Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2002
‎Ongizatearen gorakadaren ondorio izan den emendapen horri aurre egin behar izan diote erakundeek, ikastetxe berriak eraikitzeko eta eskaintzen diren ikasketen kostuak ordaintzeko dirulaguntzen bidez. Gaur, ia edozein ikasketa ofizial egin daiteke Euskal Herritik irten gabe; hegoaldeaz ari naiz, jakina. Iparraldean, berriz, unibertsitate mailako ikasketa oso gutxi eskaintzen dira eta kanpora joan behar dute ikasle gehienek.
‎Eskolan gaur ingelesa ikasten dute ikasle guztiek (bigarren hizkuntza gisa). Eta eskolaldia amaitzean, su ediarguztiak dira ingelesez poliki irakurtzeko, idazteko eta mintzatzeko gai.
2004
‎Eskolan oraindik ere filosofia ikasten da eta Kantagertzen da filosofo nagusien zerrenda labur horretan. Kantek Ilustrazioari buruz idatzitako testua irakurtzen dute ikasleek. Baina kontua ez da Kantek Ilustrazioari buruz esan zituenek interes historikoa ote duten, inolaz ere ez baitago zalantzan Kanten filosofiak izugarrizko eragina izan duela, baizik eta kontua da ea Kanten filosofia egun oraindik esanguratsua ote den, hori baita egun Richard Rorty eta beste askok, postmodernoek oro har, zalantzan jartzen dutena.
2005
‎Hezkuntzaren eremuan, nahiz eta esanahi ugari izan," curriculuma" edukien programa bat da; hain zuzen ere, eduki horiek zehazten dute ikasleek mailak eta ikasketa gainditzeko eta behar den titulua eskuratzeko jarraitu beharreko ibilbidea edo karrera. Lan honetan, curriculum hitza honela definituko genuke:
2008
‎Emango al da heriotza industria horrek Jaurlaritzatik jasotako diru laguntzen berri? Jakingo al dute ikasleek hemengo enpresen laguntzaz egiten direla Europako Eurofighter eta AEBetako Joint Strike Fighter guda hegazkinak, Dassault hegazkin militarrak, Tigre eraso helikopteroak edota Chinook helikoptero militarrak. Esango zaie gisa horretako proiektuetan buru belarri dabilen Aernnova n akziodun izan guran dabilela Jaurlaritza?
‎Bestalde, bigarren hizkuntzen didaktikaren adituek aspaldi azaldu dute ikasle etorkinek, familiarena ez den hizkuntza batean eskolatzen direnean, ez dutela ikasten" murgiltze programan"(" inmersion lingmstica"), baizik eta" azpiratze programan"(" submersion lingustica"), eta gertaera horren ondorioak eskola porrota eta gizarte bazterketa izan daitezkeela.
‎Horixe da plazaratu den beste kezka bat. Dirudienez, ikasketen antolaketa eredu berria, eta batez ere, ECTS kredituen sistema indarrean sartzeak ekarriko dituen ikasteko eta irakasteko prozedura berriak direla medio, arduraldi osoa dute ikasleek ikasketak egiteko. Hau da, ikasleei ez zaie astirik geratuko unibertsitatean dauden bitartean lan egin ahal izateko.
2010
‎Kongresu hartatik aurrera egindako proposamen didaktikoetan, testuen ulermena eta sormena lehenetsi da. Ildo horretan, 1970eko hamarkadatik aurrerako proposamenek lehenetsi egin dute ikaslearen gaitasun komunikatiboak garatzea hizkuntza eta literatura biltzen dituen jakintzagaian. Era berean, aldarrikatu dute literaturaren irakaskuntzak aukera eman behar diela ikasleei literatur diskurtsoa sortzen eta jasotzen ikasteko (ulertzen, interpretatzen, aplikatzen eta baloratzen).
‎Dena dela, testuliburuetan askotariko literatur generoen idazleak nabarmentzen badira ere, ikasgeletan lantzen direnak narrazio idazleetara mugatzen dira (nahiz eta ez dagoen horretarako arrazoi pedagogikorik). Ildo horretan, ikastetxe askotan ikasleei eskaintzen zaien ikuspegia oso hertsia dela esan daiteke, eta zenbait kasutan idazle bakarraren erreferentzia izan ohi dute ikasleek (euskaldunen kopurua handia ez den guneetan eta ikastetxe pribatuetan, batez ere). Edozein kasutan, ondokoak dira ikasgeletan gehien lantzen diren idazleak, lanketa kopuruaren arabera emanda:
2011
‎Arazo handiak daude, adibidez, Paris inguruko banlieueetako ikasleak frantses estandarrean alfabetatzeko. Ahoz ere ez dute ikasle horiek, zenbaitetan, ondo egiten. Nola egiten ote da han langile egokiak, frantsesez" behar den bezala" dakitenak, kontratatzeko?
2017
‎egun hauetan trans errealitateak gero eta ikusgarritasun handiagoa du komunikabideetan, eta badirudi aurrerapauso handi bat eman dela gure gizartean; korronte bat indartzen ari da ondo ikusten duena neska moduan designatutako ume edo gazte batek mutila dela esatea eta alderantziz. Eskola batzuetan ahalegin handia egin dute ikasle horien beharretara moldatzeko (izen berria onartu, komunen erabilera malgutu, beste ikasle eta familiekin gaia landu...). Mezu hori gizartera heltzen ari da, bai, baina generoaren eraikuntza, sozializazio diferentziala eta binarismoa zalantzan jarri gabe, alegia, feminismoaren ekarpen kontzeptual ugari kontuan hartu gabe, gertatu ez balira bezala.
2020
‎Iparraldean, ordea, egoera oso ezberdina da eta aurrerapausoak barik atzerapausoak ematen ari direla dirudi. Izan ere, Frantziako Estatuan onartu den lizeoen erreformarekin, gaur egun euskarazko ikasgaia jasotzeko aukera gutxiago dute ikasleek erreformaren aurretik baino. Hain zuzen ere, hamabost urtetik gorako ikasleetatik, gutxi batzuek izango dute euskarazko ikasgaia jasotzeko aukera; horiek, lizeoko ikasketak bukatu ondoren, euskal filologia ikasiko dutenak bakarrik izango dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia