatu nahi du, berak bere nortasunari eutsi nahi dion neurrian ezin duela jarraitu gurasoei aurre egin gabe, nor den adierazi gabe, zeintzuk diren bere asmoak. Alde honetatik belaunaldien arteko aldea erakusten duen narrazioa legez ulertzen dute ikasleek. Giro horretan aurrera jarraitu ezin duen gazte idealista baten barne egoera larria erakusten duen narrazioa legez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia