Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2008
‎Hirugarrenik, hartzailearekiko harremanak eskatzen zuen, usted? erregistroa emateko ezintasuna agertu dute ikasle gehienek gaztelaniazko IDAZ 2 proban.
‎Joskera apala erabiltzen dute ikasleek bai euskaraz bai gaztelaniaz, zer esanik ez ingelesezko ariketetan. Gainera, ahozko ariketetan, MINTZA 1 eta 2an, gaztelaniaren eragina nabarmena da euskarazko ariketan eta, alderantziz, euskararen eragina gaztelaniazko ariketetan.
‎Erreferentziakidetasunaren gainean izendatze konkretu eta indibiduala nahiago izatea aipatu behar dugu. Termino egokiak erabili diren arren, batzuetan horiek aukeratzeko ezintasuna agerian jarri dute ikasleek, metatze ariketa ondorioztatzen delarik. Argazki nahiz komikiarekiko autonomia falta handia da, handiagoa gaztelaniazko ahozko ariketan.
2011
‎Disney Channel eta Antena Neox ditu atzetik hurrenez hurren. Bizkaiko eskoletan egindako inkestek, aldiz, alderantzizko joera erakusten dute, lehenengo Disney Channel en alde egin dute ikasleek, ondoren Antena Neox eta Clan TVE leudeke.
2014
‎Student Approaches to learning (SAL) edo Ikasmoldeen Eredua (Biggs, 1999; Entwistle eta Waterston, 1988). SAL teoriaren arabera, ikaskuntza prozesuan garrantzi berezia dute ikasleen hautemateak eta ikaskuntza jarduera berak (Biggs, 1999; Entwistle eta Waterston, 1988).
2015
‎Adituen datu horiek, ordea, kontraste nabaria egiten dute ikasleen emaitzekin (datu guziak ikusteko, 1 koadroa). Emaitza horietan aipatzekoak dira honako hauek:
2019
‎Hau da, diziplina alorren bidez lortu behar dute ikasleek «informazio eta komunikazio teknologiak modu seguru, etikoan eta gehiegikeriarik gabe (abusatu gabe) erabiltzea» (236/ 2015 D., 88 or.), baina LHko diziplinen konpetentzietan ez da inon agertzen komunikazio digitalaren arrastorik.
‎Terrorismo internazionalarekin eta errefuxiatuen etorrerarekin lotzen diren beldur diskurtsoek ez dute eragin esanguratsurik eduki ikasleengan, eta ikasle gehienek mugak ixtearen eta Europaren sekurizazioaren aurrean desadostasuna adierazten dute. Agertzekotan, Europarekin identifikazio altua dutenen artean agertzen dira horrelako jarrerak, kontrara, kolektibo horri etxebizitzarako laguntzak, osasun eskubideak eta prestazio eskubideak emango dizkieten integrazio politikak sustatzearen alde egiten dute ikasle gehienek. Halaber, ikasleen artean jarrera altruistak eta prosozialak nabarmentzen dira, eta horrek diskurtso sozialetan hainbeste zabaldu diren aipatutako jarrera hauek faltan dituen generazioaren ideiarekin kontrastatzen du.
2020
‎Irakasle batzuek esan dute ikasleek oso begi onez ikusten dituztela irakaskuntzaaldaketak. Metodologia berriak aplikatzean ikasleek ongi erantzuten dutela eta asko ikasten dutela.
‎Esaterako, guztiz bestelakoa izan da osasun zientzietako irakasleek edo arkitekturakoek erantzundakoa. Esaterako, hezkuntzako graduetako irakasleek adierazi dute ikasleen aldetik erresistentziarik nabaritu ez dutela:
‎Eskola eremuan ere, beste jardueretan gertatzen den bezala, irakasleek adostasun batera iritsi behar izaten dute ikasleekin irakaskuntza ikaskuntza prozesuak edo elkarbizitzarako arautegiak ezarri baino lehenago. Adibide ugarik frogatzen dute hori egin ezean gatazkak ugaritu egiten direla irakasle eta ikasleen artean.
2021
‎% 51,6; I13: % 57,9) balorazio negatiboa gailendu da% 50etik gora; hau da, erantzunen gehiengoa 1 bitarte (gaitasun oso txikia edo txikia) baloratu dute ikasleek.
‎Bertzetik, Haur Hezkuntzako irakasle lanean pareko komunikazioa izanen ez liratekeen, eta taldean gauzatuko liratekeen, bertze moduetan gaitasun falta handia edo oso handia dutela adierazi dute ikasleek: familiekin bilerak egiteko (I9), ikasleekin sentimenduak lantzeko (I8), zuzeneko kontaketak egiteko (I1), ikasleen arteko komunikazioa bideratzeko (I11) eta taldeka zuzeneko jolasak bideratzeko, alegia.
‎Zuzenekoa ez den komunikazio mota bakarrean (I2: Grabatuak diren kontaketak egitea) dute ikasleek beren gaitasunaren hautematerik positiboena: 4tik 3ko balorazioa eman dute.
‎Formakuntza behar handia adierazi dute, baita ere, ikasleen arteko komunikazioa eskatzen duten jarduera kolektiboak bideratzeko (I11), erantzunen% 76,6 biltzen baita 3(% 46,9) eta 4(% 29,7) balorazioetan. Kontrara, formakuntza behar gutxiena sumatu dute ikasleei grabatutako kontaketak egiteari (I2), norbere sentimenduak adierazteari (I7) eta lankideekin bilerak egiteari (I10) dagokienetan. Edozein gisatan, kasu horietan guztietan" gehiago" edo" askoz gehiago" balorazioek ikasleek emandako erantzunen% 50 gainditzen dute (I2:
‎AK3n, formakuntza beharra 2,5etik gorako batezbestekoarekin baloratu dute ikasleek, kasu guztietan. Alabaina, hamalau itemetatik seitan 3tik gorakoa izan da:
‎Trabarik handiena sumatu dute ikasleen arreta mantentzean eta parekoak ez direnen arteko komunikazioarekin loturikoetan. Batetik, gaitasun mailarik baxuena eta zailtasun nahiz formakuntza behar handiena sumatzen dute Haur Hezkuntzako ikasleekin pantaila bidez arreta mantentzean.
2022
‎Hain zuzen ere, ikerketan detektatutako irakasleen uste positibo horiek lagungarri dira jardun eleaniztunak aurrera eramateko. Horien artean, esaterako, irakasleek erabiltzen dute ikasleek beste hizkuntzei buruz duten ezagutza xede hizkuntza ikastearren; alegia, irakasleek ikasleen norvegiera (H1) eta ingelesa (H2) baliatzen dituzte H3a irakasteko. Edonola ere, teknika eleaniztun hori soilik H3a irakasteko baliatzen dute, uste elebakar bat errotuta baitute H2aren ikasprozesuan:
‎Gainera, hori bakarrik ez, irakasleek uste sendoa dute eleaniztunek hizkuntzak errazago ikasten dituztela erraztasun kognitiboak dituztelako, iradokirik eleaniztunek hizkuntzak ikasteko duten iaiotasun hori kognizioari loturik egon daitekeela. Arestian aipatutako ikerlanek baieztatzen dute irakasleen usteak zuzen kokatzen direla eleaniztunak ikasle aurreratu gisa ulertzen; izan ere, aurretiazko ikerketek demostratu dute ikasle eleaniztunek abantaila ugari dutela hizkuntza gehigarriak ikasteko; izan ere, esperientzia, estrategia eta baliabide gehiago eta trebatuagoak dituzte elebakarraren aldean, laburbildurik honako hiru ezaugarri bereizgarrietan: kontzientzia metalinguistiko finagoan, hizkuntzak ikasteko estrategia sorta zabalagoan eta hizkuntza ezagutza handiagoan (Cenoz, 2013; Jessner, 2016; Kalashnikova & Mattock, 2014; Maluch & Kempert, 2017; Moodie, 2016; Psaltou Joycey & Kantaridou, 2009; Sanz, 2007; Thomas Sunesson et al., 2016).
‎Transkribatzeko zailtasunei dagokienez, horiek nolabait eragiten dute ikaslearengan eta irakaslearengan. Ikasleei idazteko motibazioa jaitsi egiten zaie modu egokian egiten ez badute, hau da, astiroegi eta traketsegi jardunez gero, barne motibaziorik gabe (Limpo, Vigario, Rocha eta Graham, 2020).
‎Galdetegi bat eta bera erantzun behar izan dute ikasle guztiek matematikako eduki bakoitzeko (gutxi gorabehera 30 minutuko denbora tartean erantzuteko), baina parte hartu duten ikasleekin 3 talde egin dira ausaz eta talde bakoitzak ikasle kopuru bera izan du. Taldeak osatzeko orduan, lehentasuna eman zaio ikasle kopuru orekatuak izateari, emaitzak aztertzeko garaian kopuru aldetik esanguratsuak izateko.
2023
‎Irakasleen aldetik enplegagarritasuna xedeetako bat dela uste dute eta hori garatzeko asmoa dagoela proiektuaren aldetik, hala ere, pentsatzen dute ikasleak ez direla ohartzen hori gertatzen dela. Beraz, alderdi horretan hobekuntzak egin liratekeela pentsatzen dute.
‎Lana egiteko garaian ardura eta konpromisoa ere sentitu dute ikasleek, horrela, autonomiaren konpetentzia garatu dutela diote:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia