2002
|
|
Ongizatearen gorakadaren ondorio izan den emendapen horri aurre egin behar izan diote erakundeek, ikastetxe berriak eraikitzeko eta eskaintzen diren ikasketen kostuak ordaintzeko dirulaguntzen bidez. Gaur, ia edozein ikasketa ofizial egin daiteke Euskal Herritik irten gabe; hegoaldeaz ari naiz, jakina. Iparraldean, berriz, unibertsitate mailako ikasketa oso gutxi eskaintzen dira eta kanpora joan behar
|
dute
ikasle gehienek.
|
|
Eskolan gaur ingelesa ikasten
|
dute
ikasle guztiek (bigarren hizkuntza gisa). Eta eskolaldia amaitzean, su ediarguztiak dira ingelesez poliki irakurtzeko, idazteko eta mintzatzeko gai.
|
2004
|
|
Eskolan oraindik ere filosofia ikasten da eta Kantagertzen da filosofo nagusien zerrenda labur horretan. Kantek Ilustrazioari buruz idatzitako testua irakurtzen
|
dute
ikasleek. Baina kontua ez da Kantek Ilustrazioari buruz esan zituenek interes historikoa ote duten, inolaz ere ez baitago zalantzan Kanten filosofiak izugarrizko eragina izan duela, baizik eta kontua da ea Kanten filosofia egun oraindik esanguratsua ote den, hori baita egun Richard Rorty eta beste askok, postmodernoek oro har, zalantzan jartzen dutena.
|
2005
|
|
Hezkuntzaren eremuan, nahiz eta esanahi ugari izan," curriculuma" edukien programa bat da; hain zuzen ere, eduki horiek zehazten
|
dute
ikasleek mailak eta ikasketa gainditzeko eta behar den titulua eskuratzeko jarraitu beharreko ibilbidea edo karrera. Lan honetan, curriculum hitza honela definituko genuke:
|
2008
|
|
Emango al da heriotza industria horrek Jaurlaritzatik jasotako diru laguntzen berri? Jakingo al
|
dute
ikasleek hemengo enpresen laguntzaz egiten direla Europako Eurofighter eta AEBetako Joint Strike Fighter guda hegazkinak, Dassault hegazkin militarrak, Tigre eraso helikopteroak edota Chinook helikoptero militarrak. Esango zaie gisa horretako proiektuetan buru belarri dabilen Aernnova n akziodun izan guran dabilela Jaurlaritza?
|
|
Bestalde, bigarren hizkuntzen didaktikaren adituek aspaldi azaldu
|
dute
ikasle etorkinek, familiarena ez den hizkuntza batean eskolatzen direnean, ez dutela ikasten" murgiltze programan"(" inmersion lingmstica"), baizik eta" azpiratze programan"(" submersion lingustica"), eta gertaera horren ondorioak eskola porrota eta gizarte bazterketa izan daitezkeela.
|
|
Horixe da plazaratu den beste kezka bat. Dirudienez, ikasketen antolaketa eredu berria, eta batez ere, ECTS kredituen sistema indarrean sartzeak ekarriko dituen ikasteko eta irakasteko prozedura berriak direla medio, arduraldi osoa
|
dute
ikasleek ikasketak egiteko. Hau da, ikasleei ez zaie astirik geratuko unibertsitatean dauden bitartean lan egin ahal izateko.
|
2010
|
|
Kongresu hartatik aurrera egindako proposamen didaktikoetan, testuen ulermena eta sormena lehenetsi da. Ildo horretan, 1970eko hamarkadatik aurrerako proposamenek lehenetsi egin
|
dute
ikaslearen gaitasun komunikatiboak garatzea hizkuntza eta literatura biltzen dituen jakintzagaian. Era berean, aldarrikatu dute literaturaren irakaskuntzak aukera eman behar diela ikasleei literatur diskurtsoa sortzen eta jasotzen ikasteko (ulertzen, interpretatzen, aplikatzen eta baloratzen).
|
|
Dena dela, testuliburuetan askotariko literatur generoen idazleak nabarmentzen badira ere, ikasgeletan lantzen direnak narrazio idazleetara mugatzen dira (nahiz eta ez dagoen horretarako arrazoi pedagogikorik). Ildo horretan, ikastetxe askotan ikasleei eskaintzen zaien ikuspegia oso hertsia dela esan daiteke, eta zenbait kasutan idazle bakarraren erreferentzia izan ohi
|
dute
ikasleek (euskaldunen kopurua handia ez den guneetan eta ikastetxe pribatuetan, batez ere). Edozein kasutan, ondokoak dira ikasgeletan gehien lantzen diren idazleak, lanketa kopuruaren arabera emanda:
|
2011
|
|
Arazo handiak daude, adibidez, Paris inguruko banlieueetako ikasleak frantses estandarrean alfabetatzeko. Ahoz ere ez
|
dute
ikasle horiek, zenbaitetan, ondo egiten. Nola egiten ote da han langile egokiak, frantsesez" behar den bezala" dakitenak, kontratatzeko?
|
2017
|
|
egun hauetan trans errealitateak gero eta ikusgarritasun handiagoa du komunikabideetan, eta badirudi aurrerapauso handi bat eman dela gure gizartean; korronte bat indartzen ari da ondo ikusten duena neska moduan designatutako ume edo gazte batek mutila dela esatea eta alderantziz. Eskola batzuetan ahalegin handia egin
|
dute
ikasle horien beharretara moldatzeko (izen berria onartu, komunen erabilera malgutu, beste ikasle eta familiekin gaia landu...). Mezu hori gizartera heltzen ari da, bai, baina generoaren eraikuntza, sozializazio diferentziala eta binarismoa zalantzan jarri gabe, alegia, feminismoaren ekarpen kontzeptual ugari kontuan hartu gabe, gertatu ez balira bezala.
|
2020
|
|
Iparraldean, ordea, egoera oso ezberdina da eta aurrerapausoak barik atzerapausoak ematen ari direla dirudi. Izan ere, Frantziako Estatuan onartu den lizeoen erreformarekin, gaur egun euskarazko ikasgaia jasotzeko aukera gutxiago
|
dute
ikasleek erreformaren aurretik baino. Hain zuzen ere, hamabost urtetik gorako ikasleetatik, gutxi batzuek izango dute euskarazko ikasgaia jasotzeko aukera; horiek, lizeoko ikasketak bukatu ondoren, euskal filologia ikasiko dutenak bakarrik izango dira.
|