2001
|
|
Ulermena trebetasunaktiboa omen da, ikaslearen aldetik buru ahalegin handia eskatzen duena; bainahorretan ere gutxieneko trebakuntza behar da. Ulermen gaitasunean erabakigarriakdiren hainbat eta hainbat azpitrebetasun aktibatzen ikasi behar
|
dute
ikasleek; bestela, ezina eta etsipena izango dira nagusi.
|
|
Ikerketa ekintzaren planteamenduan azaldu dudan bezala, ikasturteko azkenhiruhilabetekoan zehar jardun
|
dute
ikasleek ariketak prestatu eta azaltzen. –Atazaknorberak sortu.
|
|
– Testuaren ulermena errazteko aurreikuspenak baliatzeak duen garrantzia nabarmendu behar
|
dute
ikasleek.
|
|
– Ulermena errazteko aurreikuspenak egiteak duen garrantziaz ohartubehar
|
dute
ikasleek.
|
|
Horren aurrean, sarri askotan etsipena sor dakieke.Ikasi duten guztia ikasita, ezer gutxi dakiten inpresioa izan dezakete. Arazo larrihori gainditzeko, alde batetik, ikasketa prozesuan betetzen ari diren urratsarengarrantziaz eta izaeraz ohartu
|
dute
ikasleek; eta bestetik, aipatutako zabaltze komunikatiboa traumatikoa izan ez dadin, eskoletako jarduerak planteatzerakoan, ikasleen erritmoei eta gaitasunari kontu handiz erreparatu dieguirakasleek.
|
|
Tarteko mailan ingurukoekin egoera arruntenetan komunikatzen hasteko gaidiren ikasleak kokatuko ditugu. Maila honetan, komunikazioa esparru gehienetarazabaltzeko gaitasuna eskuratu
|
dute
ikasleek, nahiz eta oraingoz ahaleginhandiak egin behar izango dituzten.
|
|
Tarteko mailan, ohiko egoera gehienetan komunikatzeko gutxieneko gaitasuna lortu behar izango
|
dute
ikasleek. Hori ikusita, ia edozein testu erabili ahal izango dugu geure eskoletan.
|
|
Gainera, frogatuta dago jasotzen dugunaren ehuneko bat besterik ez dugula buruan gordetzen; beraz, zenbat eta input pobreagoa izan, orduan eta gutxiago ikasiko
|
dute
ikasleek...
|
2002
|
|
Ez dago titulaziorik euskara hutsez, baina, batzuetan, ikasgai erdiak baino gehiagoeuskaraz ikasteko aukera
|
dute
ikasleek. Ondoko tauletan, unibertsitatez unibertsitate egindako analisiaren emaitza ikusi ahal dugu.
|
|
Titulazio honetako irakasleek ahalegin handia egin dute material didaktikoaren sorkuntzan. Modulu bakoitzaren hasieran, modulu horri dagokion material idatzia jasotzen
|
dute
ikasleek. Material hori ikusita, plan bat egin genuen material hori epe ertainean argitaratzeko.
|
2005
|
|
2 Ikasle batek Matematikako azterketak lapurtu dizkio irakasleari. Ikastetxekoirakasleek erabaki bat hartu behar
|
dute
ikasle horrekin. Erabil ezazue Phillips6 teknika ikasle horren inguruan erabaki bat hartzeko.
|
|
Hau da, ikasi beharreko edukiberriek ikasleak dakizkien edukietatik hurbil egon behar dute, eduki berri horiekinlotura egon dadin. Halaz ere, eduki berriek ez
|
dute
ikaslearen egitura kognitibotikurrunegi edo hurbilegi egon behar. Eduki berria ikaslearen egitura kognitibotik osourruti badago, edukiez jabetzea zailegi gertatuko zaio ikasleari.
|
2006
|
|
Arrakastaren eta porrotaren zergatien egozpenakeragina du subjektuaren laneko iraupenean eta intentsitatean. Bestalde, gurasoeketa irakasleek eragin handia
|
dute
ikasleen egozpenetan.
|
2007
|
|
Kontuan hartuz garapen moralean berbaldi hizkuntzak duen garrantzia, hezitzaileek (gurasoek, irakasleek) saiatu behar
|
dute
ikasleek istorioak etakontakizunak truka ditzaten, elkarrizketako harremanak sustatuz eta haietan. Kontatutako istorioan ikasleak bere ekintzen ardura eta gobernua hartzenditu, bere bizitza istorio gisa interpretatzen du, eta besteen ikuspegiekin alderatzendu.
|
2011
|
|
talde batekoak etxetik euskaldun dira eta, beste batzuk, berriz, gaztelaniadunak, baina denak ere euskaraz eskolatuak. Aztergaietan gehiegi sakontzen ez bada ere, emaitzek iradokitzen
|
dute
ikasle etorri berriek, baita berandu eskolatutakoek ere, etxetik euskaldun diren zein gaztelaniadun diren ikasleen pareko euskara trebetasunak lortzen dituztela, bai kontaketarako autonomian baita edukien antolaketan ere. Eta ergatiboari dagokionez, ikasle etorkinek, oro har, gehiago ekoizten dute etxetik gaztelaniadun diren ikasle taldekoek baino.
|
|
Azpiatal honen hasieran aipatu dugun ikerketako ikasle batzuen kasuan, etxeko hizkuntzaren eta eskolako hizkuntzaren artean erabateko etena dago: etxean arabiera egiten
|
dute
ikasle batzuek, eta beste batek bulgariera. Eta hala ere, euskararen ikaskuntza arrakastaz egiten ari diren zantzu sendoak daude.
|
|
Adibidez, Kanadako jatorrizko hizkuntzen irakasle asko ez dira hizkuntza irakasteko prestatutako irakasleak, baizik eta hizkuntza horiek aise hitz egiten dituzten hiztunak besterik ez dira. Ez dute hizkuntza horien funtzionamendua ezagutzen eta, ondorioz, nekez prestatuko
|
dute
ikasleek hizkuntza horiek ikasteko eskolarik (Richards eta Burnaby, ibid.).
|
2012
|
|
12 urterekin, CITO deitzen den estatu azterketa pasatzen
|
dute
ikasle guztiek.Ebaluazio proba hori, Administraziotik kanpokoa den institutu independentebatek egiten du. Emaitzak, publikoak egiten ditu, Interneten zintzilikatuz etaherritar guztien eskura jarriz.
|
2017
|
|
Batetik, artikulu honen egileetako batek ikasleen hausnarketa produkzioetan jarriko du arreta bere tesi proiektuan; artikulu honetan aurkeztutako ikerlanean tutoreen laguntzak aztertu dira, baina laguntza horiek ikasleen hausnarketa produkzioetan duten eragina ere aztertu nahi da. Irakasletza graduko 4 urteetan nolako garapena
|
dute
ikasleen hausnarketa produkzioek eta zerk eragiten du garapen horretan. Nola bideratu ikasleen hausnarketa prozesuak euren perfil pertsonal eta profesionalean garapen esanguratsua eman dadin?
|
|
2 IkG: Nolako jarrera
|
dute
ikasleek hizkuntza gutxituarekiko?
|
|
3 IkG: Zein neurritan erabiltzen
|
dute
ikasleek euskara?
|
|
– Zer nola ulertzen
|
dute
ikasleek S/ I azpisistema delakoa?
|
2019
|
|
Irakasleei bidalitako zundatze baten bidez, haiek eraiki duten corpusaren itxuratze bat marraztu da.Ipar Euskal Herriko klaseetan lantzen diren autoreak, nagusiki maskulinoak eta hegoaldekoak direlaagertzen da. Bi faktore horiek eragina ukanen
|
dute
ikaslearen formakuntzan estereotipoak etaulermen arazoak sortuko eta bermatuko dituelako.
|
|
Design thinkingean formazioa jasotzendute metodologia horretan adituak diren dinamizatzaile adituen eskutik. Metodologiarisarrera bat egin ostean, ikerketa fasea hasiko
|
dute
ikasle taldeek erronkari aurre egitekobeharrezko informazioa biltzeko; zazpigarren asterako erronka identifikatuta dutenean, ideazio fasearekin hasiko dira eta potentziala duten ideiak prototipazio fasera eramangodira, amaieran berauek frogatzeko.
|
|
Design thinkingak ikasleen sormen eraginkortasun auto pertzepzioan nola eragiten duenaztertu da, besteak beste Stanfordeko unibertsitatean. Esate baterako, d.school diseinu eskolakoikasleei egindako elkarrizketek erakutsi
|
dute
ikasleek design thinkinga lagungarri ikusten dutelaeuren sormen eraginkortasun auto pertzepzioaren baliokide deritzoten, sormen konfiantza, eraikitzeko (Rauth et al., 2010; Jobst et al., 2012; Klooker et al., 2019). Aitzitik, AlemaniakoUniversity of Kassel-en egindako beste esperientzia batek erakusten duenez, ezin izan dafrogatu design thinkingean oinarritutako lau hilabeteko modulu batek ikasleen sormeneraginkortasun auto pertzepzio maila areagotzen laguntzen duenik (Ohly, Pluckthun eta Kissel, 2017).
|
|
Sekuentzia mota hau frogatua izan da Lehen Hezkuntzako ikasleekin, bai Geneva inguruan eta baitagure inguruan ere (adibidez, Dolz et al., 2009; Sainz eta Garcia Azkoaga, 2001; Labayen, 2001; Sanchez et al., 2012), eta lortutako emaitzek erakutsi
|
dute
ikasleen testuak asko hobetu direlasekuentziaren eraginez artikulazio maila ezberdinetan.
|
|
Sainz, M. eta Garcia Azkoaga, I. (2001),. Zer ikasi
|
dute
ikasleek sekuentzia didaktikoarekin. Ikasleenaurretestuak eta ondotestuak?, Hik Hasi, 8 Monografikoa, 85
|
|
Kontzeptuakbistaratzeari eta ulertzeari zein geometriaren alorreko problemak aztertzeari eta soluzioa aurkitzeari dagokienez, nabaria da programaren ekarpena, betiere ikasleen iritziz. Ikasketa autonomoa eta irakasgaiaren interesa handitzeari dagokionez ere (G3 eta G4 galderak) baliagarritzat jotzen
|
dute
ikasleek GeoGebra, beste maila batean (4 inguruko puntuazioaz) bada ere. –Aljebra eta Geometria?
|